Volkswagen ukázal nový e-Golf: baterie 35,8 kWh, dojezd až 300 km

Nový Volkswagen Golf se předvedl před pár dny, teď Volkswagen ukázal také jeho elektrickou verzi e-Golf. Nabízí dojezd až 300 km dle NEDC.

Nová verze elektromobilu Volkswagen e-Golf nabízí baterii o kapacitě 35,8 kWh a dojezd až 300 km. Cena zatím nebyla stanovena.
foto: Volkswagen

Volkswagen zvětšuje baterii v novém e-Golfu z 24,2 kWh na 35,8 kWh, tedy o 11,6 kWh. Dojezd dle NEDC se tím zvěšuje ke 300 km, reálně ale přiznává spíš kolem 200 km při využití vytápění/klimatizace a dálničních rychlostech.

My jsme si v testu elektromobilu Volkswagen e-Golf vyzkoušeli, že auto za příhodných podmínek a bez vytápění/klimatizace skutečně zvládne. Dosahovali jsme v létě průměrné spotřeby 15 kWh/100 km, čímž by se reálný dojezd měl pohybovat kolem 240 km.

Při využití 40kWh rychlonabíjení (stále pouze příplatkové vybavení) se nový 35,8kWh e-Golf nabije během do hodiny. Při využití 7,2kWh wallboxu (palubní nabíječka tohoto výkonu je nově standard) to bude trvat méně než šest hodin. Výkon elektromotoru se zvýšil o 15 kW na 100 kW, stejně tak točivý moment ze 270 Nm na 290 Nm.

Průměrná spotřeba by měla činit 12,7 kWh/100 km dle NEDC, původní verze dosahovala stejného čísla. Max. rychlost činí 150 km/h a zrychlení 0-100 km/h zvládne za 9,6 sekundy.

Stejně jako fosilní verze nového Golfu, také nový e-Golf je vybaven pokročilými asistenčními systémy, například autonomním řízením do rychlosti 60 km/h.

tisková zpráva

77 Comments on “Volkswagen ukázal nový e-Golf: baterie 35,8 kWh, dojezd až 300 km”

  1. OT:
    „GM has now made it

    OT:
    „GM has now made it clear that only California and Oregon will get the Bolt in 2016, and the rest of the US will see a “slow flow” throughout 2017.“

    Tady mate toho sveho skvělého bolta. Myslím, že datum vydání M3 a Bolta nebude v evropě moc daleko od sebe.

    1. Opět zavál sveží ropný
      Opět zavál sveží ropný smrad od Trumpa a auto roku 2016 rázem nebude v roce 2016 dostupné! LOL Dokonce ani v roce 2017 nebude v prodeji úplně ve všech státech USA! Máme tu Kdo zabil elektrické auto 2? :)))
      Greenwashing od GM jak vyšitej. GM nabral zelenej imidž, ale v reálu chce prodat ještě spoustu a spoustu poruchovejch spalováků. Ti kdo zrušili svojí rezervaci na M3 s tím že budou mít brzo Bolta začínaj asi pěkně litovat.

      1. trump uz davno rikal ze
        trump uz davno rikal ze reviduje klimatickou smlouvu a omezi OZE. Proto rusaci podporili Trumpa, protoze pro rusko jsou EV nebezpecne. Kazde snizeni spotreby PHM ve svete snizi cenu ropy. OPEC odhaduje ze snizenim vyroby o 3% stoupne cena o 10 US$. Obracene to bude platit obdobne. OPEC ma podil ca. 30% trhu. Takze chteji snizit globalne o 1%.

  2. Pane Horčíku, chápu, že
    Pane Horčíku, chápu, že jde o tiskovou zprávu, která by měla být zveřejněna tak, jak ji „slina přinesla na jazyk“ jejímu původnímu autorovi, ale podle mě když už to soudruzi z NDR neumí uvést ve správných jednotkách, tak aspoň redakce by ty formální chyby opravit mohla a měla:
    Při využití 40kWh rychlonabíjení (stále pouze příplatkové vybavení) se nový 35,8kWh e-Golf nabije během do hodiny. Při využití 7,2kWh wallboxu (palubní nabíječka tohoto výkonu je nově standard) to bude trvat méně než šest hodin.

