Volkswagen ID.6: velké SUV se 111kWh baterií a dojezdem 600 km, na trhu za rok?

Platforma MEB zatím ukazuje co umí na modelech Volkswagen ID.3 a nejnověji ID.4. Připravují se ale už i další modely, např. velké SUV v podobě Volkswagen ID.6.

Elektromobil Volkswagen ID.6 bude velmi pravděpodobně vycházet z konceptu Volkswagen I.D. Roomzz představeného na autosalonu v Šanghaji v roce 2019. Až sedmimístné velké pětidveřové SUV už bylo zachyceno na špionských fotkách např. právě v Číně.

Koncept VW I.D. Roomzz měřil na délku 4915 mm a prototypy ID.6 tomuto rozměru podle prvních zpráv víceméně odpovídají (některé zdroje ale uvádějí 4790 mm). Šířka by měla být 1845 mm, výška 1654 mm a rozvor snad kolem 3100 mm. Pro srovnání, rozměry Volkswagen ID.4 jsou 4592 mm, 1852 mm, 1629 mm a rozvor 2766 mm.

Spekuluje se, že elektromobil Volkswagen ID.6 bude v nabídce pouze s dvěma elektromotory pro výkon 225 kW nebo 300 kW. A také se dvěma kapacitami baterie, a to 77 kWh nebo 111 kWh pro dojezd 450 km, resp. 600 km (pravděpodobně WLTP).

Původně mělo oficiální představení Volkswagen ID.6 proběhnout údajně už příští rok. Pandemie ale způsobila zdržení, takže auto by mělo mít premiéru začátkem roku 2022 v Číně, kde půjde do prodeje jako první.

102 Comments on “Volkswagen ID.6: velké SUV se 111kWh baterií a dojezdem 600 km, na trhu za rok?”

  1. Tak, po delší době jsem nahlédl do zdejší žumpy,
    Tak, po delší době jsem nahlédl do zdejší žumpy, vzhledem k tomu že zde zřejmě z jakýchsi důvodů přežívá pár lidí tak jim přeji PF a jeden tip -Quantumscape- pod 100 USD do konce roku je šance. Ostatním přeji ZALEZTE TROLOVÉ.

  2. Výkupní cena ojetého elektromobilu klesne na desítky
    Výkupní cena ojetého elektromobilu klesne na desítky tisíc korun po nájezdu 80-100 tisíc km. Rozdíl ve výkupu Golfa je v některých případech prý i 300 tisíc Kč ve prospěch spalovací verze, 200 zaručeně vždy.

    Modelový příklad – ten co si koupil Golfa v benzínu za 700 tisíc ho po nájezdu 80 tisíc km prodá za 350. Ten co koupil elektriku ji prodá za 150 tisíc.

    Včera mi to na můj dotaz vysvětloval člověk, co dělá v jednom z největších autobazarů šéfa výkupu.

    Všechno nad 100 tisíc km nájezdu a 100 tisíc Kč jsou neprodejné ležáky, které konkrétně oni odmítají i do komise.

    Takže chlapci co to budete chtít jednou prodat, nejméně půl míče zahučíte jen v rozdílu ceny.

    Dost drsný. Tak hlavně nabíjejte zadarmo :-D:-D:-D

      1. Já sleduji trh s EV už dost dlouho a je fakt, že některé
        Já sleduji trh s EV už dost dlouho a je fakt, že některé kousky tam vidím už několik měsíců, neprodejné. A na autoscout je např i historie cen a to je pak vidět jak u Ioniqu např za půl roku cena klesla z 21 na 18 a to ještě zdaleka nebude konečná prodejní cena.

        V ČR trh s EV prakticky ještě neexistuje, je jich málo. Snažil jsem se nějak zjistit reálnou prodejní cenu např prvního Ioniqu. Protože ty kusy kolem půl milionu se mi zdají moc.

        Teď ČSOB leasing prodával jeden za 430 a za dva týdny jsem ho viděl u Štěpánka za 477, tak jsem zvědavý, zda to prodá.

        Prostě je fakt, že těch kousků za nesmyslné ceny je dost a pořád jsou na prodej, nejen Ioniq, obecně. Blbé je, že není moc s čím srovnávat. A málokdo na rovinu přizná, za kolik svůj ojetý EV nakonec prodal.

      2. Ty nevíš, co znamená pojem výkupní cena?
        První co mě

        Ty nevíš, co znamená pojem výkupní cena?

