Volkswagen již vyrobil prvních 200 předsériových elektromobilů ID.3

Výroba elektromobilu Volkswagen ID.3 bude zahájena podle plánu na konci roku. Přípravy na zahájení výroby vstoupí v polovině června do poslední etapy.

Transformace výrobního závodu Cvikov na výrobu výhradně elektromobilů probíhá podle časového harmonogramu
foto: Volkswagen

Rekonstrukce závodu Cvikov na největší výrobní centrum pro elektromobilitu v Evropě probíhá v souladu s časovým harmonogramem. O tom se v závěru minulého týdne přesvědčili členové představenstev koncernu a značky Volkswagen, jakož i koncernové podnikové rady na společném symposiu všech tří saských výrobních závodů v Cvikově.

Středem pozornosti byly přípravy na zahájení výroby nového modelu Volkswagen ID.3 a související získávání a rozšiřování nezbytných kompetencí. V Cvikově již bylo úspěšně vyrobeno více než 200 předsériových vozidel ID.3. První sériově vyráběná vozidla ID. mají sjet z montážní linky na konci roku 2019. Od konce roku 2020 budou v Cvikově vyráběny výhradně elektromobily – za den až 1500 vozů Volkswagen a dalších koncernových značek.

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen, řekl: „Jsem pevně přesvědčen o tom, že Německo, jako významné centrum automobilového průmyslu, musí převzít průkopnickou roli také v oblasti elektrické mobility. Proto cíleně rekonstruujeme závod Cvikov, aby se stal největším a nejvýkonnějším centrem pro výrobu elektromobilů v Evropě. Je úžasné sledovat, jak se cvikovský tým na této proměně aktivně podílí. Cvikov může být vzorem transformace našeho odvětví.“

Vyrobeno prvních 200 prototypů elektromobilu Volkswagen ID.3

Vyrobeno prvních 200 prototypů elektromobilu Volkswagen ID.3
foto: Volkswagen

V Cvikově je v současnosti budován největší a nejvýkonnější závod pro výrobu elektromobilů v Evropě. Jedná se o celosvětově první kompletní transformaci velkého výrobního závodu v automobilovém průmyslu. Cvikovský závod bude vyrábět výhradně elektromobily na základě modulární platformy MEB pro vozidla s elektrickým pohonem. Kapacita výroby bude 330 000 vozidel ročně.

Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen pro oblast „e-mobility“ a generální ředitel společnosti Volkswagen Sachsen, zdůraznil rostoucí význam výrobních závodů: „Přechod na elektrickou mobilitu je pro Volkswagen, Volkswagen Sachsen a jejich zaměstnance obrovským výkonem. První fáze rekonstrukce byla úspěšně dokončena. Přibližně polovina z 1500 nových robotů v karosárně je již v provozu. V současnosti rozšiřujeme lakovnu a v létě podle časového harmonogramu zahájíme rekonstrukci první montážní linky v hale finální montáže vozidel.“

Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady a zástupce předsedy dozorčí rady společnosti Volkswagen Sachsen, chválil široce koncipovanou ofenzivu v oblasti školení zaměstnanců na cestě k elektrické mobilitě.

„Intenzivně připravujeme naše zaměstnance na nová témata. Školení absolvovalo již 2800 z 8000 zaměstnanců. I zde jsme na dobré cestě.“ Rothe vyzval především politiky a obce, aby činili rychlejší a odvážnější kroky při výstavbě nabíjecí infrastruktury.

„Tady potřebujeme mnohem větší nasazení. Obávám se, že v této oblasti nejsou stále ještě stanoveny správné priority.“ Samotný Volkswagen rozšíří během nadcházejících 18 měsíců nabíjecí infrastrukturu v Cvikově z nynějších 36 na 180 nabíjecích stanic v areálu výrobního závodu a jeho blízkém okolí.

Jde to dobře. Už za šest let chce koncern Volkswagen prodávat miliony elektroaut ročně.

