ID.4 je první zcela elektrické SUV značky Volkswagen a první globální elektromobil značky. Vstupuje do největšího tržního segmentu na světě, třídy kompaktních SUV.
foto: Volkswagen
Elektrická ofenziva značky Volkswagen získává na intenzitě. ID.4 je po modelu ID.3 druhým modelem na modulární platformě MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten) pro elektromobily a současně prvním zcela elektricky poháněným SUV značky.
Elektromobil se bude vyrábět a prodávat v Číně, USA a Evropě. Volkswagen ID.4 tvoří strategický milník elektrické ofenzivy koncernu. Volkswagen hodlá uvést do roku 2029 na trh až 75 výhradně elektricky poháněných modelů a prodat do té doby cca 26 milionů elektromobilů.
Značka souběžně vytváří komplexní „ekosystém“ trvale udržitelné elektromobility. Zákazníci obdrží ID.4 jako automobil, který byl vyroben s neutrální bilancí emisí CO2. Pokud jej budou nabíjet trvale udržitelně vyráběnou elektrickou energií, bude klimaticky neutrální i jeho provoz.
ID.4 s vnější délkou 4,58 metru přesvědčí na první pohled svým sebevědomým vzhledem. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu je 0,28. Elektrické SUV bude uvedeno na vybrané trhy v závěru roku 2020. V ostatních zemích včetně ČR pak v lednu 2021.
Chytré přítelské světlomety
ID.4 využívá nové technologie v oblasti osvětlení. Mezi ně patří interaktivní světlomety „IQ.Light LED Matrix“, které řidiče při odemykání vozu přátelsky pozdraví natočením svých optických modulů.
Světlomety nabízejí funkci inteligentně řízených, trvale zapnutých dálkových světel, která dokonale osvětlují vozovku, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
foto: Volkswagen
Zadní svítilny LED 3D zahrnují dynamické ukazatele směru, jejichž přerušované světlo se rozsvěcuje od vnitřního okraje k vnějšímu. Koncová světla působí mimořádně homogenním a trojrozměrným dojmem.
Jejich funkci zajišťují nové speciální diody LED 3D, které jednotlivě vyčnívají do prostoru. Brzdová světla mají tvar písmene „X“. Na přivítanou s řidičem a rozloučení s ním aktivují svítilny své dynamické funkce. Zákazník si přitom může vybrat mezi dvěma designy.
Prostorný a pohodlný interiér
Sedadla jsou mnohostranně elektricky nastavitelná. Jejich pneumatické bederní opěrky nabízejí masážní funkci. Sedadla nesou pečeť kvality AGR (Aktion Gesunder Rücken – akce zdravá záda). Všechna sedadla jsou sériově vybavena loketní opěrkou na vnitřní straně. Čalounění je z veganských materiálů.
foto: Volkswagen
Zavazadlový prostor pojme 543 litrů a sklopením opěradel zadních sedadel se zvětší na 1575 litrů (při využití celé výšky interiéru až po strop). Na přání se dodává elektricky ovládané zadní výklopné víko „Easy Open & Close“, které se otevře na povel specifického pohybu nohy.
Mezi další užitečné prvky patří síť na zavazadla, síťová přepážka pro oddělení zavazadlového prostoru a variabilně využitelná podlaha zavazadlového prostoru. Pro elektricky poháněné SUV se na přání dodává tažné zařízení. K němu lze připojit přívěs o hmotnosti až 1000 kilogramů (brzděný, při 12% stoupání).
Důležité hlasové ovládání
Displej má v elektromobilu Volkswagen ID.4 úhlopříčku 10 nebo 12 palců. Druhou úroveň ovládání tvoří sériově dodávané hlasové ovládání „Ahoj ID.“, které rozumí mnoha často používaným formulacím v hovorovém jazyce. Stejně jako v případě ID.3 umí systém samozřejmě česky.
foto: Volkswagen
Hlasové ovládání online zlepšuje rozpoznávání hovorového jazyka, protože mnohé funkce profitují z rozsáhlých znalostí uložených v cloudu („Ahoj ID., kde je nejbližší kavárna s prodejem zmrzliny?“). App Connect umožní přehrávání multimediálních souborů prostřednictvím chytrého telefonu.
Řidič a cestující mohou propojit své chytré telefony s vozem prostřednictvím systémů Android Auto, Apple Car Play a Mirror Link. Dalším výjimečným prvkem v oblasti konektivity je telefonní rozhraní Comfort, které připojí chytrý telefon k elektronickému systému vozidla.
Konektivita
Služby We Connect Start propojují vůz s chytrým telefonem uživatele a dopravní infrastrukturou. Paket zahrnuje na jedné straně navigační služby – mezi ně patří aktuální data o průjezdnosti silnic a zobrazování nabíjecích stanic v okolí, rovněž s informacemi v reálném čase.
foto: Volkswagen
Druhou součástí jsou služby týkající se vozidla. Uživatelé modelu ID.4 mohou prostřednictvím bezplatné aplikace We Connect ID. App na chytrém telefonu ovládat nabíjení a klimatizaci. Navíc mohou tímto způsobem zjišťovat také stav nabití akumulátorů a dojezd vozidla. Nezávislá klimatizace funguje i bez připojení automobilu k elektrické síti.
Asistence
Asistenční systémy, s nimiž ID.4 sjíždí z montážní linky, mají souhrnné označení IQ.Drive. Již sériově dodávané ultrazvukové senzory s akustickým upozorňováním na překážky při parkování jsou doplněny funkcí automatického brzdění při manévrování.
foto: Volkswagen
Sériová výbava obou speciálních edicí zahrnuje rovněž asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění a asistentem pro odbočování, asistenta pro vyhýbací manévry a adaptivní tempomat ACC „stop & go“ s omezovačem rychlosti.
ACC vyhodnocuje data navigačního systému a dopravní značení. Díky tomu optimalizuje jízdu předvídavě. Před zatáčkami, kruhovými objezdy, úseky s omezenou rychlostí a obcemi sníží automaticky rychlost jízdy. Dalším sériovým systémem je Eco Assistent, který může řidiče upozorňovat na okamžiky, v nichž by bylo smysluplné, aby uvolnil pedál plynu.
foto: Volkswagen
Model ID.4 může bát dále vybaven následujícími systémy: Travel Assist udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a navíc udržuje elektromobil uprostřed jízdního pruhu. Tato funkce vykonává svou činnost za předpokladu, že se řidič alespoň lehce dotýká kapacitního volantu, který je součástí tohoto systému.
Side Assist upozorňuje na kritické situace při změně jízdního pruhu. A asistent pro stav nouze, Emergency Assist, elektromobil ID.4 zastaví v případě náhlé zdravotní indispozice řidiče.
Vzdálené softwarové updaty
Za elektronickou inteligencí modelu ID.4 stojí zcela nově vyvinutá architektura. Ta v oblasti hardwaru sází především na dvě centrální vysokovýkonné řídicí jednotky. Jejich softwarová architektura je založena na principu stacionárních serverů. Koncept široké servisní platformy výrazně usnadňuje výměnu dat a funkcí mezi zapojenými systémy.
foto: Volkswagen
Díky tomu lze snadno integrovat nové datové pakety, přičemž bezpečnost má vždy přednost. Zásadním funkcím – například pohonu nebo brzdové soustavě – zůstávají přiřazeny samostatné řídicí jednotky.
Majitelé modelu ID.4 ocení další silnou stránku nové elektronické platformy, a tou je funkce bezdrátové aktualizace na dálku (Online Remote Update). Software centrálních řídicích jednotek se aktualizuje prostřednictvím mobilní telefonní sítě.
Do vozu se přenese datový soubor a po ukončení jízdy dojde k jeho instalaci. Při dalším spuštění pohonu je k dispozici. To umožní průběžnou optimalizaci mnoha funkcí.
foto: Volkswagen
Bezprostředně před zadní nápravou modelu ID.4 je uložen elektromotor, který pohání kola prostřednictvím jednostupňového převodového ústrojí. Synchronní elektromotor s permanentním magnetem má kompaktní a lehkou konstrukci a pracuje s vysokou účinností.
V obou speciálních edicích poskytuje nejvyšší výkon 150 kW. Řidič má od okamžiku rozjezdu k dispozici maximální točivý moment 310 N.m. Sprint z nuly na 100 km/h trvá 8,5 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 160 km/h. V roce 2021 bude následovat vrcholný model s ještě vyšším výkonem a pohonem všech kol.
