MOIA, nový start-up Volkswagenu pro sdílenou mobilitu, představuje rok po svém vzniku komplexní koncept spolujízdy. MOIA nabízí nové možnosti mobility, které sníží intenzitu dopravy ve velkých městech.
foto: Volkswagen
Startup MOIA představuje svůj „ekosystém“ pro spolujízdu s misí „O milion vozů méně na silnicích“ na akci TechCrunch v Berlíně. Na této akci slaví premiéru také automobil MOIA vlastní konstrukce, který má zcela elektrický pohon a je optimalizován pro služby spolujízdy.
MOIA hodlá snížit počet automobilů ve velkých městech o jeden milion
„Naši činnost jsme zahájili před jedním rokem na akci TechCrunch v Londýně s vizí navazovat partnerství s velkými městy, abychom zvýšili efektivitu dopravy v jejich ulicích. Chceme vytvořit řešení pro typické dopravní problémy, jimž velkoměsta čelí, jako je intenzita dopravy, znečištění vzduchu, emise hluku nebo nedostatek místa, a současně jim pomoci s realizací jejich cílů v oblasti trvalé udržitelnosti,“ říká Ole Harms, generální ředitel společnosti MOIA.
„Během krátké doby jsme položili základy k tomu, abychom nabídku mobility ve městech rozšířili o novou alternativu. V roce 2018 budeme připraveni na spuštění našeho konceptu spolujízdy v mezinárodním měřítku a učiníme první kroky ke splnění našeho cíle snížit počet automobilů ve velkých městech v Evropě a USA do roku 2025 o jeden milion,“ dodal.
Prvním projektem je spuštění kompletního „ekosystému“ včetně nově zkonstruovaného automobilu v Hamburku koncem roku 2018. „Budeme schopni nabídnout kompletní hodnotový řetězec v rámci spolujízdy – dle požadavku zákazníka – nebo jen jeho části,“ říká Harms. Možné budou různé modely provozování, které lze dále rozvíjet ve spolupráci s velkoměsty a partnery.
Posledním chybějícím dílem kompletního systému spolujízdy je automobil MOIA, který se veřejnosti poprvé představuje na akci TechCrunch. Kromě tohoto vozu zahrnuje systém také zákaznickou aplikaci, jejímž prostřednictvím si mohou cestující rezervovat služby MOIA a platit za ně.
Aplikace před rezervací jízdy ukazuje, které automobily jsou k dispozici a kolik bude jízda stát. Algoritmus pro spolujízdu dá dohromady cestující s podobnými cíli, aby se zvýšilo využití kapacity každého automobilu a nedocházelo ke zbytečnému prodlužování trasy. Systém je završen aplikací pro řidiče a komplexním řízením vozového parku.
Jediný šestimístný elektromobil pro spolujízdu na světě
Automobil MOIA je jediný elektromobil, který poskytuje vnitřní prostor pro komfortní přepravu až šesti cestujících. Prostorný interiér se samostatnými sedadly nabízí velkorysý prostor pro nohy a dostatek místa pro snadné nastupování ke každému sedadlu.
Automobil byl vyvinut a zkonstruován výhradně pro služby spolujízdy s cílem zajistit, aby byla každá cesta komfortní. Dokonce i cestující, kteří si nepřejí žádný kontakt s ostatními cestujícími, by se měli uvnitř tohoto vozu cítit komfortně.
foto: MOIA
Sedadla jsou vybavena komfortními prvky, jako jsou například ztlumitelné bodové svítilny a vstupy USB. Každý vůz nabízí také rychlé Wi-Fi pro cestující. Optimalizované automatické ovládání dveří a madlo usnadňují nastupování a vystupování. A zavazadla lze uložit do prostorné části vedle řidiče.
„Tento automobil je ztělesněním naprostého komfortu a je zásadní součástí našich služeb. Vozidlo jsme vyvinuli s využitím procesu společného vývoje, který zahrnoval několik sérií testování vozidel potenciálními uživateli různých věkových skupin. Mnoho nápadů z tohoto procesu bylo přímo využito při vývoji našeho automobilu. Pracujeme rovněž na dalších budoucích verzích,“ říká Robert Henrich, provozní ředitel společnosti MOIA.
Rekordní doba výroby díky rychlým procesům
Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen Osnabrück naplánovaly, vyvinuly a vyrobily automobil MOIA během rekordně krátké doby pouhých deseti měsíců. Elektromobil má dojezd více než 300 kilometrů podle metodiky WLTP a jeho akumulátory lze nabít na 80 % kapacity za 30 minut.
„Společně se společnostmi MOIA a VW Osnabrück měníme definici výroby automobilů,“ říká Eckhard Scholz z představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy.
„Jsme velmi hrdí na skutečnost, že jsme dokázali vyrobit nový automobil, specificky přizpůsobený požadavkům spolujízdy, za pouhých deset měsíců.“ Tohoto úspěchu bylo možné dosáhnout využitím rychlých procesů v závodě Osnabrück. Automobil MOIA zažije svůj debut příští rok v ulicích Hamburku.
MOIA testuje svou službu v Hannoveru od října 2017 a průběžně vyvíjí její komponenty v reálném čase. „Proces společného vývoje MOIA“ je nedílnou součástí tohoto testu, který zahrnuje flotilu 20 vozů Volkswagen T6 Multivan.
Osnabruck dela pro skodovku lakovani karoserii. Lakovna
Osnabruck dela pro skodovku lakovani karoserii. Lakovna nestiha.
Skutečně se velmi podivně vyvíjela výrobní kapacita
Skutečně se velmi podivně vyvíjela výrobní kapacita Škodovky zvláště v ČR, vzhledem k tomu, že měla dlouho oficiální globální cíl 1,5 milionu aut v roce 2018.
Pokud se nepočítalo s výrobou skoro poloviny v Číně, tak investovali posledních několik let do zdejších továren extrémně opožněně a nedostatečně.
Plus ani nezajistili pro dělníky levné bydlení, když jim stále nejsou schopní zvednou platy, aby se tam ochotně sami z EU masově stěhovali a pořizovali si vlastní domy.
Jo a parkovani taktez atd.. hruza..
Jo a parkovani taktez atd.. hruza..
Když jsem před 5ti lety vylez na letišti v LA tak tam byla
Když jsem před 5ti lety vylez na letišti v LA tak tam byla parta větších shuttle taxíků dodávek a co pár metrů jedna dispečer/ka, která brala zájemce o spolujízdu. V ruce měla nějakej komunikátor tablet a pak rozřazovala zákazniky do skupinek dle destinace a dodávka je pak postupně rozvezla po LA. Fungovalo to super a cena byla příjemná i pro mě. Řídil to nějakej vyplešlej Turek co vzpomínal jak přes ČR vozil z Německa auta do Turecka.
Sice si trošku počkáte než se rozvezou ostatní, takže pokud extra nespěcháte tak je to cajk.
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/redvans-wp/wp-content/uploads/2016/11/16203212/Primetime-shoot-3-7.jpg
Porovnání cen
http://blog.supershuttle.com/how-much-does-a-supershuttle-cost/
Nechci se mýlit, ale vidím obyčejný Mercedes Sprinter v
Nechci se mýlit, ale vidím obyčejný Mercedes Sprinter v osobní verzi. Nic víc.
Dobry den p.Radovane.Kdyz Vas vidim na ruznych akcich,prijdete
Dobry den p.Radovane.Kdyz Vas vidim na ruznych akcich,prijdete mi vysmatej a v pohode,ale tady jen same mrzutosti,rozhorceni a nechutenstvi.Coz takhle tict ze ta sklenice je poloplna?Je dobre cokoli co zlepsi tento svet a tohle JE zlepseni,takze za mne +
Jsem zmlsaný, no. motám se kolem aut odmalička. Zvláště
Jsem zmlsaný, no. motám se kolem aut odmalička. Zvláště pak ve smyslu užitku a užitečnosti. A dost jsem jich vystřídal jako řidič i spolujezdec.
Když mi někdo představuje elektromobil MOIA pro sdílenou ekonomiku, tak prostě čekám úplně něco jiného, než karoserii starého spalováku nabouchanou křesly z obýváku. Taky jak dlouho v tom ti lidi budou? 5, 10, 15 minut? Vždyť za tu dobu si nepřečtou ani jednu stránku novin. Takže má-li to potenciál, chválím. Nemá-li, zatracuji. Daleko lepší mi přijde třeba robotický elektromobil Autonom Cab, co se umí po městě pohybovat bez potřeby řidiče. Tam je sklenice skoro plná.
Jestli se to bude používat ve městě, tak tam se i
Jestli se to bude používat ve městě, tak tam se i kilometrově nevelká vzdálenost může časově pěkně protáhnout. Pak se hodí pohodlná křesla. Co na tom, že by cesta byla rychlejší jiným způsobem. To bysme už teď měli v ulicích polovinu aut.
Tento model dopravy muze fungovan jen ve mestech kde magistrat
Tento model dopravy muze fungovan jen ve mestech kde magistrat zacne rusit dostupna parkovaci mista pro soukroma auta. Kdyz v centru nebude kde zaparkovat, pak se to muze osvedcit. Jinak by to nemelo sanci na uspech.
BMW Electric Engine PRODUCTION (including battery
BMW Electric Engine PRODUCTION (including battery cells)
youtube.com/watch?v=qwbkxVpoYEM
To ma byt seriova vyroba???? To je jako vyroba nejakeho
To ma byt seriova vyroba???? To je jako vyroba nejakeho prototypu. Neni divu ze je to tak drahe.
Kapacita týhle východoněmecký továrny je jen 30 000 kusů
Kapacita týhle východoněmecký továrny je jen 30 000 kusů ročně.
https://insideevs.com/70-units-per-day-bmw-i3-production-full-capacity/
Proč rozmazávaj popisky těch článků, se styděj za
Proč rozmazávaj popisky těch článků, se styděj za jejich kapacitu nebo co?
Super video.
Zvláště ty jejich vlastní v podstatě už
Super video.
Zvláště ty jejich vlastní v podstatě už ploché bateriové články.
..Niektoré automobilky, ako napríklad BMW, investovali veľa
..Niektoré automobilky, ako napríklad BMW, investovali veľa financií do vývoja ľahkých materiálov pre svoje elektrifikované modely. A to s cieľom minimalizácie celkovej hmotnosti vozidla, čo mu malo zabezpečiť väčší dojazd na jedno nabitie. Výskum CAR však ukazuje, že vplyv hmotnosti elektromobilov na ich dojazd nie je ani zďaleka taký, ako sa očakávalo.
eautoportal.sk/spotreba-hmotnost-elektromobilov-vztah-vyskum/
No tak to se ví už dávno že přidaná hmotnost snižuje
No tak to se ví už dávno že přidaná hmotnost snižuje dojezd daleko míň než zvýšený aerodynamický odpor, speciálně u vyšších rychlostí kde rapidně narůstá. Pokud náklad nebude nikde vyčuhovat z profilu auta tak máte vyhrano.