Volkswagen chce být lídrem v oblasti trvale udržitelné mobility. Do roku 2025 bude podle VW čtvrtina prodaných aut elektromobily. A k tomu bude potřeba spousta baterek. Velká spousta.
foto: Volkswagen
Po skandálu dieselgate se koncern Volkswagen musel nutně pořádně opřít do elektrických aut, ať už elektromobilů či plug-in hybridů. Zároveň je jasné, že k tak velké expanzi nabídky i výroby bude potřeba nová továrna na baterie.
Podle zdroje blízkého automobilce by mohla nová továrna Volkswagen na baterie vyrůst v Číně. Vzhledem k tomu, že do roku 2025 chce VW vyrábět 2-3 miliony aut do zásuvky, bude potřeba velká spousta baterií.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla by mohla ztrojnásobit výrobu Gigatovárny na 150 GWh
Odhaduje se, že zhruba 30+ nových modelů elektroaut bude potřebovat 150 GWh baterií ročně. Pro srovnání, současná celosvětová produkce baterií pro automobilový průmysl je asi 27 GWh (pochopitelně, to je před očekávaným spuštěním gigatovárny Tesla).
Investice do jedné gigatovárny VW by mohla dosáhnout 2 mld. euro. Odhaduje se ale, že jich bude potřeba alespoň 10, což znamená investici 20 mld. euro.
Umístění továrny v Číně je logický krok. Čínský automobilový trh je největší na světě, stejně jako tamní trh s elektrickými auty. Navíc jsou tam s výrobou baterií velké zkušenosti, stejně jako není problé odtamtud vyvážet zboží do celého světa.
27.07.2016 – Tesla Motors,
27.07.2016 – Tesla Motors, Inc. TSLA oznámila oficiální otevření Gigafactory v Nevadě. Nicméně jen 14% je kompletní, Po dokončení bude závod zabírat 10 milionů čtverečních stop, které budou z něj dělat jeden z největších budov na světě…
http://finance.yahoo.com/news/tesla-tsla-officially-opens-partly-132101315.html
http://kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-gigafactory/
Boha mária jak je ten
Boha mária jak je ten skejtbord simple. Když kouknu na nedávný podobný pohled na hybrrrdního pažouta, tak je to rozdíl!
VW a baterky tak to je 2jka
VW a baterky tak to je 2jka soudruzi, kam jsme to dopracovali :)))
LG a Samsung továrny na
LG a Samsung továrny na baterky maj v Číně zrovna docela solidní problémy s jejich byrokrací a protekcionizmem takže good luck VW a Teslo.
nebyt dieselgatu tak by len
nebyt dieselgatu tak by len generovali zisky a na vsetkych kaslali.
nech radsej skrachuju a uvolnia trh pictivejsim firmam.
+1
+1
Dost dobrý. Až na ty
Dost dobrý. Až na ty divné zásuvky, resp.krytky na 12V. To tam někomu upadlo, když to navrhoval?? 🙂
Prostě chtějí vyrábět
Prostě chtějí vyrábět EV ale špinavou výrobu nechtějí v Německu.
Mimo tema 🙂
Mimo tema 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=VTu3FM4siJU&index=12&list=WL
jj
http://www.hybrid.cz/hyund
jj
http://www.hybrid.cz/hyundai-ioniq-prichazi-do-evropy