Vision Mercedes-Maybach 6: studie extravagantního kupé luxusní třídy

Na setkání veteránů v americkém Pebble Beach se představil také koncept budoucnosti Vision Mercedes-Maybach 6. Luxusní elektromobil slibuje výkon 750 koní a dojezd 500 km.

Vůz s uspořádáním interiéru 2+2 je připomínkou slavné éry aerodynamických kupé a sebevědomě přenáší tuto tradici do budoucnosti. Kupé přináší novou interpretaci klasických a emocionálních stylistických prvků v extrémní podobě, v souladu s designérskou filozofií Mercedesu, založenou na smyslné čistotě tvarů.
foto: Mercedes/Maybach

Každým rokem v srpnu se v kalifornském městě Pebble Beach scházejí fanoušci „oldtimerů“ z celého světa na zcela nevšední soutěži krásy.

Vrcholné setkání nejušlechtilejších klasických automobilů bylo také ideálním místem pro premiéru exkluzivní studie Vision Mercedes-Maybach 6, představující luxusní kupé budoucnosti.

Téměř šest metrů dlouhá studie Vision Mercedes-Maybach 6 je koncipována jako elektromobil. Výkon poháněcího ústrojí dosahuje 550 kW (750 k). Ploché akumulátory v podlaze umožňují dojezd více než 500 kilometrů v kombinovaném režimu EU (více než 200 mil podle EPA).

Velké kupé oslavilo svou premiéru na akci Monterey Car Week, která se konala ve dnech 16. až 21. srpna 2016 na poloostrově Monterey. Jejím vyvrcholením byla 21. srpna soutěž Pebble Beach Concours D’Elégance.

Ponoření do budoucnosti: fúze analogových a digitálních zážitků

Jízda automobilem je od jeho vynalezení před 130 lety značkou Mercedes-Benz zdrojem radosti a příjemných zážitků. S postupující digitalizací vzniká zároveň potřeba analogových řešení s trvalou hodnotou, která jsou v designu tohoto koncepčního vozu zdůrazněna jak částečně, tak i v přehnané míře.

auto Vision Mercedes-Maybach 6: studie extravagantního kupé luxusní třídy

foto: Mercedes/Maybach

Klasické kruhové přístroje jsou prezentovány na hlubokých displejích a tvoří spojnici s jedinečnou historií značky Mercedes-Benz. S nimi kontrastují digitální zobrazovací prvky, umístěné ve skleněném ozdobném obložení po obvodu interiéru.

Digitální pás může zobrazovat například informace o sedadle. V přední části plochy jsou navíc zobrazovány mapové podklady. Obsahy menu jsou prodlouženy prostřednictvím digitální linie, která sahá po stranách až k cestujícím, kteří si mohou ergonomicky nastavit její obsahy prostřednictvím dotykového ovládání.

Čelní okno slouží současně jako transparentní displej. V celé jeho šířce jsou zobrazovány důležité provozní údaje a geografické informace. Vnější svět je tak doplňován informacemi z rozšířené reality, které mohou být cestujícími ovládány a přizpůsobovány prostřednictvím gest.

Výjimečným prvkem je luxusní čalounění kůží metodou Capitonné. Tato tradiční metoda je zde propojena s budoucí technologií, když v kůži obvykle ukryté „knoflíky“ jsou v čalouněných plochách nahrazeny minimalistickými zobrazovacími plochami s integrovanými senzory lidského těla („Body Sensor Displays“). Tyto senzory snímají údaje o cestujících a sledují například jejich životní funkce.

auto Vision Mercedes-Maybach 6: studie extravagantního kupé luxusní třídy

foto: Mercedes/Maybach

Na základě toho lze aktivovat například komfortní funkce, jakými jsou klimatizace sedadel, nebo masáž, popřípadě přizpůsobit tvar sedadla tělu sedící osoby.

Senzory uložené v čalounění snímají navíc dopadající světlo, barvu oblečení a teplotu okolí. Pomocí těchto informací lze v interiéru vytvořit nové prostředí s nevšední světelnou atmosférou, která oslovuje lidské emoce.

Jízda bez emisí: elektrický pohon s výkonem 550 kW

Boční prahy, které jsou osvětleny světelnými pruhy , dávají vizuálně najevo, že studie Vision Mercedes-Maybach 6 je koncipována jako elektromobil. Díky čtyřem kompaktním synchronním elektromotorům s permanentním magnetem disponuje pohonem všech kol. Výkon poháněcího ústrojí činí 550 kW (750 k).

Nízká sada akumulátorů v podlaze má využitelnou kapacitu cca 80 kWh, což kromě sportovních jízdních výkonů (zrychlení z 0 na 100 km/h za necelé čtyři sekundy, nejvyšší rychlost elektronicky omezená na 250 km/h) umožňuje dojezd v kombinovaném režimu EU více než 500 kilometrů (více než 200 mil podle americké normy EPA).
Strana 4

Vize: nabití pro dalších 100 kilometrů jízdy za pouhých pět minut

Systém nabíjení stejnosměrným proudem na základě standardu CCS umožňuje nabíjecí výkony až 350 kW. Za pouhých pět minut tak lze doplnit dostatečné množství elektrické energie pro ujetí vzdálenosti přibližně 100 kilometrů.

Akumulátory lze nabíjet s použitím kabelu na veřejných nabíjecích stanicích či z běžných domácích zásuvek, nebo ještě pohodlněji indukční metodou, při níž je elektrická energie přenášena bezdotykově prostřednictvím elektromagnetického pole.

Studie Vision Mercedes-Maybach 6 s velkorysými vnějšími rozměry (délka/šířka/výška: 5700/2100/1328 mm) je prvním luxusním kupé v řadě vizionářských stylistických studií Mercedes-Benz, mezi něž patří Vision EnerG-Force (Los Angeles, listopad 2012), AMG Vision Gran Turismo (Sunnyvale, 2013) a Vision Tokyo (Tokio 2015).

tisková zpráva

23 Comments on “Vision Mercedes-Maybach 6: studie extravagantního kupé luxusní třídy”

  1. Presenting and Revealing the
    Presenting and Revealing the Vision Mercedes Maybach 6, a new archetype of automotive beauty
    https://www.youtube.com/watch?v=dbf6DU16bF4&t=805s
    Zadní partie rybí ploutev připomíná starou Tatru 77
    Možná někdy vznikne Tatra 903 ?
    https://www.youtube.com/watch?v=Qd6sogSelxw
    Interier Dotykový panel (Ještě větší hračka než u Tesly ? )
    Rimac Concept_One drive
    https://www.youtube.com/watch?v=iCd32Eiuxak
    https://www.youtube.com/user/RimacAutomobili
    http://www.rimac-automobili.com/en/technology/

  2. mne sa veľmi páči, možno
    mne sa veľmi páči, možno len ten predný gril by mohol byť menší, ale čo budú pri elektrickom aute robiť s tou obrovskou kapotou?
    350kW nabíjanie by bola skvelá vec a ako, dúfam budúci majiteľ model3, že Tesla s novými baterkami z gigatactory tiež poriadne zvýši rýchlosť nabíjania. Aj keď pri modeli3 by asi aj 250kW stačilo. Za 10 min by to bolo cez 40kWh a to je cez 220km dojazdu. A to aj pri 60 kWh baterke je 80% kapacity. 350 kW by zvládlo za 5 minút 36kWh, čo je skoro 200km.
    Len neviem, ako odvedú to obrovské množstvo tepla pri 90% účinnosti to je 35kW a to už je teda riadny ohrievač.

    1. ty vyssi vykony jsou
      ty vyssi vykony jsou dosahovane vyssi voltazi, a tam jsou straty mensi, 90% je mozna nekde u bezne zasubky, neuvadi Tesla nekde ze u soucasnych Superchargeru maji efektivitu +94%? takze se da cekat ze u tech 150 a 350kWh systemech to bude treba v radu 3-6% strat

      jinak u tuho Mercedesu pisou ze baterie jsou chlazene vodnim okruhem

  3. Mě se líbí ty senzory v
    Mě se líbí ty senzory v sedačkách.
    Zatímco běžný řidič sleduje otáčky motoru, teplotu, kontrolky…
    Tak tady během řízení jenom proklikám na displayi
    „v pořádku, dědeček pořád žije, dítě usnulo, tchýně má zvýšený tep a manželka každou chvíli dostane menzes“.

  4. pomalsie ako Tesla S. Mensie
    pomalsie ako Tesla S. Mensie baterky,ensi dojazd. O uzitkovej hodnote radsej pomlcime. Nabijanie 100km za 5 minut…..he he a kde? To si mam k tomu vybudovat vlastnu siet takych nabijaciek?
    CCS dnes o takych rychlistiach iba sniva.

