Solné pláně Bonneville v Nevadě se staly dějistěm dalšího rekordu. Carlos Lago z magazínu MotorTrend dokázal ve voze Volkswagen Jetta Hybrid (modelový rok 2013) jet rychlostí 298,363 km/h. To z něj činí oficiálně nejrychlejší hybridní auto na světě.
foto: Volkswagen
Nový Volkswagen Jetta Hybrid spojuje sílu 1,4l přeplňovaného benzinového čtyřválce TSI s přímým vstřikováním o výkonu 150 koní se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a elektromotorem o výkonu dalších 27 koní.
Nový hybridní model Volkswagen Jetta Hybrid je součástí strategie Volkswagenu Think Blue, která má za cíl prosazovat šetrné technologie. Vůz, který dosáhl rekordní rychlosti, byl samozřejmě mírně poupraven výzkumným oddělením přímo ve Wolfsburgu.
No to teda doufam, ze byl
No to teda doufam, ze byl silne poupraven… nejak se mi nechce verit ze by 177koni stacilo na rychlost temer 300km/h – to by museli byt koni na steroidech 😀
Väčšinou sa upravuje
Väčšinou sa upravuje konečný prevod. Takéto auto sa však nedokáže samé pohnúť z miesta a preto ho vždy roztlačí iné zozadu.
takova uprava je sice mozna,
takova uprava je sice mozna, ale neresi to ten zakladni problem. Mi jde o to, ze vykon, ktery je zapotrebi na prekonani odporu vzduchu se stoupajici rychlosti roste druhou mocninou… zalezi na aute ale bezne hodnoty potrebneho vykonu pro rychlost 100km/h je 15-20kW, ale pro rychlost 150km/h uz je to zhruba dvojnasobek… na rychlost 300km/h u bezneho auta typu Ferrari to chce s klidem 400-500 koni, ne li vic.
Jde mi o to ze at uz to ma jakoukoli prevodovku tak 177 koni na rychlost 300km/h nebude stacit, to proste nejde, to by to auto muselo mit nejaky super nizky CdA a to zas podle obrazku skutecne nema.
Ackoli ted me napada ze pokud jeli z dostatecneho kopce dolu tak by to stacilo…