Volkswagen ID.3 s tepelným čerpadlem má vyšší spotřebu, než bez něj?!

Německá půjčovna elektromobilů Nextmove dlouhodobě provádí skvělé testy. V tom nejnovějším zjistila u Volkswagen ID.3 jednu velkou nepříjemnost a několik menších.

První vyrobené kusy elektromobilů Volkswagen ID.3 ještě nebyly vybaveny tepelným čerpadlem. Ty nové už jej mají – alespoň v Česku – ve standardní výbavě.
foto: Volkswagen

Aktuálně si profíci z Nextmove vzali k testu nový elektromobil Volkswagen ID.3, a to ve verzi bez a s tepelným čerpadlem. Zjistili kritický nedostatek: verze S tepelným čerpadlem je v zimě méně efektivní, než ta bez něj!

Koncern Volkswagen přitom u vozů vybavených tepelným čerpadlem slibuje až o 30 % vyšší dojezd v zimě. Jen že jak zjistili v autopůjčovně Nextmove, elektromobily Volkswagen ID.3 s tepelným čerpadlem mají ve skutečnosti VYŠŠÍ spotřebu, než verze bez něj. Takže asi těžko dosáhnout vyššího dojezdu – právě naopak.

Při devítihodinovém testu spotřeby topení za teploty kolem 0 °C se ukázalo, že Volkswagen ID.3 1st Max s tepelným čerpadlem dosáhl spotřeby 18,48 kWh, zatímco ID.3 1st bez tepelného čerpadla jen 16,24 kWh. Pro srovnání, Kia eNiro se mohla pochlubit pouhými 10,24 kWh.

Je dost možné, že jde o další z mnoha softwarových problémů elektromobilu Volkswagen ID.3, které bude relativně snadné opravit budoucími updaty (nebo už dokonce opraven byl). Další nepříjemností, kterou se Nextmove podařilo zjistit, je způsob předehřevu baterie.

Ten totiž vždy využívá energii z baterie – a to i když je auto zapojené v zásuvce/nabíjecí stanici. Funkce předehřátí vám tedy dojezd naopak zhorší místo toho, aby ho zlepšila. Volkswagen i v tomto případě Nextmove odpověděl, že problém bude vyřešen s pomocí softwarového updatu.

203 Comments on “Volkswagen ID.3 s tepelným čerpadlem má vyšší spotřebu, než bez něj?!”

  1. Ruská ropná Sibiřská společnost zprovoznila BITKOJNOVOU
    Ruská ropná Sibiřská společnost zprovoznila BITKOJNOVOU farmu. Methan se spalováním přeměňuje na CO2, taky skleníkový plyn, ale méně škodlivý… :)) a vzniklé teplo nepřichází nazmar, vznikají z něho BITKOJNÝ :))))

    https://vtm.zive.cz/clanky/ruska-ropna-spolecnost-na-sibiri-zprovoznila-bitcoinovou-farmu/sc-870-a-207726/default.aspx

    na 1 bitkojn za $30.000 bylo zapotřebí spálit 30.000 metrů krychlových zemního plyny … 😉

  2. Na test jsem nekoukal. Ale jestli auto stálo na místě, tak
    Na test jsem nekoukal. Ale jestli auto stálo na místě, tak klidně TČ mohlo mít horší účinnost, protože kolem chladiče neproudil vzduch.

    A VW s tím jejich softwarem mě baví. Jako programátor bych si nedovolil nikdy vypustit do světa takový paskvil. To bych se hambou propadl.

        1. Bosch je vyrobce vetsiny vstrikovacich cerpadel a dodava k nim
          Bosch je vyrobce vetsiny vstrikovacich cerpadel a dodava k nim mocny SW. Soucasti SW je i modul rozpoznavani emisniho mericiho cyklu a ruznych cachru s tim spojenych. Bosch to prokazatelne poskytnul s podminkou, ze modul je mozne pouzivat pouze na zkusebni ucely a ze nesmi byt pouzivan ve vozidlech urcenych k provuzu na verejnych komunikacich. Tim se Bosch zajistil. Ale to je jako dat nekomu pistoly a rict, ze s tim nesmi strilet lidi na verejnem prostranstvi.

    1. Taky mne to napadlo, když jsem si zde četl článek TEST: DS
      Taky mne to napadlo, když jsem si zde četl článek TEST: DS 7 Crossback E-Tense 4×4. Jak jim skvěle maká řízení různých jízdních režimů tohohle PHEV. Nemá náhodou pluh-innhybrid oproti BEV ( například ID3 od VW) o desítky snímačů a stovky proměnných v programu více? Kde udělali inženýři z VW chybu, že jejich ( jako celek mnohem jednodušší) BEV sotva funguje a tenhle DS7 je v pohodě? Takový dojem, alespoň ve mně, ten článek evokuje.

  3. Může prosím někdo kdo umí Německy rozklíčovat to
    Může prosím někdo kdo umí Německy rozklíčovat to video?
    Ten článek je asi jen nějaký překlad,nebo co jak se může uvádět spotřeba vozu v kWh bez uvedení vzdálenosti? Jestli je to na 100 Km jak předpokládám, tak ta spotřeba u Nira je blbost u nás s tím jezdí ostřílení borci za 16-19 teď v zimě. Za deset nejezdí v zimě nic co má silniční homologaci na osobní vůz s V. max. min. 130 Km/hod.

        1. Nedavno jsem to zde psal. Sedel a cekal jsem v Leaf 1 a topil
          Nedavno jsem to zde psal. Sedel a cekal jsem v Leaf 1 a topil TČ. Spotreba byla mala, uz si nepamatuji presne kolik to bylo. Ale urcite byla polovicni oproti spirale. Leaf 1 nema vubec zadne vyuziti odpadniho tepla z komponent a presto to funguje vyborne. Tak nekde udelali soudruzi z WOB chybu. A i u id3 inzeruje VW, ze to funguje jako parkovaci topeni. Takze ten Test ma svoje opravneni.

          1. Tepelné čerpadlo může využívat teplo s okolního vzduchu
            Tepelné čerpadlo může využívat teplo s okolního vzduchu což je asi příklad toho Vašeho Leafa s nějakým topným faktorem u elektromobilu max. 2-3 to tranformuje teplo ze vzduchu stejně jako klima, takže kolem nuly a když stojíte to funguje dobře, ale za jízdy v -15 jste v háji.

            Nebo to bere odpadní teplo z elektroniky a motoru, ale to se tvoří jen za jízdy a třeba z 10 st. to bude chladit na 2 st. a pak je to nesrovnatelně účinnější topný faktor až 5 (něco jako když máte v baráku zemní registr, nebo vrt) ,ale je potřeba u toho jezdit a vyrábět to odpadní teplo. A bude to fungovat i v -20 st.

            a protože článek předpokládá menší dojezd, tak při testu kdy auto jen stojí to je nesmysl největšího kalibru.

            Samozřejmě kritika na SW VW ,který má vyhodnotit, kdy je lepší použít obyčejné odporové topení

            1. S TČ me nemusite nic vykladat, o nich vim docela dost. Ze VW
              S TČ me nemusite nic vykladat, o nich vim docela dost. Ze VW se musi jeste hodne ucit je take fakt, protoze VW si je vsech problemu s id3 vedom a nektere problemy s tepelnym managementem uz resi. Ze ostatni EV s TČ takove problemy nemaji, je ocividne zpusobeno chybou u VW a nikoli spatne provedenym testovanim od nextmove. Ja jsem uz pri vyvoji Taycanu psal na nemeckem serveru kritickou pripominku, ze vyvojari by meli povinne jezdit aspon rok s konkurencnim EV aby pochopili specifika EV. Fandove Porsche me napadli, ze vyvojari P. nepotrebuji diky svym zazracnym schopnostem zadnou inspiraci. A ja rikam, ze potrebuji. Ukazuje se to uz dost dlouho.

              1. Jenže něco je nesmyslný test a něco jiného je praxe.
                Jenže něco je nesmyslný test a něco jiného je praxe. Uvidíme jak to bude vypadat se spotřebou za jízdy a reálné zimní dojezdy, jestli má smysl investovat do tč.

                Jen přiklad toho e-nira , tam to museli taky pěkně zpackat když obyčená spirála bere jen 1,6x více a to se bavíme o teplotě kolem jen kolem nuly kdy většina majitelů EV ani netopí protože to je zbytečné a při -10 už bude to tč minimálně se spirálou nastejno.

          1. Kdyby ste si poslechnul to video, tak by vas komentar nemusel
            Kdyby ste si poslechnul to video, tak by vas komentar nemusel vzniknout. Id3 vyhriva baterku jak s TČ, tak se spiralou na uplne stejnou teplotu. Potrebna energie je uplne stejna a id3 s TČ to zvlada hur. VW to musi jeste predelat. Meli by se poohlednout u zkusenejsich automobilek.

              1. Ja kazdemu spolujezdci vzadu sam nabidnu zda je chce zapnout.
                Ja kazdemu spolujezdci vzadu sam nabidnu zda je chce zapnout. No a kdo je up to date, tak ma smartphone a zapne si je sam. Treba i kdyz je jeste 10km od auta. Ted nevim presne kolik smartphonu TM3 k prihlaseni akceptuje, ale je jich trochu vic.

                1. :)) dost složitý asi jako proč votvírat kaslík
                  :)) dost složitý asi jako proč votvírat kaslík tlačítkem za zlomek vteřiny když to de po matladyspleji 😉 no tak hlavně že se na nich dá i „sedět“ že v aute za 1,5mega

                2. U mě si každý zapne vyhřívání sám, stačí na to jedno
                  U mě si každý zapne vyhřívání sám, stačí na to jedno tlačítko. Není potřeba asistenci řidiče ani mobilní telefon 🙂

                3. Tesla take neni jen tak obycejne auto. Je to auto pro
                  Tesla take neni jen tak obycejne auto. Je to auto pro fajnsmekery kteri oceni nevsedni reseni. Samozrejme ze to nemusi byt vhodne pro kazdeho krupana, ktery na to nema mentalni kapacitu.

                4. Samozřejmě, to ať posoudí každý sám, které řešení
                  Samozřejmě, to ať posoudí každý sám, které řešení je v tomto případě lepší a uživatelsky příjemnější.

                5. Jo, skopčáku, to je přesné, Ty jsi opravdu mentál až
                  Jo, skopčáku, to je přesné, Ty jsi opravdu mentál až ementál. Tělová obálka a tam, kde má být mozek, je prázdná díra 🙂 🙂

                6. Jo jo. Tablet uprostřed a špatné lícování panelu a
                  Jo jo. Tablet uprostřed a špatné lícování panelu a další desítky závad za milion Kč a více. To opravdu není pro každého. Vaše radikalizace zdárně pokračuje.