Baterie a záruka
U model ID.4 na začátku výroby bude sloužit k ukládání elektrické energie sada akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh. Její hmotnost je 493 kilogramů a v reálném provozu umožňuje dojezd až 520 km.
foto: Volkswagen
Schránka sady akumulátorů je vyrobena z hliníkových profilů a chráněna odolným rámem. Uvnitř je uloženo dvanáct akumulátorových modulů. V každém z nich je 24 akumulátorových článků v tenkém fóliovém pouzdru.
Optimální provozní teplotu pro ně udržuje kapalinové chlazení, jehož kanály jsou integrovány do nosné desky. Volkswagen zaručuje, že akumulátory budou mít po osmi letech nebo 160 000 ujetých kilometrech ještě minimálně 70 % původní kapacity.
Rychlé nabíjení
Volkswagen ID.4 s akumulátory o kapacitě 77 kWh doplní na stanicích pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem, například v síti Ionity, dostatek elektrické energie pro dalších 320 km (podle metodiky WLTP) během 30 minut – nabíjecí výkon přitom dosahuje až 125 kW.
foto: Volkswagen
Na veřejných nabíjecích stanicích mohou uživatelé nabíjet svůj elektromobil ID.4 také střídavým proudem pomocí kabelu Mode 3. Prostřednictvím programu We Charge mají přitom k dispozici jednu z největších sítí v Evropě s více než 150 000 veřejnými nabíjecími přípojkami.
foto: Volkswagen
Přístupné jsou s jednou jedinou kartou. ID. Charger pro domácí nabíjení. K nabíjení doma zákazníkům poslouží nová nástěnná nabíječka ID. Charger. Na výběr jsou tři verze se základními cenami od 388 eur. Všechny nabízejí nabíjecí výkon až 11 kW.
Chtěl bych jen upozornit, že se prodávají také ID.3 s
Chtěl bych jen upozornit, že se prodávají také ID.3 s baterkou
82 kWh nabíjením 125kW a dojezdem 550 km vltp kolem komína.
(asi se mě z toho bude motat hlava)
Mám objednáno ale jen 62 kWh, protože bych tahal o 120 kg navíc
a tím bych měl větší spotřebu a pomalejší rozjezd.
Raději si počkám na nabíječce o nějakou minutu déle.
Kdy ho dostanete? Je to 1st edition nebo uz bezna serie?
Kdy ho dostanete? Je to 1st edition nebo uz bezna serie?
Bylo mě řečeno, že asi za měsíc ale oni sami
Bylo mě řečeno, že asi za měsíc ale oni sami nevědí.
Ve smlouvě mám napsáno model: ID.3 Pro Power Life 58 kWh.
Měl jsem asi 10 měsíců předobjednáno v Brně a zaplaceno 25000 kč.
Pak mě peníze vrátili podepsal jsem smlouvu zaplatil zálohu
100 000 kč.
Protože v té nejprvnější verzi nebylo tepelné čerpadlo a nutně jsem
ho chtěl, tak si prý musím trošku počkat.
Pak dám vědět na Hybridu.
Ja bych radeji pockal s prevzetim na pristi rok. V papirech je
Ja bych radeji pockal s prevzetim na pristi rok. V papirech je 2021 lepsi nez 2020.
Už jsem se načekal dost napřed na vw e-up a teď na ID.3
a
Už jsem se načekal dost napřed na vw e-up a teď na ID.3
a kdybych odstoupil od smlouvy tak bych mohl taky přijít o zálohu.
Už jsem od první smlouvy odstoupil kvůli tomu tepelnému čerpadlu.
Ale myslím si že nic novějšího od nového roku nebude.
VW musí teď hodně vyrábět nestíhají.
https://elektrickevozy.cz/clanky/v-norsku-se-vylodily-prvni-kusy-elektromobilu-volkswagen-id-3
Ještě do
Ještě do Švédska.
https://insideevs.com/news/441940/300-volkswagen-id3-lands-sweden/
dyjodový konzerví krávoviny sou leda naškodu, nás
dyjodový konzerví krávoviny sou leda naškodu, nás zajmají technické parametry třeba ZADNÍ BRZDY jsou taky bubnové jako má ídy3 a enypšouk?? :))
http://www.hybrid.cz/elektromobil-skoda-enyaq-iv-cena-od-1059-milionu-kc-dojezd-az-510-km
PS: jasně že jsou to bubny, musel sis to sice sám nejít ale už to víš ;))
https://youtu.be/4zo7cngZN1k?t=402
neuvěřitelný ale všechny verze mají na zadku
neuvěřitelný ale všechny verze mají na zadku „doživotní“ bubny 😉
https://youtu.be/4zo7cngZN1k?t=402
Koukám, že vy z toho už máte doživovní trauma, prostě
Koukám, že vy z toho už máte doživovní trauma, prostě se s tím smiřte, a teprve čas ukáže, jestli je to vhodnější než kotouče.Podle mě to bude lepší, stejně jako např. u Hiluxu nebo Navary, které navíc nemají rekuperaci.
já s tím psychycký problémy rozhodně nemám, to jen tím
já s tím psychycký problémy rozhodně nemám, to jen tím lidem říkám že sem se teda netrefil (narozdíl od zdejších egoušů) a voni tam vážně flákly i do ID4 len ty bubny 🙂 včetně důkazu na zlatým podnose (narozdíl vod těch skromných plkajících socek tady 😉
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-id-4/
Podle toho, že to dáváte v každém „druhém“ příspěvku
Podle toho, že to dáváte v každém „druhém“ příspěvku to tak vypadá.
nj zdání klame, když nerozumíš na první tak si to holt
nj zdání klame, když nerozumíš na první tak si to holt musíš dřív ověřit než začneš komentovat jinak budeš co no plácat taky 😉
Bohužel, my obyčejní a průměrní vaší genialitě
Bohužel, my obyčejní a průměrní vaší genialitě prostě nerozumíme, musí to být pro vás asi hrozné to ostatním stále vysvětlovat?
no to je tvůj problém stím já už ti nepomůžu takže si
no to je tvůj problém stím já už ti nepomůžu takže si tu zbytečně nevylejvej srdce a kdyžtak vypadni k psychogovi nebo jinýmu specijalistovi nazdar tvl
Rozkaz, už tam běžím, ale vás vyvolených je málo, před
Rozkaz, už tam běžím, ale vás vyvolených je málo, před kým tady pak budete excelovat?
.
.
:))) nebud z toho tak vyplesk tohle není diplomka 🙂 hlavně
:))) nebud z toho tak vyplesk tohle není diplomka 🙂 hlavně klid nohy fteple, uč se a snaž se být užitečný. nikdo netvrdí že zdejší kapacity vyKuk apod budou dodávat donekonečna … mysli už taky trochu at ti všecko nemusím vysvětlovat, je to pak zátěž vopruz 😉
https://cs.wikipedia.org/wiki/Spasitelsk%C3%BD_komplex
https://cs.wikipedia.org/wiki/Spasitelsk%C3%BD_komplex
hmm zajmavý každopádně o stavu mysli zdejších pacijentů
hmm zajmavý každopádně o stavu mysli zdejších pacijentů vypovídá kvalita/kvantita/hodnověrnost jejich příspěvků… 😉 Cos ty nám dneska zajmavýho dodal?
PS: každopádně měj na paměti že někteří jedinci na planetě jsou hybridováni a jiní hold nee ;)))
https://zoom.iprima.cz/vetrelci-davnoveku
možná bych ti ještě ke studiu mohl doporučit jedno mooc zajímavý výukový videjko… ;))
https://www.csfd.cz/film/341208-lucy/prehled/
Někdy je lepší mlčet, než neustále opakovat stejné
Někdy je lepší mlčet, než neustále opakovat stejné bubnovové fráze, nebo dávat příspěvky o „nabíjecích lampách“ s víc jak měsíčním zpožděním, ale pokud jste placený za příspěvek tak se to dá chápat.Ad odkazy , sledujete fakt „poučné“ filmy, na těch vašich příspěvcích je to znát.
no vidišto že se tím neřídíš prosimtě 🙂 takhle z tebe
no vidišto že se tím neřídíš prosimtě 🙂 takhle z tebe zaaas mluví hen to ego 😉
Zkuste poprosit Manku nebo Rumcajse, aby vás naučili
Zkuste poprosit Manku nebo Rumcajse, aby vás naučili normálně mluvit, u víc jak pětiletých dětí to už není roztomilé.
a zase furt to bude zkoušet ze všech stran jen aby nahonil
a zase furt to bude zkoušet ze všech stran jen aby nahonil to svý ego 🙂
Tak už vám ty přípěvky doma opravují, stačilo jenom
Tak už vám ty přípěvky doma opravují, stačilo jenom požádat a hned je to lepší(trochu) co?
xxx
xxx
ZROVNA DNESKA Soud v německém Braunschweigu rozhodl o
ZROVNA DNESKA Soud v německém Braunschweigu rozhodl o zahájení soudního řízení proti bývalému šéfovi koncernu VW Winterkornovi … ;))
https://www.investicniweb.cz/news-byvaly-sef-volkswagenu-winterkorn-pujde-k-soudu-za-podvod/
Trochu off.
Uživatelské hodnocení
Trochu off.
Uživatelské hodnocení ID.3.
https://youtu.be/I9pn4pF1_lg
Pohled pod kapotu vám názorně ukáže jak moc je VW koncern
Pohled pod kapotu vám názorně ukáže jak moc je VW koncern pozadu.
je to napendrek co když při blbý výměně brzdovky jednou
je to napendrek co když při blbý výměně brzdovky jednou za 3-5 let musíš vykuchat půlku tezly … 😉
Píár oddělení VW má v textu chybu. Opravte si jí.
Píár oddělení VW má v textu chybu. Opravte si jí.
Volkswagen
Volkswagen ID.4
https://www.youtube.com/results?search_query=Volkswagen+ID.4
Volkswagen ID.4 – Exkluzívne predstavenie elektrického SUV
https://www.youtube.com/watch?v=4zo7cngZN1k&t=613s
jak to že to na zadních nefláká hlavou do skla ?? co je to
jak to že to na zadních nefláká hlavou do skla ?? co je to za bordel když tezla může :))
Překvapuje mě váha baterie, čekal jsem tak o sto kilo
Překvapuje mě váha baterie, čekal jsem tak o sto kilo méně…
třeba ji zabetonovali to aby ta prezentačka nebyla už jen
třeba ji zabetonovali to aby ta prezentačka nebyla už jen jejich slavný studyjový píár ale takzvaně nabeton ;)))
Dneska se jedu projet v ID.3, to jsem moc zvědavý, jaká je
Dneska se jedu projet v ID.3, to jsem moc zvědavý, jaká je VW elektromobilní realita. Zatím kvalita elektromobilů co jsem zkoušel byla jedna tragédie vedle druhé.
Potkal jsem ho včera v ulici s německou značkou a byl jsem
Potkal jsem ho včera v ulici s německou značkou a byl jsem překvapen, že to auto vypadá živě docela sympaticky.
joo je skvělý žejo, rozhodně lepčí jak piksla tezla :))
joo je skvělý žejo, rozhodně lepčí jak piksla tezla :)) Naštěstí totiž měli proevropský rozum a dali tam mmjiné normální kliky a normální rámový dveře ;))
nezapomen votestovat zadní bubny očekávám pak podrobný
nezapomen votestovat zadní bubny očekávám pak podrobný hlášení 😉
ps: tyo kde se flákáš? musel sem si ty bubny najít sám 😉
https://youtu.be/4zo7cngZN1k?t=402
u ID3 ten výkon začne padat už na 29% na YT už je dost
u ID3 ten výkon začne padat už na 29% na YT už je dost videi kde to ukazujou
To je prý vlastnost chemie těch článků, na konci už
To je prý vlastnost chemie těch článků, na konci už není schopen dodat výkon.
Těch LG? A u Teslích či jiných tomu tak není?
Těch LG? A u Teslích či jiných tomu tak není?
etron to nemá…ten jede stopade až do 90%
etron to nemá…ten jede stopade až do 90%
Já nevím, asi jsem nějakej náročnej, ale:
1) Dojez 520 km
Já nevím, asi jsem nějakej náročnej, ale:
1) Dojez 520 km (WLTP) při použitelných 77 kWh?
2) Rychlonabíjení AŽ 125 kW – už dnes není RYCHLO. Je to méně než 2C – potažmo 30 min na nabíječce pro 320 km?
3) Záruka 160K km, nebo 8 let – a pak garantují JEN 70% původní kapacity?
4) A ač je to tedy čistokrevný elektromobil, tak se vsadím, že pod tou kapotou budou zase pěkně vystavený všechny elektro a hnací komponenty. Prostě jak za dob spalováků – pod kapotou přece musí být vidět motor a vše ostatní že?
No mě to na vlajkovou loď přijdou nejmírněji řečeno neoslnivé parametry.
S tim nabijenim mate pravdu jenze snad krome e-Tronu (kterej
S tim nabijenim mate pravdu jenze snad krome e-Tronu (kterej to svoje
ustalene 105kW nabijeni promrha diky velke spotrebe) vetsina aut neudrzi ten nabijeci vykon nijak dlouho. To znamena ten rozdil v dobe nabijeni neni (bohuzel) az tak velkej. Ujet 1000 km trvalo ID.3 v testu jen o 45 minut dele nez Tesle M3. A to ma maximalni rychlost nabijeni 100kW. Dost me to prekvapilo ale je to tak. A navic to tolik nenici baterii.
2C (a troufnu si tvrdit 2,5C) už neničí byterii o nic moc
2C (a troufnu si tvrdit 2,5C) už neničí byterii o nic moc víc. Klidně, ale úplně volně tam mohlo být 175 kW.
PS: co vás vede k tomu, že si ID. 4 oněch 125 udrží v nějakém velkém rozsahu? Ono to může 125 nabíjet od 10% do 50% a pak spadnout někam k 70 kW.
Kdyby to ale v první polovině nabíjení atakovalo těch 175, a pak od 50% to do 80% spadlo třeba na 130kW – no to by byla jiná písnička.
Neudrzi, to jsem nenapsal. Videl jste video z nabijeni ID.3 (
Neudrzi, to jsem nenapsal. Videl jste video z nabijeni ID.3 ( https://www.youtube.com/watch?v=WH2Tm8Ho8I0 )? Pocitam ze to bude podobne, tzn. 125kW maximalne do 30% a pak to pujde pozvolna (ne skokove, to nedela ani ID.3) dolu.
Ale at je to jak je to, jak jsem psal vyse, na 1000 km trasu je ID.3 jen o 30-45 minut pomalejsi nez TM3 (podle 2 rucnych youtuberu) coz je uprime dost malej rozdil. Proc tam neudelali rychlejsi nabijeni nevim. To se musite zeptat VW. 🙂
Jenže ID. 3 je auto úplně k jinému účelu a používání
Jenže ID. 3 je auto úplně k jinému účelu a používání než ID. 4
U ID. 3 se očekává provoz kolem komína, a výjimečně cesty daleko ergo „pomalé“ rychlonabíjení nevadí.
ID. 4 mělo (a je) o třídu vyšší auto – mělo mít k tomu adekvátně lepší rychlonabíjení.
To nabíjení 125 kW je plně konkurenční, i když,
To nabíjení 125 kW je plně konkurenční, i když, samozřejmě, vyšší třídy aut (patřičně dražší) nabízejí rychlejší. Jaký nabíjecí výkon má třeba cenově a velikostně srovnatelné eNiro?
Ale to já přece nepopírám, že to mají všichni stejné –
Ale to já přece nepopírám, že to mají všichni stejné – to je merit mé myšlenky. Proč to proboha udělali stejné? To byl takový problém, být lepší?
Představte si, jak by se ID. 4 vyjímalo na trhu, kdyby mělo tyhle parametry o krapet lepší než konkurence. Takhle mne zase donutili místo toho abych šel a koupil, tak uvažovat o konkurenci. Stálo jim to za to? O co by asi tak bylo dražší umožnit nabíjení 175 kW (notabene, když tu technologii mají).
Kdo chce vic, ma si koupit eTron. A komu ani ten nestaci, ma
Kdo chce vic, ma si koupit eTron. A komu ani ten nestaci, ma si koupit Taycana. Kdyby id4 mel parametry etrona, tak by kanibalizoval tam. Asi ani u vw nejsou zacatecnici.
Jenže to by pak to auto bylo dražší. Všechno je to o
Jenže to by pak to auto bylo dražší. Všechno je to o kompromisech.
Fakt je, že nevím o kolik dražší, jak velký cenový
Fakt je, že nevím o kolik dražší, jak velký cenový rozdíl by byl mezi nabíjením 125 kW a 175 kW, ale statisíce to nebudou. Spíš nižší řády desetisíců korun – max 2000 EUR.
Takže když už jdu koupovat auto, kde cenovka startuje u základního modelu na více než 1,3 mio, tak myslíte, že by mě JEDNORÁZOVÝCH 50 000,- Kč nestálo za trvale o 50 kW vyšší rychlost nabíjení?
Obzvlášť, když se (a to i u nás) začínají DC rychlonabíječky stavět 175 kW.
Nenavrhoval jsem 250 kW, které (zatím) nikde nejsou, navrhoval jsem 175, protože ty se už reálně staví a používají.
Ale právě že ID.3 se dá použít úplně v pohodě třeba
Ale právě že ID.3 se dá použít úplně v pohodě třeba na tu 1000 km trasu. A na každým nabíjení nabíjel pořád stejně rychle. Ne jako Polestar či Honda kde se projevilo něco jako mini rapidgate. Bjorn to nazval únavou z nabíjení. Říká to tam Bjorn, ne ja. Průměrná rychlost i s nabijenim kousek pod 100 km/h. Prostě jste o ekaval víc a jste zklamaný či naštvaný. To chápu.
No tak samozřejmě, že dá. Já jsem ujel 1000 km s
No tak samozřejmě, že dá. Já jsem ujel 1000 km s Peugeotem Ionem. 🙂 , ale žerty stranou. 🙂
Samozřejmě, že dá – ale není to primární způsob užívání. ID 3 je pro lidi, co s ním budou jezdit kolem komína ( což si dnes představuji rádius 200km), a několikrát za rok se s tím vydají na dovolenou 500 a více km.
Kdežto ID 4 si představuji jako auto, které podle zaběhlého stereotypu budou chtít cesťáci / obchoďáci se záměrem obchodních cest.
Ale na ten účel bude přeci ID.4 v pohodě stačit… teda
Ale na ten účel bude přeci ID.4 v pohodě stačit… teda bráno měřítkem EV a jako etalon Tesla 3. Pokud už ID.3 na 1000 km trae zaostal jenom velmi málo za Teslou 3, tak pak ID.4 bude zaostávat ještě méně, protože má rychlejší nabíjení než ID.3 (125 vs. 100 kW). Není to tak? Nebo co vám vadí?
Vadí není správné slovo – spíš mrzí.
Mrzí mě, že
Vadí není správné slovo – spíš mrzí.
Mrzí mě, že téměř vše udělali tak jak to stačí, a ne tak jako mohli nejlépe. Zcela úmyslně a vědomě to auto handicapovali.
To auto je plně konkurenční a za cca. i stejnou cenu jako
To auto je plně konkurenční a za cca. i stejnou cenu jako konkurenti. Nemá smysl dělat to jinak 🙂
Nebo si myslíte, že i Tesla 3 je nějak schválně hendikepovaná, když třeba v té disciplíně na 1000 km jsou si s ID.3 (což na to ani není určené) skoro rovné?
Ale chápu váš postoj… neustále jste na VW nadával, že neumí vyrobit EV (přitom třeba eGolf je letos na špičce prodejů EV v Evropě) a když ho vyrobí, tak za každou cenu hledáte mouchy, abyste ten postoj obhájil 🙂
Ad první odstavec – má smysl to dělat jinak – má to
Ad první odstavec – má smysl to dělat jinak – má to smysl.
Když byla první, tak nemůže být SCHVÁLNĚ. Ale když ten první (ten pionýr slepých uliček) zjistí, „Tudy ne, přátelé“, tak je dost padlé na hlavu, když to někdo udělá stejně.
Je to pak jak z Cimrmana, který pro celý svět zjistil a ověřil, že vyfukováním tabákového kouře do vody zlato nevznikne.
Interpretujete můj postoj zbytečně negativně. Máte pravdu, že VW dlouhodobě kritizuji, a myslím, že po právu. To jak se projevovali v poslední dekádě v oboru elektromobility bylo prostě ostudné, a nic jiného.
Má motivace byla spíš taková nechlácholit se tím, že to stačí. Vlastně jde spíš o to, že bych si hrozně přál úspěch VW. Strašně moc doufám, že přijdou s něčím převratným, že by opět byli v něčem první, nebo na špici, a oni stále servírují jen to (jak vy píšete) co stačí, co mají všichni ostatní.
Jak bych mohl mít negativní postoj k VW když cca polovina mého životního vozového parku byla z jejich produkce. Měl jsem Škodovky, VolksWageny, Audinu protože jsem je chtěl – teď prostě VW nedělá NIC co bych chtěl – a to je špatně. Píšu to v první osobě, ale myslím, že nejsem jediný.
Řekl bych, že VW to dělá tak, jak to potřebuje, jak to
Řekl bych, že VW to dělá tak, jak to potřebuje, jak to vyžaduje trh (resp. teď spíš regulace) a hlavně konkurence. A asi to dělá dobře, když je celosvětově jednička v prodejích aut, nemyslíte? Nebo se s Totyotou přetahují o vedení.
Jestli dobu elektrickú nějak zaspal nebo ne, to ukáže čas, ale zatím tomu nic nenasvědčuje. Elektrických aut zatím trh absorbuje málo ve srovnání se spalováky a to množství VW v pohodě stačí dodávat, tak o co jde?
VW není žádný lídr v technologiích, je to běžná masovka, i když mají i nějakou prémii. jejich úlohou je chrlit kvanta aut pro běžné spotřebitele a to dělají. A snad to budou dělat i u EV, pokud bude poptávka.
Id4 bude mit vyssi spotrebu nez id3 a rychlejsi nabijeni se
Id4 bude mit vyssi spotrebu nez id3 a rychlejsi nabijeni se nejspis jen neutralizuje.
Jo, to je možné. Takže je předpoklad, že na té 1000 km
Jo, to je možné. Takže je předpoklad, že na té 1000 km trase bude cca. stejně rychlý jako Tesla 3, bude pozadu jen o 20-30 minut. To bych bral jako dobrý výsledek, na rozdíl od Kerosina 🙂
4) Pod kapotu se můžete podívat na 4. obrázku odspodu.
4) Pod kapotu se můžete podívat na 4. obrázku odspodu.
Jo, už to vidím. Koukal jsem na tabletu, a měl „lite“
Jo, už to vidím. Koukal jsem na tabletu, a měl „lite“ verzi. Obrázky se mi načetly teď.
Takže jsem se vsadil správně, motorové ústrojí, kabeláž, pumpy, a všechen další hardware. Prostě myšlení tvůrce spalováků.
To není myšlení tvůrců spalováků – je to koncern, má
To není myšlení tvůrců spalováků – je to koncern, má koncernové díly, tedy používá to, co má běžně ve svém katalogu, aby ušetřil maximálně náklady – a ne jen vývojové, ale hlavně procesní.
Tesla ať se to komu líbí či ne, k tomu směřuje taky, akorát má kratší historii, tak si vyvíjí větší objem dílů – ale i ten bude neustále klesat, protože např. u té superbottle brzy přijdou na to, že je blbost mít variantu pro 3, jinou pro y další pro..pro…
stejně jako čím bude Tesla větší, tím ztratí rychlost na dynamice vývoje a změn – to je daň za velikost firmy, kdy se interní náklady musí řešit čím dál víc…VW je extrémně pomalej, protože je velkej a spatlanej z mnoha značek..i tohle VW mi přijde jak jinak karosovanej Enyak..
A to by melo zakaznika zajimat? Me je docela jedno, zda to ma
A to by melo zakaznika zajimat? Me je docela jedno, zda to ma stejnou nebo jinou brzdu nez jiny model. Me zajima souhra vsech komponent za odpovidajici cenu. U Tesly dostanu za sve penize vic muziky. Teda az bude TMY i v Evrope k mani. Ze vw nedokaze vytvorit frunk, je dost zalostne. Pripomina mi to prevahu japonske elektroniky v minulem stoleti, kdyz ostatni meli velke tezke bedny plne transistoru a Japonci davali integrovane obvody. Tim vytvorili obrovsky tlak na zmenu v oboru. To same dela Tesla a vsichni si drbou hlavu.
Otazka je jestli je frunk nejakej zlatej standard kterej ted
Otazka je jestli je frunk nejakej zlatej standard kterej ted vsichni musi sledovat. Ja bych ho taky radsi ale VW proste rozhodl jinak. Me se ty wageny libi.
Logika je taková, že pokud něco nabízí Tesla, tak je to
Logika je taková, že pokud něco nabízí Tesla, tak je to super a každý EV by to měl mít. Pokud to Tesla nemá nebo neumí nabídnout, tak to potřeba není a je to zbytečnost 🙂
Kdyz to zakaznik zada a vyrobce to nereflektuje, je neco
Kdyz to zakaznik zada a vyrobce to nereflektuje, je neco spatne.
🙂 Treba tepelne cerpadlo.
🙂 Treba tepelne cerpadlo.
Tesla neumí tepelné čerpadlo? :))
Tesla neumí tepelné čerpadlo? :))
Logika je taková že pokud neumí VW ve své nové MEB
Logika je taková že pokud neumí VW ve své nové MEB platformě integrovat agregáty tak aby nezabírali zbytečné místo a díky tomu zbylo další užitečné místo pro posádku a už dávno to dokáže naprostej začátečník Tesla tak je něco špatně, hodně špatně. Lidem je úplně u pérdele proč to jde nebo nejde. Prostě se podívá kámošovi pod kapotu a začne se ptát proč to jeho stejně velký auto od největší automobilky na světě nemá taky kufr vepředu? Jak to můžou dokázat neschopný Američani, když to nedokážou ani němečtí inženýři? To je na pováženou.
MEB, za těžký prachy vyvinutá celokoncernová platforma, která má odolat budoucím požadavkům selhala hned na začátku. To je tězký fópa. I pidiatomobilka Jaguar to dokázala, ale koncern ne.
Asi tak – to typický projev tesla fathead – nemá to frunk…
Asi tak – to typický projev tesla fathead – nemá to frunk… je to špatně…to lze pak říct, že pokud Tesla nemá páčku na stěrače a místo toho se to loví na mastném displaji je to špatně..prostě jiný přístup…
další vlastnost tesla fathead je – kdokoli jiný představí elektromobil, tak ho dehonestovat..a přitom kolik lidí v id3 sedělo? kolik v enyaqu? ovšem všichni ví, „že na Teslu nemá“…
Jeste absurdnejsi jsou lidi, kteri nikdy v EV nesedeli a
Jeste absurdnejsi jsou lidi, kteri nikdy v EV nesedeli a tvrdi, ze EV je slepa vetev vyvoje. Zatim je vetsina Cechu takoveho mineni.
obecně češi mají blbou vlastnost, že jsou odborníci na
obecně češi mají blbou vlastnost, že jsou odborníci na vše, aniž by šli s kůží na trh – mimochodem stačí tohle vlákno, je několik jasných odborníků, co ví, jak se má bev konstruovat a docela mám obavy, že naprosto netuší, co je to modální analýza, co zjistí Thompsonovým vztahem, jak spočítat dynamické zatížení atd..
k ID4 – měl jsem šanci s ID3 nějakej ten metřík nacouvat a i jako spolujezdec se svézt a subjektivní dojmy – krom odečtení ceny, ale tam víme, že se dotacemi dělá vše proto, aby se nesmyslná cena ospravedlnila a stala normou:
není to špatný jako přepravní manipulátor k denní službě, jako u většiny dnešních aut mi tam chybí rozumné zpětné vazby (můj šuplík je zase brán jako jedno z řidičsky velmi zajímavých aut, takže možná zkreslené – měl jsem spíš na místo přijet nějakým koncernem z poslední doby). Prostor velikostně ok dva dospělé a dvě děti bez výhrad pojme. Nemám rád displeje, takže tam za mě negativa v interiéru, sedačky – posed a boční vedení tak nějak koncern není to špatné, ale nadšení to taky nevyvolá. Četl jsem recenze, že si lidi stěžovali na materiály v interiéru, nicméně mně to tak tragické nepřišlo a žít bych s tím dokázal – respektive už mě asi nic nevyděsí tolik, jako když jsem poprvé sedl do Tesly S v roce 2015 a viděl, co je někdo schopen a hlavně v jaké kvalitě dát do auta, tenkrát asi za 3,5 mega. Subjektivně mi nejvíc vadí umístění středních výdechů pod tím displejem – to už kdyby tam radši nebyly a ventilace byla nějak řešena horem z palubky, po asi minutě kvedlání, jestli se to zlepší jsem dal pokyn obsluze mastného displaye (spolujezdci), aby to vypnul. (poprvé v životě, jinak potřebuji, aby se vzduch v autě měnil). SW orgie jsem nezkoušel, auta jsou na ježdění a rádio ani navigace nevypadla, nějaká číslička to o spotřebě a dojezdu ukazovalo. Ovládání hlasem nepoužíváno, mastnej display uprostřed…no takhle na rychlo při krátké zápůjčce jsme to řešili tak, že ovládal spolujezdec, když jsem byl na místě ovladače displaye, tak jako do zácpy dobrý, když člověk stojí, může nastavovat, za jízdy to fakt můj šálek kávy není. Tady ještě umocněno volantem – jednak je ovládání jinak rozmístěno než jsem si od koncernu pamatoval a pak už je to taky spíš touchpad než tlačítka, že reagovala spíš na dotyk než na tlak.
Celkově dojmy z ID3 mám pozitivní z pohledu běžného uživatele – fanoušek do aut by spokojen nebyl, ale to není dneska z 95 procent aut. Pokud bych bych ochoten dát za auto mega, bydlel ve městě, nepotřeboval stěhovat sportovní vybavení, tahat přívěs atd…tak by to určitě kandidát byl, pokud bude ID 4 podobné nebo lepší, tak si myslím, že si to své zákazníky a nebude jich málo v pohodě najde.
Nicméně chtít dneska rychle nový elektromobil, tak bych sháněl skladovku egolfa s větší baterkou, jasně menší dojezd atd, ale stejně to zatím dávají spíš domkaři než bytaři a dobíjí každý večer. Nicméně těch egolfů už taky neomezené množství není a id 3 určitě ostudu dělat nebude byť sám považuji u eGolfa za plus, že to je spíš konzervativní auto.
„PeaK, Čt, 2020-09-24 13:15
obecně češi mají blbou
„PeaK, Čt, 2020-09-24 13:15
obecně češi mají blbou vlastnost, že jsou odborníci na vše, aniž by šli s kůží na trh…“
To krásně sedí na tebe. Ty si přímo zářný příklad toho proti čemu se vymezuješ. Podle sebe soudím tebe. :)))
To si nemyslím, že by byla pravdivá teorie. U EV prostě k
To si nemyslím, že by byla pravdivá teorie. U EV prostě k motoru a spoustě silnoproudé techniky ten přístup nepotřebujete, tak proč je nedat mimo dosah, a uvolněný prostor nevyužít.
Ideální by bylo, kdyby tam ta kapota nebyla vůbec, jenže tam je kvůli aerodynamice a hlavně kvůli deformačním (bouracím) zónám. Takže když už tam je, je logické ten prostor využít a ne jej zaplnit něčím na co můžete jen koukat.
Ale třeba manuální otvírání u dveří Tesly se neosvědčilo (myslím ta táhla v přihrádkách), a nikdo jejich kopírování do jiných aut nevyžaduje, ač to tak Tesla má. To je prostě blbý, a Tesla to taky časem bude muset změnit.
Proto dlouho vyvíjeli zcela novou MEB platformu, aby byla tip
Proto dlouho vyvíjeli zcela novou MEB platformu, aby byla tip top a fjůčr proof a přitom používali starý díly? Lol. Meleš žvásty. Starý díly z čeho, z e-golfa nebo z e-upa? Blbost, vždyť museli vyvinout Většinu agreagátů znova.
Se ztrátou dynamiky vývoje při růstu firmy souhlasím.
Nemuze v tom byt jeste jeden duvod, a to ze to jde pak lepe
Nemuze v tom byt jeste jeden duvod, a to ze to jde pak lepe opravovat, dily tam nemusi byt tak napechovane. Ciste moje uvaha.
A co chcete na EV opravovat? Nebo jinak, kolik EV znáte, že
A co chcete na EV opravovat? Nebo jinak, kolik EV znáte, že by bylo za svou životnost v servisu na opravě s něčím z hnací či elektrické soustavy?
1) Kolik vy jste si představoval dojezd u kompaktního SUV,
1) Kolik vy jste si představoval dojezd u kompaktního SUV, které není (vzhledem ke karoserii ani nemůže být) optimalozivané na co nejnižší Cx. Koukněte se na test spotřeby ID.3 od Bjorna, velmi to chválil a dostal se na spotřebu o dost níže než Soul nebo Leaf a jen o maličko výš než Tesla. U ID.4 to bude podobné. To je špatné?
2) Jak rychlé nabíjené nabízí konkurenti z podobné cenové a velikostní skupiny, to znamená třeba Kia eNiro? A to už nezmiňuji čínský JAC 🙂
3) Opět, jaké lepší záruky na baterie nabízí ostatní výrobci EV? Toto je naprostý standard, co si tak pamatuji.
Ja uz taky nechapu co by vsichni chteli….
Ja uz taky nechapu co by vsichni chteli….
Ad 1) U 77 kWh použitelné kapacity, jsem tipoval dojezd
Ad 1) U 77 kWh použitelné kapacity, jsem tipoval dojezd něco pod 600 km. Když Kona s 64 kWh (nominálními) má WLTP 480, pro má ID. 4 s 82 kWh nominálními WLTP jen 520? Máte tam o cca 20 kWh větší baterii, tak by při udávané spotřebě měl být dojezd někde o 100 km dál tj. 580 km.
Ad 2) S touto baterií je 125 kW méně než 2C. Proč to takhle kryplit? Nabíjení 2C nebo dokonce 2,5C by baterii neničilo o nic moc víc, ale právě vůči konkurenci a ve vtahu k ID. 3 by hodnota 175 kW posouvala ID. 4 o úroveň výš. To byl takový problém to auto zvýhodnit oproti ostatním, a dát tam 175 kW???
S JACkem nelze porovnávat – ID. 4 je úplně jiná kategorie v mnohem více parametrech než jen v nabíjení, ale to i v ceně.
Ad 3) Jak jsem psal KUKovi. Všichni víme, že i průměrná čínská baterie (což očekávám, že tam VW dává) má životnost cca 2000 cyklů. To by znamenalo cca půl milionu km.
Opět, být VW riskoval bych to, že určitému (třeba i vysokému procentu zákazníků budu muset vyměnit baterii zdarma v záruce), ale dovedete si představit, kdyby bývali dali ID. 4 oproti ostatním záruku třeba 250 000 km, nebo 12 let? To by byl zajímavý rozhodovací parametr pro velké množství lidí.
Ale to nééé, všichni dávají 160K km, a 8 let, tak proč být lepší že?
Běžné uvažování – parametry více méně stejné jako ostatní, ale o 4 roky delší záruka hmm, do toho jdu.
1) Srovnáváte jablka a hrušky 🙂
Jednak Kona je o třídu
1) Srovnáváte jablka a hrušky 🙂
Jednak Kona je o třídu menší auto, to by se ve spotřebě dalo srovnat tak s ID.3. Pokud chcete srovnánat s ID.4, tak pak je tomu určitě blíže Kia eNiro.
A druhá věc, kapacita baterie u Kiny (i u eNiro, Soulu) je 64 kWh využitelná. Kolik je skutečná, netuším. U ID.4 je využitelná kapacita právě těch 77 kWh, takže srovnávat 64 vs. 77 a ne jak jste to udělal vy 64 vs 82 🙂
Koukněte na nejnovější test spotřeby ID.3 od Bjorna. Myslím, že ten člověk má přehled a když on řekne, že to mý výbornou spotřebu, tak tomu lze věřit, protože má srovnání s velkým nožstvím EV, což vy určitě nemáte.
Takže je předpoklad, že i ID.4 na tom bude se sůotřebou velmi dobře a víc bych nad tím nespekuloval.
3) Není vůbec žádný důvod teď dávat na baterky jinou, lepší záruku, než má konkurence. VW velmi dobře ví, co dělá a proč to dělá. Vy to rozebíráte moc teoreticky, ale takto se mnoho lidí nerozhoduje. Až to bude na prodej, bude jeden kus v každém VW dealerství (tak jak je to teď s ID.3) a zájemce bude mít šanci si to osahat a vyzkoušet, na rozdíl třeba od Tesly nebo korejců. A to bude taky dost podstatné. A v DE už ani neříkám, tam prostě zákazník přijde a koupí si elektrický VW a hotovo 🙂 Nebo jako můj kolega, elektrický německý Opel Corsa.
S tím prvním se jsem jakž takž schopen srovnat, i když
S tím prvním se jsem jakž takž schopen srovnat, i když stále je ten rozdíl kapacit 12 kWh (u některých aut je to 100 km).
O spotřebě ID.3 jsem nikdy nic nenapsal, tam jsem ji nespochybňoval, mluvíme o ID.4, a mě se právě ten předpoklad nezdá.
Není žádný důvod dávat lepší záruku – není vlastně vůbec důvod dávat cokoliv lepší než konkurence že? A to je právě filozofie, se kterou se smířit nedokážu. Mohli být lepší, ID.4. mohlo být něčím lepší, ale oni zvolili strategii o které mluvíte a mě to prostě na VW mrzí.
PS: nacionalističní němci možná ano, ale zbytek si při těchto parametrech raději koupí Enyqa. 🙂 a VW začne škodovku nenávidět, a ponižovat ještě víc než doposud.
Vy jste srovnával spotřebu ID.4 s Konou, což jsou
Vy jste srovnával spotřebu ID.4 s Konou, což jsou rozdílně velká a těžká auta. Proto jsem vám napsal, že Konu lze srovnávat tak s ID.3. Už chápete?
Opakuji, spotřeba ID.4 je zcela srovnatelná s ostatními EV této kategorie, velikosti, nijak nevybočuje. Ostatně, uvidíme když se objeví nějaký test. A po aktuálních testech spotřeby ID.3 lze předpokládat, že i ID.4 na tom bude podobně dobře – to znamená stejně nebo lépe než konkurence.
Ne, opravdu nevidím důvod dávat lepší záruku a VW to evidentně vidí stejne. Myslím, že dobře ví, co dělají, mají zkušeností dost a dost.
Ano, v Německu se kupuje Passat, na východě Superb. Ale jo, i v DE jezdí Superby. Ona ta symbióza různých značek na stejném základě v pohodě léta funguje u jejich spalovacích aut, není jediný důvod proč by to u ID.4 a Enyaqu mělo být jinak. A ano, VW už trochu začíná Škodu dusit, to se dalo čekat. každá značka má v koncernu svoje místo. A většina Němcu jsou v tomto nacionalisti, ve střední třídě, kdo na to má, tak si bez přemýšlení vybere německé auto… VW, Mercedes, Audi, BMW, jak kdo na to má.
A až se VW v EV rozjede, tak to bude vypadat velmi podobně jako u spalováků, bude se hodně prodávat a americká Tesla z.stane minoritou, o nějakých číňanech v Evropě ani nemluvě. Prostě to tak je.
No tak zrovna hmotnost v tom hraje marginální rozdíl. Vliv
No tak zrovna hmotnost v tom hraje marginální rozdíl. Vliv hmotnosti na spotřebu se u EV pohybuje někde mezi sedmým a osmím místem podle toho jaké máte pneumatiky. U EV je daleko důležitější třeba aerodynamika.
Takže hmotnostní rozdíl mezi Konou a ID.4 je téměř nepodstatný.
Ohledně té záruky, to že se tak VW rozhodlo není k polemice – to je jasné z propagačních materiálů, takže to nezpochybňuji.
Vyjádřil jsem svůj názor – smutek, že se tak rozhodlo. A ani nespekuluji proč se tak rozhodli. Je to v podstatě jedno – i nadále mi to může být líto.
Fakt myslíte, že i v těchto cenových relacích bude nacionalismus hrát velkou roli? Já chápu, že volili německé značky, když šlo o městská auta (nákupní tašky) v cenovkách okolo 10K až 15K EUR.
jak jsem psal, počkejme si na reálný test spotřeby,
jak jsem psal, počkejme si na reálný test spotřeby, srovnávat ID.4 a Konu jako dvě velikostně jiná auta, prostě nejde. A jak jsem psal, je předpoklad, že pokud ID.3 dosáhl dobrého výsledku ve spotřeba (dle Bjorna), tak ID.4 na tom bude podobně dobře. Ale uvidíme.
Ano, mysím, že německý nacionalismus bude hrát roli, jako hraje i teď. A právě naopk, čím dražší auto, tím víc. Právě, u levného městského auta je to v podstatě jedno. Kdybych připustil vaši logiku, tak by tady v DE musely jezdit samé hyundae a Kie a pod., namísto toho v cenovkách kolem milionu je to samé Audi, BMW a Mercedes, případně pak Passat, Arteon a pod. Nejinak tomu bude v EV, uvidíte. Prostě číňana nikdo nekoupí, Enyaqa ano, ale většinou Němec koupí ID.4.
Chytnu se bodu 3 – a není to „pouze“ důkaz že „statistici
Chytnu se bodu 3 – a není to „pouze“ důkaz že „statistici se mění, chemie zůstává“ ?
Teď odhlédnu od své degradační rychlosti a vzpomenu na vlhké sny všech že degradace je 3 a méně procent za rok. S lehce nadstandartním nájezdem řekněme 30K to je tak akorát. V záruce vydrží jen a pouze nižší nájezd (20K ročně) a s degradací 3 by to bylo tak ťip-ťop za hranicí záruky?
To bych asi měl poupravit důkaz na „statistické předpoklady se nemění a chemie se posouvá jen veeeelmi pozvolna“ 🙂
Jenže degradace není lineární. Všichni dobře víme, že
Jenže degradace není lineární. Všichni dobře víme, že první dva až tři roky je mnohem brutálnější, než později. Průměr pod 3 % je až tak po 10ti letech.
A stejně tak ze zkušenosti víme, že i čínské baterie mají životnost někde okolo 2000 nabíjecích cyklů. To by ID 4 dávalo teoreticky životnost až půl milionu km. Nestálo za to, zariskovat, a protože všichni dávají 160K km a 8 let, tak udělat něco výjimečného – být lepší a i za cenu risku, že určitému procentu budu muset vyměnit v záruce zdarma baterii dát záruku třeba na 250K km a 12let?
Víte kolik lidí by to při rozhodování přesvědčilo pro výběr ID 4 před ostatními? Ale proč být lepší že? Všichni dávají 160K km a 8 let, proč být jiný?
Kdyz jednou dobrovolne neco nabidnete, uz se to neda vzit
Kdyz jednou dobrovolne neco nabidnete, uz se to neda vzit zpet. Treba si tu zaruku nechavaji na pozdeji aby mohli vytahnout eso z rukavu. Urcite neni dobre vystrilet vsechnu munici hned na zacatku.
Jo myslíte, až třeba až v německu skončí snížená
Jo myslíte, až třeba až v německu skončí snížená DPH, nebo dokonce dotace. Nebo ať vyroste konkurence v podobě TMY apod…
Hmmm, no tak to já bych vše použil hned, a doufal, že za téhle ideální konstelace = malá konkurence, štědré dotace bych se snažil prodat co nejvíce aut.
Bod 3) Tesla to má úplně stejně. V čem je problém?
Bod 3) Tesla to má úplně stejně. V čem je problém?
1) Kdo říká, že porovnávám s Teslou?, ale jinak
1) Kdo říká, že porovnávám s Teslou?, ale jinak správně – tyhle hodnoty má právě KAŽDÝ.
2) pokud nemají baterie s výrazně horší chemií, tak víme, že s největší pravděpodobností vydrží víc. Běžná čínská baterie má živostnost až někde okolo 2000 cyklů.
Tak tohle byl třeba prostor kde mohli marketingově dramaticky zabodovat, zariskovat a dát záruku třeba 250 000 km, nebo 12 let, i za cenu, že by třeba 10 % zákazníků museli vyměnit baterii zdarma v záruce. Pro hodně lidí by to byl velmi zajímavý (ne-li rozhodující) faktor.
Klasická úvaha – Všechno mají více méně stejné jako ostatní, ale o 4 roky delší záruku, do to jdu.
Přístě napiš s čím tedy porovnáváš ať se pak
Přístě napiš s čím tedy porovnáváš ať se pak nemusíš takhle zoufale vymezovat. Lol.
Když má ty hodnoty KAŽDÝ tak je tvůj bod 3 naprosto zbytečnej. lol podruhé. :)))
Porovnával jsem vesměs s veškerou konkurencí. Je jasné,
Porovnával jsem vesměs s veškerou konkurencí. Je jasné, že Tesla je nejlepší, jenže né každý potřebuje to nejlepší.
Ad bod 3) právě to, že to mají stejné, jako všichni ostatní mi na tom přijde smutný. Co by asi tak bylo za problém dát tam nabíjení 175 kW, které v polovině spadne třeba na 100 kw. Proč dávat záruku 250K km / 12 let, když ostatní dávají 160/8 že? A to je to, co jim vyčítám.
Nebo jinak řečeno, když už jsi jdu koupit auto za 1,3 mio (nebo víc), a všechny budou mít všechno více méně stejný, a jedno bude mít lepší nabíjení, nebo o třetinu delší záruku, které pak si asi běžný člověk vybere?
Ale to né, VW prostě nechce prodávat EV, nechtějí jich prodat tolik kolik by se dalo – a z celého tohoto chování je to prostě cítit. Nedělají víc než musí a ani by je to moc nestálo.
A já to prostě těžce nesu.
Doufám, že jste se dobře vyLOLal.
1) Normální dojezd pro takové auto.
2) Beztak se 125 kW
1) Normální dojezd pro takové auto.
2) Beztak se 125 kW dobíjí jen krátce – v určitém nabití baterie, ostatní čas se dobíjí pomaleji. Navíc elektromobil se stejně většinou dobíjí pomalu doma přes noc.
3) Naprosto normální záruka. Asi by šlo více, ale proč taky. Také se nesmí zapomínat na degradaci baterie časem.
4) To ničemu nevadí.
Přesně jste to vystihnul.
ad 1) úplně normální =
Přesně jste to vystihnul.
ad 1) úplně normální = běžný. I když Kona dává 480 WLTP při 64 kWh (tak jsem si říkal že při 82 kWh respektive 77 kWh – by to mohlo být až tak o 80 km více)
ad 2) přesně 125 bude mezi 10% a cca 50% a pak spadne pod 100 kW (možná až někam k 75 kw). Bylo by opravdu o tolik dražší tam dát možnost DC 175 kW, které by u 50% spadlo třeba na 125 (nebo 100)? U ID. 3 to chápu, to je třída aut určená na cesty okolo komína, ale u ID. 4 jsem čekal cestovní parametry.
ad 3) zase – naprosto normální = běžné. Jasně, dávají to všichni, proč by jsme měli být lepší, výjimečnější. Všichni víme, že v praxi i čínské baterky mají životnost cca 2000 cyklů. Tudíž u tohoto auta lze očekávat životnost baterií přes 400K km což bude u většiny řidičů podstatně více než 8 let. Takže kdyby dali záruku třeba 250K km, a 12 let, byli by na trhu výjimeční (a s celkem podstatným parametrem), a zároveň riziko, že někomu budou muset vyměnit baterii v záruce zdarma, není tak vysoké, aby to za to nestálo. Já si uvažování zákazníka představuji takto: „hmm, všechno mají stejné jako ostatní, ale záruku o 4 roky delší – do toho jdu“.
ad 4) no je to škoda. Když už stavěli (vyvíjeli) tu novou platformu, proč zazdili třeba i drobnou výhodu, nedat agregáty jinam, než pod kapotu? Kolikpak asi dalších drobných výhod zazdili?
Vypada hezky. Uz se tesim na recenze. Doufam ze budou taky tak
Vypada hezky. Uz se tesim na recenze. Doufam ze budou taky tak priznive jako na ID.3. Priznam se ze me VW kvalitou svych poslednich 2 elektroaut mile prekvapil.
A mohu vědět, co konkrétně Vás mile překvapilo? Nebo
A mohu vědět, co konkrétně Vás mile překvapilo? Nebo respektive, co jste to čekal za hrůzy, když Vás tohle mile překvapilo?
Protože MĚ to na „Vlajkovou loď VW“ tedy přijde až ubohé.
tohle ale neni vlajkova lod VW, i v samotne znacce Volkswagen
tohle ale neni vlajkova lod VW, i v samotne znacce Volkswagen je na vrcholu Touareg, a v celem koncernu je na vrcholu dnes asi Chiron, z elektromobilu pak Taycan
Taycan je Porche (z koncernu VW), ale automobilka VW (z
Taycan je Porche (z koncernu VW), ale automobilka VW (z koncernu VW) označila ID. 4 za svou vlajkovou loď v elektromobilitě.
To byla jejich prezentace, ne moje.
A pro jistotu ještě upřesním, že to nepomlouvám – nebude to špatné EV, ale po tom čím disponuje Enyaq – jsem čekla, že ID.4 bude pecka ve všech parametrech o level (ne-li dva) výš, ale upřímně, myslím, že to Enyaq nijak nepřevyšuje.
