To, co mělo přijít až za několik let, je podle The New York Times už tady. Volkswagen údajně nakupuje 1 kWh kapacity baterií za cenu pod $100.
foto: Volkswagen
Americký list The New York Times u příležitosti začátku autosalonu ve Frankfurtu a představení elektromobilu Volkswagen ID.3 přinesl článek, ve kterém anonymní zdroje přímo z koncernu potvrdily, že Volkswagen už dnes platí méně než $100 za 1 kWh kapacity baterie.
O dosažení této kouzelné mety se přitom spekuluje už zhruba od roku 2014. Tehdy se běžně objevovaly zprávy, že Gigatovárna Tesly srazí cenu baterií na 100 dolarů/kWh. Jenže stavba Gigatovárny ještě ani nebyla zahájena.
Po pěti letech víme, že baterie se stanou novým klíčovým průmyslem 21. století. A že je tedy dost dobře možné, že meta $100/kWh již byla dosažena a dokonce překonána. Ostatně, samotná Tesla to plánovala do konce minulého roku.
Z článku není jasné, zda jde o cenu čistě za články, nebo za celé baterie, ale obecně se má za to, že jde o cenu za články. Pokud by šlo o cenu za celou baterii, musela by cena za články být hluboko pod $100.
Elektromobil Volkswagen ID.3, který půjde do výroby v listopadu 2019 a k zákazníkům v polovině roku 2020, využívá bateriové články společnosti LG Chem.
Souběžně ale Volkswagen navazuje partnerství s řadou dalších výrobců baterií (čínský CATL, jihokorejský Samsung, skandinávský Northvolt), a navíc – i přes protesty svých dodavatelů – plánuje i vlastní továrny na baterie.
Volkswagen ID.3 Production in Zwickau | German Car
Volkswagen ID.3 Production in Zwickau | German Car Plant
https://www.youtube.com/watch?v=t3oFbhKF2-Y
eMOTION #11 über die Produktion des Volkswagen ID.3 in Zwickau
https://www.youtube.com/watch?v=lAMhWQv6zNU
Pardón, ale ta informace o ceně je úplně o ničem.
Pardón, ale ta informace o ceně je úplně o ničem.
Snad už ta cena elektromobilů půjde rychle dolů s tím jak
Snad už ta cena elektromobilů půjde rychle dolů s tím jak porostou prodeje a začne se vyrábět v trochu jiném měřítku než dosud. Baterie zdá se už nejsou tou hlavní brzdou.
Důležíté je, že všechno jde mnohem rychleji, než se ještě před pár lety předpovídalo.
No a kde su tie superlacne EV? Pri $100/kWh by mala byt 60tka
No a kde su tie superlacne EV? Pri $100/kWh by mala byt 60tka baterka v cena $6000. Nie je problem kupit auto v cene spalovaka a priplatit tych 6000 len nie je ziadna ponuka. Zas len dalsie velkohube vyhlasenie od VW.
No jasně, EV tvoří jenom baterie 🙂 když si vezmu cenu
No jasně, EV tvoří jenom baterie 🙂 když si vezmu cenu Citigo 250 tis vyndám motor za 50 tis a k tomu nakoupím všechny potřebné komponenty a baterii za 6000 USD, tak bude stát víc než ho prodává Škoda.
Spalovák ale taky není jenom motor. Celá hnací soustava,
Spalovák ale taky není jenom motor. Celá hnací soustava, včetně výfuků taky něco stojí. Ve výsledku stále asi vyjde spalovák levněji, ale nemyslím, že ten rozdíl bude zase tak velký.
A do Citigo nepotřebujete 60kWh baterku.
Pravda, ale baterii netvoří jenom články a nikdo
Pravda, ale baterii netvoří jenom články a nikdo neprodává bez zisku, takže koupí za 100 USD, dodají komponenty + zisk a jsme na 200 USD za 1 kWh.
Jo s tím souhlasím. Ve výsledku už jsme na 200k. Což je
Jo s tím souhlasím. Ve výsledku už jsme na 200k. Což je pro Citigo hodně, ale v takové Oktávce se to snadněji ztratí. Určitě to není důvod k tomu, aby to auto stálo dvojnásobek.
Podle mě, jen když se spočítají jen odpisy investic co do
Podle mě, jen když se spočítají jen odpisy investic co do toho, aby to vůbec mohli vyrábět, tak jsou všichni nováčci v těžkém mínusu i pro současných cenách.
