Volkswagen ID.4: cena elektromobilu začne na 49 950 euro, levnější verze příští rok

Elektromobil Volkswagen ID.4 ve verzi 1st nabídne díky 77kWh baterii výkon 150 kW a dojezd až 520 km WLTP. Cena bude začínat na 49 950 euro, tedy 1,352 mil. Kč.

Nový elektromobil Volkswagen ID.4 postavený na platformě MEB jde do prodeje-
foto: Volkswagen

Volkswagen odstartuje výrobu nového elektromobilu Volkswagen ID.4 dvěma nejvyššími verzemi 1st Edition (od 49 950 euro) a 1st Max (59 950 euro). Tyto verze by měly být zákazníkům dodány ještě do konce letošního roku. Edice 1st se vyrobí pouze 27 000 kusů.

Příští rok rozšíří Volkswagen nabídku ID.4 o verze s nejmenší, 52kWh baterií, kde se údajně podaří cenu stlačit až pod 37 000 eur. ID.4 Pure (52 kWh) nabídne výkon 109 kW, Pure Performance až 125 kW. Dojezd bude u obou kolem 360 km WLTP.

Mezitím už lze objednávat také verzi Pro (77 kWh, 128 kW) a později i Pro Performance (77 kWh, 150 kW). U všech verzí nehledě na výkon je rychlost omezena na 160 km/h.

Volkswagen ID.4 je sourozenec nedávno představeného elektromobilu Škoda Enyaq iV. Ta je ale o něco delší (4584 mm vs. 4649) i širší (1852 mm vs. 1879) a také o čtyři milimetry vyšší (1616 mm). Rozvor 2766 mm je ale o jeden milimetr delší u ID.4. Také objemem kufru Enyaq iV německého sourozence překonává (543/1575 vs. 585/1711).

Volkswagen

82 Comments on “Volkswagen ID.4: cena elektromobilu začne na 49 950 euro, levnější verze příští rok”

  1. Model GOLF VII (5G1, BQ1, BE1, BE2) Typ e-Golf EAGA 85kW
    Model GOLF VII (5G1, BQ1, BE1, BE2) Typ e-Golf EAGA 85kW 2014-2017 : „Na přední nápravu stojí pár kotoučů kolem 5.400 Kč…“

    https://www.garaz.cz/clanek/volkswagen-e-golf-21004660

    garážovýsráči :))))))))))))))))))))))))))

    https://www.autodily-pema.cz/autodily/vw/golf-vii/e-golf-85kw/brzdove-zarizeni/kotoucova-brzda/brzdovy-kotouc?filter%5B100%5D=VA

    PS: zadní má golf taky kotouče 😉

            1. Podstatné je, že je o dost vetší než Kona, nebo není? U
              Podstatné je, že je o dost vetší než Kona, nebo není? U mě je rozdíl 40 cm na délku a skoro 17 cm na rozvor opravdu dost a kufr větší o cca. 50%.

              Jesli „o dost“ odpovídá definici „o třídu“, není podstatně, podstatné je, jak jsem napsal, že ID.4 je dle rozměru o dost větší auto než Kona. To už neokecáš 🙂

                1. No vidíš, je to subjektivní, pro mě je o 40 cm na délku,
                  No vidíš, je to subjektivní, pro mě je o 40 cm na délku, o 17 cm rozvor a o polovinu objemu kufru už o dost větší.

                  Ale OK, ve tvém ponímání to můžou klidně být cca. stejně velká auta 🙂

  2. Runer 42 popsal pocit z jízdy s ID.3 a tak to srovnávám s
    Runer 42 popsal pocit z jízdy s ID.3 a tak to srovnávám s mým pocitem z jízdy v Zoe.
    Nejraději bych s toho auta nevystoupil,vše fachalo na jedničku,parádní reakce na každý pohyb.
    Zoe působí jako by jste jeli v Oktávce a ne v malém městském autku,měl jsem pocit pohodlí a bezpečí!
    Skvělá rekuperace,ideální zátah, brzdy jsem ani neregistroval jsou jen pro nenadálé situace.
    Jediné co mne mrzí je cena něco přes 700 tisíc.
    Se zážitkem Runera se to nedá srovnávat a cena je u ID.3 také těžko srovnatelná!

    1. Taky jsem mel ZOE, na vikend a mam smisene pocity. Technika je
      Taky jsem mel ZOE, na vikend a mam smisene pocity. Technika je super, baterka vydrzela 4h jizdu rychlosti 130km/h, rychlonabijelo to porad 50kW, takze termomanagement baterky je ok. Jen mi tam chybel ukazatel teploty baterky, tak snad se neprehrivala a nenicila. Co mi vadilo byla absence ukazatele aktualniho vykonu nabijeni v aute, uplne chybi ukazatel probihajiciho nabijeni v aute, takze nepoznas, kdyz se nabijeni zastavi treba kvuli nejake chybe nabijecky. Musis proste sledovat procenta, coz je v druhe pulce nabijeni vopruz. Asisten jizdy v pruhu je nepozitelny, jezdilo to od zdi ke zdi. Chapu, ze to asi jen hlida prejeti cary, ale ani to nebylo dostatecne signalizovano, jen lehce zavrnel volant, coz je pri jizde po nerovne silnici normalni, takze to nebylo vubec poznat. Dale mi vadilo, ze nejde ztlumit radio na volantu, i kdyz je volatn plny tlacitek.

        1. Jenom bych doplnil, že to nenabíjí 50 kW ale jen 44. Po 60%
          Jenom bych doplnil, že to nenabíjí 50 kW ale jen 44. Po 60% to začne zpomalovat. Teplotu baterky si to hlídá dobře, zapíná do ní fučení z klimatizace. A to rádio mi vyhovuje na pevné páčce pod volantem. Nahmatám kdykoliv, na volantu bych to nechtěl, to už musí člověk sklonit zrak aby tlačítka našel, v zatáčce jsou jinde.

  3. Tak jsme se pánové projel v ID.3, dálnice, okreska i okruh.
    Tak jsme se pánové projel v ID.3, dálnice, okreska i okruh. Z mého pohledu jako řidiče střídajícího hodně různých typů aut to vidím následovně.

    Plusy:
    – nenašel jsem žádnou chybu ve zpracování, vše lícuje na jedničku

    – auto zvládlo 170km cesty + půl hodinky okruhu na jedno nabití. Oser s nabíjením tak zůstal na kolegu při cestě do Prahy.

    – cesta dálnice i okreska byla příjemná – cestovně dobrý podvozek

    Mínusy:
    – brzdy. VW si asi dělá kozy, že tohle pustil. Nejdřív jsem si myslel, že má auto poruchu brzd. Nic tak blbě brzdícího jsem neřídil 20 let. jako sorry, ale tohle samo o sobě je pro mě dealbreaker.

    – ergonomie – debilní ukazatel rychlosti, naprosto nefunkční dotykové ovládání na volantu, které si dělá co chce.

    – materiály – VW zřejmě pro interiér sbíral plasty na skládce Dacie. s tím souvisí taková nepříjemnost – z prostoru palubky před spolujezdcem se ozývalo při přejezdu nerovností nepříjemné plastové povrzávání. Z venku mne zarazil lak – velmi lacině působící s pomerančovým efektem.

    rychlost (aka speed trap)- na startovní rovince, na kterou se najíždí z velmi utažené zatáčky s pomalým výjezdem, jsem se nedostal přes 100km/h. Pro srovnání, se Zetkem tam vytáhnu 180 a hodnota 100 je na úrovni kámoše s prorezlou Fiestou. Je to způsobeno kombinací příliš širokého nájezdu (táhne to prostě ven), pomalé akcelerace a brzdného bodu hodně před zatáčkou.

    Závěr – auto naprosto neodpovídá požadované ceně a fakt, že se jedná o elektromobil, prostě nemůže obstát.

    Ve stručnosti asi vše, pokud by někoho zajímalo něco specifického a pamatuju si to, rád vysdílím.

      1. No pěkný… Jako než jsem se s tím trochu sžil, bylo to
        No pěkný… Jako než jsem se s tím trochu sžil, bylo to hodně nepříjemný a na první křižovatce jsem doslova brzdil očima.
        A přesednout pak zpátky do normálně brzdícího spalováku, to byl šok ještě větší.

        Bez ohledu jak kdo milujete nebo nemilujete elektromobily, tyhle brzdy fakt nechcete.

        Jo a k těm bubnům – šlo určitě jen a pouze o cenu. Celé to auto je doslova zmotněním šetření. Pokud šlo něco udělat levněji, tak se to tak udělalo. Cena byla priorita číslo jedna.

        1. S těmi brzdami to možná udělali podobně jako v e-golfu:
          S těmi brzdami to možná udělali podobně jako v e-golfu: zabrzdíš pedálem a začne brzdění rekuperací. Zabrzdíš pořádně a teprve v tu chvíli se přidají i normální brzdy. To může zmást každého, kdo se s tím dříve nesetkal a ani mě tento systém rekuperace nevyhovoval.
          Netvrdím, že Tesla to má vyřešené nejlépe, ale na její systém permanentní rekuperace při každém uvolnění plynu jsem si zvykl poměrně rychle a po sedmi letech mě spíš překvapí existence jiného řešení.
          Rád bych si vyzkoušel někdy možnost manuálních dávkování rekuperace u Audi e-tron. Prý dokáže rekuperovat brzdný účinek až do 0,3 G, což vůz prý zastaví ze 100 km/h za 9 vteřin a generuje po dobu brždění až 200 kW zpět do baterie, čímž Teslu překoná asi 3x…
          Ještě přidám zkušenost s brzdami Tesel:
          Model S P85+ měl kvalitní brzdy, úměrné váze vozu.
          Model X P90D – brzdí podprůměrně, nejspíš z důvodu extrémní váhy (2540 Kg), ale jezdí parádně. Nicméně brzdy neodpovídají výkonu a tím je to auto skoro i nebezpečné.
          Model 3 Performance – brzdí fantasticky, a jezdí naprosto skvěle. Tohle se Tesle určitě povedlo!
          A taky přidám jednu úsměvnou historku.
          Tuhle jsem si půjčil spalováka, když mě děti ukecaly, že chtějí zažít jízdu kabriem. Bylo to BMW 645i. Zařadím, přidám plyn a normálně mě ten osmiválcový lenoch rozesmál. Už jsem dávno zapomněl jaké to je, jezdit spalovákem. A je to mnohem horší, než jsem si to pamatoval. Ale možná někomu nevadí, že má místo auta žíznivou línou mrchu.

          1. K tomu e-golfu, to že po sešlápnutí brzdy začne
            K tomu e-golfu, to že po sešlápnutí brzdy začne rekuperovat je v pořádku a mají to tak myslím všechna EV (a to je dobře) ale u e-golfu je hrozná vada na kráse, že když se sešlápne pořádně pedál brzdy, tak začne rekuperovat a jak dosáhne určité hodnoty, tak přestane a pak nastoupí brzdové kotouče. Ta prodleva ale mezi tím je šíleně nebezpečná protože auto v tom mezidobí poskočí tak o 30cm a možná i víc! Dvakrát mně to už stálo nějaký ten škrábanec. S tímto jsem se u jiného EV nesetkal !

