Volkswagen představuje plán pro klimaticky neutrální mobilitu

redakce - 04 Květen 2021

Komplexní plán opatření podpoří trvale udržitelnou výrobu a používání elektromobilů. Do roku 2025 bude na investice do dekarbonizace vynaloženo 14 miliard eur.Předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter na konferenci Way to Zero

Předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter na konferenci Way to Zero
foto: Volkswagen

Volkswagen na první konferenci Way to Zero konkretizoval své plány dekarbonizace společnosti a svých produktů. Společnost Volkswagen bude mít nejpozději do roku 2050 klimaticky neutrální bilanci.

Novým dílčím cílem je snížit emise CO2 na jeden vůz v Evropě o 40 % do roku 2030 – a výrazně tak překonat koncernový cíl 30 % (oproti výchozí situaci z roku 2018). S průměrným vozem Volkswagen pak budou spojeny o 17 tun nižší emise CO2.

Kromě urychleného přechodu na elektromobilitu bude mít klimaticky neutrální bilanci také výroba, včetně dodavatelských řetězců, i samotný provoz elektromobilů. Celkový koncept završuje důsledná recyklace vyřazených vysokonapěťových akumulátorových baterií z elektromobilů.

„Naše velká elektrická ofenziva přitom byla jen začátkem. K dekarbonizaci přistupujeme komplexně: od výroby přes používání až po recyklaci. Jako první výrobce automobilů podporujeme nyní i sami výrobu elektrické energie z obnovitelných zdrojů v průmyslovém měřítku,“ řekl předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter.

Volkswagen podporuje výstavbu větrných a solárních elektráren

Zásadním faktorem pro elektromobilitu s neutrální bilancí emisí CO2 je důsledné nabíjení elektrickou energií vyráběnou ze 100 % z obnovitelných zdrojů. Jen tím lze v porovnání se současným energetickým mixem EU snížit emise CO2 téměř o polovinu.

Volkswagen nabízí již dnes svým zákazníkům zelenou elektrickou energii pro domácí nabíjení (Volkswagen Naturstrom) i pro nabíjení na cestách (mj. v síti IONITY). Značka Volkswagen nyní činí další krok a jako první výrobce automobilů podporuje přímo výstavbu elektráren využívajících obnovitelné zdroje. Do roku 2025 tak v různých evropských regionech vzniknou nové větrné a solární elektrárny.

Smlouvy na první projekty již byly uzavřeny s energetickým koncernem RWE. Volkswagen v Německu podporuje výstavbu solární elektrárny s celkovou kapacitou 170 GWh ročně. Tato elektrárna bude stát od konce roku 2021 v meklenburské obci Tramm-Göthen a její realizace se zcela obejde bez státních subvencí. Jedná se o největší nezávislý projekt solární elektrárny v Německu. Elektrickou energii bude vyrábět téměř 420 000 solárních modulů.

Do roku 2025 budou všechny projekty dohromady vyrábět 7 TWh ekologické elektrické energie navíc. Současně s rostoucími počty vozů ID. na silnicích poroste i množství ekologicky vyráběné elektrické energie, dodávané do elektrické sítě. Volkswagen tím vylepší klimatickou bilanci rodiny modelů ID. a pro svou flotilu elektromobilů vytvoří předpoklady k dosažení neutrální bilance emisí CO2 ve fázi používání.

Zelená výroba a dodavatelské řetězce

Kromě zelené fáze používání urychluje Volkswagen také dekarbonizaci výroby a dodavatelských řetězců. Již dnes odebírají všechny evropské závody značky pro výrobu vozidel 100 % elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Průkopníkem je zde mimo jiné závod pro výrobu elektromobilů v Cvikově, z jehož montážních linek sjíždějí modely z rodiny ID.

Od roku 2030 budou všechny výrobní závody na celém světě, s výjimkou Číny, spotřebovávat elektrickou energii z obnovitelných zdrojů. V dodavatelských řetězcích budou důsledně identifikovány a minimalizovány všechny zdroje emisí CO2.

Jako vzor slouží produkce akumulátorových článků pro modely ID.3 a ID.4, která již dnes probíhá výhradně s využitím ekologické elektrické energie, čímž došlo k zásadnímu zlepšení bilance emisí CO2.

Již v letošním roce začne Volkswagen u modelů ID. používat další trvale udržitelné díly, například schránku akumulátorové baterie a kola z ekologického hliníku nebo pneumatiky vyráběné s minimálními emisemi. Prostřednictvím deseti významných dílů se v příštích letech u rodiny ID. zlepší bilance emisí CO2 o dvě tuny na vozidlo.

