Volkswagen promění svou americkou továrnu Chattanooga ve výrobnu elektromobilů

Volkswagen začíná s velkou představbou své továrny Chattanooga v americkém státě Tennessee. Investuje asi $800 mil. a chce tam vyrábět dva modely elektromobilů.

Továrna Volkswagen Chattanooga v americkém státě Tennessee.
foto: Volkswagen

Tesla úspěšně spustila výrobu ve své továrně v Číně a už plánuje i Gigatovárnu v Evropě. Volkswagen se nehodlá nechat zahanbit, obzvlášť, když chce do roku 2028 vyrobit a prodat až 22 milionů elektromobilů.

Už začátkem letošního roku oznámil na autosalonu v Detroitu, že do rozšíření závodu Chattanooga investuje $800 mil. Po dokončení úprav kolem roku 2022 tam chce začít vyrábět dva elektromobily postavené na platformě MEB.

Konkrétně jde o elektrický crossover založený na konceptu I.D. CROZZ (ID.4) a elektrický mikrobus odvozený od I.D. BUZZ. První jmenovaný se nicméně do začne dovážet už v roce 2020, nejspíš z Číny.

V současné době se v továrně Volkswagen Chattanooga vyrábějí modely Volkswagen Passat (vyrobeno už 700 000 kusů) a Volkswagen Atlas (vyrobeno už 100 000 kusů). Rozkládá se na ploše 5,6 km2 a zaměstnává asi 3800 lidí.

V roce 2011 byla první automobilovou továrnou, která dosáhla na certifikaci LEED Platinum. Využívá ve všech objektech LED osvětlení, má osazeno 33 000 solárních panelů a řadu dalších opatření.

Chattanooga zdaleka není poslední továrnou Volkswagenu, která se promění ve výrobnu elektromobilů. Aktuálně začala v Evropě výroba elektromobilu ID.3 pro Evropu v továrně Cvikov.

V Číně ve městě Anting začala aktuálně společná elektromobilová továrna Volkswagen a SAIC s předprodukční výrobou elektromobilu ID.4.

17 Comments on “Volkswagen promění svou americkou továrnu Chattanooga ve výrobnu elektromobilů”

  1. Jako hezký, to jo… ALE…
    Opakovaně čtu články o tom,

    Jako hezký, to jo… ALE…
    Opakovaně čtu články o tom, kolik VW investuje do přestavby svých továren aby začali produkovat EV, ale (možná sleduji články nepečlivě, tak mě klidně opravte) nikde ani čárka o tom, kde na to chtějí brát baterie. Ono je to hezké naplánovat si X milionů vyrobených EV v několika fabrikách na světě…, ale pořád jsem nezaznamenal, že by VW mělo někde baterkárnu a kolik sype do vývoje baterií…
    Takže se opět ptám… kde a jaké baterky do toho chtějí vzít? To je poměrně klíčové.

    1. kde bude brát? úplně stejně jako to dělá u pneumatik,
      kde bude brát? úplně stejně jako to dělá u pneumatik, dílů karoserie atd. budou to nakupovat u dodavatelů, jednoduché, pouze Tesla si vyrábí baterky sama, VW podepsalo smlouvy na baterky pro 50 mil. aut, je to takový objem, že údajně stlačili cenu na takovou hodnotu, kterou nemá nikdo, spíš jde o to, kde budou brát baterky ostatní, protože je logické, že výrobci baterií budou preferovat špíš VW které odebere milion baterek ročně než nějakého malého výrobce, navíc VW staví i svou továrnu na baterky a CATL v evropě staví továrnu která má být asi 3 krát větší než ta Tesly, vyrábět by měla hlavně pro VW a BMW, staví se v německu tak je to logické

      1. No nakoupí od dodavatelů… ona jaksi na světě už není
        No nakoupí od dodavatelů… ona jaksi na světě už není ta kapacita. Čína požrala více než 80% veškeré výrobní kapacity (a možná i surovinových zdrojů).
        Právě že ty smlouvy s dodavateli jsou dost na vodě.
        Pokud vím, tak Panasonic jim nedal nic, LG-Chem jim (navzdory původní dohodě) omezilo na 5 GWh ročně, SK Innovation s těmi se nedohodli na ceně a otázkou je, co bude stíhat onen CATL, ale pochybuju právě, že by svázal veškerou svou odběratelskou kapacitu jen s jediným odběratelem byť je to VW. Tipuji, že budou chtít širší odběratelské portfolio a tudíž budou muset svou produkci také nějak dělit.
        Pneumatiky a další díly vyrábí na světě kde kdo, ale výrobců „dobrých“ Lithiových bateríí ve velkém moc není.

          1. Ano prostě to bude v pohodě, já nekupuju baterie ale auta,
            Ano prostě to bude v pohodě, já nekupuju baterie ale auta, to mě zajímá, zajímá mě co si mohu koupit, jaká bude cena, jaká bude kvalita, jaký bude servis a provozní náklady, ne kdo a kde vyrobí baterii chápeš to? Chci auto které si dojdu prostě objednat, koupit a provozovat. Je to úplně jednoduchý. Já chápu, že Tesla je pro tebe nejvíc, ale já nechci auto o kterém se jen mluví na netu, kvalita bídná, servis žádný, cena vysoká, termín dodání na můj trh který mě zajímá je dva roky, k čemu je mi pak nějaká gigafaktory v USA?

            Měl by si myslet trochu nezaujatě a nečíst pořád nějaké drby na internetu. E-tron měl údajně taky problém, že nebude mít baterky a hle, v mém okolí se jich již několik vesele prohání a Tesla M3? Tu jsem potkal jednu na vleku s nějakou rumunskou SPZ, předpokládám, že šlo pouze o převoz přes naši republiku

          2. 😀 tak nějak to bude – jak říkal Donutil – ještě se
            😀 tak nějak to bude – jak říkal Donutil – ještě se nestalo, aby to nějak nedopadlo že? 😀

            Ale čím myslíte že to je?
            1) vedení VW si to uvědomuje, a neví co s tím.
            2) vedení VW si to neuvědomuje v dostatečné míře – podceňují to.
            3) vedení VW to dobře ví a chápe, ale úmyslně to před sebou hrnou jako hovnivál kuličku, protože je to stará garnitura a už to budou takhle tlačit co to půjde, a pak si dají zlaté padáky a po nás potopa?

        1. No na vodě, spíš na miliardách EUR, vše je o penezích a
          No na vodě, spíš na miliardách EUR, vše je o penezích a dodavatelských smlouvách, a pokud to podepsali, tak to platí, VW do EV už utopilo tolik peněz, že si toto sakra dobře pořešili, pokud někomu slíbili několik desítek miliard, tak to bude smlouva, která může potopit obě strany, pokud vyrobce nebude schopen dodat baterie, za takové prachy tak ho to položí a pokud VW zjistí že EV je slepá ulice a baterky nevyužije tak má taky velký problém a po jeho aférách už by to mohl být zásadní průser

Napsat komentář