Volkswagen ID.3 ve verzi se 77kWh baterií: pouze čtyřmístný a řidič nesmí být příliš těžký!

Jan Horčík - 12 Srpen 2020

Volkswagen spustil konfigurátor elektromobilu Volkswagen ID.3. A hned se objevilo několik velkých zádrhelů.auto elektromobil Volkswagen ID.3

Elektromobil Volkswagen ID.3 postavený na platformě MEB má být pod modelech Beetle a Golf třetím nejdůležitějším vozem v historii koncernu Volkswagen. Tak uvidíme!
foto: Volkswagen

Konfigurátor elektromobilu Volkswagen ID.3 skrývá několik nepříjemných překvapení. Týkají se podle všeho zatím především nejvyšší verze ID.3 se 77kWh baterií (82 kWh celkově).

Tato verze je totiž pouze čtyřmístná, má tedy i vzadu jen dvoje bezpečnostní pásy. Navíc ji není možné dovybavit panoramatickou střechou ani držákem pro nosič kol. A co je "nejzábavnější": řidič se musí vejít do určitého váhového limitu!

Za všechno zjevně může příliš vysoká hmotnost největší baterie. Ta by sice měla autu umožnit dojezd až 540 km WLTP, ale je otázka, zda se to za cenu výše uvedených nevýhod vyplatí.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Tak proto iD3 nebudou prodávat v USA, tam by to ti tlustoprdi přetížili raz dva. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A kolik je limit váhy toho řidiče? Ono si toho možná emobilisté ještě nevšimli, ale jaksi každé auto ten limit má... a dokonce při vývoji má normativní výpočtové zatížení

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

To přece vůbec nevadí. Tomáš si dá dietku a přece si ID3 koupí. A ostatní, kteří BEV chtěli, už nějaký jiný stejně dávno mají. Mnohdy lepší...
Ona kauza Fordů Puma PHEV (kde výrobce zakázal majitelům nabíjet, aby jim to neshořelo) jasně ukazuje, že výroba elektromobilů není taková sranda, jak si mnozí představují. Ostatně VW už to ukázal několikrát.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele Tomáš

Jinak ty 4 místa jsou zklamání. Spíš je to trapný. Stejný jako Prius Prime V.1. Až V.2 dostala 5 míst.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Tomáš

Proč dietku? Jen se ptám.

Tak už mi to došlo. Psal jsem o váhovým limitu. Mám delší vedení, tak se omlouvám. :-)

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

říkám celou dobu, roky, že ti podřadní fossil teroristi elektro auta prodávat skutečně nechtějí.... no to, tak zbude víc pro Teslu :)

Obrázek uživatele Kuk

off
Decentralizace se blíží.
Mnichov nabízí elektřinu z fotovoltaických střech přímo nájemníkům
https://enmag.cz/energie/mnichov-nabizi-elektrinu-z-fotovoltaickych-strech-primo-najemnikum/

Když si v Mnichově pronajmete byt nebo kancelář v některé z městských budov, získáte zároveň přístup k levnější elektřině vyráběné přímo na její střeše.

Do roku 2030 ale chce mít městská rada fotovoltaikou vybaveny všechny budovy ve vlastnictví městských bytových družstev GWG Mnichov a GEWOFAG, které spravují přes 74 tisíc bytů a množství komerčních prostor.

Ale zatím to kurvěj předpisy a způsoby fakturace.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

zaplatiš to ty v našicha fakturach... Takže fakt super informace, jak nemec ma dodovanou elektrinu z cr a jeste se radujes...
A poak ze jsme "kolonie", když mame takovy ovcany...

Obrázek uživatele Kuk

Co to meleš? Já jim platim elektriku co si vyroběj na střeše a pak spotřebujou? Ses pomát?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Takze my ovcani muzeme zqa to, z ejim tu dotovanou elektrinu vyvazime? Ja jsem treba pro, abychom neci dotovanou elektrinu dovazeli, jak mam dle Vas udelat, aby se tak stalo?

