Vídeň reguluje ceny taxíků, dodržovat je musí i alternativní taxislužby

Ve Vídni začnou již brzy platit nové tarify pro taxíky. Oznámili to na společné tiskové konferenci zástupci vídeňské radnice, Hospodářské komory a Komory práce.

Nové tarify mají být transparentní a přehledné. Dodržovat je budou muset i alternativní taxislužby. Od roku 2025 získají povolení provozovat taxislužby navíc pouze elektroautomobily.
foto: MichaelGaida, licence Pixabay

„Pro moderní město je důležité znovu promyslet možnosti pohybu po městě a optimalizovat je dle požadavků obyvatel i zahraničních hostů. Tímto krokem dosáhneme nejen zkvalitnění a zlepšení nabídky v oblasti dopravy, ale podpoříme i hospodářskou a turistickou pozici Vídně v mezinárodním srovnání,“ vysvětluje zavedení jednotných tarifů vídeňský radní Peter Hanke.

Nové tarify počítají s nástupní sazbou 3,40 eur ve dne a 3,80 eur v noci. Sazby přitom platí pro cesty taxíkem, které nebyly objednány předem. Cestující je zaplatí tehdy, když taxikáře osloví přímo na stanovištích nebo si je odchytí na ulici. Vedle nástupních sazeb upravuje Vídeň i cenu za kilometr.

Ta byla pro prvních pět kilometrů stanovena na 80 centů za kilometr, za další kilometry pak cestující zaplatí vždy 50 centů za kilometr. Úpravy se dočkal i poplatek za čekací dobu, který byl stanoven na 50 centů za minutu. Předem objednané cesty se pak mohou pohybovat v pásmu 20 procent, a to jak směrem nahoru, tak dolů. Dodatkové služby nijak regulované nebudou.

Nová pravidla mají vytvořit férové podmínky pro všechny provozovatele taxislužeb i cestující. Dojít má především ke zlepšení pracovních podmínek a spravedlivému platovému ohodnocení taxikářů.

Podle Waltera Rucka z Hospodářské komory města Vídně je nejdůležitější, aby pravidla byla nastavená spravedlivě, a to pro všechny provozovatele taxislužeb na trhu. Jen tak prý bude moct probíhat spravedlivá hospodářská soutěž v moderních podmínkách.

V následujícím roce hodlá město kontrolovat dodržování pravidel a jejich nastavení průběžně vyhodnocovat v rámci pracovních skupin. Regulace tarifů však není jedinou novinkou, která na vídeňské taxikáře čeká. Podle Markuse Orniga, ekonomického mluvčího ze strany NEOS, získají nové povolení pro provozování taxislužby od roku 2025 jen elektroautomobily.

tisková zpráva

20 Comments on “Vídeň reguluje ceny taxíků, dodržovat je musí i alternativní taxislužby”

  1. OFF
    Švédové chtějí zapnout odstavenou jadernou

    OFF
    Švédové chtějí zapnout odstavenou jadernou elektrárnu, protože se obávají že skončí jako rozvojová země

    https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/svedsti-liberalove-chteji-znovu-nahodit-odstaveny-jaderny-reaktor-40351346

    Je to jenom další z mnoha problémů vzniklý po odklonu Evropy od jaderných a fosilních elektráren. Například v Británii rychle rostou kompenzace za větrné farmy. Meziročně stouply o 85%. Paradoxně kvůli přechodu z uhlí na OZE je Británie nucena stavět nové jaderné elektrárny aby neskončili jako nějaká země 3. světa když nebude zrovna foukat.

    https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/nedostatecna-prenosova-kapacita-trapi-i-velkou-britanii-kompenzace-vetrnym-elektrarnam-vzrostly-85

        1. Tak i krestansti demokrate. Mala opozicni strana, ktera bojuje
          Tak i krestansti demokrate. Mala opozicni strana, ktera bojuje v zajmu jaderne lobby. Jak se v clanku pise, maji elektriny dostatek, jenom jim chybi draty. To je urcite jednodussi a levnejsi natahnout draty a vyuzit jinak nevyuzite zdroje. Jak sam navrhujete, je nutne zvysit utilizaci severnich zdroju.

          1. Jenom chybí dráty 🙂 Na Jihu Švédska žije většina lidí
            Jenom chybí dráty 🙂 Na Jihu Švédska žije většina lidí a je tam nejvyšší spotřeba. Fakt myslíš, že drátama se něco vyřeší?. Pak nebude dostatek nikde.

            JE nepodporujou jenom křesťanští demokraté a liberálové, ale další 2 opoziční strany.

            V posledních letech se začíná přelévat názor veřejnosti směrem k příznivcům JE. Zřejmě za to můžou rostoucí problémy s dodávkami elektřiny.

            https://www.politico.eu/article/sweden-nuclear-power-split/

                1. Ja z toho ctu zvysenou snahu jaderne lobby prihrat si
                  Ja z toho ctu zvysenou snahu jaderne lobby prihrat si polivcicku na zvysenem zajmu o energetiku diky par dobre umistenym clanku v mediich. Vlada v tom zrejme nevidi problem.

  2. off
    Tak a po tom co se BMW vykašlalo na uvedení svýho iX3 s

    off
    Tak a po tom co se BMW vykašlalo na uvedení svýho iX3 s pofidérní výmluvou na nezájem amerických dýlerů odložil i Mercedes nástup svýho EQC BEVka tamtéž.
    https://electrek.co/2021/02/16/mercedes-benz-cancels-launch-eqc-electric-suv-us

    „Following a comprehensive review of market developments, the EQC will not be offered in the United States for now.“

    Slušnej greenwashing.

            1. hele nekterym lidem to smysl dava, me plug-iny pokud se
              hele nekterym lidem to smysl dava, me plug-iny pokud se vyuzivaji dobre smysl taky davaj, po meste na elektriku a mimo mesto pak hako hybrid, je to proste prestupni stanice na elektomobil, ne kazdej ma koule a moznosti hned naskocit do elektromobility

        1. Jen pro info X3 je jeden z nejprodávanějších modelů BMW,
          Jen pro info X3 je jeden z nejprodávanějších modelů BMW, takže asi tak hnusné nebude.

          To jestli se někomu líbí BMW nebo ne spíše vyjadřuje jeho postoj k image značky než názor na design. Z designového hlediska jsou BMW krásná auta a vždycky byly. 🙂

Napsat komentář