Volkswagen jde tvrdě do softwaru, 70 % v Evropě prodaných aut v roce 2030 budou elektromobily

Volkswagen s pomocí nové strategie urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.

Volkswagen se intenzivně zabývá zásadními tématy budoucnosti – digitalizací, novými obchodními modely a autonomní jízdou
foto: Volkswagen

Volkswagen urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility. Společnost nyní představila strategii ACCELERATE, která jí umožní přizpůsobit se včas hlubokým změnám automobilového průmyslu.

Klíčovými kompetencemi se podle koncernu stanou digitální zážitky pro zákazníky a integrace softwaru do vozidla. Obchodní modely založené na datech umožní značce Volkswagen oslovovat nové skupiny zákazníků a získávat nové zdroje příjmů.

Volkswagen navíc ještě v tomto desetiletí zpřístupní mnoha lidem autonomní jízdu. „Elektromobilita byla jen začátkem, opravdová revoluce teprve přijde. Se strategií ACCELERATE zvyšujeme rychlost na cestě do digitální budoucnosti,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Volkswagen projde v příštích letech dosud nevídanou proměnou.“

Volkswagen zahájil se strategií TRANSFORM 2025+ v roce 2016 hlubokou transformaci ve spojení s největší elektrickou ofenzivou v automobilovém průmyslu. Cílem strategie ACCELERATE je nyní proměna Volkswagenu na „nejatraktivnější značku pro trvale udržitelnou mobilitu“.

Urychlení transformace společnosti Volkswagen je postaveno na třech pilířích – „hodnota značky“, „modulární platformy“ a „hodnotná společnost“ – tvořených konkrétními opatřeními a ambiciózními cíli.

Integrace softwaru se stane klíčovou kompetencí značky Volkswagen

Vysoké počty prodaných vozů Volkswagen významně přispějí k efektivnímu využívání softwaru v rámci celého koncernu. Integrace softwaru do vozidla a digitální zážitky pro zákazníky se stanou klíčovými kompetencemi společnosti.

Průkopníkem v této oblasti je rodina ID. Volkswagen založil organizační jednotku ID.Digital pro agilní realizaci projektů, která bude od léta 2021 připravovat a ve 12týdenním intervalu vydávat pravidelné aktualizace „Over-the-Air“.

Vůz tak bude v aktuální podobě po celou dobu svého životního cyklu a novými funkcemi bude dokonce vylepšován. Již za dva roky bude na silnicích jezdit síťově propojená flotila více než 500 000 vozidel, která umožní značce Volkswagen pohotově reagovat na požadavky zákazníků novými funkcemi.

Obchodní model 2.0: nové skupiny zákazníků a dodatečné zdroje příjmů

Volkswagen vytváří dalším vývojem automobilu produkt založený na softwaru. To je důležitým předpokladem pro zavádění nových obchodních modelů, jejichž základem jsou data. Překážky pro vstup do světa individuální mobility se sníží, ale současně budou zákazníkům nabízeny velmi atraktivní balíčky služeb pro mobilitu.

Pro společnost to bude znamenat dodatečné příjmy ve fázi používání vozidel – například za nabíjecí služby, dodávky energie, softwarové funkce, které si zákazníci budou moci podle potřeby dodatečně objednávat, nebo za automatizovanou jízdu.

Volkswagen také výrazně zjednoduší strukturu své nabídky. Budoucí generace vozidel se budou vyrábět ve výrazně menších počtech variant. Individuální konfigurace již nebude určována hardwarem při nákupu vozidla.

Auto bude mít vše podstatné ve své výbavě a zákazník si bude moci požadované funkce kdykoli objednat prostřednictvím digitálního ekosystému ve svém automobilu. Výrazně se tím sníží složitost výroby.

Jasný plán pro zvýšení ziskovosti

Do roku 2025 bude Volkswagen investovat 16 miliard eur do budoucích oblastí elektromobility, hybridizace a digitalizace. Společnost pokračuje v rámci strategie ACCELERATE v důsledném zvyšování své efektivity, aby si zajistila prostředky pro vysoké investice do budoucnosti. Do roku 2023 bude dosaženo cíle provozní marže minimálně 6 % a na této výši má být udržována i v dalších letech.

Pozornost se přitom zaměří na posílení odolnosti vůči výkyvům trhu. Volkswagen proto hodlá snížit do roku 2023 fixní náklady o 5 procent, zvyšovat produktivitu výrobních závodů o 5 % ročně, optimalizovat náklady na materiál o 7 % a trvale dosahovat zisku ve všech regionech.

Cílem pro Jižní Ameriku a USA je dosáhnout vyrovnaného hospodaření již v letošním roce. V Severní Americe budou pro dosažení ziskové zóny postačovat o 15 procent nižší prodeje, v Jižní Americe dokonce o 30 procent nižší.

Ještě rychlejší rozšiřování elektromobility

Volkswagen kromě toho znovu výrazně zintenzivní svou globální elektrickou ofenzivu. Do roku 2030 se zvýší podíl elektromobilů na prodeji v Evropě na více než 70 % – což je dvojnásobek oproti dosavadnímu plánu ve výši 35 %.

V USA a Číně plánuje společnost ve stejném časovém období více než 50procentní podíl elektromobilů. Volkswagen bude každý rok uvádět na trh minimálně jeden model s elektrickým pohonem.

V první polovině roku 2021 představí model ID.4 GTX s pohonem všech kol. Ve druhé polovině roku bude následovat sportovní model ID.5. Na podzim bude mít premiéru ID.6 X/Cross, sedmimístné SUV s elektrickým pohonem pro čínský trh.

Realizace plánu vyrábět elektromobil se základní cenou od 20 000 eur, který zaujme v nabídce místo pod modelem ID.3, bude urychlena o dva roky, takže první vozy vyjedou na silnice již v roce 2025. Volkswagen u modulární platformy MEB pro elektromobily průběžně optimalizuje zrychlení, nabíjecí výkon a dojezd.

Volkswagen maximálně využije své rozsáhlé a bezkonkurenční zkušenosti s platformami i u platformy SSC (Scalable Systems Platform) nové generace, která bude určena pro výkonné elektromobily s plochou podlahou. Tato platforma nalezne poprvé uplatnění v prestižním projektu Trinity, u něhož se počítá se zahájením sériové výroby v roce 2026.

Souběžně s elektrickou ofenzivou bude Volkswagen pokračovat ve vývoji modelů se spalovacími motory. Všechny klíčové modely – jakými jsou Golf, Tiguan, Passat, Tayron a T-Roc – se proto dočkají svých nástupců. Ralf Brandstätter k tomu říká:

„Po určitou dobu ještě budeme potřebovat spalovací motory, budou však maximálně hospodárné. Nová generace našich klíčových produktů, u nichž se jedná bez výjimky o globální modely, proto obdrží nejnovější generaci plug-in hybridní techniky s elektrickým dojezdem až 100 kilometrů.“

Trinity nabídne autonomní jízdu širokým vrstvám zákazníků

Všechny budoucí cíle značky Volkswagen budou v roce 2026 poprvé realizovány v jednom vozidle. V modelu Trinity se setkají všechny faktory. Toto vozidlo stanoví nová měřítka ve třech různých ohledech: technologicky, obchodním modelem 2.0 a novými metodami výroby v hlavním závodě Wolfsburg.

Trinity od začátku umožní automatizovanou jízdu na úrovni 2+ a výhledově až 4. „Trinity bude pro naše zákazníky pomyslným strojem na čas, protože jim ušetří čas a zbaví je i stresu. Tato technologie se nesmí stát privilegiem pro nemnohé. Díky naší modularitě a výrobě ve velkém měřítku zajistíme, aby byla dostupná pro mnoho lidí,“ říká Ralf Brandstätter.

Volkswagen v současnosti prodává cca 6 milionů vozidel ročně. Díky tomu disponuje dostatečným objemem výroby, který umožní vývoj náročné autonomní jízdy pro široké využití na celém světě. Volkswagen začne jako vedoucí značka v koncernu Volkswagen vytvářet s modelem Trinity od roku 2026 neuronovou síť v rámci své flotily zcela síťově propojených automobilů.

Vozidla si budou prostřednictvím této neuronové sítě nepřetržitě vyměňovat data, například o dopravní situaci, překážkách nebo nehodách. Volkswagen tím vytvoří systém čítající miliony vozidel a disponující schopností učit se. Z toho budou profitovat zákazníci všech koncernových značek.

Ralf Brandstätter na závěr dodává: „Volkswagen se od základů změní. Budeme ztělesňovat nejen elektromobilitu pro ochranu klimatu, ale především fascinující digitální zážitky pro zákazníky, nové obchodní modely a autonomní jízdu pro mnoho lidí. V uplynulých několika letech jsme pro to vytvořili pevné základy. Strategií ACCELERATE nyní dodáváme digitalizaci další silný impulz.“

tisková zpráva

128 Comments on “Volkswagen jde tvrdě do softwaru, 70 % v Evropě prodaných aut v roce 2030 budou elektromobily”

  1. Byl jsem účasten tvorby SW dodavatelem VW Group. Je to
    Byl jsem účasten tvorby SW dodavatelem VW Group. Je to průser. A vína padá i na samotný VW ,když si nedokáže ohlídat kvalitu. Ba co hůř. Ono VW moc dobře ví co dostává. A prostě se s tím spokojí. Je to moc smutné. Jinde to nebude lepší. Je to „state of the art“. A bude hůř.

      1. Pan Schoch přiznal nechtě to, co ví každý příznivec BEV
        Pan Schoch přiznal nechtě to, co ví každý příznivec BEV se zdravým rozumem. Že i nejnovější spalovák nesplňuje emise když je studený, jede na plný plyn, táhne přívěs, při prudké akceleraci či deceleraci atd., atd. A ta poslední věta „elektromobilům mizí při vyšším tempu energie rychleji, která vzniká za exhalací mnohých škodlivin“, to je teda perla. Netuší někdo, co to může být za mnohé škodliviny a odkud z BEV jedoucího na plný výkon unikají?

  2. Ani jedno z toho samozřejmě není pravda. Jsou to
    Ani jedno z toho samozřejmě není pravda. Jsou to marketingová hesla. Je tam celá armáda lidí, kteří říkají kdo co kdy vypustí z pusy..tiskovky pro hybrid.cz nevyjímaje. Jde jen o to vytvořit určitou auru a to se daří. VW jede na vlně marketingu už dekádu. Dál je budou živit TDI a TSI a CNG.
    Má to jednu obrovskou nevýhodu…Tesla nasadila laťku sakra nízko a jak vidím, VW ji nehodlá překračovat víc, než je nezbytně nutné. Zdá se mi tedy, že levná elektromobilita bude znamenat velký ústupek kvality interieru, zpracování atp. Kdo bude chtít auto jako byl Golf 7 v elektrice, bude si muset pořádně připlatit.

    1. že jo!? kolik typuješ? 🙂
      vw 2030 = 3.000.000 (30%) fosilů

      že jo!? kolik typuješ? 🙂

      vw 2030 = 3.000.000 (30%) fosilů ku 7.000.000 elektromobilů (70.00%)
      vw 2025 = 7.000.000 (70%) fosilů ku 3.000.000 elektromobilů (30.00%)
      vw 2021 = ??
      vw 2020 = 10.000.000 (99%) fosilů ku 100.000 elektromobilů (1.00%)
      vw 2019 = 15.000.000 (99%) fosilů ku 99.999 elektromobilů (0,66%)
      vw 2018 = 12.000.000 (99%) fosilů ku 55.555 elektromobilů (0,33%)
      vw 2013 = 9.730.000 (100%) fosilů ku 0 elektromobilů (0,00%)

        1. no jasně že chcípli 2 raptory páč zas neměli potřebný
          no jasně že chcípli 2 raptory páč zas neměli potřebný tlak paliva, tím pádem 1 raptor nedokázal hladce s lodí dosednout, lod křápla sebou o betonovou zem, povolili tesnění a následný požár odpálil parádní ohnostroj uprostřed toho jejich skladiště tlakových svářečských lahví, ten byl na celý tý srandě asi tak nejlepší :)))))))))))))

            1. no tak jasně, chcípli ty 2 raptory páč zas neměli
              no tak jasně, chcípli ty 2 raptory páč zas neměli potřebný tlak paliva a poslední 1 raptor nedokázal hladce s lodí dosednout, lod křápla sebou o betonovou zem, povolili tesnění, unikly zbytky paliva a následný požár odpálil parádní druhý menší zato úchvatný džamp přímo doprostřed toho jejich skladiště tlakových svářečských lahví. A ten byl na celý tý spesiksrandě asi tak nejlepší … ;)))

              Nebo snad chceš k tomu něco víc technyckýho dodat?? 🙂

              1. Už jsem ti to psal. Žádný motor nechcípl, ale po
                Už jsem ti to psal. Žádný motor nechcípl, ale po nastartování všech motorů a provedení brzdícího manévru 2 vypnuli, protože by měly na přistání příliš vysoký tah. SpaceX mělo možnost přistát na 1 motor nebo na 2 motory. Podle toho jaký letový profil zvolí. Rozhodli se přistát na jeden motor, který má více než dostatečný tah pro přistání. Bohužel kvůli zatím nespecifikované závadě nedokázal motor zvýšit tah v poslední okamžik před dosednutím. Proto se příště pokusí přistávat na 2 motory. Přestože zapálí všechny 3 a jeden z nich nechají zhasnout.

