Volkswagen už v továrně Cvikov vyrábí pouze elektromobily

Po pátečním ukončení produkce modelu Golf Variant vyrábí závod Cvikov výhradně vozidla se zcela elektrickým pohonem. Další důkaz toho, jak moc se automobilový průmysl v posledních letech proměnil.

Po 116 letech: Ukončením výroby modelu Golf Variant se uzavírá historie vozidel se spalovacími motory z Cvikova. Od roku 1990 tam bylo vyrobeno 6 049 207 vozů Volkswagen. V roce 2021 bude vyrábět šest elektricky poháněných modelů značek Volkswagen, Audi a SEAT.
foto: Volkswagen

V pátek 26. června sjel z montážní linky cvikovského závodu poslední automobil se spalovacím motorem. Golf R Variant sedmé generace s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem a lakováním karoserie v odstínu bílá Oryx s perleťovým efektem byl vyroben pro zákazníka v Německu.

Od výše uvedeného dne se v Cvikově vyrábí výhradně elektromobily Volkswagen, k nimž se v budoucnosti připojí rovněž elektricky poháněné modely sesterských značek Audi a SEAT. Skok do automobilové budoucnosti přichází po dlouhé éře spalovacích motorů.

Jimi poháněné automobily byly v Cvikově vyráběny od roku 1904 – v počátečním období se po mnoho let jednalo mimo jiné o modely Horch, v dobách NDR zde sjížděly z montážní linky vozy Trabant.

V květnu 1990 spustil v západosaském závodě výrobu Volkswagen. V průběhu uplynulých 30 let vzniklo v Cvikově přesně 6 049 207 vozů Volkswagen Polo, Golf, Golf Variant, Passat Limuzína a Passat Variant.

Reinhard de Vries, vedoucí oddělení techniky a logistiky ve společnosti Volkswagen Sachsen, k tomu v pátek 26. června řekl: „Pro nás je dnes historický den. Jsme hrdi na naše dosavadní výkony a současně se velmi těšíme na to, co nás čeká. Rozvoj elektromobility bude i nadále získávat na dynamice. Poptávku budeme uspokojovat z Cvikova. Již pro příští rok jsme vytvořili kapacitu výroby 330 000 vozidel.“

Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady společnosti Volkswagen Sachsen, uvedl: „Cvikov je v rámci německého automobilového průmyslu lokalitou s nejbohatšími tradicemi. Náš tým vždy odváděl skvělé výkony a vyráběl vozidla vynikajících kvalit. V koncernu jsme si získali důvěru být prvním výrobním závodem, který zahájí velkosériovou výrobu elektromobilů. Výrobní závod Cvikov je díky tomu připraven na budoucnost.“

Rekonstrukce zbývající části závodu byla již zahájena

Práce v hale 6, v níž byl dosud vyráběn Golf Variant, jsou již v plném proudu. Po mnohatýdenní rekonstrukci v průběhu léta v ní budou na konci roku vyrobeny první elektromobily – k modelu ID.4 se později přidají také SUV sesterské značky Audi.

Od listopadu 2019 probíhá v západním Sasku sériová výroba vozů ID.3 1st Edition. Letos v létě bude následovat spuštění výroby modelu ID.4.

Program školení pro všech 8000 zaměstnanců

Postupně rekonstruovaný cvikovský závod je prvním velkým podnikem pro výrobu automobilů, v němž Volkswagen kompletně přechází na elektromobilitu. Investice do transformace dosáhnou 1,2 miliardy eur.

Po poslední fázi rozšíření výroby bude od roku 2021 v Cvikově produkováno šest modelů na základě platformy MEB pro tři koncernové značky. V rámci kvalifikačních opatření se všech 8000 zaměstnanců připravuje na výrobu elektromobilů a zacházení se silnoproudem.

Cvikovský tým absolvuje do konce roku 2020 celkem 20 500 školicích dnů. Tím v Cvikově vzniknou pracovní místa s dlouhodobou perspektivou.

MEB umožní hromadné rozšíření elektromobilů

ID.3 je prvním vozidlem zkonstruovaným na modulární platformě MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Platforma byla vyvinuta speciálně pro elektromobily a maximálně využívá potenciál elektromobility.

Základní verze elektromobilu Volkswagen ID.3 bude stát méně než 800 000 Kč. Zákazníci, kteří si svá vozidla již zarezervovali, je mohou závazně objednávat od 17. června. Speciální edice ID.3 1st Edition bude uvedena na evropské trhy v září 2020.

Volkswagen Sachsen: Velkosériově vyráběné elektromobily, luxusní karoserie a motory

Kromě cvikovského závodu pro výrobu automobilů disponuje Volkswagen Sachsen ve Svobodném státě Sasko dalšími dvěma výrobními podniky. Motorárna v Saské Kamenici vyrábí mimo jiné moderní motory s přímým vstřikováním benzinu.

Ve Skleněné manufaktuře Drážďany bude ještě do konce letošního roku sjíždět z montážní linky e-Golf, od roku 2021 bude Skleněná manufaktura produkovat elektromobily ID.3. V Cvikově budou i nadále vyráběny karoserie pro luxusní SUV značek Lamborghini a Bentley.

tisková zpráva

13 Comments on “Volkswagen už v továrně Cvikov vyrábí pouze elektromobily”

    1. Jo jo vychrlí desetitisíce plechovek které hnijou na
      Jo jo vychrlí desetitisíce plechovek které hnijou na letišti protože do nich nemaj softwér protože jim nedocvaklo že ho budou potřebovat a kladivem ho nesbouchaj.
      V Audi zase museli oddalovat uvedení etrona a pak i několikrát zastavovat výrobu protože jim nedocvaklo, že budou potřebovat vlastní baterkárny. :))))
      Porsche Tukan je bez autopilota protože Audi jim ho nedodalo a je rok pozadu. :))
      Koncern je normální dinosaur na hliněných nohách. Kdyby nevstoupili do Rimacu tak jsou ještě víc v hajzlu. :)))

    1. No,možná proto,že cítí nebezpečí ze strany Gigafactory
      No,možná proto,že cítí nebezpečí ze strany Gigafactory Berlin(Tesla). Porovnám-li technické parametry ,výbavu a ceny s nošovickou Konou, tak takhle si revoluci nepředstavuji. Ikdyž úspěch bych jim přál, ať se ledy pohnou.

        1. Nosovice muzou jit s cenou dolu klidne o 25-30%, v soucasne
          Nosovice muzou jit s cenou dolu klidne o 25-30%, v soucasne dobe ale neni stimul aby sli s cenama BEV dolu, maj pokryty odber cele vyroby a staty v Eu se skoro predhanej v tom kdo da vetsi dotece na BEV, jen blazen by tak sel s cenou BEV ted dolu a nevydelal kdys muze vydelat

              1. To tady bylo prezentováno eLuky, ale je to dost specifický
                To tady bylo prezentováno eLuky, ale je to dost specifický případ a nebude to ani 25%, že by to obecně udělali pro všechny není moc pravděpodobné. Samozřejmě i ostatní výrobci jsou schopni poskytnou i na jednotlivý prodej pěknou slevu, např. Kia e-Niro se dá zlevnit hned a bez problému o 11%, tedy cena po slevách s nejvyšší výbavou je skoro o 200 tis. níže než základní cena stejně vybavené Kony na prodejně 1.306.000,- Kč po základní slevě 50 tis. Kč. Tedy hodně zlevněná Kona pak stojí stejně jako běžně zlevněné e-Niro. V zásadě tedy jde o nastavení koncové (listové) ceny ze které dáváme slevu. V IT řešeních jsou běžné slevy 60%, protože listová cena je nesmysl.

                1. Zrovna minuly tyden jsem tu od nekoho videl ze ukecal na
                  Zrovna minuly tyden jsem tu od nekoho videl ze ukecal na trikrat slevu na plne vybavenou Konu na neco malicko pres 1M. To e-niro je celkem drahota..ja vim ze je vetsi, bohuzel – co jsem videl mi prijde ze prodavaji skladovky jeste bez faceliftu, pritom na zapad od nas uz maji pofaceliftove 2020 (ma jakoby ctyri predni LEDky dole). Stejne by ten design meli upravit, e-niro uplne krasne auto neni..

                2. Já před krásou karoserie, kterou vidím pár sekund denně,
                  Já před krásou karoserie, kterou vidím pár sekund denně, dávám přednost kvalitnímu provedení, vychytávkám a funkcionalitám. eLuky tu prezentoval slevu, kterou nikdo nedostane, byla to souhra náhod. Já jsem dostal cenu na e-Niro s plnou výbavou a nejdražším lakem o 50 tis. nižší než na maximálně vyslevovanou Konu, která by šla dojednat přes jmenované místního člena – je k dispozici, kdyby někdo chtěl. Samozřejmě se u nás prodává už jenom e-Niro facelift 2020. Ale mezi námi, jděte na kia.cz a zkuste si auto nakonfigurovat, zjistíte, že to už nelze…. asi nejsou

                3. Zvlast pote co si ji z vlastni blbosti jako ja promacknete 🙂
                  Zvlast pote co si ji z vlastni blbosti jako ja promacknete 🙂 Nabral jsem zadni dvere kolenem, mel jsem dojem ze koleno je jinde nez bylo a chtel jsem nastoupit. Neni to nic zas velkyho, tak sem to nechal. Plech je v tech mistech zdvojenej takze to sam nevyrovnam.
                  Ale je paradox ze zadnej predchozi daleko horsi vehikl jsem si taklhe neposkodil.

Napsat komentář