Volkswagen ID.4 dostane v USA tři roky nabíjení zdarma. A co Evropa?

Už zítra Volkswagen oficiálně představí elektromobil ID.4. V USA k němu dostanou zákazníci skvělý dárek zdarma.

Nový elektromobil Volkswagen ID.4 se od roku 2022 bude vyrábět také přímo v USA. V Evropě už výroba začala.
foto: Volkswagen

Volkswagen se v dohodl se sítí nabíječek Electrify America na tříletém neomezeném dobíjení zdarma pro tamní novopečené majitele elektromobilu Volkswagen ID.4. Jde tedy podobnou cestou, jako Tesla ve svých začátcích.

Dohoda to nejspíš nebyla nijak složitá. Electrify America totiž Volkswagenu patří. Jde vlastně o výsledek trestu za aféru Dieselgate, který si koncern chytře dohodl s americkými úřady.

Electrify America dnes patří mezi největší americké rychlonabíjecí sítě. Celkem dnes má 448 aktivních nabíjecích stanic, dalších 111 jich má být brzy spuštěno. Na nich je k dispozici 1537 CCS konektorů, 447 CHAdeMO konektorů a 92 Level 2 konektorů.

Volkswagen má dohodu také s dalšími automobilkami a výroci, kteří síť mohou za výhodných podmínek využívat. Jde např. o Ford, Kia, Harley-Davidson, BYTON či Fisker.

Zatím nejsou žádné informace o tom, zda také zákazníci v Evropě dostanou podobnou pobídku jako ti v USA. V Evropě má VW společně s mnoha konkurenčními automobilkami podíl v síti Ionity. Kromě toho se spekuluje o tom, že si vybuduje ještě vlastní síť exkluzivních nabíječek zvanou Artemis. Ta by ale nejspíš byla určena pro značky Porsche či Audi.

tisková zpráva

5 Comments on “Volkswagen ID.4 dostane v USA tři roky nabíjení zdarma. A co Evropa?”

  1. Když ujedu ročně dejme tomu 20 000 km, spotřebuji třeba 3
    Když ujedu ročně dejme tomu 20 000 km, spotřebuji třeba 3 000 Kwh ročně, to je za 3 roky 9 000 Kwh. Pří ceně nočního proudu okolo 2,50 je to úspora za ty 3 roky 22 500 Kč. Vzhledem k ceně auta žádný zázrak. Taková úspora se dá získat i smlouváním u některého z prodejců. Nebo se taky dá nabíjet u některých obchodňáků zdarma, takže ve skutečnosti by byla ta úspora ještě menší.

      1. No jasně, ale v současnosti většina majitelů
        No jasně, ale v současnosti většina majitelů elektromobilů nabíjí převážně doma. A pokud bych já měl elektromobil a vztáhnul to přímo na sebe, tak bych asi neušetřil nic. Doma mám elektřinu zdarma (soláry svépomocí a bez dotací) Do sítě nedodávám, vše jen pro sebe.

Napsat komentář