Volkswagen chce prodat 28 milionů elektromobilů do osmi let, polovinu z toho v Číně

Zhruba 40 % všech prodaných aut koncernu Volkswagen se dnes prodá v Číně. Vzhledem k chystané elektromobilní ofenzívě bude tento trh pro VW ještě důležitější.

Koncept elektromobilu Volkswagen ID.Next by měl jít do výroby v Číně ještě tento rok.
foto: Volkswagen

Za 40 let svého působení v Číně tam Volkswagen prodal už 42 milionů automobilů. Jen za minulý rok to bylo 4,23 milionu vozů, a VW ji proto považuje za druhý „domovský trh“.

Aktuálně Volkswagen ohlásil, že do roku 2028 chce prodat celosvětově 28 milionů elektromobilů, z toho více než polovinu v Číně. Rok 2020 má být podle VW klíčovým rokem pro elektromobilu v Číně, stejně jako pro samotný koncern.

Letos totiž začně továrna SAIC VOLKSWAGEN v Antingu a FAW-Volkswagen ve Fo-šanu vyrábět elektromobily na platformě MEB s celkovou roční výrobní kapacitou 600 000 aut.

Do roku 2025 bude VW v Číně vyrábět 15 modelů elektromobilů na platformě MEB pod různými značkami. Do roku 2035 pak chce mít v Číně polovinu prodaných vozů elektrifikovaných.

Letos se do Číny dostanou také modely Audi e-tron a Porsche Taycan.

tisková zpráva

33 Comments on “Volkswagen chce prodat 28 milionů elektromobilů do osmi let, polovinu z toho v Číně”

  1. PS: Evropský autodebilky jsou fhajzlu :)) Čína disponuje
    PS: Evropský autodebilky jsou fhajzlu :)) Čína disponuje jedním z nejlepších umění na světě a myslím, že by to bylo oceněné celým světem. Měly bychom to udělat a uděláme to“ ;)))

    https://www.novinky.cz/auto/clanek/tesla-cili-na-cinu-po-otevreni-tovarny-ukazala-auto-inspirovane-tamnim-vkusem-40310255

    Vw se bojí že dopadne jako Nokia….

    http://www.hybrid.cz/sef-volkswagenu-se-boji-ze-kocern-dopadne-jako-nokia-omezi-vyvoj-vodikoveho-pohonu

    pokud EU se USA žádnou novou dohodu neuzavře, budeme muset jednat formou „velmi vysokých cel na jejich auta“ :)))))))))))))))))))

    https://www.investicniweb.cz/news-trump-eu-nemuze-jinak-nez-dojednat-s-usa-nove-obchodni-vztahy/

  2. Koukám, že VW to hraje na všechny strany. Zatímco v
    Koukám, že VW to hraje na všechny strany. Zatímco v technických a EV nakloněných médiích slibuje miliony aut, u politiků lobuje za revizi emisních norem a vyhrožuje zavíráním továren a konečně přes různé netechnické (ale za to masově sledové většinovou populací) kanály šíří status, že EV jsou něco okrajového, co vlastně nikdo nechce, ale bude se kvůli tomu zdražovat a propouštět.

    1. Jenže oni mají bohužel pravdu, současná podoba a forma
      Jenže oni mají bohužel pravdu, současná podoba a forma elektromobility je následek hysterie, tlaku politiků a lobby – takže vlastně nikdo nebude vědět kolik to auto skutečně stojí,protože všude je uvedena cena s dotací s jdou učiněny všechny kroky, aby k plné transparentnosti nedošlo

      řada lidí to kvůli tomu odmítá a nechce, protože popravdě korupce mají plné zuby a dost často po vykonstruované diesel gate (podváděli všichni a ne jen VW – a podvádí se vesele dál – jinak by nebyly propastné rozdíly mezi skutečnou a deklarovanou spotřebou – kdyby někomu nešlápl VW na kuří oko, tak se v tom jelo vesele dál, pardon ono jede, jen se na VW ukazuje prstíkem) vidí v elektromobilitě jen další podvod (což v řadě úrovní je a jde jen o to přerozdělit peníze)

      Je třeba revidovat emisní normy, které se teď dějí, protože jsou netransparentní a komplikované se spoustou nejasností. Třeba není akceptovatelné, aby se uvažovala flotilová emise – musí to být vztaženo na emise každého konkrétního vozu. Není akceptovatelné jiné měření spotřeby než dojezdovou zkouškou (před 50 – 60 lety to taky se spotřebou bylo).

      Vzhledem k tomu výše a také (a nejen) k tomu, jak se řada (de)popularizátorů elektromobility chová (čekám, že místní potrefené husy zakejhají), jak je nastavená cenová politika a kolik to skutečně stojí pořídit, tak prostě je elektromobilita v současné formě elektromobilita pro řadu lidí věcí okrajovou, protože jednoduše první dojem vytvořila velmi negativní (že se na tom pisálci přiživují je jiná věc – ostatně, nejlépe se přece prodávají negativní zprávy, řada lidí se v neštěstí okolí přímo vyžívá)

      A ano kvůli elektromobilitě a emisním předpisům se všechna vozidla a jejich provoz zdraží a bude se kvůli tomu propouštět v určitých oborech. A je třeba si jednou pro vždy si uvědomit, že elektromobily se na cenu dnešních levných aut nedostanou (a těch kolem roku 2010 už vůbec ne), protože všechny tyto kroky se dějí, aby nezmizely zisky, mohlo se vyrábět méně a VYSOKÉ NÁKLADY NA VOZIDLO BYLY OSPRAVEDLNĚNÉ

      Záměrně to tu píši maximálně jednoduše a na zjednodušených případech, aby vnímavější mohli dále přemýšlet a mohli pracovat na pochopení souvislostí.

            1. Pardon, to mi jako sarkasmus fakt nepřišlo – asi nemáme
              Pardon, to mi jako sarkasmus fakt nepřišlo – asi nemáme shodný styl pro humor s takovými věcmi nežertuji…
              K probleskování – v telefonu to neprobleskuje, taky se ho snažím měnit, co nejpomaleji, hodinky mám s automatickým nátahem a počítač mám jen do zásuvky.

              Ale narovinu přiznávám, že situace kolem těžby kovů k baterkám, velmi zpomaluje moje nadšení kolem elektromobility, zvlášť když to přidám na hromadu argumentů včetně nájezdu, kolik emisí je udělat nové auto a staré zlikvidovat a kolik emisí je na takový elektromobil vydělat… pořád mi z té bilance vychází jezdit s tím, co mám

              1. „Ale narovinu přiznávám, že situace kolem těžby kovů k
                „Ale narovinu přiznávám, že situace kolem těžby kovů k baterkám, velmi zpomaluje moje nadšení kolem elektromobility, zvlášť když to přidám na hromadu argumentů včetně nájezdu, kolik emisí je udělat nové auto a staré zlikvidovat a kolik emisí je na takový elektromobil vydělat… pořád mi z té bilance vychází jezdit s tím, co mám“

                Kupte si ojetý elektromobil, aby se kvůli Vám nemusel vyrábět nový. Oproti spalováku bude čistší za nějak 20-40 tisíc kilometrů dle velikosti baterie.

                Víte, že se kobalt používá i k rafinaci ropy? I pak je ta fosilní cesta lepší?

                1. Napsal jsem někde, že je fosilní cesta lepší? Napsal
                  Napsal jsem někde, že je fosilní cesta lepší? Napsal jsem, že když udělám balík emisí generovaný současným autem se vším všudy a co by to bylo jej obměnit, tak elektromobil nevítězí. Mimochodem ojetý elektromobil, který by splnil mé požadavky, neexistuje, nebo je tak drahý, že je to opět ekologicko ekonomický nesmysl – a obávám se, že to tak bude dalších pět let

