Volkswagen byl v roce 2020 lídrem německého trhu s elektricky poháněnými vozy. Volkswagen ID.3 byl v prosinci nejprodávanějším elektromobilem na mnoha evropských trzích.
foto: Volkswagen
Volkswagen byl v roce 2020 lídrem německého trhu s elektricky poháněnými vozy. Transformace značky Volkswagen osobní vozy směřující k elektromobilitě nabrala na rychlosti.
„Rok 2020 byl pro značku Volkswagen bodem obratu a průlomem v oblasti elektromobility,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen, která v uplynulém roce dodala zákazníkům na celém světě historicky největší počet vozidel s elektrickým pohonem.
Celkem to bylo více než 212 000 elektrifikovaných vozů (+158 procent oproti roku 2019), z toho téměř 134 000 elektromobilů (+197 procent v porovnání s rokem 2019). Brandstätter k tomu dodal: „Jsme na dobré cestě ke splnění naší ambice stát se lídrem na trhu s elektromobily. Jako žádný jiný výrobce ztělesňujeme atraktivní a cenově dostupnou elektromobilitu.“
Navzdory náročným podmínkám na trhu dodala značka Volkswagen v loňském roce zákazníkům na celém světě 5,328 milionu vozidel se všemi nabízenými druhy pohonu. V porovnání s předchozím rokem tak došlo k meziročnímu poklesu o 15 %.
V závěru roku se však prodeje výrazně zlepšovaly a v prosinci 2020 se podařilo stáhnout ztrátu za velmi dobrými výsledky posledního měsíce předchozího roku na pouhá dvě procenta.
„Volkswagen v roce 2020 prokázal svou sílu. Navzdory všem omezením zavedeným v obchodě s automobily kvůli pandemii jsme si dokázali udržet podíl na světovém trhu a v některých regionech jej dokonce mírně zvýšit,“ řekl Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej.
Volkswagen ID.3 se vyšvihl z nuly do čela žebříčků prodeje
Volkswagen osobní vozy uvedl v roce 2020 na trh devět nových modelů s elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem. V Evropě díky tomu vzrostl podíl elektromobilů a hybridních vozidel na celkovém počtu dodaných vozů značky Volkswagen na 12,4 % – v roce 2019 to bylo 2,3 %.
Nejoblíbenějším modelem byl přitom Volkswagen ID.3 s 56 500 vozy, přestože byl uváděn na trhy až od září. Po něm následovaly modely Volkswagen e-Golf s cca 41 300 vozy a Volkswagen Passat GTE s cca 24 000 automobily. Celkem bylo v roce 2020 objednáno 68 800 vozů ID.3 a již více než 56 500 jich bylo předáno zákazníkům – z toho 14 400 vozů převzali zákazníci v Německu.
„ID.3 je opravdovým hitem,“ říká šéf prodeje Zellmer. „Přestože byl uveden na trh až ve druhé polovině roku, vyšvihl se v mnoha zemích téměř z nuly do čela žebříčků prodeje.“ Model ID.3 byl v prosinci nejčastěji dodávaným elektromobilem ve Finsku, Slovinsku a Norsku.
Ve Švédsku byl Volkswagen ID.3 v prosinci 2020 dokonce absolutně nejprodávanějším automobilem bez ohledu na druh pohonu. V Nizozemí a Německu obsadila značka Volkswagen za celý rok 2020 první místo v segmentu elektromobilů – s podílem 23,8 % na trhu elektromobilů v Německu a 23 % v Nizozemí.
foto: Volkswagen
Elektromobilita se začala prosazovat také na německém flotilovém trhu. Zde se podíl vozidel kategorií BEV (elektromobily napájené akumulátory) a PHEV (vozy s plug-in hybridním pohonem) u přijatých objednávek celkově zvýšil na téměř 22 % – z cca 2 % v roce 2018 a téměř 5 % v roce 2019.
2021: další růst díky ID.4 a plug-in hybridům
Po modelu ID.3 uvádí nyní Volkswagen na trhy již druhý elektricky poháněný model, ID.4. Jedná se o první globální elektromobil značky a jako SUV zcela odpovídá aktuálnímu trendu vývoje poptávky.
Podíl SUV na celkovém počtu celosvětově dodaných vozů Volkswagen vzrostl z 29,8 % v roce 2019 na 34,8 procenta v roce 2020. Klaus Zellmer na závěr říká: „Pro rok 2021 jsme si předsevzali, že zvýšíme náš podíl na globálním trhu.“ Impulzem k tomu bude kromě nových elektricky poháněných modelů také hybridní ofenziva zahájená v roce 2020.
134k čistých BEV už jde. Jen houšť a větší kapky,
134k čistých BEV už jde. Jen houšť a větší kapky,
Off. Letos zacne prodej Tesly v Indii. To je vcelku banalni
Off. Letos zacne prodej Tesly v Indii. To je vcelku banalni info. Ale Tesla bude s vysokou pravdepodobnosti stavet Gigafactory v Indii.
V Cine je teprve ca. 100 Tesla shopu a kde jsou, pada odbyt bmw, audi, DB. Nemecke automobilky maji kazda 500-600 prodejen. A Tesla se rozrusta. Uz i na Wallstreet pozoruji jakym tempen ty tri automobilky ztraci.
Tak doufám, že nezavedou v té fabrice základní indické
Tak doufám, že nezavedou v té fabrice základní indické pravidlo kvality: Čím dál, tím líp.
Budou tam vyrabet auta pro domaci trh. Tak at si tam namontuji
Budou tam vyrabet auta pro domaci trh. Tak at si tam namontuji treba drzak na vonne tycinky. Akorat nevim jak budou nastupovat s turbanem.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Turban#/media/Soubor%3AAmritsar%2C_Golden_Temple_(6290103328).jpg