A to je ten hlavní důvod proč jsou elektromobily tak
A to je ten hlavní důvod proč jsou elektromobily tak drahé. Ale i to nebude trvat na věky.
To je pravda. Za pár let se nebudou prodávat vůbec.
To je pravda. Za pár let se nebudou prodávat vůbec.
Hned potom co Tesla vyhlasi v listopadu bankrot
Hned potom co Tesla vyhlasi v listopadu bankrot
v listopadu ktoreho storocia? 😛
v listopadu ktoreho storocia? 😛
To už Runner pro jistotu neuvedl 🙂
To už Runner pro jistotu neuvedl 🙂
To ste si pomýlil so sračkometmi. Nad nimi sa to, pomaly ale
To ste si pomýlil so sračkometmi. Nad nimi sa to, pomaly ale isto, zmráka zo všetkých strán. A každý neštastník, ktorý si teraz kúpi nového spalováka okamžite získava, ako bonus, čierneho Petra.
Oktávka bude potřebovat 2-3x takovou baterku, tak už jste
Oktávka bude potřebovat 2-3x takovou baterku, tak už jste na půl milionu a to je zase hodně, protože oktávku v ceně 1,2 mil nikdo kupovat nebude .
Když prodají Kia Niro za 1.2 mil. , tak Octávku dvakrát
Když prodají Kia Niro za 1.2 mil. , tak Octávku dvakrát lépe.
Kolik jich prodají 5 kusů za rok? U nás . Možná 20-30
Kolik jich prodají 5 kusů za rok? U nás . Možná 20-30 díky dotacím. Cena by musela být taková že uživatel bude řešit jestli si připlatí 50-100 tis, nebo koupí naftu.
Třeba Superb PHEV stojí jen o 5 tisíc víc, než srovnatelná nafta s automatem a to už může být pro někoho kdo jezdí málo dálnice rozhodnutí k tomu si to auto koupit.
Leden až srpen u nás 3 Kia Niro EV, 1 Kia Soul EV a 7 Kia
Leden až srpen u nás 3 Kia Niro EV, 1 Kia Soul EV a 7 Kia Niro PHEV.
Je to smutný ty prodeje, a jen ty PHEV trochu jedou je to
Je to smutný ty prodeje, a jen ty PHEV trochu jedou je to prostě moc drahý.
Oktávka určitě nebude potřebovat 80-120kWh baterku. A to
Oktávka určitě nebude potřebovat 80-120kWh baterku. A to že zvýšíte počet baterek, neznamená, že musíte zvýšit počet všeho. Bude mít o trochu silnější eektromotor, o trochu vyšší příkon napájecí soustavy, o něco lepší chlazení, ale tu cenu rozhodně neznásobíte.
A kolik aby to mělo smyslupný dojezd? Pokud tomu dáte
A kolik aby to mělo smyslupný dojezd? Pokud tomu dáte realný dojezd 300 Km a pak přinutíte lidi používat drahé a baterie ničící rychlonabíjení , tak to se jim moc libit nebude, resp. to nikdo kupavat nebude.
2x bohatě stačí i pro LR verzi. Pokud by zvládli spotřebu
2x bohatě stačí i pro LR verzi. Pokud by zvládli spotřebu na úrovni iOniq nebo TM3, tak by pro základ by stačila bohatě i 40kWh. A nevím, kde jste vzal půl milionu.
Přepočítávat cenu EV pohonu pro stejné auto podle
Přepočítávat cenu EV pohonu pro stejné auto podle kapacity baterie nedává smysl. Ostatní komponenty budou pro auto stejné bez ohledu na to, jestli tam zastavíte 16kWh článků nebo 60kWh.
Tak kdyz mrknu treba na nove citigo, tak to ma cca 40 kWh
Tak kdyz mrknu treba na nove citigo, tak to ma cca 40 kWh baterku, tzn jen clanky do ni budou skoro za 100 000 – jinymi slovy jen hodnota nakoupovanych clanku je nejspise vyssi nez vyrobni naklady celeho spalovaciho citiga….
off
Týpek z Holandska nacpal do Leafu 2011 40 kWh baterku +
off
Týpek z Holandska nacpal do Leafu 2011 40 kWh baterku + do kufru dalších 20 kWh jako extender a k tomu i 3 fázové nabíjeni. Dojezd 390 km.
https://youtu.be/9iEJBpOfoI4
Správná otázka v diskuzi byla, zda nebylo lepší si připlatit a pořídit si rovnou TM3? 😀
A já se ptám bude to taky trpět rapidgejtem?
Jestli tohle uvidí nějakej podnikavej Číňan, možná se
Jestli tohle uvidí nějakej podnikavej Číňan, možná se za čas dočkáme náhrady 24 kWh baterky do Leafů z Číny za pár tisíc USD. Upgradnout si Leafa na třeba 40 – 50 kWh by vůbec nebylo špatné. To bych té nové baterce odpustil i lehkou formu rapidgejtu.
tohoto se chyti nejen Cinane, ale ruzne dilny po celem svete,
tohoto se chyti nejen Cinane, ale ruzne dilny po celem svete, je celkem logicke ze se casem objevi drohovyrobni baterie pro elektromobily ktere budou mit i jine a vetsi kapacity nez puvodni auto, jiz dnes se daji v USA najit dilny specializujici se na Tesly a prestavby elektrik, je jen otazkou casu nez se zacnou takto vyrabet i druhovyrobni batterycpacky
Mě by se líbila nějaká sada do IONa. Dejme tomu 24kWh a
Mě by se líbila nějaká sada do IONa. Dejme tomu 24kWh a cena do 100 tis.
Co jsem hledal, tak ze všech možných článků co jsem schopný koupit bych se dostal na nějakých 150 tis + xx hodin času na výzkum jak ty články tam poskládat místo původních.
da se predpokladat ze cim vetsidany elektromobil bude mit
da se predpokladat ze cim vetsidany elektromobil bude mit prodeje, tim vetsi na nej bude drohovyrobnich dilu, tak jako u spalovaku, ION ma ten problem ze se jiz nevyrabi ne? a tak asi spis zalezi kolik se jich vubec vyrobilo a jestli se vyplati tedy delat druhovyroba, predpokladam ze spise ne
A ted jesti to je skutecne pravda. 🙂
A ted jesti to je skutecne pravda. 🙂
o te cene se da najit zminka i ve vedieich se zastupci VW ted
o te cene se da najit zminka i ve vedieich se zastupci VW ted z Frankfurtu
No tak hurá a kdy přijde to prorokované že až to klesne
No tak hurá a kdy přijde to prorokované že až to klesne pod 100 $ tak EV budou stát stejně jako spalováky?
No pokud nebudou muset tak nezlevnej, to je jasny. Byly to jen
No pokud nebudou muset tak nezlevnej, to je jasny. Byly to jen sliby dinosauru. Budou nas natahovat a zdimat dokud jim to bude prochazet.
Kdo počítá každej nahrazenej spalovák?
A co Honza Tleskac?
Až náklady na splnění požadovaných emisí zdraží cenu
Až náklady na splnění požadovaných emisí zdraží cenu spalováků na cenu elektromobilů. Než by se hledala cesta, jak elektromobily zlevnit, bude se hledat cesta, jak jejich cenu ospravedlnit…
A nebo tak.
A nebo tak.
Tak pokud vememe těch pár jednotek % co tvoří současná
Tak pokud vememe těch pár jednotek % co tvoří současná výroba všech elektromobilů oproti spalovákům, tak se nedá čekat nějaká příznivější cena. Zatím to věšechno jsou jen malé série.
Navíc to ani není cílem. Cílem velkých automobilek je splnit limity emisí. Takže s nějakým masivním nástupem aut na baterky se nepřetrhnou.
Až se jich byde vyrábět více, tak budou levnější.
I toho citiga nejspíš bude omezené množství.
No a nebylo to prorokovane pro celou baterii a ne jen clanky?
No a nebylo to prorokovane pro celou baterii a ne jen clanky?
To si právě nepamatuju pro co to bylo prorokované.
To si právě nepamatuju pro co to bylo prorokované.
Byly to clanky
Byly to clanky
Skoro to tak může být, nebýt vysokých počátečních
Skoro to tak může být, nebýt vysokých počátečních investic a malosériové výroby, která bude hlavním vyníkem vysokých cen. Prostě bude chvíli trvat, než ta cena spadne. Ale už to nebude trvat moc dlouho.
VW už na těch 100 dolarech je, Tesla zřejmě taky a ostatní budou následovat.
Co já si pamatuju , tak cena 100 byla podmínkou výroby
Co já si pamatuju , tak cena 100 byla podmínkou výroby skutečně velkých sérií. Elon už o tom nechce teď mluvit , ale kdysi řekl , že gigafactory 1 dosáhne pravděpodobně cenu 70. Skutečný cíl ale leží ještě mnohem níže. To už bude chtít vyrábět EV po milionech, čemuž se Čína pomalu blíží.