    To je nesmysl. Správně má být 40kW a 7,2kW – ve stejné větě se výslovně uvádí, že jde o výkon, nikoli energii.

    Jinak podle zpráv na TV Nova VW oznámil, že propustí 30.000 zaměstnanců, z toho 20.000 v Německu. Důvodem je nutnost šetřit po aféře dieselgate.

      1. Jenze bohuzel takto jako oni
        Jenze bohuzel takto jako oni podvadi vsichni. Jen ti ostatni na rozdil od VW voli taktiku zatloukat zatloukat.
        Ono totiz,kdyz je nesmyslne normy nuti do nesmyslnych cisel, tak holt se ty cisla musi trochu prikraslit aby vubec meli neco co se smi prodavat.
        A pritom neustale upravy spalovacich motoru aby plnili cim dal nesplnitelnejsi normy jim bere penize treba na vyvoj te 55kWh baterky do Golfa.

        1. Tak to není. To jsou mýty,
          Tak to není. To jsou mýty, které šíří nejspíše samy zhrzené automobilky. Skutečnost je taková, že normy se splnit dají, jinak by ani nevznikly, jenom cena motoru s příslušenstvím by šla o hodně vysoko nahoru. Najednou by elektromobil nebyl zase tak drahá záležitost ve srovnání s cenou vozidla se spalovacím motorem. 🙂 Pokud se týče finančních zdrojů na vývoj, přečtěte si nějaké proklamace lídrů tradičních výrobců aut řekněme 2-5 let zpátky. Tam nebyl ani náznak nějaké vůle investovat do vývoje elektromobility. Pokud se nepletu, tak například ředitel Audi zcela nepokrytě tvrdil, že alekromobilita je úplná hloupost. Přitom zrovna Audi má čtyřicetiletou EV tradici. Je to, a vždycky bylo a bude, o lidech.

          1. Jo, já jsem popravdě
            Jo, já jsem popravdě názoru, že stávající automobilky o přechod na elektromobilitu ve skutečnosti vůbec nestojí, protože jejich know-how je právě ve vývoji a výrobě spalovacích motorů, případně převodovek. Všechno ostatní už většinou outsourcingujou.
            A v podstatě i jejich dealerská síť žije ze servisu, který u EV z velké části odpadá. Nedávno jsem kupoval do firmy Dacii Dookera a prodejce (se kterým se celkem znám) mi povídá „tady vám fakt žádnou slevu nevyčaruju, máme na tom rabat 1.8%“. Když jsem se ptal z čeho teda žijou? Odpověděl, že ze servisu. Jasně Dacia je lowend, ale u dražších aut to nebude o moc lepší.

            Takže jakmile se přejde ve velkém na EV tak budou odkázáni na nákup elektromotorů třeba od Siemensu, a baterky budou muset kupovat od Samsungu, Panasonicu, nebo nedej bože dokonce od Tesly (že by si třeba ty el.motory nebo baterky vyvíjeli sami moc nehrozí, jenom dohnat ten Siemens nebo Panasonic je pro jejich náskok nemožné, tím spíš, že je je to úplně mimo jejich obor). A kde bude nějaká jejich přidaná hodnota? Takové auto si bude moct zkrátka postavit skoro každej jak se už ostatně děje, viz. Německá pošta…

            Tedy čím déle se jim bude dařit udržovat povědomí, že EV jsou jako auta ze 70tých let, (a budou ten svůj jeden EV model vyrábět tak aby tím dojmem působil) tím méně se budou kupovat, tedy tím pomaleji bude vznikat dobíjecí infrastruktura a celkově se to všechno potáhne. I proto ty výhružky jak budou muset při přechodu na EV propustit hromady lidí a podobně.

            Proto fanděme Tesle i tý Německý poště a jim podobnejm, protože ti to myslí s elektromobilitou opravdu vážně.

