Čína podporuje domácí průmysl jak jen může. Na šetrná auta dovážená ze zahraničí uvalila obrovská cla. Jedinou šancí pro západní automobilky je tak začít elektromobily a hybridy vyrábět přímo v Číně. Volkswagen začne s elektromobily od roku 2014.
foto: Volkswagen
Čína se stala pro skupinu Volkswagen nejdůležitějším trhem na světě. V roce 2011 tam automobilka prodala 2,26 milionu automobilů, více než čtvrtinu z celkových prodekjů a o 18 % více než o rok předtím.
Celkově Volkswagen prodal 8,16 milionu aut za minulý rok. Stal se tak největší automobilkou na světě, druhá skončila Toyota s 7,9 miliony aut.
Volkswagen e-Lavida – o úspěchu elektromobilů rozhodne Čína
V Číně navíc vidí Volkswagen i nadále obrovský potenciál. Zástupci koncernu jsou přesvědčeni, že během následujících let nastane po plug-in hybridech a elektromobilech v Číně, ale i v celé Asii, obrovský hlad.
Některé předpovědi mluví o tom, že v roce 2017 se v oblasti Asie-Pacifik prodá celkem 617 000 elektrických aut ročně, tedy podobně jako třeba v USA.
Prvním šetrným modelem vyrobeným přímo v Číně bude pro Volkswagen vůz E-Lavida prodávaný pod novou značkou Tantos. Další novou značkou elektromobilů Volkswagen v Číně bude Kai-Li.
V roce 2018 už má továrna na elektromobily Volkswagen v Šanghaji vyrábět kolem 100 000 vozů ročně. Čínská vláda prodej elektromobilů dotuje velmi tučnými dotacemi. Přesto, zatím nejsou prodeje příliš přesvedčivé.