Volkswagen snižuje cenu elektromobilu e-Golf

Volkswagen doma v Německu snížil cenu elektromobilu Volkswagen e-Golf o 4000 eur na €31 900. Jde o cenu před dotacemi.

Díky dotaci až 4000 eur se cena elektromobilu e-Golf v Německu může dostat až na €27 900, v přepočtu 720 000 Kč.
foto: Volkswagen

Jde zjevně o přípravu na příchod elektromobilu Volkswagen ID.3, který se naplno konečně představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu už za pár dní.

Aktuální generace e-Golfu nabízí 35,8kWh baterii pro dojezd 231 km WLTP, 100kW elektromotor a 7,2kW palubní nabíječku, plus možnost CCS rychlonabíjení až 40 kW.

V právě připravované osmé generaci modelu Golf už se s plně elektrickou verzí podle všeho nepočítá a nahradí ji právě VW ID.3. Tento vůz už je postaven na zcela nové platformě MEB uzpůsobené pro elektrický pohon.

Auto se bude nabízet ve třech konfiguracích s baterií 45 kWh (330 km WLTP), 58 kWh (420 km) a 77 kWh (550 km). První ID.3 budou zákazníkům dodány v polovině příštího roku.

18 Comments on “Volkswagen snižuje cenu elektromobilu e-Golf”

  1. off
    Tesla dostala v Číně vyjímku, takže na její auta se

    off

    Tesla dostala v Číně vyjímku, takže na její auta se nebude vztahovat deseti procentní prodejní daň. Další z dlouhé řady podpor ze strany Čínské vlády vedle nutnosti platit cla z importu, vlastní průmyslové zóny pro dodavatele, vyjímek z předpisů, extrémně výhodných vládních půjček atd.

    1. Tak to alespoň kompenzuje to zdražení, kvůli kurzu yuanu
      Tak to alespoň kompenzuje to zdražení, kvůli kurzu yuanu 😀
      Jinak moc nechápu, co je na nutnosti platit clo z importu za výhodu, nebo ta vládní půjčka vázaná na fixní dani ze zisku, jinak exekuce, to je fakt výhoda jako prase 😀

      1. To více než kompenzuje. Přece jenom to auto se bude
        To více než kompenzuje. Přece jenom to auto se bude vyrábět v Ćíně, takže kurz Yuanu to moc nezasáhne. A určitě ne více než všechny ostatní výrobce, kteří ale tuhle výhodu mít nebudou.

        A Pokud vím, tak o tom zbytku jsme se už bavili, tys pak raději přestal reagovat, když ti došly argumenty a nemám v úmyslu to dělat znova.

        1. Bude se vyrábět s FTZ, tedy daňově i finančně ne v
          Bude se vyrábět s FTZ, tedy daňově i finančně ne v Číně.

          O tom že importní clo je výhoda si nepamatuji, že bychom se kdy bavili. Že Tesla bude z aut vyrobených v FTZ platit importní clo za výhodu rozhodně nepovažuji.

            1. Co se týká uvedené výjimky pro Teslu ze sales tax, tak to
              Co se týká uvedené výjimky pro Teslu ze sales tax, tak to jsou jen další Tesla bulíky, co věší na nos blbcům a media je šíří, jen se jim od huby práší.

              Výjimka nespočívá v žádném zvýhodnění Tesly, je to pouze potvrzení, že se nebude uplatňovat daň, která se neuplatňuje na žádné elektromobily vyrobené v Číně. Tesla škemrala o pardon právě kvůli umístění továrny ve FTZ, protože by se jí mohlo stát že by platila nejen importní clo, ale ještě navíc tuto sales tax.

              FTZ je výhodná, ovšem je mylné se domnívat, že z hlediska následného prodeje produktů na čínském trhu nějak zvlášť.

    1. Nedávno tady byla statistika prodejů EV v Evropě za
      Nedávno tady byla statistika prodejů EV v Evropě za 01-07/2019. A eGolfu se prodalo skoro třikrát tolik zo Ioniq. A to bylo ještě před zlevněním. Neumím posoudit jestli je to lepší auto než Ioniq, ale evidentně zákazníky si najde.

    2. Ale e-Golf je lépe zpracované auto než IONIQ, to je třeba
      Ale e-Golf je lépe zpracované auto než IONIQ, to je třeba si přiznat. Lepší jízdní vlastnosti, lepší trakce, lepší dynamika, lepší odhlučnění, lépe svítí, o několik levelů lepší příplatkové audio atd, atd. A na nabití dojede + – stejně.
      IONIQ má lépe zvládnuté některé nastavení a zobrazení, to mě u e-Golfa štvalo.

      A mám za to, že e-Golf má CCS v základu + má 2f AC, resp neviděl jsem ještě bez CCS.

          1. Myslíte strategii VW „Vše na jednu elektrickou kartu“?
            No

            Myslíte strategii VW „Vše na jednu elektrickou kartu“?

            No to ale dělají velkou chybu, že jí nedělají podle mě. Protože já mám několik desítek jejich aut a jsem nezvratně rozhodnut, že elektrické nebude ani jedno.

      1. Kdyby to u nás nevnucoval ČEZ a nešlo to do flotil, nikdo
        Kdyby to u nás nevnucoval ČEZ a nešlo to do flotil, nikdo si to nekoupí. Už před zlevněním Ioniqa to bylo nevýhodné, teď je o mnoho větší rozdíl. Pořád to nabíjí pomalu, nechladí baterii a má horší spotřebu.

Napsat komentář