Jde to dobře. Už za šest let chce koncern Volkswagen prodávat miliony elektroaut ročně.
foto: Volkswagen

Ulbrich s ohledem na více než 135 000 návštěvníků (2018) a četné technické inovace ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech zdůraznil: „Specifickou úlohu Skleněné manufaktury jako výkladní skříně e-mobility a digitalizace budeme dále rozšiřovat. I tam budou sjíždět z montážní linky vozidla na platformě MEB.“

Motorárna v Saské Kamenici je dlouhodobě maximálně vytížena. V dohodě o budoucnosti závodu se počítá s výrobou více než 900 000 motorů ročně. Kapacita závodu se postupně rozšiřuje, aby bylo dosaženo vytčeného cíle. Thomas Ulbrich k tomu říká: „Kompaktními motory TSI ze Saské Kamenice vyděláme prostředky pro transformaci na elektrickou mobilitu.“

tisková zpráva

77 Comments on “Volkswagen již vyrobil prvních 200 předsériových elektromobilů ID.3”

          1. to nie je problém T, to je problém dodávateľa 🙂
            §
            ja

            to nie je problém T, to je problém dodávateľa 🙂
            §
            ja konšpiračne tvrdím, že VW uplatil výrobcov batérií aby nedodali – potom sa môže vyhovárať, že dôvody sú mimo neho.
            alebo to presadili ťažiari ropy. je mi jedno, ktorá z koínšpirácií sa ukáže ako pravdivá 🙁 obe sú zlo.

  1. off
    Takhle to dopadá, když vám sebevědomej blbec dokáže,

    off

    Takhle to dopadá, když vám sebevědomej blbec dokáže, že je uplnej idiot a ještě k tomu zabedněnej.
    Youtuberský „odborník“ na auta, se pokouší 2x udělat recenzi autopilota na M3, ale místo toho jen dokazuje proč musíme některé jedince odstavit od moderních technologií. Jsou nebezpeční sami sobě a tím i celému okolí. To i moje máma se naučila používat šmatlafoun a ipad a uvédomuje se, źe ty varovný hlášky asi něco důležitého znamenaj :)))
    https://youtu.be/rMZmuZ2fYBc
    https://youtu.be/se8WTK1Iyp8

          1. Ale tak je to většinou. Téměř žádný produkt v
            Ale tak je to většinou. Téměř žádný produkt v dějinách nepřišel na trh z důvodu, že by po něm byla nejdříve enormní poptávka.
            Balo to tak s autama – na počátku minulého století lidé měli koně a páru, a o auta nikdo nestál – hle o 20 let později.
            V devadesátých letech a počátkem století jsme všichni měli tlačítkového mobila co vydržel 7 až 14 dní nabitej, a žádná velká poptávka po SmartPhonech nebyla a hle o 20 let později.
            Elektromobilita „reálně“ začala tak před 10ti lety – takže bude-li se historie opakovat, první věrohodné soudy půjde vynášet okolo roku 2030

            1. Úspěch nebo neúspěch produktu je determinován poptávkou.
              Úspěch nebo neúspěch produktu je determinován poptávkou. Ano, ta jak správně píšete nemusí být na první pohled zřejmá, pak hovoříme o tzv vytvoření trhu.

              Nicméně fundamentem poptávky po novém spotřebním produktu je nová kvalita, kterou produkt musí zákazníkovi přinést.
              U vámi jmenovaných produktů je tato nová kvalita zcela jasná.

              Elektromobily naproti tomu nepřinášení žádnou novou kvalitu, právě naopak – vysoká cena, omezený dojezd, nutnost zabývat se nabíjením – to jsou negativní vlastnosti, které se sice marketing snaží zahladit, ale jsou tam a všichni to vědí. Proto není a nebude poptávka, pokud nedojde k brutálnímu pokřivení trhu. Pak už základní ekonomická pravidla neplatí, ale to už máme úplně jiný problém.

              1. Vaší myšlence rozumím, ale záleží to na úhlu pohledu.
                Vaší myšlence rozumím, ale záleží to na úhlu pohledu. Vyjmenoval jste pouze negativa a pouze z pohledu skupiny lidí s Vaším vnímáním přepravních potřeb.
                Souhlasím s vysokou cenou – EV jsou jednoznačně dvakrát až třikrát dražší než fosilní alternativy. Zde to zase já subjektivně vidím jako jejich výhodu – alespoń se prodá méně aut. Pravda, toto je minoritní vnímání.
                Omezený dojezd – no tady bych si už troufal říct, že to je pro změnu minorita na Vaší straně. Téměř každé EV dnes překoná 100km na jedno nabití, což je pro většinovou populaci dostatečná denní dávka, víc jezdí výjimečně, a ty výjimky se dají naplánovat s dobíjením. U výjimek Vás časová ztráta na nabíjení netrápí.

                Nabíjení jednou denně v noci doma je snazší než tankování. Toto je vnímáno ve společnosti řekněme půl na půl. Problém zatím tvoří populace žijící na sídlištích. Naprosto souhlasím, že je třeba intenzivně se zaměřit na možnost nočního dobíjení na sídlištích. V momentě vyřešení tohoto problému, se jednoznačně dobíjení stane lepší variantou než tankování.

                co ale nezmiňujte jsou pozitiva.
                – již teď lokálně bezemisní provoz (potencionálně celkově bezemisní provoz – záleží na budoucím energeticém mixu, respektive rozvoji OZE).
                – tichý provoz
                – trojnásobně (a více) levnější provoz
                – komfort v ovládání (nastavení) auta mobilem na dálku.
                a byly i další.

                Já myslím, že k žádnému závažnému pokřivení trhu nedochází a nedojde. Vždy byly některé produkty propagovány více či méně nepřesně, a vždy byly některé potlačovány. Nic brutálního se nekoná.

                1. A jaka je presne vyhoda toho, ze se proda min drahych EV (a
                  A jaka je presne vyhoda toho, ze se proda min drahych EV (a vic olitanych naftaku z Nemecka, protoze necim ti lide jezdit musi)?

                2. Nemyslím si, že by se prodalo víc ojetých fosilů,
                  Nemyslím si, že by se prodalo víc ojetých fosilů, protože tomu budou bránit emisní zákazy vjezdů, a při troše štěstí se prosadí i daň ze spalovacích aut.
                  Doufám, že se to projeví celkovým poklesem prodeje osobních aut.
                  Za prvé – někteří lidé jezdit nemusí. Klidně se může masivně rozšířit home office.
                  Za druhé – ti co musí, mohou minimálně ze třetiny ale spíš tak z poloviny buď MHD, nebo sdílenou dopravou.
                  Za třetí – ta malá skupina těch, co skutečně musí jezdit, a jezdit individuálně jsou povětšinou stejně firemní auta.
                  No a za čtvrté – zůstává skupina co jezdit nemusí ale chce, a ta si holt koupí drahé EV.

                3. V zotročené německé montovně že se rozšíří
                  V zotročené německé montovně že se rozšíří homeoffice? hahaha, tak to jste mě opravdu pobavil.

                4. Jsem rád, že jsem Vás pobavil, ale zrovna kategorie
                  Jsem rád, že jsem Vás pobavil, ale zrovna kategorie zaměstnání – pracovník ve výrobním procesu, je přesně ta druhá skupina.

                5. Na to ovšem musíte nejdřív nastolit totalitu, protože
                  Na to ovšem musíte nejdřív nastolit totalitu, protože vemte jim auta a prohrajete volby.

                6. Nechci nikomu nic brát – chci je přesvědčit aby se jich
                  Nechci nikomu nic brát – chci je přesvědčit aby se jich sami dobrovolně vzdali.

                7. To mně připomíná Nakonec to sám rád musel uznat 😀
                  To mně připomíná Nakonec to sám rád musel uznat 😀

                8. Vy jste definitivně z jiného světa. Teď jsem to teprv
                  Vy jste definitivně z jiného světa. Teď jsem to teprv pochopil a díky za to. A nemyslím to jako urážku.

                  Jinak ovládat mobilem mohu i svůj spalovák. Akorát mě to moc nebaví. Takže to využívám jen na topení a chlazení.

                  K pokřivení trhu samozřejmě dochází, pokud vás někdo nutí vyrábět něco co nechcete.