Myslel jsem si na ID4/Enyaq..To ten obri kufr tam bude jen na paradu?hmm..

Obrázek uživatele Kuk

iD4 tedy ani Škoda Maniaq nemají frunk.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

"Tato verze je totiž pouze čtyřmístná, má tedy i vzadu jen čtyři bezpečnostní pásy."

Todle je nesmysl, vzadu má jen dvoje pásy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

Opraveno, díky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Naopak, ID.3 podporuje vahovym limitem zdravy zivotni styl.
Myslim si ze i pres vsechny udedene nedostatky se bude prodavat vic nez dobre. Me jen 4 mista taky vadi ale je fakt ze 5 vyuziju minimalne.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Budou na to takový dotace, že řešit 4 nebo pět míst je zbytečnost - ostatně jen málo aut dokáže pojmout při dvou isofixových sedačkách vzadu tři lidi na zadní lavici - máme s tím doma bohaté zkušenosti...a skoro jsme kupovali v jednu chvíli VW busíka

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

Take s tim mam bohate zkusenosti. Nastesti silnicni zakon na to pamatuje, takze kdyz mate vzadu dve detske sedacky tak prostredni dite uz podsedak mit nemusi.
V manzelky Leafu to tedy praktikujeme tak, ze nejstarsi dite jezdi na podsedaku vepredu, a kdyz nahodou obcas potrebujeme popojet po meste v peti tak si sedne dozadu mezi ty dve detske sedacky.
Tedy pro nas ID3 ani jako druhe auto do rodiny. Pritom nad vymenou Leafa za nej jsem vazne chvili uvazoval...
Hlavne ze tu platformu vyvijeli nekolik let. Takze, kdyz to shrnu, software neumi, zelezo neumi, no to jsem zvedav jake problemy se vyklubou stran pohonu a beterie...
Zlata Teska a Korejci.

PS: A není to jen o rodinách se třemi dětmi. My si například vypomáháme se sousedy se závozem dětí do školy/školky a nebo teď v létě na příměstské tábory, aby zbytečně nejezdili dvě auta...

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zase u druhého auta do rodiny, není potřeba mít dojezd 500 Km a verze s menší baterkou jsou pětimístné, takže si asi každý vybere podle potřeb. Kdo bude chtít cestovat po evropě s pěti lidmi, tak si vybere stejně něco lepšího. Tím to nechci nijak obhajovat ,ale doba univerzálních aut typu Octavia combi asi už skončila.

Pokud budu kupovat elektromobil, tak, vzhledem k jeho ceně, určitě budu chtít univerzální auto, nebo musí elektromobil stát jako Dacia, abych mohl k němu mít hlavní auto. A proč? Protože Lyže a kola (naštěstí doba, kdy jsme jezdili tři kola na nosiči, croozer pro dvě děti na střeše a stan s vybavením pro pět v kufru je za námi - to by Octavia ani omylem nepobrala a Mondeo bylo po střechu) a bagáž na týden pro čtyři až pět lidí, k tomu doma zahrada a nutnost odvážet bordel - takže nutno tahat přívěs.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ale tady se bavíme o ceně elektomobilu mil. Kč v této cenové relaci si na univerzální auto ještě hodně dlouho počkáte.

V ceně mil. jedině PHEV tak daleko pokrok v bateriích a el. pohonech a hlavně jejich ceně ještě není.