    Ach jo. Tieto nekonecne kecy zufalych nemeckych trojcat zacinaju byt smiesne

    1. neaktualizovalo nahodou
      neaktualizovalo nahodou nedavno CHAdeMO protokol ktery umozni 150kWh a neohlasilo nahodou CHAdeMO nedavno ze zacali technicke zkousky prave 350kW standardu ktery hodlaji nasadit po roce 2018? spoluprace s automobilkama je to nejlepsi co muzou udelat aby si to otestovali, a asutomobilky to naopak vyuzivaj pri testovani konceptu a overeni si jak jim to bude v autech fungovat a co budou muset danym standardum prispusobit

      pokud se ma elektromobilita poradne uchytit, a ze to si dnes vetsinove preje vetsina evropskych automobilek, tak bude muset bejt rozsirovana jak dobijeci infrastruktura, tak spoluprace tech subjektu ktere se staraji o vsechny aspekty v dane elektromobilite

        1. no vsichni stezi, rocne se
          no vsichni stezi, rocne se proda po celem svete cca 100 milionu novejch aut, na celem svete je v provozu prez 1 miliardu aut, Tesla planuje vyrabet do roku 2020 zhruba pul milionu aut rocne, takze to vsichni muze nastat jen pokud Tesla zvladne vyrabet 100 milionu aut rocne a zaroven budou vsichni chtit jen Teslu, aneb utopie a nerealny scenar 🙂

          jen pro pripomenuti, Tesla zatim horko tezko zvlada vyrabet a dodavat zhruba 70 tisic aut rocne, takze toho casu je relativne dost, oni i v Tesle vedi ze zaprve nemaj kapacity, nemaj tolik financi, a neni infrastruktura ketra by umoznovala vsem jezdit na elektrinu, proto se Tesla nehrne do levnejsich aut, ani model 3 nebude nic co by oslovilo vice nez 5-6% populace co si muze dovolit podobne auto, a vedi to i stare fosilni automobilky, a prave proto se transformuji pomalu, netlaci na pilu a vypousti do sveta jen to nejnutnejsi

          asik podobny populisticky gesto, jako napsat „zitra vsichni budete uctivat Alaha, cele lidstvo“ proste nesmysl 😀

          1. JJ, to si Nokie a Kodak
            JJ, to si Nokie a Kodak mysleli taky. Vsak mame 90% trhu, kapacity a zakazniky, hezky pomalu neni kam spechat s inovaci vsak ono nam to nikam neutece a nejaky posrany iphone s par tisici prodanymi kusy nas nemuze ohrozit 🙂
            Nejsi asi dost velky vizinar na to abys videl budoucnost uz dnes. Ale auta v budoucnu budou o softwaru a hlavne s nim spojenym ekosystemu. Je zcela jasne ze Apple bude jedna z nejvetsich automobilek, neli nejvetsi, potom Tesla a za nimi zrejme nejaky mix par ostatnich automobilek co budou dost chytre na to, ze vyuziji platformu Googlu a jejich autonomnich vozitek + ekosystem androidu. Nic jineho existovat nebude. Tipuju ze stejne jako u smartphonu a PC, se trh smrskne na 2-3 dominantni hrace co ovladnou trh.

            1. NOkia a Kodak meli
              NOkia a Kodak meli konkurence hromadu a hlavne ta konkurence mohla vyrabet vpodstate neomezene, u EV je proste problem v tom ze baterek neni dostatek a dostatek jich nebude ani kdysby si Tesla postavil 5 Gigatovaren ve finalove rozloze

              500 tisic vyrobenych aut rocne znamena 0.5 procenta celeho trhu (v soucasnosti ma Tesla zhruba 0.07% trhu), navic Musk to jiz nekolikrat proklamoval, levnejsi elektromobil nez bude Model 3 seu Tesly nechysta, takze jak by jako nekdo predpokladal ze by mohli ovladnoutr trh treba s auty stredni, nizsi stredni/kompaktni, nebo mestskych malich aut?

              1. no ano musk proklamoval ze
                no ano musk proklamoval ze levnejsi auto nez teslu 3 nechysta, ale dulezity je i duvod kuli kteremu to tvrdi nemyslis? A ten duvod jsou pokroky v AI a s tim spojene sdileni aut. Tedy odpoved na tvou otazku jak chteji ovladnout trh s auty stredni i nizsi tridy je prosta, zadny takovy trh v budoucnu exitovat nebude. Coz plynule navazuje na tve propocty o velikosti trhu a poctu vyrobenych aut. Prvni si ten trh podel 10ti a pocitej znova. Taky si uvedom, ze ja nemluvim jen o tesle ale o Applu a potazmo googlu/amazonu a tyto firmy vydaji za 10 Tesel. Navic aut bude treba mnohem min, zato kvalita a sofistikovanost techto aut bude radove nekde uplne jinde nez dnes. Nejaky posrany bavorak kde sedi jeliman na bandasce s horlavinou, toci volantem, radi rychlosti jak v lokomotive a do toho si maximalne muze pustit radio ( a za priplatek snad i tu navigaci) bude za par let tak smesne ze to nepochopis.
                No jde videt ze proste nevidis za prvni zatacku, ale to je normalni.

                1. och ach, takze co Musk rekne
                  och ach, takze co Musk rekne to bude paltit? zatim jsou ve vetsine sveta autonomni auta nelegalni, spousta lidi zatim autonomni vozy odmita, ano mozna nekdy v budoucnu nudou jen autonomni auta a vetsinove jen sdilena auta, ale toho se ani Musk ani ty nebo ja nedozijem

                  proc predpokladas ze Tesla ovladne odvetvi kde v soucasnosti nema ani 0.1% trzniho podilu a kde ikdyby se rcone zacalo prodavat milion EV a rostlo to o 5-10% kazdy dalsi rok, tak bude trvat prez 100 let nez budou auta jen na elektrinu

                  to je jako by nekdo napsal ze trh s EV ovladne Volkswagen, no zkus to vyvratit nejakou poradnou argumentaci co ma pevne zaklady 😀 proste nesmysl

                2. Wow, tak to bych necekal jak
                  Wow, tak to bych necekal jak kratkozraky jsi, bez urazky. Cekal bych od tebe teda vetsi prehled :

                  „ano mozna nekdy v budoucnu budou jen autonomni auta a vetsinove jen sdilena auta, ale toho se ani Musk ani ty nebo ja nedozijem“

                  wtf? Jsi blazen? Ze jsou autonomni vozy zatim nelegalni? Aby ne, kdyz zadne vlastne jeste neexistuji 😀 Me je zcela jasne ze Tesla 3 bude moje prvni a posledni auto co budu vlastnit. Autonomi auta za 10 let budou vsude a myslim ze i tou dobou se zacnou zakazovat auta manualne rizene, mozna driv.

                  Jinak ano, obmenit 1 miliardu ICE aut za EV by chvili trvalo. Ovsem opet ignorujes dulezite fakty a jen hloupe prepocitavas bez toho abys vzal vpotaz jak bude vypdat doprava v budoucnu. Rozhodne ne jak dnes, kde mas na sidlisti vic aut nez lidi co tam bydli. Prvni si podel tu 1 miliardu tak 10ti a zacni pocitat znova. Zadruhe autonomni elektricke auto bude mit tak obrovskou pridanou hodnotu narozdil od ropneho hnoje, ktery se bez toho abys do nej nasedl a ridil ani nehne, ze ICE auto proste nikdo nebude chtit, stejne jako dneska nikdo nechce obycejny telefon, kdyz muze mit smartphone ktery mu nabizi tak obrovske moznosti ze ani neuvazuje ze by si poridil obyc telefon, ikdyby mu ho cpali zadarmo. To stejne bude v pripade autonomnich elektromobilu. Nikho ani nenapadne ze by si poridil ropny hnuj, vzdyt to ani neumi jezdit samo, neprijede to za mnou do prace a nerozveze celou moji rodinu podle potreby kam chteji, skoro zadarmo, atd. Takze poptavka bude drtiva a naopak poptavka po ICE bude nulova. Timpadem tlak na zvysovani produkce autonomnich EV bude obrovsky a nebojim se o to ze by velke korporace nechytli prilezitost za pacesy, takovy Apple ma dost cash na to, aby si velice rychle postavil 10 Gigafactorek a Fermontu…pro zacatek.

                3. No jen aby vetsina tech
                  No jen aby vetsina tech autonomnich aut nebyly nakonec stejne spalovaky….

                4. Jo, aneb proc z psaciho
                  Jo, aneb proc z psaciho stroje neudelat notebook, ze 😀

                5. No velka cast dnes
                  No velka cast dnes testovanych autonomnich aut jsou normalne spalovaky, nejak nevidim v cem by mel byt problem?
                  Vyvoj v autonomnich autech jde mnohem rychleji nez rozvoj EV a jejich vyrobnich kapacit

                6. Prosim o zdroj ktery te vede
                  Prosim o zdroj ktery te vede k te „Velke casti“ spalovaku co jezdi jako autonomni auta. Dekuji.

                7. No treba google, ktery je
                  No treba google, ktery je asi nejproflaklesi, dale predpokladam, ze treba valeo a dalsi konvencni vyrobci to testujou nejspis na konvencnich autech…

Napsat komentář