V projektech nových vozů zařadí Volkswagen emise CO2 mezi hlavní kritéria pro udělování zakázek dodavatelům. Společnost tak bude ve spolupráci se svými dodavateli postupně zlepšovat klimatickou bilanci a vytvoří trvale udržitelné dodavatelské řetězce.

Také při vlastní výrobě dílů se divize Volkswagen Group Components řídí jasnou dekarbonizační strategií. V rámci akce Power Day oznámené závody na výrobu akumulátorových článků tak budou kompletně zásobovány elektrickou energií z obnovitelných zdrojů.

Další úspory emisí CO2 přinese důsledná recyklace akumulátorů, při níž bude možné využívat více než 90 % surovin. Cílem je vytvořit pro akumulátory a potřebné suroviny uzavřený koloběh, který bude mít koncern Volkswagen pod svou kontrolou. Divize Volkswagen Group Components již spustila první recyklační provoz v Salzgitteru.

Urychlení elektrické ofenzivy

Way to Zero zaměřuje pozornost na urychlení elektrické ofenzivy prostřednictvím nové strategie značky Volkswagen s označením ACCELERATE. Cílem je kompletní elektrifikace flotily nových vozů. Do roku 2030 se budou elektromobily podílet na celkovém počtu prodaných vozů Volkswagen v Evropě nejméně 70 %, což představuje výrazně více než jeden milion vozidel.

Volkswagen by tak výrazně překonal cíle programu Green Deal EU. V Severní Americe a Číně mají mít elektromobily podíl nejméně 50 %. Volkswagen proto bude uvádět na trh alespoň jeden nový elektromobil ročně.

Volkswagen hodlá konferencí Way to Zero podpořit otevřený dialog mezi podniky, politickou reprezentací a společností. Na celodenní akci, která se kvůli koronavirové pandemii konala kompletně digitálně, vystoupilo kromě zástupců společnosti Volkswagen také více než 20 účastníků z politických stran, nevládních organizací, vědeckých institucí a jiných společností.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Cipísek D

DENHOLM ROBYN M Ředitel 26.04.21 Prodej tsla za $46.310.388 ;)

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Cipísek D

Stellantis NV sloučenina PSA Group a Fiat Chrysler opouští evropskou dohodu o emisním úvěru se společností Tesla...

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

kolik to bude čistý výpadek příjmů pro Teslu?

Obrázek uživatele ozana

https://www.cnbc.com/2021/03/03/fiat-chrysler-spent-eur-300-million-on-green-credits-mostly-from-tesla.html
Fiat Chrysler v loňském roce utratil za regulatorní úvěry v Evropě přibližně 300 milionů EUR (362 milionů USD) - nejvíce u Tesly.

Automobilka, která je nyní součástí společnosti Stellantis, plánuje v roce 2021 snížit tyto výdaje, ale jen mírně, uvedli vedoucí pracovníci ve středu ve zprávě o výdělcích.

https://insideevs.com/news/505456/stellantis-discard-tesla-co2-credits/
Podle Automotive News FCA utratila zhruba 2,4 miliardy USD na nákup ekologických kreditů Tesly od roku 2019 do roku 2021,

---

Putin prokazatelně nechává zavraždit všechny své oponenty
https://youtu.be/pOhmDeih19g

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele runner42

„Naše velká ofenziva přitom byla jen začátkem. K problému přistupujeme komplexně, od využívání po recyklaci. Jako první mezi prvními podporujeme nyní řešení problému, a to v průmyslovém měřítku."

Kvízová otázka. Řekl to
a) předseda Ralf Brandstätter
b) kancléř Adolf Hitler

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jak rikam, zdejsi diskuze je bida z nouzi.

Obrázek uživatele runner42

A čím drahý anonyme2044 měříš kvalitu diskuzí? Dneska diskuze zaplaveluješ off-topic příspěvky o jakési kvalitě, kterou tím sám znehodnocuješ, neznav hlavy 22.

Můj příspěvěk, ač tak neinformovanému čtenáři nemusí připadat, je na rozdíl od tvého k věci.
Tedy pokud uznáte legitimitu úvahy, zda je vhodné, aby představitel německého velkokapitálu používal stejné rétorické obraty o ofenzívách, nejpřednějším postavení a využívání v průmyslovém měřítku, které používali při vyhalazování a recyklaci Židů na mýdlo.

Podobné slovní obraty citované v článku jsou podle mého názoru naprosto nepřístojné.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele ozana

Trochu ciprlich, ne?
Cynika, rasistu a xenofoba nemohou takováto slova absolutně nijak vzrušovat.

---

Putin prokazatelně nechává zavraždit všechny své oponenty
https://youtu.be/pOhmDeih19g

Sprosté debily ignoruji.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol