Volkswagen dnes zahájil výrobu přelomového elektromobilu ID.3

Volkswagen zahajuje s modelem ID.3 výrobu elektromobilů pro mainstreamový segment. Největší a nejefektivnější evropský závod na výrobu elektromobilů vzniká v Cvikově.

Standardní verze elektromobilu Volkswagen ID.3 s kapacitou baterie 45 kWh poskytuje dojezd až 330 kilometrů. Středně velká sada akumulátorů (58 kWh) až 420 kilometrů a největší (77 kWh) umožňuje dojezd až 550 kilometrů (WLTP).
foto: Volkswagen

Modulární platforma pro elektromobily

Elektromobil Volkswagen ID.3 je prvním modelem, používajícím modulární platformu MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Základem platformy MEB je plochá, rozšiřitelná sada vysokonapěťových akumulátorů, která je neoddělitelnou součástí konstrukce podlahy. Toto uspořádání nabízí řadu výhod – od delšího dojezdu přes prostornější interiér až po vylepšenou jízdní dynamiku.

MEB kromě toho nabízí nesmírné úspory z rozsahu, což je základní předpoklad k tomu, aby byl elektromobil cenově dostupný pro nejširší možný okruh motoristů. Koncern počítá s tím, že do roku 2028 vyrobí a prodá až 22 milionů elektromobilů, z nichž většina bude vycházet z platformy MEB.

Zahájení výroby elektromobilu Volkswagen ID.3 se zúčastnila také německá kancléřka Angela Merkelová

Zahájení výroby elektromobilu Volkswagen ID.3 se zúčastnila také německá kancléřka Angela Merkelová
foto: Volkswagen

Značka Volkswagen uvede během nadcházejících několika let kompletní rodinu modelů ID., od kompaktních vozů přes SUV až po velké sedany. MEB budou používat také značky Audi, ŠKODA, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy. Volkswagen tím přenese svou úspěšnou strategii platforem do elektrické éry.

Největší závod na výrobu elektromobilů v Evropě

Cvikovský závod hraje klíčovou roli v nejrozsáhlejší elektrické ofenzivě v automobilovém průmyslu. Volkswagen je prvním mainstreamovým výrobcem, který kompletně přemění velký výrobní závod ze 100 procent spalovacích motorů na 100 % elektromobility.

Volkswagen investuje do transformace tohoto závodu celkem 1,2 miliardy EUR. Po dokončení poslední fáze rozšíření závodu bude z montážních linek sjíždět až 330 000 elektromobilů ročně, o 30 000 vozidel více než dosud. Cvikov se tak stane největším a nejefektivnějším závodem na výrobu elektromobilů v Evropě.

ID.3 „made in Zwickau“ také významně přispěje k ochraně klimatu. Nejenže bude provozován s nulovými lokálními emisemi, ale také bude vyráběn s neutrální bilancí emisí CO2. ID.3 se tak stane průkopníkem na cestě k čisté, trvale udržitelné mobilitě.

Výroba elektromobilu Volkswagen ID.3

Výroba elektromobilu Volkswagen ID.3
foto: Volkswagen

Cvikovský závod prochází transformací za běžného provozu. Souběžně s přípravou výroby modelů ID. bude až do poloviny roku 2020 pokračovat výroba modelu Golf Variant. Po intenzivní fázi plánování byla od léta 2018 rekonstruována první montážní linka.

Tento projekt si vyžádal komplexní modernizaci a renovaci karosárny, lakovny, montážní linky a infrastruktury. Veškerá přepravní technologie musela být přizpůsobena elektromobilům.

Po plánovaném zahájení výroby modelu ID.3 bude zahájena rekonstrukce druhé montážní linky s využitím stejného přístupu. Dokončena bude v závěru roku 2020. Po poslední fázi rozšíření výrobního závodu budou zaměstnanci v Cvikově vyrábět od roku 2021 šest modelů tří koncernových značek (Volkswagen, Audi a SEAT).

Maximální výrobní kapacita závodu pak vzroste z dosavadních 1350 na 1500 vozidel denně. Na transformaci výrobního závodu se podílí 50 partnerských společností. Velká část současného výrobního zařízení nalezne další uplatnění – mimo jiné v ostatních koncernových závodech.

V areálu cvikovského závodu se nachází v procesu výstavby celkem 12 nových budov nebo jejich částí. Současná lisovna bude rozšířena a připravena na novou éru.

Jen tato část projektu si vyžádá investici 75 milionů EUR. Od roku 2021 si bude Cvikov vyrábět ve vlastní režii všechny důležité díly karoserie pro modely na základě elektromobilové modulární platformy MEB.

ID.3 je prvním vozidlem značky Volkswagen, které bylo důsledně koncipováno pro neutrální bilanci emisí CO2 v rámci celého dodavatelského řetězce až po předání vozidla zákazníkovi.

Výroba Volkswagen ID.3

Výroba Volkswagen ID.3
foto: Volkswagen

Hlavním principem je především zabránit vzniku emisí CO2 a jejich snižování v těch případech, kdy jsou nevyhnutelné. Veškeré vznikající emise jsou kompenzovány investicemi do projektů na ochranu klimatu.

Veškerá energie, kterou cvikovský závod odebírá od externích dodavatelů, je Volkswagen Naturstrom z obnovitelných zdrojů. Výrobní závod je kromě toho vybaven velmi účinnou kogenerační jednotkou pro kombinovanou výrobu elektrické energie a tepla, která bude spalovat plyn s neutrální bilancí emisí CO2.

Budovy a vybavení budou nepřetržitě procházet procesem optimalizace spotřeby energií. Jeho součástí budou například ventilátory a čerpadla, řízené pomocí frekvenčních měničů. Tímto přístupem lze snižovat spotřebu elektrické energie, vody a tepla.

Výhradně ekologická elektrická energie se používá také pro energeticky náročnou výrobu akumulátorových článků. Emise z celého výrobního procesu, které jsou v současnosti nevyhnutelné, jsou kompenzovány, mimo jiné prostřednictvím podpory renomovaného projektu „Katingan Mataya Forest Protection“ na ochranu klimatu na indonéském ostrově Borneo.

Transformovaný cvikovský závod bude digitální a flexibilní továrnou, využívající vyspělou techniku a dosahující vysoké efektivity. Digitalizace ovlivní v různé míře veškeré oblasti výroby. Zatímco výroba karoserie a její lakování dosáhly vysokého stupně automatizace již v minulosti, zvyšuje se nyní míra automatizace také při montáži vozidel.

Volkswagen důsledně zavádí do výroby velmi vyspělé roboty s technologiemi Průmyslu 4.0 a rozšiřuje spolupráci zaměstnanců a robotů. Závod je vybaven 1700 výrobními roboty nejnovější generace a více než 500 bezobslužnými přepravními systémy pro zcela autonomní zásobování montážní linky potřebnými díly. Průmyslový robot bude například zcela automaticky montovat přístrojovou desku jako kompletní modul.

Kromě zkrácení procesů přináší automatizace výhody také pro zaměstnance. Spolupráce mezi zaměstnanci a roboty sníží fyzickou námahu u náročných, ergonomicky nepříznivých úkonů, například při montáži stropu. Rostoucí stupeň automatizace také zvýší kapacitu výroby. Díky tomu bude možné zachovat počet zaměstnanců.

Globální výroba vozidel na platformě MEB

Cvikov zahajuje transformaci výroby značky Volkswagen směrem k elektrické mobilitě. Volkswagen bude vyrábět elektromobily na platformě MEB v 8 závodech na třech kontinentech – v Evropě, Asii a Severní Americe. Tyto závody dohromady vytvoří největší síť na světě pro výrobu elektromobilů.

Výroba Volkswagen ID.3

Výroba Volkswagen ID.3
foto: Volkswagen

Cvikov je v Německu prvním transformovaným výrobním závodem. Závody Emden a Hannover přejdou na velkosériovou výrobu elektromobilů na základě MEB později.

V Číně zahájí v roce 2020 výrobu dva závody MEB, které jsou v současnosti budovány v Antingu/Šanghaji a Fo-šanu. V Severní Americe investuje Volkswagen 800 milionů USD do budoucí výroby elektromobilů v závodě Chattanooga. Všechny uvedené výrobní závody využijí zkušenosti a know-how týmu z Cvikova.

Silný tým

V Cvikově pracuje na výrobě nové generace elektromobilů 8000 zaměstnanců, kteří mají díky rozsáhlému know-how a intenzivnímu úsilí úspěšně za sebou dvouletou transformaci před zahájením výroby.

Volkswagen v této souvislosti spustil mohutnou ofenzivu v oblasti zvyšování kvalifikace. Do roku 2020 bude všech 8000 zaměstnanců dostatečně vyškoleno pro úspěšné zvládání nových úkolů.

Volkswagen se zavázal k zachování tradiční výroby automobilů v Německu a navzdory přechodu na elektromobilitu hodlá svým zaměstnancům zajistit perspektivu dlouhodobého zaměstnání. V Cvikově tento přístup zahrnuje záruku zachování pracovních míst do roku 2029 na základě dohody s podnikovou radou.

Školicí centrum pro elektromobilitu

Volkswagen založil v Cvikově největší školicí institut v automobilovém průmyslu. Do roku 2020 bude všech 8000 zaměstnanců připraveno na nové požadavky a profily pracovních pozic v oblasti elektromobility.

Ve školicím centru pro elektromobilitu bude vyškoleno 3000 zaměstnanců ve specifických odborných oblastech, souvisejících s elektromobilitou. Celkem bude program pro zvyšování kvalifikace zahrnovat 13 000 dnů školení.

Přibližně 1500 zaměstnanců navíc získá kvalifikaci pro práci s vysokonapěťovými systémy. Hlavním tématem bude bezpečná manipulace s vysokonapěťovou technikou. Možné je také další školení na elektrotechnika nebo elektrotechnika se specializací na vykonávání určitých úkonů. Tyto vzdělávací programy jsou ukončeny státem uznávanou zkouškou.

Vzdělávací ofenziva je realizována ve spolupráci se Školicím institutem Volkswagen v Cvikově. Pro tento účel byla vybudována speciální vysokonapěťová laboratoř s elektromobily, upravenými pro výuku.

Kromě přípravného školení základních dovedností ve školicím centru pro elektromobilitu patří mezi hlavní témata školení také oblasti robotiky, velmi vyspělých automatizačních technologií a elektronických systémů vozidel.

ID.3 je elektromobil „made in Germany“

Na vývoji a výrobě modelu ID.3 se podílejí téměř všechny německé provozy značky Volkswagen. Model byl koncipován a vyvinut oddělením technického vývoje a oddělením pro elektromobilitu ve Wolfsburgu.

Akumulátorový systém modelu ID.3 se vyrábí v Brunswicku. Tento závod je v současnosti rozšiřován na kapacitu až půl milionu akumulátorových systémů ročně. Zcela nově vyvinutý systém pohonu MEB dodává závod Kassel, rotory a statory pocházejí ze Salzgitteru.

Jen značka Volkswagen investuje do konce roku 2023 cca 9 miliard EUR do elektromobility – většina této částky je určena pro výrobní závody v Německu.

tisková zpráva

178 Comments on “Volkswagen dnes zahájil výrobu přelomového elektromobilu ID.3”

      1. Ne o trochu, ale o dost. Nejvyšší varianta ID.3 bude za 1,3
        Ne o trochu, ale o dost. Nejvyšší varianta ID.3 bude za 1,3 milionu, srovnatelná LR verze je o 150 tisíc dražší.
        Není také to o třídu menší a horší. Uvnitř je v ID.3 oproti Tesle 3 více místa jak v interiéru, tak i v kufru. Viz krabicový test od Bjørna Nylanda.
        Pouze z pohledu exteriéru se jedná o hatchback, Tesla 3 je sedan.
        Je to tedy spíše o preferenci, zda se vám více líbí hatchback nebo sedan. A obecně styl používání, Tesla je pro fanoušky nových věcí, ID.3 má sice hromadu novinek uvnitř, ale je to prakticky furt klasika. A také zda chcete 4×4 (která je automaticky v LR verzi) nebo si vystačíte s 2×4 u ID.3.
        Je to velmi podobné jako srovnávat S-Klasse a BMW 7. Každé má něco do sebe, každé má něco, co nemá to druhé a je to spíše o tom, zda jste fanda do hvězdy nebo do vrtule.

        1. 150.000? No tak to jsem čekal že VW na tom bude mnohem
          150.000? No tak to jsem čekal že VW na tom bude mnohem lépe. Trochu zklamání.
          ID 3 je velikostně jako Golf. To tvrdí přímo VW. M3 je větší než Golf. Možná má ID3 trochu větší kufr, protože se jedná o hatchback a M3 je sedan ale u prostoru pro posádku bych vsadil na M3.

          Samozřejmě výkonově jsou ty auta úplně někde jinde a za podobný rozdíl ve výkonu se běžně připlácí mnohem více než 150.000. Nemluvě o těch 4×4 vs 2×4

          Přidej si k tomu Supercharger network, OTA updates, spoustu funkcí navíc jako je Sentry Mode, rychlejší nabíjení.

          Hlavní argument pro ID3 je asi rozsáhlejší servisní síť. Ale nevím, jestli ti opraví elektromobil v každém autorizovaném servisu.

          Tím nechci říct, že ID3 je špatné auto. Právě naopak. Myslím že se hodně povedlo a své zákazníky si najde. Jenom bych čekal výraznější cenový rozdíl oproti M3. Zvlášť když Tesla musí platit 10 procent clo a transport z USA, které samy o sobě dělají více jak těch 150.000 rozdílu.

          1. Můžeme se na to koukat i tak, že ID.3 začíná na cca. 780
            Můžeme se na to koukat i tak, že ID.3 začíná na cca. 780 tisíc (30000 eur) a Tesla 3 začíná těsně pod 1,2 milionu, to je rozdíl už 420 tisíc a to je dost. Ale tak to srovnávat nejde, jsou to odlišná auta pro odlišnou skupinu uživatelů.

            Velikostně je to Golf zvenku a Passat zevnitř, takto to prezentuje samotný VW a co jsem koukal na videa, něco na tom bude. Samozřejmě, je potřeba počkat na testy.

            Sám jsem zvědavý, jak si povede a kolik se jich prodá, res. jestli jich VW vyrobí dost, aby uspokojil poptávku.

          2. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Tohle mne napadlo,
            Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Tohle mne napadlo, když jsem četl Váš příspěvek. 🙂

            1) Jestli je 150 tisíc málo nebo ne, to ať si posoudí každý podle své peněženky. Z mého pohledu, proč by VW mělo být automaticky o hromadu peněz levnější než Tesla, to fakt netuším. (viz poslední bod)
            2) Ano, že ID.3 je hatchback a Tesla 3 sedan už jsem psal. Nicméně pokud byste si našel aspoň ten test, tak byste zjistil, že ID.3 je uvnitř větší jak v kufru, tak i u posádky. To není info od VW, to je info od majitele Tesly 3.
            3) Ano, výkonově je to naprosto něco jiného jiného, především pokud opravdu potřebujete 4×4, tak asi u VW byste musel čekat na ID.4.
            4) SC je hezká věc, ale kolik jich tu je? K VW dostanu kartu, která mi umožní nabíjet u ČEZu, EONu, Pre, atd., včetně dalších v EU a včetně sítě Ionity. Vše souhrně pak na jedné faktuře.
            5) Ano, má to OTA, Autopilota, atd. Zase ID.3 má třeba head-up s AR, masáže, matrixový světla. Jak jsem psal, každé auto má něco, co to druhé nemá. Je to především o tom, jaké jsou vaše priority.
            6) Ano, Tesla 3 je určitě navýšená o clo a dražší transport. Nicméně za mne, viděl jsem už pár Tesel a když bych to měl hodnotit jen podle kvality zpracování, tak nevidím důvod, proč by Tesla měla být dražší než auto podobné kategorie od jiného výrobce. Ale to je jen můj pohled. Cena se nikdy neodvíjí podle nákladových cen (byť samozřejmě je v zájmu výrobce, aby cenu držel nad náklady), ale podle toho, kolik je ochoten zákazník utratit.

            1. Sorry ale tohle nemá nic společného s bitím psa. Je to
              Sorry ale tohle nemá nic společného s bitím psa. Je to obyčejné porovnání dvou aut. Model 3 toho nabízí prostě daleko více než ID3. Rozhodně více, než co by odpovídalo rozdílu 150.000. To je částka která znamená hodně v kategorii entry vozů, ale ne u aut točící se kolem 1 a půl miliónu. Zde může 150.000 udělat jiný výběr motorizace a jak jsme se shodli, tak ID3 a M3 jsou v tomhle ohledu úplně jiná kategorie.

              Porovnání vnitřních rozměrů pomocí krabicového testu je spíše k pousmání, než aby to cokoliv znamenalo, zvlášť když ID3 zde sbírá body za hatchback a rovnější střechu hodící se právě pro krabice 🙂

              Ta karta na nabíječky je určitě skvělý nápad, který by řadu lidi mohl přesvědčit. U nás. Jenomže my jsme opravdu malý rybníček a prodeje elektromobilů v ČR neznamenají vůbec nic. O úspěchu vozu rozhodnou trochu jiné trhy s trochu jiným pokrytím SC.

              Opravdu se nesnažím ID3 nikterak hanit. Jenom se mi zdá, že to bude mít za tuhle cenu opravdu těžké ve srovnání právě s M3. Očekával jsem rozdíl někde kolem 300 tisíc. Pak by to byla opravdu výhodná koupě.

              1. No, ještě jednou, 150 tisíc mně třeba nepřijde málo,
                No, ještě jednou, 150 tisíc mně třeba nepřijde málo, pokud se bavíme o plně vybavených verzích. A pokud budeme srovnávat standardně vybavené verze, tak tam ten rozdíl bude ještě větší než 150 tisíc (stačí se podívat na cenu OD kolika se prodávají). Ne každý potřebuje/chce 4×4, aby mu to stálo za těch 150 tisíc a více (v případě normální výbavy).

                Co se týče vnitřních rozměrů, tak popíráte sám sebe. Nejdříve tvrdíte, že Tesla 3 je pro posádku větší (dokonce se chcete vsadit), abyste teď tvrdil, že ID.3 má větší prostor pro posádku díky rovnější střeše. Abych to rozseknul. Vy jste v ID.3 neseděl. A pokud Bjørn Nyland, jakožto fanoušek Tesly a aktuálně majitel Tesly 3 prohlásí při tom jeho testu, že ID.3 je uvnitř větší než Tesla 3, s kterou denně jezdí, tak budu spíše věřit jemu než Vám (neberte to prosím nijak osobně).

                Ta karta je celoevropská, tzn. Němci dostanou tu samou kartičku s tím samým pokrytím. Chcete mi snad tvrdit, že SC síť v EU je větší než součet ostatních poskytovatelů, kteří se schovají pod kartu od VW?

                Co se týče prodejů (ať už v ČR nebo EU), jsem ochoten vsadit karton svého nejlepšího vína, že prodeje ID.3 bude v EU (a i v ČR) úspěšnější než Tesla 3. Hoďte něco hodnotného do sázky a za rok se tu můžem sejít. 🙂

                1. Ani jednou jsem nenapsal, že ID3 má větší prostor pro
                  Ani jednou jsem nenapsal, že ID3 má větší prostor pro posádku. Má vhodnější prostor pro uložení krabic na banány. Takže jestli máš v úmyslu převážet banány, tak je ID3 ta správná volba 🙂 ID3 mi naopak přijde výrazně menší v prostoru pro posádku co jsem se díval na záběry.

                  Nevím jaký je součet všech nabíječek všech poskytovatelů. Vy zapomínáte na zásadní věc – Tesla může nabíjet u ostatních poskytovatelů. Ostatní automobilky na SC nabíjet nemůžou. Krom toho nabíječek schopných poskytovat takové nabíjecí proudy jako SC není mnoho.

                  Mě by vůbec nevadilo, kdyby ID3 byl skvěle prodávaným autem a VW bych to přál. Proto nemám v úmyslu se sázet na jeho neúspěch. Ale nezapomeňte jak dopadla další konkurence v podobě BMW i3, Chevrolet Bolt, Kona nebo Ioniq.

                  Nepodceňujte Teslu. Mnozí už podceňovat přestali 🙂
                  https://www.afr.com/companies/transport/bmw-scares-staff-by-showing-them-elon-musks-face-on-a-giant-screen-20170427-gvteh8

                  Nezapomeňte, že úspěch VW v elektromobilech znamená úspěch Tesly.

                2. Pardon, za tohle se omlouvám, přehlédl jsem, že jsem to
                  Pardon, za tohle se omlouvám, přehlédl jsem, že jsem to řekl já. 🙂

                  Ano, Tesla může nabíjet u SC a zároveň u všech ostatních. Problém ale, je, že si musíte vyběhat kartičku pro každého poskytovatele. Kdežto VW má sdruženou síť a jsem si jist, že součet a hustota této sdružené sítě VW je větší než SC.

                  Nezapomínejte na jedno. ID.3 je stejně praktické jako golf. A to říkám jako majitel i3, s kterou jinak jsem nesmírně spokojen. Už jen praktičnost (resp. všetrannost) je výrazně u ID.3 vyšší a vzhledem k podobnosti s Golfem je jasné, na jakou skupinu majitelů míří.
                  Jinak BMW je s i3 spokojeno, prodeje rostou každým rokem, vývoj už je dávno zaplacen a šéf íčkové divize se nedávno vyjádřil, že výroba jede dál, když každá i3 je v podstatě už jen zisk s minimálními náklady. U ostatních nevím, jaké měli plány prodejů.

                  Tak je mi jasné, že s úspěchem VW se sveze i Tesla (stejně jako všichni ostatní). Což je jedině dobře. Tesla otevřela trh a teď se čeká na to první auto pro větší masy. Jen houšť a častěji.

                3. Je tu jedna zasadni vec proc tech 150 000 je proste prd…
                  Je tu jedna zasadni vec proc tech 150 000 je proste prd… Jeste jsem nevidel auto, ktery nema porodni bolesti u prvnich serii… a budou toho hooodne ladit a programovat… nevsim jsem si, ze by meli update SW na dalku… zkusenosti nulovy… jdu do tesly… a staci mi pro manzelku ta nejlevnejsi… nepotrebuji dojezd jak krava… nejdal jede do PHY coz je na otocku 200km… ten risk, ze budete prvni mel byt zvyhodnen daleko vice… tot muj nazor…podlozen tim, ze jsem mel jiz auto z prvnich serii a ne levny – WV TOuareg… a prvni rok porad naka svolavacka…

                4. Tak jednak těch 150 tisíc je hrubý odhad, ten rozdíl bude
                  Tak jednak těch 150 tisíc je hrubý odhad, ten rozdíl bude většinou větší. Když plně vybavím Teslu 3, tak jsem až skoro na 1,7 milionu. Ale to je jedno.
                  Vaše poznámka je mimo, protože ten cenový rozdíl tady bude i po první sérii, kde samozřejmě máte pravdu, že první rok bývá prakticky vždy problémový než se to ustálí. Ale to je už jiné téma, o kterém tady není řeč. Na druhou stranu, ještě jsem nepotkal majitele Tesly, který by neměl nějaký problém a ta už se vyrábí léta. Tam je to asi permanentní první série. 🙂
                  Co se týče OTA updatu, tak pokud je to pro vás zásadní problém, tak to jste asi před Teslou jezdil na koni, protože Tesla je prakticky první, kde to funguje. A ani SW update vám nevyřeší mechanické problémy typu vadný motor či problémy s poloosami u výkonnějších verzí.
                  Jinak OTA update má i ID.3, ale ještě to asi ladí, ale bude ho mít. Někde jsem i četl, že práce na OTA update pro ID.3 byl důvod, proč se zdržela premiéra nového Golfu.
                  Každopádně našel jsem zásadní důvod, proč nejít do ID.3 1st Edition. Jsou tam 3 výbavové linie, které nelze měnit (kromě laku a barvy interiéru) a ani v té nejvyšší za 1,3 mega není tepelné čerpadlo, což považuji za fail jako prase.

                5. Tak na koni jeste jezdit neumim… ale treba jednou… OTA –
                  Tak na koni jeste jezdit neumim… ale treba jednou… OTA – me se to prave libi jako zasadni inovace… ano mechanicke problemy Vam to neodstrani, ale to tak nejak doufam, ze me nepotka… Mam kolem sebe lidi co maji teslu koupenou 2018+ a nikdo si na nic nestezuje… az na to slicovani… to porad moc nic… vadny elektromotor… mno…jako jo… ale… vzhledem k technologii vyroby a docela o ni neco vim, to je veeeelmi mala pravdepodobnost – je to jednoduche zarizeni…a ano taky se mi nelibi ten jejich papir s milionem v zakladu, kde krome velke baterky nic neni.. atd atd… vemu zenu do Letnan a uvidime… co svet jeste nevidel 🙂 ale jelikoz se ji ani design id moc nelibi, bude to asi jasne… 😉

                6. Mě se updaty OTA samozřejmě líbí taky, ale není to pro
                  Mě se updaty OTA samozřejmě líbí taky, ale není to pro mě zas taková věc, abych si auto bez toho nekoupil. A u Tesly jsou OTA updaty nutnost, protože by se jinak Tesla utopila v nákladech na svolávačky. Není moc příjemné, když jedete Blankou a Tesla 3 vám zhasne displej, jako se teď stalo Petrovi Márovi a vůbec nevíte ani jak rychle jedete. 🙂 Nicméně tady jsem si poslechl jeho pohled na rozdíl mezi Teslou a jinými auty http://j.mp/2NDSIRe a musím přiznat, že má pravdu. Tesla je primárně SW firma, klasická automobilka je spíš HW firma a je to pak na preferencích každého člověka, jaký přístup se mu líbí víc.
                  Jestli máte kolem sebe tolik lidí, co mají Teslu 2018+ a nemají jediný problém (slicování ale já třeba beru stále za chybu a ne vlastnost), tak jim gratuluji. Já znám třeba člověka, co u Performance S verze už má v 60 tisících km 3. zadní motor.
                  Každopádně pokud spěcháte, tak Teslu můžete mít už přivezenou z fabriky v zimě. ID.3 reálně bude až příští léto (mimo 1st Edition).

                7. Tak na letiste jezdej tri majitele a povidame si… dve Ska a
                  Tak na letiste jezdej tri majitele a povidame si… dve Ska a jedna trojka… a… zatim jako dobry maj cca 20-50k najeto, jako SW problemy po updatech take meli… u letadel taky nevadi kdyz zhasne display :)… teda pokud nejste v IMC – v mraku, pak to je problem :), hlavni je ze to jde ridit a motor maka… jinak souhlasim s tim, ze tesla je SW firma, co se uci HW a naopak… divim se ale, ze odejde elektromotor… bud maj kazovou vyrobu a setrej a nebo je neco poddimenzovane vzhledem k tomu jak majitel jezdi 🙂 a jakej vykon z toho taha…

                8. Ano, za b) je správně. Tesla vám totiž prodá performance
                  Ano, za b) je správně. Tesla vám totiž prodá performance verzi, obrovský výkon, ale neumí nadimenzovat mechanické věci, aby to něco vydrželo.
                  Nejlepší je si koupit jen LR verzi, která má také dostatečný výkon, ale mechanika ty menší výkony už ustojí mnohem lépe.
                  Jinak taky jsem lítal, ale pokud by mi zhasl displej a pro nahození bych musel vypnout/zapnout celé letadlo, tak to by nebylo asi moc košer. 🙂

                9. Zaslechl jsme ve videu spravne, ze pak jeste musi nechat
                  Zaslechl jsme ve videu spravne, ze pak jeste musi nechat hodinu auto vypnute? Takze jak Vam zhasne v letadle displej, nejen ze vypnout, zapnout, ale mit mezi tim hodinu mezeru. Pak uz nezbyva nez poprat stastny let 🙂

                10. Je to v jiném videu. Nicméně je to jedno. V jiném autě se
                  Je to v jiném videu. Nicméně je to jedno. V jiném autě se mi to nestalo, aby mi zhasl tachometr na kokpit disleji nebo jak se to jmenuje ten screen místo budíků. 🙂
                  Neustále se snažíte zlehčovat věci, které by se prostě dít neměly. Není to vlastnost, ale chyba.
                  Jak někde říkal Petr Mára, že on sám s Teslou 3 nemá problémy, že ho ten sw přístup Tesly baví, ale manželce by to auto nekoupil. Jsem na tom stejně. Budu měnit i3 buď za Teslu 3 nebo ID.3 (kvůli tažnému na kola). A manželce, až doběhne záruka na Q7, tak pokud půjde do elektra, tak radši e-tron.

                11. Nejspis jsme se spatne vyjadril. Nemelo to byt zlehcovani,
                  Nejspis jsme se spatne vyjadril. Nemelo to byt zlehcovani, spis to melo ukazat, ze to opravdu neni normalni a muze to vest k fatalnim dusledkum. Copriste zhasne? Brzdy (pokud dokazali SW updatem zvysit jejich intenzitu, asi na ne ma nejaky SW a bug vliv)?
                  Jsko programator vim, ze SW obsahuje chyby (navic si to uvedomil cely svet ve spojitosti se 737 MAX), ale kdyz se najde u neceho tak zasadniho, tak na analyze a odstraneni delam bez spanku, dokud nevyresim. Humor jsem pouzil, abych podtrhl tu absurditu, ze to nekdo dokaze povazovat za neco, s cim se da zit a nebere to jako alarm pred necim daleko horsim.

                12. 737 MAX bol zle navrhnuty hardverovo a snazili sa zle
                  737 MAX bol zle navrhnuty hardverovo a snazili sa zle umiestnenie motorov (prilis vpredu pred kridlom) vyriesit softverom, co sa im nepodarilo a zrejme ani nikdy poriadne nepodari.

                13. Kone nedoporucuji, podle meho (a asi bych to dokazal i
                  Kone nedoporucuji, podle meho (a asi bych to dokazal i podlozit vypoctem) bude TCO daleko horsi jak normalni auta a to i vcetne ID3 nebo Tesel. Navic je to dopravni prostredek opravdu jen kolem komina (daleko blize jak trojcata). No a taky nesrovnatelne vice zere pri dalnicnich rychlostech 🙂 Navic se na nem blbe jezdi v desti a nejhorsi je, ze jezdit musite. Kone musite projet kazdy den, jinak chradne, ale to se na druhou stranu da obstarat 12ti letejma fanynkama. Horsi je to s peci, ktera je daleko intenzivnejsi jak u Ferrari. No a dost by me zajimala sklenikova stopa – metan pri rihani (asi 4x mene jak u hoveziho) a CO2 pri 20 km / hod 🙂 Ale jelikoz spasa travu, tak bude nejspis neutralni, pokud tu travu nekdo sece (nemotorovou) kosou a obraci hrabima.

                14. Jojo, kamarádka je koňařka a TCO je u koní naprosto
                  Jojo, kamarádka je koňařka a TCO je u koní naprosto šílený. Teď kupovala nějaké hříbě, dala za něj 30 tisíc €. Měsíční náklady na ustájení přes 10 tisíc. No prostě šílený. 🙂 A když mi ukazovala stáj a ukázala na jednoho koně a řekla, že stál skoro 200 tisíc €, tak mě vomejvali…

                15. Tak nemel jsem zrovna na mysli anglickeho plnokrevnika. Ono i
                  Tak nemel jsem zrovna na mysli anglickeho plnokrevnika. Ono i v pripade velmi nenarocneho hucula (ktery se po vetsinu roku napase a oves date jen minimalne) to bude vyrazne horsi jak u auta.

                16. S těma problémama Tesly je to mediálně hodně zveličené.
                  S těma problémama Tesly je to mediálně hodně zveličené. Četl jsem několik článků lidí z jiných automobilek, kteří říkali, že to co se dělo v Tesle s Modelem 3 ze začátku výroby se děje u ostatních automobilek naprosto běžně. Například že 100 procent vyrobených aut musí jít první do servisu na opravu než jdou k zákazníkovi, než se odladí výrobní linka. Jenom se to tolik nemedializuje.

                  Ale Tesla zabojovala a dnes je počet problémů u nově vyrobených aut hluboko pod průměrem v automobilovém průmyslu. Průměr je 91 závad u 100 vyrobených aut, kterých si zákazník všimne v prvním měsíci, ať už jsou to různé oděrky na barvě nebo sřípající plasty. Tesla s Modlem 3 klesla z nějakých 101 závad na nynějších 35. Tedy dnes má Model 3 2,5x menší závadovost než je průměr. Jenom když je něco špatně u Oktávky, tak to nikoho nezajímá, ale jak je něco špatně u Tesly, tak se o tom píše všude 🙂

                  https://www.bloomberg.com/graphics/2019-tesla-model-3-survey/

                17. Tak to jste objevil, že 1+1=2. 🙂 To je naprosto normální,
                  Tak to jste objevil, že 1+1=2. 🙂 To je naprosto normální, že začátek výroby se ladí a bojují s tím každé automobilky. Já jsem přece netvrdil, že jiné automobilky vyrábí s minimem chyb hned od první série.
                  Já také nepopírám, že Tesla na sobě nezapracovala a nezlepšila se. Ale stále to není na běžné úrovni. Ale bohužel je to i tím, že u Tesly se tolerují prohřešky, které už se berou u ní jako za běžnou vlastnost, kdežto u jiného auta by to byla závada (např. ono pořád omílané slicování) Nebo třeba výměna střechy. 🙂 http://j.mp/34ASuS0
                  Prostě Tesla má pořád problémy s kvalitou aut, ale to nijak nesnižuje to, že to jsou super auta. Jen to nechce koukat na to přes růžové brýle.

                18. Pokud máte u Tesly 2,5x menší výskyt problémů než je
                  Pokud máte u Tesly 2,5x menší výskyt problémů než je průměr, tak těžko můžete tvrdit, že kvalita je podprůměrná.

                19. Asi jste nečetl tento podstatný odstavec v tom článku:
                  A

                  Asi jste nečetl tento podstatný odstavec v tom článku:
                  A limitation to Bloomberg’s Tesla-only survey is that it doesn’t provide comparable insights about longer-established automakers. One of the industry’s biggest survey providers, J.D. Power, reported an industry average of 91 problems per 100 cars in 2019. MAJOR DIFFERENCES IN SURVEY METHODOLOGIES MAKE DIRECT COMPARISON IMPOSSIBLE. For example, J.D. Power asks owners for problems discovered in the first 90 days, versus the initial 30-day period in the Bloomberg survey. Tesla hasn’t been included in J.D. Power’s annual surveys.

                  Fakt si sundejte růžové brýle. Tesla je automobilka se skvělým přístupem, který i mne vyhovuje a jsem ochoten uvažovat o Tesle 3 jako náhradě za i3 (kvůlu tažnému), ale to přece neznamená, že budu přehlížet to, co nepřehlížím u ostatních.

                20. Já ho četl, ale jiná data prostě nejsou. A taky mi ale
                  Já ho četl, ale jiná data prostě nejsou. A taky mi ale došlo, že pokud je na autě nějaká závada z výroby, tak měsíc bohatě stačí na to, abyste ji objevil. Například skřípání, nefungují reproduktory, oděrkyn a barvě. 90 procent těchto závat objevíte během týdne nebo i jednoho dne. Rozdíl mezi 30 dny a 90 dny nebude trojnásobek, ale možná tak 5 procent. Takže pokud má Tesla 2,5x menší počet hlášených závad z výroby než je průměr, tak tomu tak i je.

                  A pokud už to mermomoci nechcete srovnávat s jinýma automobilkama, tak minimálně to značí, že Tesla za poslední rok výrazně zlepšila kvalitu.

                21. Víte, když data nejsou a přímo to tam píšou, tak to
                  Víte, když data nejsou a přímo to tam píšou, tak to opravdu není argument pro srovnání s čímkoliv jiným a že si můžete domýšlet. To je přesně ten rozdíl fakty a dojmy. Je použita naprosto jiná metodologie a nelze si domýšlet, jako to děláte Vy. Prostě když nic nemáte, tak nic nemáte.
                  Kdyby to šlo, jak to dopočítáváte Vy, tak myslíte, že oni sami by to nemohli udělat? Naštěstí jsou oproti Vám seriózní a než aby si vymýšleli, tak napíšou, že to nelze srovnávat s čímkoliv jiným a tak to i napíšou. Vy si prostě chybějící data domyslíte a vydáváte to za fakta.
                  Nelze diskutovat s někým, kdo si vymýšlí neexistující argumenty, aby mu vyšla jeho pravda. Přeji hezký zbytek týdne.

                22. Ne, naprosto jiná metodologie není použitá. jen časový
                  Ne, naprosto jiná metodologie není použitá. jen časový rámec. Většina závad u Tesly se týkala spár mezi plechy a problémy u barvy. Tedy věcí, které zjistíte během 1 dne. Proto můžu velmi přesně odhadnout, že rozdíl mezi 30 a 90 dny bude zanedbatelný. Mimochodem přesně takhle to ve zmíněném článku taky porovnávali. Kdyby čísla nebyla vůbec srovnatelná, tak je v první řadě vůbec neuvádějí.

                  A než se začnete uchylovat k osobním útokům, tak byste měl pochopit aspoň to co jsem vám napsal – výrazné zlepšení ve kvalitě za poslední rok. To že opakujete nesmysly o špatné kvalitě, byť s tím máte nulovou zkušenost, to už nechám na vašem svědomí.

                23. Mimochodem není úplně fér započítávat do ceny Modelu 3
                  Mimochodem není úplně fér započítávat do ceny Modelu 3 performance verzi a autopilot, které ID3 vůbec nenabízí. Srovnávejme srovnatelné.

                24. Já jsem nepočítal performance verzi. Nicméně ale
                  Já jsem nepočítal performance verzi. Nicméně ale obráceně zase musíte u ID.3 odečíst věci, které Tesla 3 nemá. A jsme tam, kde jsme byli. 🙂

                25. Určitě ne na 300.000 rozdílu. Těch 150.000 tak odpovídá
                  Určitě ne na 300.000 rozdílu. Těch 150.000 tak odpovídá

                26. Já zase tvrdím, že určitě jo. 🙂 Tohle rozsekne až
                  Já zase tvrdím, že určitě jo. 🙂 Tohle rozsekne až podrobný ceník, který nemáme nikdo v ruce. K nevýhodě Tesly je i to, že LR verze se nabízí jen jako 4×4 v plné výbavě, takže ten rozdíl tam takový bude, pokud třeba budu chtít ID.3 s velkou baterkou, ale malou výbavou, kterou daný člověk třeba nechce.

                27. Ceník ID.3 to nerozsekne, protože nikdo ani zdaleka
                  Ceník ID.3 to nerozsekne, protože nikdo ani zdaleka netušíme, jakou cenu/výbavu/varianty bude mít TM3 v druhé polovině příštího roku 🙂
                  Od začátku prodeje bylo už 15 změn v cenách, výbavě a verzích:
                  Model 3 Price History

                28. No to netušíme ani u ID.3,, jak to bude vypadat v druhé
                  No to netušíme ani u ID.3,, jak to bude vypadat v druhé polovině příštího roku. 🙂
                  Ale aspoň můžeme porovnat aktuální stav.

                29. Asi mi kdesi cosi uniklo, jaké nabíječky obsahuje VW
                  Asi mi kdesi cosi uniklo, jaké nabíječky obsahuje VW sdružená síť ?

                30. Tady v Čechách z těch největších sdružuje ČEZ, EON a
                  Tady v Čechách z těch největších sdružuje ČEZ, EON a PRE (+Ionity).

                31. Aha, dík. No tak to je teda sakra výhoda, mít místo tří
                  Aha, dík. No tak to je teda sakra výhoda, mít místo tří čipů jenom jeden (teda pokud to tak je a nedodají ty tři). Ale budiž.snad se toho jednou dočkáme fšichni.

                32. No, výhoda to je. Nemusíš uzavírat smlouvu s žádným s
                  No, výhoda to je. Nemusíš uzavírat smlouvu s žádným s nim, přijde ti jen jedna sdružená faktura a hlavně když vyrazíš do zahraničí, tak nemusíš nic řešit. Za mě velké plus.
                  Já mám teď v autě asi 6 kartiček. Kdežto když jdu tankovat se spalovákem kamkoliv, používám také jen jednu kartu.

                33. Pokud to funguje i v zahraničí u ostatních provozovatelů
                  Pokud to funguje i v zahraničí u ostatních provozovatelů nabíječek, tak dobrý. Už to funguje ?

                34. Nevím. Jelikož ID.3 ani není na trhu, tak asi ne. Kartu ti
                  Nevím. Jelikož ID.3 ani není na trhu, tak asi ne. Kartu ti dají až k autu.

                35. Pokud by to fungovalo na všechny, bylo by to super, ale o tom
                  Pokud by to fungovalo na všechny, bylo by to super, ale o tom silně pochybuju. Jo kdybych s ní dojel přes Německo a Francii k atlantiku bez přemýšlení, kde a u koho budu nabíjet, tak klobouk dolů. Myslím, že to bude pouze na ty společnosti, co jsi uvedl, takže mimo ČR jen Eon a Ionity.
                  Venku se dá nabíjet s kartou od jedné společnosti i u jiných, ale to už je podstatně dražší.

                36. No, hypoteticky máte pravdu. Nicméně ta karta není od
                  No, hypoteticky máte pravdu. Nicméně ta karta není od importéra VW ČR, ale od mateřského koncernu. Tato karta je od německého Volkswagenu, takže se mi zdá velmi nepravděpodobné, že by německý VW pokryl kartou téměř kompletně jen ČR a třeba berlínskému zákazníku řekl, že může nabíjet na 90% stanicích v ČR a v Německu jen u Ionity a EONu… 🙂

                37. Nechme se překvapit, třeba to bude příjemné
                  Nechme se překvapit, třeba to bude příjemné překvapení.
                  Každopádně držím palce ať se jim ta ekára povede a třeba si ji koupím, bo E-Nira se ňáko nemůžu dočkat.
                  Jinak k tomu atlantiku jsem, byť to místy bylo dobrodružství, dojel. Teda i zpátky. Takže jde to, přátelé, nicméně chápu, že takový způsob cestování není pro každého – míněno v dobrém slova smyslu.

          3. Vidím jedno zásadní plus, které jste u ID nezmínil a tím
            Vidím jedno zásadní plus, které jste u ID nezmínil a tím jsou právě menší rozměry v městském provozu – prostě se snáz zaparkuje a to je velké plus – pro řadu uživatelů zásadní. Je nutné si pamatovat, že trojka i ID jsou pro lidi jednoautové, tedy potřebují auto univerzální

    1. Pokud si pamatuji, tak ta 1st edition má být za 40000 eur,
      Pokud si pamatuji, tak ta 1st edition má být za 40000 eur, jinak základ těsně pod 30000 eur. Čiže bude to o něco levnější než Tesla 3, o něco i menší, ale zase pro spoustu lidí praktičtější než sedan a koupí si to spíš než nějakou Ameriku 🙂

      1. Pozor nákladový užitný prostor je u iD3 větší než u M3
        Pozor nákladový užitný prostor je u iD3 větší než u M3 a taky větší než u e-Golfa, měřeno banánovejma krabicema 🙂

        objem kufru/objem se s klopenejma sedačkama

        Volkswagen ID.3 – 7/19
        Hyundai Ioniq – 6/18
        Nissan Leaf 2013 – 5/18
        Tesla Model 3 – 6+1/17
        VW e-Golf – 5/16

        https://insideevs.com/news/375715/volkswagen-id-3-banana-box/

        1. Jak jsem psal níže, tak banánový test není exactní
          Jak jsem psal níže, tak banánový test není exactní měření 🙂 Bjorn sám na videu říká, že v Tesle je ještě hodně místa, ale kvůli karosérie tam více krabic nedostane. Designeři v Tesle nepočítali s banánovým testem při návrhu 🙂

          1. Tak sice to není ideální ale nejvíce se to blíží
            Tak sice to není ideální ale nejvíce se to blíží realitě.
            K čemu je mi prostor v litrech, když kvůli tvaru karoserie ho nejsem schopný využít.
            Kufr hlavně potřebuju k tomu, když prostě něco vezu a většinou to jsou nějaký krabice 🙂
            Volně sypané tenisáky nikdo moc nevozí 🙂

            Třeba ION dopadl v krabicáku na svojí velikost docela dobře. A musím to potvrdit. Přestěhoval jsem v něm komplet domácnost. Velkým autem s vozejkem jsem jel asi 3x, abych odvezl skříně a postel.
            I sporák jsem si v IONu přivezl 🙂

              1. Pro mě to smysl má. Měřím 202 cm. 🙂 Jinak já mám rád
                Pro mě to smysl má. Měřím 202 cm. 🙂 Jinak já mám rád vzdušná auta. Když přesednu z i3 do Octávky, tak mám pocit klaustrofobie, byť papírově je Octávka o chlup větší.
                Každopádně pokud spokojený majitel Tesly 3 prohlásí, že je v ID.3 více místa, tak nemám důvod mu zatím nevěřit.
                Nám ostatním nezbývá nic jiného, než si dojít na e-salon a ověřit si to až tam.

                1. Pravda. Je nutné si počkat až na někoho kdo má možnost
                  Pravda. Je nutné si počkat až na někoho kdo má možnost porovnat v reálu obě auta.

    1. Tak cena je orientačně známa, bylo to hned v několik
      Tak cena je orientačně známa, bylo to hned v několik článcích. U nejmenší (myslím kapacitou baterie) varianty startuje okolo 33 000,- Eur takže to bude někde okolo 850 000,- takže na 400 vskutku klidně zapomeňte.
      Ale upřímně, i těch 850 je skvělých není důvod aby stálo méně – důležité je, aby mělo to životnost. Ideální by bylo kdyby vydrželo 20 let nebo milion km. Pak ať klidně stojí milion.
      Kdyby stálo pod půl míče, tak se jich zas začne prodávat statisíce a miliony jako levných spalováků a protože by té ceny docílili nekvalitou zejména baterie (a i jiných dílů) do pár let zaplavíme planetu nepojízdnými vraky EV.

      Ne ne, jen ať pěkně stojí čtyřnásobek adekvátního spalováku, ale ať taky čtyřnásobek vydrží.

      1. Cena by měla startovat pod 30 tisíc
        Cena by měla startovat pod 30 tisíc eur.
        https://www.adac.de/der-adac/motorwelt/reportagen-berichte/auto-innovation/vw-id-3/

        Je to cena obvyklá pro elektromobil, resp. řekl bych vzhledem k EV konkurentům je to cena dobrá.

        A myslím, že většina zákazníků netouží po autě, co vydrží 4x více, ale stojí taky 4x více. Radši levné auto a po 5-8 letech vyměnit. Stejně to zastarává, tak proč si to držet, někomu pak ještě udělá službu jako ojetina 🙂

        1. Jenže přesně tenhle systém koupit levnou variantu na
          Jenže přesně tenhle systém koupit levnou variantu na čtvrtinový čas, je na celé osobní mobilitě to neekologické.
          Lidi se pořád hádají, zda je méně ekologický spalovák s těžbou ropy, nebo EV s těžbou surovin a zdroji elektřiny na dobíjení.
          A přitom na tom celém je neekologická právě ta spotřeba, ta obrátkovost.
          A v tomhle právě dává (nebo skoro už bych měl psát dávala) elektromobilita největší naději. Kdyby EV zůstali od milionu nahoru, a spalováky byly restrikcemi vytlačeny z trhu, tak by si lidi na auto dlouho šetřili, nebo jej dlouho spláce a nebylo by takové konzumní zboží – kup – prodej – zahoď – kup jiné.
          Na druhou stranu by to samozřejmě vyžadovalo od automobilek aby výrobě věnovali 4X větší péči a to auto bylo vyrobené s patřičnou životností. Jak jsem psal 20 let, nebo milion km by byl základ.

          Výsledek –
          3X méně vyrobených aut – přitom výdělek stejný – (je jedno, zda prodám 4 auta za 250k nebo jedno auto za mio).
          3X méně vraků / recyklace
          3X méně vytěžených surovin
          3X méně času ztráveného jejich výrobou (klidně by stačil tří až čtyřdenní pracovní týden, nebo čtyřhodinové pracovní doby při totožných platech a zbylo by mnohem více času na žití.

          atd…

            1. A to je to co ji vede do záhuby…
              Dokud si lidi neuvědomí,

              A to je to co ji vede do záhuby…
              Dokud si lidi neuvědomí, že jsou zdroje omezené (zejména ty neobnovitelné / nerostné) a že po nás nebude potopa, tak nám není pomoci, můžeme dělat elektromobilitu, čistit lesy, tahat mikroplasty z moří atd…
              Jediné jak zajistím trvale udržitelný stav je, nespotřebovávat nad rámec racionální potřeby.
              Je jedno jestli spalovák, HEV, PHEV, BEV – nejlepší auto je to které nevyrobíme.

              1. Lidi si to neuvědomí nikdy, nemáme to v povaze. V tomhle s
                Lidi si to neuvědomí nikdy, nemáme to v povaze. V tomhle s vámi naprosto souhlasím. Myslet si že zachráníme planetu výrobou desítek milionů (ikdyž patrně emisně méně naáročnějších) vozů je prostě naprostý nesmysl.

          1. Žádnou naději na vámi popsaný systém vám EV nedají, to
            Žádnou naději na vámi popsaný systém vám EV nedají, to je utopie 🙂 Prostě nikdo nebude masově kupovat auta za milion, když do teď stejná auta byla za půl mega a méně. A nemá na tom zájem ani autoprůmysl.

            A ta obrátkovost taky nesouvisí moc s cenou. Jsou lidi, co klidně koupí auto za skoro 2 mega, najedou 250 tisíc a za 5 let to s obrovskou ztrátou prodají, i když to auto ještě v pohodě jezdí a slouží – jedno takové jsem před rokem koupil 🙂 Protože pro firmu nemá z účetného hlediska smysl si takové auto držet. A u nás jde do firem většina aut, u soukromníka se ta auta objeví až právě za těch 4-5 let.

            Elektroauta nebudou výjimkou, ten systém bude fungovat stejně nebo velmi podobně. To, že by si uživatel nechal 20 let jedno auto a najel v něm milion není absolutně reálné a nebude ani když všechna auta budou BEV.

            A důležitá věc nakonec… ten systém, co popisujete by neznamenal méně aut, těch aut by bylo v ulicích stejně, akorát by se tak netočila.

            1. No já bych si tím tak jist nebyl.
              Já už jsem generace

              No já bych si tím tak jist nebyl.
              Já už jsem generace řekněme za zenitem (přece nenapíšu že jsem starej že 🙂 ), a přesto jsem přistoupil na sdílení auta, pravda z počátku jsem se cítil nějak divně – vždy jsem měl SVÉ auto. Bylo jen a jen moje – ale dnes zpětně vidím, že jsem jej fakt nepotřeboval, že to byla jen iluze – vlastnil jsem věc do které jsem jen sypal peníze pro falešný pocit vyššího společenského statusu.
              A vidím kolem sebe mnoho před zenitových kolegů a lidí, kteří už nechtějí vlastnit nejen auto, ale spoustu dalších věcí. Znám i člověka, který už nemá ani své vlastní oblečení tedy spodní prádlo ano, ale boty a bundu má na splátky. Mnoho mladých kolegů už ani nechce řidičák apod…
              Svět se mění…

      2. Tak samozřejmě lidé by chtěli kvalitní auto za 800
        Tak samozřejmě lidé by chtěli kvalitní auto za 800 tis.
        Jenže je rozdíl mezi tím, chtít a mít.
        Raději investuju 600 tis do bydlení a koupím si auto za 200 tis, než jezdit autem za skoro milion a bydlet v podnájmu.
        Nehledě na další náklady. Jezdit takhle drahým autem bez havarijka by byla docela odvaha. Málo kdo si 800 tis našetří, takže další náklady na lízačku. Pokud to vše sečtu, tak výhodnost elektromobilu už začíná silně pokulhávat.

        Pro mě je taky strop 400 tis za auto velikosti golf.
        Doufejme, že během 5-6 let se k tomu dostaneme.
        I Cigito za 420 tis je pokrok. Dá se čekat, že v roce 2022 se můžeme těšit na ojetiny okolo 300 tis.

        1. To já mám podobný strop, akorát, že chci větší auto,
          To já mám podobný strop, akorát, že chci větší auto, takže ojetina 🙂

          Pokud teda VW bude opravdu vyrábět tolik ID.3, co slibuje, tak je dost šance, že za pár let budou jako ojetiny právě za těch 400 tisíc, což už by nebylo k zahození.

        2. A proč?
          Vždyť ty prachy díky inflaci a různým krizím

          A proč?
          Vždyť ty prachy díky inflaci a různým krizím (což je naprosto periodický průběh ekonomiky) jsou čím dál tím bezcennější.
          Když jsem si před 30ti lety bral hypotéku na koupi domu, bral jsem si 4 mio tak to byla nepředstavitelná částka. Radili jsme se o tom celá rodina (a to myslím i s prarodiči) zvažovali všechny možné ekonomické scénáře atd… a pak vyřízení trvalo skoro půl roku, a musel jsem mít dva cizí ručitele.
          Dnes??? je to téměř banální částka, kterou půjčí kdejaká banka každému čerstvému absolventovi a vyřízení trvá 30 minut na pobočce, ne-li přímo OnLine.

          Když si dnes vezmete EV na splátky za milion, na 15 let, tak je to splátka i s úroky měsíčně něco pod 6 tisíc.
          Dnes se to může zdát hodně (i když za auto kde s chipem ČEZ nedám za rok za palivo víc než 6000,- Kč i kdybych se ujezdil do bezvědomí je to sporné), ale může se to zdát hodně. A jak myslíte, že vám splátka 6k bude připadat za deset let? Je to 230,- Eur…
          To bude prostě směšný pakatel.

          1. Hypotéka na 1 000 000 Kč na 15 let při úroku 2,49 % p.a.
            Hypotéka na 1 000 000 Kč na 15 let při úroku 2,49 % p.a. je 6 694 Kč. A teď otázka kdo vám za takových podmínek půjčí na auto na 15 let ?

            Reálně při leasingu bude měsíční částka spíše dvojnásobek, počáteční akontace cca 30% a doba splácení maximálně 84 měsíců, tedy 7 let.

          2. Hypotéka na spotřební zboží jako je auto??? Jednak vám
            Hypotéka na spotřební zboží jako je auto??? Jednak vám to nikdo nedá za takových podmínek jako na barák a jednak si nikdo příčetný nevezme hypo na auto se splatností 15 let 🙂

            Si vemte banku, který vám dá hypo na auto v ceně cca. milion, za dva roky přestanete splácet, splaceno bude nulu nula nic a bance zůstane ojetý elektromobil v hodnotě (optimisticky) 3/4 ceny nového. No do toho se všechny banky pohrnou…

            To mi připomína situaci v Dominikánské republice, tam bylo běžné, že si rodina vzala úvěr (hypo?) na auto se splatností klidně 20 let a to auto pak i tak dlouho sloužilo a podle toho tam ten vozový park vypadal. Toť otázka, jestli chceme mít za vzor Dominikánskou republiku 🙂

          3. Přesně takto začala velká hypoteční krize v USA, což
            Přesně takto začala velká hypoteční krize v USA, což pak přerostlo v téměř celosvětovou hospodářskou krizi.
            Prostě se dávala půjčka každému na předražené cosi, co reálně takovou hodnotu nemělo.
            To je případ současných elektromobilů. Cena neodpovídá realitě.
            Pokud by to lidi přestali splácet, tak by bankám zůstala halda nadhodnocených aut, které by ale od nich nikdo nechtěl koupit.

            Je potřeba, aby to nikdo nekupoval, aby se vytvořil pro automobilky tlak na cenu a donutilo je to začít vyrábět elektromobily pro normální lidi.

            Viz. už jen ten rozdíl, že elektromobil nekoupíte v takovém základu, jako spalovák. Tzv holobyt. Někomu by třeba elektromobil se švihadlama stačil.
            Ale pokud auta normální velikosti jsou nad 700 tis, tak to prostě obyčejný člověk nekoupí ani jako ojetinu.
            Viz. ležáci typu nejstarší leaf, ion atd s cenama 250 tis a výš. Dnes už je reálná cena IONa okolo 160 tis.

        1. To dělá v zásadě Evropa taky
          – ekologisticky si aktivujeme

          To dělá v zásadě Evropa taky
          – ekologisticky si aktivujeme start stop systém, ušetříme – +0,1 L/100km a zničíme baterku za 6000 a další emise na její výrobu
          pak si řekneme, že je to málo eko, tak si koupíme nové auto, co má reálné emise +- stejné, musí se vyrobit a ještě na něj musíme vydělat peníze – takže zase emise…
          nakonec si řekneme, že je to zase mále eko a koupíme si elektromobil, na který musíme vydělat dvojnásobek (zase emise) a musí se vyrobit (zase emise)
          akorát si přitom lžeme do kapsy, že jsme eko…

          kdybychom si nechali to první auto, tak s překvapivým nájezdem do 12 000 km/rok, by to bylo nejméně emisí, ale nebyli bychom eko..

          1. Jenže je potřeba počítat s tím, že to starší auto
            Jenže je potřeba počítat s tím, že to starší auto nezanikne, ale koupí si ho někdo, kdo by na takové auto od novoty neměl.
            Takže kdo na to má, ať si klidně co 6 let kupuje nové auto a starší prodává.
            Přispívá tím k omlazení vozového parku.
            Pokud tyhle majetní lidi a firmy nebudou kupovat nové auta, vozový park bude pouze stárnou, protože nebudou dostupné ojetiny.

            1. Tak snahy jsou přece jasné – množící návrhy ukazují,
              Tak snahy jsou přece jasné – množící návrhy ukazují, že je cílem zastropovat maximální délku života produktu (auta) a to buď ekodaněma při přepisu (dá se to číst i daň z chudoby – takové uklidňující ve společnosti), případně návrhy na daň z provozu vozidla s deklarovaně horšími emisemi (reálné jsou dost často lepší než u aut nových, či zánovnních).

              Ostatně ano vozový park stárne a proč? Za posledních deset let není kvalitativní pozitivní progres v autech – podvozky jsou objektivně horší (obecný návrat vlečených náprav do třídy kompaktů), auta jsou ošizenější, komplikovanější, motory jsou nahrazeny komplikovanými kafemlejnky s neurčitou spolehlivostí, vše má menší životnost, auta jsou méně komfortní a většinu lidí designové změny a trend umaštěných displayů nebere – chtějí spolehlivost, robustnost a cenu…

              1. Souhlas. Proto si držím atmosférickej 2.5 litr na plyn z
                Souhlas. Proto si držím atmosférickej 2.5 litr na plyn z roku 2007 s najetejma 300 tisíci 🙂 A vzhledem k vlastnictví elektromobilu kolem komína ani spalovák měnit nepotřebuju. Stejně ho vytáhnu tak dvakrát do měsíce.
                A i kdybych jezdil spalovákem, tak bych se rozmejšlel jestli půjdu do novějšího auta. Akorát bych si asi přidělával starosti. Raději držet starší poctivé auto při životě.

                1. Mám to taky tak, prostě jezdím starším kvalitním autem
                  Mám to taky tak, prostě jezdím starším kvalitním autem ve špičkové kondici. Vítězí ve všem….a co je nejsmutnější, mnohdy i ve spotřebě

                2. Co máte za skvosty kamarádi?
                  Edit: No tak, nestyďte se.

                  Co máte za skvosty kamarádi?

                  Edit: No tak, nestyďte se.

                3. Nestydím se, jen jsem tu nebyl. Subaru Outback.
                  Mám ještě

                  Nestydím se, jen jsem tu nebyl. Subaru Outback.
                  Mám ještě jeden jen z roku 1999 a ten mi příde pocitově ještě lépe udělanej jak ten z 2007.
                  07 má ale lepší výbavu, lépe odladěný automat, takže s ním jezdím raději. Ideál by byl třílitr, ale ten zase nemá rád LPG.
                  Subaristi z těch novějších verzí už nějak moc odvázaný nejsou, proto mě ani neláká se poohlížet po jiném.
                  Spíš se do budoucna poohlížím po jiném elektromobilu 🙂

                  Bejt tak něco co má 4×4, dojezd jistých 300 km, tažný na 750kg v kombajnu s dobíjením min 75kW za rozumnou cenu, tak k životu už spalovák nepotřebuju.

  1. off
    Ocean cleanup přišel na to že uzavřít kohoutek

    off

    Ocean cleanup přišel na to že uzavřít kohoutek plastovýmu odpadu se musí už v řekách a stvořil vedlejší projekt
    RIVERS | The Interceptor
    https://theoceancleanup.com/rivers/

    princip
    https://www.youtube.com/watch?v=bm1rH70wfJo

    https://www.youtube.com/watch?v=99zPdIXb__M
    https://www.youtube.com/watch?v=P6bHhCNj6Fg
    https://www.youtube.com/watch?v=EkQLwcYhBu4
    super prezentace
    https://www.youtube.com/watch?v=KyZArQMFhQ4

    1000 světových řek tvoří 80 % plastovýho obsahu oceánů
    INTERAKTIVNÍ MAPA
    https://theoceancleanup.com/sources/

    1. Pokud výrobu plastů nezastaví svět hned na začátku,
      Pokud výrobu plastů nezastaví svět hned na začátku, není šance to někde sbírat v řece. Už dnes sběrné dvory praskají ve švech. Televize, pračky, myčky, vysavače, monitory, kopírky, tiskárny. Tohle všechno na jedné straně chrlí fabriky v miliónech kusů denně a na druhé straně to nikdo nestíhá rozebírat a likvidivat. S plastem je to ještě horší.

  2. ☺☺☺ Sice fandím hlavně jiným výrobcům. Ne těm co
    ☺☺☺ Sice fandím hlavně jiným výrobcům. Ne těm co lžou, podvádí apod. Ale zase, jestli se jim to podaří, tak díky bazarovému trhu se jejich elektromobily od firem budou po Evropě šířit rychle.
    Ve srovnání se možná trochu vyšší počáteční cenou srovnatelnou např. s u nás oblíbenou minulou generací Škody Superb, které jezdí celkem dost, by jich mohlo být zanedlouho mezi běžnými občany požehnaně. Otázka je, jak se změní cena nových elektromobilů a co na to cena těch použitých a trh s nimi.

    Říkám vám, ty to začnou chrlit tak, že podplacený chudáci v rozvojovejch zemích nebudou stačit těžit a extrahovat kobalt a lithium.
    Celé to bude kontrolovat Čína, která automobilky podobnými kovy zásobuje už teď celkem dost. Tohle neskončí dobře, jestli budou mít vše pod palcem čínští komunisté.
    https://www.reuters.com/article/us-bolivia-lithium-china/bolivia-picks-chinese-partner-for-2-3-billion-lithium-projects-idUSKCN1PV2F7

    Malá odbočka:
    Žádnej strach o nízký odbyt modelů ID. Všichni milovníci nejen koncernu dále věří že german brand znamená Made in Germany. Jenomže motorové i interiérové i exteriérové plastové díly pocházejí původně z Číny. Stejně jako u ostatních německých automobilek. Tak či tak se zneužívá lidská práce a pálí fosilní paliva ve výrobě a dopravě pro své vlastní obohacení.
    Snad se jednou dočkáme výroby vše alespoň na 1 kontinentu a poté 1 zemi, aby se přestala podporovat Čína, zlepšilo se klima a zrychlila a zjednodušila výroba. Doufejme že masivní robotizace přijde co nevidět.
    Auto s nízkými emisemi by poté měl zase o dost nižší ekologickou stopu, a to by určitě pár dalších lidí přesvědčilo. A VW by konečně udělal něco pro planetu a nejen žvanil a sliboval.

  3. Jestli jim vyjdou plány, tak to bude masakr. 30 aut denně
    Jestli jim vyjdou plány, tak to bude masakr. 30 aut denně nyní a 800 denně od jara příštího roku, což by znamenalo v příštím zhruba čtvrt milionu ID.3! Celkem VW Group má v plánu vyrobit 500 tisíc aut v příštím roce, tedy téměř stejně jako Tesla.
    zdroj

    1. No já Vám nevím…. Celou dobu VW uvádí, že fabrika je
      No já Vám nevím…. Celou dobu VW uvádí, že fabrika je schopná vyrobit maximálně 330.000ks BEV ročně a to až po dokončení poslední fáze transformace v roce 2024! Pokud se pamatuju plán byl 30.000ks limitované edice v roce 2020 a max 100.000ks ID3 za celý rok 2020 právě s postupným navyšováním na 330.000 v roce 2024. Tak uvidíme na co mají baterky a hlavně kolik jich „musí“ vyrobit kvůli emisním limitům.

      1. Taky je mi záhadou, kde to budou vyrábět, ale prohlášení
        Taky je mi záhadou, kde to budou vyrábět, ale prohlášení vypadají dost sebejistě a už to není výhled na 5 let dopředu.
        S těmi překotnými změnami ve spalovacích motorech na příští rok pokud se dostanou s průměrem u spalováků někam ke 110 g CO2/km, tak na průměr 95 g to vychází na 7,3 % elektromobilů v příštím roce, což s ohledem na prodeje (3,7 milionů od VW Group v Evropě v roce 2018) znamená že by měli příští rok prodat 270 tisíc BEV v Evropě. Pokud ty mild-hybridy, hybridy a plug-iny stáhnou průměr ještě níž než na 110, tak o to méně bude těch BEV potřeba.

    2. Zatím bych byl zdrženlivý – ještě auto s cenou v
      Zatím bych byl zdrženlivý – ještě auto s cenou v konfigurátoru není a zatím jediné, co jde srovnat je golf a egolf od 449 900 vs 882 900 Kč což je o 96 procent víc za to samé auto (okrajová podmínka uživateli je jedno na co to jede). Tzn cenově si egolf a PHEV Superb přímo konkurují, kdy PHEV Superb startuje s cenou pod egolfem a to 876 900 Kč… v bez změny téhle cenové politiky se obávám, že jim grey users a fleet users ruce neurvou…ano koupí si to fandové, co chtějí BEV kolem mega, chtějí servisní síť a nechtějí asia design auta a nechtějí Teslu…

      1. Možná až 100 tisíc BEV ročně bude v Evropě potřeba jen
        Možná až 100 tisíc BEV ročně bude v Evropě potřeba jen na carsharingy, ať už jejich vlastní (WeShare) nebo současné (Car4Way apod.), dalších 150 tisíc spolkne evropský trh jak malinu (letos budou prodeje EV v Evropě cca 500 tisíc a příští rok tak 800 tisíc) a 250 tisíc půjde do světa, hlavně do Číny a jsme na 500 tisících jak nic. O poptávku bych se nebál, teď jen jestli to opravdu vyrobí.

  4. off
    1. Tezla se po tuningu S-plaid opět vrátila na Ring a

    off

    1. Tezla se po tuningu S-plaid opět vrátila na Ring a zajela časy skoro o půl minuty nižší než Tukan.

    2. kauza Top/Low Gear přinesla “ vysvětlující“ odpověd od Top Gearu v které, ale nevysvětlují většinu z námitek veřejnosti. Hned první diskutující to pěkně shrnul:

    “ Eric Ralph • 4 days ago

    lol. So this addresses essentially zero of the main points of contention.
    1. License plate indicates the Model S was pre-Raven, so an older model was used.
    2. Video incontrovertibly shows that the battery was NOT preconditioned.
    3. Video also shows that the Tesla almost certainly wasn’t in launch mode.
    4. The times you claim to have recorded are dramatically different than those posted independently by dozens of owners with actual 2019 Model S vehicles.

    You fail to explain or acknowledge any of those damning points, which means that the test organizers are either comically inept or intentionally threw the comparison in Taycan’s favor. Embarrassing.“

    Možná že v Top Gearu či Porše uměle vyvolali kontroverzi aby mě víc kliků a publicity, ale až přijdou mezi lidi první Tukany tak se testeři votestujou že na tom nezůstane nit suchá.

    https://www.topgear.com/car-news/porsche-taycan-vs-tesla-model-s-drag-race-clarification

    1. Pár dalších nesrovnalostí:
      V záběrech byla Tesla

      Pár dalších nesrovnalostí:
      V záběrech byla Tesla rychlejší ještě v 82mph protože je Taycan vidět ve zpětném zrcátku a přesto měl Taycan nakonec vyhrát o více jak půl vteřiny.

      Půl vteřiny znamená v téhle rychlosti rozdíl 5 délek aut (cca 25 metrů), přesto záběry zobrazují rozdíl 1 délky. Video tedy neodpovídá takzvaným naměřením časům.

      Ono to nakonec bude nejspíše jako s Roadsterem v roce 2008 nebo Nissanem v roce 2011, kdy byl scénář a výsledek testů znám ještě před obdržením vozu. Prostě si to vycucali z prstu.

  5. Tak kolik jich vyrobi VW za den?
    Tesla je nyni myslim kolem

    Tak kolik jich vyrobi VW za den?
    Tesla je nyni myslim kolem 1000ks/den s TM3. (+cina?)

    Mne osobne se uplne moc cisty elektromobil nezamlouva (jako platforma), preferoval bych precijen i osmou generaci eGolfu… Ciste z praktictejsiho duvodu..ze vice mechaniku bude rozumet spolecnym castem auta se spalovaky a stejnetak bude i vice dostupnych nahradnich dilu ze spalovaku, ale je to ciste jen pocit.. z bmw i3/tesel..
    Co tam delaji na ID ty zadni bubnove brzdy nebo co to je? Proc tohle?

              1. Neberiem vam vas nazor, no noje skusenosti hovoria u malych
                Neberiem vam vas nazor, no noje skusenosti hovoria u malych aut za bubny vzadu. Nepoznam disky s karbidom, no keby to bolo take jednoduche a vyhodne, tak by ho davali na vsetky disky. S hrdzavenim zadnych diskov som mal problemy aj na spalovaku. Na inom spalovaku vydrzali zadne bubny bez udrzby 100tis km. Teraz mam dva male mestske BEV a som rad, ze maju vzadu bubny. Slabsia ucinnost bubnov vzadu na BEV nevadi.

                1. OK, ja iba hovorím akú mám skúsenosť (autá z 90tych
                  OK, ja iba hovorím akú mám skúsenosť (autá z 90tych rokov). Inak keby na tom niekto lepšie zapracoval a nejak to vylepšil, s tým, že by to bolo použiteľné aj do predu a zachytávalo to prach z bŕzd, tak pre EV by to mohlo byť fakt výhoda aj z enviromentálneho hladiska.
                  Disky z karbidu wolframu

          1. to chce poctivě podle příručky výrobce každý rok
            to chce poctivě podle příručky výrobce každý rok čistit a mazat a šlapou skvěle jako hodinky desítky let, necukají a nekroutí se kotouče ani kamínek se do nich nedostane, jen mají menší účinnost ale to je na zadku bohatě dostačující 😉

            https://www.realoem.com/bmw/cs/showparts?id=CG11-EUR-06-1996-E36-BMW-316i_16&diagId=34_0086

        1. menší účinnost jak kotouče
          vyšší

          menší účinnost jak kotouče
          vyšší životnost
          levnější ano
          lehčí ano
          lepší na údržbu NE. právě naopak. 1x ročně se musí čistit vyfuk vzduchem, prostřik benzín, promazat jinak zalehnou, zatuhnou, brusem z paken se zabordelizujou a zareznou tak moc, že se pak musí votvírat votvírákem na konzervy při 180km/h plnej knedlík na špalcích/heveru :)))))))))

    1. zadní bubny fpoho stačí, je to jen doplnková
      zadní bubny fpoho stačí, je to jen doplnková stabilizační brzda, nejvíc brždění stejnak zařídí elektromotor, pak dlouho nic až pak přední kotouče 65% ku 35% na zadní bubny 😉 a životnost? jako na E36ce, téměř doživotní = v překladu z autodebilštiny znamená 200.000 km / 20 let podle toho co nastane dřív :)))))))))

      https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-id-3/

  6. Mě by zajímalo, pro kolik z těch plánovaných 22 milionu
    Mě by zajímalo, pro kolik z těch plánovaných 22 milionu aut mají zajištěné baterky.
    Téměř celý článek o tom není ani písmenko až na konci cosi o bateriových systémech z Bruncvicku. To mám jako chápat tak, že už má VW svou baterkárnu? To bych se divil.
    A pokud ANO – kolik GWh baterií je schopna ročně vyprodukovat?
    A pokud ANO, jaká je to technologie? jakoupak maji hustotu energie, překračuje 250 wh/kg? Jak je na tom VW s vývojem baterie se suchou elektrodou, nebo dokonce pevným elektrolitem?
    Aby náhodou do roku 28 sice nevyrobili 22 mio aut, ale jen karoserií s motorem a baterka bude DODO. 🙂

    1. To ti určitě zodpoví místní naivní expert na velký
      To ti určitě zodpoví místní naivní expert na velký automobilky Tomáš slovy „že to bude v pohodě“ a „že to určitě zvládnou“ :))))

      Kolik bude těch gigatováren na těch 22 milionů aut potřeba? Někdo tu snad spočítal že jich má bejt 40!!!

        1. To jako, že už bude volba jenom EV nebo nic? Zatím to tak
          To jako, že už bude volba jenom EV nebo nic? Zatím to tak teda nevypadá, i když EV nastupují, ale pomalu, pomalu 🙂 Nevím, jak to bude za pár let, ale klasická spalovací auta (nebo možná hybridy) se určitě budou nabízet i za 6-8 let, když vidím, že teď se nabízí nové modely a ty mají tak min. 6-8 let cyklus. A po nich přijdou další, možná částečně elektrifikované.

          Tipujete správně, lidi se aut nevzdají, navzdory různým předpovědím ohledně sdílení a robotaxi a podobně 🙂

          1. Ano, zhruba tuto volbu jsem měl na mysli.
            V budoucnost

            Ano, zhruba tuto volbu jsem měl na mysli.
            V budoucnost čistě spalovacích nebo HEV nevěřím.
            Asi budou PHEV to jo.
            Nicméně jsem spíš reagoval na Hybridův dotaz – jako o 22 mio BEV bych fakt strach neměl.
            Nevím, kolik aktuálně jezdí po světě aut, ale bude to přes miliardu. Pokud to elektromobilita díky své ceně spolu s restrikcemi spalováků starších EURO 6 sníží třeba (když budu optimistický) o třetinu, tak zbývá přes 700 milionů aut – kdyby půlka byla BEV???
            Proč by se měli bát vyprodukovat 22 mio… volně bych se pustil do desetinásobku.

              1. Já doufám, že to bude obráceně.
                Bude tu většina BEV a k

                Já doufám, že to bude obráceně.
                Bude tu většina BEV a k tomu několik procent PHEV pro specifické potřeby – a HEV, nebo čistě spalováky už nebudou vůbec.
                PS: mluvíme o osobní mobilitě – průmyslová a veřejná doprava je úplně jiná písnička.

                1. Tak možná bude i doba, kdy většina aut bude elektrických,
                  Tak možná bude i doba, kdy většina aut bude elektrických, kdo ví, kam se vývoj posune. Jen to nebude „zítra“ 🙂 A bude to až tehdy, když bude EV cenově přijatelné.

                2. Zítra ne no, ale za třicet let… když se zadaří…
                  Zítra ne no, ale za třicet let… když se zadaří…

                3. Klidně může být, tomu bych věřil 🙂
                  Klidně může být, tomu bych věřil 🙂

                4. To i dříve. Tedy těch nově koupených. To klidně i 10
                  To i dříve. Tedy těch nově koupených. To klidně i 10 let. Samozřejmě obnova vozového parku nějakou dobu potrvá.

                5. Mě to příde už trošku jako 1984 od Orwella.
                  Aby si

                  Mě to příde už trošku jako 1984 od Orwella.
                  Aby si člověk musel obhajovat vlastnictví vozu specifickou potřebou.

                6. Aha, a mohu se zeptat kolik vlastníte kombajnů na sklízen
                  Aha, a mohu se zeptat kolik vlastníte kombajnů na sklízen obilí?

              1. To nebylo a není moje. Jej mohu v případě potřeby
                To nebylo a není moje. Jej mohu v případě potřeby používat jako X dalších lidí.
                Je to záloha na sporadické momenty, kdy by jsme chtěli já nebo soused současně použít Iona, tak máme nasmlouvané Zhi-Do.
                95% času si vystačíme jen s Ionem, a na těch 5% máme nasmlouvané Zhi-Do.

                1. Aha… já myslel, že je to vaše a jezdí v tom manželka.
                  Aha… já myslel, že je to vaše a jezdí v tom manželka.

                2. No nejčastěji ta kolize potřeby auta nastává u manželky
                  No nejčastěji ta kolize potřeby auta nastává u manželky – to je pravda. Psal jsem to v první osobě, ale po pravdě, já ani jedno z aut nevyužil už týdny.

            1. Kuku co máš proti Astarovi?…
              Tomáš je fakt v pohodě..

              Kuku co máš proti Astarovi?…
              Tomáš je fakt v pohodě.. Prostě jen věří Helmutum a Toyote..
              Jo dneska v rádiu se Angela chlubila jak pokřtila v cvikove první ID, a zároveň že Helmuti o 50% navysuji dotaci na ev… 6000eur a taky že vyčlenili několik miliard na nabíječky…
              Domnívám se že Helmuti do ev skočí jako skočili do oze….

        1. No soudim tak podle toho ze ve VW nesedi sami hlupaci.
          No soudim tak podle toho ze ve VW nesedi sami hlupaci. Narozdil od Tesly maji i penize a vydelavaji.

          Ale vim dobre co mate na mysli, ze se proste musi spolehat na jine dodavatele a jsou jim vydani napospas. Ze zaspali. To je samozrejme pravda.

          Jen mi porad vrta hlavou ze se musite takhle shazovat a psat urazlive prispevky. Ale klidne si doprejte, clovek se obcas rad zasmeje. Btw kdyby se neuklizely hajzly tak by byly brzo zas..ny.

      1. No to obavy mám, a NE nejmenší. Když například vidím
        No to obavy mám, a NE nejmenší. Když například vidím jak podcenili síť dobíjecích stanic, kdy už dva roky dohánějí s IONITY Tesla SCH a ještě jí nejsou na dohled. A když si vzpomenu na články jak výrobci baterek s VW vyběhli a rovnou jim zastropovali množství dodaných GWh a když vidím, jak TESLA tlačí na VLASTNÍ baterkárnu a vývoj nových baterií (třeba fúzí s Maxxelem), tak ty obavy vskutku mám.

        A nejde o to, že by u VW byli banda dementů – spíš se bojím, zda tam ve vedení nesedí banda starých struktur které si řekli, kašlem na investice do elektromobility my tu budem už jen pár let, tak to ještě podojíme ušetříme pak si na základě skvělého ekonomického výsledku dáme zlaté padáky a po nás potopa.

  7. Tohle by mohlo cenu(jeden místní expert tvrdil opak) trochu
    Tohle by mohlo cenu(jeden místní expert tvrdil opak) trochu snížit:https://oenergetice.cz/komoditni-trhy/ceny-lithia-i-pres-ocekavany-rust-prodeju-elektromobilu-nadale-klesaji/ a doufejme ukončení toho zvěrstva https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/velka-britanie-zakazala-tezbu-plynu-frakovanim-duvodem-jsou-drivejsi-otresy-preston-new-road/

  8. Tahle továrna a změny u VW jsou výsledkem souběhou dvou
    Tahle továrna a změny u VW jsou výsledkem souběhou dvou věcí. Jedním je snaha Tesly změnit celej autoprůmysl a jeho myšlení…

    “The whole point of Tesla is to accelerate the advent of electric vehicles…sustainable transport and trying to help the environment. It’s the most serious problem that humanity faces.”

    … druhým je podvod Dízlgejt od kterého se chce VW odstřihnout. Akorát je stále ve fázi velkolepých slibů, tak si musíme počkat jak moc se mu to bude dařit a nakolik je to jen greenwashing.

    „Volkswagen je prvním mainstreamovým výrobcem, který kompletně přemění velký výrobní závod ze 100 procent spalovacích motorů na 100 % elektromobility.“

    „ID.3 „made in Zwickau“ také významně přispěje k ochraně klimatu. Nejenže bude provozován s nulovými lokálními emisemi, ale také bude vyráběn s neutrální bilancí emisí CO2. ID.3 se tak stane průkopníkem na cestě k čisté, trvale udržitelné mobilitě.“

  9. Nevím proč se stále uvádí napětí baterie 400 V jako
    Nevím proč se stále uvádí napětí baterie 400 V jako vysokonpěťové.

    Norma:
    Elektrotechnické normy a předpisy dělí elektrické napětí podle velikosti do následujících napěťových stupňů:

    Malé napětí, značka mn, do 50 V
    Nízké napětí, značka nn, 50 V až 1000 V
    Vysoké napětí, vn, 1000 V až 52 kV
    Velmi vysoké napětí, vvn 52 kV až 300 kV
    Zvláště vysoké napětí, zvn 300 kV až 800 kV
    Ultra vysoké napětí, uvn více než 800 kV

    1. Přesně jak píše SVN, už je mi z těch jejich keců o VN
      Přesně jak píše SVN, už je mi z těch jejich keců o VN technicích, co potřebují do servisů na blití. A kolik si pan technik bude účtovat, 1500Kč na hodinu?! Takovýchto techniků (s paragrafem 6 pro NN dle Vyhl. 50/ 78 Sb.) jsou ve fabrikách plné elektroúdržby, a nikdo z toho nedělá vědu.

      1. No nebuďme hned cyničtí, oni asi nevyhodili všechny
        No nebuďme hned cyničtí, oni asi nevyhodili všechny dělníky a nenabrali místo nich ty z „elektroúdržby“. Museli (chtěli) ty stávající dělňasy vyškolit na elektro a to nyní dělají.
        Ať už je to s nedávnou minulostí VW jakkoli, nyní šlapou do elektromobility asi nejvíce z celé automobilové Evropy. A za to jsme rádi ne?

  10. „ID.3 „made in Zwickau“ také významně přispěje k
    „ID.3 „made in Zwickau“ také významně přispěje k ochraně klimatu. Nejenže bude provozován s nulovými lokálními emisemi, ale také bude vyráběn s neutrální bilancí emisí CO2. ID.3 se tak stane průkopníkem na cestě k čisté, trvale udržitelné mobilitě.“

    No kdyby konečně obložili ty nekonečný střechy fabriky solárama, tak by mohli mít ještě lepší bilanci CO2. Co ty na to VW?

    1. To se nevyplatí. Ani Tesle se to nevyplatí na poušti v
      To se nevyplatí. Ani Tesle se to nevyplatí na poušti v Nevadě, natož pak v Německu. Je rozdíl jestli bereš elektřinu za maloobchodní nebo velkoobchodní cenu. To už pak děláš čistě jenom kvůli image.

      BTW Tesla teďka zase začala s instalací solárních panelů na GF1

      1. Spíš přískokem pokračují.
        Takováhle investice do imdže

        Spíš přískokem pokračují.

        Takováhle investice do imdže se možná vyplatí víc než rvát milijardy do reklamy jak to dosud dělaj všichni dinosauři. Zvlášte pokud si jejich výrobcem. Na reklamu všichni zejtra zapomenou, panely posloužej pěknou řádku let. Vlastní zdroj energie se rozhodně vyplatí v momentě když má ten externí výpadek nebo je totální blackout.

Napsat komentář