            1. Jasně, že velké
              Jasně, že velké automobilky o elektromobilitu nestojí a udělají jen to, co udělat musí, k čemu je donutí legislativa a především konkurence. Ale ruku na srdce, dělají to tak všechny firmy ve všech oborech. Takových vlaštovek, jako je Tesla, které to vezmou od základu, je málo. Ono je to totiž mnohem pohodlnější, výnosnější a hlavně bezpečnější jít cestou evoluce a vyvíjet a nabízet to, co plusmínus má nebo v nejbližší době bude mít konkurence… než se pustit do revolučního řešení, nabídnout něco, co nikdo jiný nemá a riskovat, že se to neuchytí a díky tomu riskovat vlastní krach. Nakonec Tesla měla kdysi taky namále. Můžeme být rádi, že to nakonec dopadlo tak, jak to dopadlo.

              1. Ono to zas tak nic moc
                Ono to zas tak nic moc prevratneho neni. Prvni ev jezdili uz pred sto lety. Ty Nemecke posty jsou dukazem jak je to trivialni.
                Naopak dnes si muze automobilku produkujici ciste ev zalozit prakticky kdokoli kdo ma nejaky kapital a nevi co s nim. A to se podle meho take bude cim dal vice dit. Mozna budeme prekvapeni, ze to budou prave ti ropni magnati, kteri se na konec ropne ery pripravi zalozenim par elektroautomobilek a nejakou tou nabijeci infrastrukturou.
                Je jen otazka kdy se to zlomi a oni nabydou dojmu, ze uz je ten spravny cas.

              2. Tady bych úplně
                Tady bych úplně nesouhlasil. Naopak EV je obrovská příležitost, jak přimět lidi k masovější obměně vozového parku, protože přiznejme si, že současná spalovací auta se nijak neliší výkony, spotřebou, bezpečností ani komfortem od těch 10-15 starých. Naopak často vzbuzují kontroverze různými downsizingy, filtry pevných částic, dolévání močoviny nebo absurdně vysoké nároky na emise, díky kterým je u nových aut mnohem větší pravděpodobnost, že vás vyhodí z kontroly emisí.

                1. Evolucí jsem neměl na
                  Evolucí jsem neměl na mysli rozhodování spalovák vs. EV, ale spíš něco jako toto: konkurence chystá/má adaptivní tempomat (systém automatického parkování, hlídání mrtvého úhlu, lepší konektivitu atd. atd. atd.), tak to tam dáme taky (přestože už ho máme nějaký ten měsíc vyvinutý) nebo ho rychle okopírujeme – to vše myšleno v segmentu spalováků, bez souvislosti s EV.

                  Co se týká emisí, tak s těmi si ti, co by měli, opravdu hlavu nedělají, tedy alespoň u nás. Nedávno tu proběhla informace, že podle analýzy Fordu má demontovaný nebo nefunkční filtr pevných částic značné procento aut na českých silnicích. Jasně, následuje pobídka ve smyslu „přijďte k nám, my vám to namontujeme, vy nám to zaplatíte“. Ale i tak je to zarážející. Kdo přiměje tyto řidiče, resp. provozovatele vraků, „dotažených“ snad z celé Evropy, aby využili obrovské příležitosti a obměnili svůj vozový park? Podle mě nikdo, tedy aspoň v ČR. Když se bavím s některými lidmi, tak často zaznívá argument, že „na lepší auto nemá“. Ale je zajímavé, že na cigára a na chlast mají většinou vždy. ;-/

                2. Ale tak to je vždy a u
                  Ale tak to je vždy a u všeho.
                  Nemá na poplatky u doktora, nemá na to nemá na to, ale na návykovky má pořád, nebo na nezdravé jídlo. Mnohdy s platbou minimálního zdravotního pojištění.

                  Problém je že vlády ví že když jim na tady toto nějak šáhnou tak končí. Existuje asi ediná věc, která by tady toto omezila, zrušení skrytých transferových plateb. A to platí jak tady pro lidi, tak pro firmy, kdy jejich činnost má neblahé dopady na široké okolí.

                  Jestli se chceme někam posunout, musí skončit toto skryté dotování.

                3. Když si člověk
                  Když si člověk spočítá, kolik peněz padne do úplných blbostí, tak by si mohl klidně kupovat auto za milion každých 5 let a ani by to nepoznal.

        2. Také zastávám stejný
          Také zastávám stejný názor.
          Kdysi mi právník řekl o firmách co mne podváděly, že nemá cenu se soudit s tím co nic nemá!
          VW byla největší automobilka co prodávala v USA (v ten čas) a tak si ji vybrali, protože májí si na ni co vzít.
          Taky ji nechtějí položit ale trochu si na ni pomoct.

          To ostatní s EV je u VW jen zástěrka, jak se zbavit zaměstnanců. Zrovna Němci mají takovou velkou potřebu zaměstnanců, že snad 1/2 prací v Německu dělají gastarbaiter.
          No a druhou půlku z půlky se dělá u nás doma.

          Jinak není důvod a už vůbec nejsou kapacity dodávat do aut baterie s 55 a více kWh.
          Až budou mít dostatek výrobních kapacit na baterie, můžou tam cpát i 100 kWh. Pokud bude dost nabíjecích stanic s dobrou cenou nebo bude dost sdílených nabíjecích stanic(jedna stanice vlastněná více vlastníky a solárními panely) nebude potřeba dobíjet doma nebo z paneláku.
          Myslím, že cena elektřiny z vlastní FVE bude časem levnější než cena ze sítě.

        3. Taky je potřeba říci že
          Taky je potřeba říci že těch 55kWh je asi tak maximum co dnes samonosná karoserie postavená na modulární platformě Golf/Leaf dokáže pojmout. Hmotnost je podružný problém. Tudíž v tomto duchu bych VW nezazlíval, že už nechce měnit technologii (velké prizmatické články za 18650, které používají Kreiselové) a soustředí se na MEB (podvozkovou – skateboard) platformu.

          To má dva důsledky:

          1) Díky většímu vyhrazenému prostoru umožní do vozu velikosti Golfu uložit dnes až 80kWh.
          2) A hlavně už není nic „lepšího“, tj. žádné jiné uspořádání nevyhradí tolik objemu pro baterii při zachování vnitřního prostoru.

          1. No trochu bude možná
            No trochu bude možná potíž právě v tom, že to dělají tak nějak napůl. Vezmou současnýho spalováka, vykuchají motor s převodovkou, nacpou tam elektromotor s baterkou a hurá máme EV.

            Kdyby to s elektromobilitou mysleli opravdu vážně začnou od podlahy a vznikne úplně nový pouze elektrický model, třeba se dvěma kufry…

            1. No, ale zrovna VW to dělá
              No, ale zrovna VW to dělá docela logicky – do mainstreamového produktu – spalovací Golf – docela zdařile zastavěl elektrovýzbroj (byť to má určité limity) a do budoucna připravuje novou platformu (MEB – „skateboard“) – ty malůvky možností MEB, co byly zveřejněny, vypadají velmi šikovně.
              Samozřejmě nám, elektrofanatikům, zde na hybridu to není dost 🙂 . Mnohým se zdá rok 2020 (hlášeno upaltnění MEB) neuvěřitelně daleko, jiným, včetně mě, se zdá to prozatímní řešení neuvěřitelně předražené (VW e-Golf 24kWh). Ale rozhodně nad VW nelámu hůl, optimisticky věřím, že už cenovka 36 kWh e-Golfa mě mile překvapí 😉

            1. 🙂 Myšlenka byla taková
              🙂 Myšlenka byla taková že je třeba rozlišit technologii použitých článků a technologii platformy/krabice, kde MEB již řeší obě technologie najednou. U současného e-Golfu by už prostě nemělo potenciál měnit použitou technologii článků natož pak krabice.

              Mimochodem někde jsem četl, že 2018 má vyjet nová generace Golf VIII na vylepšené MQB. Tudíž zajímavá otázka je jestli také dostane elektrickou verzi (předpokládám, že by stejně nebyla vypuštěna dříve jak za rok od uvedení spalovací verze) Nebo už se bude čekat na ten MEB koncept a Golf VIII na MQB už zůstane jen jako čistý splalovák a hybrid.

              1. Golf bude dal na nejake
                Golf bude dal na nejake platforme vhodne pro ruzne typy pohonu, tedy i ty fosilni, ve VW by byli hloupi kdyby sveho zlateho oslika zarizli jen pro elektrickou podobu, a na dvou platformach proste auto delat nebudou neb je to nesmysl, pokud nekdy Golf bude na nejake ciste elektricke platforme, tak az v dobe kdy nebude mit smysl prodavat ostatni typy pohonu, je klidne mozne ze to bude i pro prezpristi Golf, ale ten pristi to asi opravdu jeste nebude

                MEB proste bude pro nove modely a pripadne modely kde bude vhodny typ boudy pro snadnou portaci na vice platforem, otazka taky bude jak se budou snazit navrhari koncernu zohlednovat ruzne typy pohonu v designu tech aut, kuprikladu plug-in hybrid by se na MEB napasot dal, coste fosilni auto asi ne a je lepsi pro nej pouzit starsi platformy

                1. No já to myslel právě
                  No já to myslel právě tak, že nový Golf VIII na modernizované MQB bude zjevně pokračovat jako spalovák a hybrid. Ale otázkou je jestli bude dodáván i jako čistý elektromobil? Skoro bych tipoval, že čistě elektrický Golf na MQB už nebude v VIII generaci pokračovat a místo něho bude VW nabízet jen ten ID koncept.

                  K tomu bych čekal že elektrická verze stávající generace se v nabídce udrží déle (2019 do příchodu ID) a třeba i dostane ještě jednou nové prizmatické články cca 50A, tedy 48kWh.

                2. No ja si myslim ze MEB bude
                  No ja si myslim ze MEB bude v zasade jen modifikovana MQB a nemel by byt zasadni problem udelat golfa spalovaciho na MQB a zaroven elektrickeho s MEB…

              2. Změna technologie? Jak
                Změna technologie? Jak honosně to zní 🙂 Když to dokáže sbouchat pár kluků v rakouský garáži zmákne to i VW levou zadní. Vsadim se, že sám VW má Gofíka s 18650 tužkofkama a určitě i s velkou kapacitou a určitě ne jen jednoho :))
                To musí bejt strašnej problém koupit jiný baterky, přeprogramovat dobíječku a BMS obvody 🙂
                Taky už to mohli dávno mít hotový a prodávat místo těch současnejch komedií 😀

                1. No jedna věc je prototyp a
                  No jedna věc je prototyp a druhá věc je sériová výroba, i když v tomto konkrétním případě ne moc velká. Tj. když už se rozhodli pro tu stávající technologii tak ji nebudou měnit dříve než s novou generací, kterou je v tomto případě podle všeho ten ID koncept.

                  Jinak samozřejmě souhlasím, že předělat tu baterii na 55kWh není žádná raketová věda.

      1. Nějaký odkaz na
        Nějaký odkaz na věrohodný zdroj informací by nebyl? Hledal jsem, ale nic jsem nenašel. Jediné, co jsem našel, byly články o tom, že VW končí ve WRC, což zaznělo mimo jiné i včera v Autosalonu na Primě.
        Fluktuací, odchody do důchodů a neobsazováním uvolněných míst se těžko dá dosáhnout úspory 20.000 míst. Navíc by to byla velice pomalá změna. Naopak zrušení týmu WRC, který měl výsledky, svědčí o tom, že změna bude muset být dost rychlá.

        1. Noha všechno nafoukne
          VW

          Noha všechno nafoukne

          VW propustí 23 000 zaměstnanců, aby uspořil a podpořil ziskovost

          Propouštění bude probíhat formou postupného oslabování některých pozic a dřívějších odchodů do důchodů. VW se zavázal, že do roku 2025 nebude provádět cílené propouštění. Automobilka se také zavázala zřídit až 9 000 nových pracovních míst v nových projektech jako jsou elektromobily a digitální zařízení.

      1. Cena nebude malá, ale s
        Cena nebude malá, ale s velkým dojezdem a rychlonabíjenim si to určitě svý kupce najde i kdyby to mělo ze začátku zůstat je u garážový výroby. Tesla taky nezačínala levně a se sériovou výrobou. S příchodem levnějších baterií by se to mohlo normalizovat.
        Když jsou lidi ochotný vypláznout nesmysl za totálně nepraktickou a nepohodlnou spalovací motokáru WV XL2 tak budou ochotný si připlatit za praktický elektroauto co má užitnou hodnotu, protože někam opravdu dojede. To moh udělat už dávno sám VW, ale to by si moc nakáleli do svýho naftovýho hnízda.

