Volkswagen spouští službu sdílení elektromobilů, příští roku bude i v Praze

Jan Horčík - 27 Červen 2019

V Berlíně byla dnes slavnostně spuštěna služba sdílení elektromobilů WeShare společnosti Volkswagen. Do ulic vyjelo 1500 elektromobilů Volkswagen e-Golf a další budou následovat.auto elektromobil sdílení aut WeShare Berlín nabíjení u nabíjecí stanice

Nabíjení elektromobilů budou v prvotních fázích služby zajišťovat v případě potřeby zaměstnanci WeShare.
foto: Volkswagen

Prvním pokrytým městem je v rámci služby WeShare Berlín s 1500 elektromobily Volkswagen e-Golf. Na začátku příštího roku se přidá ještě 500 elektromobilů Volkswagen e-Up! (velmi pravděpodobně nová verze s 36,8kWh baterií jako Škoda Citigo-e iV

Jakmile přijde na trh také elektromobil Volkswagen ID.3, rozroste se flotila sdílení aut WeShare v Berlíně o více než 500 kusů. V rámci spolupráce se Škoda bude služba spuštěna také v Praze, a to už příští rok. Přibude také Hamburk.

Auto je možné v Berlíně pronajmout kdekoliv na ulici na ploše asi 150 km2, která se ale bude postupně rozšiřovat. Startovní ceny jsou 19 centů/minutu, postupně stoupnou na průměrně 29 centů/min.

Zákazníkům musí být alespoň 21 let, mít smartphone a platební kartu, mít řidičský průkaz a registraci na německé adrese. Nabíjení elektromobilů budou zajišťovat zaměstnanci WeShare v rámci veřejné sítě nabíječek v Berlíně, včetně 70 nových nabíjecích stanic u obchodů Lidl a Kaufland.

V pozdější fázi provozu služby budou samotní uživatelé motivováni, aby auta nabíjeli sami (zřejmě např. kreditem pro volnou jízdu). Volkswagen upozorňuje, že zatímco v roce 2010 využívalo v Německu sdílení auž asi 180 000 lidí, začátkem letošního roku to už bylo 2,46 milionu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Hovořila zpráva o nějaké návaznosti na zkušenosti ze zkrachovalého projektu AutoLib z Paříže? 1000 aut a nabíjecích míst už v roce 2011, rozsáhlá spolupráce s magistrátem, rozsáhlé zábory parkovacích míst na ulicích v centru jen pro tuto službu, skvělá myšlenka, že tyto zábory brzy nahradí uvolněná místa po autech lidí, kteří by přešli na carsharing. A v roce 2018 krach. Došlo k nějakému poučení z krizového vývoje u sousedů?

Obrázek uživatele Kuk

A důvod proč to krachlo?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Co jsem viděl na místě a následně četl, tak výše servisních/ udržovacích nákladů projektu. Technický stav těch autíček byl žalostný už v roce 2015 a na dvoutříletou kompletní obnovu vozového parku to vydělat nemohlo. Prostě jako cokoli ve společné péči.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/auta-sdileni-pariz.A180709_070106_automoto_Fdv

Je na to v praze vůbec dost nabíječek? Aby pak všechny nebyli zablokovaný těmahle hypsterovskejma sdílenkama.

Záleží na tom, jakou provozovatel zvolí strategii. Pokud bude primárně dobíjet v noci v nějaké centrále (jak se dnes moderně říká HUBu), tak rozhodně je. Pokud zvolí postup, nemám svoje nabíječky, a bude nutit "nabíječe" aby obsazovali veřejnou síť dobíjecích stanic, tak to bude problém.
I když já bych (alespoň z počátku) nečekal žádnou velkou flotilu a masivní využívání.
Vemte si, že v Praze už fungují nejméně tři společnosti na krátkodobé sdílení aut (Re-Volt, Car4way, Anytime), a jedna na dlouhodobé sdílení (HoppyGo). Ta na dlouhodobé je poměrně efektivní, ale ty na krátkodobé (počítající zapůjčení na minuty) moc oslnivé výsledky nemají.
Je to tím, že tady prostě lidé ještě stále tvrdošijně trvají na tom, že musí auto vlastnit. Většina populace co auto používá prostě stále volí variantu - mít svoje. Jsme tak vychovaní, a je hrozně těžké v sobě tyhle archetypy potlačovat (mluvím z osobní zkušenosti).
Lidé stále (ať vědomě, nebo podvědomě) potlačují negativa vlastnictví (servisovat, platit pojištění atd...) a leckdy si to omlouvají hypotetickými (a někdy až iracionálními) potřebami. Nezřídka když se někoho, kdo vlastní auto (a jede s ním jedou týdně na chatu) ptám, a proč ho vlastních 365 dní v roce, aby jsi ho využil třicetkrát za rok, tak mi odpoví "No, ale co když se třeba najednou rozhodnu někam jet?" Deset let se k ničemu takovému jako náhle někam jet nerozhodnul, ale co kdyby zrovna příští týden ta situace nastala. Tak si budu doma vydržovat fosilního otesánka. Já to vždycky přirovnávám k tomu, že by též bylo dobré mít doma boiler na 300 litrů vody, a všechnu ji neustále udržovat teplou protože co kdyby náhodou přijeli všichni příbuzní na návštěvu a chtěli se všichni vykoupat? A co židle u stolu? Těch musí mít tříčlenná rodina nejméně 10, protože kam by si ta návštěva až přijede sedla že?

Sdílené auto má obrovskou nevýhodu - neparkuje vám před domem. K čemu je mi sdílené auto ke kterému se musím 10 minut dopravovat? Tolik času nemám. Až budou jezdit autonomní a sám sdílený přijede, pak změním názor. Nyní je sdílení na nic.

Obrázek uživatele Radovan

Vymakali to Číňani s jejich sdílením kol. Prostě aby to fungovalo, tak vyjdete ve městě z paneláku/činžáku/budovy a po rozhlédnutí uvidíte alespoň jedno řvavě žluté kolo. Oskenujete mobilem QR kód, zámek se rozevře a jedete. Nikam se nepřihlašujete, nic podle mapy v okolí nehledáte, vyjdete ven a jedete. Pak odložíte, dvojklikem zamknete a jdete si za svým.
Někam dojíždět pro sdílenou věc je nonsens. Vlastní příklad - sdílená kola mám 4 zastávky MHD od domu. Jde o stojanové řešení, nesmím je pod pokutou odložit jinde. Víte asi, k čemu mi Next bike v Ostravě je.....
Ale ano, pokud se potřebuji pohybovat po úzkém centru, kde těch odkládacích míst je mnoho, tak to ještě jde. Ale stejně musím ta místa odkládání hledat, pokud je neznám z paměti z denního používání. A opět musím jít dále pěšky nebo MHD. Bohužel ke stejnému "řešení" donutili naši chytráci radní i Rekola.
A v čem se tedy liší staniční bikesharing od MHD? Nemusíte čekat na svoji linku. Nejste vázání trasou linky a přestupy. Bohužel jste stále vázání zastávkami/stanicemi, kde si lze kolo vyzvednout/vrátit.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ty iracionální potřeby mně připomněly, jak jsem měl před rokem a půl dost nepříjemný rodinný emocionální nátlak "Přeci musíš mít svoje auto, co kdyby děda potřeboval odvézt do nemocnice". A zatím to stále jde, i když mně začátkem týdne udělala čáru přes rozpočet společnost Ajo, když zavedli 65 Kč nástupní sazbu (dřív jsem jezdil až 2 hodiny s půjčením jen za 15 Kč) a ať máme seznam kompletní, tak k vámi vyjmenovaným ještě chybí autonapůl a už by to mělo být vše :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele PetrVins

Parádně napsáno. Hlavně pasáž o potlačování nákladů na provoz spalováka je fakt velkou pravdou. Každému říkám, "vzpomeň si na můj elektromobil pokaždé, když tankuješ a pokaždé, když platíš v servisu za pravidelné výměny".

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Já si vzpoměl :D

Jenže bez auta se neobejdu - a za současných cen je pro mě EV jenom sen (mám denní nájezd 50km).

Takže na jedné straně - už od 2006 chci EV (to jsem je viděl poprvé v paříži v provozu) na straně druhé nejsem ochoten platit 10 korun za ujetý kilometr je pro splnění svého snu.

Takže jsem chycenej u spalováku a dokud nebude na trhu EV s náklady na kilometr 4-5 korun při ročním nájezdu 12-15 tisíc tak tam budu.

Mám stejný nájezd. Těch 12 tis ročně.
EV peugeot ion stálo 210 (před rokem, teď už se nechá koupit pod 200).
Pokud bych jezdil 4 roky najezdím 48 tis.
Takže palivo asi 22 tis. Vychází mi to i s nákupkou cena za 1 km pod 5 kč. Tak jaké pak není :)
Samozřejmě pokud můžete nabíjet doma.

A mohu se zeptat, v kolika lidech povětšinou jezdíte?

jestli sem vrhnou stovky aut tak není

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

No, záleželo by na tom, kdy by jezdili nabíjet. Ale kdyby to byly stovky (třeba 500 aut), a jeli nabíjet mezi 15hod a 19hod, tak by to znát bylo.
Jestli tam budou mít nabíječi noční směny, tak by ani ty stovky nebyl problém.

Obrázek uživatele Kuk

Off

Top gear srší superlativy na M3P
https://streamable.com/7yx1r

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

tak jestli příští rok v Praze budou okupovat všechny prodejny Lidl a Kaufland + veřejné nabíječky tak to bude zase velke plus pro rozvoj elektromobility...jako by už nestačili jidlonoši a další paraziti

to si to nemůžou nabíjet ve Škoda a VW servisech ???

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Kuk

"incentivizováni"

Co to je za odporný slovo??? To neumíte říct česky?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

Upraveno.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Kuk

Uf, děkuji.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Náhodou toto slovo už bylo použito 2x, jednou v této tiskové zprávě a podruhé v diplomové práci o blockchainu (viz Google) :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

"V rámci spolupráce se Škoda bude služba spuštěna také v Praze, a to už příští rok"
Řekl bych, že toto je potvrzení, že se CitigoE na volný trh v příštím roce nedostane. Přece ho nebude Škodovka prodávat za 500 tisíc, když může mít 6 Kč/minutu používání, což v Praze znamená tak 12 Kč/km a tedy podobnou částku bude mít už za 40 tisíc km a ještě navíc ho může prodat po 2-3 letech za dalších 300 tisíc.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no to je dost, konečně z díry pražský vypráská veškerý dízlprasečí sajrajt a nakvedlaný venkovský póvl.
Hned potom je třeba zpacifikovat TAXIprasata pražský ;)

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion a BostonDynamics ;)
Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá."
https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499/
"Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;))
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef/UDA/No_name
2.liga UČNI: TakyMartin/Kerosin/Tomáš / 3.liga PŘICMRDÁVAČI : Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 4.liga AUTSAJDŘI :
5.kolona ROPÁCI : runner42/rs/Kukjeopičípotrat/Ing. Robert Šrámek/Teslalicker


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol