Volkswagen ID.4: podvozek elektrického SUV nabídne sportovní zážitky i komfort

redakce - 23 Listopad 2020

Nový Volkswagen ID.4 je podle koncernu "všestranným automobilem", který se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici.auto elektromobil Volkswagen ID.4

Systém řízení jízdní dynamiky zvyšuje v roli centrální řídicí jednotky agilitu a stabilitu. Podvozek elektromobilu Volkswagen ID.4 nabízí náročnou konstrukci náprav, kompaktní pětiprvkové zavěšení vzadu, aerodynamicky optimalizovaná kola, pneumatiky různých rozměrů vpředu a vzadu a výkonné brzdy.
foto: Volkswagen

Volkswagen vložil do podvozku elektricky poháněného SUV rozsáhlé know-how, a to jak u mechanických dílů, tak i elektronického řízení. „Výhradně elektricky poháněné SUV ID.4 poskytuje řidiči velké potěšení z jízdy, podobně jako kompaktní ID.3,“ říká Karsten Schebsdat, vedoucí oddělení jízdní dynamiky, řízení a řídicích systémů ve společnosti Volkswagen.

„V konstrukci podvozku jsme využili mnoho inovativních nápadů a nové řídicí systémy, které posouvají bezpečnost a potěšení z jízdy na ještě vyšší úroveň,“ dodává.

Elektromobil Volkswagen ID.4 má již svou koncepcí nejlepší předpoklady k tomu, aby jízdními vlastnostmi dopřával řidičům radost z jízdy. Pohon zadních kol zajišťuje vynikající trakci, což řidič pocítí například při rozjezdu na mokrém povrchu.

Vysokonapěťová sada akumulátorů je umístěna mezi nápravami, v nejnižší úrovni vozidla. To je výhodné pro těžiště i rozložení hmotnosti mezi nápravy, které se u všech variant pohonu odchyluje od ideální hodnoty 50:50 % maximálně o jeden procentní bod.

Přední náprava modelu ID.4 používá vzpěry McPherson. Řízení má převod 15,9:1. Poprvé u vozu značky Volkswagen je převodka řízení umístěna před středy kol, což zaručuje vysokou stabilitu při rychlém průjezdu zatáčkou.

Zadní náprava s náročnou konstrukcí byla zcela nově vyvinuta. Kompaktní pětiprvkové zavěšení je uloženo v pomocném rámu, který je elasticky spojen s karoserií. Díly zavěšení z lehkého hliníku snižují hmotnost.

Velká kola a výkonné brzdy

Nabídka kol pro model ID.4 začíná 18palcovým rozměrem. Tato kola jsou buď ocelová, nebo z lehké slitiny. Od modelu ID.4 Life se dodávají sériově 19“ kola. Pro ještě vyšší stupně výbavy jsou k dispozici výhradně kola z lehké slitiny s průměrem ráfku 20 “ nebo 21 “.

Přestože velká kola potřebují dostatečně prostorné podběhy kol, může se ID.4 pochlubit průměrem otáčení pouhých 10,2 metru – to je extrémně nízká hodnota u vozu této třídy. Kola mají aerodynamicky optimalizovaný plochý design, pneumatiky kladou při odvalování jen nepatrný odpor.

U základních modelů ID.4 Pure a ID.4 City mají pneumatiky vpředu i vzadu šířku 235 milimetrů, jejich profilové číslo závisí na průměru ráfku. Všechny ostatní modely ID.4 sjíždějí z montážní linky na pneumatikách různé šířky vpředu a vzadu – na přední nápravě jsou pneumatiky široké 235 milimetrů, na zadní nápravě 255 milimetrů.

Robustní elektricky poháněné SUV disponuje výkonnými brzdami. Kotouče na přední nápravě mají u modelů ID.4 se 77kWh sadou akumulátorů průměr 358 milimetrů, na zadních kolech použity brzdy bubnové. Jejich brzdové obložení je koncipováno pro celou životnost automobilu.

Koroze je vyloučena, přestože třecí brzdy budou v každodenním provozu využívány jen vzácně. Většinu zpomalení má na starosti elektromotor, který přitom získává zpět kinetickou energii.

Progresivní řízení, regulace podvozku DCC a volič jízdních režimů. Podvozek modelu ID.4 se prezentuje v ještě lepší formě ve spojení se sportovním paketem „Plus“ (ve vrcholné verzi ID.4 Max). Jednou ze dvou součástí tohoto paketu je progresivní řízení, jehož převod je strmější se vzrůstajícím úhlem otočení volantu.

Od středové polohy ke krajnímu rejdu se převod řízení mění od 15,9:1 do 14,5:1. Druhým prvkem je adaptivní regulace podvozku DCC, která pracuje v závislosti na stavu vozovky a jízdní situaci. DCC individuálně optimalizuje charakteristiku tlumičů na každém kole 200krát za sekundu, a tím zajišťuje vysokou úroveň jízdního komfortu, nebo pevný kontakt kol s povrchem vozovky.

DCC a progresivní řízení jsou začleněny do systému řízení jízdní dynamiky. Volič jízdních režimů přitom dává řidiči na výběr čtyři režimy. Eco, Comfort a Sport mají pevná nastavení. V režimu Individual může řidič měnit na centrálním displeji jednotlivá nastavení podle svých představ.

Může se rozhodnout pro nastavení mezi režimy Comfort a Sport nebo dodat oběma režimům ještě extrémnější charakteristiku – pro ještě komfortnější či dynamičtější jízdu.

Manažer jízdní dynamiky. Pokud si to řidič přeje, projíždí ID.4 zatáčky velmi rychle, s mimořádnou stabilitou a téměř neutrálním chováním. Na tom má svůj podíl také elektronicky řízený manažer jízdní dynamiky, který úzce spolupracuje se stabilizačním systémem ESC.

Volkswagen tento systém poprvé představil v novém modelu Golf. Manažer jízdní dynamiky řídí selektivní brzdné zásahy na jednotlivých kolech, realizované elektronicky řízenou uzávěrkou diferenciálu XDS, a činnost adaptivních tlumičů DCC.

Na základě digitálního modelu zajišťuje pro každou jízdní situaci optimální jízdní vlastnosti a reakce vozu na řízení. Již na vjezdu do zatáčky se ID.4 díky tomu chová spontánněji, lineárněji a precizněji.

ESC úzce spolupracuje s řídicími jednotkami elektromotoru a výkonové elektroniky. Přestože má vůz s pohonem zadních kol obvykle sklon k přetáčivosti, uvedené síťové propojení zajišťuje, že zadní kola modelu ID.4 mají v každé situaci stabilní adhezi – při maximálním zrychlení, rychlém průjezdu zatáčkou i zpomalování rekuperací.

Tato regulace trakce probíhá v závislosti na otáčkách, což je další novinka ve voze značky Volkswagen. Nastavení se mění každou milisekundu, takže vše probíhá tak rychle a plynule, že si toho řidič prakticky nevšimne.

Start s osmi modely

Volkswagen ID.4, první zcela elektricky poháněné SUV značky Volkswagen a současně její první globální elektromobil, přichází na trh v osmi předem nakonfigurovaných modelech, které následují po verzi 1ST Edition. Sada vysokonapěťových akumulátorů se dodává s využitelnou kapacitou 52 kWh nebo 77 kWh. Dojezd je až 520 km (WLTP). Elektromotor je k dispozici ve třech výkonových stupních od 109 kW do 150 kW.

Budoucnost mobility je elektrická. V rámci strategie „Transform 2025+“ investuje značka Volkswagen do roku 2024 jedenáct miliard eur do elektromobility. ID.4 je po ID.3 druhým modelem rodiny ID. Tato nová produktová řada nedávno doplnila klasické portfolio značky.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Okvalitách podvozu si povíme si, až to vemou na losí test. Zatím všechny zázraky tohoto koncernu dopadli bídně.
Aneb nepřejte si zkoušet dělat myšku před nenadálou překážkou.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

no tie koncernové Porsche a Lamborghini su v losom teste uplne hrozné :-D

To se bude prodávat jako housky na krámě :-)

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

To se bude prodávat jako housky na krámě

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.


e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol