Volkswagen chce v Evropě do šesti let postavit 36 000 nabíjecích stanic

Jan Horčík - 07 Červen 2019

Koncern Volkswagen hodlá připravit Evropu na svou elektromobilní expanzi. Do roku 2025 plánuje postavit 36 000 nabíjecích bodů.Volkswagen chystá investici 250 milionů eur do nabíjecí infrastruktury napříč všemi značkami

Volkswagen chystá investici 250 milionů eur do nabíjecí infrastruktury napříč všemi značkami
foto: Volkswagen

Už během příštího roku chce Volkswagen na trh uvést první elektromobil rodiny ID, model ID.3. Pak budou rychlém sledu následovat další. Kromě toho chystají své elektromobily i další značky koncernu, včetně takových jako Škoda Auto (Škoda Citigo-e iV) nebo Seat (Mii Electric).

Kvůli zpřísňujícím se emisním normám je budou navíc muset i reálně prodávat, a to v nemalém množství. Auta tedy budou muset být konkurenceschopná cenově, ale i svými možnostmi.

K tomu má dopomoci i vybudování rozsáhlé nové sítě nabíjecích stanic právě v režii Volkswagenu. Koncern vybuduje do roku 2025 v celé Evropě celkem 36 000 nabíjecích přípojek, z toho 11 000 zajistí značka Volkswagen.

Nabíjecí stanice budou k dispozici u všech výrobních závodů Volkswagen – a také u cca 3000 prodejců Volkswagen ve všech větších městech. Volkswagen navíc obsazuje další lukrativní obchodní oblasti, týkající se nabíjení, a to dceřinou společností pro nabíjecí infrastrukturu Elli (Electric Life) a nabíjecí službou „We Charge“.

Koncern Volkswagen investuje do výstavby nabíjecí infrastruktury v místech evropských výrobních závodů celkem 250 milionů eur. Společnost zároveň požaduje po politické scéně rychlé přijetí dalších opatření včetně jejich realizace, aby mohlo být v Německu vybudováno ještě více nabíjecích stojanů.

„Nabíjecí infrastruktura je stále důležitějším faktorem, na němž závisí rychlé rozšíření elektromobility v Německu. Nabíjení elektromobilu musí být stejně snadné a samozřejmé jako nabíjení chytrého telefonu. K tomu potřebujeme především výrazně více nabíjecích stojanů ve veřejném prostoru i jednoduchá pravidla pro montáž soukromých nástěnných nabíječek. Volkswagen chce jít příkladem a angažuje se ve všech úrovních výstavby nabíjecí infrastruktury,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektromobilitu.

Výstavba infrastruktury pro všechny varianty používání

Volkswagen odhaduje, že v budoucnosti bude 70 procent všech nabíjecích procesů realizováno doma nebo na pracovišti. Jeho dceřiná společnost Elli vyjde od roku 2020 vstříc požadavkům firem i soukromých zákazníků kompletní nabídkou řešení pro nabíjení – od cenově dostupných nástěnných nabíječek včetně montáže až po vhodné tarify pro odběr ekologické elektrické energie.

U výrobních závodů Volkswagen v celém Německu vybuduje značka celkem 4000 nabíjecích přípojek pro zaměstnance, z nichž mnohé budou volně přístupné i pro veřejnost.

Přibližně jedna čtvrtina všech nabíjecích procesů se uskuteční na veřejných nabíjecích stojanech. Zákazníci budou mít díky službě Volkswagen „We Charge“ přístup k více než 100 000 nabíjecím přípojkám v celé Evropě – a výhledově jich má být až 150 000.

Plány navíc zahrnují partnerství s maloobchodními řetězci, aby mohli zákazníci komfortně nabíjet své vozy během nakupování. První krok učinilo již Tesco ve Velké Británii, další obchodní řetězce budou následovat.

Volkswagen vytvořil důležité předpoklady také pro nabíjení při cestování na velké vzdálenosti po dálnicích. Modely rodiny ID. nabídnou dlouhý dojezd a jsou kompatibilní s rychlým nabíjením. ID. 3 může být v závislosti na výbavě nabíjen výkonem 100 až 125 kW.

Volkswagen kromě toho, společně s průmyslovými partnery ve společném podniku IONITY, vybuduje do roku 2020 v celé Evropě 400 rychlonabíjecích stanic s až 2400 nabíjecími přípojkami podél dálkových silnic a dálnic.

Volkswagen nyní navíc rozšiřuje rychlonabíjecí infrastrukturu také do měst. Prvních 28 rychlonabíjecích stojanů mimo dálnice bude zprovozněno již na konci června ve Wolfsburgu. Tyto stojany jsou součástí daru společnosti Volkswagen AG k 80. výročí založení města Wolfsburg.

