Volkswagen ID.3 ve verzi se 77kWh baterií: pouze čtyřmístný a řidič nesmí být příliš těžký!

Volkswagen spustil konfigurátor elektromobilu Volkswagen ID.3. A hned se objevilo několik velkých zádrhelů.

Elektromobil Volkswagen ID.3 postavený na platformě MEB má být pod modelech Beetle a Golf třetím nejdůležitějším vozem v historii koncernu Volkswagen. Tak uvidíme!
foto: Volkswagen

Konfigurátor elektromobilu Volkswagen ID.3 skrývá několik nepříjemných překvapení. Týkají se podle všeho zatím především nejvyšší verze ID.3 se 77kWh baterií (82 kWh celkově).

Tato verze je totiž pouze čtyřmístná, má tedy i vzadu jen dvoje bezpečnostní pásy. Navíc ji není možné dovybavit panoramatickou střechou ani držákem pro nosič kol. A co je „nejzábavnější“: řidič se musí vejít do určitého váhového limitu!

Za všechno zjevně může příliš vysoká hmotnost největší baterie. Ta by sice měla autu umožnit dojezd až 540 km WLTP, ale je otázka, zda se to za cenu výše uvedených nevýhod vyplatí.

70 Comments on “Volkswagen ID.3 ve verzi se 77kWh baterií: pouze čtyřmístný a řidič nesmí být příliš těžký!”

  1. To přece vůbec nevadí. Tomáš si dá dietku a přece si
    To přece vůbec nevadí. Tomáš si dá dietku a přece si ID3 koupí. A ostatní, kteří BEV chtěli, už nějaký jiný stejně dávno mají. Mnohdy lepší…
    Ona kauza Fordů Puma PHEV (kde výrobce zakázal majitelům nabíjet, aby jim to neshořelo) jasně ukazuje, že výroba elektromobilů není taková sranda, jak si mnozí představují. Ostatně VW už to ukázal několikrát.

  2. off
    Decentralizace se blíží.
    Mnichov nabízí elektřinu z

    off
    Decentralizace se blíží.
    Mnichov nabízí elektřinu z fotovoltaických střech přímo nájemníkům
    https://enmag.cz/energie/mnichov-nabizi-elektrinu-z-fotovoltaickych-strech-primo-najemnikum/

    Když si v Mnichově pronajmete byt nebo kancelář v některé z městských budov, získáte zároveň přístup k levnější elektřině vyráběné přímo na její střeše.

    Do roku 2030 ale chce mít městská rada fotovoltaikou vybaveny všechny budovy ve vlastnictví městských bytových družstev GWG Mnichov a GEWOFAG, které spravují přes 74 tisíc bytů a množství komerčních prostor.

    Ale zatím to kurvěj předpisy a způsoby fakturace.

  3. „Tato verze je totiž pouze čtyřmístná, má tedy i vzadu
    „Tato verze je totiž pouze čtyřmístná, má tedy i vzadu jen čtyři bezpečnostní pásy. Navíc ji není možné dovybavit panoramatickou střechou ani držákem pro nosič kol. A co je „nejzábavnější“: řidič se musí vejít do určitého váhového limitu!“

    To bych nevymyslel ani v tom nejblbějším snu. Ta MEB platforma je fakt promakaná.

    1. Budou na to takový dotace, že řešit 4 nebo pět míst je
      Budou na to takový dotace, že řešit 4 nebo pět míst je zbytečnost – ostatně jen málo aut dokáže pojmout při dvou isofixových sedačkách vzadu tři lidi na zadní lavici – máme s tím doma bohaté zkušenosti…a skoro jsme kupovali v jednu chvíli VW busíka

      1. Take s tim mam bohate zkusenosti. Nastesti silnicni zakon na
        Take s tim mam bohate zkusenosti. Nastesti silnicni zakon na to pamatuje, takze kdyz mate vzadu dve detske sedacky tak prostredni dite uz podsedak mit nemusi.
        V manzelky Leafu to tedy praktikujeme tak, ze nejstarsi dite jezdi na podsedaku vepredu, a kdyz nahodou obcas potrebujeme popojet po meste v peti tak si sedne dozadu mezi ty dve detske sedacky.
        Tedy pro nas ID3 ani jako druhe auto do rodiny. Pritom nad vymenou Leafa za nej jsem vazne chvili uvazoval…
        Hlavne ze tu platformu vyvijeli nekolik let. Takze, kdyz to shrnu, software neumi, zelezo neumi, no to jsem zvedav jake problemy se vyklubou stran pohonu a beterie…
        Zlata Teska a Korejci.

