Volkswagen chce levné rodinné elektromobily s cenou pod 550 000 Kč

Ceny elektromobilů za posledních 10 let výrazně klesly. Pořizovací cena přesto zůstává hlavní překážkou k masovému rozšíření. Volkswagen proto chce levnější modely.

Malý levný městský elektromobil Volkswagen ID.1 by měl nahradit současný hit v podobě inovovaných modelů Škoda CitigoE iV, Seat Mii a Volkswagen e-Up!
foto: CarMagazine.co.uk

Volkswagen připravuje k brzkému uvedení zcela novou řadu elektromobilů ID v čele s modelem ID.3, který má jít k zákazníkům už letos v létě. Postavena bude na nové platformě MEB.

Jenže ta pořád ještě nedokáže srazit cenu tak nízko, jak by ji Volkswagen chtěl mít. Přitom nedávno uvedl nové elektromobily Škoda CitigoE iV, Seat Mii a Volkswagen e-Up!, které se za cenu pod 550 000 Kč prodávají a nabízejí slušný dojezd kolem 260 km. A je o ně nemalý zájem.

Jde však o auta postavená na starých spalovacích platformách. Podle Automotive News se chystá nová generace malých elektromobilů, která využije zkrácenou novou platformu MEB. Na délku mají nová auta měřit zhruba čtyři metry, cena má být pod €20 000.

Prvním takovým modelem by mohl být Volkswagen ID.1. Elektromobil údajně nabídne výběr mezi 24kWh a 36kWh baterií. Už teď je jasné, že takové auto bude určeno primárně pro Evropu a Asii, do se nepodívá.

Spekuluje se, že elektromobl Volkswagen ID.1 by mohl jít na trh už v roce 2023. Vyšší kapacita baterie by měla nabídnout dojezd až 300 km.

30 Comments on “Volkswagen chce levné rodinné elektromobily s cenou pod 550 000 Kč”

  1. Nazývat mrňavý Volkswagen ID.1 rodinným elektromobilem
    Nazývat mrňavý Volkswagen ID.1 rodinným elektromobilem může být snad jen vtip. Nebo to může vyslovit snad je ten, kdo žádnou rodinu nemá nebo ji nikam nevozí. Rodinným autem pro mě může být něco aspoň velikosti Fabie Combi nebo Scaly. Taková elektrická Scala za 550 000 Kč, to by už asi opravdu mohlo znamenat revoluci v osobní dopravě. Ale toho se asi ještě pěkných pár let nedočkáme. V tuto chvíli mimo Tesel nejvíce splňuje mou představu rodinného elektromobilu asi Kia e-Niro, ale ta stojí minimálně dvakrát tolik.

    1. Přesně tak. Ono i ta Fabie kombi je dost na hraně.
      Ono

      Přesně tak. Ono i ta Fabie kombi je dost na hraně.
      Ono záleží co kdo považuje za rodinu.

      Když někdo říká, že ID1 je rodinný auto, tak rodinou myslí jen 2 dospělí a vzadu na sedačce jedno zavazadlo. 🙂

      Fabie kombi je už pro nějaké to dítě na zadních sedačkách, ale kočarek plus ostatní bágly do kufru moc nenarvete.

      Pro „normální“ rodinu tj. 2 dospělý a 2 děti v jakém koli věku jedině velikost Oktavie, nebo ta Scala.
      Nebo jakýkoli kombíky od 4,5 metrů délky.

      A takový elektromobil zatím krom Tesli ještě nikdo nevyrobil.
      A za cenu 550 tis. už vůbec nikdo.

            1. Jasně, když není na vybranou, tak si lidi vždycky nějak
              Jasně, když není na vybranou, tak si lidi vždycky nějak poradí. Za totáče měl málokdo rozměrnější auto a také rodiny na dovolenou jezdily. Ale lidi si už přece jenom zvykli na větší pohodlí a hlavně dnes už na vybranou je. Kolik lidí si dobrovolně vybere, že se budou trápit v elektrickém miniautíčku, když za stejné peníze mohou mít prostorného a dobře vybaveného spalovacího kombíka? Snad ani ti největší elektronadšenci. Samozřejmě za předpokladu, že by to bylo jen jediné auto v rodině.