Myslím, že takové auto už nikdy nebude, cena spalováků se pokutama a poplatky a daněmi dostane tak vysoko, že bude vysoká cena elektromobilu ospravedlněna a pro jistotu se na něj dají nějaké dotace, aby lidi úplně neřvali.

tak daleko pokrok v bateriích a el. pohonech a hlavně jejich ceně ještě není. - nesouhlasím, pohony jsou baterky jsou, akorát baterky jsou děsně drahé, protože si každý kryje záda na rizika - co kdyby to nefungovalo a musely se řešit záruky a pohony by měly jediný nedostatek a to, že pro čipy je poptávka nad nabídkou (SiC).
Za mě je největší kámen úrazu slabá dobíjecí síť pro elektromobily (sorry, ale 230V zásuvka není dobíjení, to je nouze nouzí) - ta musí být tak hustá a rychlá, aby baterka nad 50 - 75 kWh nebyla potřeba

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Pastiky uz davno nikdo nevozi. Dnes staci mensi auto a vse se da najmout na miste.

Jo můžete jezdit se zlatou kartou..a pokud jezdíte do bibi a dalších resortů, tak asi můžete vše najmout a máte tam i dobíjení. Tam, kam jezdím si většinou nepronajmete ani ťuk, protože čím zapadlejší a čím menší tím lépe.. paštiky fakt nevozíme, ono stačí věci jako helmy, páteřáky, boty, naše kola taky nejsou běžně v půjčovně..lyže taky ne..jo můžeme objíždět testovací dny, ale to už jaksi není tam, kam bych chtěl jezdit... nehledě na to, že často jezdíme autama jen nějak k nástupu, tak hezky na kola spacáky, stany, vařiče vodu a tradá na nějaký přejezd a okruh, jediná elektrika s sebou je čelovka, baterka v mobilu, osvětlení kola a powerbanka a přespává se na nouzových nocovištích a definovaných tábořištích (aby jste nerejpal, že ničíme přírodu a spíme na divoko)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Mozna se budete zlobit, ale ja vam ustoupim.

Ne, je mi to úplně jedno

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ustoupil jsem. A osloviny maji volnou cestu.

Hele jestli dokážete půjčit celodpružené horské kolo s nosiči, spacák, stan, brašny, tretry, helmu, vařič, chrániče a batoh s páteřákem např v Příbrami pro přejezd Brd nebo na Kvildě pro Přejezd Šumavy a to ve velikostech 27,5 a 24 tak jste fakt dobrej.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Mel jsem na mysli vicemene ty uvahy o energeticke bilanci v zavislosti na vaze EV. Akorat jsem to napsal sem, protoze jsem se nechtel vracet k predeslemu komentu. Netvrdim, ze vaha nema vliv na spotrebu, jen tvrdim, ze u EV je ten vliv mnohem mensi nez u ICE a celkova bilance se vahou az tak moc nezmeni. Aerodynamicky odpor hraje u vsech aut prim. Vse ostatni jsou peanuts.

aerodynamika je výraznější až nad 80 km/h - ale ano roste s kvadrátem rychlosti, pak je majoritní složkou jízdního odporu. Odpor ve zrychlení - o kterém tu tak hezky diskutujeme je pořád urychlení hmoty a nesmí se zapomenout ty čtyři velké setrvačníky po kterých jezdíme, samozřejmě je to o proměnné řidič, jak tomu dává za uši a o nakloněné rovině, nicméně vě všech, těch jízdních odporech je gro hmotnost:
tak si to shrňme:
odpor ve stoupání = m*g*sin alfa
odpor ve zrychlení = m*a + odpor ve zrychlení rotačních součástí (tohle už sem fakt přepisovat nebudu)

O celkové bilanci váhou - platí pořád pro vše - pokud přeložíte iona nebo trabanta, tak to poznáte mnohem víc než A6s V6 biturbro a Tesla3, protože tam máte silové a výkonové rezervy. Nicméně závislost na hmotnosti stále platí, stejně jako když si užijete větší zrychlení, tak to prostě žere víc, než když jedete katolicky

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Vsude kde se do energie zavadi hmotnost, tam ma EV oproti ICE obrovskou vyhodu zpetne transformace pohybove energie a polohove energie v chemickou/elektrickou energii. ICE vsechnu tuto energii premeni ze 100% v nezadouci chaotickou termickou energii.

