Vodíkové auto Toyota Mirai se začne prodávat v Kanadě

redakce - 22 Leden 2018

Kanadská Toyota oznámila, že v průběhu tohoto roku začne v Québecu prodávat model Toyota Mirai poháněný vodíkovými palivovými články, čímž využije výhody čisté výroby elektřiny v hydroelektrárnách této provincie.auto vodíkové auto Toyota mirai

V roce 2017 prodala Toyota v USA celkem 1838 vodíkových aut Mirai. Spojené státy jsou přitom největším trhem s auty na vodík.
foto: Toyota

Jelikož Hydro Québec je celosvětově čtvrtým nejvýznamnějším výrobcem čisté elektřiny původem z vodních elektráren, vodík sloužící k pohonu vozů Mirai se bude zároveň vyrábět z mimořádně čistých zdrojů.

Kanadská Toyota vloni úzce spolupracovala s mnoha partnery v Québecu – zejména s ministerstvy energetiky, životního prostředí a dopravy - aby byla v uvedené provincii zajištěna dostatečná infrastruktura pro čerpání paliva.

Toyota Mirai přináší tři klíčové výhody, které jsou podle Toyoty pro Kanaďany důležité. V první řadě je to absence obav z krátkého dojezdu, neboť Mirai na jednu nádrž vodíku překoná více než 500 km. Za druhé, tankování paliva nezabere více času než u běžného vozu na benzín, vyžaduje cca pět minut.

A za třetí, Toyota Mirai již prokázala svoji spolehlivost v chladném klimatu – což je obzvláště důležité, neboť v mnoha částech Kanady byly tuto zimu zaznamenány nové rekordně nízké teploty.

Mirai jde do Kanady

Mirai jde do Kanady
foto: Toyota

„Québec má dobrou příležitost stát se světovým leaderem v otázkách energetického přechodu, což je výzva všech moderních ekonomik,“ uvedl Pierre Moreau, ministr pro energetiku a přírodních zdroje.

„Tuto výzvu nemůžeme zvládnout sami; můžeme uspět pouze tehdy, pokud budeme vytvářet strategická partnerství se společnostmi jako Toyota, která nabízí elektromobil Mirai na palivové články.“

Mirai uchovává vodík v palivové nádrži. Vodík se v sadě palivových článků slučuje s kyslíkem a výsledkem chemické reakce jsou dvě věci: elektřina a voda. Elektřina pohání vůz, který disponuje výkonem až 151 koní a točivým momentem 335 Nm. Jedinými emisemi modelu Mirai je voda unikající z výfuku.

Vedle tohoto pohonu však Mirai nabízí řidiči přesně to, co od Toyoty očekává: stylový, dobře vybavený čtyřdveřový sedan. Aerodynamickou karoserii zdobí LED světlomety a světla denního svícení, kliky předních dveří a víko zavazadelníku s dotykovým senzorem a 17" litá kola.

Vodíkové auto Toyota Mirai

Vodíkové auto Toyota Mirai
foto: Toyota

K tichému prostředí v pohodlné kabině přispívá zvukově izolační čelní sklo. V interiéru najdeme přední sedadla elektricky nastavitelná v osmi směrech, vyhřívání všech sedadel, nástup do vozu bez použití klíče a spouštění motoru tlačítkem Smart Key, vyhřívaný a elektricky nastavitelný volant se zabudovanými ovládacími prvky nebo prémiový audiosystém s navigací.

Mirai jako každá Toyota rovněž přináší pocit bezpečí díky vyspělým bezpečnostním systémům, jejichž součástí je tempomat na bázi radaru, předkolizní bezpečnostní systém, systém pro hlídání jízdních pruhů, automatické přepínání dálkových světel, osm airbagů, zadní parkovací kamera, systém pro sledování mrtvých úhlů se systémem sledování provozu v příčném směru za vozidlem a další.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodik sa tazit do nasavacieho potrubia neda, iba ziskat premenou, ktora je dost draha.

Akumulator elektriny tiez nie je raj na zemi.

Chce to skutocne dostupny ZDROJ. A nez nastane scifi doba a mikrofuzny generator bude na kazdom rohu, tak vychodisko je jadrovy rozpad. Strach z neznalosti ale nedovoli taku technologiu do automobilu, max tak do vojenskych lodi a ponoriek.

Protestujem za lepsie oziarenie domacnosti, my chceme uran.
Alebo plutonium.

Pomazej se stronciem 90Sr ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsem si jistý, zda bych chtěl auto na vodík. Ale Mirai je krasavice.

Nádherné auto. A tie žiabre po bokoch...
Ešte keby počas jazdy pulzovali ako živé. Aby sa bolo na čo pozerať.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Žiju v Japonsku a už jsem Mirai(未来=budoucnost)viděl několikrát na silnici. Náhodou to má snad syn souseda, takže parkuje docela často vedle. Stojí to 7 milionů jenů, po různých státních příspěvcích je potřeba zaplatit 5 milionů. A vejdou se tam jenom 4 lidi. Prostě za hubičku. A i tady zatim celkem opruz s plněním. Musí to plnit jen speciálně vyškolená obsluha atd atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty musíš mať nervy z ocele :D
Bývať hned vedla vodíkovej bomby, to ti nezávidím.
Výbuch dvoch 60 litrových nádrží natlakovaných na 700barov = explozii 24kg TNT.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Další superdrahý projekt globalistů k vysosávání národních dotací tady Japonska a Kanady.
Prý se má do té už dnes k neúspěchu jasně odsouzené technologii na závěr rychle ještě vyhodit 100 milionů Kč i v Česku.

