Autosalon v Ženevě je v plném proudu. A stejně jako se automobilky předhánějí v představování novinek, automagazíny se předhánějí v lovení velkých ryb a zajímavých informací. Britský autocar.co.uk si připsal kardinální úlovek: šéfa vývoj Volkswagenu Heinz-Jakob Neussera.
foto: Volkswagn
Volkswagen letos na autosalonu v Ženevě docela perlí. Ukazuje pochopitelně stálice jako je „litrové auto“ Volkswagen XL1, ale třeba také plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE a plně elektrický Volkswagen e-Golf. Nebo třeba koncept malého CUV jménem T-ROC.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen Golf Variant na zemní plyn už také v ČR
Autosalon Detroit 2014: Volkswagen CrossBlue plug-in hybrid
Autosalon Frankfurt 2013: Volkswagen připravuje desítky elektrických aut
Kromě toho se v rámci koncernových značek pochlubila Škoda svou Octavií G-TEC na CNG a vůbec to vypadá, že Volkswagen docela válí. Z tohoto pohledu pak znějí informace, které redaktoři britského magazínu od Neuserra zjistili, ještě o něco zajímavěji.
Řekl například, že Volkswagen chystá další plug-in hybridy. Už teď je víceméně jasné, že se „plug-inizace“ dočká například Passat, Octavia a nejspíš i nějaké to SUV. Neusser si prý dokáže představit, že jednoho dne bude mít každá modelová řada svou plug-in hybrid variantu.
Dnes to začíná modelem Golf, který je k dispozici s pohonem na benzin, naftu, CNG, elektřinu a jako plug-in hybrid. Do budoucna Neusser vidí v čistě elektrickém pohonu potenciál a myslí si, že do roku 2016 se dojezd zvýší asi o 50 %. Do roku 2020 podle něj ale vzroste až na trojnásobek. OK!
Dojezd 450 km není
Dojezd 450 km není problém ani dnes je to pouze o ekonomice , prostě těch 800 000 za škodu citigo je ochotno zaplatit jen málo lidí a o tom to je.
Jestli někdo z velké
Jestli někdo z velké automobilky říká, že něco bude za 6 let, znamená to, že už dnes ví jak to udělat, protože vývoj vozu trvá cca 6 let. Přeloženo už s dnešní technologií by jsme postavili elektromobil s dojezdem 450 km, ale dáme vám ho až za 6 let.
To není pravda,
To není pravda, počítejte 3 roky od začátku projektu do náběhu výroby. U el. mobilů dlouhé dojezdy za rozumné peníze nečekejte celý vývoj automobilek vede na plung-in hybridy. Skladování el. energie je drahé a drahé zůstane nejméně dalších 10 let. Ten vývoj je fakticky vynucený díky EU , která nastavila průměrnou spotřebu aut v roce 2021 na 4 litry , navíc se mají zpřísnit i podmínky měření , bude blíže k realitě. Ve výsledku to vede k uvádění CNG a hybridních modelů a snížení spotřeby ropy v dopravě. Je otázka finanční výhodnosti takového modelu – o 100 tis dražší auto , nižší náklady na palivo. Zatím to nevypadá moc výhodně auta podraží budou se více dojíždět ojetiny a při reálné ceně benzínu bez zdanění se to nevyplatí. Ale uvidíme, třeba ropa podraží a ceny hybridů klesnou.
No pokud EU zavede nové
No pokud EU zavede nové podmínky měření opravdu „blíže realitě“, pak to suverénně nejvíce odskáčou právě hybridy. A osobně doufám, že už konečně zmizí slušně řečeno takové nesmysly jako je spotřeba 3litry na 100km.
Problém většiny
Problém většiny ostatních automobilek je víra (teď je jen otázka jak moc naivní), že brzy dostanou do ruky „velké“ >40Ah články s minimálně stejnou objemovou hustotou energie jakou má dnes velikost 18650, ale spíš s ještě 2x větší a protože tohle samo o sobě jim přijde málo, tak k tomu budou parametry těch článků ještě teplotně nezávislé.
Čili si to skutečně představují tak, že si jen proklémují těch pár článků a o něčem takovém jako je aktivní termální management nechtějí vůbec slyšet.
VW má navíc problém v tom, že jeho marketingem vychvalovaná superuniverzální MQB platforma (nemám nic proti MQB) je do té doby pro elektromobil s vysokým dojezdem naprosto nepoužitelná.
VW by ho mít mohlo také.
VW by ho mít mohlo také. Je to jen o tom, že Tesla , Mate Rimac a např. my ukazujeme jak to jde a ostatní ukazují, jak to pořád ještě nejde. Vždyť i můj stařičký Peugeot 106 ujede již přes dva roky více, než 500 km.
Dejte se k nám, dozvíte se více.
Ted jsem kupoval nahradni
Ted jsem kupoval nahradni soucastku do auta – spinac zpatecky. Dostal jsem do ruky malou krabicku, takovy NIC, jen jednoduchy mechanicky spinaci tlacitko! Ale nejlevnejsi stal 200,- Kc, nejdrazsi 400,- Kc !!!
A jeste jsem i koupil obycejnou zkousecku na 12 voltu. Ta stala 50,-Kc.
Pak kdyz jsem se koukal na ty 2 veci a porovnaval je v ruce tak si rikam, ktera asi byla drazsi na vyrobu….
Tak takhle je to s autodily. Dnes automobilky maji zisk z dilu hodne velky, tak nechteji ztratit zisky, je to jen o penezich.
Na druhou stranu nas jako zakaznika preci nezajima, ze automobilka ztrati zisk z autodilu, nebo nejaky servis prijde o praci, proc? to je preci normalni, ze se veci meni.
Nekde se neco rusi, nebo konci, jinde zase neco zacina, jde jen o to vcas chytit vlak a naskocit na tu spravnou vlnu. Kdo si mysli, ze mu peceny holuby budou letat do pusy po cely zivot stale ze stejneho mista tak by si mel zajit k psichiatrovi 🙂
VW musi najprv vymysliet, co
VW musi najprv vymysliet, co vsetko do elektromobilu natlacit a akym systemom ho predavat, aby sa to vyplatilo pre vyrobu aj pre servisy. Urcite by vyroba elektromobilov neuzivila tolko ludi, ako vyroba spalovacich motorov.
Jaktoze Tesla ma auto s
Jaktoze Tesla ma auto s dojezdem 500km a VW ho mit nemuze?
Protože VW investovalo moc
Protože VW investovalo moc peněz do spalovaků a musí se jim to nejdřív vrátit, a na elektro moc nevydělají. Když nemají koncept co má hlavu a patu, jako Tesla. Skoro všichni jedou stylem „dobastlení“, ale málo kdo má zmáklý elektromobil od základu.
Taky proto ze ta vetsi
Taky proto ze ta vetsi baterie v Tesle stoji ~400.000Kc bez dane. Si vemte co by to udelalo s cenou Golfu nebo Octavky.