Volkswagen se snaží jít s dobou. Někdy to ale vypadá, že je jí spíše vláčen. Teprve v polovině roku 2019 spustil službu sdílení aut WeShare, kterou chce nově rozšířit také do Prahy.
foto: Volkswagen
V současné době je služba sdílení aut WeShare dostupná v Berlíně s flotilou 1500 elektromobilů Volkswagen e-Golf. Během letošního jara se rozšíří do Hamburku a Prahy, vždy po tisícovce aut.
V České republice to budou velmi pravděpodobně elektromobily Škoda CitigoE iV. Stejně tak i v Budapešti, kam WeShare zamíří dál. Dalšími městy budou Paříž, Madrid, Mnichov a Milán.
V Berlíně se flotila rozšíří, kromě e-Golfů se v ní objeví také e-Up! a nový Volkswagen ID.3. Pro automobilku tak nakonec může jít o výhodný byznys v tom smyslu, že bude mít zajištěn odběr pro své elektromobily.
Těch bude muset prodat dostatek na to, aby zmírnila hrozící pokuty kvůli dodržení průměrného emisního limitu 95 g/km.
No jsem zvědavej na ceny. WeShare v Berlíně má 1 € za
No jsem zvědavej na ceny. WeShare v Berlíně má 1 € za půjčení + 0,19 € za minutu, ale mají e-Golfy, s CitiGo v Praze by to snad mohlo být o trochu levnější.
Super, konurence je potřeba a navíc to pomůže rychlejší
Super, konurence je potřeba a navíc to pomůže rychlejší adopci elektromobilů, když se s tím bude vozit víc lidí než by si to koupilo.
Nevím, asi mi chybí podnikatelské schopnosti, ale nechápu,
Nevím, asi mi chybí podnikatelské schopnosti, ale nechápu, jak někdo může vydělat na povalujících se koloběžkách, kolech a sdílení čehokoliv co se zachvíli v tomto režimu socialistického provozování zničí.
Té stejný jako když se nevědělo jak vydělat na FB.
Té stejný jako když se nevědělo jak vydělat na FB.
No zatím jsou ceny sdílení aut v Praze, až na výjimku
No zatím jsou ceny sdílení aut v Praze, až na výjimku ranního tarifu Anytime, dost napálený. Ale auta se vcelku přesouvají, tak tipuju, že na tom půjdě vydělat solidně. Nepřišlo mi, že bych auto po někom našel nějak zvlášť znečištěné. Vandalismus jsem zatím naštěstí taky nezaznamenal, tak mi přijde, že to funguje. Vzhledem k tomu, jak se drží cena ojetých elektromobilů vysoko, tak to může být dost výnosný.