Masivní downsizing pokračuje. Nesnižuje se jen objem motorů, ale i počet jejich válců. Volkswagen skrze Ulricha Hackenberga, šéfa Výzkumu a vývoje, oznámil, že Volkswagen Up! bude k dispozici také s dieselovým dvouválcem. Stejným, který najde využití v extrémně šetrném Volkswagenu XL1.
foto: Volkswagen
Malý dvouválcový diesel, který Volkswagen bude montovat do modelu Volkswagen Up! (a možná i do odvozených modelů jako je Škoda Citigo a Seat Mii) je v podstatě polovina 1,6l TDI čtyřválce. Obsah je tedy 800 ccm a výkon zhruba 48 koní s možností mírného navýšení až k 58 koním.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen Up se spotřebou 3 l/100 km
Volkswagen testuje litrové šetrné auto XL1
Volkswagen XL1 se spotřebou 1 l/100 km zachycen při testování
Poprvé se však tento dvouválec představí v úsporném dvoumístném modelu Volkswagen XL1. Ten Volkswagen chce uvést na trh v roce 2013, ovšem pouze ve velmi omezené sérii 50 kusů. Však také půjde o velmi neobvyklé auto.
Hackenberg dále na autosalonu v Sao Paolu potvrdil, že platforma MQB na které stají např. budoucí verze Škoda Fabia, Volkswagen Polo a vlastně všechny nové modely Volkswagenu, je plně připravena na malé litrové tříválce, které dnes pohánějí Citigo.
Jednoduše: co nejmenší motory do co nejvíce modelů!
A co nějaký dvoutakt,
A co nějaký dvoutakt, nebude? Když už automobilky v poslední době v předtuše soumraku spalovačů začínají chrlit všelijaké tří nebo dokonce teď už i dvouválce a malé přeplňované benziňáčky, co oprášit i nějaký ten dvoutakt? Pokud vím, tak prototypy se vstřikováním fungovaly skvěle a zlí jazykové tvrdí, že pro sériovou výrobu byly bohužel až příliš jednoduché a spolehlivé 😉