          1. naprostá většina kobaltu se netěží samostatně, ale
            naprostá většina kobaltu se netěží samostatně, ale společně s mědí a niklem v rozsáhlých povrchových dolech. Těží je velké firmy pomocí strojů. Světová dodávka kobaltu nestojí na těžbě dětí.
            existují i menší doly, kde se těžba provádí ručně. Tímto způsobem se v Kongu těží zhruba pětina kobaltu – ve světovém měřítku méně než desetina. Tyto doly se samospráva snaží kontrolovat a děti tam mají zákaz vstupu. V regulérním „manuálním“ dole tedy kobalt těží rukama dospělí.
            nicméně kolem dolů místní na vlastní pěst paběrkují a dělají to s tím, co mají po ruce, včetně dětí, to vše s nulovým ohledem na BOZP. Nutí je k tomu chudoba, ne těžební firmy.
            to, co místní takto „bokem“ vytěží, od nich za mrzký peníz vykoupí ilegální překupníci a ti ho pak přeprodají dál, nejčastěji čínským obchodníkům. To je na jednu stranu bídná praxe, na druhou stranu jedna z možností, jak je možné si v chudém Kongu alespoň něco vydělat. Přes 70 % kobaltu, který šel v roce 2017 do baterií, se uplatnilo v přenosné elektronice. Zatímco se obáváte, že byste se na dětské práci mohli v podílet čistými auty, již se na ní možná podílíte vlastnictvím zařízení, kde čtete tyto řádky. Jinak řečeno, zatímco každý má mobil a mnoho lidí vlastní i tablet nebo notebook, elektromobil ve srovnání s tím zatím nemá skoro nikdo. Do budoucna se tento poměr určitě bude měnit, ale tam by se již měla projevit snaha využívat baterie s nižším obsahem kobaltu, nebo úplně bez něj. https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/20033-komentar-kobalt-stoji-rozvoj-elektromobilu-na-detske-praci

          1. joo dělá se na tom ;))
            Berlín chystá od roku 2035 úplný

            joo dělá se na tom ;))

            Berlín chystá od roku 2035 úplný zákaz aut se spalovacím motorem

            https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/berlin-chysta-od-roku-2035-uplny-zakaz-aut-se-spalovacim-motorem

            to víš východáci chytli dech…

            http://www.hybrid.cz/tesla-podepsala-nakup-pozemku-pro-gigatovarnu-4-uz-se-buduji-prijezdove-cesty

            … a na západogermánskou vládu zvysoka trumpetoj doklína ;)))))

  3. :))) zlatý voči soudluzi, TESLA na $562 … 😉
    Tesla dosáhl

    :))) zlatý voči soudluzi, TESLA na $562 … 😉

    Tesla dosáhl urovnání se státem Michigan v soudním řízení z 2016, kdy společnost podala proti guvernérovi státu a dalším úředníkům žalobu za „anti-Tesla“ zákon. Nyní může dodávat svá vozidla přímo zákazníkům ve státě a také provozovat servisní střediska ve státě ….

    https://finance.yahoo.com/news/tesla-michigan-reach-settlement-direct-041050831.html

      1. Já bych byl opatrnější, jedna věc je auta vyrobit, druhá
        Já bych byl opatrnější, jedna věc je auta vyrobit, druhá věc prodat za poměrně vysokou cenu….
        Neznám rozložení prodeje aut na světě podle ceny..
        Ale lidí co si mohou kupovat auto v ceně 1,5mil po světě běhá omezené množství…
        Ale pokud budou ty Tesly jezdit jako robotaxi tak budu jen rád a čím víc tím lépe…

        1. Podle všeho má teď Tesla 20% marži. Takže oproti
          Podle všeho má teď Tesla 20% marži. Takže oproti ostatním, kteří dle svých slov na EV prodělávají, mají dostatečný prostor k manévrování. A to určitě není poslední slovo jejich technického vývoje, takže očekávám další snižování výrobních nákladů.

        2. vo tom to není, je to o geometriji grafu, finančních
          vo tom to není, je to o geometriji grafu, finančních tocích a nutných ziscích a vypadá to že i trumpeta se prostrednictvím tichý podpory tesly na pozadí rozhodl vypakovat zatracenýho germána ze severoamerickýho kontinentu… neli … zlikvidovat :))))))))))))))))))))

          https://www.investicniweb.cz/news-trump-eu-nemuze-jinak-nez-dojednat-s-usa-nove-obchodni-vztahy/

Napsat komentář