                1. no sláva konečně ses vyblil 😉 Ted uz nám je to jasný,
                  no sláva konečně ses vyblil 😉 Ted uz nám je to jasný, měli možnost přistávat na 3 motory v klidu, na 2 motory rezerva ale zvolili podymenzovaný 1 motor risk, to aby všem ukázali jak to nezvládne a rozsekaj to, úžasná takymartinova logika my tě dávno chápem ;)) Jistě viděl to celý svět (díky poctivým fanouškům, spejsix to rači vycenzurovali 😉 : na 3 to letělo skvěle, na ten jeden raptor co to nedal se to kodrcalo taky skvěle včetně flákance vo beton, by jeden skoro řekl : BYLO TO VE SCÉNÁŘI :))) nehledě na to co si tam pak zase mlasknul ;)))

                  https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/kapitalovy-zazeh-muskova-spacex-ziskala-od-investoru-dalsich-850-milionu-dolaru-1378061

                2. no uidiš to elonyx to sem ešče nečetl na něj sem málem
                  no uidiš to elonyx to sem ešče nečetl na něj sem málem zapoměl dik :))

                  hele : avizoval Elon Musk po nezdařeném přistání SN9, že SN10 budou zažehnuty všechny 3 motory, ale 1 z nich se okamžitě vypne, jakmile se ověří, že primární 2 naběhly v pořádku.

                  Takže mlasknul to logicky 3 na 2, a jelikož to bylo 3 na 1 je evidentní že je oba nevypnuly (JAK SEM ŘÍKAL), ale minimálně jeden kiksnul a pak to vo zem fláklo 😉

                  A proč to neví NIC ani slavný ELONIKS ;))

                  PS: a emisní povolenky, zaplacený měli ?? :)))))))

                3. Říkal jsi že jim 2 motory chcípnuly. A když už tedy
                  Říkal jsi že jim 2 motory chcípnuly. A když už tedy odkazuješ na Muskova slova, tak bys měl použít i tyhle:

                  „Thrust was low despite being commanded high for reasons unknown at present, hence hard touchdown. We’ve never seen this before.

                  Next time, min two engines all the way to the ground & restart engine 3 if engine 1 or 2 have issues.“

                  https://twitter.com/elonmusk/status/1368048822534868997

                4. Říkal sem že jim 2 motory chcípnuly tzn obecne zdechly a v
                  Říkal sem že jim 2 motory chcípnuly tzn obecne zdechly a v tu chvíli je fuk jesi je vypnuli schválne, nebo omylem při stychusekretářky co škrtla vo matladysplej a náááhodou spustila kod, nebo došlo palivo jako obvykle, nebo nizky tlak v nádrži a vypla to automatika – jejda, došel metan! mušíme vypnout motor a když to nepomůže tak i drujhej, a co? sn11-20 už se nudí fgaráži :))) Hele a co ty emisní povolenky?? dyt katastrofálně přispívá ke změně klimatu :)))

                  Mlask : „Tah byl nízký, přestože mu byl přikázán vysoký z dosud neznámých důvodů, tedy tvrdého přistání. Nikdy předtím jsme to neviděli. Příště min. Dva motory až na zem a restartujte motor 3, pokud mají problémy s motorem 1 nebo 2. “

                  Ten už toho mlasknul kdo se ftěch sračkách má furt hrabat, od toho máme přeci takymartina :))) No takže mlask to musel okomentovat, nikde není dáno že nelže. Trochu mu to píár přibarvilo, klasika jako tesla, akcije sou akcije přeci first. A ty mu to hned žereš?? :)))

                5. Bez ohledu na to, kolik smailíku tam postneš, pořád to
                  Bez ohledu na to, kolik smailíku tam postneš, pořád to bude kravina a jenom dokazuješ že o tom nic nevíš. Jenom prezentuješ svoji mentální poruchu.

                6. víš co, donutit tě psát odkazy důkazy vysvětlení je
                  víš co, donutit tě psát odkazy důkazy vysvětlení je fuška tak proč nevzít s humorem :))))) každopádně… a ty víš pročpak tak kvaltujou ??????????????????????? na Mars? 😉

                7. Protože když MUsk na něčem dělá, tak vzdycky spěchá.
                  Protože když MUsk na něčem dělá, tak vzdycky spěchá. Sis zatím nevšiml za těch 20 let?

                8. to vypadá jako že se mu na zemi už nelíbí, jeho vůlí je
                  to vypadá jako že se mu na zemi už nelíbí, jeho vůlí je otročit pozemstany k jeho ceste na mars, ty letíš s ním?? :))

                9. No nevím, detailně jsem to nezkoumal a video viděl při
                  No nevím, detailně jsem to nezkoumal a video viděl při něčem jiném, ale exploze jednoho motoru a následného úniku paliva s požárem ještě před pokusem o přistání jsem si všimnul taky.

                  Nebo byl ten požár taky součástí zkoušky? Asi ne 😉

                10. Ono to vždycky takhle blafne při vypínání. Je to možné
                  Ono to vždycky takhle blafne při vypínání. Je to možné vidět i u prvního motoru nebo když vypínali motory cestou nahoru. Únik paliva tam asi zřejmě opravdu byl – a nebyl první. Zřejmě jako důsledek anomálie při vypnutí. Přece jsou to stále ještě ranné prototypy. Každopádně přistávání na 1 motor bylo v plánu.

                11. No koukám na to znova a při té anomálii z toho i něco
                  No koukám na to znova a při té anomálii z toho i něco odpadlo…

                  Hele já mám dost pochybnosti, že celá ta koncepce je v pořádku, hlavně kvůli otočnému cyklu – nejdřív manévrování a přistání a pak start na plné koule už vypálených motorů v blízkosti země.
                  Jak spolehlivé to může být…

                12. SpaceX si asi věří, že to spolehlivé může být.
                  SpaceX si asi věří, že to spolehlivé může být. Pamatuju si jak lidé tvrdili, že Falcony 9 nikdy nebudou přistávat a dneska je to skoro samozřejmost. A i u Falconů jim trvalo rok a půl než se jim to povedlo.

                  Přitom z pohledu motorů je to podobné. Ty se taky musí zažehnou těsně nad zemí v předem daný okamžik, jinak skončí v ohnivé kouli. A to už mají Falcony za sebou 75 úspěšných přistání. Náročnější je to ve stabilních dodávkách paliva během toho veletoče, ale zřejmě si věří že i to je řešitelné.

                  Rozhodně se nejedná o jednoduchý manévr, ale zdá se že je proveditelný. Určitě těch výbuchů ještě pár uvidíme.

