Volkswagen ID.3 se začne prodávat 20. července 2020

Objednávky běžné verze elektromobilu Volkswagen ID.3 se otevřou široké veřejnosti 20. července 2020.

Volkswagen ID.3 nabídne některé výjimečné prvky výbavy. Například zvládne komunikovat s řidičem s pomocí světelné signalizace v interiéru auta, případně skrze rozšířenou realitu.
foto: Volkswagen

Elektromobil Volkswagen ID.3 bylo možné objednávat dosud pouze ve verzi 1st Edition a v omezeném počtu 30 000 kusů. Právě tito majitelé rezervací pak dostali přednostní možnost objednávat si také „bežné“ verze.

Přelomový elektromobil Volkswagen ID.3 se kromě 1st Edition bude prodávat ve třech výkonových variantách. Nejlevnější nabídne baterii o kapacitě 45 kWh a dojezd až 330 km WLTP při ceně pod €30 000. Palubní nabíječka zvládne 7,2 kW a rychlonabíjení až 50 kW. Max. rychlost je 160 km/h.

Střední varianta (58kWh baterie) umožní dojezd až 420 km. Nejvyšší výkon rychlonabíjení je 100 kW, palubní nabíječka zvládne 11 kW. Nejvyšší verze nabízí kapacitu baterie 77 kWh a dojezd až 550 km. Palubní nabíječka je 11 kW a rychlonabíjení až 125 kW.

V Německu je možné na auto získat dotaci až €9480, takže nejlevnější varianta vyjde na něco málo přes 20 000 eur. Také ve většině dalších evropských zemí vyjma České republiky lze na elektromobily získat nějaký typ dotace.

Prvních zhruba 30 000 kusů elektromobilů Volkswagen ID.3 1st Edition bude zákazníkům předáno začátkem tohoto září. Standardní verze by pak měla následovat snad krátce nato.

Výroba elektromobilu Volkswagen ID.3 byla totiž spuštěna už před déle než půl rokem v továrně Cvikov. Jde o první elektromobil koncernu VW postavený na nové platformě MEB.

tisková zpráce

58 Comments on “Volkswagen ID.3 se začne prodávat 20. července 2020”

  1. Tak jsem mel dneska chvilku a zjistil si par informaci. Zacnu
    Tak jsem mel dneska chvilku a zjistil si par informaci. Zacnu z druhe strany a nekdo tu psal no novem golfu. Opet pruser VW. Prvni dodavky aut slozili u prodejcu a hned v zapeti prislo narizeni – nevydavat klientum. Proc? S.re se jim software. Ono to samo volalo na SOS. 😉 Dale se strasne dlouho nekdy startuje soft a jelikoz napr klima jiz nema kolecko mechanicke, ale jen dotykac, tak ujedete par km, nez si muzete navolit klima. Coz neni opravene do ted. Jinak nelze vypnout line assist. Po kazdem startu je aktivni. ;o) takze ve meste to taha za ruce. Vypnout nelze tlacitkem, ale jen v menu. 😉

    Ted k ID3. 1st lze objednat jen po podpisu papiru, ze vam nevadi, ze to neni hotove. ;o) Vycet co nejde je pomerne dlouhy. Prvni dodavky v zari. VW si mysli, ze soft dodela nejdrive na konci roku 2020, coz take podepisujete, protoze budete muset do servisu na prehrani soft. Online co ma jit, totiz zatim nejde. Ti co maji rezervaci meli mit auto jiz davno a VW vi, ze klamal spotrebitele a ted vymysli, cim to vynahradi. Takze pri koupi toho polotovaru se muzete zaregistrovat do nejakeho programu, ale nikdo zatim nevi, co to je. ;o) Uvazuje se o nejake kombinaci kompenzaci – jako zimni pneu s diskama + bezplatny servis na x let + zdarma spojeni tel s autem pres esim.

    Vtipne je, ze v cervenci co si mohou ti se zalohou objednat ID3 1st. budou moci ID3 (jiz vsechny velikosti baterii) objednat i ostatni. Uz ne 1st, ale vsechny verze. Dodani bude stejne – 9/2020 polotovar. Konec roku final.

