Volkswagen postupně obnovuje výrobu

Výrobní závody značky Volkswagen osobní vozy postupně znovu obnoví produkci. Výroba se v týdnu od 20. dubna rozběhne nejprve v Cvikově v Německu a v Bratislavě na Slovensku.

Značka Volkswagen osobní vozy zahájí v týdnu od 20. dubna výrobu v Cvikově a Bratislavě, kde se vyrábějí elektromobily. Od 27. dubna budou postupně obnovovat výrobu ostatní výrobní závody značky Volkswagen v Německu, Portugalsku, Španělsku, Rusku, Jižní Africe a Severní i Jižní Americe.
foto: Volkswagen

Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen, k tomu řekl: „Rozhodnutími spolkových a zemských vlád, jakož i uvolňováním opatření v dalších evropských státech byly vytvořeny rámcové podmínky pro postupné obnovení výroby. Volkswagen se na tento krok v uplynulých týdnech intenzivně připravoval. Kromě sestavení rozsáhlého seznamu opatření na ochranu zdraví zaměstnanců jsme intenzivně pracovali také na obnově našich dodavatelských řetězců.“

Pro výrobní závody Volkswagen v Německu tak platí i nadále zkrácená pracovní doba. Po obnovení výroby se však bude počet zaměstnanců, zařazených do programu zkrácené pracovní doby, postupně snižovat.

Obnova výroby bude probíhat v závislosti na aktuální dostupnosti dílů, státních nařízeních v Německu a Evropě, vývoji poptávky na trzích a možnostech jednotlivých závodů. Naprostou prioritou je přitom vždy dodržování přísných opatření pro ochranu zdraví zaměstnanců.

Andreas Tostmann, člen představenstva odpovědný za výrobu a logistiku značky Volkswagen, řekl: „Obnova naší výroby a logistiky bude postupná a dobře organizovaná. Zdraví našich zaměstnanců má přitom nejvyšší prioritu. Stobodovým plánem zajistíme bezpečnost pracovních činností a maximální ochranu zdraví. Velmi odpovědným přístupem se chceme podílet na znovuoživení ekonomiky a zajistit dodávky automobilů z našich závodů našim prodejcům a zákazníkům.“

Bernd Osterloh, předseda podnikové rady, k tomu uvedl: „Situaci, jaká je nyní, jsme ještě nikdy nezažili. Já však vím, že naši kolegové mají obrovskou motivaci se znovu pustit do práce. K obnovení výroby dochází po každé podnikové dovolené, takže s tím máme velké zkušenosti. Naši rutinu jen musíme přizpůsobit novým okolnostem probíhající pandemie. Odpovědí je naše nová dohoda o ochraně zdraví. Pomocí 100 opatření co nejvíce snížíme riziko infekce ve společnosti Volkswagen. Tím stanovujeme nová měřítka v průmyslu. Nic si však nenamlouvejme: Nové procesy budou u našich kolegů vyvolávat zpočátku otázky a rozpaky. Za těchto okolností jsme automobily ještě nikdy nevyvíjeli, nevyráběli, ani neprodávali. Proto od vedoucích pracovníků očekávám, že naše kolegy s novými procesy důkladně seznámí. Čas na odpovědi je nyní důležitější než ukazatele denní výroby.“

Značka Volkswagen Group Components zahájila postupnou obnovu výroby již 6. dubna v závodech Braunschweig a Kassel. Od 14. dubna se připojily také výrobní provozy v Salzgitteru, Saské Kamenici a Polsku, jakož i závod Hannover Komponente s cílem zajistit dodávky dílů pro výrobu vozidel v Číně. Thomas Schmall, předseda představenstva značky Volkswagen Group Components, k tomu řekl:

„Postupná obnova výroby v našich závodech byla důležitá, abychom zajistili zásobování našich zámořských výrobních závodů. Nyní před námi stojí úkol obnovit výrobu v celé síti výrobních závodů za dodržování rozsáhlých ochranných opatření a zásobovat komponenty všechny závody na výrobu automobilů napříč značkami. Ve všech našich výrobních provozech přitom platí stejně přísné požadavky na ochranu zdraví našich zaměstnanců.“

Společnost využije při obnově výroby také zkušenosti ze svých výrobních závodů v Číně, kde byl úspěšně realizován velký počet důsledných opatření na ochranu zdraví. Výroba v Číně již znovu běží v 32 z 33 tamních výrobních závodů.

Mezi čínskými zaměstnanci se nevyskytl jediný případ onemocnění Covid-19. Volkswagen i nadále velmi aktivně sleduje situaci vyvolanou na celém světě koronavirovou pandemií.