        První co mě přišlo pod ruku:
        https://www.sauto.cz/osobni/detail/citroen/c-zero/18886703

        Samozřejmě bazar na tom má 40-60 litrů, plus se jedná o poptávanou cenu, prodejní bude o 30 litrů nižší.

        Majitel bude ještě rád, když za to dostane 60-80 tisíc.

        Schválně zkus spočítat, na kolik přišel v tomhle autě kilometr.

        To nejde označit jinak, než jako naprostá ekonomická sebevražda.

        1. nakupni taska Mitsi a jeho derivaty Citron a Peugeot s 14kWh
          nakupni taska Mitsi a jeho derivaty Citron a Peugeot s 14kWh baterkou byl nesmysl vzdycky za ty nesmysly co za to v 2012 chteli, ale proc teda pises vejs o Golfu? protoze prave u toho eGolfu se pokles ceny ojetin drzi na +- podobnych procentech jako u verzi se spalovaci technikou 😉
          5 lete Golfy maj prumernou cenu poklesu cca 60-65% puvodni cenikove ceny a eGolf neni vyjimkou

            1. 120 tisíc za osmileté auto nejnižší třídy v low-cost
              120 tisíc za osmileté auto nejnižší třídy v low-cost provedení a nic moc stavu s neznámým stavem kritického dílu, jehož výměna přijde na víc než celé auto?

              Za 120 lze koupit stylovku Mini, sice s trojnásobným nájezdem, ale ve stavu, ve kterém tenhle elektromobil nebyl ani jako nový.

              Podle mě je i těch 60 tisíc moc.

              Hodnotu vidím někde mezi 20 a 60. Je to auto na doježdění, repas nebo opravy nedávají ekonomický smysl.

              1. Brát jako bernou minci pokles ceny u takhle exotického vozu,
                Brát jako bernou minci pokles ceny u takhle exotického vozu, který měl směšné parametry už před 5 lety. Tak to chce opravdu odvahu.

                Současný majitel ho koupil někde z ciziny je otázka jestli vůbec něco prodělá, když se vezme uspora na palivu a ztráta ceny obdobného spalováku včetně servisu, který by tak jako tak měl.

                Musíme se zaměřit na moderní EV které již konkurují spalovánkům dojezdem a pohodlím a budou se masově vyrábět příští rok.

                Vemte si je to blbý citigo po na inzertních server se roční ojetiny prodávají o 50-100 tisíc dráže než byli koupené…

                Dneska máte záruku na baterky 160 tis. Km a je předpoklad, že třeba takový Enyaq ujete na jednu sadu baterek 300-600 tis km.

                Víte , že když to auto bude používat člověk co má hlavu a bude nabíjet na noční proud a jezdit v dosahu dojezdu tj. bude mu stačit 300-400 Km denně, tak za 250 tis Km tj. předpokládanou životnost vozu ušetří 400-500 tis. kč na palivu a servisu, silniční dani, dálničních poplatcích a to nepočítám parkování?

                Takže řešit jestli to auto prodá za 300 nebo 150 je úplně mimo mísu? Nechá z toho vyndat baterky ty prodá za 200 tis solárníkům a bude vysmátej.

                Jen to Zero co se o něm bavíte má 88 článků a když je hodí po 600 Kč na mypower tak do týdne mu utrhají ruce. Ale to auto do té doby ještě bez problému natočí 50 tis. Km

            2. takovej malej priklad, moje posledni ojetina byla Audi A6,
              takovej malej priklad, moje posledni ojetina byla Audi A6, nove auto podle faktury stalo 1.7 milionu korun, ja ho jako 9 let starou ojetinu v bazaru koupil za 165 tisic korun, takze realna vykupni cena mohla bejt tak 110-130 tisic? kdys skouknu soucanse kousky A6 stare 9 let, tak auta s cenikem puvodne okolo 1.6-1.8 milionu jsou dnes k mani za 250-400 tisic, takze si o neco poslepsili, ale zadnej zazrak to taky neni, procentualne je ten pokles podobnej jako u toho elektrickeho vajicka

              jo proste Miev trojcata meli problem ze byli prvni, takze smesna batercicka, male auticko a brutalni cenovka, udel novinek, ostatne bylo to prvni seriove vyrabene BEV, ja osobne kdybych potreboval auto na ciste dojizdeni do 50km za den, tak asi o necem takovem uvazuju tak za 90-100 tisic, s tim ze to za 6-8 let proste rovnou zahodim na srotak

              1. Přesně, ten pokles hodnoty odpovídá spíš vyšší
                Přesně, ten pokles hodnoty odpovídá spíš vyšší střední než nákupní tašce, ty se ve spalovací verzi docela drží.

                To ani nechci počítat, na kolik majitele vyšel km jízdy s tímto autem. Bych klidně řekl, že víc než u mě s Lexusem, nebo předtím s Volvo S80 🙂

                No sám jsem zvědavý na další vývoj v EV ojetinách, protože pokud bych si EV koupil, tak asi ojetinu. Ale ne za současné nesmyslné ceny.

                1. puvodni 24kWh Leafy se daj poridit od cca 160 tisic a okolo
                  puvodni 24kWh Leafy se daj poridit od cca 160 tisic a okolo 200 tisic jsou to velcie pekna zachovala auta co porad pohodlne ujedou i 100km v zime, to jako jetina na dojizdeni pohodlne staci

                  a to kolik to stalo puvodni majitele je jejich vec, me samotneho zajima to kolik stoji provoz auta na km me za cenu za jakou ho ja koupim a za jakou cenu ho ja provozuju, cena tech aut proste klesa podobne jako u aut dane cenove hladiny a tim ze jsou elektromobily drazsi tak bejvaj takto srovanavane i klidne s o 2 tridy vetsim/luxusnejsim autem

                  tohle vsechno se ale u novejsich aut postupne zacne smazavat, neb s klesajici cenou nejdrazsi komponenty tedy baterii ty auta na cene as tak nerostou a spise klesaj, muze to bejt do 5 nebo kldine 10 let, ale co az zacnou bejt elektromobily srovnatelne drahe nebo levnejsi nez srovnatelene fosilni auto i jako nove? a to je zas otazka kterou resime my co kupujeme nova auta a pokdu si to nekdo nespocita, jeho blbost 🙂

                2. Jo, toho Leafa koupit s tím, že mi těch 100 km dojezdu
                  Jo, toho Leafa koupit s tím, že mi těch 100 km dojezdu stačí, nabíjet doma a jezdit za levno a po najetí 100 tis už to bude dávat i ekonomický smysl. Pak samozřejmě počítat s tím, že už se toho nebavím nebo za symbolickou cenu.

                  Pokud bude EV jako nové srovnatelné s cenou spalovaku, tak super. To bych si pak zas po letech klidně koupil i nové auto, předváděcí a nechal si to déle než to dělám teď.

                3. cena zajiste pujde smerem k sobe, u hybridu je ta cena jiz
                  cena zajiste pujde smerem k sobe, u hybridu je ta cena jiz vesmes vyrovnana, u plug-in hybridu se to blizi a elektromobily budou nasledovat celkem rychle kdys nemaj tu cast se spalovakem

                  kdys skouknu cenu podobne vybaveneho Kodiaq a Enyaq s podobnym vykonem, tak rozdil v cene je veskrze asi 180-200 tisic, to je celkem smesna suma, u malejch aut ten rozdil bude vzdy asi znat vic a to srovnani bude trvat dele, u vetsich drazsich aut to bude jiste rychleji

                4. to asi nevíte, co s penězi, když 180 – 200 tis Kč
                  to asi nevíte, co s penězi, když 180 – 200 tis Kč označujete za směšnou sumu – pro většinu národa mluvíte o pololetním výdělku a mnohdy v hrubém.

                5. Kodiaqa a Enyaqa si take nekupuje skupina lidi o ktere pisete.
                  Kodiaqa a Enyaqa si take nekupuje skupina lidi o ktere pisete. A kdo si je kupuje, pro toho je ta castka uz nerozhodujici. Vsak si dost lidi dopreje alukola, ktera stoji podobny priplatek.

                6. Jenže kdy to bude dávat ekonomický smysl – pořád ten Leaf
                  Jenže kdy to bude dávat ekonomický smysl – pořád ten Leaf je 150 tis – LPG 30 fábka na dojetí 50 – kdy se to protne a to ještě ten Leaf je připoutanej k baráku, nebo člověk musí bydlet v nabíječkově hustě osídlené oblasti – pak to má s dobíjením za nula šanci vycházet. Tenhle víkend jsem se bohužel opět přesvědčil, že elektromobil, který bezpečně nedá v zimě při obsazení rodinou a při běžném provozu 200 km – tzn že tam bude ještě dvacet km rezervy je pořád jen hračka pro fandy, případně musí mít člověk k dispozici spalovák, který delší cesty obslouží .

              2. A nebyla to ta moje? 3.0 tdi, nová za necelých 1.7 mega,
                A nebyla to ta moje? 3.0 tdi, nová za necelých 1.7 mega, prodej za asi 180 co si pamatuju. Stará 4,5 roku, prodej přes Mamacar.

                Ale teď ta pointa – natočeno 270 tisíc km. Takže kilák asi za bůra. Což je pro ojeté elektro nedostižná cena.

                1. ne nikdy jsem zadny diesel nevlastnil a vsechny me ojetiny
                  ne nikdy jsem zadny diesel nevlastnil a vsechny me ojetiny byli kupovane z Nemecka coby auta protiuctova od dealera dane znacky, takze pokud jsi nedaval na protiucet benzinovou variantu v Hamburku, tak to jiste nebyla ona

                2. Měnil jsem sice za A5 TFSI ale na Jarově a ne protiúčtem,
                  Měnil jsem sice za A5 TFSI ale na Jarově a ne protiúčtem, takže ne. Škoda, někdy si říkám, že bych chtěl vědět kde ta auta skončila.

            1. Protože do prodeje se dostávají první verze
              Protože do prodeje se dostávají první verze elektromobilů. Tedy ty, které měly hodně dětských nemocí a byly drahé a unikátní a tedy vhodné jenom pro fanoušky.

              Konkurenceschopné elektromobily, kde byly dětské nemoci odstraněny, jsou na trhu krátce a ty v bazarovém prodeji ještě neseženeš. Případně teprve přijdou na trh v následujících letech. Máš to stejné jako u každé rychle se rozvíjející technologie. Kdežto na spalovácích už dávno není co rozvíjet.

              Nebude to dlouho trvat a elektromobily budou v budoucnu stárnout pomaleji už jenom kvůli nižšímu opotřebení, jednodušší konstrukci a dlouhé životnosti akumulátorů. Fakticky budou zastarávat hlavně morálně.

                1. Dneska? Leda by bylo hodně levné jako druhé auto.
                  Za pár

                  Dneska? Leda by bylo hodně levné jako druhé auto.

                  Za pár let to nebude problém. 200.000 kilometrů bude znamenat, že baterka je ještě stále na začátku životnosti. Viz ta studie Jeffa Dahna a 10.000 cyklech testování u baterií, které jsou technologicky už poměrně zastaralé.

                2. No dneska určitě ne. A i za pár let to bude otázka.
                  No dneska určitě ne. A i za pár let to bude otázka.

                3. Ta studie je z roku 2019 a byla prováděna po dobu 3 let
                  Ta studie je z roku 2019 a byla prováděna po dobu 3 let nepřetržitým nabíjením a vybíjením. Jedná se tedy o technologii starou minimálně 4 roky. Za ty 4 roky se hodně změnilo.

                4. Uvidíme. Když čtu ty nářky majitelů Leafa s 30 kWh
                  Uvidíme. Když čtu ty nářky majitelů Leafa s 30 kWh baterkou, jak jim před očima degraduje…

                5. Tak zrovna Leaf bez kapalinou chlazené baterie patří
                  Tak zrovna Leaf bez kapalinou chlazené baterie patří právě k těm prvotním autům s dětskýma nemocema.

                6. A ty nové Leafy 40 a 60 kWh už to mají lepší? Protože na
                  A ty nové Leafy 40 a 60 kWh už to mají lepší? Protože na ty jsem taky slyšel stížnosti. Je to prostě loterie. Ty nové Leafy budou právě za 5 let ojetiny je koupi. A ostatní je otázka. Hyundai asi taky nic moc, verze 64 zas má problém v nižších teplotách, nabíjí pomalu. To si člověk nevybere 🙁

                7. Každý výrobca, ktorý nedá do elektroauta aktívny
                  Každý výrobca, ktorý nedá do elektroauta aktívny termálny manažment (aspoň jednoduchý vzduchový), tak vlastne plytvá zdrojmi a mal by byť nejakým spôsobom za to postihovaný, pretože vedome skracuje životnosť celého auta. A Nissan je v tomto král, ten nový Leaf e+ s 60kWh baterkou je doslova plytvanie batériami!

                8. I Tesla má problém s nabíjením v nízkých teplotách.
                  I Tesla má problém s nabíjením v nízkých teplotách. Pokud auto stojí někde v garáži delší dobu – 2-3 dny, kde je třeba 0-2 stupně a pak se jede rovnou na nabíječku (rovnou myslím během 10-20 minut), tak prostě to auto nabíjí 10-15 kW. Kvůli tomu funguje to předehřívání na Superchargery, ale to nefunguje pro mnoho veřejných 50 kW stanic.

                9. Ak niekto vyjde z domu zo studenej garáže a po 20 minutách
                  Ak niekto vyjde z domu zo studenej garáže a po 20 minutách chce (alebo nedajbože potrebuje) ísť rýchlonabíjať a čuduje sa, že mu to nabíja iba 15kW, tak to nie je chyba auta ale iba obsluhy. Nepoznám jeden rozumný dôvod takéhoto postupu, ako snaha ušetriť na nabíjaní. Prepáčte ale takýto prípad sa ani inak nedá komentovať.
                  Inak po 20 minutach svižnej jazdy spojenej s predohrevom (ktorý má každá Tesla) sa dá aj takáto absurdita zvládnuť a bude nabíjať minimálne 70kW.

                10. Mě spíš zajímají jiná EV než Tesla. Jasně, je blbost
                  Mě spíš zajímají jiná EV než Tesla. Jasně, je blbost vyjíždět z domova a hned nabíjet. Ale někdy se prostě stane, když člověk někde stojí mimo domov a nabíjení tam není, na horách a pod.

                  Když třeba pojedu s EV nějakých 250 km po dálnici a pak hdu chtít nabít? Teplota bude pod nulou. Bude to znát na rychlosti nabíjení nebo záleží na EV, jestli má ohřev baterky? Opakuji, Tesla mě nezajímá, pro mě jsou zajímavější a vhodnější jiné EV.

                11. EV s ohřevem baterky? Baterka se ohřívá jízdou a při
                  EV s ohřevem baterky? Baterka se ohřívá jízdou a při dobíjení. Po 250 km po dálnici baterka rozhodně nebude studená 😉

                12. Asi úplně stačí, když nepojedete na rychlonabíječku
                  Asi úplně stačí, když nepojedete na rychlonabíječku prvních pár minut po výjezdu. Tepelný management se rychle postará o zahřátí na provozní teplotu.

                13. To je úžasné, co majitelé eMrdek dokáží svému božstvu
                  To je úžasné, co majitelé eMrdek dokáží svému božstvu tolerovat. Asi jako bych si já v dieslu řekl – bacha, prvních 10 km nesmím dělat prudší zatáčku než 50 stupňů :-)…. Jen si to užijte, tepelní managedementi. Není divu, že si eMrdky pořizují bukvice, oni mají k tepelnému manegementu už ze své podstaty blízko 🙂 🙂 🙂

                14. Koníček, veteránisté taky dokáží co 500 km promazávat
                  Koníček, veteránisté taky dokáží co 500 km promazávat auto a co 1 000 km tomu dělat olej a velký servis

                15. Ano, v dieselu bys v zimě neměl prvních 15 minut šlapat
                  Ano, v dieselu bys v zimě neměl prvních 15 minut šlapat moc na plyn než se zahřeje motor.

                16. žádnej spalovací motor se nemá moc zatěžovat, dokud se
                  žádnej spalovací motor se nemá moc zatěžovat, dokud se nedostane olej někam na 70°C – ostatně pokud se nemýlím, tak letadla mají dokonce před startem povinnost zahřívat a na teplotu oleje čekat

                17. Tak rozdíl je v tom, že zatímco s autem není problém
                  Tak rozdíl je v tom, že zatímco s autem není problém odjet na 1/4 plynu či méně než se ohřeje, tak letadlo na 1/4 plynu neodstaruje. A to ještě musí být letadlo schopné odstartovat i když mu jeden motor vypadne. Takže motor letadla musí být při startu schopen dosáhnout plný výkon.

                18. To platí u každého vozidla. Benzín i elektromobil
                  To platí u každého vozidla. Benzín i elektromobil nevyjímaje.
                  Tady pokud někdo nemá výjimku z fyzikálních zákonů o roztažnosti kovů.

                19. Jenom že Dlaždič je z toho zakový překvapený.
                  Jenom že Dlaždič je z toho zakový překvapený.

                20. „Tepelný management se rychle postará o zahřátí na
                  „Tepelný management se rychle postará o zahřátí na provozní teplotu“ -TO NENÍ PRAVDA !!!

                21. Zalezi na znacce EV. Nektere znacky na to kaslou a jine to
                  Zalezi na znacce EV. Nektere znacky na to kaslou a jine to resi.

                22. Ktere znacky EV to resi? Mimo Tesly, o te se nebavime. Hyunai
                  Ktere znacky EV to resi? Mimo Tesly, o te se nebavime. Hyunai a KIA maji nove „zimni rezim“, ktery je pri jizde aktivni az pod minus 5 pri mene nez 33% SOC. Znate dalsi co to alespon takto resi?

                23. Samozrejme Tesla a pak BMW i3 pod +10 C, VW ID3, AUDI eTron a
                  Samozrejme Tesla a pak BMW i3 pod +10 C, VW ID3, AUDI eTron a Porsche Taycan. Dal jsem nehledal.

                24. Ak teda nespomíname Teslu, tak čo viem aktívny ohrev
                  Ak teda nespomíname Teslu, tak čo viem aktívny ohrev baterky má Kia, Hyundai, Audi e-tron, Taycan … a určite sa nejaké nájdu. Pre životnosť a výkon je to základný prepoklad.
                  Ak je zle riešená batéria (nedostatočné odizolovanie) ako napr. v škode citigo, e-up … vám nebude stačiť ani 250km po dialnici. Pri týchto autách batéria dokonca aj chladne, ak sa ide ekonomickým štýlom jazdy.

                25. To byste musel jet tak 50km/h aby se baterka nezahrala. S
                  To byste musel jet tak 50km/h aby se baterka nezahrala. S Leafem 24kWh mate po ujeti 20km zahratou baterku a na rychlonabijecce se normalne nabiji. I po par minutach na DC nabijecce se baterka zahreje. Baterie ma vnitrni odpor a tak pruchozi proud (nabijeci/vybijeci) vytvari dle P=I²*R termicky vykon.

                26. K leafu sa neviem vyjadriť, lebo ho nemám takýmto spôsobom
                  K leafu sa neviem vyjadriť, lebo ho nemám takýmto spôsobom otestovaný. Iba k Tesle a k citigu. A pri citigu mám odsledované nasledovné:
                  -Pri vonkajšej teplote 1st. a teplote baterky 1,5st. som na trase dlhej cca 40km zdvihol teplotu baterky na 7,5st, štýlom prudké zrýchlovanie a slabučká rekuperácia max. na D-1. Minul som pritom viac ako 40% energie. T.j. absolútne neefektívne.
                  -Pri rýchlosti 110km/hod. úsporným štýlom jazdy, mi na trase 40km
                  klesla teplota baterky z 18st na 16st. pri vonkajšej teplote 1st.
                  Zatial som to nemal možnosť otestovať pri nižšej teplote ale myslím že je jasné, že to bude len horšie a to preto, že citigo má mizerne tepelne odizolovaný batterypack.
                  Čo sa týka Tesly, tak ani tam sa neohreje batéria na ideálnu teplotu pri vonkajších mínusových teplotách, ak sa zvolí úsporný štýl jazdy bez prudšieho zrýchlovania a bez nastavenia ciela nejakej nabíjačky, na trase menšej ako 50km. A to má baterku zaizolovanú dosť dobre.
                  A čo sa týka Nissanu leaf, tak som už veľa krát videl ako mu do vybitej baterky netieklo viac ako 15kW, takže silno pochybujem, že by po prejdení 20km nabíjal normálnym výkonom ako v lete. Je to skôr iba zbožné želanie.

                27. U Tesly i Leafa delam, ze pred cestou nabijim a predehrivam.
                  U Tesly i Leafa delam, ze pred cestou nabijim a predehrivam. Tesla urcite v nizkych teplotach predehriva baterku, protoze pri odjezdu neni modra zona ukazujici nedostupnou kapacitu diky chladne baterce. Leaf zrejme zahreje i obycejne nabijeni pres AC vykonem 3,7kW. Tak to asi bude ten duvod, ze se studenou baterkou nemam takove negativni zkusenosti.

                28. Právě, že KONU mám a pokud KONA má ve výbavě „zimní
                  Právě, že KONU mám a pokud KONA má ve výbavě „zimní režim“ a je-li zapnutý v menu, tak je aktivován pouze pokud je chladněji jak -5°C !!! Tedy Hyundai ani KIA zatím neumoňuje ohřev baterie nad 25° pro maximální rychlost nabíjení. Neznám žádné EV (mimo Teslu), které by mělo ohřev baterie.

                29. A nezahreje se ta baterka tou jízdou? Protože pokud teda v
                  A nezahreje se ta baterka tou jízdou? Protože pokud teda v zime pri teplotách kolem nuly je to tak, že nabíjecí výkon je o hodně nižší než těch 65-70 kW, tak pak je to auto na dělsi cestování (1-2 nabití na ceste) ne úplně vhodné. To je docela zklamání.

                  No, jsem zvědavý na ten dálkový test Kony na 1000 km v kuse, co byl teď před týdnem. Zima byla dost.

                30. Baterka se ohreje beznou jizdou:
                  Ioniq_28 o 1 supen za 10

                  Baterka se ohreje beznou jizdou:
                  Ioniq_28 o 1 supen za 10 km
                  Kona_64 o 1 stupen za 25 km
                  Rozhodujici je tedy hmota baterie. Obdobne to bude i u dalsich EV.
                  Kdyz je baterie tepla po nabijeni, tak se jizdou i ryclou dalnicni ochlazuje, pokud je pod podlahou.
                  Cas zimni jizdy Kony 1000 km odhaduji podobny Ioniqu.
                  Letni cas je o nekolik hodin mensi, viz test na YT pri 133 km/hod., asi za 8 h 30 min.

                31. Chápu, prostě další položka na dlouhý seznam Co se s
                  Chápu, prostě další položka na dlouhý seznam Co se s uživatelsky přívětivým elektromobilem nesmí.

                  Opět ve stylu Já mu jasné říkal, že než nastartuje musí zapnout sytič, dolejt půllitr oleje a pak naprázdno dvakrát rychle prošlápnout plyn, ale jeho žena ho prošlápla jen jednou. To ani nemá cenu komentovat, prostě kráva.

                32. Jako hrdý majitel dieselu bys měl vědět, že diesely by se
                  Jako hrdý majitel dieselu bys měl vědět, že diesely by se měly taky nejprve zahřát.

                33. To máš pravdu. Ale do -30 se to moc řešit nemusí a pokud
                  To máš pravdu. Ale do -30 se to moc řešit nemusí a pokud by taková zima byla, stejně budu pouštět samostatné topení a to motor zahřeje.

                34. Blbost. Řešit bys to měl už při nule. Nemyslím tím že
                  Blbost. Řešit bys to měl už při nule. Nemyslím tím že nenastartuješ, ale že huntuješ motor. Může trvat klidně čtvrt hodiny než se hnací soustava dostane na správné provozní teploty.

                  https://www.autoweb.cz/diesel-a-zima-co-tankovat-a-jak-se-o-motor-starat/

                  Proč myslíš, že takové ambulantní vozy, co jsou na diesel musí být v zimě neustále na předehřívání. A tím nemyslím nějaké staré auta, ale právě naopak nové vozy. Takže ty auta jsou stejně neustále v zásuvce.

                35. Nevím, co označuješ hnací soustavou. Žádné auto po
                  Nevím, co označuješ hnací soustavou. Žádné auto po studeném startu brutálně neničím. Ale na druhou stranu jsem nikdy neměl v zimě problém se starty, nikdy jsem neměl problém s chybějícím výkonem a nikdy jsem auto nepředával dalšímu kupci v jiném než perfektním stavu.

                  Takže sorry, fakt netuším o čem píšeš.

                36. Do -30 sa to samozrejme tiež rieši, pokial sa to nerieši,
                  Do -30 sa to samozrejme tiež rieši, pokial sa to nerieši, tak motor dá dosť rýchlo pápá 🙂

                37. Nevím jak nové Leafy to jsou, ale ani 2018 neměly vodní
                  Nevím jak nové Leafy to jsou, ale ani 2018 neměly vodní chlazení. Což je dneska vyložene tragédie.

                38. Žiadny leaf nemá aktívny termálny manažment.
                  Žiadny leaf nemá aktívny termálny manažment.

                39. A to jsou právě ty dětské nemoci, které musí automobilky
                  A to jsou právě ty dětské nemoci, které musí automobilky vychytat.

                40. Ta varianta 62kWh (Leaf+?), pokud nebude utrápená svým
                  Ta varianta 62kWh (Leaf+?), pokud nebude utrápená svým předchozím majitelem, bude počítám použitelná na dojíždění do práce a nějak se doplácáte na chalupu (pokud nebude na druhém konci republiky) a budete mít +- jistotu, že to zvládne i s objížďkama, ženinou touhu po návštěvě cehosi cestou. Na hory do Alp, to nebude přejezd po práci odpoledne a večer spíte v Alpách, ale znova jako se Š120 to bude operace na celý den. Sice pojedete trošku rychleji, ale budete pomalu dobíjet.

                41. Baterie degraduje mimo jiné také časem.
                  Baterie degraduje mimo jiné také časem.

                42. Ojeté EV s 200 tis na tacho mimo teslu asi dneska ani
                  Ojeté EV s 200 tis na tacho mimo teslu asi dneska ani neseženete.Drtivá většina namá najeto ani 50.

                43. Jo, ale je předpoklad, že za pár let v nabídce ojetin
                  Jo, ale je předpoklad, že za pár let v nabídce ojetin budou. Stejně jako u spalováků. Protože prodávat EV s najetymi 50 tis mi přijde ekonomický nesmysl. Uvidíme za pár let.

                44. Nektere spalovaci Porsche maji na tachu par desitek tisic a
                  Nektere spalovaci Porsche maji na tachu par desitek tisic a take se prodavaji. Nekdo proste nejezdi jako nejaky obchodni zastupce. A na dovolenou leta letadlem. Prumerny najezd je ca. 30-40km/den. A v tom prumeru jsou i kilometrovy zrouti s 100-200 tisic km/rok.

                45. Jenže Porsche až na výjimky a určité typy niko nemá jako
                  Jenže Porsche až na výjimky a určité typy niko nemá jako dailynu ani to na to není určeno, což většina těch elektromobilů je.

                46. To chcete majitele EV nutit, aby vic jezdili, nebo co maji
                  To chcete majitele EV nutit, aby vic jezdili, nebo co maji delat, kdyz maji jejich EV maly najezd? Zakaz prodeje? Stejne tak sezenete 10 let stary spalovak se malym najezdem, tak i EV. Prave lidi, kteri malo jezdi, maji tendenci koupit EV, protoze jim plne pokryje potreby. A kdyz je po par letech omrzi a prodavaji, tak vam to vadi? Muj TM3 budu take nekdy prodavat s malym najezdem, protoze budu chtit treba uplne jine EV. Je to moje pravo a basta.

                47. Nikdo nikoho nenutí 🙂 Jen prostě je reálnější, že
                  Nikdo nikoho nenutí 🙂 Jen prostě je reálnější, že rodinné auto bude mít po 5 letech najeto přes 100 tis než 50 tisíc. I když český bazárník říká něco jiného 🙂

                48. asi tak a u elektromobilů je v průměru statisticky menší
                  asi tak a u elektromobilů je v průměru statisticky menší nájezd. Buď si je kupují lidi, co tolik nejezdí a mají dost peněz – takže je to netankuje, nebo to lidi kupují ve víře, že to půjde a pak narazí, chvíli bojují a pak se zbavují, další skupina jsou pak imagelovci…tedy mají (nepotřebují), jde jim o image a s každou novinkou musí obnovit, stejně jako ajfoouny

                49. Ono taky není žádná sranda ujet eletromobilem s realnym
                  Ono taky není žádná sranda ujet eletromobilem s realnym dojezdem 150 Km 100 tis. To jste pořád na nabíječce.

                50. Jo, pres noc se to nabiji samo. A kazde rano muzete vyrazit
                  Jo, pres noc se to nabiji samo. A kazde rano muzete vyrazit bez cuchani smradu na benzince.

                51. Mně by stačilo, aby lidi zbytečně nemrhali zdroji a
                  Mně by stačilo, aby lidi zbytečně nemrhali zdroji a penězi, protože i to jsou emise a pokud už to dělají, ok jejich věci, ale ať šoupají nohama a nepoučují ostatní o své vizi ekologie – to je mírně řečeno silně pokrytecké.

                52. Předpokládám, že budu jako ojetinu kupovat normální
                  Předpokládám, že budu jako ojetinu kupovat normální auto, se kterým majitel normálně jezdil a neměl to na ozdobu 🙂 U auta ve věku 5 let mi přijde normální, že to bude mít 100-150 tis na tacho. Zvlášť když to bude EV, které si majitel koupil třeba i proto, aby ušetřil na PHM, tak mi přijde blbost aby to šetřil v garáži.

                  Třeba Lexuse jsem kupoval ve věku 5 let a a 260 na tacho, absolutně bez problémů. Nevím, jestli bych měl odvahu koupit EV s takovým nájezdem. Však uvidíme jaká bude situace. Ale to už mi přijde skoro rozumnější koupit předváděcí třeba Konu za cca 800, I třeba částečně na leasing, což se pak trochu vrátí na úspoře za palivo.

        2. Že je řeč o výkupní ceně jsem přehlédnul, takže se
          Že je řeč o výkupní ceně jsem přehlédnul, takže se omlouvám. Konstrukce ceny je mi jasná, netřeba vysvětlovat. To, že BEV v těchhle dřevních dobách kupují Ti co na to mají, je jasné. A je jedno, jestli jde o pozéry či lidi co chtějí udělat něco pro zdraví a přírodu. Pro chudinu dobře, prošlapávají nám cestu.

Napsat komentář