Volkswagen ID.3: fotogalerie a další podrobnosti

Volkswagen vstupuje se svými zákazníky do nové éry klimaticky neutrální mobility a na IAA 2019 představuje elektromobil ID.3.

Elektromobil Volkswagen ID.3 nabídne s rozměry 4261 mm délky, šířky 1809 mm a výšky 1552 mm a rozvorem 2765 mm velmi bohatý vnitřní prostor.
foto: Volkswagen

První model na základě platformy MEB pro elektromobily má neutrální bilanci emisí CO2. Je kompletně síťově propojený a ve speciální edici ID.3 1ST se třemi variantami výbavy umožní zpočátku dojezd až 420 kilometrů (WLTP).

Všechny modely ID.3 1ST jsou akumulátory se skutečně využitelnou kapacitou 58 kWh. Pro sériovou verzi budou později nabízeny také menší sady akumulátorů s kapacitou 45 kWh a dojezdem až 330 kilometrů, resp. větší sady akumulátorů s kapacitou 77 kWh a dojezdem až 550 kilometrů.

Díky možnosti rychlého nabíjení lze u modelu ID.3 1ST doplnit pomocí nabíjecího výkonu 100 kW během 30 minut dostatek elektrické energie pro ujetí 290 kilometrů (WLTP) nebo cca 200 km na dálnici.

Dlouhá životnost je zajištěna. Volkswagen bude poskytovat záruku na akumulátory modelu ID.3 po dobu 8 let, resp. do ujetí 160 000 kilometrů. Design auta ohlašuje novou éru elektromobility, ale současně také vytváří nabídku prostoru, která zcela využívá výhody kompaktní konstrukce elektrického pohonu.

Při vnějších rozměrech 4261 mm délky, šířky 1809 mm a výšky 1552 mm, které jsou srovnatelné s modelem Golf, nabízí interiér modelu ID.3 vnitřní prostor, který nemá v této třídě obdoby. Zejména díky rozvoru 2765 mm.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Vzhledem k tomu, že základní cena sériově vyráběného modelu bude v Německu pod hranicí 30 000 eur, bude ID.3 po odečtení pravděpodobných státních subvencí porovnatelný s typickými kompaktními vozy – a tedy elektromobilem pro široké vrstvy motoristů.

Mimořádnou pozornost zasluhuje jedinečný poměr mezi cenou a dojezdem, který bylo možné zrealizovat pouze díky důslednému strategickému zaměření Volkswagenu na elektromobily, jež přineslo nezbytné úspory z rozsahu.

První vozy ID.3 budou v Německu předány zákazníkům v polovině roku 2020. Příležitost pro mobilitu s neutrální bilancí emisí CO2. ID.3 nabízí nejen zcela nový koncept vozidla.

Motoristům poskytuje možnost mobility s neutrální bilancí emisí CO2, pokud budou akumulátory důsledně nabíjeny ekologicky vyráběnou elektrickou energií. ID.3 tak ztělesňuje nový ideál Volkswagenu, „goTOzero“:

Celý koncern Volkswagen hodlá mít do roku 2050 neutrální bilanci emisí CO2. Do roku 2023 bude jen značka Volkswagen investovat devět miliard eur do elektromobility a v následujících deseti letech vyrobí více než deset milionů elektromobilů.

Plány počítají s více než 20 elektricky poháněnými modely. Koncern Volkswagen kromě toho již dnes nabízí prostřednictvím své dceřiné společnosti Elli ekologickou elektrickou energii „Volkswagen Naturstrom“ a aktivně se podílí na výstavbě nabíjecí infrastruktury.

První elektromobil na nové platformě MEB

ID.3 vychází jako první Volkswagen z nově vyvinuté modulární platformy pro elektricky poháněné automobily s krátkým a výstižným označením MEB. Také všechny budoucí modely ID. jsou vozidla, která budou nabízena výhradně s elektrickým pohonem.

Poháněcí ústrojí bylo komplexně optimalizováno, aby mohlo být dosaženo nejdelšího možného dojezdu při nejnižších možných nákladech. Nový konstrukční přístup přináší také mnoho výhod z hlediska uspořádání vozidla, od umístění komponentů pohonu a přídavných agregátů až po nabídku vnitřního prostoru.

