V Berlíně byla dnes slavnostně spuštěna služba sdílení elektromobilů WeShare společnosti Volkswagen. Do ulic vyjelo 1500 elektromobilů Volkswagen e-Golf a další budou následovat.
foto: Volkswagen
Prvním pokrytým městem je v rámci služby WeShare Berlín s 1500 elektromobily Volkswagen e-Golf. Na začátku příštího roku se přidá ještě 500 elektromobilů Volkswagen e-Up! (velmi pravděpodobně nová verze s 36,8kWh baterií jako Škoda Citigo-e iV
NEPŘEHLÉDNĚTE Vlastnění auta přestává být atraktivní, 40 % lidí už k autu necítí emoční vazbu
Hovořila zpráva o nějaké návaznosti na zkušenosti ze
Hovořila zpráva o nějaké návaznosti na zkušenosti ze zkrachovalého projektu AutoLib z Paříže? 1000 aut a nabíjecích míst už v roce 2011, rozsáhlá spolupráce s magistrátem, rozsáhlé zábory parkovacích míst na ulicích v centru jen pro tuto službu, skvělá myšlenka, že tyto zábory brzy nahradí uvolněná místa po autech lidí, kteří by přešli na carsharing. A v roce 2018 krach. Došlo k nějakému poučení z krizového vývoje u sousedů?
A důvod proč to krachlo?
A důvod proč to krachlo?
Co jsem viděl na místě a následně četl, tak výše
Co jsem viděl na místě a následně četl, tak výše servisních/ udržovacích nákladů projektu. Technický stav těch autíček byl žalostný už v roce 2015 a na dvoutříletou kompletní obnovu vozového parku to vydělat nemohlo. Prostě jako cokoli ve společné péči.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/auta-sdileni-pariz.A180709_070106_automoto_Fdv
Je na to v praze vůbec dost nabíječek? Aby pak všechny
Je na to v praze vůbec dost nabíječek? Aby pak všechny nebyli zablokovaný těmahle hypsterovskejma sdílenkama.
jestli sem vrhnou stovky aut tak není
jestli sem vrhnou stovky aut tak není
No, záleželo by na tom, kdy by jezdili nabíjet. Ale kdyby
No, záleželo by na tom, kdy by jezdili nabíjet. Ale kdyby to byly stovky (třeba 500 aut), a jeli nabíjet mezi 15hod a 19hod, tak by to znát bylo.
Jestli tam budou mít nabíječi noční směny, tak by ani ty stovky nebyl problém.
Záleží na tom, jakou provozovatel zvolí strategii. Pokud
Záleží na tom, jakou provozovatel zvolí strategii. Pokud bude primárně dobíjet v noci v nějaké centrále (jak se dnes moderně říká HUBu), tak rozhodně je. Pokud zvolí postup, nemám svoje nabíječky, a bude nutit „nabíječe“ aby obsazovali veřejnou síť dobíjecích stanic, tak to bude problém.
I když já bych (alespoň z počátku) nečekal žádnou velkou flotilu a masivní využívání.
Vemte si, že v Praze už fungují nejméně tři společnosti na krátkodobé sdílení aut (Re-Volt, Car4way, Anytime), a jedna na dlouhodobé sdílení (HoppyGo). Ta na dlouhodobé je poměrně efektivní, ale ty na krátkodobé (počítající zapůjčení na minuty) moc oslnivé výsledky nemají.
Je to tím, že tady prostě lidé ještě stále tvrdošijně trvají na tom, že musí auto vlastnit. Většina populace co auto používá prostě stále volí variantu – mít svoje. Jsme tak vychovaní, a je hrozně těžké v sobě tyhle archetypy potlačovat (mluvím z osobní zkušenosti).
Lidé stále (ať vědomě, nebo podvědomě) potlačují negativa vlastnictví (servisovat, platit pojištění atd…) a leckdy si to omlouvají hypotetickými (a někdy až iracionálními) potřebami. Nezřídka když se někoho, kdo vlastní auto (a jede s ním jedou týdně na chatu) ptám, a proč ho vlastních 365 dní v roce, aby jsi ho využil třicetkrát za rok, tak mi odpoví „No, ale co když se třeba najednou rozhodnu někam jet?“ Deset let se k ničemu takovému jako náhle někam jet nerozhodnul, ale co kdyby zrovna příští týden ta situace nastala. Tak si budu doma vydržovat fosilního otesánka. Já to vždycky přirovnávám k tomu, že by též bylo dobré mít doma boiler na 300 litrů vody, a všechnu ji neustále udržovat teplou protože co kdyby náhodou přijeli všichni příbuzní na návštěvu a chtěli se všichni vykoupat? A co židle u stolu? Těch musí mít tříčlenná rodina nejméně 10, protože kam by si ta návštěva až přijede sedla že?
Parádně napsáno. Hlavně pasáž o potlačování nákladů
Parádně napsáno. Hlavně pasáž o potlačování nákladů na provoz spalováka je fakt velkou pravdou. Každému říkám, „vzpomeň si na můj elektromobil pokaždé, když tankuješ a pokaždé, když platíš v servisu za pravidelné výměny“.
Já si vzpoměl 😀
Jenže bez auta se neobejdu – a za
Já si vzpoměl 😀
Jenže bez auta se neobejdu – a za současných cen je pro mě EV jenom sen (mám denní nájezd 50km).
Takže na jedné straně – už od 2006 chci EV (to jsem je viděl poprvé v paříži v provozu) na straně druhé nejsem ochoten platit 10 korun za ujetý kilometr je pro splnění svého snu.
Takže jsem chycenej u spalováku a dokud nebude na trhu EV s náklady na kilometr 4-5 korun při ročním nájezdu 12-15 tisíc tak tam budu.
A mohu se zeptat, v kolika lidech povětšinou jezdíte?
A mohu se zeptat, v kolika lidech povětšinou jezdíte?
Mám stejný nájezd. Těch 12 tis ročně.
EV peugeot ion
Mám stejný nájezd. Těch 12 tis ročně.
EV peugeot ion stálo 210 (před rokem, teď už se nechá koupit pod 200).
Pokud bych jezdil 4 roky najezdím 48 tis.
Takže palivo asi 22 tis. Vychází mi to i s nákupkou cena za 1 km pod 5 kč. Tak jaké pak není 🙂
Samozřejmě pokud můžete nabíjet doma.
Ty iracionální potřeby mně připomněly, jak jsem měl
Ty iracionální potřeby mně připomněly, jak jsem měl před rokem a půl dost nepříjemný rodinný emocionální nátlak „Přeci musíš mít svoje auto, co kdyby děda potřeboval odvézt do nemocnice“. A zatím to stále jde, i když mně začátkem týdne udělala čáru přes rozpočet společnost Ajo, když zavedli 65 Kč nástupní sazbu (dřív jsem jezdil až 2 hodiny s půjčením jen za 15 Kč) a ať máme seznam kompletní, tak k vámi vyjmenovaným ještě chybí autonapůl a už by to mělo být vše 🙂
Sdílené auto má obrovskou nevýhodu – neparkuje vám před
Sdílené auto má obrovskou nevýhodu – neparkuje vám před domem. K čemu je mi sdílené auto ke kterému se musím 10 minut dopravovat? Tolik času nemám. Až budou jezdit autonomní a sám sdílený přijede, pak změním názor. Nyní je sdílení na nic.
Vymakali to Číňani s jejich sdílením kol. Prostě aby to
Vymakali to Číňani s jejich sdílením kol. Prostě aby to fungovalo, tak vyjdete ve městě z paneláku/činžáku/budovy a po rozhlédnutí uvidíte alespoň jedno řvavě žluté kolo. Oskenujete mobilem QR kód, zámek se rozevře a jedete. Nikam se nepřihlašujete, nic podle mapy v okolí nehledáte, vyjdete ven a jedete. Pak odložíte, dvojklikem zamknete a jdete si za svým.
Někam dojíždět pro sdílenou věc je nonsens. Vlastní příklad – sdílená kola mám 4 zastávky MHD od domu. Jde o stojanové řešení, nesmím je pod pokutou odložit jinde. Víte asi, k čemu mi Next bike v Ostravě je…..
Ale ano, pokud se potřebuji pohybovat po úzkém centru, kde těch odkládacích míst je mnoho, tak to ještě jde. Ale stejně musím ta místa odkládání hledat, pokud je neznám z paměti z denního používání. A opět musím jít dále pěšky nebo MHD. Bohužel ke stejnému „řešení“ donutili naši chytráci radní i Rekola.
A v čem se tedy liší staniční bikesharing od MHD? Nemusíte čekat na svoji linku. Nejste vázání trasou linky a přestupy. Bohužel jste stále vázání zastávkami/stanicemi, kde si lze kolo vyzvednout/vrátit.
Off
Top gear srší superlativy na
Off
Top gear srší superlativy na M3P
https://streamable.com/7yx1r
tak jestli příští rok v Praze budou okupovat všechny
tak jestli příští rok v Praze budou okupovat všechny prodejny Lidl a Kaufland + veřejné nabíječky tak to bude zase velke plus pro rozvoj elektromobility…jako by už nestačili jidlonoši a další paraziti
to si to nemůžou nabíjet ve Škoda a VW servisech ???
„incentivizováni“
Co to je za odporný slovo??? To neumíte
„incentivizováni“
Co to je za odporný slovo??? To neumíte říct česky?
Náhodou toto slovo už bylo použito 2x, jednou v této
Náhodou toto slovo už bylo použito 2x, jednou v této tiskové zprávě a podruhé v diplomové práci o blockchainu (viz Google) 😀
Upraveno.
Upraveno.
Uf, děkuji.
Uf, děkuji.
„V rámci spolupráce se Škoda bude služba spuštěna také
„V rámci spolupráce se Škoda bude služba spuštěna také v Praze, a to už příští rok“
Řekl bych, že toto je potvrzení, že se CitigoE na volný trh v příštím roce nedostane. Přece ho nebude Škodovka prodávat za 500 tisíc, když může mít 6 Kč/minutu používání, což v Praze znamená tak 12 Kč/km a tedy podobnou částku bude mít už za 40 tisíc km a ještě navíc ho může prodat po 2-3 letech za dalších 300 tisíc.
no to je dost, konečně z díry pražský vypráská
no to je dost, konečně z díry pražský vypráská veškerý dízlprasečí sajrajt a nakvedlaný venkovský póvl.
Hned potom je třeba zpacifikovat TAXIprasata pražský 😉