Automobilky se připravují na horší časy. Propouští Tesla a nově se na snižování stavů chystá i Volkswagen.
foto: Volkswagen
Volkswagen chce do roku 2023 ušetřit €5,9 mld. a zvýšit provozní marži. Proto se chystá zrušit 5000 až 7000 pracovních pozic.
Nepůjde přímo o propouštění, nýbrž nabídkou předčasného odchodu do důchodu zaměstnancům, kteří do něj tak jako tak mají blízko. Velmi pravděpodobně z pozic, které už v dnešním světě prostě nejsou důležité.
Souběžně se ale Volkswagen chystá naopak nabrat až 2000 nových zaměstnanců, zejména v oblasti softwarového vývoje a elektroniky! Konečně největší světové automobilce došlo, co bude v tomto století důležité.
Volkswagen tvrdí, že až 90 % inženýrů se tam dnes zabývá hardwarem. Do roku 2030 to má být pouze 50 %. Logika je jasná: hardware auta je takřka hotový a s nástupem elektromobility se výrazně zjednodušuje.
Rozvíjet potřebuje autonomní řízení, konektivita, digitalizace obecně. Všichni víme, jak špatný je infotainment ve většině aut a to je místo, kde je potřeba výrazně zapracovat.
Mohli by pro začátek propustit těch 7000 markeťáků, co
Mohli by pro začátek propustit těch 7000 markeťáků, co nejen na hybrid.cz píší každý týden ty pohádky, co zase některá ze značek koncernu plánuje, chtěla by, prototypuje, vižinuje a kreslí…..
Ford propustí v Evropě 5000 lidí.
Ford propustí v Evropě 5000 lidí.
Ford rovnou zavre dve tovarny v Rusku. Rusove si auta uz
Ford rovnou zavre dve tovarny v Rusku. Rusove si auta uz nemuzou dovolit.
off
Kokakola poprvé zveřejnila kolik plastů vlastně
off
Kokakola poprvé zveřejnila kolik plastů vlastně vyprodukuje. Spousta dalších firem o tom zatím mlčí.
https://www.bbc.com/news/newsbeat-47569233#
off
Šéfik VW Herbert Diess se omlouvá ze evokování
off
Šéfik VW Herbert Diess se omlouvá ze evokování nechvalně známé věty „Arbeit macht frei“ když řekl „Ebit macht frei“ … :-///
Volkswagen boss apologises for Nazi gaffe
https://www.bbc.com/news/business-47566898
Jo, za 8,2 milionů eur bych se taky asi omluvil 😀
Jo, za 8,2 milionů eur bych se taky asi omluvil 😀
Jestli se do toho počítá i těch zhruba 3000 bleskově
Jestli se do toho počítá i těch zhruba 3000 bleskově vypuštěných na Slovensku, tak to není moc.
odhalení TMY v 19:00 SEČ soudluzi 😉 11:00 ET Los Angeles
odhalení TMY v 19:00 SEČ soudluzi 😉 11:00 ET Los Angeles 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-y/
Je to až ve 4 ráno 🙂
Je to až ve 4 ráno 🙂
nj ted na to koukám, nějak sem se přepočítal, měl sem
nj ted na to koukám, nějak sem se přepočítal, měl sem špatný zdroje času
tesla.com/modely
ak je pravda čo píšu sk noviny, taks lovensko fauvé
ak je pravda čo píšu sk noviny, taks lovensko fauvé nepočíta do tejto 7000 cifry:
So správou, že Volkswagen prepúšťa, prišli viaceré slovenské média, vrátane denníka SME a Trend. Konkrétne má o prácu prísť až tritisíc zamestnancov. Okrem toho majú zamestnanci najväčšej slovenskej automobilky prísť aj o mzdové príplatky. Volkswagen síce potvrdil prepúšťanie, no o oficiálnych číslach zatiaľ mlčí. Napriek tomu prišiel portál Trend s počtami, ktoré boli oznámené zamestnancom automobilky:
800 zamestnancov, ktorí mali uzatvorenú zmluvu na dobu určitú, nebudú mať túto zmluvu predĺženú;
400 zamestnancov, ktorí sú oficiálne zamestnaní v Audi Hungaria, sa majú od mája vrátiť do materskej fabriky v Maďarsku;
600 zamestnancov má odísť v rámci takzvanej “prirodzenej fluktuácie”;
600 zamestnancov, ktorí sa do fabriky Volkswagen dostali cez pracovné agentúry, nebudú mať predĺžené zmluvy;
500 zamestnancov má byť vyslaných na dočasnú výpomoc do iných fabrík v rámci automobilového koncernu Volkswagen.
Tieto počty ale podľa Trendu nemusia byť finálne a v konečnom dôsledku sa môžu upraviť smerom nadol, ale aj nahor, podľa vývoja ekonomickej situácie.
Dôvodom prepúšťania a znižovania miezd je podľa Trendu “neistá budúcnosť fabriky”. Tá po fáze nábehov musí zúžitkovať obrovské investície a zvýšiť produktivitu až o 30 percent. Problémom ale je, že vo výrobnom portfóliu bratislavského závodu sa nenachádzajú žiadne nové modely.
No problemo, odejdou do Land Roveru.
A za rok začne nabírat
No problemo, odejdou do Land Roveru.
A za rok začne nabírat nová fabrika BMW v Maďarsku. Nebo se můžou vydat do Čech na Mladoboleslavsko.
850? LR ich nezachráni!
Dôvodom týchto krokov je neistá
850? LR ich nezachráni!
