Volkswagen v Hannoveru vyrobí až 130 000 elektromobilů ID. Buzz ročně

Zahájení výroby je důležitým milníkem na cestě k transformaci značky. foto: Volkswagen
Zahájení výroby je důležitým milníkem na cestě k transformaci značky. foto: Volkswagen

Volkswagen Užitkové vozy zahajuje ve své továrně v Hannoveru novou éru výroby automobilů. Nedávno v ní byla spuštěna výroba nových modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo s elektrickým pohonem. 

První vozy v České republice budou zákazníkům předány na konci letošního roku. Značka Volkswagen Užitkové vozy tak důsledně pokračuje v elektrifikaci svého hlavního výrobního závodu a připravuje se na budoucnost v souladu se strategií GRIP 2030. Podle plánů společnosti se v průběhu letošního roku zvýší kapacita výroby v Hannoveru na celkových 900 vozů denně. V budoucnosti bude hlavní závod značky Volkswagen Užitkové vozy vyrábět až 130 000 vozů ročně.

Po zahájení výroby modelu ID. Buzz je hlavní výrobní závod značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru třetí lokalitou v Německu, v níž jsou vyráběny vozy rodiny ID. „ID. Buzz je milníkem v elektrifikaci značky a továrny v Hannoveru,“ říká Josef Baumert, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy odpovědný za výrobu a logistiku. „Již za osm let bude mít více než 55 procent našich vozů v Evropě elektrický pohon napájený z akumulátorů. ID. Buzz v tom hraje strategicky významnou roli,“ dodává Baumert.

Volkswagen Užitkové vozy plánuje, že v letošním roce vyrobí celkem 15 000 vozů
ID. Buzz. Baumert k tomu uvádí: „S dalším vývojem našeho portfolia budeme po roce 2023 vyrábět v závodě v Hannoveru až 130 000 vozů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo.“

Flexibilní výroba tří automobilových konceptů v jedné továrně

Volkswagen Užitkové vozy vyrábí od letošního května v hannoverském závodě tři modely, které používají tři různé platformy a mohou mít tři různé druhy pohonu: ID. Buzz jako akumulátorový elektromobil, nový Multivan s plug-in hybridním nebo konvenčním pohonem a varianty modelové řady T6.1 poháněné spalovacím motorem. Tato vozidla se v továrně vyrábí z části na jedné montážní lince. „Naše výroba je mimořádně komplexní, ale díky tomu můžeme flexibilně reagovat na změny v poptávce zákazníků,“ tvrdí Baumert. Navzdory rozsáhlé rekonstrukci závodu v uplynulých dvou letech pokračovala výroba oblíbených vozů řady T6.1 bez přerušení.

4 000 zaměstnanců má již kvalifikaci pro ID. Buzz

S prvním elektromobilem z Hannoveru a novým, digitálním výrobním zařízením vznikly také nové, rozsáhlé požadavky na zaměstnance. V průběhu příprav na zahájení výroby modelu ID. Buzz získalo 4 000 zaměstnanců hannoverské továrny kvalifikaci pro výrobu nových vozů s elektrickým pohonem. „Naši zaměstnanci absolvovali školení v oblasti vysokonapěťové technologie a novým úkolům jsme přizpůsobili také nabídku učňovských oborů,“ dodává Baumert. Volkswagen Užitkové vozy nabízí v Hannoveru mimo jiné vzdělávací program v oboru mechatronik pro systémové a vysokonapěťové technologie.

Člen představenstva odpovědný za výrobu v souvislosti se zahájením produkce modelu ID. Buzz1) také říká: „Zaměstnanci podávali v tomto období velkolepé výkony. Kvalifikaci pro model ID. Buzz si rozšiřovali souběžně s pokračující sériovou výrobou modelové řady T6.1 a nového Multivanu – a to i během koronavirové pandemie. Děkuji všem zaměstnancům značky Volkswagen Užitkové vozy, kteří s maximálním nasazením přispěli k úspěšnému startu modelu ID. Buzz.“

Zvyšování výroby

Moderní digitální výrobní zařízení a nové procesy umožní zvyšování výroby. Volkswagen Užitkové vozy plánuje, že v roce 2023 bude v Hannoveru vyrábět až 900 vozů ID. Buzz, Multivan a T6.1 denně. Dosud byla maximální výrobní kapacita 810 vozů denně.

Značka urychluje realizaci automatizační a digitalizační strategie

Hannoverská továrna disponuje nyní novým výrobním zařízením a optimalizovanými procesy. V karosárně modelu ID. Buzz vzrostl stupeň automatizace v porovnání s modelovou řadou T6.1 o 15 procentních bodů na 92 %. Odborní pracovníci ovládají velkou část výrobního zařízení prostřednictvím počítače a přenosných zařízení, například chytrých hodinek. Mezi řídicími systémy a výrobním zařízením probíhá nepřetržitá komunikace. Například robotické systémy hlásí s předstihem potenciální problémy, které lze vyřešit bez přerušení výroby. Baumert výstižně charakterizuje vývoj, jímž prošla výroba, následovně: „Hannover je na cestě k ‚chytré továrně‘.“

Divize komponentů bude vyrábět akumulátorové systémy MEB v Hannoveru

Divize pro výrobu komponent Volkswagen Group Components ve svém závodě v nedalekém Barsinghausenu zajišťuje montáž kompletních modulů přední a zadní nápravy pro modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, které jsou nejnovějšími a dosud největšími vozy na základě platformy MEB. Moduly jsou odtud dodávány značce Volkswagen Užitkové vozy do Hannoveru.

Ve stejné továrně vyrábí koncernová divize pro komponenty již dnes též flexibilní rychlonabíjecí stojany určené k výstavbě rychlonabíjecí infrastruktury pro elektromobily a skříně elektromotorů pro vozy na základě platformy MEB. Od roku 2024 bude v Barsinghausenu navíc probíhat i montáž akumulátorových systémů MEB pro model ID. Buzz. V současnosti dodává akumulátorové systémy závod pro výrobu komponentů v Braunschweigu.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen

11 komentářů u “Volkswagen v Hannoveru vyrobí až 130 000 elektromobilů ID. Buzz ročně”

    1. To budou mít evropské hutě radost, že jim ubyla konkurence. Mají obrovské volné výrobní kapacity pro ocel, celý sektor jede jen na nějakých 60-70%, tj. mají více volných kapacit než je celková ruská produkce. Nebo, že by ty prodeje zhaftli Číňani?
      Ruským ocelářům bych poradil, aby žrali trávu, ale taková svině nejsem, v okolí Čeljabinsku nebo Magnitogorsku je to zdraví nebezpečné.

      1. Tradiční dodavatelé surovin začínají omezovat export a přeorientovávají se na prodej produktů zpracovatelského průmyslu.

        Evropské hutě a slévárny jsou minulostí. Rafinérie budou následovat. Evropský průmysl, likvidovaný nutností importu surovin a cenami energií, je na ústupu.

        Pokud nesouhlasíš, objednej mi kotel tradiční české značky Viadrus. Díky.

    2. Běhna opět jede tu svou monotematickou notičku ruského propagandisty. Tak jen uvedu na pravou míru, že největší producent niklu je Indonésie s téměř 30 procenty světové produkce, rusko je až čtvrté s procenty deseti. Takže běhno zase jen lžeš a na to tvoje rusko sere pes.

      1. Niklu je trvalý nedostatek, chybí minimálně 20% produkce, takže se jeho cena za dva roky zdvojnásobila. A v tomto případě se vůbec se nejedná o nějaký spekulativní růst.

        A co se týká té tvoji Indonésie, myslíš tu Indonésii, která zakázala od minulého roku export niklu, a kvůli které pláče EU u dveří WHO?

        Případný výpadek ruských dodávek znamená konec evropských výrobců niklových ocelí a dalších slitin a obrovské problémy navazujícího průmyslu.

        1. No zase taková polovičatá znalost, na základě které by člověk vyhodnotil situaci stejně zavádějícím způsobem jako ty. Indonésie totiž zakázala vývoz surové niklové rudy (nikoliv niklu obecně), která směřovala především do Číny ve snaze podpořit domácí zpracování, takže konec Evropských výrobců niklových ocelí kvůli zákazu dovozu z Ruska spíše nenastane.

          Indonésie si tím zakazováním a povolováním vývozu rud hraje dost často, takže to klidně za půl roku může být zase jinak a moc bych se tím nevzrušoval.

          A myslel jsi asi WTO. U dveří WHO by na ně dost čuměli. 😀

            1. 1) No to je podle tebe už končí.
              2) No evidentně je snaha dovážet z Indonésie, když EU „brečí“ u dveří WTO kvůli omezení vývozu rudy. Kdyby ta snaha nebyla, tak je to asi šumák.
              3) Severní Makedonie je jednou nohou v EU a je součástí NATO. Jinak velice dobře že hledají nové partnery ve světě. Kdyby dál nakupovali od Ruska, tak se tu vysmíváš jak dál vozíme z Ruska. Takový kašpárek. 🙂

Napsat komentář