                9. Já se nejen neurazil, ale od někoho jako vy beru
                  Já se nejen neurazil, ale od někoho jako vy beru vyjádření, že jsme z jiného světa jako kompliment. Děkuji, že nežiji ve světě jako vy.

                  K pokřivení trhu samozřejmě dochází. To se shodneme – když si jen vzpomenu na šrotovné, nebo dotace pro automobilový průmysl…

                10. To od vás neznělo hezky. Nic o mém světě přece
                  To od vás neznělo hezky. Nic o mém světě přece nevíte.

                  S tím šrotovným a dotacemi máte pravdu. Problém je že kopete za jednu stranu a tam podobné věci přehlížíte. A v tom je ten rozdíl mezi námi.

                11. Poznámka k odlišnosti světů se vztahovala k této diskuzi
                  Poznámka k odlišnosti světů se vztahovala k této diskuzi a vidění řekněme světa osobní mobility. Pokud jsem se Vás nějak dotkl z hlediska osobního života, tak se omlouvám. Rozhodně nechci urážet.

                  Zrovna v tomhle mezi námi moc velký rozdíl nebude. Jak šrotovné a dotace na fosilní paliva (nebo třeba bio paliva viz řepka), považuji za stejně nevhodné impulsy do volného trhu, jako aktuální formu dotací na EV. Zejména v ČR jsou různé dotace poměrně zvrácené.

                12. je pokrivením trhu zakazovať výrobu preukázateľne
                  je pokrivením trhu zakazovať výrobu preukázateľne škodlivých/nebezpečných výrobkov?
                  dávnopradávno mohli „politici“ prikázať výrobu určitých výrobkov ktoré síce neprinášali zisk, ale boli potrebné k prežitiu.
                  ps – keď vytiahnem spaľováka z garáže a následne cúvam k vchodu (imobilita), cítim ten smrad. celú mladosť som totiž žil vo výnimočne čistom prostredí……

                13. Zkuste si vlézt do komína uhelné elektrárny, nebo do
                  Zkuste si vlézt do komína uhelné elektrárny, nebo do vagonu s jaderným odpadem. Třeba to bude lepší.

                  Vidíte jak je tenhle často používaný „argument“ pitomý?

                14. pozri(te) si zajtra túto diskusiu.
                  ja som žil a dnes tiež

                  pozri(te) si zajtra túto diskusiu.
                  ja som žil a dnes tiež žijem v inom svete.

                  PS – ten váš popisok – môj otec mal v r. 1956 auto za 36kKčs. peňažne, ani statusovo na to nemáte. nezdedil, ani neukradol tie peniaze. dostal prémiu od medzinárodného červeného kríža keď viedol výstavbu liečebne TBC pre masarykovu ligu proti tuberkulóze. súdruhovia mu to nemohli odpustiť, pretože ho nemohli zavrieť.

                15. Jakou vidíte souvislost s tématem?
                  Jakou vidíte souvislost s tématem?

                16. viacnásobnú – máte prebytok zápornej energie; delíte
                  viacnásobnú – máte prebytok zápornej energie; delíte sveta na SVOJ a tých druhých ätretích); vystavujete na obdiv čo si môžete dovoliť; …
                  ja sa nevystatujem čo mám, hoci mám na čo – žil som a žijem v úplne inom svete ako zvyšok obyvateľstva.

                17. Já jsem vám uvedl konkrétní argumenty a vy to taháte do
                  Já jsem vám uvedl konkrétní argumenty a vy to taháte do osobní roviny a navíc zcela nesmyslné. Nevystavuju na obdiv co mám. To jsem odkoukal od kluků co mají rádi EV. Když si tam auta píšou oni, netušil jsem že já tím stejným budu někoho urážet. Tatíka pozdravujte. Snad ty moje auta rozdýcháte. Je to spotřební věc co nebude mít za pár let žádnou hodnotu. Nestojí vám za to abyste si otravoval večer.

                18. keď pôjdem na cintorín. netvrďte, že sa nevystatujete.
                  keď pôjdem na cintorín. netvrďte, že sa nevystatujete. ľudia si píšu malobaterkáče 🙂
                  písať že ste z iného sveta – to som napísal potom o sebe. osobne.