                13. No těsně nad zemí to na rozdíl od startu právě není,
                  No těsně nad zemí to na rozdíl od startu právě není, při startu dostávají největší záhul.
                  Zatím vidíme sekvenci start z rampy, let, přistání. Ale otočit to a nechat největší záhul pro motory až na konec, a ještě bez rampy… no nevím nevím…

                14. Podle mě s tím talířem přiletěl 😀
                  Podle mě s tím talířem přiletěl 😀

                15. Falcon 9 přistává stejným způsobem – zažehnutím těsně
                  Falcon 9 přistává stejným způsobem – zažehnutím těsně nad zemí.

                16. To ano, jenže pak se to musí zkontrolovat a i když je to
                  To ano, jenže pak se to musí zkontrolovat a i když je to ok, stejně se to použije jen na nekritické mise.

                17. Kontroluje se to samozřejmě až po misi, takže po několika
                  Kontroluje se to samozřejmě až po misi, takže po několika zážezích. Na opakovaně použitých nosičích letí drtivá většina nákladu. Včetně příštího letu s posádkou. I tam půjde o již jednou použitý modul.

                  Každopádně v rámci přistávacího manévru je to stejné. Raketa vzlétné, pak motor zhasne, pak se opět zapálí pro burst back, pak se zapálí znovu kvůli zpomalení v atmosféře a pak se ještě jednou zapálí na přístání. Takže během jednoho letu 3-4 starty motoru (nepočítám testovací a statické zážehy před startem)

                18. tynevíš, ale 9500 zaměstnanců SpaceX zjevně ví dost…
                  tynevíš, ale 9500 zaměstnanců SpaceX zjevně ví dost…

                19. Ale prosím tě, 9000 je to naprosto u pr*ele, dokud chodí
                  Ale prosím tě, 9000 je to naprosto u pr*ele, dokud chodí šeky a zvyšují si odbornou kvalifikaci. A kolik z těch ostatních má pochybnosti se nikdo nikdy nedozví.

                20. Pokud chcete pristat na mesici nebo Marsu a pak zase
                  Pokud chcete pristat na mesici nebo Marsu a pak zase odletnout, musite takto pristavat. Tam totiz zadna rampa nebo jerab neni. Elon mysli totiz daleko dal, nez behna vidi.

                21. No hlavně ty evidentně nemyslíš vůbec.
                  Pointou mého

                  No hlavně ty evidentně nemyslíš vůbec.
                  Pointou mého příspěvku je, jestli má tato koncepce vůbec potenciál být dostatečně bezporuchová, na rozdíl od přistávacího modulu s návratovým stupňem.

                22. Pokud by nekdy mela existovat kyvadlova doprava zeme-mars, tak
                  Pokud by nekdy mela existovat kyvadlova doprava zeme-mars, tak urcite nebude vhodne tam vzdy zanechat pulku rakety. Stejne jako u autobusu, vlaku nebo letadla pendluje cely dopravni prostredek sem a tam, aniz by ztracel nejake dily. Starship pristava tak jak muze zase opustit mars bez nakladne manipulace jerabem, nebo jinym zarizenim. Dosedne na holou plochu, natankuje a odleti zpet. To je cely koncept.

                23. a proc by vůbec měla existovat kyvadlova doprava zeme-mars ??
                  a proc by vůbec měla existovat kyvadlova doprava zeme-mars ??

                24. A proc… se ptaji male deti. A krucipisek.
                  A proc… se ptaji male deti. A krucipisek.

                25. ale to se jenom vymlouváš lentylko 🙂
                  ale to se jenom vymlouváš lentylko 🙂

                26. Pokud nastane ve velkém kyvadlová doprava na mars, tak to
                  Pokud nastane ve velkém kyvadlová doprava na mars, tak to nejspíš bude velká raketa poháněná např. jaderným/iontovým pohonem, která bude zůstávat na oběžné dráze marsu a země, ale to bude v horizontu desítek let, zatím to bude snad Starship.

                27. Pri pristavani vaseho modulu na mesici se pouziva uplne stejny
                  Pri pristavani vaseho modulu na mesici se pouziva uplne stejny princip. Mesic nema atmosferu a zadny padak vam nepomuze. Jedina moznost zpomaleni rychlosti je raketovy motor. Starship pouziva uplne stejny princip jako Lunar module od Apollo. Akorat je to oplastena, mnohem vetsi a znovupouzitelna lod.

                28. Ne, nepoužívá.
                  Přistávací modul s arezinovým motorem

                  Ne, nepoužívá.

                  Přistávací modul s arezinovým motorem (LMDE) použitým na přistání zůstává na povrchu, na orbit se vrací návratový stupeň s do té doby nepoužitým APS motorem.

                  Je to naprosto jiná koncepce. Ty vaše mimózní teorie jsou asi už vaším standardem.

                29. A jak se lisi pristavani pristavaciho modulu od Starshipu?
                  A jak se lisi pristavani pristavaciho modulu od Starshipu? Nijak, v obou pripadech se pouziva raketovy motor k pomalemu dosednuti na povrch mesice, ci jineho telesa. Takze vase pochybnosti o spravnem konceptu jsou hloupe.

                30. Liší se v tom, že použitý raketový motor se může po
                  Liší se v tom, že použitý raketový motor se může po přistání nacházet ve stavu, neumožňujícím bezpečný odlet.

                  Znova opakuji, že fungování v režimu APS-DPS je něco naprosto jiného, než DPS-APS. Motor přistávacího modul byl pouze DPS.

                  Režim DPS-APS nejen že SpaceX nemá odzkoušený, ale jsou s ním spojena mnohem větší rizika, viz například Apollo 15. Pokud by neměli samostatný APS v návratovém modulu, měli by Scott, Worder a Irwin na Měsící pěkný hrobeček.

                  https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Apollo_15_Engine_Bell.jpg

                  Oobně se domnívám, že použít motor pro znovupřistání nosiče je celkem ok, proč ne…. navíc tam o nic nejde. Ale použít přistávací motor pro start pilotované mise je podle mě chyba a strašné riziko.

                31. Takovou blbost muze napsat jen expert na sovetskou techniku.
                  Takovou blbost muze napsat jen expert na sovetskou techniku. Tam doopravdy plati, po prvnim pouziti vyhodit.

                32. Koukám, že když nevíš co, zkusíš to i v případě
                  Koukám, že když nevíš co, zkusíš to i v případě motoru Apolla 15 hodit na Rusko.

                  To je diagnóza.

                  Kdybys měl IQ alespoň těch průměrných 100, možná by ses měl zamyslet nad tím, jak neohrabané malování Ruska jako nepřítele ve skutečnosti podkopává ochotu se vůči němu vymezovat a v důsledku rozkládá NATO.