            S tím plynem je to fakt k popukání, jak silný motor nemůže pořádně rozhýbat auto. 🙂

            1. Muzu se podelit o zkusenosti s brzdenim u Leaf 1. Ten brzdi
              Muzu se podelit o zkusenosti s brzdenim u Leaf 1. Ten brzdi docela dobre, ale kratce pred zastavenim zase je sila brzdeni az moc velka a kola zablokuji. U Iona je rekuperace vetsi a brzdeni parada. A pak Tesla 3 je uplne nadhera. Brzdny pedal neni skoro potreba, one pedal drive funguje na jednicku. Zase na druhou stranu je nutne tu a tam poradne pouzit brzdy aby se kotouce ocistily. Nevim zda to delaji i jina auta, ale Tesla zabrzdi automaticky i rucni brzdu kdyz se auto zcela zastavi. Pri pridani plynu se opet automaticky uvolni. Ale to se da v menü vypnout.

              1. Dobře to má vyřešené třeba i hybridní Lexus. Ani
                Dobře to má vyřešené třeba i hybridní Lexus. Ani nepoznám, kdy se brzdí rekuperací (jenom podle ukazatele) a kdy se zapojí i brzdy. Ten přechod je hladký. Kotouče mi čistí při každé prohlídce, právě kvůli tomu, aby nezrezivěly.

                Pokud auto zastavím, tak ruční brzda se neaktivuje, protože na úplné zastavení musím držet brzdu, jak je to u automatu běžné. Až potom, co zařadím „P“, tak se aktivuje ruční (parkovací) brzda. A když zařadím „D“, tak se zase odbrzdí. Toto lze nastavit a je to běžná vlastnost i spalovacích aut.

                1. To rucni zabrzdeni a odbrzdeni zarazenim P a D delaji Leaf a
                  To rucni zabrzdeni a odbrzdeni zarazenim P a D delaji Leaf a Ion take. Tak asi jen Tesla zabrzdi odbrzdi sama. Ale umi take simulovat automat a bez plynu se plizi vpred a automaticky nazabrzdi. To same dela Leaf i Ion.

                2. Právě u klasického automatu, který bez plynu popojíždí,
                  Právě u klasického automatu, který bez plynu popojíždí, nemá smysl aktivovat ruční brzdu, když je auto v režimu „D“ nebo „R“. Protože pokud auto úplně stojí, znamená to, že řidič stojí na klasické brzdě a tedy ručku není třeba. Když pak zastavím a zařadím „P“, tak to už smysl má, samozřejmě a lze to většinou nastavit, toto chování.

                  Pokud by auto nepopojíždělo bez plynu (jako třeba Tesla nebo i3), tak ta automatická ručka v jiném režimu než „P“ i smysl dává, dejme tomu.

                  Já mám to popojíždění rád, třeba při parkování, jenom stojím na brzdě pomalu uvolňuji, jak potřebuji.

                3. Ja zase miluji ty ridice, kteri v noci na semaforu prede mnou
                  Ja zase miluji ty ridice, kteri v noci na semaforu prede mnou stoji nekolik minut na brzde a brzdova led svetla me biji do oci. To bych nejradeji vyresil kladivem. Lenost dat rucku je hodne rozsirena. Ja beru vzdy ohled na ostatni a davam rucku, nebo u TM3 tam skoci automaticky. Doufam ze to nekoho trkne.

                4. Pokud je to automat, tak by musel zařadit do „P“ a to manuál
                  Pokud je to automat, tak by musel zařadit do „P“ a to manuál nedoporučuje. U krátkých stání se doporučuje nechat v „D“ a nohu na brzdě. Pokud vím, že budu stát déle, např. na přejezdu, dávám „P“.

                5. Nebo N-eutral a dat rucku.
                  U D muzete brzdit uplne stejne

                  Nebo N-eutral a dat rucku.
                  U D muzete brzdit uplne stejne rucni.

                6. No to jo, ale lepší je dát „P“ a nemuset brzdit nijak,
                  No to jo, ale lepší je dát „P“ a nemuset brzdit nijak, resp. se ručka zatáhne sama. Ale jak píču, dělám to jenm když déle stojím, u krátkého se nedoporučuje vyřazovat vůbec.

