Volkswagen připravuje levnější elektromobily, chystá ID.1

Nový šéf značky Volkswagen Ralf Brandstätter v prezentaci před uvedením elektromobilu ID.4 potvrdil, že koncern chystá i levnější malé elektromobily.

Volkswagen ID.3 se jako první vůz postavený na MEB konečně dostává k zákazníkům. Už za pár dní přijde také větší SUV ID.4 a koncern chystá i další modely, např. ID.5, ID.6 a velmi pravděpodobně také ID.1.
foto: Volkswagen

Škoda Auto aktuálně ukončila prodej malého levného elektromobilu Škoda CitigoE iV a spolu s ním byly de-facto zaříznuty i prodeje Volkswagen e-Up a Seat Mii. Volkswagen má s ohledem na „malou elektromobilitu“ pro tento rok splněno.

Populární, ale údajně prodělečné malé levné elektromobily měly mít mimo jiné potíže s dodávkami baterií. Zajímavé je, že např. Renault v případě skvělého nového Zoe takové problémy nemá a na autě podle neověřených informací naopak dobře vydělává.

Ralf Brandstätter niméně potvrdil, že i segment malých aut bude v budoucnu vyžadovat elektrický pohon, a že na tom Volkswagen pracuje. Už nějakou dobu se ostatně ví, že jedním z připravovaných MEB projektů je i Volkswagen ID.1.

To nyní Brandstätter de-facto potvrdil. Zatím ale bohužel není vůbec jasné, kdy byl měl Volkswagen ID.1 přijít na trh. Spekuluje se, že v roce 2023 s dojezdem až 300 km při dvou kapacitách baterií a cenou pod 550 000 Kč.

57 Comments on “Volkswagen připravuje levnější elektromobily, chystá ID.1”

        1. To je ale překvapení, že? Co tak použít obvyklou
          To je ale překvapení, že? Co tak použít obvyklou odpověď z tiskových konferencí k epidemii „Nepředpokládali jsme …., Nepočítali jsme….“. Holt selský rozum se v těchto kruzích nenosí případně Vendulka jej nosí v nasrávačkách.

        2. Ale takto to funguje už léta letoucí přeci 🙂 Sme chudí
          Ale takto to funguje už léta letoucí přeci 🙂 Sme chudí na to, abychom kupovali nová auta, natož drahá elektrická auta. To je prostě realita. A není řešením ty peníze vzít od těch chudých a zaplatit jimi EV pro ty bohatší.

          Jinak, kolega v DE teď objednal Corsu-e, v nejvyšší výbavě plus něco navíc jako kamera, autonomní funkce a pod. A dal za ni 35.000 eur. Dostane ji před Vánoci. Má to jako druhé auto pro ženu, pak mají ještě kalsiku – Touran 2.0 diesel 🙂 Ale řekl, že na 90% jízd bude ta Corsa, že se v tom projel a super.

                1. Přesně tak, říkal, že musí být dodání do konce roku,
                  Přesně tak, říkal, že musí být dodání do konce roku, aby ušetřil dalšícj kolem 1000 eur na DPH. Tak to už se kupuje jinak, že? Hlavně, když si člověk uvědomí, že DE má, na rozdíl od CZ, zdroje, dlouhodobě vyrovnaný resp. i přebytkový rozpočet.

                  Jak jsem psal na začátku, jsme chudí e některé věci si prostě dovolit nemůžeme. Taky každý doma nemá 75″ LED TV a pod. A pokoušet se to uměle narovnávat dotacemi, to je čirý socialismus.

                2. Vy mate take prijem v Eur a muzete si udelat bydliste v DE a
                  Vy mate take prijem v Eur a muzete si udelat bydliste v DE a pak mate narok na stejne dotace. Podminka je, ze auto bude 6 mesicu na DE registrackach a stejny majitel. Na presne podminky se zeptejte kamose.

                3. Já bydliště v DE mám, ale jenom přechodné. Ale
                  Já bydliště v DE mám, ale jenom přechodné. Ale normálně potvrzené od radnice, chodí mi i volební lístky k místním volbám. Zeptám se…

                  Mě šlo o to, že tady v CZ je situace taková jaká je, o mě nejde, já bych si ten EV mohl klidně koupit, ale teď ho nechci.

