Volkswagen doporučuje kupovat si místo jeho dieselů elektromobily

Německý automagazín Auto Zeitung přišel s tabulkou, ve které přímo srovnává spalovací a elektrická SUV, zejména co se týká celkových nákladů na vlastnictví. Automobilce Volkswagen se tabulka tak líbila, že se rozhodl udělat svou vlastní.

Automobilka Volkswagen ve své tabulce přímo srovnává svá dieselová a elektrická SUV, jmenovitě Tiguan s Volkswagen ID.4, Škoda Kodiaq a Škoda Enyaq iV a QAudi Q5 40 TDI quattro a Audi Q4 50 e-tron quattro. V původní tabulce Auto Zeitung byla ještě auta značek Mercedes a BMW.

Volkswagen ve své tabulce zdůrazňuje, o kolik víc ušetříte nákupem a provozem elektromobilu v porovnání s dieselem. Nasdílel ji na svém LinkedInu dokonce i šéf automobilky Herbert Diess. Ten, zdá se, chce ve Volkswagenu skutečně zavést nové pořádky. Elektromobilitu dlouhodobě podporuje, hodlá z Volkswagenu udělat primárně softwarovou společnost po vzoru Tesly.

Dokonce si nedávno na setkání s 200 manažery VW přizval přes videokonferenci Elona Muska, jehož je nejspíš velkým fanouškem. Aby jim poradil, jak ještě více a lépe inovovat.

Zpět k tabulce. Ta přímo porovnává jak daňové náklady, tak i cenu pojištění a náklady na palivo. Jde samozřejmě o německé ceny a německé reálie. I tak vychází provoz např. Enyaqu vs Kodiaq měsíčně při nájezdu 20 000 km ročně o 100 euro lépe. Pořizovací cena vybrané konfigurace je přitom srovnatelná, navíc se do ní počítají i dealerské slevy (Kodiaq) a německé dotace (Enyaq iV).

zdroj: Electrek.co

11 Comments on “Volkswagen doporučuje kupovat si místo jeho dieselů elektromobily”

    1. Dle tabulky elektrické ekvivalenty zjevně vyrábí. Jinak, strategie srovnávající EV je pochopitelná, VW potřebuje původní zákazníky připravit na blízkou změnu. A s ohledem na aktuálně nezdravou kondici VW a nutnost urychleně zvýšit efektivitu, lze odhadnout ukončení dieselů v osobní dopravě nejdéle do dvou let.

      1. rozdíl mezi zdaněným burzovním gemblem v $ a tvojí ilegální zradou západních civilizačních hodnot v kryptošitu BTC je v tom, že extrémě vyhajpovaný akcije skýtají krom gigapr*ůseru i drobet toho gemblprofitu když se zarobí 😉 kdežto tvoje kryptošitová zrada leda tak leší centryfugy a atomovky nepřátelům a pere špinavý fetem nasáklý prachy podporující likvidaci západních finančních hodnot ve kterých dostáváš tu výplatu, kterou pak zrádcovsky směňuješ za ten bitšit ;)))

  1. Pěkné, ale mám obavu, že dokud se automobilky nevyjádří, kolik např. po 8 letech bude stát výměna baterie, tak je vešekerá kalkulacek ničemu. Stejně taková je samozřejěm i nejistota, jaká bude zbytková cena dnes zakoupeného TDi v roce 2030. Ještě donedávna (1-2 zpět) ale platilo, že spalováky politicky na kahánku neměly a po 8 letech a třeba 160 000 km (v této cenové kategorii lepších SUV) je čekalo dalších 8 let a třeba 300 000 km (s nějakými udržovacími náklady), zatímco u podobných EV SUV takový údaj neexistuje a koupě nové baterie v 10. roce bude asi mus. Jsem zastánce EV, ale pokud někde vidím prostor pro korektní debatu se zastánci spalováků, pak je to fakt, že automobilky se k ceně a nutnosti nových baterií nevyjadřují. A co si budeme namlouvat, i kdyby měla baterie vydržet 15-16 let a s degradací na 70 % BOL, i tak u dnes prodávanýách aut s reálným max. 300km dojezdem v zimě vede na vysoký důvod poklesu ceny. Tímto jsou aktuální EV bez znalosti ceny nové baterie taky (politicky) odepsány.

    1. osem rokov je záruka pri niektorých BEV. všetci najúnejaké „ale“.
      reálne trakčná batéria slúži k spokojnosti kým nedegraduje pod 75% pôvodnej kapacity. a keďže žiaden výrobca auta nedovolí využívať celú kapacitu, tak má dosť veľa priestoru na to, aby mantru osem rokov uhral. mimo toho, pri „normálnej“ starostlivosti o batériu – neprebíjať, nevybíjať na doraz, tak ešte dnes jazdia elektromobily s NiCd aku! dojazd nemali závratný, lenže ten dnešný je nie malý, to „okolo komína“ stále zvládajú.

    2. zivotnost cele baterie je planovana na zivotnost auta, coz u dnesich aut cini 15 let, to co se pripadne meni jsou jednotlive moduly nebo clanky (podle toho jak to dany model ma poskladane) a je vesmes nesmysl 8 let dopredu predikovat cenu neceho, kde tu cenu nikdo 8 let dopredu nezna, za 8 let muze cena modulu bejt v rozmezi tisicu procent z mnoha duvodu, od nakladu na vyrobu dane veci az po inflaci kterou automobilky neovlivnej, takze takovy modul muze stat 1 koruny po miliardu 😉

      priklad, cela baterie pro Enyaq o kapacite 82kWh ale vcetne obalu je jako dil zalistovana za cenu cca 800 tisic, jenze proc by mel nekdo menit celej dil kdys dane auto treba neni nabourane a tak obal je v poradku, takze je potreba se podivat na cenu jednotlivych modulu , tech je 12 a cena za jeden je zalistovana za 52 tisic

      1. jenze ani tam se nekonci, kazdy modul ma 24 clanku a ty jsou zalistovane za cca 4 tisice za kus, a je pravdepodobne ze zavadu v podobe poklesu napeti budou hlasit jen jednotlive clanky, tak jako se tomu deje u jinych elektromobilu, a bude pak na zvazeni jestli se vyplati menit bud jednotlive clanky ci jednotlive moduly, navic ty clanky a moduly kdys se budou menit tak nemaj nulovou hodnotu, maji dal celkem zajimavou cenu a bud dava servis slevu s tim ze si necha dane stare clanky/moduly a nebo je primo vykoupi, takze se o to zase snizi cena dane vymeny/opravy

        to je jako bys kvuli jedne vadne svicce menil celej motor, taky si nechas vymenit jen danou nebo spise vsechny svycky a nemenis kvuli tomu celej motor 😉

        a diky zarukam cca 8 let to opravdu budou resit az majitele za treba 9-10 let, a v te dobe jiz pravdepodobne budou i druhovyrobni clanky, tak jako jiz dnes se daji mimo autorizovany servis servisovat Tesly, uplne stejne to bude s jakymkoliv jinym elektromobilem a jajich trakcnima bateriema, bude to vybornej business tak jako je dnes vybornej business mit autoservis na mnoho znacek a nebejt jakoze autorizovanej servis

Napsat komentář