V roce 2021 skupina Volkswagen dodala po celém světě 8 882 000 aut. Z toho 5 % byly elektromobily.
Meziročně Volkswagen dodal globálně dvojnásobek elektromobilů. V Evropě je v tomto ohledu jedničkou (310 400), v USA dvojkou s podílem 7,5 % (37 200). V Číně to bylo 92 700 elektromobilů, 4x více oproti roku 2020. Co se týká plug-in hybridů, tam si Volkswagen připisuje skóre 309 500 (meziročně +61 %). Celkově dodal Volkswagen proti roku 2020 o 4,5 % méně z důvodu epidemie čínského viru COVID a nedostatku čipů.
Nejprodávanějšími elektromobily skupiny Volkswagen byly:
- Volkswagen ID.4 – 119 600
- Volkswagen ID.3 – 75 500
- Audi e-tron (vč. Sportback) – 49 200
- Škoda Enyaq iV – 44 700
- Volkswagen e-up! – 41 400
- Porsche Taycan (vč. Turismo) – 41 300
Evropa je už dnes pro Volkswagen pouze druhým největším trhem s 3 518 700 dodaných vozů (-2,7 %). První je Asie-Pacifik s 3 610 600 a meziročním poklesem o 12,4 %, především samozřejmě Čína (3 304 800). Rostly naopak dodávky v Severní Americe (908 400, +15,6 %) a Jižní Americe (514 600, +5,1 %).
zdroj: tisková zpráva
No ale to vůbec není tak špatné. Vypadá to, že Herbert Diess, to i se všemi peripetiemi, kočíruje celkem vzato dost slušně.
Test Volkswagen e-Golf, co mi na něm vadí?
https://www.youtube.com/watch?v=EDlJbio5V2g
Nadpis o volksvagenu, tabulka o Group 🙂 žádná výhra 🙂 Teslu a Asijaty to zatím neohrozí.
To jsem netušil, že v roce 2021 VW prodá polovinu produkce Tesly. Vždyť ty modely povětšinou ani nejde koupit, je jich jen pár a na nový se čeká strašně dlouho. A i přes to skoro půl milionu BEV.
No osobně mě to nepřekvapuje, ta Tesla je fakt strašný auto ve kterým se člověk musí vztekat se základníma věcma a jak jsem pochopil z prodejů Modelu Y vs Model 3 o dojezd zase až tak moc nikomu nejde…
Takže VW prodává ročně o 300 tisíc elektromobilů víc a o 3 milony aut míň než v roce 2019. VELKÁ GRATULACE zelení soudruzi, jde vám to bezvadně. 😀 😀 😀
Q4 2021 meziročně -30%, to je opravdová lahůdka, a to to zachraňují nákladní a sportovní vozy, osobáky naprostý kolaps. Škodovka -40%. Paráda.
Největší automobilka na světě nemá šanci uspět s nabídkou průměrných a předražených elektromobilů. Ten propad je citelný díky Číně, kde jsou jeho prodeje na ostudu. Na domácím trhu, kde je VW tradičně silný, to taky není žádná hitparáda. V USA prodává pouze ID.4. A to teď výrobu elektromobilů omezil, protože nejsou čipy.
Diess si uvědomuje, že dosavadní nízkou produktivitu proti tesle je nezbytně nutné zvednout a je potřeba radikální řez, aby automobilka, stále ještě čelící následkům Dieselgate, neskončila v zapomnění.
Hovádko Boží, dával jsem včera odkaz, jakým tahákem v USA jsou právě vozy z dob „aféry“.
Následky podvodů Dieselgate pro VW jsou nezpochybnitelné.
Jsou to paradoxy…Na jednu stranu příslušník americké střední třídy ojebal evropského dělníka (kdo jiný to zaplatil, že), a na druhou stranu by se bez toho facana VW nepustil upřímně a včas do elektromobility a skončil by po pár letech vejvaru pádem až na dno…
Diess prohlásil, že chtějí být jako Tesla. Jen málokdo ale chápal, že tím myslí zredukovat prodeje o 90% 😀
Někdo jde dolů, a někdo nahoru (Tesla) co je na tom divného? A tady další::“Porsche v tiskové zprávě hlásí nejsilnější rok z pohledu dodávek nových vozidel v celé své 91leté historii, tažené především nebývalou poptávkou po SUV a celé řadě variací elektrického Taycanu.“Uvidíme letos možná se VW začne zlepšovat.
nejvetsi propad prodeju maji na trzich kde je poptavka po EV, a velka cast propadu prodeju je diky nedostatku cipu na ktere si nepodrzeli vyrobni kapacity v 2020 a 2021
co je ale nejdulezitejsi, tak prodad prodeju je hlavne ve sfere prodeju nejlepvnejsich aut, aneb snazili se vyrabet a prodavat hlavne auta s velkou marzi a zazdili prodeje modelu ktere meli marzi bud minimalni nebo zapornou
takze ve finale to ze maj mensi prodeje neznamena ze jsou na tom hur, protoze produkovat kvantitu neni vzdy to nej, ostatne vim eze treba GM ac se mu prodeje zvysovali, tak se mu zaroven priblizoval krach, a automobilka neni jen o tom kolik proda, ale taky za kolik proda
Meziroční redukci prodejů o 30-40% nejde obhájit, bez ohledu na cokoliv. Protože vždy to skončí u manažerského selhání.
O navíc zdůrazňuji, že se jedná o propad počítaný již vůči krizovému Q4 roku 2020.
Tak bezte rychle k dealerovy a kupte nejaky novy spalovak aby to slo zase nahoru.
42:::Německá automobilka Volkswagen ve středu oznámila, že jí loni klesl počet prodaných vozů meziročně o 4,5 procenta na 8,88 milionu aut.(Auto cz :Toyota loni prodala celosvětově nejvíce aut, podruhé za sebou porazila VW)
To jsem zvědav co si zas ta prolhaná Běhavka 42 vymyslí 😃🤡
Prohlásí, že „18.12.2021“ byl ten propad meziročně 150%.
Ano, to je možné. Přiznám se, že jsem to sám nepočítal a nemám čas to dohledávat, sledoval jsem jen Q4 a zjednodušil jsem si to, takže máte pravdu.
2019 – 10,975,300
2020 – 9,305,400 aneb -15.3%
2021 – 8,882,000 aneb – 4,6%
kde tam je mezirocni pokles prodeju o 30-40% ?
ale super ze zacinas ucelne lhat v cislech, to znaci jak hluboko jsi spadl a zacinas kopat podobne jako ti co krachuji 😀
Vybral si nejslabší Q4, aby mu ty pseudoteorie vyšly, klasika 42.V minulosti podobně argumentoval s Teslou.
Vybral jsem čísla za poslední uzavřený kvartál.