Už zítra Volkswagen oficiálně představí elektromobil ID.4. V USA k němu dostanou zákazníci skvělý dárek zdarma.
foto: Volkswagen
Volkswagen se v USA dohodl se sítí nabíječek Electrify America na tříletém neomezeném dobíjení zdarma pro tamní novopečené majitele elektromobilu Volkswagen ID.4. Jde tedy podobnou cestou, jako Tesla ve svých začátcích.
Dohoda to nejspíš nebyla nijak složitá. Electrify America totiž Volkswagenu patří. Jde vlastně o výsledek trestu za aféru Dieselgate, který si koncern chytře dohodl s americkými úřady.
Electrify America dnes patří mezi největší americké rychlonabíjecí sítě. Celkem dnes má 448 aktivních nabíjecích stanic, dalších 111 jich má být brzy spuštěno. Na nich je k dispozici 1537 CCS konektorů, 447 CHAdeMO konektorů a 92 Level 2 konektorů.
Volkswagen má dohodu také s dalšími automobilkami a výroci, kteří síť mohou za výhodných podmínek využívat. Jde např. o Ford, Kia, Harley-Davidson, BYTON či Fisker.
Zatím nejsou žádné informace o tom, zda také zákazníci v Evropě dostanou podobnou pobídku jako ti v USA. V Evropě má VW společně s mnoha konkurenčními automobilkami podíl v síti Ionity. Kromě toho se spekuluje o tom, že si vybuduje ještě vlastní síť exkluzivních nabíječek zvanou Artemis. Ta by ale nejspíš byla určena pro značky Porsche či Audi.
Když ujedu ročně dejme tomu 20 000 km, spotřebuji třeba 3
Když ujedu ročně dejme tomu 20 000 km, spotřebuji třeba 3 000 Kwh ročně, to je za 3 roky 9 000 Kwh. Pří ceně nočního proudu okolo 2,50 je to úspora za ty 3 roky 22 500 Kč. Vzhledem k ceně auta žádný zázrak. Taková úspora se dá získat i smlouváním u některého z prodejců. Nebo se taky dá nabíjet u některých obchodňáků zdarma, takže ve skutečnosti by byla ta úspora ještě menší.
Pokud ale budeš nabíjet i na cestách a nejen doma, tak to
Pokud ale budeš nabíjet i na cestách a nejen doma, tak to už vypadá jinak. Hlavmě při vyšším nájezdu, kdy se nechceš zdržovat s nabíjením zdarma u OC, ale nabiješ u drahé nabíječky u dálnice.
No jasně, ale v současnosti většina majitelů
No jasně, ale v současnosti většina majitelů elektromobilů nabíjí převážně doma. A pokud bych já měl elektromobil a vztáhnul to přímo na sebe, tak bych asi neušetřil nic. Doma mám elektřinu zdarma (soláry svépomocí a bez dotací) Do sítě nedodávám, vše jen pro sebe.
Já bych protestoval, bojkotoval VW. EU by s tím měla něco
Já bych protestoval, bojkotoval VW. EU by s tím měla něco udělat, stejně jako s rozdílnou kvalitou potravin. Jenže EU se VW bojí.
Co Evropa? Nic. Pro tu se vyrobí přesně tolik kusů, aby se
Co Evropa? Nic. Pro tu se vyrobí přesně tolik kusů, aby se splnily flotilové emise, podojilo co nejvíc dotací a ani o jeden víc.