                7. Nahráváš jim na smeč, chlapče.
                  Nahráváš jim na smeč, chlapče.

                8. Jejich smece jdou akorat do outu.
                  Jejich smece jdou akorat do outu.

                9. No a všichni si je tady vyžíráme. Dělej jak myslíš.
                  No a všichni si je tady vyžíráme. Dělej jak myslíš.

                10. a dělej už taky něco pro lid, seš tady jak uocasu :))
                  a dělej už taky něco pro lid, seš tady jak uocasu :))

                11. Leo je už holt silně alergický na provokativní
                  Leo je už holt silně alergický na provokativní trolly…
                  Pořád nepochopil základní princip NEKRMIT, místo toho volí hrubou záplatu..

                12. Trefil jste hřebík na hlavičku – Tesla je pro
                  Trefil jste hřebík na hlavičku – Tesla je pro technologické fajnšmekry, kteří potřebují mít všechno nějak nevšedně. A potřebují si pohonit ego tím, aby ukázali, že se liší od „křupanů“
                  Kdysi jsem měl známého, co byl totální pozírek a když měl Mercedesa, tak Mercedes nebyl jen auto, byl to životní styl, pak měl BMW a to nebylo jen auto, to byl…
                  Takže pro určitý okruh lidí Tesla není auto, Tesla je životní styl když vás to baví fajn, ale buď se smíříte, že to každého neosloví a nebude bavit, nebo máte smůlu

                13. Tesla je hlavně nejvyspělejší a nejzralejší elektromobil
                  Tesla je hlavně nejvyspělejší a nejzralejší elektromobil na trhu. Přijde mi, že všechno ostatní jsou zatím jenom takové pokusy. Někdy úspěšnější, jindy méně.

                14. To už je subjektivní názor. Na Tesle mi přijde
                  To už je subjektivní názor. Na Tesle mi přijde nejzajímavější systém aut a nabíjecích stanic, že je to na západ od nás prakticky použitelné, dokud se nezačnou nabíječky přehlcovat. O samotném autě – Sko s asynchronem žádný zázrak, trojka s PMSM a sintrovanými čipy je na tom dobře, baterka jim nějak funguje dlouhodobě. Zbytek auta – na rovinu jejich přístup není můj šálek kávy – nejsem fanda mastných dislejů, eliminace tlačítek v interiérech a prosklených střech. Z pohledu funkcionality, pak nemám rád „automatická“ světla, stěrače.
                  Jen jsem teď zvědav, kolik bude trojka stát v provedení z Berlína.

                15. Muzete me prosim prozradit, proc jste spojil vas zivot s bojem
                  Muzete me prosim prozradit, proc jste spojil vas zivot s bojem proti Tesle. Vy zrejme nikdy Teslu kupovat nebudete, tak proc vas zajem? Existuje spousta aut nad kterymi kroutim hlavou a nikdy by me nenapadlo kazdodenne o takovem aute psat zbytecne blaboly. Nebo pisete take co se vam nelibi treba na Fiat Multipla. Pripada mi, ze mate nejake divne nutkani. Asi vam uspech Tesly vadi a vas neuspech vas zere a tak si lecite nejake deficity.

                16. 1*
                  taky nechápu proč mají všichni potřebu si kopnout do

                  1*
                  taky nechápu proč mají všichni potřebu si kopnout do prukopnika…
                  Vždyť každé vyrobené EV zachrání v konečném důsledku tolik lidských životů..
                  Méně emisí, méně peněz pro militantní muslimy..

                17. Dobře, když je Tesla ta ekologicky a na eliminaci emisí
                  Dobře, když je Tesla ta ekologicky a na eliminaci emisí zaměřená proč se prezentuje brutálním zrychlením, rychlostí a dojezdem na největší baterku? Proč měla až do letoška topení „jak to vyšlo“ aneb odporový drát. Pro se neprezentuje – máme nejlepší efektivitu km na kWh?, dovezeme vás nejdál s nejmenší baterkou, máme nejlehčí auto ve své třídě? Jsem čím dál víc přesvědčen, že kdyby Tesla byla EU produkt, tak má taky baterku poloviční…v USA je prostě běžný nájezd vyšší (běžně hodinu až dvě po dálnici do práce), než v EU – takže i nadšení z velké baterky a dojezdu, je trošku zavádějící

                  Když jsem začal Teslu sledovat – připředělávání Lotusu Elise na roadster, tak se chlubili jen a pouze zrychlením…Sko bylo koncipováno tak, aby bylo na opulentním americkém trhu vůbec prodejné a samozřejmě opět zrychlení…Tesla stále cílí na to, aby na americkou magořinu na čtvrt nebo půl nebo mílový sprint byla nejlepší a tomu dlouho spoustu věcí podřizovala. To, že je mimo jiné i ekologičtější než 5,0 V8 je tak nějak příjemný bonus, ale ne cíl. Stejně tak technologické směřování – jdou po frikulínech, geecích a náhradách sporťáků – a proč ne, trh je to zatím velkej a dobře se to prodává – nejdou primárně pro grey user jako VW (nenadchne a neuškodí) – stále se dá jen souhlasit s tím, že čím větší bude konkurence, tím vyhraněnější bude cílovka Tesly – jednoduše protože dneska lidi, co chtějí BEV, často udělají kompromis, i když Tesla pro ně není preferenční auto, ale znouze cnost než si brát nějakýho ICE ratlíka, prošpikovanýho ekosystémy, co jsou eko jen a papíře a akorát tomu autu snižují MTBF a užitnou hotnotu

                18. Nekteri lide kritizovali Teslu obdobne, ze zaujme jen
                  Nekteri lide kritizovali Teslu obdobne, ze zaujme jen zrychlenim a ze to je pro svet nepodstatne a hruza hruzouci atd. Pak prisel Taycan a za urcitych podminek byl o setinu rychlejsi nez Sko. To bylo najednou jasotu od stejnych lidi. To bylo hned po zasadach, hlavne ze mohli zase plivat. Mindraky jsou fakt svina a nekomu to plivani na premianta hrozne pomaha.

                19. Pokud chcete považovat Teslu ze ekologickou firmu, tak jí
                  Pokud chcete považovat Teslu ze ekologickou firmu, tak jí nemůžete srovnávat s Porsche – to je značka, co se ze značky pro sportovní puristy vyvinula v naprostou snobárnu pro lidi, co si peníze pletou s toaletním papírem.
                  Popravdě je mi úplně jedno jaké kdo má zrychlení…ale ať mi nikdo netvrdí, že je ekologická firma, pokud jako první údaj nejzeřejňuje energeticou efektivitu. Protože každý produkt se přirozeně chlubí klíčovými vlastnostmi.

                20. Tesla uvadi WLTP dojezd a orientacni spotrebu na km. Co byste
                  Tesla uvadi WLTP dojezd a orientacni spotrebu na km. Co byste jeste chtel vedet? Spotrebu elektronu, nebo vahu baterie behen nabijeni?

                21. wltp uvadi, protoze musi a delaji to vsichni.. nic zeleneho
                  wltp uvadi, protoze musi a delaji to vsichni.. nic zeleneho

                22. A co byste si pral za dalsi udaje?
                  A co byste si pral za dalsi udaje?

                23. Takze vam chybi prachsprosta reklama na Teslu, kde se sama
                  Takze vam chybi prachsprosta reklama na Teslu, kde se sama vychvaluje jako nejnejnej pod sluncem. Tesla klasickou reklamu nedela a proto se vam muze zdat, ze nedostatecne informuje o svych autech. To je vskutku zajimavy nazor. Tesla ma ale armadu dobrovolnych propagatoru, kteri nezjistne propaguji skvelou technologii. Kdo chce, zjisti si vase potrebne udaje prave z nejverohodnejsiho zdroje, od uzivatelu. A kdo nenajde zadne marketingove plky v TV a v novinach, pro nej je Tesla asi jen garazovy bastl. „VW das Auto“ v TV dela s nekym urcite divy. Tak uz vym proc Teslu neuznavate.

                24. Když někdo napíše, že „vy“ namísto „ví“, pak já vým,
                  Když někdo napíše, že „vy“ namísto „ví“, pak já vým, že dělá skutečně skvělou reklamu na neméně skvělý produkt…. Jestli za tohle na Tebe skopčáku nepošle Mlask nějaké čističe, nevým, nevým?

                25. jo popravde jeden z lidi co me definitivne odradil od Tesly
                  jo popravde jeden z lidi co me definitivne odradil od Tesly jste Vy a Vas nesmyslny fanatismus
                  k Tesle pkud si hraje na zelene produkty at se k tomu sama prihlasi zatim ji zelen vkladaji do ust jen ti dobrovolni

                26. Jste snadno ovlivnitelny. Jak jste mohl zastavat funkce o
                  Jste snadno ovlivnitelny. Jak jste mohl zastavat funkce o kterych jste vypravel? Ze by to umoznila ta spravna knizka v kapse?

                27. cim jsem ovlivnitelny? ze nepodleham marketingu nekritickemu
                  cim jsem ovlivnitelny? ze nepodleham marketingu nekritickemu obdivu a fanatismu a naopak rikam, ze pokud je pro firmu ochrana prirody priorita, ze neexistuje na svete firma, co by to nedala zakaznikum najevo? jak to je tak Tesla jede na image muscle bev.. ok v poradku, ale at mi nikdo o ni nepovida zelene pohadky
                  kazdy produkt ma klicove vlastnosti a ty se marketinguji..Tesla opakovane dokazuje, ze je to zrychleni..a sni o FSD oboje zjevne vede nad absolutni energetickou efektivitou ci dostupnosti pro vsechny – jo ok to se stava kde kdo pohori pri pokusu o levne auto a je fer kdyz si to firma vcas prizna

                28. Nechate se ovlivnit obycejnou webovou diskuzi. Ze mam na vas
                  Nechate se ovlivnit obycejnou webovou diskuzi. Ze mam na vas tokovy obrovsky vliv me desi. Jak teprve musite byt ovlivnitelny v otazce voleb, kdy na vas pusobi cilena propaganda. Ale to je vlastne u 30% lidi stejne.

                29. jo tak to vite to si fandite, mam to tak, ze co moc lidi
                  jo tak to vite to si fandite, mam to tak, ze co moc lidi vychvaluje tim vic jsem obezretny a cim vic, tim jsem opatrnejsi a kdyz z toho zblbnou tak je treba se tomu vyhnout
                  stejne tak jsem obezretny a opatrny pokud na neco hafo lidi nadava
                  a jak naznacujete Tesla a ten pan maji spolecne to, jak umi dokonale polarizovat spolecnost…

                30. Ja si vubec nefandim, jen jsem cetl vas komentar, ze jsem vas
                  Ja si vubec nefandim, jen jsem cetl vas komentar, ze jsem vas definitivne odradil od Tesly. Udivuje me, ze moje reci vas muzou natolik ovlivnit, ze kategoricky zavrhujete Teslu. A mozna vsechny EV. To zni od vas, jakoby jste uz nikdy nebyl schopen se s Teslou objektivne seznamit. To je fakt husty.

                31. tak nejsou to jen Vase reci. je to celkove chovani znacky a
                  tak nejsou to jen Vase reci. je to celkove chovani znacky a komunity kolem ni
                  mimochodem pozitivni vec stavi nam tu nabijeci stanici akorat ji dali na oarkoviste pred bytovy dum a bude zabirat jedno z osmi mist o ktere se bytovka deli s restauraci a je tam porad plno i bez dobijecky

                32. Jen pro info, pokud mluvíte o AC Tesla Destination charger,
                  Jen pro info, pokud mluvíte o AC Tesla Destination charger, tak to nestaví Tesla, ale ta samotná restaurace. Takže musíte děkovat/nadávat té restauraci. Tesla pouze poskytla pravděpodobně zdarma ty stanice. 🙂

                33. je to zatim zafacovany sloupek na parkovisti, podle oranzove
                  je to zatim zafacovany sloupek na parkovisti, podle oranzove dole tipuju cez jsem zvedav jaka tam bude kultura dobijeni, kultura parkovani je zatim urvi co muzes a pravidelne se tam auta blokuji a nabijecka je umistena tak ze ji ma vnitrni krajni misto z boku coz vypada ze bude jen pro jedno misto

                  mimochodem zpravy z hor suv plugin hybridy narostly geometrickou radou znacky el v Praze zrejme lakaji, tak jsem zvedav jestli budou i dobihet mame tu krasnou sondu v podobe majitelu rekreacnich bytu

                34. Tak si odpovězte sám jestli je ekologičtější nahradit
                  Tak si odpovězte sám jestli je ekologičtější nahradit pomocí BEV spíše auta s V6 a V8 s velkým výkonem než malá vozítka.

                  Co si budeme nalhávat u drtivé většiny lidí není ekologie na prvním místě. Těžko přesvědčíte Chevy Boltem nebo ID3 někoho kdo má mustanga nebo 6V BMW. Teslou s velkým zrychlením se vám to už může podařit.

                35. nejlepsich je nahradit bev ta vozidla, co neustale jezdi
                  nejlepsich je nahradit bev ta vozidla, co neustale jezdi kratke trasy se studenym mototem a castymi suchymi starty, kdy nefunguji katalyticke systemy
                  menit auta, co ma vetsina lidi jako zezitkovku a najezdi rocne skoro nic a jeste vetsinou sto a vic km na jedno ohrati, je fakticky ukrok stranou

                36. Vidím, že v tom máte jasno.
                  Ja mám po používaní

                  Vidím, že v tom máte jasno.
                  Ja mám po používaní e-citiga tiež jasno v tom, kto to myslí s elektromobilitou vážne a kto je k tomu donútený. Inak si neviem vysvetliť prečo VW produkuje autá, ktorým batéria (klúčový a najneokologickejší komponent) zdegraduje a skončí životnosť omnoho skôr ako v Tesle.

                37. Nebudu zapírat, že koncept citigo jako městský
                  Nebudu zapírat, že koncept citigo jako městský elektromobil se mi velmi líbí – vidím tam jen nedostatek, že je čtyřmístné a drahé. Jinak samozřejmě je to konverze design for cost – a design for cost je pro mě v autech do města nejdůležitější – levné, malé vnější rozměry a na ně maximální prostor – negativem je potom např chybějící termální management baterky – a proč by tam taky měl být? Má to být levné auto do města, co se v 99,98 procentech nabíjení nabíjí doma přes noc malým proudem = není to potřeba. To, že to lidi chtějí používat jako hlavní auto a absolvovat rychlodobíjení? Ano jde to, cena je omezená životnost nejdražší komponenty..
                  To je jako když s nějakým tím motorem 1,2 HTP lidi brečeli, že mají na dálnici teplotu oleje 160°C – to bylo auto do města – aby mu co nejrychleji naběhl katalyzátor do aktivního stavu, tak to nemělo tepelné štíty a pak se přehříval olej – holt je třeba si uvědomovat, co je na co určené a pochopit, že dneska už není univerzální auto. Opačně, pokud si zase do města pro rohlíky, rozvoz dětí a na parkování v parkovacích domech pořídíte Teslu3, nebo ještě lépe S, či dokonce X, tak si berete kanon na mravence

                38. Chýbajúci termálny management nie je len taký malý
                  Chýbajúci termálny management nie je len taký malý nepodstatný nedostatok, ktorý v aute do mesta, nie je potreba. Je to veľmi dôležitý prvok, ktorý rozhoduje o životnosti baterky a o tom či to auto bude alebo nebude ekologické.
                  Citigo je auto, ktoré je absolútne nepoužiteľné (ak nechcete zničiť baterku) v zimných mesiacoch s teplotami pod +5st. Pretože to tak inžinieri z VW skonštruovali a nastavili.
                  Batéria nie je zaizolovaná aby mohla v lete odovzdávať teplo do okolia, pretože by sa doslova uvarila. Batterypack je hermeticky uzatvorený a vonkajší obal je jediné miesto kadiaľ môže prúdiť teplo vyprodukované, nie len nabíjaním ale aj vybíjaním. V zime to ale funguje ako veľmi účinné chladenie, ktoré vám tú baterku spolahlivo vychladí aj keď ste mali auto celú noc v teplej garáži. Ak niekto parkuje vonku, tak v mínusových teplotách je to už úplný devastačný masaker na baterku, pretože rekuperácia dáva za každých okolností (zatiaľ mám odmerané do -2st teploty baterky) do baterky plný výkon asi 38-40kW. Podotýkam do zmrznutej baterky!
                  Ten kto o tom nevie, tak ho to netrápi ale bude sa čudovať, prečo mu ta baterka tak rýchlo zdegradovala. Ak sa parkuje v garáži, tak degradácia bude pomalšia, ale vždy rýchlejšia ako napr. v tej Tesle.
                  Rekuperácia na citigu/e-up sa nedá vypnúť a dokonca funguje aj pri zaradenom neutráli.
                  Či to bol zámer alebo iba nevedia urobiť EV ktorému by bateria vydržala čo najdlhšie, neviem. Ale viem, že to čo som popísal sa dá odstrániť pri výrobe ,doslova, za pár eur. Takže ako ospravedlnenie, že to je iba mestské auto, u ktorého to predsa netreba, neuznávam.
                  Zatiaľ čo mám zistené, tak toto má ošéfované na 100% iba Tesla. Všetci ostatní v tom majú menšie alebo väčšie nedostatky.

                39. Nebudu Vám rozporovat Vaše názory ,ale nemusíte mít
                  Nebudu Vám rozporovat Vaše názory ,ale nemusíte mít obavy a Citigo IV Vám bude dlouhé roky bez problému sloužit, pokud ho tedy používáte k jeho účelu, tj. hlavně po městě s do 200-300 Km denně a nabíjet většínově na AC jak je uvedeno v návodu.

                  A když by jste teoreticky v něčem měl pravdu, tak je tu záruka na baterii 160 000 Km /8 let a takového nájezdu se jistě drtivá většina aut tohoto městského typu nedožije.

                  Jako důkaz je zde e-golf a první generace Up! obě stejně bez jakékoliv tepelné regulace a běžně jsou to vozy a nájezdy nad 100 tis Km a bez nějaké zásadní degradace a to mají mnohem menší baterii tj. musí více cyklovat.

                40. Ja mám práve opačnú skúsenosť. Všetky e-golfy staršej
                  Ja mám práve opačnú skúsenosť. Všetky e-golfy staršej výroby, s ktorými som sa dostal do kontaktu mali pri 100tkm. nájazde už dosť degradovanú kapacitu. Určite existujú aj také, ktoré pri podobnom alebo väčšom nájazde majú baterku v top stave ale to bude zásluha majiteľa a nie VW, ktorý to nemá dobre ošetrené.

                41. Co to je dost? Jako pod záručni hodnotou 70%? A jestli
                  Co to je dost? Jako pod záručni hodnotou 70%? A jestli myslite starsi verze s baterkou 24 kWh tak Citigo ma v menšim voze s menši spotrebou baterku 37 kWh. Mate vazne starost ze to nenajede aspon 200 tis?

                42. no proste ty sanyo clanky ci co to tam je nejsou zazrak a
                  no proste ty sanyo clanky ci co to tam je nejsou zazrak a nemaji radi rychle dobijeni

                43. pouzivejte, jak jsem psal a nebude problem je to elektricky
                  pouzivejte, jak jsem psal a nebude problem je to elektricky design for cost hupcuk na kratke trasy s pomalym dobijenim, kdo to nepochopi a nebude respektovat, znici baterku – to je zcela logicky zaver
                  jen netusim, jak s timhle pristupem se vytvori trh ojetin… bude to jeste rizikovejsi a vic podvodu nez se spalovaky

                44. Taky bych se bál, že při koupi jetého Citigo, trefím
                  Taky bych se bál, že při koupi jetého Citigo, trefím zrovna to, k němuž se majitel choval jako prase. A to, že rekuperace klidně valí plný výkon do zmrzlé baterky, je z hlediska SW ŘJ, trošku fo pa od VW. Nepřítomnost termomanagementu baterie u městského přibližovadla lze, dle mého, tolerovat, pokud se jasně projeví na příznivé ceně. A výrobce tohle omezení při koupi jasně deklaruje.

                45. Neni to jen o silne rekuperaci do zmrzle baterky. Ani silna
                  Neni to jen o silne rekuperaci do zmrzle baterky. Ani silna rekuperace do baterky s SoC > 85% neni dobra. Tesla me uz pri startu hlasi, ze v soucasne dobe neni plna rekuperace mozna. Teda kdyz je studena, nebo dost plna. U jinych EV jsem takove omezeni nemel. Rekuperace by v zadnem stavu baterky nemela byt zasadne vyssi nez pri DC nabijeni. Uzivatel by si toto mel trochu pohlidat. Pri jizde z kopce vic dlouhodobe malo rekuperovat, nez uplne ke konci maximalni rekuperaci.

                46. To, že nelze naplno rekuperovat do plné baterie je jasné,
                  To, že nelze naplno rekuperovat do plné baterie je jasné, ovšem překvapuje mne, že jiné BEV než Tesla na tohle neupozorňují. Tedy podud tomu tak opravdu je.

                47. Muzu potvrdit jen u Leaf 1 a Ion. Bud normalni rekuperace nebo
                  Muzu potvrdit jen u Leaf 1 a Ion. Bud normalni rekuperace nebo zadna. Nejakou regulaci podle SuC tam nevidim.

                48. Zoe upozorňuje pokud je SOC nad 90%, že to nemá kam dávat
                  Zoe upozorňuje pokud je SOC nad 90%, že to nemá kam dávat a mám přeřadit na D.

                49. Proč by mělo auto hlásit, že rekuperace není možná k
                  Proč by mělo auto hlásit, že rekuperace není možná k čemu to normálnímu řidiči bude?

                  A navíc rekuperace trvá jen jednotky sekund (pokud se bavíme o výkonech srovnatelných s DC nabíjením)

                  Rohodně žádná automobilka nebude vědomě překračovat katalogové hodnoty použitých baterií a ty jsou jiná pro dlouhodobé nabíjení a krátkodobou rekuperaci.

                  Nemůžete všechno vztahovat k tesle, ta má jiné složení baterek a prakticky neumožňuje je nabíjet pod nulou. Jiná EV mají tu hodnotu minimálně o deset stupňu posunotou níže a to už je hodnota která je pro našich pár poslednícg zim dostetečná.

                  A ješto pokud srovnáváte Citigo s IONEm ,nebo C zerem, tam si uvědomte, že tyhle vozy mají články a kapacite 50 Ah jmenovité /v praxi mají hluboko pod 40Ah / díky degradaci.
                  Citigo IV má články z e-tronu o kapacitě 63 Ah, ale má vždy dva paraelně tj celkem 126 Ah takže i při teplotě baterky 0 stupnů nemá s rekuperací vůbec problém při rekuperaci 30 kW co je extrémní zpomalení a běžný elektromobilista takhle nikdy nejezdí to je něco kolem 40A na článek.

                50. Ridici si zvyknou docela rychle na brzdeni rekuperaci. A kdyz
                  Ridici si zvyknou docela rychle na brzdeni rekuperaci. A kdyz se brzdeni nedostavi, tak to muze byt v urcitych situacich problem. Proto je dobre, ze vas auto predem upozorni na nizsi rekuperacni brzdeni. S EV asi zadne zkusenosti nemate a tak se vam nedivim, ze placate hlouposti..

                51. Např. Toyota hybrid při sešlápnutí brzdy nejprve začne
                  Např. Toyota hybrid při sešlápnutí brzdy nejprve začne rekuperovat (a to různě silně dle úrovně sešpápnutí brzdy) a až když požadovaný brzdný výkon rekuperace nestačí, tak zapojí (prakticky neznatelně) mechanické brzdy. A při rekuperaci (tedy mírném bržení) pokud je kopec dost dlouhý a baterka je plná, takže není kam elektřinu ukládat, tak si to samo roztočí motor a brzdí to spalovacím motorem.

                  Tedy výsledek je, že to v každou chvíli zcela konzistentně brzdí a zároveň to maximálně rekuperuje dle okamžitých technických možnotí.

                  Takže lze udělat brzdění i rekuperaci maximálně efektivně, ale musí se nad tím někdo na počátku opravdu pořádně zamyslet. Není moc nebezpečnějších chování než když auto „náhodně“ brzdí jinak.

                52. Máte pravdu i ostatní elektromobily se tak chovají, že
                  Máte pravdu i ostatní elektromobily se tak chovají, že nepoznáte rozdíl když auto kvůli plné , nebo studené baterce nerekuperuje. Jen snad tesly se tak blbě chovají a uživatelé je ještě obhajují , že jim to auto milostivě napíše.

                53. Nemáte pravdu. U žiadneho EV (asi až na ZOE pri 90% SOC)
                  Nemáte pravdu. U žiadneho EV (asi až na ZOE pri 90% SOC) nepoznáte dopredu, že po uvolnení akceleračného pedálu nebude rekuperovať (a spomalovať očakávaným deceleračným výkonom) kvoli studenej alebo plnej baterke, až kým ten pedál nepustíte. Na Tesle to je aspoň vidieť na displeji.
                  To, že stlačením brzdy nepoznám rozdiel, či rekuperuje alebo „páli“ energiu v brzdách funguje tak isto aj na Tesle.

                  P.S. čo sa týka citiga, tak tam sú 60Ah články a vôbec nie je problém rekuperovať maximálnym výkonom 38kW do zmrznutej baterky, pretože pri bežnom jazdení potrebujete aj brzdiť a keďže každým stlačením brzdového pedálu aktivujete maximálnu rekuperáciu, tak to urobí každý vodič aj keby sa tomu chcel vyhnúť, tak sa tomu nevyhne.
                  A je takmer úplne jedno akú chémiu má článok. Dôležité je to, že anóda je na báze uhlíku a nesmie sa za žiadnych okolností nabíjať pri -5st. pretože sa tým nenávratne poškodzuje. A všetky takéto, aj krátkodobé, nabíjania počas rekuperácie si tá baterka „zapamätá“

                54. Plyn je zařízení kterým říkám autu jaký chci výkon.
                  Plyn je zařízení kterým říkám autu jaký chci výkon. Tedy uvolněním plynu, tedy návratem do výchozí polohy říkám autu, že chci NULOVÝ výkon, ne záporný výkon.

                  Respektive výchozí poloha u automatů je historicky nějaký minimální výkon, což mělo technický smysl u původních automatů, ale ono se to u parkování hodí i dnes. U ICE auta s klasickou převodovkou při nevyřazení začalo auto brzdit motorem. Tedy historicky možnost „brzdit“ plynem byla, ale byla to vlastnost technického řešení, ne cíl a bylo vždy jasné co se bude dít. Pokud je to „náhodně“ tak je to prostě nebezpečné. Mimochodem třeba 2T auta brzdit motorem nemůžou, a tak mají často rychloběžku.

                  Až při psaní tohoto příspěvku mě došlo „brzdění“ plynem můj hybrid nemá (až na minimální rekuperaci při puštění plynu, odhadem kolem 1kW) a vůbec mě to nechybí. Prostě buď chci od auta výkon kladný, tak mám nohu na plynu, nebo záporný a mám nohu na brzdě. A nebo sjíždím tak dlouhý kopec že se mě vyplatí rukou přesunout volič na B brzdit motorem (a rekuperovat). Prostě brzdit plynem je nelogické, asi jako vypínat windows tlačítkem start.

                55. Je to len otázka zvyku. Na Tesle sa dá nastaviť režim
                  Je to len otázka zvyku. Na Tesle sa dá nastaviť režim rekuperácie po pustení „plynu“ v dvoch úrovniach Low a Hi. Pri „low“ je to pomerne slabá rekuperácia (a spomalovanie) asi ako na spalováku s AT v režime Sport. Chýba mi tam režim bez rekuperácie, iba plachtenie.
                  Na Citigu je pri zaradenom „D“ viac menej plachtenie s veľmi slabučkou rekuperáciou.
                  Pre mňa je ovládanie auta jedným pedálom, bez prekladania nohy na brzdu, pohodlnejšie. Ak presadnem do spalováku, tak mi to tam chýba.

                56. Nezrušili už to tak náhodou (v Teslách)?
                  Nezrušili už to tak náhodou (v Teslách)?

                57. Neviem o tom, že by to niekomu nešlo. Stále platí
                  Neviem o tom, že by to niekomu nešlo. Stále platí „Standard“ a „Low“

                58. Vsichni ridici EV kteri maji moznost one pedal driving si to
                  Vsichni ridici EV kteri maji moznost one pedal driving si to pochvaluji. Jen lidi, kteri nemaji poneti, jake vyhody EV prinasi, maji blbe kecy, kdyz prijde rec na jezdeni v EV. One pedal driving vyuziva prave to brzdeni uvolnenym „plynem“. Doufam, ze to blby slovo „plyn“ brzy vymre.

                59. Pokud všichni, tak jsem skrytou výjimkou. Ale domnívám se,
                  Pokud všichni, tak jsem skrytou výjimkou. Ale domnívám se, že nejsem sám.

                60. Vam se OPD nelibi? Duvod? Jake EV mate?
                  Vam se OPD nelibi? Duvod? Jake EV mate?

                61. Niro a Leaf. Prostě nevidím výhodu v tom, když auto
                  Niro a Leaf. Prostě nevidím výhodu v tom, když auto bezdůvodně zpomaluje po sundání nohy z “plynu”.
                  Viz koment o tři pole výše.

                62. Nebaví mi stále držet nohu na pedálu. Toho už mám dost.
                  Nebaví mi stále držet nohu na pedálu. Toho už mám dost. Raději nechávám i pravou nohu odpočívat a auto si jede „samo“.

                63. Na to mam AP nebo jen tempomat. U TM3 jezdim vetsinu casu na
                  Na to mam AP nebo jen tempomat. U TM3 jezdim vetsinu casu na OPD s uplnym zastavenim bez brzdy. U Iona a Leaf 1 jsem drive daval neutral, ale to me prestalo bavit a jezdim s nejvetsi rekuperaci. Mame zde kopecky a po rovine to jede zridka. S OPD mam plnou kontrolu nad autem s jednim pedalem, to je super.

                64. Tak to jsem asi taky vyjímka a kolega z práce taky. Nechápu
                  Tak to jsem asi taky vyjímka a kolega z práce taky. Nechápu proč jezdit s nohou neustále na pedálu plynu a muset citlivě regulovat. Jednodušší je používat extrapedál na jízdu a brždění a dojíždět do křižovatek setrvačností a brzdit s co nejmenším rekuperačním výkonem , protože rekuperace má ztráty a lepší je se jí vyvarovat. Pokud šlapete jen na plyn tak se to nedá s citem regulovat do vyváženého stavu.

                  Teď si trochu rejpnu pokud jste neustále na diskuzi a auto používáte opravdu přiležitostně tak se to dá s tím „OPD“ přežít 🙂

                65. Minuly rok jsem toho fakt moc nenajezdil. Doufam ze se to
                  Minuly rok jsem toho fakt moc nenajezdil. Doufam ze se to letos zlepsi. Ale to jsme na tom snad vsichni stejne. Snad se to po ockovani zlepsi.

                66. Tak to nám držím palce. Ale moc tomu nevěřím.
                  Tak to nám držím palce. Ale moc tomu nevěřím.

                67. Reálně rozumná proočkovanost – září – očekávám, že
                  Reálně rozumná proočkovanost – září – očekávám, že od května bude lépe, pokud do toho nehodí vidle nějaká brutální mutace viru.

                68. Protože s OPD při zavěšeném pedálu shora budete mít
                  Protože s OPD při zavěšeném pedálu shora budete mít častější přestávky v jízdě, neb to většina aut nemá dobře ergonomicky řešeno a patě chybí podpěra = víc a dřív bolí kotník
                  Jen tak pro zajímavost OPD již byl v české betě – teď nevím, jestli to měla od druhého nebo od třetího kusu

                69. Na vase neduhy si zapnu AP nebo tempomat a muze byt fklidu.
                  Na vase neduhy si zapnu AP nebo tempomat a muze byt fklidu.

                70. fajn v pátek odpoledne mezi čtvrtou a sedmou bych
                  fajn v pátek odpoledne mezi čtvrtou a sedmou bych potřeboval, aby jste jel 150 km s průměrnou rychlostí 63 km/h na AP – aby mě ten kotník nebolel – pak napíšu jak v nedělí…díky za nabídku rád využiju

                71. AP vyuziva adaptivni tempomat a pokud jede auto pred vami, a
                  AP vyuziva adaptivni tempomat a pokud jede auto pred vami, a jede pomaleji, tak take zpomali a jede za nim stejnou rychlosti. Pokud zastavi, zastavi i AP a nasledne se zase rozjede, pokud pred vami uz nikdo nestoji. Samozrejme muzete i predjizdet, ale nemam FSD, tak hezky rucne. Bohuzel ten AP ma jednu vadu. Dodrzuje predepsanou rychlost a muzete ji manipulovat, ze pridate pres displej par km navic. Ale bohuzel pak take drzi tuto rychlost bez ohledu na vase subjektivni pocity. Treba nektere useky ktere vyhodnotite jako nebezpecne na radar ho nezajimaji, drzi tempo. Ale v pohode muze jet vasich 150km s prumerem 63km/h. Teda pokud se ten prumer da zvladnout a neni zacpa. A v nedeli take neni problem, maka kazdy den a bez nejakeho nastavovani. Pravou packu dvakrat dolu a je to. Vypnuti brzdou, packou nebo prevzetim volantu.

                72. hele mně je jedno, jak to uděláte a jak to popíšete,
                  hele mně je jedno, jak to uděláte a jak to popíšete, slibil jste, že na mé problémy si zapnete AP…takže běda, jestli mě v pátek večer bude bolet kotník ;o)

                73. Tak v eNiru jde nastavit rekuperace ve třech stupních anebo
                  Tak v eNiru jde nastavit rekuperace ve třech stupních anebo automat. Mě osobně vyhovuje nejvíce automat, to je, že po sundání nohy z „plynu“ auto nerekuperuje, ale plachtí. Rekuperovat v tomto režimu začne samo v okamžiku, kdy se blíží k vozu před sebou a čím blíž a rychleji, tím více rekuperuje. One pedal mě drtí zejména na dálnici, kde při delším klesání auto trvale zpomaluje, pokud nedržím plyn. Což se dá vyřešit tempomatem. Asi by mě vzteklo, kdyby to nešlo vypnout.

                74. Takže nové eNiro to má stejné jako nová eKona?
                  Takže nové eNiro to má stejné jako nová eKona?

                75. Jak to má Kona nevím, bo jsem ji neřídil. Ale proč ne,
                  Jak to má Kona nevím, bo jsem ji neřídil. Ale proč ne, jsou to přece sestry.

                76. Dle vámi popisovaného je to stejné. Automatická rekuperace
                  Dle vámi popisovaného je to stejné. Automatická rekuperace se zapíná v menu a vše se pak ovládá přes pádla pod volantem. A když se přidrží levé pádlo, tak to zastaví.

                77. U soulu 2020 stejně, po praze jezdím rekuperace 1-2, plus
                  U soulu 2020 stejně, po praze jezdím rekuperace 1-2, plus zapnuté auto, tedy dobrzďování při dojižděni k překážce, samo však nezastaví, raději mám nohu na brzdě, venku plachtím s automatem,vyhovuje mi.ssmozrrjme též brzdim kevym pádlem.jinak pro někoho okolo, 2t brzdí motorem, ale není to ono, nemá rychloběžku, ale volnoběžku.

                78. Automatická rekuperace je pohodlná, ale lepší spotřeby
                  Automatická rekuperace je pohodlná, ale lepší spotřeby dosáhnete při ruční nastavené na nulu.

                79. Díky, otestuju, přesně po ročním působení od záři
                  Díky, otestuju, přesně po ročním působení od záři 2019 do září 2020, spotřeba 16.3 kEh/100 km, 80% po i.tride a dalnici d8,a Příbram, do 120km, krátce více. Pro Česko absolutně vyhovující, dobrý kup.

                80. Sorry, volnoběžka. Neměl jsem Wartburg, jen vím že tohle
                  Sorry, volnoběžka. Neměl jsem Wartburg, jen vím že tohle měl. 2T motor může technicky vzato brzdit motorem, ale protože není v té chvíli mazaný, tak to taky může být poslední co udělá.

                81. Tak už chápu řešíme tu dvě věci , jedna věc je
                  Tak už chápu řešíme tu dvě věci , jedna věc je rekuperační brždění normálně brdovým pedálem. Teď jste přešel na řízení jedním pedálem což je naprosto něco jiného to je speciální mód , který u většiny EV musíte aktivně zapnout (B) a to už se snad přesvědčíte co to po puštení plynu udělá. Navíc jeho použití je takové divné musite mít nohu neustále na plynu jinak to brzdí jak o život nedá se dobře odhadnout plachtění a pokud si často střídáte s jiným vozem, který tu možnost nemá , nebo má jinou intenzitu tak to je na nic. Navíc třeba Citigo do studené, nebo nabité baterky v režimu B brzdí pokaždé jinou intenzitou, já to nepoužívám, ale nerozporuji to.

                  Citigo má 60 Ah (63 dle datasheetu) baterky ,ale jsou ve dvojici, takže výkon se půlí 38kW je rekuperace hodně velkého zpomalení skoro panického brždění, jestli to jde do baterky tak na pár sekund a max. tak 1x do týdne, když mi někdo nedá přednost. /nebo vy jezdíte cigem na okruh?/

                  Takže přepočtem na kapacitu baterky je 38 kW na citigu asi nějakých 13 kW třeba u Peugeotu ION.

                  Jinak s baterkama, na chemii záleží a každý výrobce má své požadavky na zacházení a ty se nesmí porušit, předpokládám že je automobilka dodržuje jinak by přišla o záruku na ty články a to by se asi hodně prodražilo.

                  V neposlední řadě proč to Citigo neprodáte? Zájemců by jste měl jistě dost.

                82. Teď koukám do datasheetu baterie LG E63 použité v Citigu
                  Teď koukám do datasheetu baterie LG E63 použité v Citigu snadno si na netu dohledáte. Při teplotě -10 (článku) je možné jeho dobíjení výkonem 46,9 W to je při 168 článcích 7800W takže se dá Citigo nabíjet i v -10 plným výkonem palubní nabíječky.

                  Pak je tam tabulka na rekuperační brždění při trváni 10s
                  např. při nabití na 80% a teplotě 0 st. To je nějakých 75A na článek což při napetí 4V a 168 článcích dělá výkon 50,4 kW
                  Ovšem při teplotě -10 to je už jen 40A výkon 26 kW.
                  Ale teplotu článku jsem nikdy neviděl pod -2 stupně články jsou izolované a mají o cca 3-5 st. vice než mám v garáži a tak je o 2 stupně více než je venku a při té lonské a letošní zimě zatím pohoda. Navíc v průběhu dne se baterka ohřeje na cca 5 stupnů a více.

                83. No prave jste ukazal, ze o EV nic nevite. Tady jde o
                  No prave jste ukazal, ze o EV nic nevite. Tady jde o rekuperacni brzdeni bez slapani na brzdny pedal. Pri sundani nohy z „plynu“ zacne EV rekuperacne brzdit. Kdo si na to zvykne, pocita s tim. A ted si predstavte to prekvapeni, ze jedete na krizovatku, kde musite zastavit. Ze zkusenosti vite, kdy sundate nohu z „plynu“ a safra, auto nebrzdi. Tak musite hamstnout na brzdu abyste to zachranil. Zpozdeni bude neco mezi 1-2 sek.

                84. „Autor zastává myšlenku, kterou zároveň vyvrací“
                  Takže

                  „Autor zastává myšlenku, kterou zároveň vyvrací“

                  Takže nejprve mě obviníte že o EV nic nevím a pak v posleních 2 větách potvrdíte závěr který já tvrdím v poslední větě. Nemám dalších slov …

                85. A proto je dulezite, ze auto na tuto skutecnost predem
                  A proto je dulezite, ze auto na tuto skutecnost predem upozorni. Tesla to dela a asi i ZOE. Tim jsme zase na zacatku, kde se Anonym podivuje nad tim, proc by o tom auto melo informovat. Odpovidam soucasne na vas i na jeho koment. A vy tvrdite, ze auto ma brzdit jen brzdovym pedalem. Jako vzdy nechapete spojitosti. Takze jeste jednou. One pedal driving je super, ale auto by melo na pripadnou redukci rekuperacniho brzdeni upozornit. Jeste upresnim, aby to zase nekdo nevytrhnul z kontextu, takovy efekt se vyskytne parkrat do roka, neni to kazdodenni situace.

                86. Lépe bych to nenapsal. Ty measurbeatory kteří šílí nad
                  Lépe bych to nenapsal. Ty measurbeatory kteří šílí nad brutálním zrychlení které je ovsem totálně antieko nejen z hlediska spotřeby energie ale třeba při produkci prachu z pneumatik ani nekomentovat.

                87. a od GF3 šanghaj 2019 více techno pro komouše 😉
                  a od GF3 šanghaj 2019 více techno pro komouše 😉

                88. reparace za ukradený návod na výrobu hedvábí 🙂
                  mysli

                  reparace za ukradený návod na výrobu hedvábí 🙂
                  mysli trošku globálně.. jedna Země, mléčná galaxie..

                89. hele nakonec nezbude než jedinou obranou tak jako komouš
                  hele nakonec nezbude než jedinou obranou tak jako komouš vokopíroval nám techno a ekonomicky rozvrací demokracii, komoušoj vokopírovat režim 😉 Tzn stejně jako v číně pak každý druhý i u nás být agentem strany, práskající souseda že dělá co nemá a nedělá co má, že koupil špatný nepřátelský telefon no a tvrdý tresty to aby donutilo lidi brát vážně 😉 Víš jak to chodí fčajně že jo 🙂 Pro ilustraci asi jako 50tý léta u nás. No nedá se svítit když našinci nemají rozum a sponzorují nepřítele dokonce i na dluh. A pak budeš mít zas na 100 let po těžce vybojovaný demokraciji. Víš kolik zařvalo lidí aby vzniknul stát abys mluvil čezky že jo ;)) A na ten převrat si pozvat na pomoc kámoše samozřejmě, tvýho nepřítele jak jinak, kerej už si beztak brousí zuby. Né to není vlastizrada to je osvobození to ty ;)) Rozum do hrsti zhovadilý kapitalisto, lepší a bližší nám je nadvláda bílá než žlutá, když už to teda musí být ;)) Ale klííídně si kup Teslu z číny a bitkojn k tomu když myslíš… Jen měj na paměti že kalach teslí vrata provrtá jako prd :))))))

                90. no styď se, ty by jsi chtěl jen válčit a ničit…
                  takhle

                  no styď se, ty by jsi chtěl jen válčit a ničit…
                  takhle se neposuneme z otroctví peněz a konzumu k něčemu lepšímu..

                91. :)))) jo bitkojnu lepšímu? :))))
                  :)))) jo bitkojnu lepšímu? :))))

                92. Nic lepšího není. To čemu to říkáš otroctví peněz a
                  Nic lepšího není. To čemu to říkáš otroctví peněz a konzum, není nic jiného než přirozený princip nabídky a poptávky a peníze slouží zároveň jako regulační i motivační prostředek. A protože je to přirozené a tak dobře to funguje, tak nic lepšího nikdy nevznikne. Vždycky to bude nějaká variace na kapitalismus. A to je dobře.

                  PS: Jo ty jsi to myslel jako satiru, jo? Tak to jo 🙂

                93. Hypoteticky teoreticky…?
                  Jak velký je počet obyvatelnych

                  Hypoteticky teoreticky…?
                  Jak velký je počet obyvatelnych planet ve vesmíru…?
                  Jaká je pravděpodobnost když někde budou o nějakých 1000let v předstihu, že pojedou stejný otrocký systém peněz? A auta budou taky u nich jezdit na benzín a naftu:-))

                94. Zůstal bych při zemi. Nebo raději rovnou při Zemi 🙂
                  Ale

                  Zůstal bych při zemi. Nebo raději rovnou při Zemi 🙂

                  Ale jo, klidně bych se vsadil, že to bude fungovat v celém vesmíru, protože je to důsledek evolučního výběru. Pokud ta jiná rasa nebude hive-mind, tak bude muset projít tím stejným vývojem jako my, při budování společnosti.

                  Vždycky někdo něco měl a něco chtěl. 4 ovce za jednu krávu. Ale protože výměnný obchod byl nepraktický, zvláště pak u služeb, tak přišla na řadu virtualizace v podobě vzácných předmětů, které byly s rozvojem civilizace vystřídány za centrálně ražené mince ze vzácných kovů. A ty byly následně vystřídané směnkami na mince, ze kterých vzikly tradiční papírové peníze. Dnes jsou peníze jenom záznamem v databázi. Ale samotný princip se nezměnil od doby, kdy si dvě opice vyměnily banán a pomeranč. 🙂

                95. KDyby byla elektrická multipla za slušnou cenu, tak by jí
                  KDyby byla elektrická multipla za slušnou cenu, tak by jí spousta lidí a rodin brala – Multipla byla hnusná, ale totálně praktická zejména pro rozvoz dětí

                96. Ptát se zamidrákovance na jeho mindrák je k ničemu. Je to
                  Ptát se zamidrákovance na jeho mindrák je k ničemu. Je to postižení který si sám neuvědomuje. :)))

                97. Ses dneska přešleh hérem že tak žadoníš o pozornost?
                  Ses dneska přešleh hérem že tak žadoníš o pozornost?

                98. Jo, jenomže to je designové rozhodnutí a ne vada. Někdo
                  Jo, jenomže to je designové rozhodnutí a ne vada. Někdo jiný by už nikdy nechtěl auto se stopadesáti tlačítkama. Všem se nezavděčíš nikdy.

                  Co to bylo za auto, které mělo tlačítko na vysunutí panelu s dalšíma tlačítkama? Prostě jako v raketoplánu. Tlačítko, kam se podíváš – styl devadesátek: více tlačítek, více Addidas.

                  Tesla má tlačítka na to důležité. Jediné tlačítko, které mi u Tesly chybí je otvírání přihrádky spolujezdce. Ale i to přežiju. Živě si vzpomínám, jak mi všichni tvrdili, že si nikdy nekoupí dotykový telefon, protože si nechcou matlat po displayi a na tlačítkovém to můžou dělat i po slepu. Máš ještě tlačítkový telefon, nebo už taky matláš?

                99. Jako jo, asi má vymakany pohon, baterky, nabíjení, to beru.
                  Jako jo, asi má vymakany pohon, baterky, nabíjení, to beru. Ale teď je tady řeč o tom, že spolujezdec na zadní sedačke si sám nezapne ani vyhřívání. Buď to zapne řidič nebo údajně může i přes mobil. Už vidím tchyni, jak to zapíná aligatorem 🙂

                  Upřímně, není uživatelsky příjemnější řešení, když tam je klasické tlačítko?

                100. Jak by asi dopadlo dite, ktere nema jeste rozum ale zato
                  Jak by asi dopadlo dite, ktere nema jeste rozum ale zato vsechno musi osahat a kdyby si zaplo vyhrev naplno. Uvarilo by se.

                101. Jo, tak proto je tolik uvarených děti v ostatních autech, v
                  Jo, tak proto je tolik uvarených děti v ostatních autech, v Tesle ani jedno 🙂 To je obdivuhodné, jak dokážete obhajovat blbost jen proto že to má Tesla. Fanatik…

                102. Je to americke auto a znate jejich advokaty. Oni vysoudi ze
                  Je to americke auto a znate jejich advokaty. Oni vysoudi ze vseho miliony USD. Muj Porsche je import z USA a v kufru je packa ktera umozni otevrit kufr zevnitr. Asi pro pripad, ze by se tam nekdo omylem zavrel. V Evrope to nemaji. Kdo vi jake pripady tam resili.

                103. To bylo opatření proti únosům v kufru auta.
                  To bylo opatření proti únosům v kufru auta.

                104. Tesla je jediné auto prodávané v USA, které má
                  Tesla je jediné auto prodávané v USA, které má vyhřívané zadní sedačky ? Pokud ne, tak jak to že se ostatní automobilky samostatného tlačíka a potenciální soudní pře nebojí ?

                105. Tady je kdekdo docela při financích. Nez začnete psát
                  Tady je kdekdo docela při financích. Nez začnete psát něco o závisti, čtěte prosím dále. Nejsem bohatý ale chudý také ne. I tu TM3 long range bych si mohl dovolit. Jen si myslím že se občas zapomíná že pro většinu lidí jsou zatím bohužel ev nedostupná. Vím není to přímo k tématu, jen že tu píšete o Porsche tak mi to nějak napadlo. A nemyslím to nijak zle. I když si občas rýpnu tak pokud jste s Teslou spokojený, a to evidentně jste, berte kritiku, a hlavně tu nepodloženou jako šelest vánku.

                106. Pro většinu lidí v ČR je nedostupná Tesla. Pro většinu
                  Pro většinu lidí v ČR je nedostupná Tesla. Pro většinu lidí na světě je nedostupné libovolné auto.

                  Očividně Tesla necílí na Českou republiku, ani subsaharskou Afriku. V západní Evropě, USA i velké části jihovýchodní Asie a Austrálie je to běžné rodinné auto pro střední třídu. Tedy v zemích, kde se Mercedes, BMW a Audi nepovažují za znak nedosažitelného luxusu.

                107. Souhlasím. Ale opravdu je TM3 cenově v hladině pro
                  Souhlasím. Ale opravdu je TM3 cenově v hladině pro střední třídu? Spíš je cenově pořád ještě trochu výš. Ale je to jen můj dojem a uznávám že dojem je celkem na nic.

                108. pro americkou střední třídu ano.
                  pro americkou střední třídu ano.

                109. Úpadek nicku Leodendula (Leoš/Vendula?) v reálném čase.
                  Úpadek nicku Leodendula (Leoš/Vendula?) v reálném čase. Tady se v tom moři nenávisti, trollů a neskutečné hlouposti zradikalizuje téměř každý.

                110. Jo a z dětské sedačky bude papiňák. Jediné co uvaříte
                  Jo a z dětské sedačky bude papiňák. Jediné co uvaříte vytápěním sedaček jsou spermie ve varlatech a to ještě na tom budete muset sedět hooodně dlouho a na plnej výkon

                111. 1* 🙂
                  I když možné je vše… Dítě se pocura, pak se

                  1* 🙂
                  I když možné je vše… Dítě se pocura, pak se prokouse až na kabely, a může z toho být i smrtak.. Něco ve stylu nezvratny osud…

                112. Kdyz jsem jezdil dalky do SRN a pospaval na dalnicnich
                  Kdyz jsem jezdil dalky do SRN a pospaval na dalnicnich odpocivadlech, tak jsem si jednou behem 2 h skoro uvaril ledviny. Passat mel kolecko na nastaveni teploty a mel jsem full speed. Nevim jak by to mohlo dopadnout u ditete behem cesty do Chorvatska u lidi, kteri jedou 1000km v kuse. Pry to potrebuji k zivotu a proto nikdy EV jim nebude stacit. A jeste kdyby to bylo v lete. Tak by se dite uvarilo.

                113. Jenže zapomínáte drobnost – dítě, které popisujete, je v
                  Jenže zapomínáte drobnost – dítě, které popisujete, je v autě v autosedačce – takže i kdyby to běželo na plné pecky – nejvýkonější, co vím omezují na 70°C, tak to přes autosedačku neprotopí, všichni ostatní zareagují dřív a ztlumí to. Další věc je, že to ve vypnutém autě nefunguje, takže to dítě samo v autě nezapne. A že tím významněji vyhřejete prostor auta – na to zapomeňte, ten příkon je někde kolem 20W/30W na sedačku – což mimochodem mají klidně vyhřívané rukojeti na motorku, vyhřívaný ledviňák má asi 10/15W, boty mají 10/15W Kalhoty mají do 20W.
                  Ale jo vysvětlete si, jak je super ovládat vyhřívání zadních sedadel v autě z předního displeje a startovat to smartphonem, když jste mimo auto. Třeba někdy taky přijdete na to, jak je bezva nechat někdy smartphone doma a jen tak jít ven, bez elektronického propojení s „civilizací“

                114. Musim vas zklamat, ale ja nepouzivam smartphon ani k odemykani
                  Musim vas zklamat, ale ja nepouzivam smartphon ani k odemykani auta. Pouzivam karticku. Smartphone vozim sebou jen kvuli telefonovani a ani nemam predplaceny internet od Tesly – uz vyprsel. Me staci vlastni hotspot. Ale ten zapinam tak 2x do mesice kvuli online navigaci v neznamem reviru. I kdyz mam v T3 spotify, tak mam pustene jen radio a stabilne jen jednu stanici. Na displej vlastne ani nesaham. Maximalne pri nabijeni a kdyz menim teplotu a vyhrivani sedacek. Ale tyto funkce jsou realizovane pres pruh tlacitek na dolni strane displeje. Takze to ani neni prave pouzivani displeje. Nevim co bych mel take porad nastavovat. Akorat uvazuji o aktivaci PIN abych zamezil neopravnenemu vzdaleni auta neopravnenou osobou.

                115. proc bych mel byt zklaman? klidne si mejte na aute visaci
                  proc bych mel byt zklaman? klidne si mejte na aute visaci zamek jako mr.Bean, je to Vase auto

                116. To jsou teda důležité diskuze.
                  To jsou teda důležité diskuze.

                117. hele a co když při jízdě do chorvatska táta řidič
                  hele a co když při jízdě do chorvatska táta řidič dítěti na požádání to vyhřejvání prdelky aby mu nahodou neumrzla pustí, dítě usne a táta zapomene. co potom s tou pečínkou? :)))

                118. Má nejlepší baterky, pohon, nabíjení, ale spolujazdec
                  Má nejlepší baterky, pohon, nabíjení, ale spolujazdec vzadu si nezapne sám vyhřívání 🙂
                  To je jako bys řekl, že ta ženská je krásná, chytrá a hodná, ale má na prdeli pihu 🙂

                119. Ano, to ovládání vyhřívání není vyřešeno moc dobře
                  Ano, to ovládání vyhřívání není vyřešeno moc dobře a ostatní to mají lépe, to je vše 🙂

                120. Popravdě asi proto, že mám děcka, tak bych si vybral auto,
                  Popravdě asi proto, že mám děcka, tak bych si vybral auto, ve kterém si nemůžeš vzadu zapnout vyhřívání. Protože už vidím jak se děcka hádají že jednomu je horko a druhému zima. Nakonec stejně skončíš u toho, že to tlačítko urazíš, protože jinak bys musel urazit děcka :). Jak to nemá vepředu master control, který přebije zadní ovládání (stejně jako může zakázat otvírání zadních oken), tak bych to nechtěl. Má Lexus nějaký takový master control na teplotu vzadu?

                  To nemusí být ani děcka. Stačí jak vezeš vzadu tchýni, tak si zapne vyhřívání bo jí je zima i v létě a tobě se pak potí prdel.

                  Přece jenom to není limuzína, kdy vepředu jede řidič a vzadu se veze pan miliardář. Vzadu obvykle jedou děcka nebo pasažéři. A ti pokud možno ať na nic nesahají.

                121. To o tom hádání se dětí nechápu. Že jednomu je horko a
                  To o tom hádání se dětí nechápu. Že jednomu je horko a druhému zima. Vždyť každá sedačka má svoje ovládání vyhřívání, nezávislé. A s tou tchyni taky nevím, proč by se mi potila prdel, když ona si zapne vyhřívání.

                  Nevím jestli Lexus má nějaký master control na vyhledávání zadních sedaček. Popravdě, neměl jsem potřebu to zjišťovat.

                122. Aha. Tak to jsem nepohopil já že mluvíte o vyhřívání
                  Aha. Tak to jsem nepohopil já že mluvíte o vyhřívání sedaček. Já myslel zadní fukar. Tak to nic.

                123. aháááá ted sem to pochopil tm3 je auto pouze pro 2
                  aháááá ted sem to pochopil tm3 je auto pouze pro 2 dospělý vpředu a 2 děti do 15cti/150cm vzadu. Sakra za 1,5 mega to je rachot. Ted čtu v manuálu že ti kerým děti vodrostou si má pořídit tmx za 3 anebo jim rovnou koupit další tm3 😉 Tot teslý polityka množení 🙂 joo vychcaně to mají vošéfovaný 😉

                  https://youtu.be/7Ww-VlucEWc?t=1342

                124. Nepochopil jsi nic a nikdy.
                  Nepochopil jsi nic a nikdy.

                125. Jo, v pohodě. Jinak, zadní klima samozřejmě má možnost
                  Jo, v pohodě. Jinak, zadní klima samozřejmě má možnost ovládat zepředu, resp master control.

                126. Argument hodný TakyMartina.
                  Argument hodný TakyMartina.

                127. Vidím, že jsi dost v koncích, když tohle musíš psát
                  Vidím, že jsi dost v koncích, když tohle musíš psát všude. Asi to patří k tvojí povaze.

                128. Ne, to není možný. Tesla je vždy a ve všem nejlepší.
                  Ne, to není možný. Tesla je vždy a ve všem nejlepší. Teď se snaží zoufale splnit dodávku 500000 aut a přitom to byl plán na 2018. 2020 mělo být milion. Hahahahahaha.

                129. A to jste vzal z jakého prstu?
                  Teď jsem četl jednu zprávu

                  A to jste vzal z jakého prstu?

                  Teď jsem četl jednu zprávu z roku 2015 a tam byl na 2020 plán přesně půl milionu. 🙂

                130. Jak říkáte, tak těch předpovědí bylo víc. Ostatně i
                  Jak říkáte, tak těch předpovědí bylo víc. Ostatně i tam píšou že původní plán z 2015 bylo 500K na 2020. Těžko říci také o čem tam vlastně píší a co přesně Musk řekl.

                  Úplně si nejsem jistý, jestli mluví o objemu výroby, instalované produkční maximální kapacitě továrny nebo celkovém počtu Tesel na silnici.

                  Upřímě pokud někdo v tom roce 2016 věřil, že do roku 2018 Tesla v podstatě z pětinásobí produkci za použití pouze jedné továrny, tak byl silně mimo.

                  Tady je ten článek z 2015, kde píšou o cíli 500 tisíc na 2020.

                  https://www.reuters.com/article/us-teslamotors-cash-insight-idUSKCN0QE0DC20150810

                131. Ten plán na 500.000 aut v roce 2020 pochází už z roku
                  Ten plán na 500.000 aut v roce 2020 pochází už z roku 2013. Pak to změnili na 2018, ale kvůli problémům s dodávkami baterií od dodavatele se zpět vrátili k původnímu plánu na 2020.

                132. Tchyne uz neni. Muj Leaf 1 ma vyhrivane zadni sedacky a
                  Tchyne uz neni. Muj Leaf 1 ma vyhrivane zadni sedacky a knofliky na ovladani pro zadni pasazery. Zatim jsem nezazil, ze by to nekdo pouzil. A priznam se, ze ani jsem to nevyzkousel jak se to zapina. Asi ty tlacitka pujdou na konci zivotnosti auta v panenskem stavu do srotu.

                133. Argument vskutku hodný asi jen Leodenduly.
                  Argument vskutku hodný asi jen Leodenduly.

        2. Přiznám se, že detailně nevím, jak má ID.3 řešené
          Přiznám se, že detailně nevím, jak má ID.3 řešené topení, pouze předpokládám, že to funguje podobně jako u e-Golfa.
          Prosím tedy o vysvětlení, jakým způsobem využívá TČ odpadní teplo motoru a měniče, a jak je to technicky řešené, děkuji.
          Z principu funkce mi to přijde jako hloupost.

            1. Díky za odkaz, je to klasické řešení jako to má e-Golf,
              Díky za odkaz, je to klasické řešení jako to má e-Golf, pouze rozdílné medium.
              Ano, je pravda, že systém chlazení pohonu a vytápění využívá stejnou náplň (ale každý má svoje oběhové čerpadlo). Nicméně tvrzení, že tepelné čerpadlo využívá odpadní teplo pohonu, je minimálně zavádějící a takto nějak vznikají hoaxy, jako třeba že elektromobil topí ztrátami :).
              Tepelné čerpadlo využívá jen a pouze teplo z okolního vzduchu. Čistě teoreticky je možné v tomto zapojení předat teplo z pohonu do topného okruhu (nikoliv tepelnému čerpadlu), ale pokud netaháte v zimě karavan, nebo nejezdíte 200km/h, tak to myslím nebude mít žádný výraznější přínos.

              1. To není zadny hoax ,se podivejte na konfigurator enyaqa a
                To není zadny hoax ,se podivejte na konfigurator enyaqa a dejte tepelné cerpalo, je tam jasne uvedeno ze to topi ze ztrat z pohonu. Podle me tam jsou asi dva deskove vymenniky a ty prenaseni nizkopotencialove teplo. Nebo myslite ze kecaji? Ostatne budem muset pockat nez to nekdo otestuje.

                Ztraty v motoru a menici budou jiste 10% dohromady a pri prumernem vykonu pohonu 15 kW mate k dipozici 1,5 kW nizkopotencialoveho tepla a to vytopeni kabiny bohate staci.

                1. Čekal jsem vysvětlení jak to prakticky funguje a ne odkaz
                  Čekal jsem vysvětlení jak to prakticky funguje a ne odkaz na marketingové žvásty v konfigurátoru.
                  Kdyby tam byly 2 výměníky, tak budou v tom rozpadu téměř jistě zakreslené. Ale hlavně k čemu by tam 2 byly? Jakože jeden by teplo do topení předával a druhý odebíral? Jaký by to mělo smysl?
                  Tepelné ztráty pohonu přece nemáte šanci dostat do kabiny v celé výši, to je fakt sci-fi. Navíc pokud tu 1,5kW ztrát, reps. její nepatrný zlomek, pošlete ještě přes tepelné čerpadlo, tak tím tratíte mnohem víc, než když to půjde napřímo do okruhu topení. Tepelné čerpadlo teplo přece principálně nevyrábí, ale čerpá z okolí a následně předá (se ztrátami) do topného media.
                  Ztrátami se v elektromobilu neohřejete, to je fakt hoax jak vyšitý. Kdyby to bylo naopak, proč by jste jezdil v zimě bez topení?

                2. Přiznám se, že nejsem odborník na tepelná čerpadla v
                  Přiznám se, že nejsem odborník na tepelná čerpadla v automobilech, ale proč nevěřit tomu co automobilka uvádí na oficiálním webu, nemůžou si přeci dovolit takhle klamat.
                  Sám si myslím že to fungovat může stejně jako když u domácího čerpadla chladíte zemní registr a podchlazujete zem na nižší teplotu než má.

                  Stejně tak podchlazujete okruh chlazení motoru a měniče. Příklad normálně by měl při venkovní teplotě 0 st. motor a měnič teplotu 7 st. Já pomocí výměniku a tepleného čerpadla celou soustavu podchladím na -2 st. tím pádem se stane to že do okolí už nemůže odcházet teplo z pohonu protože bude blok motoru a převodovky ješte studenější, tak že budu brát teplo i okolí, ale v menší míře než u chladiče vzduch -voda a k tomu ještě 100% ztrát z pohonu. Výhoda je že mi nemůže zamrznout ten chladič ve předu a ještě bude vyšší topný faktor než u systému vzduch voda.
                  Pokud to opravdu tam není tak je to k ničemu a Tč bych rozhodně jen ze vzduchu za příplatek nebral, protože pod nulou už to pořádně nemůže fungovat.

                  DOufám že jsem Vám to vysvětlil, čerpadlo opravdu teplo nevyrábí, ale umí ho tranformovat na teplo o vyšší teplotě, která je vhodná na vytápění vozu (aspoň 40 st.) A někdy je výhodnější použít venkovní vzduch, někdy teplo z motoru a měniče a někdy je nejlepší klasická spirála a evidentně u té ID3 jim to moc nefunguje, když auto jen stojí a není odpadní teplo z pohonu.

                  Proč v tom testu neudělali test na ujetí nějaké trasy? Asi by to nebyla taková senzace.

                3. Snad se neurazíte, ale Vaše víra v oficiální výroky
                  Snad se neurazíte, ale Vaše víra v oficiální výroky automobilek mi přijde celkem naivní 🙂
                  Srovnávat energii zemního kolektoru a tepelných ztrát pohonu je přece úplně mimo, to je prostě jiná dimenze.
                  Podchlazovat motor, měnič nebo dokonce baterii (v případě ID.3) nedává z fyzikálního hlediska žádný smysl, kromě snížení účinnosti tím prakticky nic nezískáte.
                  Někde jste tuším nedávno psal, že většina lidí ani neví jak TČ funguje, ale myslím, že v tom nemáte také úplně jasno 😉

                4. Díky za odkaz, to schéma je sice malinko zavádějící,
                  Díky za odkaz, to schéma je sice malinko zavádějící, vypadá to jako že to PTC vytváří teplo pouze pro TČ, ale v tom systému je klasický teplovodní radiátor v palubce (i pro verzi s TČ).
                  Nicméně musím se přiznat, že jsem do teď žil v domnění, že to má Golf řešené stejně jako i3, tedy že TČ topí přes výměník do teplovodního okruhu.
                  Potom ta zmínka o využití odpadního tepla dává logiku, nicméně bude se jednat především o zbytkové teplo od PTC, které by jinak přišlo úplně nazmar. Ke skutečnému využití odpadního tepla z pohonu jsem opravdu skeptický. Třeba IONIQ, který platí za velmi efektivní EV, nemá systém chlazení s topením vůbec nijak propojený. Topí teplovzdušným PTC a TČ podobně jako e-Golf.

                5. Samozřejmě ,že neurazím rád se nechám poučit, ale proč
                  Samozřejmě ,že neurazím rád se nechám poučit, ale proč myslíte, že je motor a menič připojen 1/2″ hadicí na chladič jen tak pro parádu? Teplo tam vzniká a to jak při jízdě, tak i při rekuperaci. Za těch 9 hodin co jim v tom nesmyslným testu auto stálo by se dalo bez problému najet 600-700 Km a 2-3x by se při tom nabíjelo. V případě pohonu by tam vzniklo minimálně 14 kWh enetrgie + další , která by byla třeba pro chlazení baterie při rychlonabíjení.

                  Uživatelé Kony Vám jistě potrvdí, že na delší trasy klesá spotřeba na vytápění až na pouhé 1% což je neuvěřitelný to je odběr snad jen ventilátorů.

                6. Samozřejmě že v pohonu nějaké odpadní teplo vzniká a
                  Samozřejmě že v pohonu nějaké odpadní teplo vzniká a chlazení je dimenzované aby se to dalo používat v max. zátěži i za vysokých letních teplot. Nicméně pro průměrnou zimní jízdu bude přínos tepelných ztrát na topení naprosto minimální.

                  Zkuste si odpojit VN konektor z PTC a napište jak Vám auto v zimě topí.

                  Asi bych to uzavřel tak, že lze tepelné ztráty pro topení využít, ale nemyslím si, že to bude hrát u průměrného uživatele nějakou významnější roli. Na druhou stranu je ale pravda, že se u EV hraje o každý Watt úspory.

                7. Ale Citigo nemá přece tepelné čerpadlo, tak jak by to
                  Ale Citigo nemá přece tepelné čerpadlo, tak jak by to mohlo asi topit? Včera jsem jezdil po okolí a asi po 30 Km jízdy , po okeskách a kopcích jsem měl teplotu statoru 16 st. a teplota měniče pohonu 10 st. venku bylo -1 a myslím že to jde do chladiče hned, že tam není termostat jako v autě.
                  Jediná možnost by byla mít v autě dvě topení 1. by topilo odpadním teplem přímo z motoru a zadara by to předehřálo
                  vzduch do druhého topení, které by to jen dohřálo, ale přínos
                  by asi nebyl nic moc.

                  Ale Tč to teplo vycucne tj. sníží teplotu těchto komponent pod okolní teplotu tj,. získá veškeré teplo za cenu 1/5 energie pro pohon toho čerpadla. Hlavně si neplést teplo a teplotu.

                8. Jo chce to diagnostiku a měřit, nicméně asi se shodneme,
                  Jo chce to diagnostiku a měřit, nicméně asi se shodneme, že teplota statoru nebude stejná jako teplota chladícího media, stejně jako u spalováku není teplota chladící kapaliny třeba 700°C. Značná část (v zimě nejspíš většina) jde přes obal do okolí. Čerpadlo to teplo sebere a předá ještě se značnou ztrátou.

                9. „…Tč bych rozhodně jen ze vzduchu za příplatek nebral,
                  „…Tč bych rozhodně jen ze vzduchu za příplatek nebral, protože pod nulou už to pořádně nemůže fungovat.“
                  Jsem přesvědčen a z IONIQa vypozoroval, že TČ funguje pouze když je venkovní vzduch v plusových hodnotách. Kolem 1-3°C byla hranice, kdy začínalo topit odporové topení. Je možné, že TČ ještě trochu pomáhalo, ale moc tomu nevěřím. Pod těmi teplotami docházelo ke skokovému nárůstu spotřeby. Taky mi není řešeno odmrazování…
                  KONA a zvláště ta nová má tři kapalinové okruhy s přepouštěcími ventily. Hlavně tam není ten skokový nárůst spotřeby když je kolem nuly. Každé EV to bude mít řešeno jinak, čemuž odpovídají rozdíly ve spotřebě (ID.3 – NIRO).

      1. Zakladni cena TM3 je asi o 100.00 kc vyssi nez podobne
        Zakladni cena TM3 je asi o 100.00 kc vyssi nez podobne vybaveny id3 Max. Nebral jsem priplatek za alukola a zaruku 4 roky. A id3 je mrnous velikosti Golfu, ktery s TM3 fakt nemuze konkurovat. Me to nepali, urcite ho nebudu kupovat. Ani zakladni TM3. Mam totiz TM3 LR dual motor. A tam VW vubec nedosahne.

        1. Samozřejmě, ID.3 není konkurent Tesly 3 ani náhodou. Je to
          Samozřejmě, ID.3 není konkurent Tesly 3 ani náhodou. Je to prostě Golf v elektrice, menší a praktické auto. Kdo měl předtím Golfa, a že jich v Evropě bylo, si pak koupi ID.3 a ne Teslu a o to jde. Kdo chce něco většího, koupí si ID.4 nebo pak Enyaq.

          1. Co to je zase za kecy?!
            Tesla model 3 – nepoužitelný kufr.

            Co to je zase za kecy?!

            Tesla model 3 – nepoužitelný kufr.

            Tesla model 3 – nepoužitelná zadní sedadla.

            Tesla model 3 je auto pro dva, ID3 je mnohem použitelnější všestranně praktické auto.

            Golf je do města naprosto ideální auto. Jen magor tam jezdí ve městě ve velkých autech. Pak kouká jak trubka, když nikde na modré nezaparkuje a nevejde se do mezery.(Enyaq…)

            1. Ano, souhlasím. ID.3 je mnohem praktičtější auto a pro
              Ano, souhlasím. ID.3 je mnohem praktičtější auto a pro většinu zájemců vhodnější než Tesla 3. A pokud někdo potřebuje nebo chce něco většího než ID.3, tak spíš než Tesla 3 bych určitě bral ID.4 nebo ten Enyaq, to je vše. Prostě Tesla 3 tady v Evropě bude pomalu končit, jak nastoupí jiná EVt. Otázka, jak se ujme Tesla Y.

                1. Tesla ma nízká zadní sedadla. Já bych si tam skoro vyrazil
                  Tesla ma nízká zadní sedadla. Já bych si tam skoro vyrazil kolenama zuby. ID.3 to má vyřešené lépe. Tím neříkám že je to špatné auto. Není. Každé má jiné přednosti.

                2. Jenže to je Porsche. Sportovní auto. V USA také bijí
                  Jenže to je Porsche. Sportovní auto. V USA také bijí černochy, to psalo už Rudé právo.

                3. Tak to je fakt hustý todleto.
                  Tak to je fakt hustý todleto.

                4. Muzete nekam na web umistit vas obrazek abych videl kde mate
                  Muzete nekam na web umistit vas obrazek abych videl kde mate zuby? Takovyho exota clovek jen tak nevidi. Koukal jsem na ruzne horrory, ale nic takoveho jsem zatim nevidel. Tak prosim vas o ten zazitek.

                5. Vypadám tak odporně že byste ten pohled nemusel přežít.
                  Vypadám tak odporně že byste ten pohled nemusel přežít.

                6. To je první věc, kterou ti opravdu věřím.
                  To je první věc, kterou ti opravdu věřím.

                7. Já do města skoro nejezdím, většinu tras mám mimo
                  Já do města skoro nejezdím, většinu tras mám mimo město, dálnice, dálky, takže pro mě je teď vhodnější ten Lexus. A ani nevadí, že je to sedan a má neprakticky kufr. Ale jak jsem psal, pro většinu uživatelů bude něco jako ID.3 mnohem vhodnější a praktičtější než T3 nebo o než ten Lexus, co mám já. Jak pro dvojici, tak i pro skromnější rodinu.

                  A pokud bych chtěl náhradu za Lexuse v EV, tak určite ne Teslu 3, i když je tomu Lexusu blíž, spíš něco jako ID.4 nebo podobné.

Napsat komentář