Elektrický pohon modelu ID.3 je v první řadě tvořen synchronním elektromotorem s permanentním magnetem, který je včetně převodovky a výkonové elektroniky integrován do zadní nápravy.

Další významnou součástí je nízká sada vysokonapěťových akumulátorů, uložená prostorově úsporně pod podlahou. V přední části vozu jsou uloženy přídavné agregáty, jako je kompresor klimatizace nebo řízení. Výkonová elektronika řídí toky vysokonapěťové elektrické energie mezi elektromotorem a akumulátory.

Stejnosměrný (DC) proud z akumulátorů přeměňuje na střídavý proud (AC) pro napájení elektromotoru. Pomocí měniče DC/DC navíc poskytuje stejnosměrný proud s nízkým napětím 12V elektrické síti.

Hnací síla elektromotoru je přenášena na zadní nápravu prostřednictvím jednostupňové převodovky. Elektromotor, výkonová elektronika a převodovka tvoří kompaktní celek. Pozitivní vliv na neutrální jízdní vlastnosti má uložení sady akumulátorů pod podlahou. Díky tomu má ID.3 velmi nízké těžiště, podobně jako závodní vůz.

ID.3 se navíc vyznačuje optimálním rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. V kombinaci se sériově dodávaným pohonem zadních kol jsou tím zajištěny velmi dobré provozní vlastnosti.

První člen nové rodiny modelů. ID.3 je prvním členem celé rodiny vozidel, která všechna ponesou označení Volkswagen ID. Volkswagen tím sleduje jasný cíl: pomoci elektromobilitě k průlomu v mainstreamovém segmentu.

ID. znamená inteligentní design, identitu a vizionářské technologie. ID. však není žádnou zkratkou pro konkrétní pojem, nýbrž symbolicky vyjadřuje vlastnosti těchto vozidel:automatizovanou jízdu s nulovými emisemi, intuitivní ovládání a individualizované síťové propojení.

Trvalá udržitelnost v praxi. ID.3 je prvním vozidlem značky Volkswagen, které je vyráběno s klimaticky neutrální bilancí v rámci celého dodavatelského a výrobního řetězce. Trvalá udržitelnost v praxi začíná již při výrobě akumulátorů.

Při výrobě článků pro sady akumulátorů modelu ID.3 se využívá výhradně ekologicky vyráběná elektrická energie, což platí i pro výrobu komponentů a následně i karosárnu, lakovnu a montáž modelu ID.3 v cvikovském závodě.

Saský výrobní závod Volkswagen je pro ID.3 pilotní továrnou a již od roku 2017 přešel při nákupu elektrické energie od externích dodavatelů na ekologickou elektrickou energii z vodních elektráren.

Nevyhnutelné emise CO2 v rámci dodavatelského řetězce jsou kompenzovány investicemi do projektů na ochranu klimatu. Díky tomu bude ID.3 předáván prodejci do rukou zákazníků s neutrální bilancí emisí CO2.

Aby tomu tak bylo i ve fázi používání, může řidič modelu ID.3 využít rozsáhlou nabídku dceřiné společnosti Volkswagenu Elli, která sahá od smlouvy na odběr ekologické elektrické energie pro domácnost až po nabíjecí přípojky u všech 4000 evropských prodejců a servisních partnerů značky Volkswagen.

Společný podnik Ionity, jehož podílníkem je i Volkswagen, vybuduje navíc do roku 2020 podél hlavních evropských dopravních tepen 400 stanic pro ultra rychlé nabíjení, které budou nabízet výhradně ekologicky vyráběnou elektrickou energii, pokud bude v příslušné zemi dostupná.

Volkswagen kromě toho pracuje také na konceptech druhotného využití vysokonapěťových akumulátorů pro stacionární aplikace a na recyklaci s uzavřeným koloběhem, aby byla i na konci životnosti vozidla zajištěna neutrální bilance emisí CO2.

Elektrická energie zdarma pro ID.3 1ST. Zákazníci, kteří si pořídí model ID.3 1ST, budou moci po dobu jednoho roku ode dne registrace vozidla bezplatně odebrat až 2000 kWh pro nabíjení svého vozidla prostřednictvím programu Volkswagen We Charge. To platí pro všechny nabíjecí stojany, zapojené do programu We Charge, včetně sítě Ionity. V Evropě to je v současnosti více než 100 000 nabíjecích přípojek.

Vizionářský design. ID.3 je díky nově vyvinuté DNA designu okamžitě rozpoznatelný jako automobil s nulovými emisemi a má potenciál stát se novou automobilovou ikonou. Především inovativní způsob vzájemného propojení designu s technikou staví model ID.3 po bok legendárních vozů Brouk a Golf.

„Volkswagen vstupuje s modelem ID.3 do budoucnosti,“ říká Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. „Nový, elektrický způsob myšlení je patrný z přirozeného designérského stylu i naprosto intuitivního ovládání.“

Elektromobil nepotřebuje velké otvory pro přívod chladicího vzduchu. A tím se s ohledem na design čelní partie mění téměř vše. Volkswagen je automobilovou značkou, která se ve svých původních designech modelů Brouk a Transporter obešla bez předních otvorů pro přívod chladicího vzduchu.

Mimořádný význam tak získávají detaily, jako jsou světlomety. V modelu ID.3 byly dosavadní statické světlomety nahrazeny interaktivními světlomety Matrix LED se svítivostí 750 lumenů a asistentem pro ovládání dálkových světel (Dynamic Light Assist). Prostřednictvím kamery na čelním okně je analyzována dopravní situace před vozidlem.

Na základě těchto dat se při rychlosti jízdy více než 60 km/h automaticky zapnou dálková světla a zůstávají aktivní, aniž by oslňovala protijedoucí vozidla. Tím se citelně vylepší osvětlení vozovky a krajnice za soumraku nebo tmy. Další výjimečnou funkcí světlometů Matrix LED je uvítání majitele. Zatímco řidič přichází k zaparkovanému elektromobilu ID.3 1ST, světlomety ho přátelsky a lidsky přivítají krátkým „mrknutím“.

Silueta: Nové proporce

Při pohledu z profilu je zřejmé, že ID.3 se vyznačuje zcela novými proporcemi a novým designérským stylem. Jeho krátké převisy jsou realizovatelné pouze díky platformě pro výhradně elektrický pohon. Dlouhý rozvor vozidlo vizuálně prodlužuje a dodává mu nepřehlédnutelný vzhled.

„ID. Honeycomb“, který je inspirován medovou pláství – jedním z nejpozoruhodnějších tvarů přírody. Medová plástev je mimořádně lehká, extrémně stabilní a naprosto ekologická, takže ztělesňuje základní konstrukční principy platformy MEB. Ta má stejně jako voskové buňky vždy stejnou strukturu, lze ji však kdykoli individuálně rozšířit.

Tmavě odlišené je zadní výklopné víko překryté zadním sklem, které zabírá celou šířku vozu. Velké zadní okno je po stranách ohraničeno svislými aerodynamickými prvky a dole markantními, horizontálně uspořádanými a velmi úzkými zadními svítilnami LED.

Skleněné panoramatické střešní okno modelu ID.3 1ST s leskle černým rámem je největším svého druhu v rámci celé produktové řady značky Volkswagen a nabízí nejen volný výhled vzhůru, ale zvětšuje také prostor pro hlavu, čímž přispívá k novému vnímání prostoru.

Kompaktní rozměry

ID.3 využívá svobodu, kterou v oblasti designu poskytuje elektromobil. Jeho vnější délka je přibližně shodná s modelem Golf, má však díky krátkým převisům karoserie mimořádně dlouhý rozvor náprav, který se vymyká zvyklostem v této třídě.

Konkrétní číselné údaje jsou následující: Čtyřdveřový ID.3 má vnější délku 4261 mm, šířku 1809 mm a výšku 1552 mm. Rozvor náprav je 2765 mm. Minimální pohotovostní hmotnost (DIN) je 1719 kilogramů, maximální užitečná hmotnost je v závislosti na výbavě 416 až 541 kilogramů.

Čelní plocha je pouhých 2,36 metru čtverečních, součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,267. ID.3 má navíc průměr otáčení pouhých 10,2 m – je tedy porovnatelný s malými vozy a ideální pro jízdu ve městě.

Model ID.3 je vybaven speciálním tažným zařízením s největším přípustným svislým statickým zatížením 75 kg, které umožňuje montáž nosiče pro přepravu jízdních kol, ale i dalších nosičů.

Revoluční koncept interiéru

ID.3 s krátkými převisy nemá středový tunel. Interiér ve stylu „open space“ proto nabízí překvapivě velkorysý prostor, který se vyrovná nižší střední třídě, čímž stanovuje nová měřítka v kompaktní třídě.

