Volkswagen ukázal Beetle Hybrid

Jan Horčík - 08 Duben 2015

Německý koncern Volkswagen představil na autosalonu v New Yorku nové speciální edice modelu Volkswagen Beetle. A v tichosti ukázal také jeho hybridní verzi.Volkswagen Beetle Hybrid

Volkswagen Beetle Hybrid - dostane se někdy do výroby?
foto: Volkswagen

Volkswagen Beetle Hybrid vznikl přenesením hybridního pohonu z modelu VW Jetta Hybrid. Ten je na trhu už od roku 2013, ale příliš úspěšný není.

Hybridní Beetle pohání 1,4l čtyřválcové turbo doplněné o sedmistupňovou převodovku s dvojitou spojkou. Elektromotor je umístěn mezi nimi a pohání přední nápravu.

Celkový výkon je 168 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne během 8,0 vteřiny. Zhruba 1,5 km dokáže auto ujet čistě na elektřinu rychlostí max. 50 km/h.

O tom, že šlo spíše o inženýský testovací kousek než produkt směřující do výrobu svědčí fakt, že na ovládacím displeji byla silueta vozu Volkswagen Jetta Hybrid ze kterého pohonný systém pochází.

Volkswagen se novými speciálními edicemi snažil oživit zájem o model Volkswagen Beetle. Fakt, že předvedl i rozpracovanou hybridní verzí svědčí minimálně o tom, že ve Volkswagenu zkoušejí hybridní pohon v řadě svých modelů.

Hybridy od Volkswagenu ale zatím své místo na trhu nenašly. Zato elektromobily jako Volkswagen e-Golf a Volkswagen e-Up! už si své místo našly. Zejména v Norsku se prodávají velmi dobře, podobně jako na dalších evropských trzích.

Otázka proto zní: proč ne rovnou e-Beetle? Tedy nový Beetle jako elektromobil? Stylové elektrické auto by mohlo být slušným souputníkem modelům jako nebo Fiat 500e.

Volkswagen už před časem slíbil velkou plug-in/hybridní ofenzívu. Chystá se mimo jiné Volkswagen Passat plug-in hybrid a zhruba příští nebo přespříští rok by se měla objevit i Škoda Superb do zásuvky.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U Toyoty vyrobili hybrid tak, že z auta vyhodili startér, alternátor, spojku a převodovku a všechno to nahradili dvěma elektromotory spolu s planetovým převodem a akumulátorem. Ostatní vyrábějí hybrid tak, že všechno v autě nechají a mezi spojku a převodovku vloží elektromotor a ještě jednu spojku a přihodí akumulátor. Co z toho je elegantnější?

(P.S. Jezdím s hybridem od Toyoty …)

Obrázek uživatele DomoKun

Je reálné napsat nějaká pozitiva/ negativa hodlám priusáka koupit a stále jako neduvýrohodný v hybrid mě zajímá i kdejaká blbost ohledně tohoto tak tochu kosmického vozíku...

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nový Prius je drahý, to bych raději koupil Leaf. U ojetého vyměňte vodní pumpu, ostatní části rozvodů jsou doživotní. Samozřejmě olej, filtry. Předprodejní kontrola nejlépe ve značkovém servisu, lepší dát pár tisíc za odbornou diagnostiku, než koupit špatnou ojetinu.

Obrázek uživatele DomoKun

V plánu je koupit druhá verze tj. (400v motor) a další úpravy nedokonalostí první generace...
Leaf..ano jsem obyvatel kraj ostravského..zde jedině teslu a to je krapet mimo finance...
Za vůz tak 500K za novy max 1mil... tesla je bohuzel mimo...
Toyota servis mám naštěstí za domem, vodní bumpa je dobré info do začátku :)
Díky moc
Adam.
=o)

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prius první generace (výroba od roku 1997) se u nás nikdy neprodával. Ani jako ojetina se v ČR neobjevuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Němci rádi prodávájí drahé díly jako je DSG. Bezúdžbový Prius pro ně musí být noční můra, když jim vadila zbytečně kvalitní Octavia.

Na ten superb jsem zvědavý. Ten 1,5 km čistě na elektřinu je docela úsměvné. Vypadá to jako zbytečná zátěž.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Půjč si od někoho hybrid a usmívat se budeš, ale ze zjištění, že to bohatě stačí. Jak bys větší akumulátor nabíjel - ona ta rekuperace zase tolik nedá, v téhle krajině.

Obrázek uživatele Jan Horčík

U plných hybridů jako je Toyota Prius, Lexus RX450h apod. je to vcelku běžná vzdálenost, kterou mohou taková auta ujet čistě na elektřinu z relativně malé baterie. Nicméně je fakt, že už tomu tak je déle než 10 let a člověk by přeci jen nějaký pokrok očekával.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Právě že není vidět pokrok. Tak to bylo myšleno.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil