Volkswagen údajně dosáhl klíčové mety: platí méně než $100 za 1 kWh kapacity baterií

To, co mělo přijít až za několik let, je podle The New York Times už tady. Volkswagen údajně nakupuje 1 kWh kapacity baterií za cenu pod $100.

Volkswagen ID.3 je prvním elektromobilem koncernu postaveným na nové platformě MEB. Ta se stane základem pro velkou elektromobilní ofenzívu desítek různých modelů všech značek.
foto: Volkswagen

Americký list The New York Times u příležitosti začátku autosalonu ve Frankfurtu a představení elektromobilu Volkswagen ID.3 přinesl článek, ve kterém anonymní zdroje přímo z koncernu potvrdily, že Volkswagen už dnes platí méně než $100 za 1 kWh kapacity baterie.

O dosažení této kouzelné mety se přitom spekuluje už zhruba od roku 2014. Tehdy se běžně objevovaly zprávy, že Gigatovárna Tesly srazí cenu baterií na 100 dolarů/kWh. Jenže stavba Gigatovárny ještě ani nebyla zahájena.

Po pěti letech víme, že baterie se stanou novým klíčovým průmyslem 21. století. A že je tedy dost dobře možné, že meta $100/kWh již byla dosažena a dokonce překonána. Ostatně, samotná Tesla to plánovala do konce minulého roku.

Z článku není jasné, zda jde o cenu čistě za články, nebo za celé baterie, ale obecně se má za to, že jde o cenu za články. Pokud by šlo o cenu za celou baterii, musela by cena za články být hluboko pod $100.

Elektromobil Volkswagen ID.3, který půjde do výroby v listopadu 2019 a k zákazníkům v polovině roku 2020, využívá bateriové články společnosti LG Chem.

Souběžně ale Volkswagen navazuje partnerství s řadou dalších výrobců baterií (čínský CATL, jihokorejský Samsung, skandinávský Northvolt), a navíc – i přes protesty svých dodavatelů – plánuje i vlastní továrny na baterie.

42 Comments on “Volkswagen údajně dosáhl klíčové mety: platí méně než $100 za 1 kWh kapacity baterií”

  1. Snad už ta cena elektromobilů půjde rychle dolů s tím jak
    Snad už ta cena elektromobilů půjde rychle dolů s tím jak porostou prodeje a začne se vyrábět v trochu jiném měřítku než dosud. Baterie zdá se už nejsou tou hlavní brzdou.

    Důležíté je, že všechno jde mnohem rychleji, než se ještě před pár lety předpovídalo.

      1. Spalovák ale taky není jenom motor. Celá hnací soustava,
        Spalovák ale taky není jenom motor. Celá hnací soustava, včetně výfuků taky něco stojí. Ve výsledku stále asi vyjde spalovák levněji, ale nemyslím, že ten rozdíl bude zase tak velký.

        A do Citigo nepotřebujete 60kWh baterku.

                1. To je pravda. Za pár let se nebudou prodávat vůbec.
                  To je pravda. Za pár let se nebudou prodávat vůbec.

                2. Hned potom co Tesla vyhlasi v listopadu bankrot
                  Hned potom co Tesla vyhlasi v listopadu bankrot

                3. v listopadu ktoreho storocia? 😛
                  v listopadu ktoreho storocia? 😛

                4. To už Runner pro jistotu neuvedl 🙂
                  To už Runner pro jistotu neuvedl 🙂

                5. To ste si pomýlil so sračkometmi. Nad nimi sa to, pomaly ale
                  To ste si pomýlil so sračkometmi. Nad nimi sa to, pomaly ale isto, zmráka zo všetkých strán. A každý neštastník, ktorý si teraz kúpi nového spalováka okamžite získava, ako bonus, čierneho Petra.

                1. Kolik jich prodají 5 kusů za rok? U nás . Možná 20-30
                  Kolik jich prodají 5 kusů za rok? U nás . Možná 20-30 díky dotacím. Cena by musela být taková že uživatel bude řešit jestli si připlatí 50-100 tis, nebo koupí naftu.

                  Třeba Superb PHEV stojí jen o 5 tisíc víc, než srovnatelná nafta s automatem a to už může být pro někoho kdo jezdí málo dálnice rozhodnutí k tomu si to auto koupit.