                19. Já vám nerozumím člověče. Mějte se fajn.
                  Já vám nerozumím člověče. Mějte se fajn.

                20. Pro jedince jsou při volbě spotřebního produktu prvořadé
                  Pro jedince jsou při volbě spotřebního produktu prvořadé osobní přínosy, nikoliv společenské.

                  – již teď lokálně bezemisní provoz = není relevantní osobní přínos

                  – tichý provoz = je osobní přínos, ale ve srovnání s hlukem vozidel stejných cenových kategorií je rozdíl zcela minimální.

                  – trojnásobně (a více) levnější provoz = není relevantní, relevantní je pouze TCO/km a u toho elektromobily totálně propadají

                  – komfort v ovládání (nastavení) auta mobilem na dálku.
                  a byly i další = nesmysl, nesouvisí s druhem pohonu

                21. No vidíte, to já tedy na ostatní myslím hodně, zejména
                  No vidíte, to já tedy na ostatní myslím hodně, zejména na své děti – v jakém asi světě budou žít?

                  A i když EV nejsou (zatím) žádná velká ekologická výhra tak máme ale šanci, že to bude lepší (ideální by bylo auta drasticky omezit jako taková), tak pokračovat v provozování dosavadního modelu osobní mobility s auty na fosilní paliva je totální prohra – to je jasná cesta k brzkému konci. A pak už bude naprosto jedno, jaké je TCO/km, nebo zda se dá auto ovládat na dálku mobilem a podobný kraviny.

                  Když teď začneme s tou změnou, bude nás to stát hrozný peníze, padne na to nepředstavitelný kapitál, ale pořád to zaplatíme jen penězi. Jestli to teď zanedbáme, tak možná ušetříme kapitál, ale zaplatíme něčím daleko cennějším.

                22. Domníváte se, že to jaké auto si konkrétně vy koupíte
                  Domníváte se, že to jaké auto si konkrétně vy koupíte ovlivní, jak budou konkrétně vaše děti žít?

                23. blboost pro jedince je důležité:
                  1) nekroutit šátrpákou

                  blboost pro jedince je důležité:

                  1) nekroutit šátrpákou a nejezdit s DSG furt do servisu

                  2) tichý provoz = velice návykový „luxus“ neboli standart kdy si jedinec uvědomí že hluk a vibrace autopopelnic je dědictví ropných debilů :))

                  3) třetinové náklady na eletriku sice vyváží vyšší cena elektromobilu ale odpadá fetování benzopyrenu a hlavně servíííís takže jen co se cena elkár přiblízí s masovkou autopopelnicím tak pudou fofrem dopldele 😉 respektive to bude hra na černýho petra :DDDDD

                  4) již teď lokálně bezemisní provoz = je důležitý osobní přínos pro inteligentní lidi, protože si uvědomují že i z vlastního výfuku fetují raka fgaráži při couvačce, když stojí to proniká do interijéru jakmile nemají filtr hepa. No a debilům přemnožený socce ano to je jedno, ale to je vlastně dobře že? Elektromobilů ještě není na rozdávání každýmu póvlu a nebudou se tolik přemnožovat ;))

                24. -> mozna opomenuty prinos jeste okamzity kroutak, bez nutnosti
                  -> mozna opomenuty prinos jeste okamzity kroutak, bez nutnosti zbytecne cekat na nejaky motor nebo otacky, natoz prevodovku.. a je to tezce navykova vec, velmi uzitecna ve mestech a predjizdeni
                  -> dalsi prinos je nizke teziste kvuli baterkam v podlaze a nizko ulozenemu motoru, lepe se to chova v zatackach
                  -> mozna i nezanedbatelny prinos je eliminace zisku rezimum podporujici terorismus (ropa) 🙂

                  ad nekonecna a nesmyslna diskuze fosil vs ev:
                  Clovek nemusi byt zrovna raketovy inzenyr aby pochopil co vypousti 100.000aut/den ktera projedou 6,4km dlouhou Blankou a nedejboze kdyz se v tom tunelu zastavi co tam ti lidi v autech dychaji 😀 Staci se projet na motorce nebo kabrem…

                  a vubec: https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html

                25. 1* jéa tak tak. Zajímal by mě ještě rozdíl v jízdní
                  1* jéa tak tak. Zajímal by mě ještě rozdíl v jízdní vlastnosti mezi :

