Volkswagen podle informací magazínu Autocar.co.uk dělá poslední úpravy na svém malém úsporném autě do města – Volkswagen Up! Slibuje spotřebu kolem 3 l/100 km.
Finální název vozu bude pravděpodobně Volkswagen Up Blue-e-motion. O pohon malého auta se postará výrobní verze motoru, která byla k vidění v konceptu XL1.
Vlastně to bude poloviční 1.6l diesel, tedy turbodieselový dvouválec o objemu 800 ccm a výkonu 47 koní. Navíc mu ale údajně má asistovat elektromotor o výkonu 26 koní.
Vypadá to, že nejúspornější verze Volkswagen Up! s přídomkem „Blue-e-motion“ bude nakonec hybrid, resp. ještě o něco vzácnější diesel-hybrid!
Narozdíl od XL1 nepůjde o plný hybrid, sle spíše asistovaný – nebude moct jezdit pouze na elektřinu.
Malou baterii totiž auto využije pouze při startování a v okamžicích kdy je třeba velkého zrychlení. Navíc bude k dispozici funkce rekuperace brzdné energie.
A samozřejmě technologie Stop&Start, podobná té, kterou Volkswagen představil v konceptu XL1 („pulzní startování“).
3l/100km zvládne s HHO
3l/100km zvládne s HHO generátorem i TDI oktávka v kombíku. Zajímalo by mě, proč nejsou žádné tendence, aby měly HHO generátory homologaci.
uz v roce 2000 jezdilo
uz v roce 2000 jezdilo naftove lupo se spotrebou 3L/100 , akorat bylo predrazene takze to zrovna prodejni hit nebyl. ted bude dalsi pokus o male usporne auto ktere bude mit oproti staremu lupu jeste elektromotor+baterie… predpokladam ze cena taktez nebude zrovna lidova. pritom staci tak malo, dobra aerodynamika a usporny motor[elektricky nebo spalovaci]. tyhle minivozy s useklym zadkem za sebou zbytecne tahaji aerodynamickou brzdu ktera jen zvysuje spotrebu.
Už Golf II začátkem
Už Golf II začátkem 90.let jezdil s TD motorem za 3,5l/100 a po dálnici lítal 180km/hod. Takže žádný div, všechno už bylo.
Dufam, ze to bude prve auto
Dufam, ze to bude prve auto s cenou pod 5000Eur. Alebo sa mylim?
Nebol by som až tak
Nebol by som až tak optimistický, Škoda Joyster, ako lacnejší derivát má stáť 9000 eur, takže Up bude zákonite drahší.