        PS: A není to jen o rodinách se třemi dětmi. My si například vypomáháme se sousedy se závozem dětí do školy/školky a nebo teď v létě na příměstské tábory, aby zbytečně nejezdili dvě auta…

        1. Jenže u nás to nebylo na tři děti..my vozili 4 kousky (z
          Jenže u nás to nebylo na tři děti..my vozili 4 kousky (z čehož tři byly jasně na sedačku do 15 kg a jedno na sedačku na 15-36 kg), takže jsme to měli auta, co uměla vzadu tři sedačky a čtvrtá na přední sedačce.. jedno z dětí se dalo na hokej, takže se vozí už jen max tři a už jsou všechny 15-36kg a navíc někdo konečně chytře homologoval dětský pás (aleluja) a to čtvrté má svůj program.

        2. Zase u druhého auta do rodiny, není potřeba mít dojezd 500
          Zase u druhého auta do rodiny, není potřeba mít dojezd 500 Km a verze s menší baterkou jsou pětimístné, takže si asi každý vybere podle potřeb. Kdo bude chtít cestovat po evropě s pěti lidmi, tak si vybere stejně něco lepšího. Tím to nechci nijak obhajovat ,ale doba univerzálních aut typu Octavia combi asi už skončila.

            1. Jestli to není škoda mít v autě velkou baterku jen kvůli
              Jestli to není škoda mít v autě velkou baterku jen kvůli záloze? Je to přece i otázka ekologie. Pravděpodobnost , že budete to záložní potřebovat+ ještě k tomu na delší cestu je v dnešní době spolehlivosti vozů blízká nule. A když se něco semele, od toho jsou půjčovny.

          1. Pokud budu kupovat elektromobil, tak, vzhledem k jeho ceně,
            Pokud budu kupovat elektromobil, tak, vzhledem k jeho ceně, určitě budu chtít univerzální auto, nebo musí elektromobil stát jako Dacia, abych mohl k němu mít hlavní auto. A proč? Protože Lyže a kola (naštěstí doba, kdy jsme jezdili tři kola na nosiči, croozer pro dvě děti na střeše a stan s vybavením pro pět v kufru je za námi – to by Octavia ani omylem nepobrala a Mondeo bylo po střechu) a bagáž na týden pro čtyři až pět lidí, k tomu doma zahrada a nutnost odvážet bordel – takže nutno tahat přívěs.

              1. Jo můžete jezdit se zlatou kartou..a pokud jezdíte do bibi
                Jo můžete jezdit se zlatou kartou..a pokud jezdíte do bibi a dalších resortů, tak asi můžete vše najmout a máte tam i dobíjení. Tam, kam jezdím si většinou nepronajmete ani ťuk, protože čím zapadlejší a čím menší tím lépe.. paštiky fakt nevozíme, ono stačí věci jako helmy, páteřáky, boty, naše kola taky nejsou běžně v půjčovně..lyže taky ne..jo můžeme objíždět testovací dny, ale to už jaksi není tam, kam bych chtěl jezdit… nehledě na to, že často jezdíme autama jen nějak k nástupu, tak hezky na kola spacáky, stany, vařiče vodu a tradá na nějaký přejezd a okruh, jediná elektrika s sebou je čelovka, baterka v mobilu, osvětlení kola a powerbanka a přespává se na nouzových nocovištích a definovaných tábořištích (aby jste nerejpal, že ničíme přírodu a spíme na divoko)

                1. Mozna se budete zlobit, ale ja vam ustoupim.
                  Mozna se budete zlobit, ale ja vam ustoupim.

                2. Ustoupil jsem. A osloviny maji volnou cestu.
                  Ustoupil jsem. A osloviny maji volnou cestu.

                3. Hele jestli dokážete půjčit celodpružené horské kolo s
                  Hele jestli dokážete půjčit celodpružené horské kolo s nosiči, spacák, stan, brašny, tretry, helmu, vařič, chrániče a batoh s páteřákem např v Příbrami pro přejezd Brd nebo na Kvildě pro Přejezd Šumavy a to ve velikostech 27,5 a 24 tak jste fakt dobrej.

                4. Mel jsem na mysli vicemene ty uvahy o energeticke bilanci v
                  Mel jsem na mysli vicemene ty uvahy o energeticke bilanci v zavislosti na vaze EV. Akorat jsem to napsal sem, protoze jsem se nechtel vracet k predeslemu komentu. Netvrdim, ze vaha nema vliv na spotrebu, jen tvrdim, ze u EV je ten vliv mnohem mensi nez u ICE a celkova bilance se vahou az tak moc nezmeni. Aerodynamicky odpor hraje u vsech aut prim. Vse ostatni jsou peanuts.

                5. aerodynamika je výraznější až nad 80 km/h – ale ano roste
                  aerodynamika je výraznější až nad 80 km/h – ale ano roste s kvadrátem rychlosti, pak je majoritní složkou jízdního odporu. Odpor ve zrychlení – o kterém tu tak hezky diskutujeme je pořád urychlení hmoty a nesmí se zapomenout ty čtyři velké setrvačníky po kterých jezdíme, samozřejmě je to o proměnné řidič, jak tomu dává za uši a o nakloněné rovině, nicméně vě všech, těch jízdních odporech je gro hmotnost:
                  tak si to shrňme:
                  odpor ve stoupání = m*g*sin alfa
                  odpor ve zrychlení = m*a + odpor ve zrychlení rotačních součástí (tohle už sem fakt přepisovat nebudu)

                  O celkové bilanci váhou – platí pořád pro vše – pokud přeložíte iona nebo trabanta, tak to poznáte mnohem víc než A6s V6 biturbro a Tesla3, protože tam máte silové a výkonové rezervy. Nicméně závislost na hmotnosti stále platí, stejně jako když si užijete větší zrychlení, tak to prostě žere víc, než když jedete katolicky

                6. Vsude kde se do energie zavadi hmotnost, tam ma EV oproti ICE
                  Vsude kde se do energie zavadi hmotnost, tam ma EV oproti ICE obrovskou vyhodu zpetne transformace pohybove energie a polohove energie v chemickou/elektrickou energii. ICE vsechnu tuto energii premeni ze 100% v nezadouci chaotickou termickou energii.

                7. Ano EV něco narekuperuje – mimochodem měl jsem dvě ty A6 a
                  Ano EV něco narekuperuje – mimochodem měl jsem dvě ty A6 a jednak byla starší bez rekuperace a žrala o cca 0,5 l/100 km nafty víc než novější, co tu rekuperaci měla – vyjádřeno v procentech bylo to asi 7 procent spotřeby v mém provozu – takže i tam je to o vozu, i když dneska se tomu alibisticky říká mild hybrid. Otázka je kdy a kolik. Zatím u všech elektromobilů, se kterými jsem jezdil (kilometrově určitě už méně než vy, ale typově dost možná více) jsem rekuperaci používal a používám ve městě, mimo město jsem radši využíval a využívám setrvačnosti (rekuperaci omezuji, či vypínám pokud jde). V horách jak kdy – většinou jsem odjížděl z hor s plnou baterkou (hezké dobrodrůžo dobij auto z 10A zásuvky) , protože jsem se na rekuperaci spoléhat nemohl (pokud chytnete lesáckou tatru, či traktor, tak prostě hrkáte 30 km/h za ním)

                8. Posuzovat ucinek rekuperace podle mild hybrida, vy jste
                  Posuzovat ucinek rekuperace podle mild hybrida, vy jste vtipalek. 🙂

                9. Zatím u všech elektromobilů, se kterými jsem jezdil
                  Zatím u všech elektromobilů, se kterými jsem jezdil (kilometrově určitě už méně než vy, ale typově dost možná více)…. aspoň kdyby jste si přečetl..vtipálku

                10. Jooo jasne, vy jste vlastne z tech odpurcu ev, kteri si je
                  Jooo jasne, vy jste vlastne z tech odpurcu ev, kteri si je skoro vsechny vyzkouseli, takze to mate zmakle a proto to prirovnavate k jizde veteranem…. 😀
                  Tak nekdo tady tu funkci komika po behne prevzit musi ze.

                  Ja tedy osobne !koupil! zatim jen sest elektroaut (pravda dve z toho identicke), a najel s kazdym par tisic km, a jedno mohu rict s jistotou, ze jsem u zadneho nepozoroval vliv vahy nakladu/posadky na spotrebu na rozdil od tech vsech spalovaku, ktere jsem vlastnil pred tim.

                  Ale chapu, vy to mate urcite vysledovane lepe, vy jste jich prece testoval vic. 😀

                11. Výborně přiznaný Svěděk Elonův – díky, jakmile
                  Výborně přiznaný Svěděk Elonův – díky, jakmile elektromobily nevelebím a říkám, že mají krom kladů i spoustu negativ a v řadě věcí nejsou daleko od spalováků, tak jsem odpůrce…
                  tak chlapci, kdopak další ke Svědkům Elonovým?

                  A proč je přirovnávám k jízdě s veteránem? Protože s nimi zatím jezdí jen nadšenci a jen nadšenci je velebí…řekněte zarytému Aerovkáři, že se s tím nedá jet za dovolenou…je to stejné píchnutí do vosího hnízda jako říct Teslistovi, že je to nekvalitně zpracovaný krám Jo pardon rozdíl je, ani největší aerovkář není samozvaný technologický evangelista a věrozvěst s potřebou edukovat

                  edit:
                  k změnám spotřeby vlivem zatížení – jak jsem psal, čím slabší pohon, tím víc se to projeví… když jsem jezdil s Elisáckou Corsou, tak to bylo markantní, golf BEV byl na to náchylnější než i3 je to pochopitelné? Tesle to musí být logicky jedno protože sice má relativně malý S1 výkon, ale nikdo jí permanentně nepřetěžuje, takže má stále výkonu a síly dost ve chvílích, o kterých má smysl se bavit

                12. Jj. Svedek Elonuv co koupil dve Tesly a ctyri jine znacky.
                  Jj. Svedek Elonuv co koupil dve Tesly a ctyri jine znacky. Dobre bezec43

                13. Vyzerá to na reinkarnovaného inkvizítora. Okamžite odhalí
                  Vyzerá to na reinkarnovaného inkvizítora. Okamžite odhalí svedka Elonovho. Asi radšej nebudem prezrádzať, že aj ja som jednu mal a bol som s ňou spokojný. A tiež mám už štvrté EV. Ups :))

            1. Ale tady se bavíme o ceně elektomobilu mil. Kč v této
              Ale tady se bavíme o ceně elektomobilu mil. Kč v této cenové relaci si na univerzální auto ještě hodně dlouho počkáte.

              V ceně mil. jedině PHEV tak daleko pokrok v bateriích a el. pohonech a hlavně jejich ceně ještě není.

              1. Myslím, že takové auto už nikdy nebude, cena spalováků
                Myslím, že takové auto už nikdy nebude, cena spalováků se pokutama a poplatky a daněmi dostane tak vysoko, že bude vysoká cena elektromobilu ospravedlněna a pro jistotu se na něj dají nějaké dotace, aby lidi úplně neřvali.

                tak daleko pokrok v bateriích a el. pohonech a hlavně jejich ceně ještě není. – nesouhlasím, pohony jsou baterky jsou, akorát baterky jsou děsně drahé, protože si každý kryje záda na rizika – co kdyby to nefungovalo a musely se řešit záruky a pohony by měly jediný nedostatek a to, že pro čipy je poptávka nad nabídkou (SiC).
                Za mě je největší kámen úrazu slabá dobíjecí síť pro elektromobily (sorry, ale 230V zásuvka není dobíjení, to je nouze nouzí) – ta musí být tak hustá a rychlá, aby baterka nad 50 – 75 kWh nebyla potřeba

  4. Ááááá safra. Mám 90 kilo. Dám si k obědu řízek a pak
    Ááááá safra. Mám 90 kilo. Dám si k obědu řízek a pak už nemůžu za volant nebo co ? To tady už nikdo nic nezaručuje ??? ..:-)))))))

    P.S. A ty krásný plachý laně 150 kilo plus, který maj v USA u WalMartu vždycky v pohotovosti elektrický nákupní vozíky s nápisem: „For our dearest customers“ ,asi budou muset zůstat u Ford F150 Raptor…

  5. mimomisu
    niekdajší kolega riešil pred 50 rokmi podobný

    mimomisu
    niekdajší kolega riešil pred 50 rokmi podobný problém. na oktávii vymontoval listové perá, u kováča mu stranu vodiče „prekovali“ a auto sa nenahýbalo na stranu keď svojich 150kg posadil …
    viem táto skúsenosť súdruhom zo západu nepomôže, posledné listové perá mali osobáky z cvikova.

  6. To s tím řidičem je nesmysl, nicméně je pravda že ID.3 s
    To s tím řidičem je nesmysl, nicméně je pravda že ID.3 s 77kWh baterií má pohotovostní hmotnost 1934kg (v EU to je historicky včetně 75kg zátěže složené z normovaného 68kg řidiče a 7kg nákladu!) Maximální povolená hmotnost této verze je 2280kg, tj. tato verze ID.3 „uveze“ pouze 421kg. Tedy jen tak tak 4ks 100kg chlapů a jednu přepravku piva. Samozřejmě na maximální hmotnost každý kašle, takže proto ta omezení jako žádný střešní nosič a žádné tažné.

    ID.3 s 58kWh baterií uveze 541kg.

    1. Diky, pekny prepocet. Kazdopadne v tom nevidim problem, auto
      Diky, pekny prepocet. Kazdopadne v tom nevidim problem, auto velikosti Golfu s zatizitelnosti pres 400kg je uplne v pohode. Stejnak v tom nikdo nikdy nepojede ani ve trech. A nakonec rodinu s dvema detma to uveze v klidu. Byly auta jako treba sedmimistna xc90 minule generace, ktera neuvezla o moc vic..
      Otazkou je jak na tom bude Enyaq, tam uz bych neco jako 550 kg videl jako potrebne..

      1. Přesně tak u ID.3 toto omezení snese, osobně očekávám
        Přesně tak u ID.3 toto omezení snese, osobně očekávám že právě ID.4 s Enyaqem SUV budou skutečnou vlajkovou lodí koncernu a zde by absence střešního a tažného s méně než 500kg nákladu u 77/82kWh verze byl ultraprůser. Pokud vím tak maximální hmotnost Enyaqu zatím zveřejněna nebyla? Pohotovostní má být tuším 1950kg, tedy jen o drobek víc než u ID.3.

        Mimochodem to jsou čísla pro zadokolky, čtyřkolky budou zas ještě o něco těžší.

      1. Tesla 3 LR DM s menší baterií 75 kWh má 1903 kg, sice je
        Tesla 3 LR DM s menší baterií 75 kWh má 1903 kg, sice je větší, ale zase řada dílů je hliník. Tesla Y váží s baterií 75 kWh už 2000 kg. Naopak o něco menší e-Niro s daleko menší baterií 67 kWh váží 1812 kg, takže váha ID.3 není nic nenormálního.

        1. Polestar 2 je o 300 kg težší než Tela M3. Kde dělaj
          Polestar 2 je o 300 kg težší než Tela M3. Kde dělaj soudruzi dinosauři z Německa a z Číny/Švédska chybu? To nevypadá jako že budem držet krok nebo že Teslu doháněj oni jsou prostě fest pozadu.
          Toyota Prius PHEV má taky omezení jen na 4 lidi a to má zadní dveře z uhlíku a bez stěrače aby se aspoň trochu ušetřilo na váze. Vypadá to že to dinosauři pěně matlaj.
          Co Korejci jsou na tom líp?

          1. Šetří aluminium, přidávají zbytečné věci jako zvuk
            Šetří aluminium, přidávají zbytečné věci jako zvuk tlumící hmotu, tlačítka, přístrojovou kapličku, zbytečně robustní sedačky, zbytečně předimenzované díly, robustní ochranu battery packu, atd. jednoduché vysvětlení. Korejci zrovna tak váhou moc nešetří.

        1. Volkswagen ID.3 je pravda navenek o něco větší (délka
          Volkswagen ID.3 je pravda navenek o něco větší (délka 4260 mm vs 4087 mm, +173 mm), ale dojmy z krátkého posezení v ID.3 na e-Salonu v Letňanech a dvoutýdenního testu nového Zoe nám potvrdily, že uvnitř to zas takový rozdíl není.

Napsat komentář