                2. Leden až srpen u nás 3 Kia Niro EV, 1 Kia Soul EV a 7 Kia
                  Leden až srpen u nás 3 Kia Niro EV, 1 Kia Soul EV a 7 Kia Niro PHEV.

                3. Je to smutný ty prodeje, a jen ty PHEV trochu jedou je to
                  Je to smutný ty prodeje, a jen ty PHEV trochu jedou je to prostě moc drahý.

              1. Oktávka určitě nebude potřebovat 80-120kWh baterku. A to
                Oktávka určitě nebude potřebovat 80-120kWh baterku. A to že zvýšíte počet baterek, neznamená, že musíte zvýšit počet všeho. Bude mít o trochu silnější eektromotor, o trochu vyšší příkon napájecí soustavy, o něco lepší chlazení, ale tu cenu rozhodně neznásobíte.

                1. A kolik aby to mělo smyslupný dojezd? Pokud tomu dáte
                  A kolik aby to mělo smyslupný dojezd? Pokud tomu dáte realný dojezd 300 Km a pak přinutíte lidi používat drahé a baterie ničící rychlonabíjení , tak to se jim moc libit nebude, resp. to nikdo kupavat nebude.

    1. Jestli tohle uvidí nějakej podnikavej Číňan, možná se
      Jestli tohle uvidí nějakej podnikavej Číňan, možná se za čas dočkáme náhrady 24 kWh baterky do Leafů z Číny za pár tisíc USD. Upgradnout si Leafa na třeba 40 – 50 kWh by vůbec nebylo špatné. To bych té nové baterce odpustil i lehkou formu rapidgejtu.

      1. tohoto se chyti nejen Cinane, ale ruzne dilny po celem svete,
        tohoto se chyti nejen Cinane, ale ruzne dilny po celem svete, je celkem logicke ze se casem objevi drohovyrobni baterie pro elektromobily ktere budou mit i jine a vetsi kapacity nez puvodni auto, jiz dnes se daji v USA najit dilny specializujici se na Tesly a prestavby elektrik, je jen otazkou casu nez se zacnou takto vyrabet i druhovyrobni batterycpacky

        1. Mě by se líbila nějaká sada do IONa. Dejme tomu 24kWh a
          Mě by se líbila nějaká sada do IONa. Dejme tomu 24kWh a cena do 100 tis.
          Co jsem hledal, tak ze všech možných článků co jsem schopný koupit bych se dostal na nějakých 150 tis + xx hodin času na výzkum jak ty články tam poskládat místo původních.

          1. da se predpokladat ze cim vetsidany elektromobil bude mit
            da se predpokladat ze cim vetsidany elektromobil bude mit prodeje, tim vetsi na nej bude drohovyrobnich dilu, tak jako u spalovaku, ION ma ten problem ze se jiz nevyrabi ne? a tak asi spis zalezi kolik se jich vubec vyrobilo a jestli se vyplati tedy delat druhovyroba, predpokladam ze spise ne

      1. Tak pokud vememe těch pár jednotek % co tvoří současná
        Tak pokud vememe těch pár jednotek % co tvoří současná výroba všech elektromobilů oproti spalovákům, tak se nedá čekat nějaká příznivější cena. Zatím to věšechno jsou jen malé série.
        Navíc to ani není cílem. Cílem velkých automobilek je splnit limity emisí. Takže s nějakým masivním nástupem aut na baterky se nepřetrhnou.
        Až se jich byde vyrábět více, tak budou levnější.
        I toho citiga nejspíš bude omezené množství.

    1. Skoro to tak může být, nebýt vysokých počátečních
      Skoro to tak může být, nebýt vysokých počátečních investic a malosériové výroby, která bude hlavním vyníkem vysokých cen. Prostě bude chvíli trvat, než ta cena spadne. Ale už to nebude trvat moc dlouho.

      VW už na těch 100 dolarech je, Tesla zřejmě taky a ostatní budou následovat.

    2. Co já si pamatuju , tak cena 100 byla podmínkou výroby
      Co já si pamatuju , tak cena 100 byla podmínkou výroby skutečně velkých sérií. Elon už o tom nechce teď mluvit , ale kdysi řekl , že gigafactory 1 dosáhne pravděpodobně cenu 70. Skutečný cíl ale leží ještě mnohem níže. To už bude chtít vyrábět EV po milionech, čemuž se Čína pomalu blíží.

Napsat komentář