                7. A to ma ten za vama trpet, ze mate nevhodne razeni? Kdyz ten
                  A to ma ten za vama trpet, ze mate nevhodne razeni? Kdyz ten automat neni vhodny na jezdeni po meste, vyhodte cele auto. Ja takove hloupe argumenty teda neakceptuji.

                8. Tak neakceptujte. Já zas nebudu kvůli 5-10 sekundám
                  Tak neakceptujte. Já zas nebudu kvůli 5-10 sekundám vyřazovat na neutrál nebo do „P“ a zatahovat ručku, když to není doporučeno. Jen tak pro nic za nic to v manuálu není uvedeno, ne? A automaty se hojně používají i ve městě v malých autech, takže to není tak, že tento typ auta by byl nevhodný do města.

                9. Kdyz tak pouzivejte D a rucku. To se vam nic nepokazi a mnoha
                  Kdyz tak pouzivejte D a rucku. To se vam nic nepokazi a mnoha ocim to ulevi. Ve dne to jeste jde akceptovat, ale ve tme uz ne. A kdyz vyrobce tvrdi, ze by se nemelo kvrdlat v prevodovce, protoze by se to mohlo porouchat, je fakt argument to koupit. Nastesti doba spalovaku konci a bude jich mene.

                10. Na to tam je čudlík (A) v čechách blbě překládaný jako
                  Na to tam je čudlík (A) v čechách blbě překládaný jako asistent rozjezdu do kopce (u automatu??). Po zastavení drží zabržděno i bez stání na brzdě a rozsvícených světel.

                11. Ano, to je pravda. Mohl bych využít tuto funkci
                  Ano, to je pravda. Mohl bych využít tuto funkci

                12. pěknej šmejd, oslňování zadníma debilníma ledkama
                  pěknej šmejd, oslňování zadníma debilníma ledkama doksichtu je zhovadilost autodebilního průmyslu stejně jako automat denní svícení vpředu za šera a vzadu nic. Proto je taky ty herky potřeba nahradit kvalitním elektromobilem ;))

                13. tak vod čeho máš trumpetu normálka debilů je fšude dost
                  tak vod čeho máš trumpetu normálka debilů je fšude dost 😉

                14. Kolik semaforů trvá „několik minut“ ?
                  Ono to nebude tak

                  Kolik semaforů trvá „několik minut“ ?
                  Ono to nebude tak časté a řekl bych až překvapivé pro toho co stojí na brzdě a očekává zelenou za +-30 vteřin.

                  Upřímně – můj leaf má funkci rozjetí se z ručky, ale je to celkem nepříjemné a sžít se s tím znamená možnost udělat chybu v každém ostatním případě takže… radši si postojím (na brzdě).

                15. Bohuzel s tim mam taky problem. Zari moc.
                  Bohuzel s tim mam taky problem. Zari moc.

                16. Na Tesle je mozne nastavit jestli se ma chovat jako klasicky
                  Na Tesle je mozne nastavit jestli se ma chovat jako klasicky automat, tedy rozjizdet pri uvolnovani brzdoveho pedalu a nebo ma stat dokud nepridate plyn.
                  Preferuji take to prvni. Defaultne je nastaveno to druhe.

                17. Tohle se u Toyoty dá nastavit taky. Je to otázka stisku
                  Tohle se u Toyoty dá nastavit taky. Je to otázka stisku jednoho tlačítka.

                18. No mě Leaf ručku na P nehodí – dělám „kolečko“
                  No mě Leaf ručku na P nehodí – dělám „kolečko“ brzda-P-ručka.
                  Hodí P když dám ručku při brzdě.
                  Ručku hodí jen když ho bez ručky vypnu ale jinak ne.

