Volkswagen: elektrifikace pokračuje, nakupuje čínské výrobce baterií

Koncern Volkswagen potvrdil, že v Číně koupil majoritu v tamním výrobci baterií Guoxuan High-Tech Co. To stejné platí pro automobilku JAC Volkswagen.

Čínský elektromobil JAC iEV7S vyrobený v joint-venture Volkswagen JAIC
foto: Volkswagen JAIC

Volkswagen se připravuje na masivní elektrickou ofenzívu v Číně. Za €1,1 mld. koupil 26% podíl ve výrobci baterií Guoxuan High-Tech Co Ltd. (známém také jako Gotian). Tím se stal největším akcionářem firmy.

Čínský výrobce dnes ovládá asi 5 % čínského trhu s bateriemi. Má instalovaný výrobní výkon 13 GWh a brzy přidá 16 GWh díky nové továrně v Hefei. Zajímavá je i jeho technologie baterií s vysokým obsahem niklu v katodách.

Volkswagen si tímto krokem chce zajistit stabilní přísun baterií pro nové elektromobily postavené na platformě MEB. Ty bude nejspíš vyrábět právě ve společném podniku JAC Volkswagen.

Tam aktuálně německý koncern za další miliardu eur navýšil svůj podíl na 75 %. Tyto peníze zároveň posloužily k nákupu 50 % akcií společnosti Anhui Jianghuai Automobile Group Holding, která kontroluje JAC Motors.

tisková zpráva

46 Comments on “Volkswagen: elektrifikace pokračuje, nakupuje čínské výrobce baterií”

    1. Váš optimismus a víru ve VW vám skoro až závidím.
      Váš optimismus a víru ve VW vám skoro až závidím. Osobně si myslím, že se VW blíží k pěkné křeči, kterou sice asi přežije, ale za cenu ztráty postavení na trhu, kterou století budoval. Podle mne bude rád, když dopadne jako Dacia a možná jako Lada.
      Plánuje superbaterii?… a kdy s ní jako chce vyjít na veřejnost? Možná jo, ale to já už budu mít vousy jako ZZ TOP.
      (PS: nosím třídenní strniště).

              1. No tak to jste v tom neseděl 🙂 P208 je citelně menší. Na
                No tak to jste v tom neseděl 🙂 P208 je citelně menší. Na papíře je to možná 8 cm, ale já se do něj soukal jako do CitiGo. Do JACka se vejdu pohodlně.
                Jediné z uvedených v kterém jsem neseděl je 2008. Ale na druhou stranu je to jedno, i 2008 startuje na 850 000,- Kč

                1. Tak předpokládám, že 2008 už bude srovnatelný, a i
                  Tak předpokládám, že 2008 už bude srovnatelný, a i kufrem. Protože se mi nechce věřit, že Číňan má uvnitř nějakým zázrakem více místa při kratším rozvoru. Ten elektrický P-208 a P-2008 je teď v Evropě docela hit, na poměry EV se prodává dobře. Je to už moderní EV s dostatečnou baterkou (na to využití).

                2. Jo jak jsem psal, 2008 jsem tu čest zkusit neměl. A že
                  Jo jak jsem psal, 2008 jsem tu čest zkusit neměl. A že evropané jinak slyší na slovo Peugeot než na JAC motors, a že to má větší baterku, a umožňuje rychlejší dobíjení jak na wallboxu, tak na DC, to jsou naprosto nediskutovatelné faktické přednosti, o těch se nepřu. I když při variantě jednofázového nabíjení z klasické zásuvky je na tom hůř – Peugeot má max 8A – 1,8 kW, kdežto JAC má pro tuto variantu až 16A tam lze ze zásuvky 1F nabíjet až 3,6 kW.

                3. To je divné to omezení na 8A. Ale co jsem koukal, tak se
                  To je divné to omezení na 8A. Ale co jsem koukal, tak se dělají nabíječky (kabely) které tam pustí i více. Ale pokud je to omezení vozu…

                  Ale ono to je stejně jedno, předpokládám, že většinou majitel nabíjí doma na wallboxu, příp. na cestě DC a klasická zásuvka je nouzovka.

                4. No osobně to tipuji spíš na omezení kabelu a externí
                  No osobně to tipuji spíš na omezení kabelu a externí nabíječky, než auta. Z prostého důvodu – jestliže to na wallboxu umí 11 kW ze 3F – tak bych si troufal říct, že AUTO jako takové bude umět z 1F přijmout též 16A tzn. 3,6 kW.

                5. Tak to je pak situace podobná jako i u jiných EV, co jsem
                  Tak to je pak situace podobná jako i u jiných EV, co jsem četl, tak si majitelé stěžují, že dodávaní nabiječka na 220V má proudové omezení a nelze nastavit vyšší. Zřejmě z důvodu různých trhů a rúzných rozvodů, bezpečnost. Jo, pak je řešením (pokud to člověk požaduje) koupit lepší kabel (nabiječku) s nastavitelným proudem podle jističe na jakém chci nabíjet.

                6. Jojo, jeste nezapomen poslat vysvetleni, proc je vlastne
                  Jojo, jeste nezapomen poslat vysvetleni, proc je vlastne pojizdna rakev zhido lepsi ruzna konkurence…
                  Uprimne moc se mi nechce verit, ze nejsi sam nejak angazovany v prodeji tech dvou aut, protoze obcas ty argumenty fakt vypadaji jako „jo, sice to auto v 20 vecech tezce zaostava, ale tady je jeden sice dost nepodstatny parametr, kde je muj favorit mirne lepsi, a proto by o nem meli vsichni uvazovat“

                7. Tak proti Vašemu negativnímu postoji k Zhi-Do
                  Tak proti Vašemu negativnímu postoji k Zhi-Do protiargumentovat nehodlám. Je to Váš názor, a máte a něj právo. Mě se tento typ / druh městských přibližovadel prostě zamlouvá, líbí, a když už lidé vyžadují individuální automobilovou dopravu ve městě, tak kéž by alespoň takto, než všechny ty kombíky, SUV, MPV co jen zabírají kvanta místa na ulicích. Ať již při zaparkování, tak v kolonách na semaforech.

                  A aby Vás netrápila angažovanost – tak Vás potěším – JE, ale asi jiná než čekáte. Osobně, dobře a docela dlouhou dobu znám majitele a jednatele e-Way, rád mu pomohu jak mohu. Nicméně finanční angažovanost (kterou jste asi čekal) je zcela nulová. Z počtu prodaných EV od e-Way, nebo jejich tržního úspěchu nemám nic jiného, než radost.

                8. Já v tom Zhi-Do seděl na eSalonu. No, nevím, jestli bych si
                  Já v tom Zhi-Do seděl na eSalonu. No, nevím, jestli bych si v tom troufnul do provozu, byť jenom město a okolí. Je to homologované jako motorka, tomu odpovídá i bezpečnost, deform. zóny a v základu žádný airbag. To už je lepší ojetý Smart, který je opravdu auto, ne? A ten pocit uvnitř, no… raději nekomentuji. Posez byl takový zvláštní, pedály jakoby mimo osu těla, do pravé strany. A za cenu 4550 resp. 480 tisíc? To vážně někdo koupí?

                9. Ta homologace je L7e – tedy kapotovaná čtyřkolka, to co
                  Ta homologace je L7e – tedy kapotovaná čtyřkolka, to co popisujete by bylo L6e, ale to je marginálie, protože v reálném životě je to v podstatě jedno.
                  Ano bezpečnost je jen o chlup lepší než všechny kola, scootry, motorky, koloběžky a další dopravní prostředky na kterých se denně po městě pohybují tisíce lidí.
                  Ale na rozdíl od všech výše zmíněných, takhle čtyřkolka – topí, klimatizuje a neprší na vás, má „malý“ ale kufr a dalších drobné rozdíly.
                  Ano Smart je již „AUTO“ kategorie M1 – fakt si myslíte, že když Vám ji někdo řachne ve Smartu tak to dopadne nějak diametrálně odlišně než v Zhi-Do??? Vy by jste se ve Smartu cítil bezpečněji než v Zhi-Do?
                  A ano, koupí. Protože v daném segmentu je chabá konkurence. To co nabízí El blesk, nebo VXT jsou proti tomu chrastítka, a Smart je zase výrazně dražší.
                  Takže to kupují ti co by chtěli Smarta, ale nemají na něj. Stejný princip myšlení jako ti co si by chtěli Karoqa nebo Kodiaka, ale koupí si Jeti. A o level výše jsou ti co by chtěli Tuarega, ale koupí si Tichuana, nebo by chtěli BMW X5, ale koupí si X3 (případně X1), nebo by chtěli AUDI Q7, ale koupí si Q5 (případně Q3) atd…

                10. No já jen, že je moc na ulici nepotkávám, ani tady v ČR
                  No já jen, že je moc na ulici nepotkávám, ani tady v ČR ani v Německu. Zato Smartů spoustu. A to byl ten Smart i jako benzinový dražší než elektrický ZhiDo. Nějak mi není jasná cílovka toho auta…

                11. Nevím kdo všechno to prodává, ale E-Way prodal několik
                  Nevím kdo všechno to prodává, ale E-Way prodal několik desítek kusů – celkem jich dovezli tuším 50.
                  Kupující byly:
                  Rozvozy jídla.
                  Carsharingová společnost – tuším nějaká na slovensku.
                  No a pár si koupili i obyčejní lidé.

                  Tak za prvé Smart je tu déle, má mnohonásobně větší PR, a pro někoho může být i důležité, že je to dceřinka Mercedesu. To, že je Zhi-Do dceřinka Geely, běžné populaci moc neřekne.

                  A po pravdě, i já jsem jim několikrát říkal, mi ta cena přijde nadsazená. Nejmarkantnější to bylo, když Škoda vyjela se CitiGo iV za 429.
                  Zhi-Do by podle mě slušela cenovka, která by u holého základu startovala těsně pod 200, a ta nejvybavenější verze D2S beta – tu bych viděl někde u 250. Ale podnikatel nejsem, obchodního ducha nemám, a jsem si vědom faktu, že o tom jak se dělá bussines vím prdlačku.

                12. Smart je v první řade lepší „value for money“, i když je
                  Smart je v první řade lepší „value for money“, i když je dražší, to je bez debaty. A samozřejmě hraje roli i to, že je to „Mercedes“, což je výhoda (image), ale i nevýhoda (cena). Stejně tak elektrické Citigo. Toto je prostě takové na půl cesty. Ano, na rozvoz a na carsharing dobrý, normální člověk si to za svoje peníze nekoupí, až na pár výjimek. Prostě v dněšní situci n atrhu je to auto o ničem, muselo by stát tak půlku nebo max to 300 tisíc.

                13. Spise ne, kdyz zaa stejne penize mate citigo, ktere ma uzitne
                  Spise ne, kdyz zaa stejne penize mate citigo, ktere ma uzitne vlastnosti dost jinde, a bezpecnostne je to proti tomu obrneny transporter.
                  Ale kerosin ti napise, ze Zhido ma o nejaky ten desetnik mensi spotrebu na 100km nez skoda, a proto je pro soustu lidi lepsi 😀

                14. Peugeot má standardní AC nabíjení ze zásuvky 16A, pouze
                  Peugeot má standardní AC nabíjení ze zásuvky 16A, pouze přenosná nabíječka je 10A, ale to má většina automobilek. stačí mít jen lepší nabíječku AC.

                15. Jako je to jedno, nemá smysl o tom vést dlouhosáhlou
                  Jako je to jedno, nemá smysl o tom vést dlouhosáhlou diskuzi – vlákno. Nabíjení u Peugeotu je všeobecně lepší než u JACka, o tom žádná, a jen v tomhle marginálním případě má P v základu 8A nabíječku (nikoliv 10A), a 16A je za příplatek, kdežto JAC má 16A v základu. Nevím co bude Peugeot za 16A nabíječku chtít, ale desetitisíce to nebudou.

                16. Netuším kolik by chtěl Peugeot za nabíječku, mám svoji
                  Netuším kolik by chtěl Peugeot za nabíječku, mám svoji univerzální 1x32A za 6000 Kč, vzhledem k ceně auta úplně nepodstatná položka.

                17. Určitě nemyslíte Wallbox?
                  Určitě nemyslíte Wallbox?

                18. Měl jsem namysli přenosnou nabíječku na cesty, pěkný
                  Měl jsem namysli přenosnou nabíječku na cesty, pěkný WallBox vyjde na cca 12 tis. Kč.

                19. Nerozumím. Vy máte nějakou nabíječku 32A na cesty za 6000
                  Nerozumím. Vy máte nějakou nabíječku 32A na cesty za 6000 Kč? Nepletete si to s kabelovou redukcí na Type2/Mennekes s přepínačem max proudu?

                20. Jde o to čemu říkáme přenosná nabíječka. Všechny
                  Jde o to čemu říkáme přenosná nabíječka. Všechny zařízení pro nabíjení z 230V sítě obsahují řídící modul EVSE a mohou obsahovat nějaký chránič apod. je jedno, zda je to v provedení miniaturním, tedy integrováno v kabelu, v malém boxu nebo WallBoxu, funkcionalita je pořád stejná. Modul EVSE tedy předává autu požadavek, jaký proud má auto odebírat a o žádný přepínač max proudu se nejedná.

                21. Tak tomu říkáte přenosná nabíječka špatně, když je
                  Tak tomu říkáte přenosná nabíječka špatně, když je to jenom kabel. A EVSE samozřejmě přepínač maximálního proudu je, protože jeho smyslem navolit si takový maximální proud odebíraný nabíječkou (ve vozidle), aby to odpovídalo jištění zásuvky, ze které to nabíjíte.

                22. 🙂 myslím, že dál to s vámi nemá smysl rozebírat…..
                  🙂 myslím, že dál to s vámi nemá smysl rozebírat…..

                23. To opravdu nemá. Jsem holt staromilec, co je zvyklý říkat
                  To opravdu nemá. Jsem holt staromilec, co je zvyklý říkat nabíječce nabíječka a kabelu kabel.

                24. Jo máte holt jinak, staromilci používají kabel se
                  Jo máte holt jinak, staromilci používají kabel se zbytečnou krabicí a EVSE modulem za 10 tisíc, my moderní používáme EVSE modul integrovaný v konektoru kabelu za 6 tisíc se stejným výsledkem 🙂 vlastně lepším, protože velká část těch krabic neumí regulovat proud po 1A.

      1. Měl jsem JAC iEV7s půjčený, myslím, že musí ještě
        Měl jsem JAC iEV7s půjčený, myslím, že musí ještě Číňan tak 5 let vyvíjet, aby se dostal na dnešní úroveň infotainmentu a funkcionalit běžných aut. To nabíjení DC je na úrovni Citigo-e, fakt nechci trávit 40 minut na nabíječce, abych nabil na dalších 150 km, tohle mají ale všechna auta s baterií 40 kWh, takže to není věcí jen tohoto auta. Vadilo mi tam pár věcí, jako třeba neschopnost tempomanut udržet stabilně nastavenou rychlost apod. Jezdit se tím samozřejmě dá, kdyby byla cena kolem 700 tis. s DPH, tak by byl určitě větší zájem.

        1. Eway teď dovezl novou verzi S2 a většina neduhů se
          Eway teď dovezl novou verzi S2 a většina neduhů se zlepšila. Samozřejmě to není generační skok, ale takový facelift. Na všem co jste zmínil zapracovali.
          Pokud budete mít příležitost doporučuji verzi S2 vyzkoušet, na první pohled uvidíte rozdíl.

            1. NO jo, to já našel na Alibabovi hodně zajímavé kousky,
              NO jo, to já našel na Alibabovi hodně zajímavé kousky, ale když si pak připočítáte přepravu lodí + clo, a hlavně certifikaci pro EU – protože Číňan ani neví co je COC list, tak to šupkdy dupky vyskáče o statisíce.
              Dalo by se to kompenzovat množstvím, protože certifikaci (což vychází na cca milion) uděláte jednu na daný model, a platí pro všechna auta téhož modelu. Takže když dovezete 10 kusů, tak Vám to každý prodraží o 100 000,- kč. Kdyby jste jich mohl dovést 50 kusů nebo třeba 200 kusů, už by to bylo mnohem veselejší – jenže kde zase vzít ten kapitál na nákup a přepravu? Víte kolik by v tom měli uložených peněz?

              1. Jo chápu, EU papíry stojí hodně a dovoz více kusů je
                Jo chápu, EU papíry stojí hodně a dovoz více kusů je finančně náročné, tohle může udělat Seat který jich koupil snad 2000 kusů. Ale ta certifikace už platí na všechny i v budoucnu dovezené vozy, nebo se musí stále opakovat?

                1. Certifikace platí pro jeden konkrétní model. Pak už je
                  Certifikace platí pro jeden konkrétní model. Pak už je jedno, kolikrát a kolik kusů dovezete. Problém je, že výrobce stále modifikuje, a když změní některý z parametrů co si tady STK označilo jako „modelový“ tak už je to jiný model. Takže pokud chcete určitý počet aut stejného modelu, musíte je koupit téměř najednou. Déle jak půl roku číňan v očích české STK stejný model neudrží. A to nemluvím o tom, že tam dají jinak veliká kola, nebo nedej bože jinou větší baterku, ale třeba o tom, že použijí jiné páčky pod volantem – hop a je to jiný model.

                  PS: Jen pro zajímavost, Seat jich koupil 4000.

                2. Jo to je pak složitý, stejný jak v PC, každé 3 měsíce
                  Jo to je pak složitý, stejný jak v PC, každé 3 měsíce jiná základní deska, nekompatibilita SW apod. Podnikat v automotive bude teď 3 roky těžké.

        1. Teoreticky… větší baterka a delší dojezd, už v
          Teoreticky… větší baterka a delší dojezd, už v základu moderní asis. prvky, vyšší výkon a dynamika, mnohem rychlejší nabíjení, podstatně modernější a líbivější interiér včetně grafiky přístrojů, lepší materiály uvnitř vozu, větší rozvor…

          Prostě ten Číňa za ty peníze nestojí, jsem v tom jemńom seděl a jenom takto mohu srovnávat s jinými moderními EV, ale je to bída. Ostatně, i prodeje tomu odpovídají.

Napsat komentář