                  ZADOKOLKOU AUTOPOPELNICÍ BMW 3
                  a
                  PŘEDOKOLKOU ELEKTROMOBILEM LEAF

                  při projíždění táhlé zatáčky +/- 90kmh. Zkoušel to někdo jak to sedí? 🙂

                26. Klasika – zadokolka prdel hrozi ze ustreli a zase predokolka
                  Klasika – zadokolka prdel hrozi ze ustreli a zase predokolka nedokaze prenest vykon 🙂

                  El.uzaverka difer. u egolfu trochu pomaha na predokolce, zadny zazrak ale.. 100kW to za mokra nezvlada prenaset a nevim jestli to maji na prdeli treba bmw i3 ale driftovat se s tim da relativne
                  blbe… se samosvorem by to byla jina sranda ale to by to ustrelovalo vsem a vsude s tema 125kW 🙂

                27. dik no myslel sem pocity při přeskoku z popelnice bmw 318i
                  dik no myslel sem pocity při přeskoku z popelnice bmw 318i 80kw zadokol na elektro leaf 80kw předokol 😉 brambo s dobrými gumi sedí celkem 80kw nemá až takový výkon to v zatáčce při 90 normal jizda utrhnout spíše plyn pomahá v druhý části zatáčky ji projet. Ale jak je to u předokolky s těžkou baterkou v podlaze a velkyma Nmetrama tot otázka 😉 gumi stejny

                28. vcelku nedávno socialistického človeka zaujímal rohlík za
                  vcelku nedávno socialistického človeka zaujímal rohlík za 20, mlieko 200 hallierov. lenže aj vtedy bola nie malá a nie manipulovateľná skupina, ktorá čakala na deň, keď do distribúcie išli novinky LITERATÚRY. knižný obchod nebol taký ziskový (ani dotovaný ako rohlíky a mlieko pre *) a predsa prežíval. gramoplatne boli vtedy drahšie a týždeník gramorevue nebol každému dostupný.
                  socialistického človeka, zvyknutého na pokyny z rádia a tv tu máme stále. akurát sa riadi reklamou a nie politickými komentátormi.
                  lenže BEV nepotrebuje reklamu – má viac zákazníkov ako dokáže uspokojiť, v skutočnostiich uspokojiť nechce a tak ich odrádza.
                  https://www.mojelektromobil.sk/ako-vyrabat-predavat-elektromobily-blog/

                  ps – inde som písal o zraze energetikov v októbri 1986 Cannes – 80 zemí vyslalo 4k delegátov. a pretože po zvýšení ťažba ropy a jednotnosti postupu ťažobných spoločností klkesla cena na ŠTVRTINU! tým prestali všetky aktivity na programoch náhradných energií!
                  to isté sa deje dnes. ing. jan túma, ročenka technického magazínu 1987 str.4.

              2. ak sa oprostíte od požiadavky ZISKU, zistíte, že
                ak sa oprostíte od požiadavky ZISKU, zistíte, že „poptávka“ tu je. všetci chcú dýchať čistý vzduch, mať tichšie okolie, … a to ponúka výmena spaľovákov. otázka je, čo je v ponuke – čo tak inovovať MHD – vrátiť ju ako alternatívu pre stredné vrstvy (teda nie širokú verejnosť), obsluhu vilových štvrtí, … tak, aby dochádzková vzdialenosť k trade (nie zástavka) bola v desiatkach metrov. teda aj pre vozíčkarov!
                elektrodopravou (nie tram) klesne zaťaženie zdravotníctva …

            2. Souhlasím.
              Za obrovskou bublinu považuji fenomén budování

              Souhlasím.
              Za obrovskou bublinu považuji fenomén budování nabíječek. Myslím, že vesměs budou k ničemu, ale dotace do nich proudí milionové.
              90% uživatelů se bude nabíjet doma, delší cesty pokryje realivně řídká ale výkonná síť typu Supercharger Tesla.
              Trochu si to srovnávám se sledováním filmů. Paralela k nabíjecím sítím jsou kina. Ale drtivá většina teď sleduje filmy doma na TV nebo na tabletech, telefonech nebo PC popř. přehrávačích. Tak to bude i s nabíjením.
              Určitou výhodu přes te’d vyhozené peníze do sítí vidím v tom, že v budoucnu , aby se uživili ,na nich budou muset provozovatelé nabídnout lepší podmínky než bych měl při nabíjení doma.

                1. ale – veď už niekoľko rokov platí, že každý nový byť
                  ale – veď už niekoľko rokov platí, že každý nový byť musí mať parkovacie miesto, a prípojka ee tak nie je problém.
                  teória o zadrátovaných „panelákoch/historickom jadre“ bude vyriešená radikálnym spoplatnením parkovania.
                  vyzerá to „na hlavu“, ale tak to riešia politici.

              1. Souhlas, jen je potřeba vyřešit nabíjení pro lidi
                Souhlas, jen je potřeba vyřešit nabíjení pro lidi žijící na sídlištích. To je v tuhle chvíli prostě strašná slabina rozvoje.

                Co se týče sítě rychlodobíjecích stanic, ty jsou neocenitelné pro cesťáky „přespolní řidiče“. Právě proto, že já dobíjím doma v noci, tak i když třeba přijedu k obchoďáku kde je nabíječka, tak nejdu nabíjet, protože já to mám domu ke své zásuvce třeba 10km, ale v tobě kdy bych nabíjel u veřejné nabíječky, tak by mohl přijet někdo kdo zrovna někam cestuje a potřeboval by dobít.

            1. „Všichni dávno víme jednu důležitou věc: skoro nic není
              „Všichni dávno víme jednu důležitou věc: skoro nic není takové, jak se to jeví. Tak například na planetě Zemi se člověk vždycky domníval, že je inteligentnější než delfín, protože toho tolik dokázal (kolo, New York, války atd.), kdežto delfíni odjakživa nedělali nic jiného, než se mrskali ve vodě a žili si jako prasata v žitě. A naopak – delfíni byli odevždy přesvědčení, že jsou daleko inteligentnější než člověk, a to z přesně stejných důvodů.

              Na planetě existuje vlastně jen jeden biologický druh inteligentnější než delfíni. Jeho příslušníci trávili spousty času v laboratořích běháním v kolech a prováděním neuvěřitelně elegantních a vtipných pokusů na člověku. Skutečnost, že člověk tyto vztahy chápal zase naprosto chybně, přesně zapadala do plánů těchto bytostí.“

          1. Mě se dokonce zdá, že si ani ještě teď plně
            Mě se dokonce zdá, že si ani ještě teď plně neuvědomují jak tragicky jsou pozadu.
            Jako prohlásit v roce 2019, že v oblasti rozvoje dobíjecí infrastruktury se nejedná dost intenzivně, a je třeba se na ní zaměřit, mi od profesionála co chce být průkopník přijde až k smíchu. Každej laik, co si jen přičuchnul k elektromobilitě, jako první pochopil, jak důležitá je dobíjecí síť. Takže polovina veřejnosti co ani v automotiv nepracuje to ví už pár let – dobré ráno pane Ulbrich.

            A o baterkách se raději ani nezmínil.
            Osobně si myslím, že ten počet 30 000 testovací série, je ve skutečnosti stanoven protože pro víc aut nemají baterky.
            A s výrobou baterií zaspali ještě víc než s dobíjecí infrastrukturou. S LG Chem jsou rozhádaní, a vlastní továrna v nedohlednu. Nemluvě o tom, že Čína požrala 80% výrobních zdrojů a zbylých 20% se porcuje mezi zbylé automobilky na světě. Kapacita výroby vozidel možná bude přes 300 tis ročně, ale tak leda na sklad.

Napsat komentář