Volkswagen si po aféře dieselgate a hrozbě zavedení celních opatření ze strany Donalda Trumpa udobřuje Ameriku. Uzavřel alianci s Fordem a připravuje tam výrobu elektromobilů.
foto: Volkswagen
Značka Volkswagen pokračuje ve své elektrické ofenzivě. Nyní v jejím rámci schválila první výrobní závod v Severní Americe. Novou generaci elektromobilů na základě modulární platformy MEB pro vozidla s elektrickým pohonem bude vyrábět závod Chattanooga v americkém státě Tennessee. Volkswagen za tím účelem investuje 700 milionů eur.
Rozšířením výrobního závodu vznikne až 1000 přímých pracovních míst a další pracovní místa budou vytvořena u dodavatelů v regionu. První elektromobil z Chattanoogy sjede z montážní linky v roce 2022. V nadcházejících letech vznikne osm výrobních závodů pro elektromobily na základě platformy MEB v Evropě, Severní Americe a Číně.
Volkswagen tak vytvoří výrobní kapacity nezbytné k tomu, aby mohl do roku 2025 prodávat více než jeden milion elektromobilů ročně. Předseda představenstva koncernu Volkswagen, Dr. Herbert Diess, zdůraznil význam amerického trhu pro elektrickou ofenzivu společnosti.
„USA patří mezi nejdůležitější centra výroby v rámci globálního automobilového průmyslu. Rozhodnutí svěřit naši americkou výrobu elektromobilů závodu Chattanooga je zásadní součástí růstové strategie značky Volkswagen v Severní Americe. V nadcházejících letech chceme výrazně zvýšit podíl na trhu – to je úkolem manažerského týmu vedeného Scottem Keoghem. Nově plánovanými investicemi a rozhodnutím o umístění výrobního závodu jsme vytvořili další důležité předpoklady pro ofenzivu značky Volkswagen na trhu v USA,“ říká Diess.
Jako první elektromobil bude z montážní linky závodu Chattanooga sjíždět SUV ID. CROZZ. Kromě toho bude Volkswagen v Americe nabízet také ID. BUZZ, moderní interpretaci legendárního Transporteru. Oba modely patří k nové rodině elektromobilů Volkswagen ID., které optimálně využívají možností elektrické mobility.
Vozidla nabízejí mimo jiné dlouhý dojezd, velkorysý vnitřní prostor, dynamické jízdní vlastnosti a novou úroveň digitálního síťového propojení. „Jsme hrdí, že se zde v USA můžeme podílet na vytváření budoucnosti mobility,“ říká Scott Keogh, generální ředitel společnosti Volkswagen Group of America.
„Volkswagen je symbolem mobility pro všechny. V souladu s touto tradicí budeme vyrábět také nová vozidla pro éru elektrické mobility,“ dodává Keogh. Závod Chattanooga navíc bude i nadále produkovat modely Atlas a Passat pro americký trh.
Volkswagen se snaží nadchnout pro elektrickou mobilitu nejširší vrstvy motoristické veřejnosti v rámci největší elektrické ofenzivy v automobilovém průmyslu. V nadcházejících letech bude uvedeno na trh více než 20 elektromobilů. Prvním z nich bude kompaktní ID., jehož výroba bude zahájena na konci roku 2019 v závodě Cvikov. Značka Volkswagen plánuje, že nejpozději v roce 2025 bude na celém světě prodávat jeden milion elektromobilů ročně.
Další závody pro výrobu vozidel na platformě MEB vznikají v německém Emdenu, Hannoveru a Drážďanech a v Mladé Boleslavi v České republice. Čínský trh bude zásobován výrobními závody Anting a Fo-šan. Značka Volkswagen investuje do roku 2023 celkem jedenáct miliard EUR do budoucích technologií, z toho devět miliard EUR do elektrické mobility.
„Volkswagen se snaží nadchnout pro elektrickou mobilitu
„Volkswagen se snaží nadchnout pro elektrickou mobilitu nejširší vrstvy motoristické veřejnosti v rámci největší elektrické ofenzivy v automobilovém průmyslu.“ Ti kluci a holky z marketingu VW jsou fakt božííííííí. Už dlouho jsem se tak nezasmál. Každý týden nové kydy, a dnešní přebíjejí spolehlivě ty minulé. :-)))))))))
Vždyť budoucnost bude skvělá – udělají auto lepší než
Vždyť budoucnost bude skvělá – udělají auto lepší než Golf s větší baterkou než Golf a bude za třetinu ceny. Jen mi pořád nějak není jasné, jak to chtějí udělat a proč už tedy nebyl tak super levný i Golf nebo třeba eUP. Ale mně je to vlastně fuk, já si od služebních koncernových aut chodím odpočinout do Leafa. Tam je pohodlí. Stejně jako už bych zpátky nešel do spalováku, nešel bych ani zpátky do VW. Takže by se dalo říci, že VW mě opravdu nadchl pro elektrickou mobilitu, jen u zcela jiného výrobce. 🙂
Nebude za třetinu ceny, ale možná za 65% ceny eGolfu v
Nebude za třetinu ceny, ale možná za 65% ceny eGolfu v základu. Koupit za 650 tisíc totální holobyt s o málo větší baterií než dnešní eGolf nebude asi moc dobrá koupě,
„Značka Volkswagen pokračuje ve své elektrické
„Značka Volkswagen pokračuje ve své elektrické ofenzivě“
Já nějak propásl, že už začala 😀
Hezká „fotovoltaická“ střecha 🙂 V Americe jí má už i
Hezká „fotovoltaická“ střecha 🙂 V Americe jí má už i IKEA.
Vstup troglodyta automotive(VW) je solidní garancí sestupu
Vstup troglodyta automotive(VW) je solidní garancí sestupu cen do zajímavých cenových pásem výhledově 400-600000 Kč za oblíbené SUV. Zajímavé bude sledovat výrobní program v MB, jelikož mi něco říká,že vrchní odboráři ve Wolfsburgu jen těžko zakousnou progres ve fabrikách poblíž Německa. Každopádně MEB je sakra těžká rukavička ke zvednutí..:-))))) Also viele Spass liebe Konkurenz..:-))))
Vy jste taky z marketingu VW nebo ze Škodofky? Už nám tady
Vy jste taky z marketingu VW nebo ze Škodofky? Už nám tady psal jeden z Hyundaie. Jenže tam mají výsledky a prodeje i v elektrice.