Vodíkové auto Hyundai Nexo má rekord v dojezdu: 778 km na jedno plnění

redakce - 03 Prosinec 2019

Vzduchoplavec Bertrand Piccard ujel s vozem Hyundai Nexo 778 km napříč Francií, čímž stanovil nový světový rekord ve vzdálenosti překonané na jednu nádrž paliva s vozidlem poháněným vodíkem.Účelem jízdy byla propagace vodíkové technologie jako vysokovýkonného řešení pro budoucí mobilitu<br />

Účelem jízdy byla propagace vodíkové technologie jako vysokovýkonného řešení pro budoucí mobilitu
foto: Hyundai

Známý francouzský vzduchoplavec a prezident nadace Solar Impulse Foundation Bertrand Piccard překonal světový rekord v nejdelší ujeté vzdálenosti na jednu nádrž paliva s vozidlem poháněným vodíkem. Piccard odstartoval za volantem vozu Hyundai Nexo v pondělí 25. listopadu z vodíkové plnicí stanice FaHyence v obci Sarreguemines.

Toto místo bylo zvoleno vzhledem k velkému úsilí metropolitního regionu Grand Est o odpovědnou mobilitu. Následujícího dne dojel k muzeu letectví a kosmonautiky, Musée de l'Air et de l'Espace, ve městě Le Bourget – a překonal tak vzdálenost 778 km. Žádný sériově vyráběný automobil, poháněný vodíkovými palivovými články, ještě nikdy neujel na jednu nádrž paliva tolik kilometrů.

Bertrand Piccard je zvyklý na výjimečné výzvy. Jako první obletěl svět v balónu Breitling Orbiter a v letadle Solar Impulse, poháněném sluneční energií. Bertrand Piccard tentokrát mohl vzít na své dobrodružství i spolucestující.

Světoznámý dobrodruh a jeho hosté tak měli příležitost objevit novou generaci osobního automobilu, sdílet své zkušenosti v oblasti ochrany životního prostředí a porovnávat své úhly pohledu na trvale udržitelný vývoj a mobilitu.

Do sedadla spolujezdce vedle Bertranda Piccarda usedli:

Jean Rottner, prezident metropolitního regionu Grand Est (Francouz)
Jindřich I. Lucemburský, velkovévoda lucemburský
Michel Delpon, poslanec parlamentu za departement Dordogne a prezident skupiny pro výzkum vodíku v Národním shromáždění (Francouz)
Benoît Potier, generální ředitel společnosti Air Liquide (Francouz)
Bruno Le Maire, ministr hospodářství a financí (Francouz)
Elisabeth Borneová, ministryně pro ekologickou a solidární transformaci (Francouzka)
Jeho Veličenstvo kníže Albert II. Monacký

Oslava rekordu proběhla v zázemí muzea „Musée de l'Air et de l'Espace“ v Le Bourgetu, které bylo připomínkou vzdušných hrdinských výkonů Bertranda Piccarda. V rámci oslavy pronesli Bertrand Piccard, jako nový držitel světového rekordu s vodíkem poháněným vozidlem, a Lionel French-Keogh, generální ředitel společnosti Hyundai Motor France, své projevy.

„Tímto dobrodružstvím jsme dokázali, že díky čistým technologiím již k překonávání rekordů nepotřebujeme revoluční experimentální prototypy. Nyní tak může činit kdokoli se standardními vozidly s nulovými emisemi,“ řekl Piccard. „Začíná nová éra výkonů ve prospěch ochrany životního prostředí.“

Lionel French-Keogh, generální ředitel společnosti Hyundai Motor France, na Piccardova slova navázal: „Přestože někteří ještě pochybují o významu vodíku pro automobily zítřka, my ve společnosti Hyundai v něj věříme již od roku 1998, kdy jsme zahájili vývoj této technologie. Díky tomuto rekordu, stanovenému Bertrandem Piccardem, byly veškeré pohybnosti rozptýleny. Bertrand – člověk, jemuž věnuje pozornost celý svět – je charismatická osobnost, která ví lépe než kdokoli jiný, jak vzbudit povědomí o problémech s klimatem. Sdílíme s ním přesvědčení, že je možné změnit naši spotřebu trvale udržitelným způsobem a vodík je odpovědí na tento problém. V respektu vůči životnímu prostředí spatřujeme příležitost k růstu, nikoli překážku pro inovace.“

Bertrand Piccard usiluje se svou nadací Solar Impulse Foundation o ochranu planety, mimo jiné i prostřednictvím výzvy 1000 hospodárných a ziskových řešení pro ochranu životního prostředí. Hyundai Motor France sdílí stejnou vizi trvale udržitelného růstu a používá Piccarda jako svého ambasadora od roku 2017.

Hyundai Motor France a Bertrand Piccard uspořádali v září 2018 v Paříži významnou konferenci, na níž se poprvé sešli všichni přední hráči ve vodíkovém odvětví ve Francii.

Nejdůležitější údaje o rekordní jízdě:

Počet ujetých kilometrů: 778 km
Zbývající dojezd podle palubního počítače: 49 km
Množství vyčištěného vzduchu: 404,6 kl, což je přibližně objem vzduchu, který projde plícemi 23 dospělých osob každý den
Snížení emisí CO2: o 111,2 kg – toto množství oxidu uhličitého vypouští při ujetí 778 km vozidla stejné kategorie, poháněná spalovacími motory.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Hjůndaj musí se svým vodíkáčem organizovat akce, který elektromobilisti dělají sami od sebe a živelně. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

A jakou mělo těch 6,5 kg vodíku uhlíkovou stopu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Koupit za svoje Hyundai za 2 mil. a jezdit dráž než na benzín, to by měl mít povině každý ekolog.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Prestal se prodavat peroxid vodiku, pry se z nej da vyrobit trhavina/traskavina. A ausgerechnet vodik chteji uvadet do provozu ve velkem. Sen kazdeho teroristy. Bombu si naplni u cerpadla a hura do akce. Asi by to rychle zase zakazali.

a ted cisla z druheho konce rovnice, 6 az 6.3kg vodiku znamena ze se muselo v elektrarnach ktere dodavaji elektrinu k parni reformaci dodat cca 280kWh elektriny a vyprodukovano se parnim reformingem zemniho plynu cca 44kg CO2

aneb entiekologicke PR v akci, schvalne jak by se tem 23 lidem dychalo tech 44kg CO2?

jeste stesti ze vodikovej nesmysl v doprave nema moc sanci uspet, neni ani ekonomicky vyhodnej, takze firmy se na to zvysoka vyserou a ve flotilach se to nema sanci uchytit :)

Obrázek uživatele Kuk

A kolik je potřeba pro těch 6 kg vodíku kWh el. en. Na stačení a kolik kg CO2 je to navíc?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

vetsinou se udaje v kWh uvadi jiz jako celek za cely proces vyroby a distribuce, u elektrolizi se uvadi 60kWh kde cca 45 jde na vrub samotne elektrolizy, a u parni reformace pak na 45kWh kde na raformaci pripada cca 30kWh

ale vesmes chapu ted nemeckou petrolejarskou i energetickou lobby ze se snazi prosazovat i vodik, a samozrejme CR jako zavisla exportne na Nemecku se k tomu pridava, proste maj ted nadbytek plynu ktery se jim prozatim nevyplaci spalovat v plynuvych elektrarnach a hledaji pro to jine vyuziti, stejne jako u elektriny populisticky uvadi ze se na to bude pouzivat prebitek z vetrnych farem, coz je nesmysl, ale ovcan tomu proste veri

pro sirokou verejnost je pak vlastne potesujici, ze to tu verejnost bude stat jen par miliard, a pak se to potichu opusti podobne jako LPG, ktere se na rozdil od vodiku ale chytlo a je ekonomicky vyhodne pro vsechny 3 strany, kdy vodik je vyhodnej jen pro tu stranu kde jsou petrolejari, stat ani uzivatel na tom ekonomicky trati

Muzes udat stejna cisla i pro vyrobu benzinu? At je s cim porovnavat...

u benzinu jsem dohledaval jen udaje o elektrine, a lisi se to mirne jen u kvalitnich benzinu, vesmes co litr benzinu, to cca 1.6KWh elektriny

kolik dalsich emisi vypusti rafinerie jsem bohuzel nikde overitelne nedohledal

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jj to jsou totiž ropný utajovaný skutečnosti ;) a bez nařízení vlády o zřízení uřadu co je donutí ani dohledatelný nadále nebudou... ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele Nuhu

....aneb entiekologicke PR v akci, schvalne jak by se tem 23 lidem dychalo tech 44kg CO2?. Clovek pri lehke praci produkuje asi 0.6g Co2 za minutu, takze odpoved na Vasi otazku je cca 53 hodin.

To sice ano, ale tomu dychani se neda (humanne) zabranit. Tech 44kg CO2 navic z vyroby H2 je naprosto zbytecnych.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To jako fakt se někdo chlubí, že s autem s udávaným NEDC dojezdem 804,7 km ujel 778 km? :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Jan Horčík

Plus je tam na konci ještě dodatek kolik dělal zbývající dojezd: 49 km.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Takže když to přičteme, dostaneme se na hodnotu o 4 % překračující NEDC dojezd. Můj sarkastický smajlík stále zůstává :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Takže když to přičteme, dostaneme se na hodnotu o 4 % překračující NEDC dojezd. Můj sarkastický smajlík stále zůstává :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

+1

---

16 tis km elektricky od roku 2018

"Snížení emisí CO2: o 111,2 kg – toto množství oxidu uhličitého vypouští při ujetí 778 km vozidla stejné kategorie, poháněná spalovacími motory."

A zase... nikdo neresi, kde se ten vodik vezme, kolik to stoji energie kolik a jakych ostatnich latek se tim vyprodukuje.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Marek_

Chybí mi tam celková spotřeba vodíku na celou cestu, průměrná rychlost a hlavně cena za kg vodíku, abych si udělal představu na kolik vyšel km této eko jízdy.

---

Lexus GS 450h Premium

1kg vodiku se prodava v doprave od 9 do cca 11 euro, a to je prozatim vodik oprosten od spotrebnich dani

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Máte prosím nějaký zdroj k těm cenám? Mně se to vůbec nedaří najít, akorát v USA je prý nejběžnější (nejčastější) cena $13,99/kg, v Evropě jsem našel jen jedinou v Německu, kde píšou 11,29 + DPH (19 %), což je 13,4 €/kg.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

okolo jedne takove cerpacky kde maj vodik parkrat do roka projedu v Mnichove, naposled pred cca 2 mesici to bylo neco prez 10 eur, respektive tesne pred Mnichovem na dalnici 9 je OMV kde se da nacerpat vodik

da se tam i nabijet, maj tam par nabijecek a dobre zazemi na jidlo

tak až tam pojedete za další 2 měsíce aby tam nebyla už jen díra v zemi a v okolí pusto prazdno :)

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Děkuji :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Nádrže celkem na 6,3 kg, něco mu tam zbylo, takže spotřeba tak 6 kg = 1900 Kč/778 km = ~2,5 Kč/km

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Marek_

Tak to je nanic, cena za km stejná jako u benzinu/nafty plus ta omezení. To už je lepší elektromobil s baterkou než toto. Ledaže by se rozrostla síť čerpaček a vodík by byl za půlku toho, co je v té vaší kalkulaci.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele M.Krupka

Rozdíl je v tom, že u benzínu a nafty potřebujete spoustu vzduchu a kyslíku,který znečištěný vypustíte z výfuku. A u vodíkového vozu ten znečištěný vzduch profiltrujete přes filtr a palivový článek a vypustíte ve své podstatě čistější vzduch, než který nasáváte. To poté zaplatíte v ceně filtrů a palivového článku. Já v tom jistý přínos vidím. Třeba se za 100let dostaneme do situace, kdy budeme mít čistý vzduch, jen kyslík nám bude chybět, protože ho stále potřebujeme pro provoz aut.
Nedostatek kyslíku má vliv na funkce mozku a celého nervového systému, způsobuje poruchy vnímání, paměti i logického myšlení.
Za sto let tu nebudu, tak se tím není třeba zabývat. :-)

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě, myslel jsem z pohledu uživatele, řidiče a nákladů na provoz.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele M.Krupka

Podívejte se na pořizovací cenu Kona elektric vs Nexo a bude mít jasno každý.

https://m.hyundaiusa.com/all-vehicles.html?vehicleType=Hybrid

Obrázek uživatele Marek_

No jak se psal... když elektro, tak radši poháněné baterkou než vodíkem. I když tady je ten rozdíl zčásti daný i velikostí auta, Nexo je podstatně větší než Kona.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Nedávno jsem četl (zdroj bohužel už nedohledám), že je stále nejvýhodnější výroba pomocí zemního plynu a že kdyby se produkoval jen elektrolýzou, byla by rentabilní prodejní cena okolo $25/kg, takže obě tyto možnosti nějaké zlevnění vylučují alespoň v nějakém časově rozumném výhledu řekněme na 10 let.
A ta síť vodíkových stanic by byla potřeba alespoň to co má LPG, tedy 1000 stanic na ČR, aby o tom někteří alespoň začali uvažovat a to jsou náklady nejméně 30 miliard, tolik asi z EU dotace nedostaneme :-D.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Gratulace eko blbům. Úplně zbytečně jeli 800km, jen aby si něco dokázali.
Imho. V té slavné tabulce mi chybí výpočet kolik doopravy jejich cesta stála CO2.
Protože jak všichni jistě víme, vodík neroste na stromech.

A pokud to jel na jeden zátah, tak ještě svým chováním ohrožoval ostatní účastníky provozu.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele ozana

Na jeden zátah asi těžko když:
"Do sedadla spolujezdce vedle Bertranda Piccarda usedli: ..."
následuje 7 jmen/osob

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

To že se zastavím vyčůrat a někoho při tom naložím na sedadlo spolujezdce vnímám stále jako jízdu na jeden zátah.
Bohužel o samétném průběhu jízdy v článku není vůbec nic. Ani tak základní informace, kolik toho vodíku spálili.

---

16 tis km elektricky od roku 2018


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?