Pětimístný interiér modelu ID.3 1ST doplňuje zavazadlový prostor o objemu 385 litrů za druhou řadou sedadel. Cestující naleznou v modelu ID.3 mobilní prostor se zcela novou koncepcí, uspořádáním a konstrukcí. Volkswagen jej označuje termínem „open space“, a rozumí tím vzdušný prostor.

Ladně strukturované plochy jsou inspirovány přírodou. Volkswagen tak dává přednost bionickému uspořádání před chladnou technikou a velký počtem ovládacích prvků. Design s uceleně tvarovanými plochami a jemnými křivkami umocňuje šířku.

Intuitivní ovládání

ID.3 vstupuje do interakcí s řidičem a okolím. Každý řidič dokáže vůz okamžitě intuitivně ovládat. Kromě displeje na přístrojové desce mu poskytuje veškeré důležité informace nově vyvinutý, centrálně umístěný dotykový displej s úhlopříčkou deset palců.

ID. Light podporuje komunikaci s řidičem pruhem diod LED a například v nebezpečné situaci může osobu za volantem vyzvat, aby brzdila. Na přání jsou prostřednictvím průhledového displeje s rozšířenou realitou promítány všechny důležité informace přímo na čelní okno – tyto informace řidič zrakem vnímá, jako by se nacházely ve vzdálenosti tři až deset metrů před vozidlem.

Veškeré funkce se ovládají dotykovými tlačítky – i na elektricky nastavitelném multifunkčním volantu. Pouze boční okna a výstražná světla mají dosavadní ovládání fyzickými tlačítky.

Další možností je inteligentní hlasové ovládání „Natural Voice“, které se aktivuje vyslovením hesla „Hallo ID.“. Poté může řidič nebo spolujezdec hovořit s ID.3. ID. Light vizuálně signalizuje, komu ID.3 právě odpovídá. ID.3 lze navíc během okamžiku propojit s chytrým telefonem pomocí systému App Connect.

Maximální podpora. Asistenční funkce jsou podporovány multifunkční kamerou na předním okně, která rozpoznává také dopravní značení. Mezi komfortní a bezpečnostní funkce modelu ID.3 patří mimo jiné „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců, multikolizní brzda, asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“, „Side Assist“, „Park Assist“ včetně zadní kamery a bezklíčkový přístupový systém („Kessy Advanced“) s osvětlenými klikami dveří.

Díky sériově dodávaným ultrazvukovým senzorům překážek s funkcí brzdění při manévrování lze efektivně předcházet drobným škodám během parkovacího manévru.

Tato funkce dokáže zabránit hrozící kolizi nebo minimalizovat intenzitu nárazu aktivací nouzového brzdění v posledním možném okamžiku. Vůz brzdí až do úplného zastavení – při couvání v rozsahu rychlostí od 1,5 km/h do 10 km/h a při jízdě vpřed při rychlostech od 2,5 km/h do 10 km/h.

Informace a zábava v ryzí podobě

Multimediální systém modelu ID.3 je vybaven navigačním systémem s možností aktualizace. Systém pro komfortní telefonování zahrnuje také indukční nabíjení chytrých telefonů. Audiosystém lze rozšířit o paket „Beats“ s osmi reproduktory a subwooferem, které umožňují zážitky z poslechu jako na živém koncertu.

Speciální edice ID.3 1ST se třemi výbavovými liniemi. Model ID.3 1ST je nabízen ve třech neměnných konfiguracích, které jsou přizpůsobeny typickým požadavkům zákazníků. Kromě toho si mohou zákazníci vybrat barvu karoserie a interiéru. ID.3 1ST je poháněn elektromotorem, uloženým v prostoru zadní nápravy.

Jeho nejvyšší výkon je 150 kW a maximální točivý moment 310 N.m. ID.3 1ST tak dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h. ID.3 1ST je vybaven sadou akumulátorů s opravdu využitelnou kapacitou 58 kWh, která umožňuje dojezd na jedno nabití až 420 kilometrů podle metodiky WLTP.

Elektrickou energii lze doplňovat maximálním nabíjecím výkonem 11 kW (střídavý proud) nebo 100 kW (stejnosměrný proud). Při nabíjení stejnosměrným proudem je možné během 30 minut získat dostatek elektrické energie pro ujetí 290 kilometrů.

Základní výbava modelu ID.3 1ST zahrnuje navigační systém, přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+, vyhřívání sedadel a volantu, loketní opěrky vpředu, nabíjecí kabel Mode 2 a 18“ kola z lehké slitiny. Tato výbava je tedy porovnatelná s výbavou komfortně orientovaných verzí modelů v kompaktním segmentu.

ID.3 1ST Plus disponuje navíc zadní kamerou, adaptivním tempomatem ACC a bezklíčkovým přístupovým systémem Kessy Advanced. Vnitřní výbava modelu ID.3 1ST Plus kromě toho obsahuje sedadla s elegantním designem, středovou konzolu (včetně dvou vstupů USB-C vzadu a osvětlené schránky uzavíratelné žaluzií) a dekorační osvětlení. Součástí vnější výbavy jsou tónovaná skla oken, paket stříbrných vnějších ozdobných prvků, světlomety Matrix LED, sdružené zadní svítilny Matrix a 19“ kola z lehké slitiny.

Výbava vrcholné verze ID.3 1ST Max zahrnuje navíc průhledový displej s rozšířenou realitou, audiosystém „Beats“, velké skleněné panoramatické střešní okno, které umocňuje dojem velkorysého vnitřního prostoru, a 20“ kola z lehké slitiny.

Dalšími prvky sériové výbavy jsou kromě toho také asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro stav nouze, asistent pro změnu jízdního pruhu, systém pro komfortní telefonování s indukčním nabíjením, komfortní sedadla a rovná podlaha zavazadlového prostoru.

Zahájení sériové výroby se třemi velikostmi akumulátorů. ID.3 bude od zahájení sériově výroby nabízen se třemi různě velkými sadami akumulátorů. Speciální edice ID.3 1ST vychází z prostřední sady akumulátorů.

Tu později doplní základní varianta. Tato sada akumulátorů má využitelnou kapacitu 45 kWh a umožňuje dojezd až 330 kilometrů podle metodiky WLTP. Tyto akumulátory lze nabíjet maximálním výkonem 7,2 kW (střídavý proud), resp. 50 kW (stejnosměrný proud). Na přání je k dispozici také nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 100 kW. Rovněž základní model dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h.

Skutečně využitelná kapacita největší sady akumulátorů je 77 kWh a dojezd na jedno nabití až 550 kilometrů podle metodiky WLTP. Akumulátory je možné nabíjet maximálním výkonem 11 kW ze sítě se střídavým proudem, při stejnosměrném nabíjení může být nabíjecí výkon až 125 kW.

Dojezd pro praktický provoz

Předběžné hodnoty dojezdu byly zjištěny na válcové zkušební stanici na základě metodiky WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure). Skutečný dojezd v reálném provozu závisí mimo jiné na jízdním stylu, rychlosti jízdy, použití komfortních a vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících, zatížení vozidla a topografii.

V závislosti na uživatelském profilu bude 80 % řidičů schopno ujet bez nabíjení 230 až 330 km s nejmenší sadou akumulátorů (45 kWh, netto), 300 až 420 km se středně velkou sadou akumulátorů (58 kWh, netto) a 390 až 550 km s největší sadou akumulátorů (77 kWh, netto).

Spodní hranice uváděných rozsahů přitom zahrnuje také jízdy přiměřenou rychlostí na dálnici a jízdy při nízkých venkovních teplotách v zimě. Samozřejmě je zejména ve městě možné překonat na jedno nabití i delší vzdálenosti, než uvádějí normované hodnoty WLTP.

Volkswagen Wallbox pro komfortní nabíjení. Při uvedení modelu ID.3 na trh bude Volkswagen nabízet nabíjecí stanici pro domácí použití. ID. Charger bude k dispozici ve dvou verzích s různým nabíjecím výkonem. Na přání se bude dodávat rovněž nabíjecí stanice s datovým připojením a dálkovým přístupem.

Podle požadavků zákazníka může být nabíjecí stanice vybavena také vlastním elektroměrem. V závislosti na verzi může zákazník využívat funkce z oblasti konektivity, jako je ovládání pomocí aplikace nebo dálková údržba.