    V 7 ci 8/2020 se bude jiz moci objednat i ID4.? Pry ano.

    1. A co tu bulíš jak želva? Dyk jste to všichni chtěli,
      A co tu bulíš jak želva? Dyk jste to všichni chtěli, technicky slabá nasadila se svými odpadávajícmi nárazníky laťku sakra vysoko a všichni se jí snaží logicky přelézt? 🙂 No a vw_čku se to podařilo :-). Chcete oplechovanou intel486ku na kolečkách se softem z doby win311? Máte mít debilové…..

    2. ale jen dotykac… to je tak když se bezhlavě kopčí tezla.
      ale jen dotykac… to je tak když se bezhlavě kopčí tezla. Proto taky vyhodili majera, enyaq je lepčí jakonzerva 😉

      https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-skoda-enyaq/

      u fosilů se uvaděli informace jaký dodavatel/značka dodává do prvovýroby laufy, svíčky, tlumiče… Možná že ted by měli přiznat barvu procesoru, typpamětí… 😉

        1. Vykopli i šéfa Škodovky Maiera. Prej prohrál mocenskej
          Vykopli i šéfa Škodovky Maiera. Prej prohrál mocenskej boj. Prej je oblíbenec Porše a Piech rodin a ty ho chtěli jako šéfa koncernu, ale tam se dostal Diess a ten ho nemá rád. Prej. Dobrý čóro móro. :)))
          Von už i Dízlgejt byl možná palácovej převrat. 😀

          Úspěšný šéf Škody po pěti letech náhle končí, prohrál boj o moc
          https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-auto-berhnard-maier-konec-volkswagen-vw.A200709_144356_automoto_fdv

      1. To jsem si vždycky přál, koupit si funglovku, která stála
        To jsem si vždycky přál, koupit si funglovku, která stála rok na letišti, prolezlé veškerou havěťí, pavučinama, ošlehané větry a Sluncem. Stejně jako jsem si bláhově koupil kdysi říjnu televizi Sony, která slibovala upgradem FW nahrávání na HDD do konce Vánoc a pak to dodělali v dubnu. Za to by měli dávat 20% slevu, nechápu lidi co to koupí za plnou paletu a až to budou prodávat, tak budou všichni vědět, díky označení, že stáří tohoto auta je +1 rok.

  2. Platí ještě pořád, že 1st edition bude bez OTA updatů a
    Platí ještě pořád, že 1st edition bude bez OTA updatů a s celkově nedokončeným softwarem? Když já nějak nevím, jestli bych se třásl na auto, co má software hotový jen z poloviny a ještě půl roku stálo někde na louce, protože jeho výrobce si s ním nevěděl rady. Navíc posledních pár let je vidět, jak se na koncernových autech šíleně šetří. Už to není to, co to bývalo.

          1. Dieselgate beru jako historii, kterou aktuálně řeší
            Dieselgate beru jako historii, kterou aktuálně řeší soudy. Elektromobilitu mají jen v powerpointu pořád. Bohužel pro elektromobilitu a dobře pro jejich masivní spalovací programy podporované dnes a denně slevovými akcemi a masivním marketingem. Nemají žádný zájem na rozvoji elektromobility. Jsou to jen kecy. Tak jak vyráběli 2000 spalovacích Golfů versus 30, později 70 eGolfů denně, tak pokračují nadále v masivní penetraci trhu spalovacími popelnicemi. Prostě strategie na příštích 15-20 let je jasná a budou mít stále co servisovat a pro co dělat náhradní díly a současně tvrdit, že se ta elektromobilita ne a ne prosadit.

        1. Ja neco resil v pulce kvetna s clovekem z nejmenovane z firmy,
          Ja neco resil v pulce kvetna s clovekem z nejmenovane z firmy, ktera jede hoodne v elektromobilite a rikal mi, ze jeho kolegove jsou zrovna v Boleslavi na testovani ID3. O neco pozdeji mel od nich telefonat po kterem se smal, ze pry tam stale cekaji neb problemy se softwarem stale trvaji a jsou tak velke, ze je jeste nepustili za volant, ale perou se tam s tim…
          Tak verme, ze o dva mesice pozdeji uz jich jezdi stovky v ostrem provozu.

                1. Většina lidí by nechtěla programovat software do letadla.
                  Většina lidí by nechtěla programovat software do letadla. Nebo navrhovat mikroprocesory. Nebo skládat opery.

              1. HIL je dneska naprostý základ, bez toho se nehnete.
                Pak

                HIL je dneska naprostý základ, bez toho se nehnete.
                Pak jedete v automotive naprosto nekompromisně ISO 26262 – pořád si myslím, že mají víc problémů se splněním všech požadavků ISO 26262 než s elementární funkčností a samozřejmě je to umocněno tlakem na cenu.

                1. Ano na začátku zaspali – mohli to vyvinout bez takových
                  Ano na začátku zaspali – mohli to vyvinout bez takových normativních požadavků a pak už jen evolucionalizovat do požadavků, teď mají oboje dohromady, navíc se postavili do pozice, že chtějí mít všechno přes SW – což jako ok součást automobilního portfolia proč ne, ale není to sen zdaleka všech zákazníků a jsou v křeči, ze který neví jak…taky je pravda, že moře času a kapacit vyplácali na diesel gate (což byla mimochodem krásná fabulace trhu, protože emise neplní nikdo, kdo je v reálu více jak deset procent nad deklarovanou spotřebou¨)

                2. Nejsou na tom špatně jen s ID.3. Známý měl delší dobu
                  Nejsou na tom špatně jen s ID.3. Známý měl delší dobu nepovedenou Audi A6 a po mnoha poruchách se toho zbavil a koupil nový Porsche Cayenne PHEV a než dojel z prodejny domů, tak mu to nahlásilo 3 závady a pak auto zastavilo a museli ho odtáhnout 🙂

                3. Ale protože to není Tesla, tak se o tom nikde nepsalo.
                  Ale protože to není Tesla, tak se o tom nikde nepsalo.

                4. Možná je to můj pocit, ale Musk vybudoval tuhle dlouhodobou
                  Možná je to můj pocit, ale Musk vybudoval tuhle dlouhodobou mediální masáž, kdy Tesla psala o každém prdu, který se s Teslou stal a všichni na tu mediální hru postupně přistoupili. Tesle upadne blatník a celý svět tím žije, Porsche nebo Lamborghini upadne motor a napíše o tom nějaký místní plátek….

                5. Já nevím, že by Tesla o něčem psala. Právě naopak Tesla
                  Já nevím, že by Tesla o něčem psala. Právě naopak Tesla si jako jediná automobilka nekupuje reklamu v médiích.

                6. Tesla bohatě zásobuje media informacemi a je na nich, zda je
                  Tesla bohatě zásobuje media informacemi a je na nich, zda je uveřejní nebo ne. Myslíte že např. insideevs je všechno placená reklama?

                7. Ale nepíše o tom Tesla. Všechna média by byla ráda, aby
                  Ale nepíše o tom Tesla. Všechna média by byla ráda, aby se o nich tak psalo, ale lidi to tolik nezajímá.

                8. No jasně že nepíše Tesla, to by museli zaplatit, dělají
                  No jasně že nepíše Tesla, to by museli zaplatit, dělají to elegantně a zadarmo 🙂

                9. Někteří jsou holt nepoučitelní. Že by pán ujížděl na
                  Někteří jsou holt nepoučitelní. Že by pán ujížděl na věcech rozhozených do Véčka, tak od VW kupuje auta? 🙂

                10. Nojo, 42 % českého národa kupuje věci od VW, tak to
                  Nojo, 42 % českého národa kupuje věci od VW, tak to prostě je.

                1. Ah, najs! Čím se profesionálně zabýváte, jestli se smím
                  Ah, najs! Čím se profesionálně zabýváte, jestli se smím ptát? (život v JPN mě láká, tak jsem zvědavý na každý příběh cizince, který se na ostrovech usídlil)

                2. IT ve skole japonstiny u Nagoji.
                  IT ve skole japonstiny u Nagoji.

Napsat komentář