A co jste čekal? Takto to přeci je (a taky bude) u všech
A co jste čekal? Takto to přeci je (a taky bude) u všech řad. Se podívejte na Superb a Passat, Octávku a Golf. Je tam nějaký diametrální rozdíl? Není. Max. tak v nějakých detailech, možnostech výbavy a někdy v tom, že VW brácha má lepší top motor, to je vše. A nebo třeba SUV řadu od Karoqa po Kodiaq a u VW už ani nevím, jak se jmenují… je to to samé, stejně jako u Seatu. Nevím, proč by to mělo být u EV jinak.
Protože u spalovacích aut měli neomezené množstevní
Protože u spalovacích aut měli neomezené množstevní možnosti. Ale u EV mají množstevení možnosti omezené (zejména množstvím baterií). Tak je nelogické nabídnout dvě téměř totožná auta, aby si kanibalizovala zákaznickou skupinu. Když mají omezené zdroje, tak proč nabízet to samé ve dvou provedeních, když mohli být odlišné produkty a zaujmout širší cílovou skupinu.
A jak by mohli prevysit Enyaq kdyz i ten je dobrej? Leda ze by
A jak by mohli prevysit Enyaq kdyz i ten je dobrej? Leda ze by disponovali nejakou zazracnou technologii a tu dali do ID.4. 🙂
No tak ještě tu bylo řešení (tedy trochu zvrácené),
No tak ještě tu bylo řešení (tedy trochu zvrácené), nedělat Enyaqa v lepších verzích, udělat jen verzi 50 a 60.
Mě se prostě zdá, že si ty dvě auta budou navzájem kanibalizovat kupce. Ovšem na druhou stranu, dobře pro škodovku.
Kdo by si kupovat ID. 4, když Enyaq nabízí ve většině to samé, a v něčem je lepší. Myslím, že si tím VW zazdil ID.4 i mnoha němců.
Enyaq se bude vyrabet na stejne lince jako Octavka. Tech par
Enyaq se bude vyrabet na stejne lince jako Octavka. Tech par kousku nikoho nezabije. Id4 je na prodej a Enyaq na ukazku.
No tak aby se náhodou ukázka bleskově nevyprodala, a
No tak aby se náhodou ukázka bleskově nevyprodala, a hlavní obchodní artikl nehnil na dealerských parkovištích. 🙂
Tak nějak obdobně to totiž dopadlo u CitiGo iV vs. nový e-UP. Citiga vyprodána, ještě než byla vyrobena.
eUp se uz davno neda objednavat. Duvod:vyprodano. Mozna jeste
eUp se uz davno neda objednavat. Duvod:vyprodano. Mozna jeste drive nez citigo e.
No to se ale týká staré verze e-UP ne?
No to se ale týká staré verze e-UP ne?
Ne, te nove.
Ne, te nove.
No tak to jo no. Tak nezbývá než si přát obdobný vývoj
No tak to jo no. Tak nezbývá než si přát obdobný vývoj i obou ID, a hlavně Enyaqu.
Takže vy si přejete, aby se ID a Enyaqu vyrobilo přesně
Takže vy si přejete, aby se ID a Enyaqu vyrobilo přesně tolik kusů, aby se splnily flotilové emise bez ohledu na skutečnou poptávku jako u CityGoIV/e-UP?
Takhle jsem to nemyslel. Přeji si, aby se vyprodali všechny
Takhle jsem to nemyslel. Přeji si, aby se vyprodali všechny kusy, které budou schopni vyrobit.
A k nějakému umělému omezování počtu (výrobní kapacity) to rozhodně směřovat nemělo.
Nekde jsem cetl, ze celosvetova vyroba id4 je planovana na 2
Nekde jsem cetl, ze celosvetova vyroba id4 je planovana na 2 miliony behem cele doby vyroby. To je pomerne malo na to ze se bude vyrabet na 3 kontinentech.
Aha, tak v tom případě je celá debata akademická,
Aha, tak v tom případě je celá debata akademická, protože 2 mio jsem doufal, že prodají jen v Německu, a třeba pro Evropu bych jich plánoval alespoň 10 mio.
No evidentně uvažuji dramaticky odlišně než VW. 🙂
Jen jestli to nebude Kerosynku tím, že jsi prostě
Jen jestli to nebude Kerosynku tím, že jsi prostě akademický ko.kot zcela odtržený od reality světa a na Tvé blouznění se.re ten pověstný severský pes.
Na druhou stranu VW prohlasuje, ze do 2025 bude asi 25 novych
Na druhou stranu VW prohlasuje, ze do 2025 bude asi 25 novych modelu. Neni jasne zda plne elektrickych, nebo vcetne plug-inu.
Chápu, jak jste to myslel. Jenom upozorňuju, že jásat nad
Chápu, jak jste to myslel. Jenom upozorňuju, že jásat nad tím, že se v ČR vyprodalo legračních 606 (nebo kolik) kusů CityGo není na místě. Stejně tak jediný důvod proč se na trhu najednou objevilo tolik PHEV je ten, že si je automobilky započítají jako vozidla, co berou 2l/100km. Prostě zase jenom snaha splnit emise s co nejmenšími náklady.
takže zase jenom vochcávat, šidit, a fixlovat.
Asi jsem
takže zase jenom vochcávat, šidit, a fixlovat.
Asi jsem naivní, když jsem čekal, že se po dieselgate někdo chytí za nos.
Já prostě fakt věřím ve změnu, a doufám, že se mýlíte.
PS: těch CitiGo snad bylo 2000 a ne 606. A myslel jsem, že to jen přerušili pro nedostatek baterií, a po novém roce budou pokračovat. Musím se přiznat, že zpráva o ukončení mě dost ranila.
Enyaq už snad bude normálně dlouhodobě sériové vyráběný plynně k dostání bez omezení.
Viz elektricevozy.cz V ČR. 606 kusů za letošek a celkem 634.
Viz elektricevozy.cz V ČR. 606 kusů za letošek a celkem 634.
No jak jsem uváděl již v diskusi pod odkazovaným
No jak jsem uváděl již v diskusi pod odkazovaným článkem, ta tabulka je (minimálně mírně) odlišná od reality, ale i kdyby to bylo o procenta jinak, stále je to tristní výsledek.
Pred uzavrenim objednavek byla dodaci lhuta 16 mesicu. Proto
Pred uzavrenim objednavek byla dodaci lhuta 16 mesicu. Proto se VW rozhodl objednavky ukoncit.
https://www.electrive.net/2020/09/04/voruebergehender-bestellstopp-fuer-vw-e-up/
Ten kanibalismus je zase výplod marketingu VW…všimněte
Ten kanibalismus je zase výplod marketingu VW…všimněte si, jak se snaží ze všech sil dostat Škodovku nahoru – že už dohnala Passata, že je lepší jak Golf atp. To je jen hra na zvýšení prestiže Škodovky. Ale jinak je to v rámci koncernu samozřejmě jedno, jestli Eniaq nebo ID.4. Jednak to má samozřejmě totožné díly a druhak je to stejně jejich.
Nemyslím si. Ty auta vypadají úplně jinak. ID.4 moderní
Nemyslím si. Ty auta vypadají úplně jinak. ID.4 moderní trochu futuristickém design a Enyaq jako klasicky auto. Tak si myslim že se to do sebe spíš motat nebude.
V tažným ho to rozhodně převyšuje.
V tažným ho to rozhodně převyšuje.
No to si nemyslím. Mám jen ten dojem (teď se mi to nechce
No to si nemyslím. Mám jen ten dojem (teď se mi to nechce hledat), ale Enyqa má možnost taženého snad dokonce až na 1200 kg, takže teoreticky lepší než ID. 4
Predstavena verze Id4 muze tahnout 1000kg pri stoupani 12% a
Predstavena verze Id4 muze tahnout 1000kg pri stoupani 12% a 1200kg pri 8%. Nejspis budou mit oba stejnou zatez a zalezi na redakci, ktery udaj pouziji.
Netvrdim to, ale davam
Netvrdim to, ale davam odkaz.
http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg
Asi tech 1900kg bude az u 4×4.
No to už by byla jiná písnička. To už by byl parametr
No to už by byla jiná písnička. To už by byl parametr převyšující konkurenci. Tak ještě pár takových, a už bude důvod při koupi ID.4 upřednostnit.
Jenže ta 4X4 bude asi zase za větší peníz, takže jsme tam kde jsme byli.
No vidíš, to co si myslíš nebo jakej máš dojem je dost
No vidíš, to co si myslíš nebo jakej máš dojem je dost na prd pokud si línej dohledat si snadno dostupný fakta z kterých jsem vycházel. Pokud si nejsem ve svých příspěvcích něčím jistej tak to vždy to uvedu.