Volkswagen vyzývá politickou sféru k větší podpoře

Výstavbu nabíjecí infrastruktury v bezprostřední budoucnosti je však podle koncernu VW nutné ještě výrazně urychlit. Jen v Německu má podle koaliční smlouvy vzniknout do roku 2020 více než 100 000 dalších veřejných nabíjecích přípojek. Dosud jich existuje jen zlomek.

Volkswagen je přesvědčen o tom, že i zde je zapotřebí silnější zapojení a větší podpora politické sféry. Je nutné bez prodlení vytvořit nezbytné rámcové podmínky pro rychlou výstavbu infrastruktury, například úpravami nájemního a stavebního práva nebo rozšířením podpory pro nabíjecí infrastrukturu na veřejných i zpoplatněných parkovištích.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Má cenu ty po stotisící prvé kecy VW slibotechny vůbec komentovat? Trapné píár. Nic víc.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

off

Tak Audi etron už má taky svolávačku. Unikající voda může způsobit požár baterky...
Holt všude je chleba o dvou kůrkách.

Audi Recalls E-Tron SUV For Water Leakage That Could Result In Fire
https://insideevs.com/news/353790/audi-recall-e-tron-charging-water-fire/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

VW kostlivec ve skříni

Už čtyři tisíce Čechů žalují kvůli aféře Dieselgate. Chtějí dohromady 880 milionů
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/uz-ctyri-tisice-cechu-zaluji-kvuli-afere-dieselgate-chteji-dohromady-880-milionu-73671?seq-no=1&dop-ab-variant&source=clanky-home

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

OT: Tesla zdá se již upravila SW v evropských verzích TM3 pro podporu SuC V3. Díky použití CCS, tak nemusíme v EU čekat než se tu začnou osazovat první V3, a můžeme již dnes používat plný výkon HPC nabíječek. https://insideevs.com/news/353727/tesla-model-3-200-kw-3rd-party-chargers/

Největší omezení při nabíjení TM3 na CCS je aktuálně to, že není na trhu HPC kabel pro více jak 500A (Tesla SuC V3 umí cca 700A), dále pak některé 350kW HPC stanice jsou stavěny jen pro 350A@1000V. Myslím že stanice Tritium v síti Ionity umí těch 500A, takže by mělo být možné na nich nabíjet chvíli až 175kW (těch avizovaných 200kW je při současném nabíjecím algoritmu a napětí Tesla baterie nedosažitelných)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

do nových tlakovaných TSI popelnic tankujte 100 oktanový benzíny anebo 110 oktanový LPG, jinak je vodkráglujete ;))))

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/motory-modernich-aut-nejvic-nici-zachazeni-ktere-lide-povazuji-za-citlive/

https://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/lpg/

PS: NATURAL 95 je 5% burešova žlutá sračka pro póvl ;))))))

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Kuk

Zase šíříš další kraviny. Do benzínu se řepka nedává.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tesla začala instalovat první výrobní linky do čínské Gigafactory

https://www.teslarati.com/tesla-embraces-chinese-culture-gigafactory-3-production-setup/

Tech 36000 bude casem potreba jen v casti Prahy pro nocni nabijeni AC/16A ci alespon 10A.
A tak si rikam, co se casem pro nocni nabijeni tady v cesku rozsiri/prosadi.
Pochopitelne nejpraktictejsi by byl stojanek s kabelovym mennekesem ve stojanku v paru: jednak pro nas ridice, kdy memusime denne lovit z kufru spravny kabel a treba pak i spinavy jej uklizet a druhak mennekes by sel ridit od napr 6A do rekneme 20A s ohledem na celkovou spotrebu toho ktereho "mikrosatelitu". Byl-li nekdo v AT u windenergie u Pfaffenschlagu b.Waidh.a.d.Thaya, tak to je takovy vzor mozne budoucnosti.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

To dříve Tesla Network nahradí ve městech osobní vlastnictví automobilů.

Ano i to je mozne, ze to tak jednou bude, ale ta auta budou nabijet kde?

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Předpoákládám že za městem v nějakých centrech, kde se auta každý den rychle vyčistí a nabijou. Tedy nebude zapotřebí takové množství malých nabíječek.

Jo to by bylo resitelne, takovej CarSharingTerminal nebo-li CST. Jen by to muselo mit nekolik prijezdovych a odjezovych silnic, aby to nebylo stale ucpane. Rekneme ze by se jednou sdilelo v Pze jenom sto tis. aut, rekneme, ze po 4 hod sdileni musi do CST, za den tam pojede tedy petkrat a ty zbyle ctyri hod nekde promarni, napr tim servisem typu uklid. To mame pul mega aut, co se skrz CST denne protoci. Rekl bych, ze to neni malo.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Jak jsi přišel na to, že by tam musely zajíždět každé 4 hodiny? Já to spíše vidím na 1 denně na půl hodiny.

Navíc takových center může být na Prahu klidně 10. I více, bude-li to zapotřebí.

Sic nevim kolik dneska denne ujede taxi v Pze, ale zcela jiste to nebudou eauta s LR dojezdem; takze pocty jsou easy.. po vsi 50 a davka 200km (nejezdime od sta do 0%) dava cyklus 4 hod.
Takze ano, tech mist by museli byt vicero a tim se splni i zminovanych vice in a outputu.
Ale to bude v dobe, kdy prazska zastavba bude az ke Kolinu (ceskemu)...

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Jeste je treba zohlednit, ze to auto (pokud opravdu funguje v rezimu "nahrazuju nekolik osobnich aut") najezdi pomerne dost mrtvych kilometru (bude se vracet prazdne pro dalsiho cloveka jedouciho stejnym smerem. Klidne bych si tipnul nejakych 30-40%. Kolik je to u dnesnich taxiku netusim (u "vesnickych" bych to vcekal podobne, u "mestskych" o dost min)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Proč by měl ýt rozdíl mezi městským taxíkem a robotaxi?
Princip je úplně stejný. Auto se nemusí vracet na stejné místo odkud vyjelo, ale bude buď pendlovat v místě, kde vysadilo posledního zákazníka, nebo si zajede na nejbližší odstavné parkoviště.

Pokud bude muset odjet, protože v místě vyožení posledního není v tu danou dobu statisticky dost zakázek, tak to by musel udělat i normální taxikář. Právě naopak chytrý systém plánování může směrovat auta tak, aby byla maximálně využita dle lokality a denní doby. Tedy aby najela minimum prázdných kilometrů.

Tak jeste jednou a pomaleji. Pokud ta sluzba ma nahradit neci auto, nebude se (podle me) chovat jako mestsky taxik. Alespon jsem jsi nevsiml strudlu taxiku, ktere ze satelitu kazde rano miri jednim smerem do "centra" a zpatky prazdne pro dalsi rundu (a totez vecer obracene).

Na vesnicich je to jinak, tam jsou casy, kdy se taxiky chovaji presne takhle. Napr. vecer svoz na diskoteku, v noci rozvoz). A v tom pripade samozrejme pulku tras jezdi prazdne, protoze v tu dobu tim druhym smerem nikdo nechce. Nebo preprava "socialne slabych vyloucenych" na nakup a zpet.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jestli pride jednou takova doba, kdy v Pze by bylo rekneme 100tis robotaxi, tak je dnes otazka, zda budou lide jezdit do prace a kdyz, tak jestli eautem. Treba budou robotaxi vozit lidicky jen z/k domu k/z nejblizsimu terminalu (dnes blize nespecifikovatelne hromadne dopravy).

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Taxikaření a dojíždění asi budou 2 různé služby, ale budou je vykonávat stejná auta. První určitě přijde klasické taxikaření a svozy přijdou později. Dojíždění má výhodu že je pravidelné, plánovatelné a může být i sdílené za finanční slevu.

Zaregistruješ si startovní místo, cílové místo a čas svozu, určíš jestli chceš jet sám, nebo za nižší cenu budeš auto sdílet a to nabere lidi z podobnýma preferencema. Auto udělá několik otáček během ranní špíčky a zbytek dne bude taxikařit. A odpoledne tě zase odveze domů, nebo do obchodu a pak zase bude taxikařit.

LR dojezd ti bezpečně stačí na denní provoz. Navíc mimo špičku může být část aut na odstavných parkovištích, kterých můžou být po městě stovky, dobíjet a čekat na zakázku.

Taxi v Praze má průměrný nájezd údajně kolem 200-250 km, zatímco poštovní auto (dodávka) překvapivě do 50 km.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele UDA

Myslím že to noční veřejné dobíjení je blbost, utopie pro pár nadšenců, v normálním světe nebude v Praze 30 tis. lidí co by to auto dobrovolně venku připojovali do zásuvky za každého počasí a ráno kabel uklízeli.

Připojený kabel je pohodlný, ale kdo by platil škodu na kabelech.

Myslím že když už někdo nutně bude chtít jezdit elektrickým autem a nemá vlastní stání, tak si prostě zajede na rychlodobíječku stejně jako se jezdí pro benzín.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Čínský vlastník Saabu - National electric Vehicle Sweden NEVS koupil držitele 160 důležitých patentů britské Protean Electric specialistu na technologie spojené s elektromotory zabudovanými v kolech...

https://www.auto.cz/cinsky-vlastnik-saabu-buduje-elektricke-imperium-koupil-drzitele-160-dulezitych-patentu-129566

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

2x ABB ČEZ - D5 Beroun.

2x ABB ČEZ - D5 Beroun.

Dneska jsem zacal bojovat proti globalnimu oteplovani na dalsim stupni. Prebytecnou elektrinou z FVE napajim laser a posilam nicivou energii paprskem zpet do vesmiru. A hle, teplota spadla aspon o 8 stupnu.

Obrázek uživatele Kuk

Tak halvně nevypal pilotům sítnici ať ti pak ňákej boeing nespadne na hlavu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak jsem pridal radar a monitoruji nebe. Ten radar vyzaruje take energii do vesmiru. Na rano si pripravme skrabky na zamrzla okna.

Tak bacha ať to nepřeženeš a nezpůsobíš další dobu ledovou.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/technologie/robert-downey-jr-iron-man-umela-inteligence-roboti-zmena-klimatu-technologie_1906070842_kro

https://footprintcoalition.com/

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Umela inteligence ma urcite pozitivni prinos pro pozemni klima. Nekteri lide vyprodukuji svou hlavou znacne mnozstvi zbytecne (tepelne) exergie. Pokud by se vypnulo 75% vsech mozkovych zavitu, prineslo by to znacnou ulevu.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

noo já myslím že nejvíc prdí krávy ale fprvý řadě bych povypínal 65%ní fosilní topidla na kolečkách protože tam ta energije de do luft naprosto zbytéč jen a jen kůli ropným korytům

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: Pěkné počteníčko o zaručených předpovědích krachu Tesly. Takhle hloupě nějak vypadá Runner, když si přečtete jeho příspěvky z minulých let :-)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Tesla is going to bankrupt in 2008 ...2009 ...2010 ...2011 ...2012 ...2013 ...2014 ...2015 ...2016 ...2017 ...2018 ...2019. Period.

Obrázek uživatele Kuk

Tezla už je přece 11 let po smrti :))))))))))))))

(pozn. loňskej titulek :D)
Tesla — Dead For 10 Years
https://cleantechnica.com/2018/08/29/tesla-bankrupt-for-10-years/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

neboli Tesla krachuje imrvére 24/7 posledních 10 let a de jen vo to jesi ji věřitelé podpoří nebo nééé :)

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Ti jsou očividně značně trpěliví. Uvidíme kolik desetiletí ještě vydrží :D

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no to je otázka, fšecko to jede na dozvukách obamovic uvolnování a jak dlouho vydrží než dojdou volný prachy při trumpetovic utahování se uvidí ;) hlavně už žádný prdlý falkonky protikliky a tablety místo palubovky ;)

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Tablety zůstaou. A nejenom u Tesly. Obří obrazovky a přechod na dotykáče se odehrává i u ostatních automobilek. A do budoucna tomu nebude jinak.

A Falcon dveře jsou super. Zákazníci je milují.

Obrázek uživatele Michelin

Ja bych svuj vztah k Falkonkam nenazval zrovna laskou, ale rekneme, ze je mam rad.
Moje cerna ocekavani v podobe unavenych mechanizmu se v mnou ocekavane mire nenaplnili. Nicmene prvni problemy se “uz” (tedy temer po dvou letech a ctvrt pri kazdodennim nekolikanasobnem otereni a zavreni pravych falkonek) zacal projevovat problem, ze pouze kdyz je velke teplo tak se mi treba jednou za par dni v nejvetsim paraku pri otevirani zastavi po nastevreni a zapipaj, ze nejdou otevrit.
Kdyz jim pomuzu rukou tak se otevrou.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

VW by měl za každých 5 prodaných EV postavit jednu nabíječku...veřejnou ne nikde za plotem pro zaměstnance

a Škoda za každé prodané Citigo jednu nabíječku v ČR

Ona síť veřejných rychlonabíječek je hezká věc, ale hlavně se musí vyřešit pomalé noční dobíjení u bytových domů na sidlištích. To je v tuto chvíli (podle mne) ten nejpalčivější problém elektromobility.

dojazd dnesnych mestskych elektromobilov je okolo 300 km, na bezne kazdodenne jazdenie po meste to bohate vystaci kludne aj na cely tyzden. A potom raz za tyzden nabijem na rychlonabijacke v meste, v kazdom vacsom meste uz dnes existuje hned niekolko rychlonabijacich stanic, vsetky su perfektne dostupne par stoviek metrov, maximalne par kilometrov od sidliska. Nerozumiem, preco by som musel kazdu noc nabijat na parkovisku pred panelakom. To mozno bolo nevyhnutne u uplne prvych elektromobilov (Nissan Leaf 1), ktore mali mizerny dojazd, ale v dnesnej dobe uz su tie auta uplne niekde inde, ludia sa zbytocne boja. Nabijanie pred panelakom moze byt ako take prilepsenie, pokial mesto nainstaluje nejake nabijacky, ale inak to absolutne nepovazujem za nevyhnutnost, urcite by mi to vobec nechybalo. Staci si raz do tyzdna odbehnut na rychlu nabijacku, stravit na mieste 60-90 minut a mam zase energiu na dalsi tyzden. A najlepsie je to spojit aj s nakupom (vela rychlonabijaciek je u supermarketov - Lidl, Kaufland) alebo inym programom (kino, atd.. ), takze ani nestratim ziadny cas kvoli nabijaniu.

Obrázek uživatele Anonym123

musím oponovať!
dnešné sú tie, ktoré sa BUDÚ vyrábať/predávať. reálne tu máme/budeme mať použité, ktoré nám posunú "zo západu". z tých nových prvé uvidia budúci elektromobilisti najskôr o 4apol roka - keď si firemné odjazdia štvorročnú dotáciu. takže ostatným ostávajú zimné dojazdy 80km! jedno či trojčatá, smarty, leafy24, ...
a práve pre nich je potreba tá zásuvka na ranné predchladenie/predkúrenie.
je to opakovanie mojich benzínových začiatkov s čerpačkami od večera do rána zatvorenými a počítaním dojazdu.
realitu neobkecáme.
ps - práve o tom (ojazdenom) leafe písal v "môjelekromobil"
pps - vysvetľovať tuná ako nabiť je nosenie ...

Bud začnu tiše závidět o co jste na Slovenku dál, anebo máte zkreslenou představu o (abych užil vaše slova) "dnešních městských automobilech".
Realita v čechách a blízká budoucnost pro širokou veřejnost jsou německé ojetiny tipu třojčata, Renault ZOE (ten navíc rychlodobíjení nemá), Fiat 500(tuším také ne), starý VW e-UP (18kWh) atd... auta s dojezdem okolo 100km podle počasí a užitečného zatížení a to není týdenní dávka, ale sotva dvoudenní tj. chci-li rezervu = každonoční nabíjení.

Leafy, Kony, Souly a Tesly tu samozřejmě jezdí také, ale není žo masovka pro panelákovou populaci a ještě nějaký pátek nebude.

pane kde žijete ? který EV ujede 300km celoročně, tzn. i v zimě ? max Kona a Tesla zbytek ani náhodou
v každém větším městě nabíječka ? možná tak v Holandsku, Německu nebo v Rakousku...v ČR zdaleka NE !!! třeba v Rakousku je 10.000 nabíječek u nás 400...i když se poslední dobou infrastruktura trochu zlepšila pořád je to tragédie

a kolik procent Lidlu a Kauflandu má nabíječku ? jednotky ? to je vela ?

Byvam v Poprade, male mestecko na vychode republiky. A mame u nas uz 2 rychlonabijacie stanice, obidve su vzdialene do 2 km z hociktoreho sidliska. Ja mam jednu vzdusnou ciarou iba 500 metrov, druhu 1,5 km. V inych mestach to je tiez velmi dobre - Presov ma 4 rychlonabijacie stanice, Kosice 6. Nemusim dalej rozpisovat, uz teraz je v kazdom vacsom meste dost vela moznosti, kde nabijat. Proste si raz do tyzdna odskocite na najvhodnejsie miesto a nabijete. Obchodne centra ako Lidl, Kaufland, stavaju nabijacie stanice postupne, u nas je to zatial predovsetkym na zapadnom Slovensku - Bratislava, Trnava. Ale postupom casu, ked bude viac ludi vlastnit elektromobily aj na vychode, sa eventualne vybuduju uplne v kazdom meste, oni to uz davnejsie avizuju a aj realne buduju, hoci mohli by na to ist aj rychlejsie. A elektromobily s dojazdom vyssim ako 300 km su Kona, Niro, Leaf e-Plus, Model 3 Standard+, Renault Zoe 40, o chvilu sa zacne predavat VW I.D.3, Opel Corsa-e, Peugeot e-208. Vsetky daju s prstom v nose aj v zime v meste aspon tych 250 km, ale vacsina z nich vyrazne viac. Na dialnici to bude urcite horsie, ale bavime sa o dojazde v meste na kazdodenne dochadzanie do prace, rozvoz deti do skoly, na nakupy. Ak ak by na par dni v roku prisli v zime naozaj krute mrazy a dojazd by klesol povedzme na 250km - bol by to vazne az taky velky problem? Tak nabijem auto nie po 7 dnoch, ale po 5 dnoch, ale akonahle sa trochu otepli, znova sa to vrati do normalu. A naopak, od jari do jesene budem mat vynikajuce dojazdy, napr. Niro/Kona v aktualnych recenziach spominaju dokonca aj prekonanie oficialneho dojazdu, ked dokazu zajst aj 480 km. To pri mestskom jazdeni vystaci aj na 2 tyzdne.

a co Rožňava, Rimavská Sobota, Lučenec, Nové Zámky, Komárno a další ? děti, mají si kde hrát ?

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

kraviny, pro socky fkrálikárnách bohatě stačí na každej kandelábr přidělat zásuvky a za těch 20 kilásků přes noc na šichtu dojedou kde to píchnou na firemní mennekes až dofachčí maj plnou ;)

https://kcc-hho.webnode.cz/supercharger/nabijeni-stanice/

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Ano, přidělat na sloupy veřejného osvětlení dobíjecí místa v provedení zásuvka 230V/10A by řešením částečně bylo, a podle mne v tuto chvíli i nejschůdnějším jak technicky tak ekonomicky.
Smůla je, že tomu brání legislativa.
Ono tím VYŘEŠIT jsem nemyslel jen technicky, ale komplexně - včetně legislativy či příslušných tarifů od dodavatele energií.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nj samozřejmě musí se chtít a nikoli nechtít nebo jen chtění kvůli dotaci simulovat, jak si národ ustle tak si taky lehne ;)

https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/uz-jste-o-nem-slyseli-netanjahu-jedna-s-muskem-o-stavbe-tunelu-1357767

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Řešit se to nemusí. V USA žije 90% lidí v rodinných domech. V ČR je to asi 50%. ČR není tak podstatná, důležitější je okolní svět.

Člověk bydlící v bytě stejně většinou málo najezdí. Do práce jezdí po městě kousek nebo jede MHD. Nejvíce pohonných hmot spotřebují lidé z vesnic, kteří musí jezdit pravidelně a ti mohou dobýt doma přes noc. Do budoucna situaci ve městech vyřeší levné autonomní taxíky. Městský občan nebude auto vlastnit.

Muzu se zeptat na zdroj statistik tech 90% lidi zijicich v domech v USA? Ono ve velkych mestech ,kde zije obrovska cast obyvatel, moc mista pro rodine domy mezi temi mrakodrapy neni :)

Obrázek uživatele Kuk

Vondrák byl jsi v emerice? Fak máš takovýdle krejzy představy? :D:D:D

V barákách žije 77 % v bytech 20 % a jinde 3 % ;D
https://www.quora.com/What-percentage-of-the-American-population-lives-apartments-and-what-percent-in-houses

jinde = karavany, lodě, dodávky či skupinové bydlení.

U nás je to myslím 50 na 50.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ok dikec. Takze ne 90% , ale 77% to je precejn rozdil :)

Obrázek uživatele Anonym123

chcel som reagovať prv, ale tu sa mi to zdá lepšie:
keď idem do práce, tak pešo,
keď idem do mesta, tak na vlečke traktora,
keď idem do cudziny, tak tanky ...
pripomenuli mi ten vtip naši sk/cz politici :-)

Nevím jestli 90 procent, ale velká většina určitě. Ne všichni žijou v NewYorku. V USA se většinou žije na předměstí. Minimálně střední a vyšší třída, kteří si můžou elektromobily dovolit.

oni i ty města jsou obrovská a mrakodrapy jsou jen v centrech a navíc se v nich většinou pracuje ne bydlí...80% bych věřil fpoho

Řešit se to musí. Neříkám, že mě nezajímá zbytek světa, ale rozhodně mi hodně záleží na situaci v ČR.
V tuhle chvíli má většina lidí žijících v bytech nějaké auto - toho či ono důvodu. O tom zda jej opravdu potřebují nebo ne, se dá polemizovat, ale v tuto chvíli jej mají (některé rodiny i dvě), a rozhodně se nebudou chtít tohoto domělého komfortu který v nich vlastnictví auta vyvolává hned tak vzdát.
Něco asi v blízké budoucnosti vyřeší sdílená auta. Autonomní taxíky jsou hezká myšlenka, ale nevěřím, že to přijde nějak brzo. Plně autonomnímu řízení dávám ještě nějakou tu dekádu.
Jediné aktuální řešení teď, je výměna vozového parku - a ta EV se musí někde nabíjet. Sítí veřejných nabíječek to neobsloužíte.

Obrázek uživatele Anonym123

auto, dve či tri - a nie domnelý komfort, ale nutnosť. keď žila svokra/tchýně, tak sme mali dve - jedným som chodil do práce, druhým manželka obstarávala starostlivosť o obe domácnosti a k tomu prepravu ŤZP.
ak bolo použiteľné počasie, mohol by som bicyklom, lenže...
dnes máme 1, lenže dcéra už má vodičský a musí dochádzať.
chodila verejnou dopravou, ale na tých necelých 8km minula po 1.5 hod času. žiadna MHD v mieste, pešo na zástavku dva kilometre, v daždi, snehu (slnečný úpal nebol, lebo skoro ráno a neskoro večer). to nie je domnelá výhoda.
obce nemajú záujem riešiť dopravu v mieste inak ako vyberaní poplatkov. pretože - "euro na hodinu neznížilo dopyt po parkovaní"! miestna doprava je im u riti!

A kdo říká, že brzy budou všechna auta na elektro? Městské auto s malým nájezdem může být klidně benzín ještě hodně dlouho. Lidé se svých aut nevzdají, přechod na elektro půjde pomalu.

Obrázek uživatele Kuk

Máš recht, lidi se spalováků nevzdaj, ale jakmile jim v okolí zavřou benzínky protože už nebudou vydělávat tak se ho vzdaj na to tata. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Antonio Gracias, ředitel Muskovy Tesly, prodal skoro všechny své akcie firmy… že by padla?
https://www.zerohedge.com/news/2019-06-06/tesla-director-antonio-gracias-has-now-dumped-almost-all-his-personal-stock

ve veřejném prostoru se začíná připouštět, že Musk není žádný génius a vizionář, ale šarlatán
https://www.cnbc.com/video/2019/06/04/teslas-going-to-have-to-restructure-says-blaine-capital.html

Obrázek uživatele Kuk

Tonda Garcia se zbavil 466 akcií, ale zbylejch 276 000 akcií má ve svých fondech? Té jako zpráva dne? No tak s tim se di vyfotit na hlavní nádraží :))))

Hele a kdo ti nakukal, že Musk je génius? Takhle ho vždycky označujou ti co ho nenáviděj ty veřejnej prostore :))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No ale to všechno už víme dávno...
Vem si, že za posledních 10 let vyšarlatil nejprodávanější elektromobil téhle planety, znovupoužitelné rakety a vesmírné lodě, krytinu na střechy (tašku) která je samo o sobě FV, a taky je to jeden z největších tunelářů - má na to i NUDÍCÍ společnost.

Upálit, upálit, upálit...

:D +1

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

muset i reálně prodávat a to v nemalém množství?? Kolík a zakolík?? ;)

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Typický VW.
Zase tisková zpráva tipu – plánujeme, chtěli-by jsme, připravujeme atd…
Takový tiskový zprávy si můžou nechat.
Ať už taky jednou přijdou s tiskovou zprávou: Uvedli jsme do provozu – je postaveno a k mání – již jsme dosáhli produkce v počtu XY… atd…

+1

Obrázek uživatele Kuk

+1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zřejmě tedy vybudují standardních 36 tis nabíječek 3x32A (z toho polovina bude u dealerů, kteří to zaplatí) a zbytek ve spolupráci s městy, která to taky zaplati. Svezou se na vlně Ionity, které se postaví z dotací. Co tedy vlastně udělá VW? Myslím, že krize je za dveřmi a lidi budou muset myslet na jiné věci s nabranými hypotékami, než na nové BEV za půl mega.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Krize je dostat vůbec to EV auto. Kdo musí platit hypotéky, tak musí také s možnou krizí počítat. Jinak si jí neměl brát, to nemá s elektromobilitou nic společného. :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e , VW e-Golf

Kdyby lidé počítali s krizí, tak si v životě hypotéku nevezmou :) Prodeje BEV jsou u nás víc než zoufalé a připomínají prodeje Rolls-Royce. No a co má krize společného s BEV? Hodně, první co se zařízne, jsou investice do věci, které jsou nejméně ziskové či potřebné..

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no jasně všichni mají pojistku proto extrémní krizi :) někdo malou někdo velkou schválně kolik se jich trefilo ;)

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Souhlasím s Josefem. Je to hnusné PR protože většina plánovaných nabíječek bude stát u jejich továren a sloužit vlastním zaměstnancům viz článek z března "Z toho důvodu plánuje Škoda Auto vybudovat do roku 2025 infrastrukturu dobíjecích stanic, která bude obsahovat téměř 7 tisíc dobíjecích míst ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchalbí. "

O tom, že by VW chtěl budovat něco pro běžné zákazníky za svoje peníze podobně jako Tesla, o tom nemůže být ani řeč. VW jede jednoznačně jen na vlně "postavíme, ale zaplaťte to".

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nooo na jednu stranu je to konečně pozitivní přístup zaměstnavatele ku zaměstnanci v tomto případě že si bude kde moci dobít káru, doted votroci chodi 3km denně z parkoviště na šichtu a z5t kde 8 hodit makaj vestoje ;) žádný vozík, segvej, brusle, kolo, vláček, lanovka prostě niiiiiic i ty svařovaný kastle se po závodu pohybujou pokrokověji :))) Každopádně ano je to sobecké ano, ale co byste taky chtěli od:
kapitalisty
germána
v čezký zemi
co dostal leda pokutu ;)
Š je čezké ano, ale to je tak fšechno :))

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Anonym123

nemáš pravdu - germán kapitalista keď príde navštíviť svoju fabriku na slovensku je od zamestnancov držaný veľmi ďaleko! nesmie sa dozvedieť, že radový pracovník vje vzdelaný, ovláda (nielen) nemecký jazyk na odbornej úrovni a že "tunajší menežment je zložený z lemplov a nedoukov!
stalo sa v novom meste nad váhom, bola náramná sranda ako plynule robotník debatoval a menežéri koktali/habkali. a zrazu bolo benefitov ako v germánii :-)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nooo v Bratislavě ste pokrokovější, tam vozíte rakouskou vyhlídkovou lanovkou rovnou celý káry na vlak ;) Kvasiny maj kulový, ani heliport, ani..... noooo dobře tak jo, mají :

HAJVEJ FUNGL NOVOU ZÁVODNÍ DRÁHU od severu i z jihu kde neplatí rychlostní omezení a cajti se tam neukážou jak je rok dlouhej, přímo až na šádeparkoviště, pak už musej posvejch ;))))))))))

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Anonym123

pre mňa je bratislava iba väčšia dedina od tej našej na považí.
a fauwé fabrika iba veľký savec na štátnom rozpočte (preceda vlády sľúbil, že vláda neurobí nič, čo by fauwé poškodilo). zrecykluje aj prepustených za štátne.
https://www.youtube.com/watch?v=H6AmecMtMIM
to video je jedného z prezidentských kandidátov - pošuk non plus ultra!

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nj, tj to je dobrý čumím, šádevotroci vážně štrajkujou 2017, to sem ani nevěděl, jak maj scanie pěkně zatmavený vokna, néni dovnitř vůbec vidět

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

přesně !!! oni si postaví ve fabrice 7000 nabíječek a pak vyjedou se Citigo které za hodinu nenabije ani 20kWh a budou všude okupovat dobíjecí stanice jenom proto že chtel koncern nehorázně ušetřit a odneseme to nakonec úplně všichni
a už vidím ty komentáře všude na po webech...vždyť jsme to říkali, nikam to nedojede a ještě se to 2h nabíjí
VW group = vrah elektromobility !!!

Přesně tak!
A aby to bylo dokonalé, tak pro jistotu úplně zakázat pomalé AC nabíjení a jako jediný standard povolit jen rychlonabíjení!
Co kdyby náhodou někdo nestačil nabít za půl hodiny? To by byl nejen konec elektromobility, ale možná i konec světa! :D :D :D
Už sem radši moc nepíšu a kolikrát ani nečtu, ale tohle mi fakt nedalo. :D

---

Nissan Leaf 24kWh, 231.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 6.000 km

ale ono nenabije na DC, rychlonabiječka už má ve slově RYCHLO, takže nabiju rychle pár kWh a jedu dál, pro ty co jsou tam 2h+ tak je AC

Obrázek uživatele Kuk

No konečně jim to docvaklo. To to trvalo.

Ale pokud to nebude bezstarostně integrovaný s elektroauty a jejich navigací, plánovačem a placením tak to bude furt na pendrek. Bez systému přijedu píchnu zásuvku odjedu a lá Tesla, tudíž bez registrací, přihlašování, karet,čipových klíčenek, spousty proprietálních appek, vyplňování, nastavování na stojanu, volání nedostupné podpory a podobnejch krávovin to bude furt na pytel. Všechno musí bejt ovladatelné pěkně jednoduše z displeje auta nebo z appky od auta.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

+1

Obrázek uživatele Kuk

Celkem rozumná slova, ale co se počítá jsou činy a ne sliby.

„Nabíjecí infrastruktura je stále důležitějším faktorem, na němž závisí rychlé rozšíření elektromobility v Německu. Nabíjení elektromobilu musí být stejně snadné a samozřejmé jako nabíjení chytrého telefonu. K tomu potřebujeme především výrazně více nabíjecích stojanů ve veřejném prostoru i jednoduchá pravidla pro montáž soukromých nástěnných nabíječek. Volkswagen chce jít příkladem a angažuje se ve všech úrovních výstavby nabíjecí infrastruktury,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektromobilitu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol