Volkswagen: elektromobily s dojezdem 450 km v roce 2020

Autosalon v Ženevě je v plném proudu. A stejně jako se automobilky předhánějí v představování novinek, automagazíny se předhánějí v lovení velkých ryb a zajímavých informací. Britský autocar.co.uk si připsal kardinální úlovek: šéfa vývoj Volkswagenu Heinz-Jakob Neussera.

Volkswagen T-ROC je jednou ze světových premiér autosalonu Ženeva 2014
foto: Volkswagn

Volkswagen letos na autosalonu v Ženevě docela perlí. Ukazuje pochopitelně stálice jako je „litrové auto“ Volkswagen XL1, ale třeba také plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE a plně elektrický Volkswagen e-Golf. Nebo třeba koncept malého CUV jménem T-ROC.

Kromě toho se v rámci koncernových značek pochlubila Škoda svou Octavií G-TEC na CNG a vůbec to vypadá, že Volkswagen docela válí. Z tohoto pohledu pak znějí informace, které redaktoři britského magazínu od Neuserra zjistili, ještě o něco zajímavěji.

Řekl například, že Volkswagen chystá další plug-in hybridy. Už teď je víceméně jasné, že se „plug-inizace“ dočká například Passat, Octavia a nejspíš i nějaké to SUV. Neusser si prý dokáže představit, že jednoho dne bude mít každá modelová řada svou plug-in hybrid variantu.

Dnes to začíná modelem Golf, který je k dispozici s pohonem na benzin, naftu, CNG, elektřinu a jako plug-in hybrid. Do budoucna Neusser vidí v čistě elektrickém pohonu potenciál a myslí si, že do roku 2016 se dojezd zvýší asi o 50 %. Do roku 2020 podle něj ale vzroste až na trojnásobek. OK!

11 Comments on “Volkswagen: elektromobily s dojezdem 450 km v roce 2020”

  1. Jestli někdo z velké
    Jestli někdo z velké automobilky říká, že něco bude za 6 let, znamená to, že už dnes ví jak to udělat, protože vývoj vozu trvá cca 6 let. Přeloženo už s dnešní technologií by jsme postavili elektromobil s dojezdem 450 km, ale dáme vám ho až za 6 let.

    1. To není pravda,
      To není pravda, počítejte 3 roky od začátku projektu do náběhu výroby. U el. mobilů dlouhé dojezdy za rozumné peníze nečekejte celý vývoj automobilek vede na plung-in hybridy. Skladování el. energie je drahé a drahé zůstane nejméně dalších 10 let. Ten vývoj je fakticky vynucený díky EU , která nastavila průměrnou spotřebu aut v roce 2021 na 4 litry , navíc se mají zpřísnit i podmínky měření , bude blíže k realitě. Ve výsledku to vede k uvádění CNG a hybridních modelů a snížení spotřeby ropy v dopravě. Je otázka finanční výhodnosti takového modelu – o 100 tis dražší auto , nižší náklady na palivo. Zatím to nevypadá moc výhodně auta podraží budou se více dojíždět ojetiny a při reálné ceně benzínu bez zdanění se to nevyplatí. Ale uvidíme, třeba ropa podraží a ceny hybridů klesnou.

  2. Problém většiny
    Problém většiny ostatních automobilek je víra (teď je jen otázka jak moc naivní), že brzy dostanou do ruky „velké“ >40Ah články s minimálně stejnou objemovou hustotou energie jakou má dnes velikost 18650, ale spíš s ještě 2x větší a protože tohle samo o sobě jim přijde málo, tak k tomu budou parametry těch článků ještě teplotně nezávislé.

    Čili si to skutečně představují tak, že si jen proklémují těch pár článků a o něčem takovém jako je aktivní termální management nechtějí vůbec slyšet.

    VW má navíc problém v tom, že jeho marketingem vychvalovaná superuniverzální MQB platforma (nemám nic proti MQB) je do té doby pro elektromobil s vysokým dojezdem naprosto nepoužitelná.

  3. VW by ho mít mohlo také.
    VW by ho mít mohlo také. Je to jen o tom, že Tesla , Mate Rimac a např. my ukazujeme jak to jde a ostatní ukazují, jak to pořád ještě nejde. Vždyť i můj stařičký Peugeot 106 ujede již přes dva roky více, než 500 km.
    Dejte se k nám, dozvíte se více.

  4. Ted jsem kupoval nahradni
    Ted jsem kupoval nahradni soucastku do auta – spinac zpatecky. Dostal jsem do ruky malou krabicku, takovy NIC, jen jednoduchy mechanicky spinaci tlacitko! Ale nejlevnejsi stal 200,- Kc, nejdrazsi 400,- Kc !!!
    A jeste jsem i koupil obycejnou zkousecku na 12 voltu. Ta stala 50,-Kc.

    Pak kdyz jsem se koukal na ty 2 veci a porovnaval je v ruce tak si rikam, ktera asi byla drazsi na vyrobu….

    Tak takhle je to s autodily. Dnes automobilky maji zisk z dilu hodne velky, tak nechteji ztratit zisky, je to jen o penezich.

    Na druhou stranu nas jako zakaznika preci nezajima, ze automobilka ztrati zisk z autodilu, nebo nejaky servis prijde o praci, proc? to je preci normalni, ze se veci meni.
    Nekde se neco rusi, nebo konci, jinde zase neco zacina, jde jen o to vcas chytit vlak a naskocit na tu spravnou vlnu. Kdo si mysli, ze mu peceny holuby budou letat do pusy po cely zivot stale ze stejneho mista tak by si mel zajit k psichiatrovi 🙂

    1. Protože VW investovalo moc
      Protože VW investovalo moc peněz do spalovaků a musí se jim to nejdřív vrátit, a na elektro moc nevydělají. Když nemají koncept co má hlavu a patu, jako Tesla. Skoro všichni jedou stylem „dobastlení“, ale málo kdo má zmáklý elektromobil od základu.

Napsat komentář