Volkswagen obnovil výrobu ve Wolfsburgu, Škoda Auto už také vyrábí

Výrobní závod značky Volkswagen osobní vozy ve Wolfsburgu vyrábí od pondělní ranní směny zahájené v 6:30 h znovu automobily.

Nejprve byla obnovena výroba modelu Golf v jednosměnném provozu se sníženou kapacitou a delší dobou výrobního taktu. Dnes se tak do výroby vrátilo 8000 zaměstnanců.
foto: Volkswagen

Ve středu bude zahájena také výroba modelů Volkswagen Tiguan a Touran a SEAT Tarraco. V příštím týdnu se bude výroba zvyšovat zaváděním dalších směn. Současně s tím obnovilo výrobu pro hlavní závod značky Volkswagen také 2600 dodavatelů, z velké části z Německa. Opatření pro ochranu zaměstnanců byla výrazně rozšířena.

„Postupné obnovení výroby je pro zaměstnance, prodejce, dodavatele a ekonomiku celkově významným signálem. S ohledem na zvládnutí krize je to však jen prvním krokem. Ekonomika potřebuje další impulzy, aby poptávka v Německu a celé Evropě znovu vzrostla, a tím se mohla pozvolna zvyšovat také výroba,“ řekl Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy.

Do konce prvního týdne výroby vznikne ve Wolfsburgu 1400 vozidel. V příštím týdnu vzroste produkce na více než 6000 vozidel ve vícesměnném provozu. To představuje cca 40 % výroby před vypuknutím koronavirové pandemie. Přibližně 70 % prodejců nových automobilů již otevřelo, takže mohou nově vyráběná vozidla předávat zákazníkům.

Wolfsburg je po Cvikově druhým německým závodem značky Volkswagen pro výrobu automobilů, který obnovil výrobu po jejím přerušení v polovině března. Na začátku minulého týdne byla znovu spuštěna výroba v Bratislavě na Slovensku.

Obnovení výroby přitom probíhá v závislosti na aktuální dostupnosti dílů, vládních nařízení v Německu a Evropě, vývoji poptávky a celkových podmínek daných vývojem koronavirové pandemie.

Andreas Tostmann, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za logistiku a výrobu, zdůraznil: „Pracovní týmy se vracejí na maximálně bezpečná pracoviště. Za tím účelem připravila společnost a podniková rada stobodový plán.“

V něm jsou uvedena pravidla, která požadují mimo jiné důsledné dodržování dostatečných odstupů a hygieny. Zaměstnanci jsou nabádáni, aby si doma každé ráno měřili tělesnou teplotu a prošli zdravotní kontrolní seznam, než se vydají, pokud možno již v pracovním oblečení, na cestu do práce.

Vedení cest a chodeb ve výrobním závodě je upraveno tak, aby se zabránilo setkávání, pro chůzi a rozhovory je na podlaze umístěno mnoho značek usnadňujících dodržování rozestupů. Tam, kde nemůže být dodržena minimální vzdálenost 1,5 metru, platí povinné nošení ochranných roušek.

Na mnoha místech se používají přenosné přepážky z akrylátového skla. Zaměstnanci si díly a materiál již nepodávají, ale odkládají je do kontejnerů. Týmy mají vyhrazen čas navíc na čištění svých nástrojů. Intervaly čištění toalet s umývárnou a společných místností pro pracovníky jsou kratší.

Jen ve výrobním závodě je instalováno několik stovek nových umyvadel pro očistu rukou. Společnost přeměnila konferenční místnosti na kancelářská pracoviště, rozšířila klouzavou pracovní dobu v kancelářích, a pokud je to možné, umožňuje příslušným zaměstnancům vykonávat svou práci i nadále z domova.

Jen v závodě Wolfsburg je vyvěšeno více než 8000 plakátů, aby byla zajištěna maximální informovanost. Každý zaměstnanec kromě toho obdržel rozsáhlou brožuru s přehledem preventivních opatření, která se mají dodržovat.

Volkswagen sdílí tento stobodový plán se svými více než 40 000 dodavateli a logistickými partnery na celém světě. Závod Wolfsburg je za normálního provozu zásobován 21 000 různými díly denně od 2600 dodavatelů ze 71 zemí – z toho velká část pochází z Německa.

Díly jsou do závodu dopravovány 2000 nákladními vozidly a 100 železničními vagony. Každý den opouští výrobní závod 180 dvouposchoďových vagonů a 185 nákladních vozidel s nástavbami a přívěsy pro přepravu automobilů.

Včera ráno v 6.00 hodin byla také ve všech třech výrobních závodech společnosti Škoda v České republice opět zahájena výroba. Po dohodě s Odbory KOVO byla v závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí obnovena výroba vozů a komponentů. Zdraví zaměstnanců chrání rozsáhlá hygienická a bezpečnostní opatření.

tisková zpráva

3 Comments on “Volkswagen obnovil výrobu ve Wolfsburgu, Škoda Auto už také vyrábí”

  1. Je krásně vidět, jak sračkometí výroba zasírá planetu
    Je krásně vidět, jak sračkometí výroba zasírá planetu sračkometíma dodávkama jak směrem do fabriky „Díly jsou do závodu dopravovány 2000 nákladními vozidly a 100 železničními vagony.“ tak směrem z fabriky „Každý den opouští výrobní závod 180 dvouposchoďových vagonů a 185 nákladních vozidel s nástavbami a přívěsy pro přepravu automobilů.“
    Co už jiného je vhodnější na dopravu elektrickými vlaky v obrovských množstvích než díly pro automotive, kdy „Závod Wolfsburg je za normálního provozu zásobován 21 000 různými díly denně od 2600 dodavatelů ze 71 zemí – z toho velká část pochází z Německa.“ jenže to bychom museli mít zřejmě sklad a ne 3 hodinový just in time, jak se pochlubila Škoda Auto. Takže nastartované kamiony tam popojíždějí v kolonách a trčí v dlouhých hadech ze všech stran.
    Hnus velebnosti.

  2. Ad 100bodovy plan.. klasik by rekl: i já jsem s tím měl co
    Ad 100bodovy plan.. klasik by rekl: i já jsem s tím měl co dělat 🙂
    U nas na mistnim urade po startu opatreni se objevil na dverich papir s instrukcemi pro obyvatelstvo a byla toho plna A4 na letato. Ze záznamů z kamer z chodby bylo vidno, ze to nikdo necte (bo je to too long) a tak se to vymenilo za 1bodovy seznam o 4 slovech v max fontu a bylo vymalovano.

Napsat komentář