                4. Pokud vam prihlasi auto s DE Spz na prechodne bydliste, mela
                  Pokud vam prihlasi auto s DE Spz na prechodne bydliste, mela by dotace fungovat. Pozor, je tam nejaky cenovy limit. Snad 40.000 eur bez dph v zakladni verzi. S priplatky muze byt treba za 100 tisic, to je fuk.

    1. No tak ono je to taky to nejlepší co můžete udělat, v
      No tak ono je to taky to nejlepší co můžete udělat, v současné době je stále ještě nákup EV jen pro určitou část lidí, pro průměrně vydělávajícího člověka to nedává žádný smysl, je to předražené a úspora proti dieselu malá, pokud nemáte dům nebo misto kde nabíjet, tak je to úplně nesmysl.

      Je to asi takové, jako když dřív někdo kupoval televizi za 500 tis. kvalita obrazu bídná, protože nebylo co přehrávat v odpovídající kvalitě
      a za pár let se dala koupit asi pětkrát lepší televize za desetinu ceny

      EV je pro lidi kteří na takové auto našetří do jednoho roku, ne pro ty kteří dají pětileté úspory na akontaci a dalších šest let škudlí aby měli na splátku

            1. To se opět mýlíte, výše vzdělání, povolání a
              To se opět mýlíte, výše vzdělání, povolání a postavení nemá s inteligencí nic společného to si pamatujte, naopak auto velice často vypovídá o úrovni inteligence jeho majitele

              a co si budeme povídat, americký sedan na elektriku a cabrio není zrovna přehlídka racionálního výběru, pokud tedy nemáte ještě nějaká další auta

                1. Tak to je pak již všechno jasný
                  Tak to je pak již všechno jasný

                2. Chytry hleda vic informaci a hloupy ma ihned jasno.
                  Chytry hleda vic informaci a hloupy ma ihned jasno.

                3. ve vašem případě už raději žádné informace
                  ve vašem případě už raději žádné informace

                1. řekl bych že to byl nějaký debil co chtěl poškrábat
                  řekl bych že to byl nějaký debil co chtěl poškrábat auto a víc neřešil 😀 nebo máte pocit, že vám někdo závidí?

                2. Nechodite mu za starou? Nebo za dcerou? Nebo dokonce za synem?
                  Nechodite mu za starou? Nebo za dcerou? Nebo dokonce za synem?

                3. Nemám tušení kdo to byl. Asi jenom nějaký kolemjdoucí
                  Nemám tušení kdo to byl. Asi jenom nějaký kolemjdoucí potulný debil. Ale nebylo to objeté dokola, zuřivě poškrábal dvoje dveře.

                4. Jde to likvidovat pres pojistovnu? Bohuzel ve spolecnosti je
                  Jde to likvidovat pres pojistovnu? Bohuzel ve spolecnosti je znacny podil idiotu.

              1. No, to funguje (IMHO) trochu jinak:
                a) V sociální skupině,

                No, to funguje (IMHO) trochu jinak:
                a) V sociální skupině, která nikdy nedosáhne na slušné (nedejbože nové) auto (tj. na sociálních dávkách) je vlastnictví luxusního mobilu jasným znakem luxusu.
                b) V sociální skupině, která nedosáhne na vlastní bydlení je auto znakem luxusu.
                c) V sociální skupině, která nedosáhne na vlastní jachtu je nemovitost znakem luxusu.
                d) V sociální skupině, která nedosáhne na vlastní mrakodrap je jachta znakem luxusu.

              1. dlazdič se vyjadřuje vůlgárně, ne vždy vhodně, ale na
                dlazdič se vyjadřuje vůlgárně, ne vždy vhodně, ale na druhou stranu jeho příspěvky dokáží být často vtipné a jako opozice těm elektromobilním zaslepencům především z řad Tesla sekty je fajn 😀 baví mě jak se někteří nechají vycukat 😀 pokud přijde na slušně míněný příspěvek vulgární reakce je špatné to chápu

        1. Samozřejmě že znají, proto se za 200, 150, 100 najdou
          Samozřejmě že znají, proto se za 200, 150, 100 najdou kupci , kteří si Teslu rádi koupí, ale ten propad bude strašný , tak funguje burza. A pak je tam ještě druhý ,neméně důležitý faktor, zítra je battery day a všichni shortaři mají zavřené pozice. A shortaři jsou ti , co celý rok platili růst Tesly. Konec shortařů konec růstu.

        1. at žije debilita 😀
          takže model Y také není žádné

          at žije debilita 😀

          takže model Y také není žádné nové auto, ale pouze dvojče asi čtyři roky starého modelu 3 😀

          na konci lonského roku byl představen ID.3, nedávno Eniaq, za pár dní ID.4, po té přijde Seat a možná ještě letos i audi

          ostatní nemají takovou nabidku ani celkem, natož v rozmezí jednoho roku 😀

          1. Tesla model 3 a Y jsou konstrukcne uplne jina auta. Maji jiny
            Tesla model 3 a Y jsou konstrukcne uplne jina auta. Maji jiny rozvor i rozchod. Troj/ctyrcata od VW maji identicky podvozek a jen plechy a vnitrek se budou lisit. Jedna se jen o designove rozdily. Trochu rozdil. Tak si tu vasi debilitu poradne oslavte.

            1. Krmíte tu lidi blbostma, MEB je modulární platforma na
              Krmíte tu lidi blbostma, MEB je modulární platforma na které se bude vyrábět většina EV od VW, všech možných velikosti a tvarů, vůbec nevíte o čem je řeč, rozvor ani rozchod nemusí být vždy stejný a taky nebude

              a jestli Vám připadají ty auta stejná, tak Vaše rozlišovací schopnosti aut jsou na urovni podprůměrné blondýny 😀 Má to čtyři kola a modrou barvu tak je to jako dvojče co? 😀

              a mimochodem model 3 a Y bude mít s největší pravděpodobností více společných dílů, než ID.4 a třeba Eniaq, tak tu nemelte kraviny

              1. Samozrejme ze meb umoznuje jine rozvory a rozchody. Kdyz
                Samozrejme ze meb umoznuje jine rozvory a rozchody. Kdyz ukazou neco noveho, tak to nejspis nebude mit stejny rozvor a rozchod. Jinak by to nemelo smysl. Up, Miia a Citygo jsou take trojcata. Takze i enyaq, id4 a seat jsou trojcata. Akorat kazde se bude vyrabet jinde. Vyvoj podvozku s pohonem je stejny a tudiz nelze mluvit o 3 novych modelech na bazi meb. Ale rikejte si co chcete, mate svoji pravdu a tak si ji uzivejte.

                1. Up, Mii a Citigo je úplně něco jiného, je vidět, že tomu
                  Up, Mii a Citigo je úplně něco jiného, je vidět, že tomu vůbec nerozumíte, tyto auta jsou opravdu trojčata, protože jsou v podstatě stejná, vyvoj pro všechny tyto auto probíhal jeden

                  ale pro Enyag vzala Škodovka již vyvynutou platformu a postavila na ní své auto, otestovala ho od a do z, to auto má úplně jinou karoserii, rozměry, aerodinamiku a to stejný bude u všech další modelů, tomu se říká platforma, ten podvozek je jako stavebnice, dá se poskládat do x různych variant

                  tesla model 3 a Y je úplně to stejné

                  nebo říkáte dvojče i golfu a octavii, nebo oktavii a třeba tiguanu?

      1. To je úplně jedno, jestli jsou lidi ochotni dát 700-800tis
        To je úplně jedno, jestli jsou lidi ochotni dát 700-800tis za malé auto jako je ZOE, tak proč jim VW nenabídne alternativu? klidně za stejné peníze, nikdde není psané, že na nich musí tratit… takhle nebude mít 3 roky v nabídce vůbec nic a bude zákazníky posílat ke konkurenci (i když třeba dražší).

        1. za 800 tis by měla být příští rok ID.3 v základu a
          za 800 tis by měla být příští rok ID.3 v základu a někde kolem této ceny bude i podobný seat, navíc i ID.3 za mega je daleko zajímavější koupě než nějaký ZOE,

          ID.1 bude úplně jiná liga, ale zřejmě ještě nejsou technické možnosti a ceny takové, aby se na těchto EV dalo vydělávat

          hlavní problém je spíš ten, že zájem je tak velký i o ty dražší verze, že automobilka nemá důvod s něčím levnějším spěchat, otázka je ted ta jak se budou prodávat auta obecně, pokud prodeje aut pujdou trvale dolů a o EV zájem bude, bude to ten největší tlak na produkci EV

Napsat komentář