Volkswagen e-Golf s 35,8kWh baterií jde do prodeje

Facelift elektromobilu Volkswagen e-Golf vybavený 35,8kWh baterií jde do prodeje v Německu. Cena je €35 900 a dle NEDC ujede auto až 300 km na jedno nabití.

Nový faliceft elektromobilu Volkswagen e-Golf přináší lepší baterii, a tedy i vyšší dojezd
foto: Volkswagen

V testu původní verze elektromobilu Volkswagen e-Golf jsme ověřili, že auto dokáže ujet na jedno nabití až velmi slušných 190 km. Přitom mělo „jen“ 24,2kWh baterii. Navýšení na 35,8 kWh by tedy mělo auto posunout někam k reálným 250 km a možná ještě dál.

Facelift přináší ve standardní výbavě nově také 9,2″ dotykový displej se systémem Discover Pro, který podporuje ovládání gesty. Přibyly také četné asistenční systémy, například nouzové brzdění ve městě či monitorování chodců.

Výkon elektromobilu se zvýšil o 20 koní (15 kW) na 136 koní (100 kW). Zrychlení 0-100 km/h tak novinka zvládne během 9,6 sekundy. Upraveny byly přední i zadní LED světlomety. O vytápění auta se standardně stará elektřina, šetrnější tepelné čerpadlo je za příplatek.

Dostupnost a cenu pro ČR aktuálně zjišťujeme.

65 Comments on “Volkswagen e-Golf s 35,8kWh baterií jde do prodeje”

    1. Vážený pane, je videt ze jste v novém e-golfu asi vubec
      Vážený pane, je videt ze jste v novém e-golfu asi vubec nejezdil a možná ani ve starém.
      Jen pro vaši informaci. Byl jsem na služební ceste v Norsku a měl jsem možnost nového e-golfa otestovat. Najel jsem 265 km a dojezd mi ukazoval 4 km, když jsem dal auto na nabijecku. Auto mělo
      Tepelné čerpadlo. Jezdil jsem i ioniqem, ale e-golf je rozhodne lepší auto

      1. Ioniq není vubec spatne auto, ale pokud ho mohu srovnat s
        Ioniq není vubec spatne auto, ale pokud ho mohu srovnat s e-golfem, což se mi zázrakem povedlo, tak je Novy e-golf rozhodne lepší. V Norsku je na prvních místech v prodejích a ani se tomu nedivím. Jen pro info ceny v nemecku jsou vzdy vyšší nežli u nas. Kupoval jsem si v roce 2014 novy vw e-Up za 599 tis kc a měl MAX výbavu ale v nemecku ten stejný výšel na 739 tis. U nas bude cena e-golfu take nižší a hlavně bude mit v základu spoustu veci, které jsou v nemecku za příplatek. Takze ve finále hyundai ioniq s tepelným čerpadlem stojí 999 tis a e-golf bude stát stejně. Navíc je to kvalitnější auto.

      1. EGolf je dobré auto mal som možnosť šoférovať ale
        EGolf je dobré auto mal som možnosť šoférovať ale krátko. Dôvod prečo by pre mňa a iných bol lepší Ioniq: väčší dojazd aj v zime aj v lete aj pri pomalších rýchlostiach a hlavne na diaľnici !!! V EGolf musíte priplácať za takmer základnú vec moderného elektromobilu : tepelné čerpadlo, naviac má Ioniq omnoho lepšiu výbavu ako napríklad adaptívny tempomat, držanie pruhov a veľa iného. Je krajší – Golf tiež vyzerá dobre. Ioniq má však nový svieži dizajn a je pravdepodobne priestrannejší. Kto si kúpi EGolf namiesto Ioniq asi bude banovať ak neskôr skúsi Ioniq a jeho dojazd.
        Akcelerácia rovnaká pritom EGolf silnejší. Maximála na Ioniq až 165 km/h príjemný bonus

      2. Potvrdené EGolf má podľa EPA o 1,6 km väčší dojazd ako
        Potvrdené EGolf má podľa EPA o 1,6 km väčší dojazd ako Ioniq čiže stačí aby ste šli trošku rýchlejšie a hneď bude na tom Ioniq lepšie z dojazdom vďaka lepšie aerodynamike
        https://www.facebook.com/GreenCarReports/posts/1267227179980311
        Ostatné výhody Ioniq som už písal a zabudol som na podporu až 100kWh nabíjačky ktorých časom bude dosť