Ano EV něco narekuperuje - mimochodem měl jsem dvě ty A6 a jednak byla starší bez rekuperace a žrala o cca 0,5 l/100 km nafty víc než novější, co tu rekuperaci měla - vyjádřeno v procentech bylo to asi 7 procent spotřeby v mém provozu - takže i tam je to o vozu, i když dneska se tomu alibisticky říká mild hybrid. Otázka je kdy a kolik. Zatím u všech elektromobilů, se kterými jsem jezdil (kilometrově určitě už méně než vy, ale typově dost možná více) jsem rekuperaci používal a používám ve městě, mimo město jsem radši využíval a využívám setrvačnosti (rekuperaci omezuji, či vypínám pokud jde). V horách jak kdy - většinou jsem odjížděl z hor s plnou baterkou (hezké dobrodrůžo dobij auto z 10A zásuvky) , protože jsem se na rekuperaci spoléhat nemohl (pokud chytnete lesáckou tatru, či traktor, tak prostě hrkáte 30 km/h za ním)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

Posuzovat ucinek rekuperace podle mild hybrida, vy jste vtipalek. :-)

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zatím u všech elektromobilů, se kterými jsem jezdil (kilometrově určitě už méně než vy, ale typově dost možná více).... aspoň kdyby jste si přečetl..vtipálku

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

Jooo jasne, vy jste vlastne z tech odpurcu ev, kteri si je skoro vsechny vyzkouseli, takze to mate zmakle a proto to prirovnavate k jizde veteranem.... :-D
Tak nekdo tady tu funkci komika po behne prevzit musi ze.

Ja tedy osobne !koupil! zatim jen sest elektroaut (pravda dve z toho identicke), a najel s kazdym par tisic km, a jedno mohu rict s jistotou, ze jsem u zadneho nepozoroval vliv vahy nakladu/posadky na spotrebu na rozdil od tech vsech spalovaku, ktere jsem vlastnil pred tim.

Ale chapu, vy to mate urcite vysledovane lepe, vy jste jich prece testoval vic. :-D

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Výborně přiznaný Svěděk Elonův - díky, jakmile elektromobily nevelebím a říkám, že mají krom kladů i spoustu negativ a v řadě věcí nejsou daleko od spalováků, tak jsem odpůrce...
tak chlapci, kdopak další ke Svědkům Elonovým?

A proč je přirovnávám k jízdě s veteránem? Protože s nimi zatím jezdí jen nadšenci a jen nadšenci je velebí...řekněte zarytému Aerovkáři, že se s tím nedá jet za dovolenou...je to stejné píchnutí do vosího hnízda jako říct Teslistovi, že je to nekvalitně zpracovaný krám Jo pardon rozdíl je, ani největší aerovkář není samozvaný technologický evangelista a věrozvěst s potřebou edukovat

edit:
k změnám spotřeby vlivem zatížení - jak jsem psal, čím slabší pohon, tím víc se to projeví... když jsem jezdil s Elisáckou Corsou, tak to bylo markantní, golf BEV byl na to náchylnější než i3 je to pochopitelné? Tesle to musí být logicky jedno protože sice má relativně malý S1 výkon, ale nikdo jí permanentně nepřetěžuje, takže má stále výkonu a síly dost ve chvílích, o kterých má smysl se bavit

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

Jj. Svedek Elonuv co koupil dve Tesly a ctyri jine znacky. Dobre bezec43

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Vyzerá to na reinkarnovaného inkvizítora. Okamžite odhalí svedka Elonovho. Asi radšej nebudem prezrádzať, že aj ja som jednu mal a bol som s ňou spokojný. A tiež mám už štvrté EV. Ups :))

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

Je to jen zamindrákovanec.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Pro me duvod k vymene za Leafa byl jediny, aby se to auto dalo pripadne pouzit jako zalozni i na delsi cestu.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Jestli to není škoda mít v autě velkou baterku jen kvůli záloze? Je to přece i otázka ekologie. Pravděpodobnost , že budete to záložní potřebovat+ ještě k tomu na delší cestu je v dnešní době spolehlivosti vozů blízká nule. A když se něco semele, od toho jsou půjčovny.