Dôvodom týchto krokov je neistá budúcnosť bratislavskej fabriky, ktorá po fáze nábehov potrebuje zužitkovať masívne investície, zvýšiť produktivitu o tridsať percent, no najmä nemá v portfóliu nové modely, ktoré by prišli na jej linky po roku 2022.
Od polovice marca tohto roka prejde bratislavská výroba SUV modelov Volkswagen a Audi z nepretržitej štvorzmennej prevádzky už len na tri zmeny. Už teda nebude produkovať cez víkend ako doteraz. Vyrábať sa bude cez pracovný týždeň striedavo ráno, poobede a večer.
a ďalej:
https://www.cas.sk/clanok/796885/kia-prepusta-vo-volkswagene-sa-bude-robit-menej-dve-automobilky-zastavuju-nabor-ludi/
off
Dodávka Saic Maxus 54 kWh již v prodeji v ČR. K
off
Dodávka Saic Maxus 54 kWh již v prodeji v ČR. K prohlednutí na Ampéru. Dojezd v NEDC.
Ceník
https://bit.ly/2Hy3NSC
https://www.cvtech.cz/
To je dost pozdě, mít jen 10% SW inženýrů. Teslu táhnou
To je dost pozdě, mít jen 10% SW inženýrů. Teslu táhnou nejvíc k zemi náklady na lidi, ale ono se jim to časem zúročí když budou mít pořádnou autonomní AI co jezdí jen na radar a kamery, HW už mají připravenej, teď to jen dodělat a testovat. Velká výhoda je, když můžou nechat běžet autopilota na statisících vozů v pozadí a porovnávat to s řidičema, analyzovat data s celý ameriky. To dnes nikdo jinej nemá a snadno se na to zapomene. VW musí nejdřív rozjet výrobu, dodat aspoň 100000 EV, aby mohli pořádně testovat s datama s reálnýho provozu a to nějakej rok potrvá, což je právě aktuální náskok Tesly. Elektrauto postavit levně jde, ale bez softwaru, což je obrovský rozdíl v přidané hodnotě, který se bude každým rokem zvětšovat. Takže maj fakt co dohánět.
nj, To jednoho krásnýho dne 3 roky před důchodem k vám na
nj, To jednoho krásnýho dne 3 roky před důchodem k vám na linku přijde konzerví šádemanenažer a poudá : hele mladej mám pro tebe nabídku (myslí tím tu která se neodmítá 😉 ale musíš se rozmyslet hned !! 🙂 Buď dostaneš na ruku půlmega vodstupný a končíš dohodou ted hned anebo si tady můžeš „zkusit“ pokračovat … ;))) … a tak ferda sbalil půlmega, na pracáku se dlouho nevohřál a ty 3 roky dokroutí někde jako pomocná síla na katedře 😉 To víte, po 40ti letech fautodebilce je INSTITUCIONALIZOVANEJ ;))))))))))
csfd.cz/film/2294-vykoupeni-z-veznice-shawshank
a pohádky je konec :))))))))))))))))))))))
Ze se ti chce drat klavesnici psanim takovych kravin…
Ze se ti chce drat klavesnici psanim takovych kravin…
a to tě ještě nenapadlo jesi to náááááhodou (ne)může
a to tě ještě nenapadlo jesi to náááááhodou (ne)může být realita?? v šademobilce… 😉 Prober se, socik fčeských zemích dávno skončil 🙂
A kolik lidí teda propustila Tesla?
A kolik lidí teda propustila Tesla?
asi 10% uvažovali před kotrmelcema 😉
asi 10% uvažovali před kotrmelcema 😉
Tesla propouští, ale zase taky nabírá jiný lidi, dnes už
Tesla propouští, ale zase taky nabírá jiný lidi, dnes už má víc zaměstnanců než před loňským propouštěním. Letos azs půjdou prodejci v kamenných obchodech, i když ne všichni. Prostě Tesla jede naostro a ty nejmíň efektivní zaměstance vyhodí aby mohla najmout nový a zlepšit si průměr. Před rokem potřebovali hodně lidí na rozjezd linek Modelu 3, dnes už to mají o něco vyladěnější a na výrobu stejnýho množství už tolik nepotřebujou. Za chvíli zas budou nabírat v Číně 🙂
Zrušej ti misto a ty se jdeš zas postavit do fronty na jiny
Zrušej ti misto a ty se jdeš zas postavit do fronty na jiny co zrovna otevíraj.
graf vývoje počtu zaměstnanců by někde byl??
graf vývoje počtu zaměstnanců by někde byl??
Vždy k 31. 12. toho roku:
2012 – 2964
2013 – 5859
2014 –
Vždy k 31. 12. toho roku:
2012 – 2964
2013 – 5859
2014 – 10161
2015 – 13058
2016 – 17782
2017 – 37543
2018 – 48817
1* paráda dík, co se počtu zaměstnanců tedy týče tak
1* paráda dík, co se počtu zaměstnanců tedy týče tak nabírali fest, přímo raketově, nějaký články o dílčím propouštění byly jen objednávkově zavádějící. no Uvidí se letos 2019 jesi číslo klesne nebo ne
Chtělo by se dostat alespoň na 12 vyrobených aut na
Chtělo by se dostat alespoň na 12 vyrobených aut na zaměstnance, aby v každém autě byl max. jeden měsíční plat Američana 🙂
hmm tak to by bylo 600.000 aut ročně, plán je 400k tzn tyjo
hmm tak to by bylo 600.000 aut ročně, plán je 400k tzn tyjo bud -25% zamestnanců anebo zvýšit roční produkci 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/