        Takovej pokus proběh u Audi s R8, ale tam tu cenu napálili do nesmyslný vejšky a museli to zaříznout.
        Dost možná tu nesmyslnou cenu dostali befelem z Vlkohradu.

  3. OFF:
    Sice je to jenom

    OFF:
    Sice je to jenom hloupé novinky, ale bylo by zajímavé zkusit zapátrat a zjistit více.

    novinky.cz/ekonomika/421053-tesla-by-mohla-postavit-druhou-gigafactory-severne-od-prahy.html

    Bohužel názory některých našich spoluobčanů v diskusi jsou tristní.

    Škoda jenom že se to asi nebude stavět na severu Moravy.

      1. Je to firma, to by mohlo
        Je to firma, to by mohlo být lehčí.

        Ta fabrika by byla dobré, i kdyby v ní měli dělat Ukrajinci, přece jenom pro cenu to bude na export a zaměstnanci budou utrácet v okolí, takže to k něčemu bude, pohne to s dopravou (jen proboha ať tentokrát zavedou dráhu! Jinak se zhroutí doprava na silnicích), ekonomika půjde zase nahoru. Jen by bylo lepší aby se to přece jenom dělalo na Moravě, na druhou stranu vhodné lokality jsou tam také zalidněné a zprůmyslěnné snad více než Čechách, hlavně na Hané.

        Spíš mi přijde odporné co si zase novinkáři myslí. To že se nechá uhlí drancovat a pálit na export, že se případně, když je, vyváží Temelínský proud a odpad se nechává zde, to jim nevadí, ale když se zmíní o tom že se bude těžit lithium, hned chtějí zavírat všechny, protože to nebude těžit stát, ale soukromá firma (nehledě na zmatečnost článku, na tom kde je licence určitě není lithium za 3 biliony korun)

        Úroveň národa českého je tristní a jednomu musí být trapně s mnohými sdílet tuto zem. Být Čech je diagnóza a divím se že ještě není v psychiatrické literatuře. Malost a komplexy. Člověk nenávidějící úspěšné, závistivý, hledající možnosti jak mít osobní prospěch, neschopný pohledu na věci ve velkém, svoji omezenost vydávající za ctnost, nenávidějící a zároveň toužící po starých časech, kdy nad ním hřměl „perun.“

          1. Aha, myslel jste „co za to“
            Aha, myslel jste „co za to“ jako malou?

            Tak to potom ano.

            Já jsem spíš myslel takové divné myšlení že pokud možno má všechna těžba patřit státu a že to nejde aby z toho měl zisk někdo soukromý (a že to stát umí využít nejhůře je nezajímá).

            1. Já třeba nemám problém s
              Já třeba nemám problém s tím, že bude těžit soukromá firma, ale tady to dopadne tak že stát nedostane na licencích ani daních téměř nic, protože to za „mírný poplatek“ nějaký úředník pro firmu zařídí, veškeré lithium se odveze do zahraničí a nakonec stát zaplatí rekultivaci, protože firma co to vytěžila přestane existovat.

            1. Můj optimismus vychází z
              Můj optimismus vychází z toho, že po GM a Opelu se nechce nic, co by neuměli – montovat karoserie na podvozku, to umí ve statisícových sériích. A pro LG je pohon a baterie velmi perspektivní business – nemá nejmenší důvod to nějak brzdit. Jen ten rozjezd může trvat déle, než nám by se líbilo 😀

  4. super super. mnou dlhe roky
    super super. mnou dlhe roky nenavideny VW sa vdaka dieselgatu rozhybal. Neviem ci si kupim toto auto, ale je to dost mozne. Ak sa nißan a hyundai nerozhybu a budem chciet dotaciu na ev v 1.polke roka 2017, tak to bude mozno jediny kandidat.
    Uvidime kedy pojde do predaja a za aku cenu.

Napsat komentář