                33. Ja ziju v 21. stoleti a nyni jsou uplne jine moznosti nez v
                  Ja ziju v 21. stoleti a nyni jsou uplne jine moznosti nez v dobe Apollo. V USA letaji s nejnovejsi technikou a tu samozrejme nemuzete vitat. Pro vas je technika od W. v. Braun asi maximum mozneho.

                34. Tak dejte vědět, až ta nejnovější technika bude zase
                  Tak dejte vědět, až ta nejnovější technika bude zase schopná s lidmi doletět na Měsíc a zpět.

                35. Kazda nova vec se vyviji. Nic nespadne hotove z nebe. SpaceX
                  Kazda nova vec se vyviji. Nic nespadne hotove z nebe. SpaceX to vyviji a testuje. Pro vas to je od prvniho momentu nesmyslna koncepce a tudiz asi byste pozadoval okamzite ukonceni. Jste jednoduche klubko nervu. Falcon 9 s obdobnym principem leta s posadkou na ISS. Kdyby bylo podle vas, tak by ani to nemelo existovat.

                36. ( Falcon 9 s obdobnym principem leta s posadkou na
                  ( Falcon 9 s obdobnym principem leta s posadkou na ISS)-NELÉTÁ!!! Letos na jarní misi Crew-2 poprvé poletí astronauté v již použitém Dragonu na již použité raketě. S ostatním víceméně souhlas.

                37. Určitě víte, že je to pouze otázka jediné věci.Ad
                  Určitě víte, že je to pouze otázka jediné věci.Ad Apollo, tenkrát měli chlapi „ještě koule“ a dnes by si takové riziko nikdo nedovolil.

                38. Co se týče pohonu raket, tak tam se za těch „padesát let“
                  Co se týče pohonu raket, tak tam se za těch „padesát let“ od Apolla moc nezlepšilo, bohužel.

                39. Ale změnilo. Jenom o tom veřejnost tolik neví. Nové
                  Ale změnilo. Jenom o tom veřejnost tolik neví. Nové materiály, 3D tisk, nové pohonné látky (metan), účinnější motory.

                40. To je pouze evoluce, a co se týče účinnosti, tak tam je to
                  To je pouze evoluce, a co se týče účinnosti, tak tam je to v porovnání s motory řady NK ze sedumdesátých let bohužel slabota.

                41. To pak můžeš tvrdit, že dnešni auta jsou taky evoluce
                  To pak můžeš tvrdit, že dnešni auta jsou taky evoluce toho co sestrojil Karl Benz 🙂

                42. Asi chcteli nasimulovat nejhorsi mozny scenar, co se stane,
                  Asi chcteli nasimulovat nejhorsi mozny scenar, co se stane, kdyz selzou dva motory. V teto fazi je to levnejsi pokus, nez pozdeji s lepsi lodi. Takove manevry se musi delat aby se overila schopnost zvladat krizove scenare. Jednoduchy Krucipisek nema kapacitu toto chapat.

                43. Určitě budou testovat řadu různých scénářů.
                  Určitě budou testovat řadu různých scénářů. Přistávat na jeden motor je výhodnější z pohledu spotřeby paliva a taky jednodušší, ale zase je to riskantnější pokud motor selže. Nemyslím, že budou přistávat na 3 motory. Jejich výkon je příliš vysoký i na nejnižší tah a museli by provádět otočku velmi nízko, jinak by hrozilo, že vůbec nepřistanou – opět by se začali zvedat.

                  Raptor má tah 250 tun síly s možností snížit tah na 40-50%. Tedy 100-125 tun. Cílová váha horního stupně Starshipu je 120 tun (včetně 3 vakuových motorů). Během přistání bude v nádrži možná pár desítek tun paliva. Tedy už přistání na 2 motory bude vyžadovat přesnost, protože i 2 motory na nejnižší výkon jsou příliš silné. Se 3 motorama by to bylo ještě těžší.

                44. hele raptor je porát technika minulýho století! prostě
                  hele raptor je porát technika minulýho století! prostě hystorycký spalovací šrot…. Furt stejnej pryncip spalováni fosilních paliv…. To není už moderní, co se s tím má pokrokový investor mlask co zabývat v 21. století??

                  Dyt ten preci delá elektromobily na eletriku, taky nevyvíjí spalovací popelnice, tak co furt spaluje rakety?? !!!! To je jako když v dnešní době by ladil Poršáka s 8smi válcem na benzín v lepším případě na LPG :)) To je nudavole to už dělal ten trejtr se saturnem před 70ti lety !!!!

                  PS: hele slyšels někdy o PRVKU 115 … ??????????? ;))

                  https://www.csfd.cz/film/673048-bob-lazar-oblast-51-a-letajici-talire

  3. VW je 10 let pozadu a může si vykřikovat co chce, ale
    VW je 10 let pozadu a může si vykřikovat co chce, ale speciálně v softu je v hajzlu. A ještě ta jeho nemožná těžkopádné řídící struktura a nechuť zaměstnanců ke změně. V tom jim nepomůže ani ta německá věrnost k vlastním značkám a ani proklamace jak z dob komunismu jim nepomůžou.

    1. nj solární baroni sou dneska hrozný chudáci, válí se jim
      nj solární baroni sou dneska hrozný chudáci, válí se jim to na střeše baráku těžká dřina, kiloprdhodinu prodávají do sítě za 12Kč a obratem ji nakupují za 2Kč do svýho elektromobilu/tepelnýho čerpadla… Roční rejžo 100.000 Kč * 15 až 20ct let…. Jako za krále hozníka 😉 nejdřív změna režimu soudluzi jinak vás čeká zdanění slunce, větru, co2, kyslíku, hlíny i otěru pneumatyk :)))))

      1. Tak zapomínáte na to, že drtivá většina nejsou žádní
        Tak zapomínáte na to, že drtivá většina nejsou žádní solární baroni, ale obyčejní lidé nebo menší podnikatelé, kteří se nechali nachytat pobídkami státu. Větši lidí jako Vy vidí jen tu výkupní cenu, ale v těch letech stálo postavení FVE velice jiné peníze než nyní a stavba nebyla dotována!!! Spíš si myslím, že lidé všechny házejí do jednoho pytle. Smutné je, že v této zemi stát prostě nedodržuje smlouvy. Závist mnoha lidí je nyní už spíše směšná, protože závidět už dávno není co. Fotovoltaika jako technologie nemůže za různé nálady a antipatie obyvatelstva. Osobně si postavím ještě další FVE i bez dotace, pro mne i moje děti se to dlouhodobě vyplatí i s ohledem na budoucí ceny energií, které budou po stavbě nových bloků JE už jen vyšší 🙂

        1. dyt rikam obyčejní lidé nebo menší podnikatelé solární
          dyt rikam obyčejní lidé nebo menší podnikatelé solární baroni 😉 v

          2009 vzali pujčku fbáni na solarku na střechu baráku 1.000.000 Kč, kwh prodavají za 12 Kč státní garance 20 let, kupujou za 2 Kč, roční násyp 100.000 Kč cistyho…
          2019 splatili pujcku fbáni na solarku na strechu baraku 1.000.000 Kč
          2020 nadrbali další 100.000 čistýho
          2021 by nadrbali další 100.000 čistýho celk. 200.000 už do kapsy
          2022 by nadrbali další 100.000 čistýho celk. 300.000 už do kapsy
          2023 by nadrbali další 100.000 čistýho celk. 400.000 už do kapsy
          2024 by nadrbali další 100.000 čistýho celk. 500.000 už do kapsy
          2025 by nadrbali další 100.000 čistýho celk. 600.000 už do kapsy
          2026 by nadrbali další 100.000 čistýho celk. 700.000 už do kapsy
          2027 by nadrbali další 100.000 čistýho celk. 800.000 už do kapsy
          2028 by nadrbali další 100.000 čistýho celk. 900.000 už do kapsy
          2029 by nadrbali další 100.000 čistýho celk. 1.000.000 už do kapsy

          už chápeš je potřeba podrbat 😉

    2. Tomuhle se říká špatný business plán.
      Začneme tím, že

      Tomuhle se říká špatný business plán.

      Začneme tím, že sí půjčíme peníze na 8%, za ně postavíme něco co má přinést 12%

      A pokud to vynese jen 6%, tak zkrachujeme.

      Jenom jsem nepochopil ten úplný základ – mám fungující stavební firmu, mám peníze, a místo abych tam ulil svoje peníze – tak si je draze půjčím.

        1. Jde o to, že pán v tom článku pravděpodobně účelově
          Jde o to, že pán v tom článku pravděpodobně účelově kecá a nebo si sehnal opravdu špatné financování, což nepředpokládám když zastavil bance nemovitosti.

          Pokud dostavěl v 2010, tak s podporou v té době byla návratnost 5-7 let. I s těmi retro aktivními opatřeními, které postupně nabíhaly to musí nést dnes alespoň 10 %. Pokud ještě dnes nemá splacenou plnou částku, tak mu musí chybět jen pár let.

          My jsem 2013 dostavěli malou FVE 2,4 KW. To byla podpora už mnohem menší i když samozřejmě chápu, že cena instalace byla také menší. I tak už máme dnes 60 % splaceno.

          Já jako chápu, že to nasere, když si člověk zastaví celou firmu a půjčí si desítky milionů s tím, že mu to bude házet 15-20 % ročně v podstatě bez práce a ono se to smrskne na 3-5 %. Na druhou stranu neplatí to stát, ale my všichni. Stát své vlastní peníze nemá a pokud někomu není blbé založit svůj byznys z 90 % na příjmu z dotací, tak mě není blbé mu ty dotace po 10 letech o něco snížit.

          1. Ano, přesně tohle jsem chtěl nadhodit.
            Pán se evidentně

            Ano, přesně tohle jsem chtěl nadhodit.

            Pán se evidentně choval stejně, jako by na burze shortoval na páku 1:10. Prostě ho zaslepila vidina velkého zisku, takže do toho dal jen 10% vlastního kapitálu a 90% cizího (a evidentně drahého) a teď má problém.

            Kdyby udělal elektrárnu malou – a jel v režimu 33% vlastní kapitál, 66% půjčený, tak by neměl problém.

            Jediný problém by potom byl, že místo plánovaného zisku 10M ročně bez práce by se dostal jen na 2M bez práce (a to přece nejde vydělat tak málo) a elektrárna by byla třetinová

          1. Solarni baroni se ridili zakony CR. Vypada to, ze to je asi
            Solarni baroni se ridili zakony CR. Vypada to, ze to je asi zivotni omyl spolehat se na pohadky vydane ve sbirce zakonu CR. Zatim se dari nejvic lidem, kteri ceske zakony pouzivaji jako papir na jine potreby. Pro evropsky stat nehezke zjisteni.

            1. No dřív byly ušity zákony na míru solárním baronům –
              No dřív byly ušity zákony na míru solárním baronům – dneska je tam jiná parta, tak šijí zákony na míru zájmům jiné party a protože se ty party nemají rády, tak se snaží první partě uškodit – a občas se vzácně shodnou – to ve chvíli, kdy mají ojebat erár (aneb noc velkých seker, to bylo po vymezování a hezky se přitakalo)

              1. Kvuli tem chudakum, kteri staveli na dluh, se ty zakony urcite
                Kvuli tem chudakum, kteri staveli na dluh, se ty zakony urcite nepsaly. Navic nejvetsi rejzak maji ti baroni, kteri naskocili az kdyz sly naklady na porizeni dolu a ceska vlada se zemanem byla neschopna reagovat snizenim vykupni ceny. Obvykla Svejkovina.

                1. Základní pravidlo kapitalismu: Aby jeden vydělal, musí
                  Základní pravidlo kapitalismu: Aby jeden vydělal, musí mnohem víc lidí prodělat. Samozřejmě, že tam spousta lidí zafičí s úsporama, majetkem a dluhy – chtěli zbohatnout, nediversifikovali a riskli to… bohužel hra jim nevyšla. Otázka je, jak moc dobrý podnikatelský záměr to byl od začátku, když svůj fundament dlouhodobě opřel o nějakou netržní a uměle vytvořenou cenu v dlouhodobém hledisku. Jako ne, že by takové investice nebylo možné a neměly se realizovat, ale prostě do nich člověk nesmí poslat víc než oželitelnou část finančního portfolia, natož to dát z nějaké než minimální části na dluh. Stát se na něčem takových závislý to neberu jako podnikání, ale jako nějak řízený hazard.

                  Mimochodem málem jsem do toho taky zafičel, jako spolumajitel a investor FVE, nicméně jsem se zeptal, jaké to má řešení, když budou šťedré ceny oříznuty a kde je bod zlomu, kdy to půjde těžce do mínusu, když jsem tu informaci viděl, tak jsem dal rychle ruce pryč.

                2. Kapitalismus je založený na přidané hodnotě a ne na tom,
                  Kapitalismus je založený na přidané hodnotě a ne na tom, že jeden musí prodělat aby druhý vydělal. V kapitalismu vydělají obě strany a proto spolu obchodují.

                3. Jo, ale ne v tomhle případě FVE a solárním baroství, tam
                  Jo, ale ne v tomhle případě FVE a solárním baroství, tam to bylo o tom, kdo líp zneužije příležitost ve svůj prospěch.

                4. Protože tohle nemá s kapitalismem nic společného. To je
                  Protože tohle nemá s kapitalismem nic společného. To je dotační klondajk.

                5. Ano neboli jedna z temných stran kapitalismu.
                  Ano neboli jedna z temných stran kapitalismu.

                6. Vzhledem k dotacím, spíše socialismu a jeho centrálního
                  Vzhledem k dotacím, spíše socialismu a jeho centrálního plánování.

                7. Přejmenovávat, to můžete, jak chcete, je to v
                  Přejmenovávat, to můžete, jak chcete, je to v kapitalismu.
                  Jediný socialismus, který kdy fungoval a byl pravděpodobně „fajn“ byla 1965 – 1985 v NSR.

                8. Socialismus nefungoval nikdy a nikde. V západním Německu
                  Socialismus nefungoval nikdy a nikde. V západním Německu asi nebyl moc socialismus, nemyslíte?

                9. Ale byl, tam totiž splnili všechno, o co se socialismus
                  Ale byl, tam totiž splnili všechno, o co se socialismus myšlenkově snažil akorát k tomu nepotřebovali politické nesmysly.

                10. Nejde o to co sliboval – všechny režimy se snaží o
                  Nejde o to co sliboval – všechny režimy se snaží o blahobyt, ale jakými prostředky k tomu došel. V západním Německu kapitalismem. To ještě byla západní evropa kapitalistická. Dneska už ne tolik. Stále větší restrikce a centrální plánování. Méně svobody, více direktivnosti. A ve výsledku zaostávání a stále více problémů, které se politici snaží řešit větší direktivností a menší svobodou. Například teď chtěji v Berlíně zestátňovat nemovitosti a zastropovávat nájmy kvůli vysokým cenám bydlení a vůbec jim nedochází že to ve výsledku zdraží bydlení, protože nikdo nebude ochotný investovat do výstavby a nabídky nájemního bydlení.

                  Prostě to samé co dělali socani ve Venezuele 20 let a dneska sklízejí to co zaseli. První stanovili pevné ceny prvovýroby, což přineslo černý trh a nedostatky v obchodech. To vyřešili zestátňováním farem, což přineslo nutnost dotací a ještě většího nedostatku. Pak se to začalo projevovat v druhovýrobě, tak postupovali podle stejného musteru i tam a dnes je kdysi nejbohatší jihoamerická země zničeným chudobincem s největší zločinností na planetě a miliony emigrantů a ještě větším počtem hladovějících.

                  Socialimus vždycky začíná sny o lepší společnosti a končí frontami hladových před obchody. Člověk by čekal že se lidé poučí, ale chyba lávky. Teď mají dobře našlápnuto v západní Evropě a USA. Zatímco kdysi chudé kapitalistické státy Asie v čele s Čínou přebírají vedení.

                11. Vidim, ze jeste nejste zraly pro demokracii. V demokracii
                  Vidim, ze jeste nejste zraly pro demokracii. V demokracii totiz muze kazdy clovek beztrestne a svobodne hlasat sve myslenky. Jeden takovy clovek nadhodil myslenku zestatneni a jelikoz vy jako odchovanec komunistickeho systemu tihnete k tomu, ze co se napise ve verejnem mediu, to je zavazek pro celou spolecnost, tak z toho automaticky usuzujete, ze to je celospolecensky konsensus. Proto vam musim sdelit, zadne zestatnovani v Nemecku vlada a parlament neplanuje a muzete byt uplne v klidu. Navic od dob Ludwig Erhard neni v Nemecku kapitalismus, ale trzni hospodarstvi. Ludwig Erhard a Alfred Müller-Armack zavedli pojem „Soziale Marktwirtschaft“.

                12. Kdyby zestátňování byla myšlenka jednoho pobudy, tak
                  Kdyby zestátňování byla myšlenka jednoho pobudy, tak sedí v blázinci a ani se o tom nebavíme. Je to myšlenka vládnoucí strany, která sedí na Berlínské radnici a o tom jak moc je to celospolečnský konsenzus se dozvíme z nadcházícího referenda.

                  A protože jsem odchovanec komunistického režimu, tak se mám před podobnými lidmi na pozoru. Oni i komunisti se u nás dostávali k moci postupnými kroky.

                  A jenom pro vás: Kapitalismus je tržní hospodářství.

                13. Myslenku zestatnovani ma strana „Die Linken“, nastupce
                  Myslenku zestatnovani ma strana „Die Linken“, nastupce komunisticke SED. Teda obdoba KSCM. Bohuzel v Berline je spousta pomatenych pitomcu, kteri pomohli komunistum do berlinskeho parlamentu. Asi jako v CR kdyby v Praze vladla KSCM, SPD a CSSD. Jak Zeleny, tak nemecka socialni demokracie v berlinskem parlamentu nepodporuji zestatnovaci bludy. A na spolkove urovni takova pitomost nema sanci na uspech. Ale jako plasticky pokus uvaleni zapadnich demokracii do chaosu s pomoci ruskych smejdu to je dobre videt. Komunisti a rusaci jsou swiine.

                14. S vaší analýzou radikální levice v podobě Die Linke
                  S vaší analýzou radikální levice v podobě Die Linke souhlasím. Ale nesouhlasím s dalšími částmi. Zestátňování tam podporuje nejenom Die Linke, ale i Zelení a radikální část sociálních demokratů. Proto se Zeleným přezdívá „melouni“. Napovrchu zelení, ale uvnitř rudí. A o Německých Zelených to platí dvojnásob. Nájmy už tam zastropovali. Zestátňování je jenom další krok.

                  https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/nemecko-protest-demonstrace-bydleni-najem_1904061757_ako

                  https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-berlin-byt-realitni-nemovitost-vyvlastneni.A190305_122215_zahranicni_luka

                15. Píšou tam, že proti zestátňování je část zelených.
                  Píšou tam, že proti zestátňování je část zelených. To znamená, že část jich to podporuje. Každopádně snížení cen nájmů už schválili a ústavní soud teď řeší legalitu takového kroku.

                  Nastavením maximálních cen začali i ve Venezuele. To samozřejmě situaci s dostupností zboží výrazně zhoršilo a zestátňování přišlo jako další krok.

                  Dneska v Berlíně investoři ustupují od výstavby bytů, což samozřejmě vede k růstu reálných cen nájmů v podobě různých dodatků ke smlouvám a to chce rudozelená koalice řešit obecní výstavbou bytů. Samozřejmě za peníze daňových poplatníků a návrh na zestátňování přišel logicky hned po té. Už se těším na referendum.

                16. Nakonec vždycky jde o prachy a aby se mělo horních sto
                  Nakonec vždycky jde o prachy a aby se mělo horních sto tisíc perfektně – jedno jakej režim, jedno jaká vláda, jedno jaké státní zřízení.

                17. Přesně tak, lidé jsou všude stejní, i ty kecy o svobodě
                  Přesně tak, lidé jsou všude stejní, i ty kecy o svobodě a rovnosti.