        1. nevím, u ev do běžnýho provozu +90kmh včetně dálnice
          nevím, u ev do běžnýho provozu +90kmh včetně dálnice moc smysl nedávají, budou se muset navíc pravidelně čistit. Jejich jediná výhoda je do terénu, do lesa krytovaný proti bordelu a stříkající vodě … ale tam asi s id4 sotva kdo pojede 😉

                1. No to je mi právě divný 🙂
                  No to je mi právě divný 🙂

                2. Predni brzdy prebiraji vetsi brzdnou praci a zahrivaji se
                  Predni brzdy prebiraji vetsi brzdnou praci a zahrivaji se podstatne vic, nez zadni. Proto jsou ty zadni vic a dele vlhke a vic muzou rezavet.

                3. Jen pro zajimavost.
                  Na me Tesle mi z duvodu orezani a tim

                  Jen pro zajimavost.
                  Na me Tesle mi z duvodu orezani a tim sjizdeni kotoucu doporucili vymenu prednich po 140tis.km, na zadnich jsme se domluvili pri 160tis., ze je bude potreba vymenit priste, tedy po 180tis. km.
                  Na spalovacich jsem menil brzdy poprve vetsinou mezi 90-100tis. km.

                4. Je to slozitejsi. Pokud se starate o brzdy, tak pred
                  Je to slozitejsi. Pokud se starate o brzdy, tak pred odstavenim auta brzdenim mokre brzdy zahrejete a vysusite. Pak ziji dele a predni jsou v dobre kondici a ziji dele. Pokud si jich nevsimate a zreznou, a tak predni rezave brousi mnohem vic diky vetsi zatezi a odejdou drive.

                5. Mate naprostou pravdu.
                  Muj problem je, ze posledni dva

                  Mate naprostou pravdu.
                  Muj problem je, ze posledni dva kilometry dojizdim domu jen do kopce, takze i kdyz za deste pred odbocenim z hlavni vyradim a dobrzdim brzdou, stejne je do garaze uplne suche nikdy nedovezu.

                6. 😀 😀 😀
                  Přední kotouče vám odcházejí, protože jsou

                  😀 😀 😀

                  Přední kotouče vám odcházejí, protože jsou podimenzovány na tu těžkou krávu, co s ní jezdíte a nedostatečně chlazeny, a tak se přehřívají, dochází k malým deformacím povrchu a to vám žere jak koutouč, tak destičky.

                  V servisu si z vás dělají slušnou prdel, ale koneckonců to je logické, když si někdo koupí elektromobil, nelze čekat, že rozumí autům a tak ho pěkně ostíhají.

                7. Pokud se dobre pamatuji, kolega Michelin taha za Teslou X
                  Pokud se dobre pamatuji, kolega Michelin taha za Teslou X tezke privesy. Tim mu odchazi poloosy a brzdy. 2,5 tuny na haku je pro kazde auto zahul. To bohuzel rekuperace uz neukociruje.

                8. To se nam zase ozval odbornik, kterej videl Teslu jen na
                  To se nam zase ozval odbornik, kterej videl Teslu jen na obrazku.

                  Co se brzd tyka, tak az na to chroupani orezlych kotoucu kazde rano po dni kdy prselo jsou jedny z nejlepsich co jsem kdy na nejakem aute mel. A taky jedno z hodne mala aut, u ktereho nemusim resit, ze se mi po case vlivem prehrivani kotouce deformuji a brzdy zacnou vibrovat.

                9. Na TM3 mam kotouce z nejake jine slitiny nez u ostatnich aut.
                  Na TM3 mam kotouce z nejake jine slitiny nez u ostatnich aut. Vubec se nelesknou a kupodivu zatim ani nechytaji rez. U Iona reziveji prakticky pres noc kdyz je hodne vlhko. Jake mate u TMX? Take sede a neleskle? Ze by to byla keramika?

                10. Ja tam mam Bremba kotouce ocelove.
                  Keramika se pouziva spise u

                  Ja tam mam Bremba kotouce ocelove.
                  Keramika se pouziva spise u zavodnich specialu, neb keramika moc nebrzdi dokud se neohreji. To se v normalnim provozu moc nehodi a obzvlaste u ev kde se brzdy pouzivaji jeste mene.
                  Tedy kdo vi co pro TM3 vymysleli.

