Volkswagen čelí svolávání 124 000 aut do zásuvky kvůli jedovatému kadmiu v palubních nabíječkách

Jan Horčík - 08 Srpen 2018

Komponenty palubních nabíječek některých aut do zásuvky značek Volkswagen, Audi a Porsche obsahují jedovaté kadmium. Neohrožuje posádku ani cestující, přesto automobilka čelí možnosti svolání aut.auto elektromobil Volkswagen e-Golf

Elektromobil Volkswagen e-Golf je jedním z postižených vozů.
foto: Volkswagen

Koncern Volkswagen potvrdil, že od německých úřadů čelí možnosti svolání 124 000 aut do zásuvky. Důvodem je těžký kov kadmium (Cd), jehož využití je už řadu let v automobilových součástkách zakázáno.

Koncern Volkswagen potvrdil, že od německých úřadů čelí možnosti svolání 124 000 aut do zásuvky. Důvodem je těžký kov kadmium (Cd), jehož využití je už řadu let v automobilových součástkách zakázáno.

Bohužel se skrze dodavatelský řetězec dostal do palubních nabíječek elektromobilů a plug-in hybridů koncernu Volkswagen. Regulatorní orgány se právem obávají co se s kadmiem stane po skončení životnosti vozidel.

Konkrétně by mělo jít o stopové množství na kontaktech krabice stykače. Německý spolkový úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) aktuálně rozhoduje o tom, zda se auta svolají. Pokud ano, bude nutné danou komponentu vyměnit, což by neměl být velký problém.

Výroba postižených modelů aut je ve Volkswagenu dočasně pozastavena a hledá se náhradní dodavatel zmíněné komponenty.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo vw je vůči činskym výrobcům nekonkurenceschpny. Eauta vyrobit neumi a Spalovaci motor končí a s ním i vw.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

324.000 brambora dízl fajrvole :)))

investicniweb.cz/news-bmw-v-evrope-svolava-324-000-vozu-kvuli-hrozbe-pozaru/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prágl = DÍRA RAKA ZPRÁSKANÁ a má to viníky: Autodebilky co vyrobily dízl obzvláště bez DPF

auto.idnes.cz/praha-auto-emise-studie-mereni-dpf-filtr-pevnych-castit-cvut-uamk-magistrat-17d-/automoto.aspx?c=A180807_104226_automoto_taj

kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/

pověsit ten póvl co za to může ;)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Špinavá Praha má viníky: auta s chybějícími filtry pevných částic

auto.idnes.cz/praha-auto-emise-studie-mereni-dpf-filtr-pevnych-castit-cvut-uamk-magistrat-17d-/automoto.aspx?c=A180807_104226_automoto_taj

Kadmiované šrouby byly za bolševika skoro všude. Lituju ty pracanty, kteří to v CCCP vyráběli, asi byli hodně nemocní. Byla na tom pěkně silná vrstva. Podobně i některé kontakty to mají na sobě. Odhaduji, že na jednom větším šroubu nebo vrutu (100 mm) mohlo být tak 500 mg.

---

hariprasad

kadmium (FeCd3,cB)bola elektrochemicky nanesená vrstva na PODLOŽKÁCH, a ktoré museli byť v elektrotechnike na oddelenie hliníkových a medených vodičov.
množstvo menšie ako malé, v odhade zmeňte m na u (mí).
kolega pri pokovovaní robil od osemnástich do dôchodku, má 75 a je zdravší ako v mladosti!

Kolega je odolný jedinec. Předpokládám, že dodržoval bezpečnostní předpisy. S těmi množstvími si nejsem tak jistý, to byse muselo spočítat. jaká byla tloušťa vrstvy podle české a ruské normy? I tom mohly být velké rozdíly. Jám jsem měl jako dítě na kadmiové šrouby alergickou reakci. Otec toho měl plné šuplíky. Teď nevím, nepřicházím s tím už do styku. http://www.bezpecnostpotravin.cz/biologicke-ucinky-a-toxicita-kadmia.aspx

---

hariprasad

Jedna se o 0,008 gramu neboli 8 mg Kadmia. Kadmium jako CdO se pridava ke stribrnym kontaktum aby se nespekaly.
Nekdo hazi stare NiCd akumulatory do odpadkace a tam je 10000x vic kadmia.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Celé je to šaškárna. Vždyť NICD akumulátory se dají ještě dnes bez problémů koupit. Hon na čarodějnice kvůli 8 mg.

Obrázek uživatele M.Krupka

Ale ten pocit, že Vám Volkswagen dodal na trh závadný a škodlivý vůz je k nezaplacení.
Elektrický spínač, který kadmium obsahoval, byl zabudován v pevném obalu uvnitř nabíječky. Ta je rovněž uzavřena v pevném plášti a zamontovaná ve vozidle. Díky tomu může Volkswagen zaručit, že do kontaktu s jedovatým kovem nemohl přijít žádný uživatel ani technik a kadmium ani nemohlo ohrozit životní prostředí.

Už několik měsíců přemýšlím, s čím bude VW podvádět u elektromobilů. A už je to tady.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Vy jste mi vtipný. Jak VW nemůže někde něco ošulit, tak jsou hoši nahraní. V noci se budí a bouchají hlavou do skříně jako baba Jaga v Mrazíkovi. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele ozana

Podvedl je dodavatel.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

tak, ako vietnamci nášho kaliňáka :-)
po slovensky - myslia si, že sme JEBNUTÍ, kŕmia nás kokotinami, ...
inak sa to nedá napísať, politicky korektná reč také výrazy nemá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Holt od doby co jim zakázali používat ty vopice tak se to musí zkusit rovnou co vydrží člověk. Kůůůůůpujtéééé fauvéééé. Nis se fám nestané.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter