Na speciálně vyvinutých závodních pneumatikách typu slick Bridgestone Potenza zajel elektromobil Volkswagen ID.R světově proslulou trať Nürburgring v čase 6:05,36.
foto: Volkswagen
Volkswagen ID.R překonal rekord na Severní smyčce Nürburgringu mezi elektrickými vozy, a to za pomoci pneumatik Bridgestone Potenza. První plně elektrický závodní vůz Volkswagen ID.R dokončil závodní trať dlouhou 20,83 kilometru – považovanou za jednu z nejnáročnějších na světě – v čase 6:05,36 a pokořil tak předchozí rekord o 40,56 sekundy.
NEPŘEHLÉDNĚTE Pneumatiky budoucnosti budou inteligentní; řidiči chtějí takové, které umí reagovat na počasí
Společnost Bridgestone pro tuto rekordní jízdu vyvinula pneumatiku Potenza, která speciálu ID.R pomohla na náročné závodní trati udržet správný směr i rychlost a dovedla ho tak k tomuto rekordnímu času.
Elektromobil Volkswagen ID.R je sportovní předzvěstí sériově vyráběných elektromobilů produktové řady Volkswagen ID. Tým, který stojí za ID.R, a který tento vůz před časem úspěšně dovedl k rekordní jízdě na závodu do vrchu na Pikes Peak, se snažil dosáhnout stejného úspěchu na světoznámé Severní smyčce Nürburgringu. K tomu ale bylo potřeba mít pneumatiky, které jsou schopny se vypořádat se specifickými výzvami závodního elektromobilu.
Závodní speciál Volkswagen ID.R má díky uložení baterií na spodní části vozu nižší těžiště, než jiná závodní auta. To mu dovoluje dosahovat v zatáčkách opravdu vysokých rychlostí, kterých ale lze využít jen tehdy, když je pneumatika schopna přenést veškerý výkonnostní potenciál na povrch vozovky nebo v tomto případě na závodní trať.
Další výzvou, kterou mají všechna elektrická vozidla, ID.R nevyjímaje, stejnou, je extrémně vysoký točivý moment. To znamená, že pneumatiky, které ID.R obulo, musely mít extrémní přilnavost jak v bočním, tak také v podélném směru.
Speciál ID.R je konstruován s přihlédnutím na perfektní nastavení podvozku a systému řízení energetických toků, ale stejně vysoký důraz byl kladen i na pneumatiky. Bylo důležité, aby vydržely opravdu vysokou zátěž, měly dostatečně dlouhou životnost, ale aby se zároveň rychle zahřály na ideální teplotu, a tu si i udržely. A nakonec, pneumatiky pro takovou extrémní jízdu musí dosahovat určitých kvalit, bez kterých by nebylo možné nový rekord stanovit.
Tým společnosti Bridgestone Motorsports zahájil spolupráci s Volkswagenem vyhodnocením specifických požadavků značky na obutí závodního elektrického speciálu, následně proběhlo testování a vyhodnocování výsledků všech náročných zkoušek a nakonec dala spolupráce vývojových center Bridgestone v Římě a Japonsku vzniknout exkluzivním slickům Potenza, vyvinutým speciálně pro ID.R.
Slicky překonaly všechny výzvy speciálu ID.R a poskytly mu optimální výkon, ale hlavně důvěru během celé rekordní jízdy. Díky tomu mohl elektrický supersport využít všechen svůj potenciál na každém z 20,83 kilometrech Nürburgringu.
Sdílení poznatků s elektrickými vozy na silnicích
V současné době jsme svědky velkých klimatických změn a ubývání přírodních zdrojů. Automobilový průmysl proto musí pracovat na inovacích a hledat alternativy nejen pro městskou mobilitu, jako jsou právě elektrická vozidla, která mají pozitivní dopad na životní prostředí.
V reakci na to společnost Bridgestone vynakládá značné investice do výzkumu a vývoje a pracuje také na nových partnerstvích s cílem vytvořit budoucí mobilitu, která může tyto současné problémy překonat a vyřešit.
Společný projekt poskytuje společnostem Bridgestone a Volkswagen lepší pochopení specifických problémů souvisejících s elektrickými vozidly jak na závodní dráze, tak mimo ni. Společnost Bridgestone tak může uplatnit svá zjištění v oblasti vývoje a složení materiálů, jakož i poznatky z tohoto projektu ke zlepšení a vývoji segmentu pneumatik pro elektromobily.
V krátkosti, že je to klasicky VW. V ničom extra neviniká
V krátkosti, že je to klasicky VW. V ničom extra neviniká ale v mixe vlastností je to celkom dobré auto/elektromobil.
sorry malo isť inam
sorry malo isť inam
Jestli chtějí BEV konkurovat na okruzích, tak se musí
Jestli chtějí BEV konkurovat na okruzích, tak se musí umět poměřit se spalovacími motory a hybridy. Tj. musí to zajet někde kolem 5:20, tj. stáhnout to ještě min. o 45 sekund.
5:19 je vůbec nejrychlejší čas v historii a todle
5:19 je vůbec nejrychlejší čas v historii a todle elektrický ID.R je hned druhý za tím.
Opravdu není nic mezi tím? I když je ten okruh docela
Opravdu není nic mezi tím? I když je ten okruh docela dlouhý, tak 45s rozdíl je docela dost.
Ja na netu nasel uplne jine udaje. Prehledneji je to na
Ja na netu nasel uplne jine udaje. Prehledneji je to na Wikipedii
off:
test ID.3 vo verzii ako bol prednedávnom
off:
test ID.3 vo verzii ako bol prednedávnom predstavený
https://www.youtube.com/watch?v=US3vccIQn2g
Co na to hovori? Neviem po nemecky.
Co na to hovori? Neviem po nemecky.
V krátkosti, že je to klasicky VW. V ničom extra neviniká
V krátkosti, že je to klasicky VW. V ničom extra neviniká ale v mixe vlastností je to celkom dobré auto/elektromobil.