Obrázek uživatele Michelin

Asi mate pravdu.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Jenže u nás to nebylo na tři děti..my vozili 4 kousky (z čehož tři byly jasně na sedačku do 15 kg a jedno na sedačku na 15-36 kg), takže jsme to měli auta, co uměla vzadu tři sedačky a čtvrtá na přední sedačce.. jedno z dětí se dalo na hokej, takže se vozí už jen max tři a už jsou všechny 15-36kg a navíc někdo konečně chytře homologoval dětský pás (aleluja) a to čtvrté má svůj program.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

I tobě musí být jasné, že jsi napsal nesmysl.

Obrázek uživatele Tomáš

Ja posledni dobou nic jinyho nepisu. Mam na to plne pravo protoze jsem podle jednoho tady trouba a podle druhyho zas mam malej mozecek. Tak co cekat od takovyho dementa ze jo? Vic proste nedokazu vypotit.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Ty mi poslední dobou přijdeš jako běhna48, furt všechno hejtíš, navážíš se do Tesly a obhajuješ nesmysl.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Obrázek uživatele Tomáš

Myslel jste asi runner42.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Asi jste to chtěl napsat jinam. Třeba na jsemmimonachciabytovsichnivedeli.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Off.
https://insideevs.com/news/438704/readers-confirm-tesla-limits-supercharging-europe/
Auto není vaše. To my budeme rozhodovat, co je pro vás dobré.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

"Tato verze je totiž pouze čtyřmístná, má tedy i vzadu jen čtyři bezpečnostní pásy. Navíc ji není možné dovybavit panoramatickou střechou ani držákem pro nosič kol. A co je "nejzábavnější": řidič se musí vejít do určitého váhového limitu!"

To bych nevymyslel ani v tom nejblbějším snu. Ta MEB platforma je fakt promakaná.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pokud kazdy pasazer ma svuj bezp.pas, tak mi vychazi, ze vzadu se vejdou ctyri lidi, kdyz tam jsou ctyri pasy; vlastne co kdyz je to ve dvou radach zadnich sedadel.
Inu v leafovi jsou vzadu jen tri pásy.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již čtyřikrát jsem nabil do plna během 37+tkm).

Obrázek uživatele Tomáš

To je totiz skrytej utok na Elonuv Cibrtruk. Do Skodofky se podari nacpat vic lidi nez do toho Tesla tanku. Az to v zari odhalej tak to bude takej sok, ze Tesle spadnou akcije.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

A tobe gatě :)

Obrázek uživatele Tomáš

Tady je takový vedro že by mi to snad ani nevadilo. :-)

Realfeel 42 C. Protože vlhko.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Anonym123

mimomisu
niekdajší kolega riešil pred 50 rokmi podobný problém. na oktávii vymontoval listové perá, u kováča mu stranu vodiče "prekovali" a auto sa nenahýbalo na stranu keď svojich 150kg posadil ...
viem táto skúsenosť súdruhom zo západu nepomôže, posledné listové perá mali osobáky z cvikova.

Keby tam dali dvojmontáž, tak mohli použiť aj 150kWh baterku. Panečku to by bol dojazd :-)
Tak toto je velký pruser!

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

To s tím řidičem je nesmysl, nicméně je pravda že ID.3 s 77kWh baterií má pohotovostní hmotnost 1934kg (v EU to je historicky včetně 75kg zátěže složené z normovaného 68kg řidiče a 7kg nákladu!) Maximální povolená hmotnost této verze je 2280kg, tj. tato verze ID.3 "uveze" pouze 421kg. Tedy jen tak tak 4ks 100kg chlapů a jednu přepravku piva. Samozřejmě na maximální hmotnost každý kašle, takže proto ta omezení jako žádný střešní nosič a žádné tažné.

ID.3 s 58kWh baterií uveze 541kg.

Diky, pekny prepocet. Kazdopadne v tom nevidim problem, auto velikosti Golfu s zatizitelnosti pres 400kg je uplne v pohode. Stejnak v tom nikdo nikdy nepojede ani ve trech. A nakonec rodinu s dvema detma to uveze v klidu. Byly auta jako treba sedmimistna xc90 minule generace, ktera neuvezla o moc vic..
Otazkou je jak na tom bude Enyaq, tam uz bych neco jako 550 kg videl jako potrebne..

Přesně tak u ID.3 toto omezení snese, osobně očekávám že právě ID.4 s Enyaqem SUV budou skutečnou vlajkovou lodí koncernu a zde by absence střešního a tažného s méně než 500kg nákladu u 77/82kWh verze byl ultraprůser. Pokud vím tak maximální hmotnost Enyaqu zatím zveřejněna nebyla? Pohotovostní má být tuším 1950kg, tedy jen o drobek víc než u ID.3.

Mimochodem to jsou čísla pro zadokolky, čtyřkolky budou zas ještě o něco těžší.

Auto se mi líbí. Ale tohle je prostě průšvih. Radši ho neměli vůbec uvádět. Někde o to, že si to někdo koupí. Jde o to jak blbě to vypadá...

Obrázek uživatele Joe

Ááááá safra. Mám 90 kilo. Dám si k obědu řízek a pak už nemůžu za volant nebo co ? To tady už nikdo nic nezaručuje ??? ..:-)))))))

P.S. A ty krásný plachý laně 150 kilo plus, který maj v USA u WalMartu vždycky v pohotovosti elektrický nákupní vozíky s nápisem: "For our dearest customers" ,asi budou muset zůstat u Ford F150 Raptor...

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Kuk

Kolik ty verze vážej a kolik vážej obdobný auta se stejně velkejma bateriema?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

77kWh má prázdná 1934 kg, 58kWh pak 1805 kg. Renault Zoe má 1468 kg.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zoe je obdobny auto jako ID3? no to jsou veci takhle po ranu :D

Obrázek uživatele Jan Horčík

Volkswagen ID.3 je pravda navenek o něco větší (délka 4260 mm vs 4087 mm, +173 mm), ale dojmy z krátkého posezení v ID.3 na e-Salonu v Letňanech a dvoutýdenního testu nového Zoe nám potvrdily, že uvnitř to zas takový rozdíl není.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Kuk

Id3 je uvitř o dost větší než Zoe, hlavně vzadu tedy.
id3 je vzadu lepší než M3.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Samozrejme, jinak by se tam nevesly ty 4 pasy :-)

Tesla 3 LR DM s menší baterií 75 kWh má 1903 kg, sice je větší, ale zase řada dílů je hliník. Tesla Y váží s baterií 75 kWh už 2000 kg. Naopak o něco menší e-Niro s daleko menší baterií 67 kWh váží 1812 kg, takže váha ID.3 není nic nenormálního.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

Polestar 2 je o 300 kg težší než Tela M3. Kde dělaj soudruzi dinosauři z Německa a z Číny/Švédska chybu? To nevypadá jako že budem držet krok nebo že Teslu doháněj oni jsou prostě fest pozadu.
Toyota Prius PHEV má taky omezení jen na 4 lidi a to má zadní dveře z uhlíku a bez stěrače aby se aspoň trochu ušetřilo na váze. Vypadá to že to dinosauři pěně matlaj.
Co Korejci jsou na tom líp?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Šetří aluminium, přidávají zbytečné věci jako zvuk tlumící hmotu, tlačítka, přístrojovou kapličku, zbytečně robustní sedačky, zbytečně předimenzované díly, robustní ochranu battery packu, atd. jednoduché vysvětlení. Korejci zrovna tak váhou moc nešetří.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Tomáš

Je teda fakt ze elektrokary jsou docela pekny otesanci.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion