Ve Vídni začnou již brzy platit nové tarify pro taxíky. Oznámili to na společné tiskové konferenci zástupci vídeňské radnice, Hospodářské komory a Komory práce.
foto: MichaelGaida, licence Pixabay
„Pro moderní město je důležité znovu promyslet možnosti pohybu po městě a optimalizovat je dle požadavků obyvatel i zahraničních hostů. Tímto krokem dosáhneme nejen zkvalitnění a zlepšení nabídky v oblasti dopravy, ale podpoříme i hospodářskou a turistickou pozici Vídně v mezinárodním srovnání,“ vysvětluje zavedení jednotných tarifů vídeňský radní Peter Hanke.
Nové tarify počítají s nástupní sazbou 3,40 eur ve dne a 3,80 eur v noci. Sazby přitom platí pro cesty taxíkem, které nebyly objednány předem. Cestující je zaplatí tehdy, když taxikáře osloví přímo na stanovištích nebo si je odchytí na ulici. Vedle nástupních sazeb upravuje Vídeň i cenu za kilometr.
Ta byla pro prvních pět kilometrů stanovena na 80 centů za kilometr, za další kilometry pak cestující zaplatí vždy 50 centů za kilometr. Úpravy se dočkal i poplatek za čekací dobu, který byl stanoven na 50 centů za minutu. Předem objednané cesty se pak mohou pohybovat v pásmu 20 procent, a to jak směrem nahoru, tak dolů. Dodatkové služby nijak regulované nebudou.
Nová pravidla mají vytvořit férové podmínky pro všechny provozovatele taxislužeb i cestující. Dojít má především ke zlepšení pracovních podmínek a spravedlivému platovému ohodnocení taxikářů.
Podle Waltera Rucka z Hospodářské komory města Vídně je nejdůležitější, aby pravidla byla nastavená spravedlivě, a to pro všechny provozovatele taxislužeb na trhu. Jen tak prý bude moct probíhat spravedlivá hospodářská soutěž v moderních podmínkách.
V následujícím roce hodlá město kontrolovat dodržování pravidel a jejich nastavení průběžně vyhodnocovat v rámci pracovních skupin. Regulace tarifů však není jedinou novinkou, která na vídeňské taxikáře čeká. Podle Markuse Orniga, ekonomického mluvčího ze strany NEOS, získají nové povolení pro provozování taxislužby od roku 2025 jen elektroautomobily.
Off. VW v USA opet hrozi miliardove pokuty. Tentokrat od
Off. VW v USA opet hrozi miliardove pokuty. Tentokrat od kazdeho statu zvlast. Udelali sice dohodu na urovni unie, ale zapomeli, ze jednotlive staty maji take sve zakony.
OFF
Švédové chtějí zapnout odstavenou jadernou
OFF
Švédové chtějí zapnout odstavenou jadernou elektrárnu, protože se obávají že skončí jako rozvojová země
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/svedsti-liberalove-chteji-znovu-nahodit-odstaveny-jaderny-reaktor-40351346
Je to jenom další z mnoha problémů vzniklý po odklonu Evropy od jaderných a fosilních elektráren. Například v Británii rychle rostou kompenzace za větrné farmy. Meziročně stouply o 85%. Paradoxně kvůli přechodu z uhlí na OZE je Británie nucena stavět nové jaderné elektrárny aby neskončili jako nějaká země 3. světa když nebude zrovna foukat.
https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/nedostatecna-prenosova-kapacita-trapi-i-velkou-britanii-kompenzace-vetrnym-elektrarnam-vzrostly-85
Jak zni odkaz, jsou to liberalove z jedne strany. To je jako
Jak zni odkaz, jsou to liberalove z jedne strany. To je jako by ve svete psali, ze Cesi chteji Okamuru za premiera. Jedna zajmova skupina pozaduje neco, co vetsina odmita. Tak si vas odkaz strcte nekam. Svedove jadro nechteji.
Možná byste si to měl přečíst celé místo nadpisu.
Možná byste si to měl přečíst celé místo nadpisu.
Zvláště pak liberálové jsou klasičtí příznivci OZE.
Tak i krestansti demokrate. Mala opozicni strana, ktera bojuje
Tak i krestansti demokrate. Mala opozicni strana, ktera bojuje v zajmu jaderne lobby. Jak se v clanku pise, maji elektriny dostatek, jenom jim chybi draty. To je urcite jednodussi a levnejsi natahnout draty a vyuzit jinak nevyuzite zdroje. Jak sam navrhujete, je nutne zvysit utilizaci severnich zdroju.
Jenom chybí dráty 🙂 Na Jihu Švédska žije většina lidí
Jenom chybí dráty 🙂 Na Jihu Švédska žije většina lidí a je tam nejvyšší spotřeba. Fakt myslíš, že drátama se něco vyřeší?. Pak nebude dostatek nikde.
JE nepodporujou jenom křesťanští demokraté a liberálové, ale další 2 opoziční strany.
V posledních letech se začíná přelévat názor veřejnosti směrem k příznivcům JE. Zřejmě za to můžou rostoucí problémy s dodávkami elektřiny.
https://www.politico.eu/article/sweden-nuclear-power-split/
Tak uz jste i expert na Svedsko. Gratuluji. Ale jak se tam ve
Tak uz jste i expert na Svedsko. Gratuluji. Ale jak se tam ve vasem clanku pise, elektriny je pro vsechny Svedy dostatek. Jenom ne na spravnem miste a proto potrebuji ty draty.
Jenom jsem vám řekl, co píšou v tom článku o rostoucí
Jenom jsem vám řekl, co píšou v tom článku o rostoucí podpoře JE. Máte s tím problém?
Ja z toho ctu zvysenou snahu jaderne lobby prihrat si
Ja z toho ctu zvysenou snahu jaderne lobby prihrat si polivcicku na zvysenem zajmu o energetiku diky par dobre umistenym clanku v mediich. Vlada v tom zrejme nevidi problem.
off
Tak a po tom co se BMW vykašlalo na uvedení svýho iX3 s
off
Tak a po tom co se BMW vykašlalo na uvedení svýho iX3 s pofidérní výmluvou na nezájem amerických dýlerů odložil i Mercedes nástup svýho EQC BEVka tamtéž.
https://electrek.co/2021/02/16/mercedes-benz-cancels-launch-eqc-electric-suv-us
„Following a comprehensive review of market developments, the EQC will not be offered in the United States for now.“
Slušnej greenwashing.
nebude to spise kvuli dotacim, ze chtej pockat jestli se zase
nebude to spise kvuli dotacim, ze chtej pockat jestli se zase zavedou na federalni urovni bez toho limitu 200 tisic kusu?
To jako myslite, ze v dohledne dobe dosahnou hranici 200.000
To jako myslite, ze v dohledne dobe dosahnou hranici 200.000 prodanych? To by museli chtit a mit konkurenceschopne auta.
nepocitali se do toho limitu i pluginy? ja mam dojem ze ve
nepocitali se do toho limitu i pluginy? ja mam dojem ze ve spojeni s BMW se o tom nekde psalo a oni maji s pluginama v USA celkem dobre prodeje
Tak to priznavam, ze na phev jsem ani nepomyslel. Nepovazuji
Tak to priznavam, ze na phev jsem ani nepomyslel. Nepovazuji je jako EV. Vnimam je jako dalsi podvod.
hele nekterym lidem to smysl dava, me plug-iny pokud se
hele nekterym lidem to smysl dava, me plug-iny pokud se vyuzivaji dobre smysl taky davaj, po meste na elektriku a mimo mesto pak hako hybrid, je to proste prestupni stanice na elektomobil, ne kazdej ma koule a moznosti hned naskocit do elektromobility
Tak po fiasku s hnusným iX má teď BMW zaděláno na
Tak po fiasku s hnusným iX má teď BMW zaděláno na slušný průser.
IX3 je uplne stejne hnusny jako bratricek X3. Vlastne zadne
IX3 je uplne stejne hnusny jako bratricek X3. Vlastne zadne bmw neni hezke. Vsechny bmw jsou hnusne.
Nelíbí se mi ten trend zvětšování ledvinek u BMW. To je
Nelíbí se mi ten trend zvětšování ledvinek u BMW. To je patrné hlavně u nové X7, to je hrůza. jinak iX3 je normální a docela pohledné auto, i když žádný dizajnový zázrak. Jistě, je to věc subjektivní.
Všechny ne, některé sedany a kupé jsou celkem ok.
Ovšem
Všechny ne, některé sedany a kupé jsou celkem ok.
Ovšem iX je kolosální fiasko a arogantní komunikace mileniálů z BMW „Komu se to nelíbí je zmrd“, to naprosto pohřbila.
Jen pro info X3 je jeden z nejprodávanějších modelů BMW,
Jen pro info X3 je jeden z nejprodávanějších modelů BMW, takže asi tak hnusné nebude.
To jestli se někomu líbí BMW nebo ne spíše vyjadřuje jeho postoj k image značky než názor na design. Z designového hlediska jsou BMW krásná auta a vždycky byly. 🙂