                11. Brembo je italská firma zabývající se výrobou
                  Brembo je italská firma zabývající se výrobou automobilových a motocyklových brzd… do amerických aut hmm
                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Brembo
                  140kkm předních je celkem dobrá výdrž. Jakou značku tam dali při výměně v Teslaservise?

                12. Když už musíte googlit i tak známou značku jako jsou
                  Když už musíte googlit i tak známou značku jako jsou brzdy Brembo, tak to čtěte alespoň celé.
                  V roce 2000 je koupili Britové a továrny mají po celém světě včetně USA. Používá je do svých sportovních aut kde kdo, takže proč né Tesla?
                  Pro běžce je to, ale málo. Ten nemá problém je označit za poddimenzované, i když co se vlastně divím, vždyť co on napíše to perla, a co by taky člověk chtěl od študentíka, kterej se nechá zaměstnat na trollí farmě.

                  Co mi tam dali jsem se neptal, ale předpokládám, že to samé.

                13. wiki odkaz je pro líný čtenáře samozřejmě 😉 ale tak co
                  wiki odkaz je pro líný čtenáře samozřejmě 😉 ale tak co by taky člověk vod makarónu čekal že, alespon víme vod kud vane slačka Delphi ;)) Hele Brembo dávno není už zas takový zázrak, to jen šli Ilonoj na ruku, proto v Tesle prvovýrobně jsou… (nebo byli…) Poddimenzovanost jsem neřešil tu neznám neumím nejel jsem ftom takže se mě netýká, 140.000 je slušný nájezd na origo Brembo a mě jen zajímal důležitý fakt a to Jakou značku tam cpe autorizák TESLA, když prvovýroba je italský Brembo. Takže nadále nevíme, díky 😉

                  PS: Brambora tam dávala prvovýrobně už nevím (je to 20 let to abych nekecal ;)) a fautorizáku Texar USA a já tam dávám TRW USA životnost 100.000 km couračky ale samozřejmě dle způsobu jízdy, dálničně by to věřím že taky dalo 150 ;)) do evropský verze bramborový samozřejmě 🙂

                14. Ja mel u predchozich aut problem s kotouci prave na dalnicich.
                  Ja mel u predchozich aut problem s kotouci prave na dalnicich. Par zpomaleni ze 180ti na stovku, ve ktere vam tam nahle vjede kamion a prohratim se zkrouti a pak vibruji. To se nastesti u Tesly nedeje ani na tech druhych.
                  O poddimenzovani tu blabolil bezec.

                15. to je fakt že na dálnici při prudkým brždění možná
                  to je fakt že na dálnici při prudkým brždění možná jo… ale zase na dálnici utíkají ty kilometry rychleji oproti couračce … Vám vydrželi 140.000 / 5 let že? no mě 100.000 / 9 let … je to podobný 😉

                16. 2,5 aha dokonce, jak to? to už byly podruhý měněný? co je
                  2,5 aha dokonce, jak to? to už byly podruhý měněný? co je to za rok výroby?

                17. njn solidní roční nájezd 😉
                  njn solidní roční nájezd 😉

                18. No tvl to jsou koniny, kam na to chodíte?
                  Přední brzdy

                  No tvl to jsou koniny, kam na to chodíte?
                  Přední brzdy mají sice na starost 60-70% brzdného účinku, proto jsou na to dimenzovány (větší kotouče, destičky..), ale tlak v hydraulice je stejný v obou okruzích.
                  A navíc pro otěr stačí jednou zabrzdit a je čisto a to na obou nápravách.

                19. Zadni brzdy maji bud hydraulicky omezovac, nebo nove se
                  Zadni brzdy maji bud hydraulicky omezovac, nebo nove se postara o snizeni ABS. Jinak by blokovaly. Ale u EV je zadni brzda trochu ucinnejsi nez u spalovaku. Zaprve je zadni naprava vic zatizena a zadruhe je teziste auta vic dole, takze brzdici sila vytvari mensi tocivy moment kolem linie styku predni pneumatiky a vozovky a tim padem se zadni naprava neodlehcuje v takove mire jako u spalovaku s vyssim tezistem. Fyzika zase jednou ukazala prednost EV. Pokud jste jeste nikdy nemel zkorodovane kotouce, tak to neznate, ale nedaji se jednim brzdenim ocistit. U bmw jsem je musel nechat nekolikrat menit. Bydlel jsem kde hodne prselo a kdyz jsem se po 14 dnech vratil z cest, byly nekdy uplne v hajzlu. Pri brzdeni to rasplovalo oblozeni a take nadherne hazely.

            1. no tak různý „druhy“ lidí mažou různě samozřejmě ale
              no tak různý „druhy“ lidí mažou různě samozřejmě ale Jinak platí jednou ročně bubny otevřít, vyfoukat, vystříkat a namazat aby dobře šlapaly… U kotoučovek platí taky každý rok akorát se nemusí otvírat foukat ani stříkat stačí namazat třmeny a ty trny v nich správnou pastou samozřejmě a na měd zapomente je to blbost 🙂

              https://maziva.heureka.cz/ate-plastilube-75-ml/specifikace/#section

    1. Musim uznat ze ten vas poopis asi sedi. Na brzdy si stezoval i
      Musim uznat ze ten vas poopis asi sedi. Na brzdy si stezoval i jeden youtuber, sice mu to nevadilo tolik ale i tak. Rikal ze pri prudkym brzdeni na to musi fakt dupnout. Ovladani na volantu taktez. Levny plasty to ma taky ale to uz dost lidem nevadi, ty vyjezdy ze zatacek asi taky ne. Dik za dalsi kaminek do mozaiky. Ja bych tomu odpustil snad vsechno krome ceny. Snad se za par let dockam.

      1. Já myslím ,že VW udělal to auto opravdu levně. Cena
        Já myslím ,že VW udělal to auto opravdu levně. Cena odpovídá tomu ,kolik toho auta chtějí prodat. Až bude na spadnutí prodej Tesla model 2 ,dočkáte se i ceny. Ale nevím , za tři čtyři roky to bude už značně zastaralé auto. Takže bude asi lepší koupit ojetinu.

    2. Vida, já při prvním skoku s ID3 problém s brzdama neměl,
      Vida, já při prvním skoku s ID3 problém s brzdama neměl, ale je fakt, že jsem se nesnažil to auto dostat k nějakým limitům. S volantem souhlas a tedy potvrzuje to, že to je nějaký touchpad…tedy humus z kategorie mastný displej

      Nicméně se mi rýsuje šance, mít ID3 na podzimní prázdniny s dětmi, takže šance na několikasetkilometrový test na podzimních horách se stáním venku a protože soudruzi s NDR asi hranice neotevřou tak s dobíjením z 10A 230V zásuvky

  4. kvůli Tesle M3 neprodejný, ještě budou záměrně
    kvůli Tesle M3 neprodejný, ještě budou záměrně nekvalitní součástky jako obvykle, baterií a motorů VW se já rozhodně bojím, nevěřím jim ani za mák

    jen škoda, že je Tesla hnusná, jinak by už dávno zničila všechny výrobce 🙁

    1. Vy nevite co chcete. Ja tu chvalim VW ale Tesla se mi libi. I
      Vy nevite co chcete. Ja tu chvalim VW ale Tesla se mi libi. I design. Musite vyvinout usili abyste si ji zamiloval. Stejne tak s jakym usilim tu neustale pisete konspiracky. Takze zapalit se dokazete. Ted jeste aby to bylo pro tu spravnou vec.

Napsat komentář