                18. V případě situace okola FVE to ale nebyl kapitalismus, ale
                  V případě situace okola FVE to ale nebyl kapitalismus, ale správný název by asi byl Fašismus (?). Aneb stát se rozhodl něco zvýhodnit na úkor něčeho jiného a „kapitalisti“ to zvýhodněné začali vyrábět.

                  Skoro jako ve vtipu. „Když tento zákon schválíme, lidé se budou mít lépe. V příloze dva je jmenný seznam lidí, kteří se budou mít lépe“.

                19. To nemá s fašismem nic společného. Prostě obyčejné
                  To nemá s fašismem nic společného. Prostě obyčejné socialistické centrální plánování.

                20. Tak to se uz tesim, az CEZ postavi ten jaderny blok v
                  Tak to se uz tesim, az CEZ postavi ten jaderny blok v Dukovanech se statni garanci a par let nato jim stat tu smlouvu rozcupe a rekne „April, april“. Tady mate novou dan a jeste snizime vykupni cenu na polovinu. Nemeli jste se spolehat na netrzni ceny a vubec jste museli vedet, ze je to podvod s tim jadrem a muzete byt vubec radi, ze nepujdete za jaderny podvod vsichni do vezeni. A lid bude jasat, jaderni baroni ke zdi. Mate pravdu, dostavba Dukovan je rizeny hazard.

                21. Tak vzhledem k tomu, že ČEZ je státní, je ta Vaše vize na
                  Tak vzhledem k tomu, že ČEZ je státní, je ta Vaše vize na stejné úrovni, jako bankrot Tesly v podání 42.

              1. Zakony se meni. Ale retroaktivne jen v bananovych republikach.
                Zakony se meni. Ale retroaktivne jen v bananovych republikach. Ja nemam dotovanou fve a vykupni ceny me take vadi. Ale jeste vic me vadi ten cesky slendrian a bezpravi. Parlamentni demokracie vypada jinak nez to co se v CR zabydluje.

          2. Já bych to nenazval krádeží. Kdyby měl stát ty FVE
            Já bych to nenazval krádeží. Kdyby měl stát ty FVE vybudovat za svoje tak by na to neměl. Tak to lidi postavili za svoje a stát jim to splácí výkupními cenami. To co slíbil nedodržel a nechal je v tom.
            Lidi nejvíc dráždí, že vidí na faktuře těch 60 halířů na podporu OZE. Až tam bude částka na podporu atomu to vám vadit nebude?

            1. Co to je za logiku? Kdyby stát chtěl stavět FVE ve velkém,
              Co to je za logiku? Kdyby stát chtěl stavět FVE ve velkém, tak si na to půjčé, jako obvykle. Prostě to byl kšeft na zakázku jistým zájmovým skupinám a ti se na tom napakovali. teď je u moci jiná skupina a tu předešlou chce trochu zkrotit, to je vše.

              Ano, vadila by mi na faktuře podpora atomu, stejně tak jako mi teď vadí nesmyslná podpora OZE. Protože dnes už se FVE vyplatí i bez podpory a za tržní cenu výkupu. Ale musí na to být podmínky. Zemědělci u nás taky nepobírají dotace na pěstování banánů, protože to moc nedává smysl…

                1. Ano, v tom případě nás nejvíce okrádá ČE a stát. Je
                  Ano, v tom případě nás nejvíce okrádá ČE a stát. Je jedno, kdo nás okrádá, zlodějina je zlodějina.

                2. CEZ ma v tom okradani nejvetsi zkusenosti. A s jadrem nas
                  CEZ ma v tom okradani nejvetsi zkusenosti. A s jadrem nas okradaji mnohem vic.

                3. Na jádro šel zlomek peněz ve srovnání s FVE.
                  Na jádro šel zlomek peněz ve srovnání s FVE.

              1. Zájmové skupiny tam bezesporu byly o tom nepochybuji. Ale
                Zájmové skupiny tam bezesporu byly o tom nepochybuji. Ale taky se přidali lidi a firmy kteří do toho šli v dobré víře. Neházejme všechny do jednoho pytle. Ale, že by se FVE vyplatily bez dotací jenom za tržní ceny výkupu se mi moc nezdá. Tuto hodinu dostávám 1,45 Kč a 30 halířů musím dát obchodníkovi. To bych splácel hodně dlouho.

                1. Já netvrdím, že u nás se to vyplatí bez podpory. Ale ve
                  Já netvrdím, že u nás se to vyplatí bez podpory. Ale ve světě jsou projekty FVE, kde se povedlo vysoutěžit zajímavou cenu za kWh, plně konkurenční na trhu.

                  Stejně tak jako u nás nepěstujeme banány a pod. exotické ovoce, tak stejně tak tady nejsou ideální podmínky pro FVE. Smiřme se s tím. A pokud někdo přesto chce FVE stavět, tak za svoje a s výkupní cenou tržní.

                2. Ano, ve Španělsku se to vyplatí. U nás se vyplatí FVE na
                  Ano, ve Španělsku se to vyplatí. U nás se vyplatí FVE na rodinném domku nebo firmě pro vlastní potřebu. Ale jako předmět podnikání se za tržní výkup vyplatit nemůže.

                3. Přesně tak, proto to je od počátku zlodějina s cílem
                  Přesně tak, proto to je od počátku zlodějina s cílem naplnit kapsy určité skupině lidí. A k tomu se pak přidal i samoztný stát prostřednictvím ČEZ, aby alespoň nějaká část z té podpory šla zpátky do st. rozpočtu 🙂

  4. :)) digitální zážitky pro zákazníky… to už snad víc
    :)) digitální zážitky pro zákazníky… to už snad víc píár napsat nešlo (stejně se to dvojkopy čte vobřádek ne-li ob2va 😉 No jako vypadá to že si fkonzervě 2025 votočíte křesílka pustíte filmeček neli rovnou totalrekal dopalice ani nikam jezdit nemusíte a ještě ušetříte za benzin :)))))))))))))))))))))

    tvl 12týdenním intervalu vydávat pravidelné aktualizace „Over-the-Air… a co když zrovna nebude co aktualizovat?? :)) no hlavně aby ten inkubátor nápadů neskončil jak nókija a fleše bijosů základních desek po 2ou letech autovka :)))) už to s růžovou konzervu moc přehánějí, všichni moc dobře víme, že letos to v lepším případě bude podobně jak loni 😉

    10.000.000 (99%) fosilů ku 100.000 elektromobilů (1%)
    nedělejme si iluze soudluzi ;))

    https://kcc-hho.webnode.cz/
    šáde china 2006-2020 … 😉
    http://www.hybrid.cz/leden-unor-2021-prodej-aut-na-lpg-v-cesku-rostl-elektromobily-propadly#comment-279657

Napsat komentář