V ČR se pořádaj i mezinárodní vodíkový konference a sídlí tu i nějakej vodíkovej spolek či co. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Mirákl

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cely problem vodika je ze ta potvora je naozaj mala, straty vysoke, priam astronomicke a pri dlhsom stati ta potvora aj tak pomaly ale isto unikne. Vodik pre mna iba vtedy ak natankujem vodu, z nej vyrobim priamo v aute vodik, ten premenim na elektrinu a vodu pekne vratim spat do prostredia. Na to si ale este pockame a mozno uplne preskocime a budeme jazdit na nieco uplne ine :-).

K dizajnu: je proste japonsky a vyzera ako samurai- t.j. v japonsku bestseller. Europanovi dizajn toyoty vela nenapovie.

Obrázek uživatele Jolinar

proc vracet vodu do prostredi kdyz ji muzete rovnou vracec zpet do nadrze?

A víš kolik tun bys tý vody potřebovav? To bys moh jezdit rovnou cisternou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

proc by jste tu vodu tankoval, promenoval na vodik a potom vracel zpet? nechte si ji rovnou ve voze. nemusite nic tankovat a vracet a mate perpetuum mobile jako vysity ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vono v ty kose tam je to mozna lepsi reseni nez soucasne baterie. Jak ted nekde na elektreku nebo insideevs popisoval zimni dlouhy vylet s Boltem. Celkem maso.

Obrázek uživatele ozana

On ten vodikovy článek za mrazu také kdovíjak nefunguje!

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jesi to tak je tak taky nic moc. Navis bude problem s plnicima stanicema. Eauto ma porad tu ohromnou vyhodu ze majitele garazi nabiji doma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co bude dělat ta voda u výfuku při -40 ?? Asi rampouch ne?

Obrázek uživatele Jolinar

kdy jste naposledy zazil -40? Ja za poslednich 30 let ani jednou a to jsem uz byl i v zime za polarnim kruhem...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

?? V Kanadě!!

Obrázek uživatele Jolinar

Aha tak to je v klidu, tam se zatim nechystam.

hele vodik. vybusne tema.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemôžem inak, a asi naštvem skalných toyoťákov, ale musím to povedať. To auto je tak hnusné, že by som si ho nekúpil, ani keby to bolo čisté EV. Tie malé kolečká a predok dotvárajú celkový obraz skazy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já to taky nechápu. Udělají takový auto, a daj na to nejhnusnější design, co si jen lze představit. Fakt fakt nechápu. Japonci jsou fakt v tomhle mistři, Honda to samý.

na jedne strane souhlas. nelibi se ani mne. na druhe strane pokud je to jedina vytka tomuhle vozu, tak to neni spatna vizitka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano, jediná výtka krom bomby pod sedadly, kterou stejně nemáš kde natankovat a z výfuku bude ucpaný rampouch, jinak jediná výtka :-D

opět past na blbce, neboli voliče pedofila Drahoše, co si za komoušů jezdil vesele po světě (STB)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mňa, ako občana SR sa prezidentské voľby 2018 v ČR nijako netýkajú, preto si dovolím otázku. Čo do pekla Vás vedie k tomu, sem písať tie Vaše politické zvratky? Čo má Zeman / Drahoš spoločné s týmto článkom a s týmto portálom? Máte málo priestoru na internete, kde môžete ventilovať Vaše politické „názory“?

Obrázek uživatele Radovan

Čo má Zeman / Drahoš spoločné s týmto článkom a s týmto portálom? - To je jednoduché. Obi dvom je tá elektromobilita ukradnutá :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

pretože SR je súčasťou globálneho vesmíru a okolia, má globálne mysliacich troch najvyšších predstaviteľov, je voľba následného smerovania česka podstatná!
iba pre základnú poučku "všetko so všetkým súvisí". tak ako súvisia kiskaficodanko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

FYI: toho občana SR som spomenul len preto, aby som nebol ozačený za Zeman-hater, alebo Drahoš-lover. Ale nevadí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nebreč, máš plné právo na takové komentáře nereagovat, což jsi jaxi nepochopil :)
tvá reakce je naopak jako od malého dítěte, které nechápe internet a musí reagovat na kdeco :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neuveriteľné!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdy se Mirai začne prodávat u nás? Toyota mi v loňském roce slibovala, že začátkem toho roku, už je skoro měsíc fuč a kde nic tu nic

Obrázek uživatele ozana

Jedině blázen by mohl nabízet a prodávat auto, které není kde natankovat.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Jen blázen by si ho koupil, aby mohl jezdit kolem komína té vodíkové stanice. Akční rádius 100km kolem Neratovic. :-) Dojezd 500km je pěkný údaj při tlaku, který v Neratovicích zatím nedosáhnou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je ako s každým elektromobilom. Prídeš domov, strčíš kábel do vedra s vodou, nasadíš veko, naštartuješ kompresor a tlakuješ nádrže. Aké jednoduché, skoro ako EV :-))

Obrázek uživatele ozana

Kolik asi tak mají v Kanadě čerpaček?

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

plničky hádam pri každej vodnej elektrárni, pretože iba tak sa dá zaručiť výroba vodíka z extrémne čistej elektriny.
- ten názov firmy je o (vodnej) elektrárni, alebo o vodíku (plyne)?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter