Volkswagen zahájil předprodej modelu Tiguan s plug-in hybridním pohonem za ceny od 1 055 900 Kč.
foto: Volkswagen
Volkswagen zařadil do své nabídky na českém trhu nový plug-in hybridní model Tiguan eHybrid. Bestseller značky v segmentu SUV kombinuje nejvyšší celkový výkon 180 kW a režimu výhradně elektrického pohonu. Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nového plug-in hybridního modelu Tiguan eHybrid ve dvou výbavových liniích Elegance a R-Line, jejichž ceny byly stanoveny na 1 055 900 Kč, resp. 1 088 900 Kč.
Nový Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW s elektromotorem o výkonu 85 kW a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 180 kW. Řidič má k dispozici maximální točivý moment 400 N.m.
Využitelná kapacita akumulátorové baterie je 13 kWh, což umožňuje dojezd v režimu výhradně elektrického pohonu až 50 km podle metodiky WLTP. V závislosti na výkonu nabíjení (max. 2,3 kW z konvenční elektrické zásuvky, nebo až 3,6 kW z nabíjecího stojanu, resp. nástěnné nabíječky) trvá doplnění elektrické energie do vybité sady akumulátorů 3,5 až 5 hodin.
Řidič modelu Tiguan eHybrid má na výběr několik provozních módů. V režimu „Hybrid“ využívá řídicí jednotka plug-in hybridního pohonu oba zdroje hnací síly podle aktuální jízdní situace. Přední kola může pohánět pouze spalovací motor, samotný elektromotor, nebo kombinace obou jednotek.
Při zpomalování navíc probíhá rekuperace kinetické energie. Požaduje-li řidič maximální jízdní dynamiku, stačí manuálně aktivovat režim „GTE“. Cestování s nulovými emisemi umožňuje „E-Mode“. V tomto režimu se Tiguan eHybrid také rozjíždí, pokud jsou akumulátory dostatečně nabité a venkovní teplota je vyšší než -10 °C.
Proč nikdo neudělá plug-in hybridní auto s dojezdem
Proč nikdo neudělá plug-in hybridní auto s dojezdem alespoň 100 km??? 50 km je strašně málo.
Protoze zakon pozaduje 50km. Dobrovolne neudelaji ani krok
Protoze zakon pozaduje 50km. Dobrovolne neudelaji ani krok navic.
Tak to je smutné
Tak to je smutné
Jaký zákon? Nebo kvůli čemu si myslíte, že tam je těch
Jaký zákon? Nebo kvůli čemu si myslíte, že tam je těch 50 km?
Pod 50km nedostane phev dotace, nebo parkovaci a jina
Pod 50km nedostane phev dotace, nebo parkovaci a jina privilegia.
No já právě myslel, že ty výhody nezávisí na dojezdu
No já právě myslel, že ty výhody nezávisí na dojezdu PHEV čistě na elektřinu, ale od toho, kolik emisí vypouští. A tam byla hranice těch 50 g/km. Pokud toto auto splňuje (/v cyklu WLTP), tak dostane EL značku a výhody parkováví, atd… alespoň teda v ČR, nevím jak to mají jinde.
Tak jsem si to vyhledal a v DE musi Phev spnit jednu z
Tak jsem si to vyhledal a v DE musi Phev spnit jednu z podminek aby se mohla uplatnit dotace. 50g/km, nebo minimalne 40km v rezimu EAER city dle wltp. Takze mene nez zminenych 50km. Navic v uspornem mestskem provozu. Tak jeste horsi, nez jsem se domnival. To je teda jeste vetsi podvod.
Jo tak to je možné, DE situaci jsem nezkoumal. Každopádně
Jo tak to je možné, DE situaci jsem nezkoumal. Každopádně to tam mají přísnější než v ČR. Tady stačí ta podmínka 50 g/km a hotovo. V DE je k tomu ještě další podmínka, nájezd na el. alespoň 40 km ve městě. I když na druhé straně, spíš bude omezujících těch 50 g/km než dojezd 40 km 🙂
V DE to je benevolentnejsi, staci splnit jedno z kriterii. A
V DE to je benevolentnejsi, staci splnit jedno z kriterii. A tech 40km je ve meste uplna sranda.
Jo takhle, tak to jo. Já myslel, že obě je potřeba splnit.
Jo takhle, tak to jo. Já myslel, že obě je potřeba splnit.
To i v zahraničí ?
To i v zahraničí ?
Protoze by to znamenalo mnohem vetsi baterku. Ta by byla
Protoze by to znamenalo mnohem vetsi baterku. Ta by byla mnohem tezsi (coz by se asi projevilo na konstrukci, ale urcite na zhorsene „spotrebe“) a hlavne mnohem drazsi. A zbytek auta by musel zustat stejny.
Tj. kvuli par desitkam kilometru el. dojezdu navic by to muselo byt o dost drazsi auto a nikdo by to asi nekoupil.
Já jsem v roce 2009 Tiguan kupoval, prodal jsem ho zavčasu,
Já jsem v roce 2009 Tiguan kupoval, prodal jsem ho zavčasu, než se rozsypal – jako ostatním vlastníkům. Dodnes jsem ale nepochopil, jak za takovou herku někdo může dát milion. Zřejmě car-policy ve firmách, jinak to nechápu.