Další kroky budou přijímány na základě výsledků diskuzí a jednání v rámci koncernu Volkswagen, a to s přihlédnutím k doporučením renomovaných institucí, jakou je například Ústav Roberta Kocha.

tisková zpráva

14 Comments on “Volkswagen postupně obnovuje výrobu”

  1. Ta obnova výroby je samozřejmě možná, ostatně čísla
    Ta obnova výroby je samozřejmě možná, ostatně čísla ukazují, že koronavirus ve srovnání s běžnou každoroční chřipkou je slabota. Nicméně v ČR nespustíme výrobu (určitě ne na 3 směny) bez agenturních polských, slovenských, bulharských, rumunských či maďarských občanů a bez občanů ze 3.zemí, zejména Ukrajiny.
    Velkou část jich tady díky uzavření hranic stále máme, třeba Škoda Auto poslala kmenové i agenturní zaměstnance domů dle kolektivní smlouvy s 85% mzdy. Ale je otázkou, zda je tu udržíme, jakmile se hranice otevřou. U těch z EU nebude až taková potíž, aby za ně přijeli ti, co jsou nyní doma. Pokud i jejich státy otevřou hranice. Ale ti z 3.zemí budou průser, obstaraný Hamáčkem a spol..
    Od 12.3.2020 se nevydávají žádná víza ani se neberou žádosti o ně na našich velvyslanectvích. Takže neběží doposud kontinuální procesy, kdy třeba partu s 90 denními vízy nahradila plynule parta druhá. Ta bude, vzhledem k zoufalé neschopnosti tohoto státu z hlediska víz, k dispozici nejdříve po 80 dnech.
    Byl jsem přítomen procesu, kdy v listopadu 2019 podané žádost zajistily příjezd lidí do práce z Ukrajiny až koncem února 2020, po 121 dnech. A to úřady „fungovaly normálně“.
    Jistou záchranu může nabídnout vládou prodloužené vízum pro ty stávající, kdy dle nařízení s nimi stačí prodloužit Pracovní smlouvu a jim se vízum prodlouží až o 60 dní po ukončení nouzového stavu, tedy do 28.6.2020.
    Ale ne všichni to chtějí, jde totiž o oboustrannou dohodu a musí s tím souhlasit (z onoho vzorku, o které jsem se zmínil, jen 3/4), takže chybět budou už po 30.4.2020, což je za 14 dní, a nikdo minimálně do půlky prázdnin za ně nepřijede. A našimi propuštěnými servírkami a číšníky tyhle lidi z fabrik fakt nenahradíme.
    Bavíme se o 250 tisících cizincích, kteří tu u všech možných výrobců všeho možného, nejen automotive, ale tam převážně, pracují. A nejsou navíc, jsou součástí procesů a bez nich se linky v požadovaném množství a kvalitě prostě nerozjedou. Příkladem budiž Hyundai, rozjede Nošovice jen na 2 směny, místo 3.

    1. Celkova situace je proste jina. Priklad ktery snad pochopite
      Celkova situace je proste jina. Priklad ktery snad pochopite je obdobny. Kdyz hrozi riziko protrzeni hraze, tak vsichni se stahnou. Kdyz se hraz protrhne a zaplavi velke uzemi, zemre hodne lidi a situace je spatna, vratej se lide a zachranuji co se da zachranit. Ted kdyz je jasnejsi jak pomerne male riziko hrozi ze nemoc nemusi zdrave a silne lidi postihnout, je jiste zodpovedne je pustit do prace.

      1. Váš optimismus nesdílím.
        Dosažení vrcholu epidemie je

        Váš optimismus nesdílím.

        Dosažení vrcholu epidemie je kombinace faktorů získané imunity, rezistence zbytku populace a klimatických podmínek ovlivňujících šíření viru.

        Ač jsem od začátku optimista z hlediska šíření viru v teplém prostředí, mohu se v tomto mýlit. Pokud se pletu a obal viru umožňuje jeho přežití i po vysušení v teplých podmínkách, pak je stávající vrchol epidemie fiktivní a vyrovnání křivky růstu jsme dosáhli pouze za cenu drastických opatření umožňujících šíření viru pouze v rámci rodin a zařízení, kde z principu nelze kontakt omezit.

        Uvolnění opatření pak bude znamenat další rychlé šíření.

        Chápu snahu zachránit automobilový průmysl na úrovni co nejvíce podobné minulosti. Ale nalijme si čistého vína – jeho recese začala již před pandemií a schopnost vyrábět v tuto chvíli není příliš podstatná. Podstatná je schopnost prodávat a proto chápu snahu automobilek rozjet obnovit výrobu především modelů, které se budou prodávat i v době krize.
        Jen mám pochybosti o načasování.

        1. Musime si uvedomit, ze do podzimu nez nastoupi obdobi chyripek
          Musime si uvedomit, ze do podzimu nez nastoupi obdobi chyripek musi byt populace vyporadana s Covidem. Pokud se sejdou obe epidemie, bude to jeste vic devastujici. Oba viry zmutuji a muze se kombinaci vytvorit jeste vetsi monstrum. Existenci musime brat jako fakt a vytvorit nejaky scenar s nejmensim rizikem a ztratami. Do listopadu mame pouhych 7 mesicu. Ztraty budou za kazdou cenu, jak financni, tak na zivotech. Bez financi nebude ani stabilni zdravotnictvi. Cesta minovym polem bude nebezpecna, tak jako tak.

          1. Spojení chřipkového viru a koronaviru není možné, ale
            Spojení chřipkového viru a koronaviru není možné, ale jinak s vámi snad poprvé plně souhlasím.

            Rizika souběhu chřipkové a sars sezóny jsou velká. Země si měly rozhodnout, zda vše uvolnit a izolovat rizikové skupiny a tedy si to odbýt do podzimu, nebo naprosto všechno uzavřít a virus do podzimu eliminovat.

            Aktuálně zvolená cesta prostředkem je politická varianta a příští podzim z ní může být krize, proti které je tato současná pouhé demo.

Napsat komentář