      1. A k čemu je u miniauta do města (velikosti Citigo) velká
        A k čemu je u miniauta do města (velikosti Citigo) velká baterka, která by to akorát prodražila, hm? To auto bude jezdit po městě, nabíjet se bude doma v noci, příp. někde u obchoďáku pomalým nabíjením. Nikdo příčetný s tím nebude jezdit dlouhé trasy, na to jsou jiná vhodnější auta. Tak k čemu by tak byla velká baterka? Se koukněte na Citigo a spol., jakou mají baterku a jak se prodávají. A to nemluvím o eGolfu, to je větší auto, tam by se i hodila větší baterka, ale i tak se prodává velmi dobře. Takže asi zákazníci s tím takový problém nemají, to jenom ty 🙂

        Neřeknu, auto velikosti Tesla S… tam patří velká baterka, stejně tak např. eTron. Ale miniauto do města? K čemu? A nevím, proč tady blábolíš o Tesle. tesla snad má miniauto do města, že by to byla konkurence tomuto?

  2. V clanku je hlavne pouzit cas budouci. Bohuzel. Takze za deset
    V clanku je hlavne pouzit cas budouci. Bohuzel. Takze za deset anebo vice let to snad treba bude realnejsi.
    U mne vw prohral vyberko, kdyz pred sesti lety pri koupi BEV nemohl dodat mmj variantu s vyhrivanym volantem (majic to jini v zakladu).

          1. Podle mě myslíš správně. ID.1 bych taky čekal jako
            Podle mě myslíš správně. ID.1 bych taky čekal jako nástupce trojčat, které už jsou opravdu potřeba. Takže dalo by se předpokládat že vedle ID.1 se opět objeví dvojče E…q iV od škodovky. Z mého pohledu éra, kdy si mohli manažeři zavedených automobilek dovolit prznit výzbroj vozů podle svých subjektivních (rozuměj naprosto zcestných) myšlenek o emobilitě, s rokem 2020 definitivně skončila. Uvést teď na trh v EU něco tak nesmyslného, jako by bylo právě ID.1 s 24kWh baterií si už nikdo nedovolí, protože by z toho byl totální propadák (vesměs stejný jako u Dacie s 30kW motorem a 26kWh baterií) Tzn. zde uvedené údaje jsou vlhké myšlenky nějakého nezkušeného novináře, ale určitě nic z VW.

            Mimochodem Renault ZOE 50 používá již rok cca 80Ah pouch články od LG Chem v podobném formátu jako Citigoe, chci tím říct, že kdyby ta koncepce trojčat nebyla zastaralá už od zrodu, tak už dnes nic nebrání do něj dát v další iteraci 47kWh baterii. Tím se dostáváme k tomu, že po uvedení ID.3 s 82kWh (77kWh využitelných) baterií toto dorovná Hyundai/Kia u Kony a Niro cca 84kWh (80kWh využitelných) baterií a snad už nebudou za cukříky a taky dovolí 120kW nabíjení. No a především definitivně odepíší tu dom*danou verzi s 40kWh baterií. Toto pak bude muset dorovnat i „samozvaný lídr“, ikdyž tuším že ani tu 4.tou iteraci baterii stejně zase nedá pořádně a jsem zvědav jak se postaví k rychlonabíjení.

  3. To je taky jediny segment, kde muze jeste VW zabodovat. Tesla
    To je taky jediny segment, kde muze jeste VW zabodovat. Tesla je na hony daleko a do 3 let nemaji sanci nic srovnatelneho nabidnout. Budou tak delat levne elektromobily bez technologii. Koneckoncu jmeno automobilky to vystihuje. Klesnou na uroven znacky Dacia. Levne mini EV auto, levna EV Octavia a budou mit o poptavku postarano. Bohuzel totalne zaspali, a tak jsou ve strednim a premiovem EV segementu nadlouho mimo hru.

      1. To bohužel není o trhu. To je o tom, že zjistili, že
        To bohužel není o trhu. To je o tom, že zjistili, že povinnou kvótu z hlediska firemních emisí CO2 vyprodají, tak proč by na nepovinný zbytek nenasadili vyšší cenu a něco málo nevydělali, plus poptávku přesunuli na rok 2021, kdy zase mohou na přechodnou dobu zlevnit a emise si vyřešit.

Napsat komentář