  1. No bomba,za 8-10 let bude ta batérie při tomhle tempu 60kWh
    No bomba,za 8-10 let bude ta batérie při tomhle tempu 60kWh a možná to bude mít i bezkabelové dobíjení a čerpadlo místo přímotopu.
    Cena je jako pro Skota,ale muzika váze.Snad jím Čína brzo ukáže správnou obchodní politiku?!

  2. Ceny E-Golfu jsou známy od 6.12.2016, ovšem v Norsku, které
    Ceny E-Golfu jsou známy od 6.12.2016, ovšem v Norsku, které je prioritní trh, Viz ceník: https://www.volkswagen.no/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/no/bilmodeller/brosjyrer-og-priser/e-golf/Volkswagen%20e-Golf%20elbil%20prisliste.pdf/_jcr_content/renditions/original./Volkswagen%20e-Golf%20elbil%20prisliste.pdf

    Zajímavé je, že pro Nory je v ceně cca 900 000 CZK zahrnuta v základní výbavě i zásuvka CCS a tepelné čerpadlo (varmepumpe):
    https://www.volkswagen.no/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/no/bilmodeller/brosjyrer-og-priser/e-golf/Volkswagen%20e-Golf%20elbil%20tekniske%20data.pdf/_jcr_content/renditions/original./Volkswagen%20e-Golf%20elbil%20tekniske%20data.pdf

    To Němci jako sekundární trh se dočkali cen před týdnem, ale nejenom že základní cena je dražší, ještě si musí připlatit za zmíněné „komfortní prvky“: http://www.volkswagen.de/de/models/der-golf/trimlevel_overview.s9_trimlevel_detail.suffix.html/der-neue-e-golf~2Fe-golf.html#/tab=6343ccef841b2c74b163fbe57643ba73

    Jsem zvědav s čím na nás příjde VW po 1.3.2017, kdy přislíbil zveřejnit ceny pro CZ trh.

    Měl jsem možnost krátce otestovat starší verzi s 24 kWh baterkou a musím říci, že VW odvedl dobrou práci. Je to skutečně auto na každý den a ve srovnání s I3 tichší. Hmotnost udrželi na 1550 kg a radius nového kusu 200 až „300“ km umožňuje dát trasu Ostrava-Praha po D1 s jednou zasávkou na dobití místo stávajících 2. To je extrem který absolvuju 1 x týdně jinak denně najedu od 50 do 240 km.

    Český stát momnentálně nabízí 3 dotační programy na elektromobiltu, další přibudou. Provozní náklady jsou méně než 1/3 u spalováků a ja nebudu sobě a svým děteme otravovat vzduch a ničit zdraví hlukovou zátěží lidem co bydlí poblíž cest.

    Chce se dodat, že přestanou zbytečně kouřit komíny našich elektráren v nočních hodinách. A bude konečně smysluplný noční odběr přebytčné energie v systému, který prostě musí stabilně vyrábět ať už odběr má nebo né. 2/3 enegie z ročního provozu nabíjím právě doma v nočních hodinách.

    Před několika lety jsem byl ja a mně podobní za idealistické exoty. Teď už veřejnost vnímá elektromobilitu jako cosi reálného a smysluplného (hlavně ve smogových situacích). Za 5 let to bude standard, běžná věc jako je internet, či mobilní telefon, které jsou tu přece odjakživa…:)

    PS: Včera se mne dcera ptala jaký mobil jsem měl na základní škole (v 80-tých). JJ běží to rychle.

  3. Já to vidím jasně. Bohužel budu muset počkat rok nebo
    Já to vidím jasně. Bohužel budu muset počkat rok nebo dva, ale pak bude volba jasná. Ojetý elektro s reálným dojezdem 200Km jako druhé auto na vození dětí do školy, do práce a na nákupy. To už by mohly být ceny někde kolem 300tis (to dnes stojí ojetý leaf 24kWh).
    Otázka jestli za dva roky bude e-auto schopné pokrýt i běžné cesty Praha Ostrava s maximálně jednou přestávkou do 20minut na kafe a čůrání. A otázka co dělat, když přijedu do Prahy na sídliště a druhý den budu potřebovat zase zpátky. Kde nebo jak dobít přes noc do plna. Stejný problém budou dovolené do Chorvatska. Tady mám pocit, ještě pořád bude vyhrávat spíše plug-in hybrid (50km elektricky na denní ježdění do práce, ale možnost jet 800km bez zdlouhavého dobíjení a především bez nutnosti zatím všude na cestách hledat zásuvky).

      1. 200km ne, ale 100Km nebo 150 klidně dám. A představa, že
        200km ne, ale 100Km nebo 150 klidně dám. A představa, že něco zapomenu ráno doma a budu se muset vrátit a ujet dalších 30km navíc a s elektrikou nedotankuju, tak to není hezká vyhlídka. Podobně přesvědčit manželku, aby dojela domu 20km když bude mít zbývající dojez 40km, to mi za ten její výraz a moje nervy nestojí.

        1. Zrejme jste povolanim pilot a vse musi mit nekolikanasobnou
          Zrejme jste povolanim pilot a vse musi mit nekolikanasobnou redundanci. Jinak nevyjedete. V aute mate urcite bi-turbo, 4x hydraulicky okruh, dve nadrze PHM a dva volanty …
          Kdyby jste mel zkusenosti s EV, tak budete klidnejsi, zadny strach v noci ze nedojedete a manzelka by nebyla hystericka 🙂

        2. To jsou klasické nesmysly těch co v BEV nikdy nejely a když
          To jsou klasické nesmysly těch co v BEV nikdy nejely a když tak s nabitou baterií jen pár kilometrů.
          Já jezdím často a několikrát se mi stalo, že mi auto hlásilo, že nedojedu. Přesto a nebo právě proto jsem jel abych to vyzkoušel. I přes velkou obavu a stále hlášení auta jsem dojel.
          Je to zvláštní pocit, ale rychle se to naučíte překonat, když mi auto ukazuje dojezd 30 km, tak se s ním dá ještě i 40 km ujet, sice už úsporně ale jedete. Přitom ne nějak pomalu, ono je totiž jedno, jestli jedete 80 nebo 50 spotřeba je stejná, rozhodující jsou akcelerace. Je to zvláštní, že z udávaného dojezdu 30 km, když ujedete 3-4 km a auto Vám ukazuje místo 30 km 29 km.
          Početně je to nesmysl ale jinak realita.

          A to budování obyčejných zásuvek kdekoliv, jak o tom tady někteří píší není nesmysl ale dobrá věc a jistota právě pro takovéto případy jak popisuji. Za hodinu z takové zásuvky dojedete o dalších 30 km dál, tedy domů nebo k rychlo nabíječce.

          1. Máte pravdu, e-auto jsem zatím jen zkoušel a možná je to
            Máte pravdu, e-auto jsem zatím jen zkoušel a možná je to více psychologický problém než reálný, ale přeci jen jsem si zvykl na některé věci… jako neomezovat se v rychlosti a jezdit 130 po dálnici a 110 po rychlostní silnici (což s e-autama jde, ale na jejich dojezd to bude mít spíše horší než lepší dopad). Neomezovat se v klimatizaci a vytápět auto vždy na 22-23C (což má v našich podmínkách také spíše negativní dopad na dojezd).
            A nakonec autem bude jezdit i moje žena a tam se o nějaké úsporné jízdě vůbec nedá mluvit. Její jízdní styl je i po dvaceti letech zavolnatem brzda – plyn – brzda – plný plyn. Takže opět nic moc pro dnešní e-auta. A pokud manželka pojede ráno z domu s plně nabitým autem a před sebou svých 100Km (děti, práce nákupy, nákupy, nákupy, děti a domů). Tak prostě nemohu pořídit auto, které v reálných a spíše ideálních podmínkách dojede max 150km. Je mi jasné, že bych jí 2x týdně musel tahat někde z vedlejší vesnice, protože nedojela. Už těď s benzínem je schopná mi zaparkovat v garáži s dojezdem 9km a přitom nejbližší benzínka je 13Km daleko (ještě že je to celou dobu z kopce) :)).
            Ale jedno je jisté, další auto bude do zásuvky. Jen si ještě rok počkám a závidím každému kdo si může koupit už dnes.

            1. Děkuji, že potvrzujete to co jsem Vám psal a Vy v tom
              Děkuji, že potvrzujete to co jsem Vám psal a Vy v tom pokračujete dál, v těch neznalostech.

              Já po dálnici jezdím klidně i 140 a v létě klimatizaci nevypínám, pokud to neudělá auto a to právě při těch 30 km dojezdu. Nemám lehkou nohu v benzínu a nemám ji ani v BEV ale samozřejmě když mám před sebou 150 km, tak tak jet nemůžu ale 95 si to valím stále. Teď v zimě na dálnici jezdím 110-120, protože je dojezd menší. Když mám pře sebou ale jen 80- 100 km, tak jedu i 130, tedy dom nebo další rychlonabíječce.
              V zimě co jezdím po městě nebo blízkém okolí si taky topím a vůbec to nevypínám, to jen když jedu daleko a NENÍ po cestě nabíječka.

              Zase mýtus k manželce, předpokládám, že ta 140 po dálnici nejezdí a na blízké okolí do 150 km by ji i současné e-auto bohatě stačilo, i když doma něco zapomene a musí se vrátit.
              Jinak to e-auto se dá klidně v prodejně na týden půjčit, ale nedělejte to pro manželku. Ta už by Vám ho nedovolila vrátit, i přes Vaše pesimistické názory -překvapení!
              Víte proč, protože BEV nikdy na křižovatce, rozjezdu do kopce nezhasne. Nemusí řadit a hned jak sundá nohu (bota s vysokým podpatkem) z plynu tak už to brzdí no a ta akcelerace se dá nastavit, takže zase žádný problém.
              Moje dokonce parkuje samo a dobře i do mezer, kde si to chlap někdy netroufne natož ženská. Mám e-golf.
              Nabíjíte doma a čisté ruce bez benzínu a 30-50 Kč /100km!
              Mohl bych psát dál, ale to se musí prožít to nejde sdělovat.

              Zásadní problém současných aut není malá baterka a tím krátký dojez, problém je nedostatečná siť nabíjecích míst i ty „blbé“ zásuvky, u obchoďáků než nakoupí, u úřadů než to vyřídí, u škole než vyzvedne děti atd, atd. každá minuta se počítá.
              Velkou baterku potřebuje jen ten co daleko jezdí a spěchá a to je tak 5-10 % všech řidičů. Kdo to jede jednou za čas to přežije, že tam bude o 2 hodiny později než benzínem, při dodržování rychlostních limitů. Jako já když jsem jel z Olomouce do Plzně (4x jsem nabíjel po cestě).

              Nezáviď a zkus to.

              Mně se „líbí“ ti jak furt říkají, já si počkám na kombíka na baterku na nevím co a najednou je 10 let v pr..li a stále nic stále čekají.
              Nečekej a kup to ženě a občas se svez, pokud ti to půjčí!

              1. Máme to každý trochu jinak, třeba moje manželka jezdí po
                Máme to každý trochu jinak, třeba moje manželka jezdí po dálnici 160 :). Ale to nevadí ona by se možná i uskromnila na těch 130. A možná že by se člověk uskromnil i s tím dojezdem, ale problém je cena. Psal jsem hned na začátku že za rok za dva budou tyhle auta stát kolem 300tis. což je přesně tolik co jsem schopný za auto dát. Ten Váš e-Golf se rychlým okem na tipcars najde za nějakých 670tis. (r.2014 najeto 30tis). A to je prostě pořád 2x víc než si můžu dovolit. Takže jak jsem psal. Držím palce všem automobilkám, závidím všem majitelům, ale hold si ještě rok dva počkám a pak koupím třeba toho Vašeho ojetého e-golfa za 300t.

                1. Žádné BEV za 2-3 roky nebude stát 300t.
                  Ani stará ojetina

                  Žádné BEV za 2-3 roky nebude stát 300t.
                  Ani stará ojetina (tedy dnes nebo loni vyrobené).
                  Ale proč nevěřit a čekat.

                2. No myslím,že se dá koupit. Já koupil loni v září 2 roky
                  No myslím,že se dá koupit. Já koupil loni v září 2 roky starého Leafa Teknu 6/2014 za 330tisíc bez DPH.Musí člověk jen hledat.To samozřejmě muže být pro někoho problém. Já,ale když se pro něco rozhodnu,jdu za tím. To jen tak.

                3. cili pro „bezneho“ zakaznika, kteremu bez DPH nikdo nic
                  cili pro „bezneho“ zakaznika, kteremu bez DPH nikdo nic neproda, za 400…

                4. Ano,máte pravdu. Je to cena s DPH. Nemohu však tušit,zda se
                  Ano,máte pravdu. Je to cena s DPH. Nemohu však tušit,zda se v příspěvku výše bavím s člověkem,který je a nebo není plátce DPH. A když porovnám nabídku ojetých EV vČR s tím za kolik jsem koupil,tak si myslím,že jsem nekoupil uplně špatně.Jasně,tento můj dodatek o ceně není předmětem diskuze.

                5. U nás je nabídka EV nových i ojetých prakticky nulová,
                  U nás je nabídka EV nových i ojetých prakticky nulová, ale pokud se podíváte na autoscout24.de, najdete už dnes pár kousků Nissan Leaf v cenách kolem 330t. s DPH. Snad v průběhu roku trochu klesne EURo a pak to bude za 300t. A to už je myslím příjemná cena. Jen pořád je to jediný model, který se za tu cenu dá koupit. Zbylé Renault Fluence nebo ZOE se prodávají většinou jen s pronájmem baterky.

                6. Pokud jsou to ovšem za tu cenu již Leafy druhé generace. Tu
                  Pokud jsou to ovšem za tu cenu již Leafy druhé generace. Tu první spíše nebrat. Ano,je škoda,že ZOE je jen s pronájmem. A i kdydy to někdo s pronájmem vzal,tak je nešťastné,že nelze ten pronájem převzít do ČR,byť partnerem je Renault Leasing,který je i u nás.

                7. Vaše manželka porušuje zákon. Na dálnici v České
                  Vaše manželka porušuje zákon. Na dálnici v České republice je povolena maximální rychlost 130 km/h. Takže doporučuji srovnat manželku.

            2. jo,jo, o tom že mi v spalováku stoupla spotřeba o litr,
              jo,jo, o tom že mi v spalováku stoupla spotřeba o litr, dyž s ním jezdila žena je zcela normální. Nicméně teď mi mého Leafa praticky nechce vrátit , pokud se jí do něj ty její krámy vejdou. Nicméně,pravda, přes 100km denně najedem málokdy a mám dobré zázemí doma s nabíjením proudem 25A takže za hodinu skoro 30% a na dálnici s ním nejezdíme(tam fakt moc žere), ale hlavně známku má velké auto.

      2. Stačí jedno z větších měst v čr, nebydlet na páteři
        Stačí jedno z větších měst v čr, nebydlet na páteři MHD, dvě děti a staří rodiče, nemožnost dobíjet v práci a máte to několikrát týdně bez potíží…a to nepočítat drobnosti, jako úpravy města, kdy se jezdí po objízdné trase objízdné trasy a to už vůbec nemluvě o fabrikách deset km za městem v průmyslových zónách

          1. U nás samotný rozvoz dětí po školkách a svoz 40 km/den,
            U nás samotný rozvoz dětí po školkách a svoz 40 km/den, když vezu já + 30 km do práce, když veze žena + 40 km do práce – proč máme tak blbě školky? Jsou jediné v dosahu, které mají otevřeno, abychom mohli chodit na osmihodinovou pracovní dobu, pokud nestihneme a vyzvedávají babičky přičíst okmažite 10 – 20 km navíc – výsledek denní nájezd 70 – 100 km mimimum, nepočítány nákupy, jakékoli zařizování, přejezd na tréningy, dětské koníčky atd…v práci se dobíjet nedá

            1. Protože volíme blbce politiky. Na místní úrovni. Školka
              Protože volíme blbce politiky. Na místní úrovni. Školka je obecní, tudíž státní, tudíž to není služba.
              Opakujeme to těm zabedněncům už 25 let, že školka funguje od 6 do 18 hodin min., aby každá rodina z okolí mohla do ní dát své dítko. Ať už rodič pracuje od 7, 8, 9, 10, na běžných 8 hodin, 10, zkrácených 6, 4, prostě školka má být služba a pokrýt to.
              Ale ne. Ať to vede rádoby pravice nebo rádoby levice, občan je to poslední, co je zajímá. Takže vedle toho rostou školky soukromé, kde to normálně jde. Jen Vy jako dement cálujete z daní ty státní k ničemu a z Vašich zdaněných peněz navíc ještě ty soukromé, použitelné. Říkám to už delší dobu, v této zemi se málo střílí……

            2. Anebo jak se stát otrokem dětí. Když jsem byl dítě,
              Anebo jak se stát otrokem dětí. Když jsem byl dítě, nikdo mě po městě nikam nevozil. Chodil jsem pěšky nebo na kole. Myslím tím celou základní školu.Dnes se rozmnožil kult pro děti vše a rodiče jako mají žít kdy. Pak z toho vyroste rozmazlený fracek, který neumí ani pozdravit a neví kdy byl vyrobený 1.mobilní telefon. Mimochodem kvůli takovým rodičům vzniká skoro každý den v okolí školy zácpa.

          1. Amíky kombík nezajímá, oni to nahradili vany a pak těmi
            Amíky kombík nezajímá, oni to nahradili vany a pak těmi obludnými SUV takže tam je to zabitý. Nissan do toho taky nepůjde, takže zbývaj evropský sračkometací dinosauři a tím pádem je to na dlouho zabitý podruhý. To radši nejdřív nasekaj 10 modelů elektro SUV než uvidíme nějakej e-kombík :((((((((((

    1. Kecy, rekni me jedinej duvod, proc bych ti ja mel ze svych
      Kecy, rekni me jedinej duvod, proc bych ti ja mel ze svych dani paltit tvoje auto?
      Stejne tak jako zatepleni, nidko poradne nevysvetlil proc moje dane jdou na toto?

      Co si poridit neco ekologickeho za svoje a nenatahovat rucicky jak zebraci, aby jste si koupili drahe auta pod dojmem, ze jste zeleni? Napr. radovan koupil bez dotace, ale lidi jako ty je chteji, proc chce zit jako neprispusobivy na ukor spolecnost misto toho, aby jste ju zmenili tim co delate ne tim jak zijete na jeji ukor?

      1. Pokud platíš daně v České republice, tak z tvých daní
        Pokud platíš daně v České republice, tak z tvých daní nejde na dotace okolo zateplení nebo podpory elektro mobility ani jedna koruna. Veškeré finance na tyto projekty pochází z emisních povolenek a evropských fondů. A jak známo České republika je prozatím hlavně příjemcem a nikoliv plátcem do rozpočtu Evropské Unie.

        1. Milý anonyme, ano dostáváme sice víc než platíme, ale
          Milý anonyme, ano dostáváme sice víc než platíme, ale pokud do toho zakomponujeme dividenta za podniky které se prodaly do zahraničí v rámci slavné privatizace tak odejde přes dalších 200 miliard. Tudíž dlouhodobě hlavní státy EU sponzorujeme….

          1. Milý jaryne, Česká republika od vstupu do Evropské Unie do
            Milý jaryne, Česká republika od vstupu do Evropské Unie do dne 28.10.2016 vložila do fondů Evropské Unie částku 431,4 miliardy korun, za stejné období k danému datu z fondů Evropské Unie čerpala 929,6 miliard korun, tedy i po odečtení vašich údajných 200 miliard, je tedy Česká republika příjemcem více než 298 miliard korun.

            Na emisních povolenkách které jsou mimo čerpání z fondů Evropské Unie, Česká republika získává ročně sumu od 18 do 25 miliard korun. A čím více tyto finance takzvaně otočí do zateplování a snižování ztrát spotřeby energií, tím více na emisních povolenkách opět získá, neb jejich počet se každým rokem snižuje a na jednotku tedy zdražuje. A tím Česká republika může získat více peněz z emisních povolenek.

            1. (Ne)milý Anonyme.
              Vy asi budete poradce

              (Ne)milý Anonyme.
              Vy asi budete poradce Klause,Topolánka,Paroubka,Zemana … asi všech dohromady.
              Česká republika vstoupila do EU 1.května 2004. Ještě 30.4.2004 se podepisovaly smlouvy na prodej některých podniků zahraničním vlastníkům „na věčné časy“ (což by od 1.5.2004 v EU už nešlo) = například prodeje městských a obecních vodáren, kdy české domácnosti teď platí za českou vodu přivedenou českými trubkami zahraničnímu vlastníku (za tento úkon zná čs. trestní řád sazbu 12 let vězení, nesedí nikdo – a ty osoby jsou známy, figurují v různých listinných zápisech).
              No a že za rok 2016 „odtekly“ do zahraničí dividendy v řádu 290 miliard — to je snad povinnost znát každému voliči v ČR, to není tajný údaj. A znovu opakuji – ČR je v EU přes 13 let – peníze však odtékají už od 1.1.1993.Takže nevím, jak třeba před 23 lety, ale teď už odtékají peníze z republiky „ostopéro“
              Jinak zpět k elektromobilitě v ČR: faktická podpora není žádná, a rád bych se mýlil, žádná rozumná ani nikdy nebude (přeci se „hlavouni“ nezbaví příjmu z DPH, spotřební a jiných daní z ropných produktů).

      2. Co si dělal když Paroubek zadotoval výrobu sračkometů
        Co si dělal když Paroubek zadotoval výrobu sračkometů Hnůjdaj Nošovice tvejma 5,5 milijardama ty pane spravedlivý?!?
        https://www.novinky.cz/ekonomika/119575-hyundai-dostane-od-vlady-dotaci-900-milionu.html
        Taky si takhle výhrůžně povykoval a dovolával se spravedlnosti? 😀
        Co si dělal, když stát oddlužoval prošustrovaný ČEPRO 6 milijardama taky z tvý kapsy?
        Co si dělal, když Sobotka vobložil novou výrobnu Škodovky 2,5 milijardama taky z tvýho?
        Naháníš halíře a zatím z tvý kapsy utíkaj milijardy. Prober se z diskotéky!

          1. Jděte už někam s těma vylhanejma výkřikama o tom kde se
            Jděte už někam s těma vylhanejma výkřikama o tom kde se vyrobí tolik a tolik baterii.
            Jestli jste kouzelník tak udělejte najednou přes noc milión elektromobilů. Pak by tu byl asi problém, ale zase když jste kouzelník tak přeci není problém vykouzlit i ty baterie, ne?

            Sorry ale musite být asi opravdu hodně hloupí, že nedokážete pochopit že nic se neděje přes noc.

            A věřte že v těch firmách pracují lidi, kteří umi počítat minimálně do 5 (asi na rozdíl od vás), že mají spočítáno, jak, kde a za kolik získají suroviny na plánovanou výrobu svých produktů.

            Neumím si představit blbce ve vedení automobily, který by neměl zajištěný vstupní suroviny pro plánovanou výrobu svých aut.

            Takže výkřiky typu „kde vezmete 5TWh baterek“ jsou úplně mimo.

            1. Zkuste si to ještě jednou přečíst, reagoval jsem na
              Zkuste si to ještě jednou přečíst, reagoval jsem na příspěvek, ve kterém tvrdí, že až bude 60kWh elektromobil za 500 tisíc, že je konec spalováku. Já jsem na to oponoval, že to rozhodně nebude v době, kdy klesne cena elektromobilů, ale v době, kdy bude dostatečná kapacita výroby baterií. Nikde jsem netvrdil, že to bude za noc.
              Takže než mě příště začnete urážet, zkuste se předtím snažit lépe pochopit (kon)text, abyste nevypadal opravdu hodně hloupý (ano, opravdu s tvrdým y). A mimochodem byste nemusel napadat ostatní ani když je jejich názor úplně mimo a trošku respektovat, že to někdo jiný může vidět jinak než vy.

Napsat komentář