Řidiči tak mohou ID.3 jednoduše připojit k elektrické síti na noc a komfortně nabíjet akumulátory. Všechny nástěnné nabíječky budou nabízeny za výrazně nižší ceny v porovnání se současnými tržními cenami.

tisková zpráva

51 Comments on “Volkswagen ID.3: fotogalerie a další podrobnosti”

  1. Přiznám se, že mi není úplně jasné, ke které verzi se
    Přiznám se, že mi není úplně jasné, ke které verzi se předpokládá cena pod 30 000 Eur….

    V článku je napsáno: „Všechny modely ID.3 1ST jsou akumulátory se skutečně využitelnou kapacitou 58 kWh. Pro sériovou verzi budou později nabízeny také menší sady akumulátorů s kapacitou 45 kWh a dojezdem až 330 kilometrů, resp. větší sady akumulátorů s kapacitou 77 kWh a dojezdem až 550 kilometrů.“

    Základní verze je tedy ve vztahu k ceně myšlena varianta s 58 kWh baterií, která se bude vyrábět zpočátku, nebo ta verze s 45 kWh baterií, která se bude vyrábět později?????

      1. Kdyby se řídili jen zákony aerodynamiky, tak mají lepší
        Kdyby se řídili jen zákony aerodynamiky, tak mají lepší koeficient odporu vzduchu, než Tesly nebo Ioniq, což nemají. Každopádně díky za tento elektromobil, čím větší konkurence, tím spíš půjdou ceny dolů. Asi bych to viděl jako největší konkurenci pro Nissan Leaf – je ten v něčem lepší?

    1. ID3 ani elBorn se mi uvnitř moc nelíbí, jsou to skoro
      ID3 ani elBorn se mi uvnitř moc nelíbí, jsou to skoro indentická auta s rychlým nabíjením u 62 kWh verze, tedy v tomhle Němci nezaváhali. Zajímavý rozdíl jsem našel ve výkonu aut, resp. v kroutícím momentu a pak v délce auta a váze

      ID3
      Acceleration 0 – 100 km/h * 7.0 sec
      Top Speed 160 km/h
      Electric Range 370 km
      Total Power 150 kW (204 PS)
      Total Torque 310 Nm
      Length 4260 mm
      Weight Empty 1600 kg

      SEAT
      Acceleration 0 – 100 km/h * 6.0 sec
      Top Speed 180 km/h
      Electric Range 370 km
      Total Power 150 kW (204 PS)
      Total Torque 350 Nm
      Length 4100 mm
      Weight Empty 1575 kg

  2. „Koncern Volkswagen kromě toho již dnes nabízí
    „Koncern Volkswagen kromě toho již dnes nabízí prostřednictvím své dceřiné společnosti Elli ekologickou elektrickou energii „Volkswagen Naturstrom“ a aktivně se podílí na výstavbě nabíjecí infrastruktury.“

    „Při výrobě článků pro sady akumulátorů modelu ID.3 se využívá výhradně ekologicky vyráběná elektrická energie, což platí i pro výrobu komponentů a následně i karosárnu, lakovnu a montáž modelu ID.3 v cvikovském závodě.

    Saský výrobní závod Volkswagen je pro ID.3 pilotní továrnou a již od roku 2017 přešel při nákupu elektrické energie od externích dodavatelů na ekologickou elektrickou energii z vodních elektráren.“

    Rozsáhlé střechy a parkoviště VW továrny ve Cvikově stále zejí prádnotou a nemají ani jeden solární FV panel.

  3. Už i zavilý odpůrce elektromobility a slovutý „expert“ na
    Už i zavilý odpůrce elektromobility a slovutý „expert“ na energetiku Franta Dvořáků z Burešova idnes zčista jasna vykouzlil článek o tom že začína doba elektrická a VW elektromobil iD3 je funky a má svěží dizajn. Stačí od koncernu dostat dobře zaplacený notičky a pisálkové z fleku popřou sami sebe a prodej celou rodinu i s příbuzenstvem. ROLF ha ha ha ha :))))))))

    Doba elektrická začíná. Prolezli jsme VW ID.3 skrz naskrz před premiérou
    https://www.idnes.cz/auto/magazin/vw-volkswagen-id-3-elektromobil.A190902_162628_auto_testy_fdv

    Dokonce jsem v článku našel i odpovědí na otázky ohledné OTA aktualizací.
    „Základní verze bude bez navigace, ovšem každé ID.3 bude stále online propojené se světem, Volkswagen bude stejně jako Tesla na dálku například aktualizovat software vozu. S různými kouzly s optimalizací ovládání pohonného ústrojí se dá třeba i protáhnout dojezd.“
    Tak to jsem fakt zvědavej na realizaci těchto fíčur v praxi.

    „Automobilka bude poskytovat garanci na baterie osm let nebo 160 tisíc kilometrů. Baterie se kompletují v továrně v Braunscweigu z článků složených v moduly v Číně. Samotné tělo baterie je součástí podlahy, v případě poruchy se dají měnit jednotlivé moduly, ne samostatné články.“

    „Volkswagen zdůrazňuje u ID.3 neutrální bilanci emisí CO2 po celou dobu životnosti, jíž se může pochlubit jako první elektromobil koncernu, pokud bude zákazník důsledně nabíjet akumulátory ekologicky vyrobenou elektrickou energií,“ uzavírá Valenta.

                1. Super, ideální na cyklovýlety, nemusel bych na Lexuse
                  Super, ideální na cyklovýlety, nemusel bych na Lexuse nandávat příčníky a nosiče na kola 🙂

        1. Omlouvám se za nepřesnost a doplňuji: Model ID.3 je vybaven
          Omlouvám se za nepřesnost a doplňuji: Model ID.3 je vybaven speciálním tažným zařízením s největším přípustným svislým statickým zatížením 75 kg, které umožňuje montáž nosiče pro přepravu jízdních kol, ale i dalších nosičů.

  4. https://youtu.be/YNMTYZxF-Tc
    oranžový podmadla bo co to je

    https://youtu.be/YNMTYZxF-Tc

    oranžový podmadla bo co to je kerej přeplacenej inženýr todle vymyslel 🙁
    sedačky vypadají dobře 🙂
    modrý linky to je furt ta úchylka
    kliky výborný paráda 🙂
    Folcvágen s náhonem na zadek, paráda!! konečně pořádný auto :)) to bude panečku sedět gumi 215/50…
    Ale s tou palubovkou to vypadá moc lacině! tak na 500.000 soudluzi, šlo to udělat líp 😉

    https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-id-3/

  5. Jestli to někdo dočetl do konce, klobouk dolů.
    Jestli to někdo dočetl do konce, klobouk dolů. Každopádně plánovaná výroba BEV ( nejen ID3) pro příští rok je podle VW – maximálně 100.000ks. Maximální kapacita pro výrobu ID3 má být během následujících let maximálně 330.000 ks ročně ( počítám tak kolem roku 2023). Takže ty jejich kecy jak je to pro každého a kolik že v příštích 10ti letech hodlají investovat a vyrobit si můžou strčit do zadele.

      1. Vážný to bude teprv až fyzicky dodá kvanta aut a bude to
        Vážný to bude teprv až fyzicky dodá kvanta aut a bude to mít OTA a bude mít aktivní zájem průbězně vylepšovat firmware i navigaci plus jejich komunikaci s nabíjecí sítí. A ne že daj updejty možná jednou za 2 roky jako u spalovacích popelnic, pokud vůbec.
        Pokud budou přínášet i nový fíčury do systému tak bude skvělé.

    1. Co se ti na tom prostoru nezdá, Františku? 🙂 Je to
      Co se ti na tom prostoru nezdá, Františku? 🙂 Je to velikostně Golf, rozvor to má větší, tak je předpoklad, že i prostor uvnitř bude větší než u Golfa. A co jsem viděl videa, tak tomu i je, za sebe si sedne člověk s výškou 190cm, nad hlavou má pár cm místa a na kolena tak 10 cm. Co bys chtěl víc v téyo třídě?

      Optimální rozložení hmotnosti u RWD aut je cca. 50:50 +- nějaké to procento. Takže v tomto rozsahu bych to čekal u ID3, když mluví o optimálním. Ano, přesná hodnota by byla lepší, ale ta se může malinko měnit s ohledem na výbavu.

      1. no dobře co se „rozložitosti vnitřního prostoru“ týče
        no dobře co se „rozložitosti vnitřního prostoru“ týče nemám námitek ale co se „bohatosti interijéru“ týče je to bída, nesnáším smártfóny místo palubovky 😉 Ten středový tablet by na nouzovku ještě šel 😉

Napsat komentář