Volkswagen ID.4: plně elektrický crossover půjde v USA do prodeje už během jara 2020

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu ukázal konečně přelomový elektromobil ID.3. Kromě toho ale naznačil také další vývoj rodiny ID.

Elektromobil původně známý jako „ID Crozz“ by se mohl začít už od jara příštího roku v USA prodávat pod značkou Volkswagen ID.4.
foto: Volkswagen

Rodina koncepčních elektromobilů Volkswagen ID zahrnuje také crossover ID Crozz. Ten se nejspíš promění ve Volkswagen ID.4 a v bude k dispozici už od jara příštího roku.

Název ID.4 prozatím není potvrzen a pochází od „anonymního zdroje“ na autosalonu ve Frankfurtu. Auto jinak sdílí stejnou architekturu, na které staví hatchback ID.3.

Volkswagen ID Crozz

Volkswagen ID Crozz
foto: Volkswagen

Spekuluje se o elektromotorech na obou nápravách, baterii o kapacitě 83 kWh, 150kW rychlonabíjení a dojezdu až 480 km. Výkon elektromobilu by mohl dosahovat až 225 kW a max. rychlost až 180 km/h.

37 Comments on “Volkswagen ID.4: plně elektrický crossover půjde v USA do prodeje už během jara 2020”

  1. Nicméně je divné, že ID3 už představil objednávky bere
    Nicméně je divné, že ID3 už představil objednávky bere už asi půl roku ale dodávat zákazníkům je bude až v létě 2020…. a teď by ho měl předběhnout ID4 v US… žádné představení, žádné předobjednávky, prostě dodávky reálného auta na jaře 2020… tak tomu snad nikdo nevěří.

      1. Nevyrovnají.. protože VW bude chtít vydělávat..Tesla
        Nevyrovnají.. protože VW bude chtít vydělávat..Tesla nemusí. Má dost prostředků na to nabídnou lepší baterii i elektromotor. Ale Tesla se bude muset hodně reformovat, protože investoři jednoho dne pochopí, že Tesla prostě nevymaže ostatní z trhu a tím pádem nezíská zpět investovaný kapitál. Jednoho dne prostě bude muset zlevnit výrobu (a materiály) a začít na autech vydělávat. A pak se její náskok díky prvotní ivestici začne rychle smazávat. Díky reversnímu inženýrství a re-inženýringu 🙂 si jsem jistý, že VW ví, co a jak Tesla používá.

        1. Jo reverzní inženýrství Vlkohradu se ukázkově projevilo
          Jo reverzní inženýrství Vlkohradu se ukázkově projevilo na Audi etronu, rozežraná almara na spalovácký platformě, který 2x odložili vstup na trh a pak se musela zastavit i výroba protože smluvní pratner dodal jen 1/4 baterek a jesltě vyhrožoval obštrukcema. Taková je realita. Todle má do Tesla killera dost daleko.

          Audi perlilo už od začátku, dovezlo si Teslu X hned z první várky a když si jejich „reverzní inženýr“ chtěl nabít na Supechergeru u Ingolštadu tak náhle zjistil že mu do americké verze auta jaksi nepasuje evropský konektor. :))) Prý to byl dost útrpný pohled na zmateného pana inženýra v bundičce Audi. Jim prostě úplně nedochází co všechno se děje. To je to pomalý dinosaurský myšlení kdy si myslí že jsou na vrcholu a trpí slepotou k tomu co se děje okolo :))))

          Teď se pro změnu brutálně pohádalo Porsche s Audi protože Audi nebylo schopné dodat včas autopilota pro Taycana a je s tím rok pozadu. Asi budou muset v koncernu víc máknout. ;P

          Btw Kde a kdy Tesla tvrdila, že chce někoho vymazat z trhu??? Jediný kdo má takový myšlení jsou dinosauři který maj plnou hubu slov jako „leader“ a „fjůčr“, ale skutek utek. To jsou přesně ty žvásty který jsou určený hlavně pro investory a méně už pro zákazníky.
          Plán Tesly naopak byl změnit celý autoprůmysl a to se pomalu daří. Sice ne objemově ale náznaky už tu jsou. Tesla možná celý tento přerod nepřežije, ale to už je úděl pionýrů dostávat šípy do zad a občas neprepřežit vlastní ideu.

        2. Já tomu tedy jak to funguje moc nerozumím…
          Ale to že

          Já tomu tedy jak to funguje moc nerozumím…
          Ale to že vydělané peníze zpět investuji do další výstavby továren (když začínám na zelený louce tak to ani jinak nejde), tak mi to připadá furt OK.
          A když si vezmu, že za těch pár let co funguje Tesla, prodává stejné počty aut co třeba po 110 letech historie Alfa Romeo, tak to zase na startup tak špatný není… 🙂

                1. Dobrý večer přeji Vám.
                  Dobrý večer přeji Vám.

          1. No tak aby nebyla, když prodělá milion na autě.
            No tak aby nebyla, když prodělá milion na autě. Technologický náskok je nezpochybnitený! Ale není k ničemu, když se nepromění v prodeje aut se ZISKEM. Šlo by to udělat i jinak..budu prostě tak dlouho levný s dumpingovými cenami (pod náklday), že vymažu konkurenci z trhu zcela a pak masivně zdražím a vše dostanu zpět. Ale to se u Tesly nestane. Její náskok se rychle ztartí jakmile bude donucena na autech začít vydělávat – viz reverzní inženýrství atp.

              1. Haha hned dvakrát. Jednak celé roky přodělávala mego na
                Haha hned dvakrát. Jednak celé roky přodělávala mego na autě a podruhé.. 100 000 je v pořádku? Víš vůbec kolik má VW na jednom autě? Víš co by to znamenalo, kdyby VW/ Ford/ GM a další mohli do našich aut dát navíc věci za 100 000kč v nákupních cenách?

                Na to snad ani nemělo cenu reagovat…

                1. To co píšete ale není pravda. Tesla nikdy neprodělávala
                  To co píšete ale není pravda. Tesla nikdy neprodělávala milion na autě. Nechápu, proč si vymýšlíte u věcí, které lze dohledat za minutu na netu. Navíc se bavíme o čistém zisku, tzn. po odečtení všech nákladů na nové továrny, stavbu sítě SC, ztrát z převzetí a provozu Solar City, úroků z půjčených peněz atp. Pokud by měl VW stavět továrny takovým tempem, aby měl meziroční růst prodejů v desítkách procent, tak taky asi nebude na nule a vůbec je to stupidní srovnání stabilní automobilky s vybudovanou zákaznickou základnou, servisní sítí a mnoha továrnami a pobočkami na všech kontinentech s automobilkou, co je na trhu pár let a teprve se rozjíždí v segmentu, který prakticky vytváří.
                  Jo a mimochodem rozdíl v daňových úlevách VW a Fordu v USA oproti Tesle je $5650, takže si můžou v klídku těch 100 tisíc k prodejní ceně přidat a jsou na tom furt lépe.
                  Ale jestli vám to dělá dobře, tak si srovnávejte třeba zisky nově otevřené rodinné pekárny Marie Vomáčkové ze Lhoty se zisky spojených společností Penam a United Bakeries.

                2. Vy jste dobře mimo.
                  Přečtěte si ještě párkrát o čem

                  Vy jste dobře mimo.
                  Přečtěte si ještě párkrát o čem jsem psal. A čtení mezi řádky a vlastní chmury nechte doma.

                3. Párkrát jsem si to přečetl a párkrát jste napsal lež,
                  Párkrát jsem si to přečetl a párkrát jste napsal lež, že Tesla několik let prodělávala milion na autě. Ještě něco? 🙂

              2. A započítal jste tam investice do výstavby GF3, vývoje a
                A započítal jste tam investice do výstavby GF3, vývoje a přípravy výroby MY a R2 a Semi, výstavbu a provoz sítě SC včetně upgrade na vyšší výkony a nárazové problémy problémy typu totálně nezvládnutá logistika při uvedení na evropský trh?

                Pokud ano, tak z toho plyne, že na těch autech musí vydělávat docela slušné peníze pokud z toho ještě platí všechno ostatní a při tom mají tak minimální ztrátu (a vzhledem celkovému obratu a zveřejněným hotovostním rezervám, to opravdu minimální ztráta je).

                1. Ano, jedná se o čistý zisk/ztrátu. Hrubý zisk na autě
                  Ano, jedná se o čistý zisk/ztrátu. Hrubý zisk na autě už mají spousty let.

      2. Podle mě v roce 2027 už dávno nebude závod o prodejích
        Podle mě v roce 2027 už dávno nebude závod o prodejích aut, ale o počtu aut určených ke carsharingu (pro pedanty ke komerčním půjčování bez sítě poboček). Škoda začne příští rok s WeShare v Praze s CitigoE, Tesla později v příštím roce klasicky, jak tomu říká s povinnou asistencí řidiče za volantem, výhledově pak plně autonomní robotaxi a samozřejmě do toho jde i mraky dalších automobilek. Tím na jednom autě vydělají klidně dvojnásobek co teď, takže pro stejný obrat/zisk nebude potřeba vyrábět tolik. Globální trh se smrskne až někam k 50 milionům aut za rok, přibude konkurence s Číny a mnoha dalších díky mnohem jednodušší konstrukci BEV a největší automobilové koncerny se z cca 11 milionů aut za rok propadnou někam k 6-7 milionům. Toť moje osobní, ničím nepodložená předpověď na 8 let dopředu 🙂

          1. To asi nezakážou, ale mohou velmi znepříjemnit/zdražit.
            To asi nezakážou, ale mohou velmi znepříjemnit/zdražit. Třeba už se zvažovala silniční daň pro všechny, někde už jsou zákazy vjezdu starších aut do měst, registrační poplatek a povinné ručení je u nás taky jedno z nejlevnějších s velkým potenciálem pro růst, dál třeba parkování, kdy carsharingové auto může zdarma nechat v Praze prakticky kdekoli atd.
            Samozřejmě pokud jezdíte hodně, tak pro vás vlastnění auta bude ještě hromadu let výhodnější, ale já jsem jezdil 6 až 7 tisíc km za rok a tak carsharing vychází o něco lépe.
            Mít auto v hodnotě 300 tisíc a jezdit jen na víkendy z Prahy na chatu 100 km daleko a zpět, tak to vychází 40 tisíc ztráta hodnoty + 20 tisíc benzín + 10 tisíc poplatky (pneu, dálniční známka, povinné ručení atd.), tedy 70 tisíc. Za to samé si mohu 50x půjčit u Car4Way Fabii od pátku 16 hodin do pondělí 10 ráno s 200 km v ceně, takže plichta a bez nutnosti se o cokoli starat a vždy mám nejvýše 2 roky starý vůz.

Napsat komentář